Eli, ongelma on sellainen että mulla on Sonyn 12" subwoofer ja sonyn viritinvahvistin. Vahvistimessa on RCA-kaapeli liitäntä subwooferille, ja siinä subbarissa on ihan vain sellainen että johto kuoritaan ja puristetaan liittimen väliin. No, kun kytken RCA johdon vahvistimeen ja toisen pään subwooferiin, mitään ei tapahdu. Ei ääntä ei mitään. Subbari ei ole rikki, kun kytken sen tavalliseen kaiutin paikkaan nii toimii, mutta ei järin "tehokkaasti". Joten osaisko joku auttaa että mikä vois olla vikana kun ei toimi?
subwoofer ei toimi...
3
2121
Vastaukset
- olla niin...
..että nyt sinulla on (passiivi)subbari jonka kuuluisi olla jossain varta vasten sille suunnitellussa vahvarissa tai kotiteatteripaketissa, ei "normaalissa" AV-vahvarissa.
Ensinnäkin siihen vahvarin RCA-lähtöön pitäisi liittä aktiivisubbari jossa on vastaavanlainen RCA-tulo (ja subbari itsessään sisältää vahvistimen joka vahvistaa sitä RCA:lta tulevaa olemattoman heikkoa signaalia).
Tuo RCA-piuhan kuoriminen ja kahtiajako on siis väärä lähestymistapa.
Kun liität subbarin tavalliseen kaiutinliitäntään niin sehän toimii kuten tavallinen kaiutin kun siinä ei edelleenkään ole sitä omaa vahvistinta joka nostaisi bassojen voimakkuutta aktiivisesti.
Joissain kotiteatterisarjoissa (valmispaketti) on juuri tuollaisia subbareita, ne liitetään normaaleilla kaiutinpiuhoilla kuten kaikki muutkin ämyrit, mutta siellä vahvarin päässä subbarille syötellään paksumpaa signaalia jotta se jytisee riittävästi.
Onko tilanteesi se, että olet jostain hommannut tuon subbarin jälkikäteen, kenties se kuuluu alunperin ihan johonkin toiseen kokoonpanooa?- subbarii
No siis tein tuon subbarin itse noin puolitoista vuotta sitten koulussa... =DD mutta on toiminut kavereiden vahvistimilla ihan hyvin kun ollaan kokeiltu. Ja ite oon käyttäny sitä normi kaiutin paikassa edellisellä laitteella(oli tommonen stereo laite). Ja tuon RCA-johdon oon jakanut tollasella erillisellä johdolla joka jakaa yhden kahteen. Tää on vähä tämmöstä säätämistä ku ei oikee tiedä mitään näistä laitteista =D
- säätöäää
no siinäs säätelet sitte ittekses !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2442044- 841228
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 121771
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701