Digikamera 150-250 euroa

Kantti2

Hei,

Onko näistä paras vaihtoehto Fujifim F70 EXR? Etsinnässä mukana kulkeva kamera suht edulliseen hintaan, jossa olisi hyvä kuvanlaatu ja hyvät videot. Ainoa asia mikä tuossa F70:ssä mietityttää on videon resoluutio, joka on 640x480. Muissa resoluutio on 1280x720. Toisaalta F70 osaa zoomata kuvatessa ja myös tarkentaa automaattisesti.

Onko kenelläkään kokemusta Sonyn W350:sta. Siinä on paljon pikseleitä tungettu pieneen kokoon mikä hirvittää. W270 malliin verrattuna siinä on hyvänä puolena SDHC-korttipaikka. Ja onhan tuo W350 noista kaikkein pienin.

Myös kokemukset Panasonic FS15:sta kiinnostaisivat.

Fujifilm F70 EXR
# mitat: 99.3 x 58.9 x 22.7mm
# paino: 180g (pelkkä runko)
# paino 205g
# hinta verkkokauppa.com 221 euroa postikuluineen

Panasonic FS15
# mitat: 97 x 57.9 x 21.8mm
# paino: n. 126g
# hinta Magnet-e 196 euroa sis post.

Sony DSC-W350
# Paino n. 117g
# Mitat 90.7 x 51.5 x 16.7 mm
# Paino lisävarusteiden kanssa (g) Noin 117 g
# hinta 179 pixmaniasta postikuluineen
# huom takuu 2 vuotta pixmaniassa

Sony DSC-W270
# Koko: 97,6 x 56,6 x 22,6
# Paino: 164g (lisävarusteineen)
# Paino (g) 135
# hinta 167 euroa verkkokauppa.comista postikuluineen

Canon Ixus 120
* Mitat (L x K x S): 89,5 x 54,9 x 20,0 mm (ilman ulkonevia osia)
* Paino: noin 120 g (pelkkä runko)
# verkkokauppa 240 euroa (sis. 4gb muistikortti ja hdmi kaapeli)

Canon Ixus 110
* Mitat (L x K x S): 97,9 x 54,1 x 22,1 mm (ilman ulkonevia osia)
* Paino (pelkkä runko): noin 145 g
# netanttilasta 255,80 € postikuluineen
# kaupan päälle HDMI-kaapeli, 4Gt muistikortti ja kangaslaukku.

4

508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfgkl

      Esität siinä jokaisesta "mitat, painon ja hinnan", joten ne näyttäisivät olevan tärkeimmät kriteerisi. Vaikuttaa hieman provolta, tai muulta hauskanpidolta. Mutta se Fuji on reilusti painavin mötikkä, eikä siinä ole mitään erikoisia ominaisuuksia muutenkaan.

      • Kantti2

        Tosissani katselen kameroita ja jonkunlainen logiikka minulla on myös ollut listaa tehdessä. Kaikissa noissa on laajakulma korkeintaan 28mm. Valovoimia nyt en muista, mutta aikalailla taisi olla samanlaisia. Ja pientä mukana kulkevaa kameraa tosiaan etsin. Fuji on siinä rajoilla, mutta ei sitä miksikään paidantaskukameraksi voi haukkua. Myös hinnaltaan ovat melko lähellä toisiaan. Ixukset ovat kalleimpia, mutta niissä tulee tuota roinaa tarjouksissa mukana. Fuji peittoaisi nuo muut kamerat kuvanlaadultaan, varsinkin hämärässä. Sonyn DSC-W350:sta ja Panasonic FS15 ei ole oikein löytynyt tietoa. Jos haluaa parempaa kuvanlaatua, niin ehdottomasti Fuji. Mutta jos haluaa pienempää kameraa, niin millä noista sitten on paras kuvanlaatu? Vai onko joku muu kamera samassa hinta- ja kokoluokassa parempi?


      • samppa.
        Kantti2 kirjoitti:

        Tosissani katselen kameroita ja jonkunlainen logiikka minulla on myös ollut listaa tehdessä. Kaikissa noissa on laajakulma korkeintaan 28mm. Valovoimia nyt en muista, mutta aikalailla taisi olla samanlaisia. Ja pientä mukana kulkevaa kameraa tosiaan etsin. Fuji on siinä rajoilla, mutta ei sitä miksikään paidantaskukameraksi voi haukkua. Myös hinnaltaan ovat melko lähellä toisiaan. Ixukset ovat kalleimpia, mutta niissä tulee tuota roinaa tarjouksissa mukana. Fuji peittoaisi nuo muut kamerat kuvanlaadultaan, varsinkin hämärässä. Sonyn DSC-W350:sta ja Panasonic FS15 ei ole oikein löytynyt tietoa. Jos haluaa parempaa kuvanlaatua, niin ehdottomasti Fuji. Mutta jos haluaa pienempää kameraa, niin millä noista sitten on paras kuvanlaatu? Vai onko joku muu kamera samassa hinta- ja kokoluokassa parempi?

        Miksei esim. Eisa-palkittu Casio Exilim EX-H10?
        paidantaskukoko 10x optinen zoom ja 1000 kuvaa latauksella.

        http://www.cyberphoto.se/bildexempel/exh10/CIMG0005.JPG

        http://www.eisa.eu/awards/photo/7/finland


      • Kantti2

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe