Suositelkaapa sellaista ohjelmaa, johon voi tallentaa sekä etu-, että sukunimien erilaiset kirjoitusmuodot ja joka simppelillä haulla löytää henkilön, oli tämä tallennettu millä kombinaatiolla tahansa.
Ehkä onjelmassa olisi jonkinlainen synonyymi sanasto siis tähän tapaan: Metin,Mjetin,Mietin jne. on sama?
Miettinen kontra Mjetin
3
335
Vastaukset
- mutta utelias olen
Valiettavasti en osaa auttaa ongelmassasi, mutta sen sijaan uteliaisuuttani kysyn, että miksi ne kaikki eri kirjoitusmuodot pitäisi tallentaa haettaviksi? Jos nyt huvin vuoksi haluaa julkaisussa kertoa, että aikana, jolloin suomenkielistä oikeinkirjoitusta ei ollut keksittykään, pappi kirjasi nimen näillä ja noilla eri muodoilla, niin voihan ne laittaa johonkin huomautuksiin. Mutta eikö Miettinen ole Miettinen ja sillä tavalla löydy mistä tahansa ohjelmasta, miksi hänet pitäisi löytää Mjettisenä?
- 12+2=?
Aivan, Miettiset eivät uudellen käyttön vanhaa "aatelis"-muotoa Mjetin, kuten esim. jotkut Virtaset
- tietova janojava
Oikeastaan tarkoitin sukunimien evoluutiota,alkuaan samasta sukunimestä on nykään käytössä erilaisia versioita, puhumattakaan nimien suomalaistamisista, jolloin isän jokaisella pojilla voi olla eri suomalaistettu sukunimi .
Evoluutio esimerkkejä ( ei omia sukulaisiani):
Wallius->Valjus
Weman->Veeman tai Veman
Holländer tai Hollender
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2442044- 841228
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 121771
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701