Op palvelumaksut

Kauhuissani

Täytyy nyt purkaa tuntojaan. Olen ollut op asiakas 35 vuotta ja nyt on kahteen kertaan otettu palvelumaksuja 5.50€ ja 8.50€, ekat sain takasin, nyt odotan jännityksellä tuleeko toiset rahat takaisin.

Ensimmäisellä kerralla n. 2vk sitten, selvitin itse missä mätti. Yhdessä maksupohjassa oli ruksi jo valmiina siinä kohtaa missä lukee; "tilaan maksullisen kuitin" ja sitäpä ei saanut pois ja itse en ollut sitä siihen laittanut, menin maksupohjan muokkaa valikkoon ja sillä oli ruksi "tilaan maksullisen kuitin" kohdassa, otin sen pois ja se siitä.

Nyt sitten en löydä mitään häikkää mistään, enkä selitystä sille miten voivat väittää, että epähuomiossa olisin laittanut rukseja. Tiedän, että sen asian kyllä pystyy tutkimaan. Ja otan siitä konttorista tilini pois.

Joo ryöväämiseksi menee. Olen tällä hetkellä kelan pv rahoilla niin ei naurata pätkääkään nämä pankkiasioiden hoidot.

10

2106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyväeitieltäeksy

Eikös tuollainen asia selviä parhaiten soittamalla pankin asiakaspalveluun? Tai jättämällä verkkopankkiin viestin aspaan? Yleensä asioilla on tapana selvitä.

• palaa alkuun

Olen lähettänyt Op-verkkopankin kautta muutaman kerran viestin/kyselyn epäselvästä asiasta - ei minkäänlaista yhteydenottoa. Että näin.
        Aloittajan tapauksessa vaikuttaa siltä, että pankki tulkitsee asiakkaan 'vahingossa' laittaneen ruksin. No, onneksi sen sai pois ja homma ei pitäisi toistua.
        Vaan jos ruksi oli tullut sinne omia aikojaan, voihan se tulla takaisin... en minäkään aina jaksa tarkistaa kaikkia mahdollisia porsaanreikiä.
        Asiakas on tietty aina väärässä, niin ettei siitä kannata hermojaan menettää. Onhan noita pankkeja mistä valita.

• -----
        palaa alkuun kirjoitti:

Olen lähettänyt Op-verkkopankin kautta muutaman kerran viestin/kyselyn epäselvästä asiasta - ei minkäänlaista yhteydenottoa. Että näin.
        Aloittajan tapauksessa vaikuttaa siltä, että pankki tulkitsee asiakkaan 'vahingossa' laittaneen ruksin. No, onneksi sen sai pois ja homma ei pitäisi toistua.
        Vaan jos ruksi oli tullut sinne omia aikojaan, voihan se tulla takaisin... en minäkään aina jaksa tarkistaa kaikkia mahdollisia porsaanreikiä.
        Asiakas on tietty aina väärässä, niin ettei siitä kannata hermojaan menettää. Onhan noita pankkeja mistä valita.

Osuuspankit lupaavat vastata verkkoviesteihin viimeistään seuraavana päivänä. Annapa palautetta.

• Ehdotus vain
        palaa alkuun kirjoitti:

Kyllä se kohta pitää ihan itse ruksittaa. Olisiko kyseessä ap kirjoittajan käyttämä maksupohja, jolloin hän olisi ruksannut sen kohdan ennen maksupohjan tallentamista? En ole itse kokeillut, mutta tuli mieleen, että niin voisi tapahtua. Silloin pitää se ruksi poistaa maksupohjasta tai tehdä kokonaan uusi ja poistaa se vanha maksupohja selvyyden vuoksi.

• Kauhuissani
        Ehdotus vain kirjoitti:

Kyllä se kohta pitää ihan itse ruksittaa. Olisiko kyseessä ap kirjoittajan käyttämä maksupohja, jolloin hän olisi ruksannut sen kohdan ennen maksupohjan tallentamista? En ole itse kokeillut, mutta tuli mieleen, että niin voisi tapahtua. Silloin pitää se ruksi poistaa maksupohjasta tai tehdä kokonaan uusi ja poistaa se vanha maksupohja selvyyden vuoksi.

Jotenkin en jaksa uskoa ennen kuin se minulle todistetaan, että olisin laittanut ruksin itse, olenhan tallentanut maksupohjia lukemattomia kertoja. Ja tämä kyseinen palvelumaksu on menny samasta laskusta. No, lähetin vielä pyynnön, olisko mahdollista tarkistaa, onko ruksi tullu minun koneelta vai heisän koneeltaan, Harmi, kun ei ole vastaavanlaisia tapauksia muilla op asiakkailla. Tai he eivät ole vielä asiaa huomanneet tai eivät ole asiasta kirjoitelleet. Tuli vaan mieleen , että onhan tämmöinen hyvä rahastaus keino.

• Salajuoniteoria?
        Kauhuissani kirjoitti:

Jotenkin en jaksa uskoa ennen kuin se minulle todistetaan, että olisin laittanut ruksin itse, olenhan tallentanut maksupohjia lukemattomia kertoja. Ja tämä kyseinen palvelumaksu on menny samasta laskusta. No, lähetin vielä pyynnön, olisko mahdollista tarkistaa, onko ruksi tullu minun koneelta vai heisän koneeltaan, Harmi, kun ei ole vastaavanlaisia tapauksia muilla op asiakkailla. Tai he eivät ole vielä asiaa huomanneet tai eivät ole asiasta kirjoitelleet. Tuli vaan mieleen , että onhan tämmöinen hyvä rahastaus keino.

Maksupohjat ovat täysin asiakkaan itse muokkaamia ja muokattavissa. Ei pankki laittele sinne mitään oletusrukseja kohtaan "haluan maksullisen kuitin". Asia loppuunkäsitelty.

• harmikasvaa
        ----- kirjoitti:

Osuuspankit lupaavat vastata verkkoviesteihin viimeistään seuraavana päivänä. Annapa palautetta.

..vastaa. Olen lähettänyt omalle konttorille ja nyt myös pääsemmoiseen, kyselyn tilien koroista, mutta kumpikaan taho ei vastaa. Kyseessä on tapaus, jossa konttorin virkailija kehoitti avaamaan määräaikaistilin netin kautta ja sillä tavoin saamaan hieman paremman koron. Tällä hetkellä kuitenkin asia menee aivan päinvastoin. Euroissa nuo ovat pieniä summia, mutta prosenteissa ero hipoo 100%, että silleen OP. Olen virkailijan neuvon mukaan toiminut, ja siten myös koroissa hävinnyt. OP myös ilmoittaa esim. Kauppalehteen jatkuvasti maksavansa 10000 euron 3kk tilille korkoa 1.00%, mutta nettipankki antaa ainoastaan 0,54%. Vanhana asiakkaana harmittaa vietävästi OP:n kyseinen toiminta.

• Kauhuissani
        Salajuoniteoria? kirjoitti:

Maksupohjat ovat täysin asiakkaan itse muokkaamia ja muokattavissa. Ei pankki laittele sinne mitään oletusrukseja kohtaan "haluan maksullisen kuitin". Asia loppuunkäsitelty.

No jopas jopas!

• in cash

minullekin kävi toistuvasti niin, että kun laitoin pankkiin , kaksi tuhannen markan seteliä, niin tiliotteessa oli siitä maksu: kassanlasku. Oli kuulemma tullut virheellinen koodi.

• OKHX

... ovat muutenkin kummallisia.
        Siellähän on markkinoiden kalleimpiin kuuluva verkkopankkimaksu, joka on maksettava vaikka ei edes avaisi käyttötiliä. Yritin joskus taannoin tehdä sinne sijoituksia eikä onnistunut ilman tuota kallista verkkopankkimaksua. Toinen mahdollisuus olisi ollut mennä konttoriin. OP ei ilmeisesti ole kovin kiinnostunut sijoittajien rahoista.

Lähes kaikissa kunnon pankeissa verkkopankki on ilmainen, jos ei ole käyttötiliä. Jopa Sampopankissa. Useissa verkkopankki on maksuton, vaikka olisi käyttötilikin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      91
      2671
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      52
      2618
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2577
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      79
      2478
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      76
      1996
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      47
      1987
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      140
      1843
    8. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      29
      1412
    9. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1395
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      18
      1296
    Aihe