Jokin aika sitten osuuspankki kehoitti avaamaan uudet tilit netin kautta. Siten saisi hieman paremmat korot. Näin olen sitten tehnytkin. Mutta entäs miten menee tänä päivänä ??? Esim. Kauppalehdessä kyseinen pankki ilmoittaa antavansa 10000 euron 3kk tilille korkoa 1,00%, mutta nettipankki antaa kokonaista 0,54%. Euroissahan tuo ei kovinkaan suuria ole, mutta prosenteissa eroa löytyy melkein 100%. Kovasti vaihtelee tämä pankin käytäntö. Mitään ei kuitenkaan informoida. Voikohan asiasta valittaa jonnekin,,,??kuluttajasuojalle, pankkitark.virastolle tai jonnekin. Tunnen itse, että minua on raskaasti harhautettu. Asian voi päivittäin helposti tarkistaa, eli verrata lehden ja nettipankin lukemia. Pieniähän nuo korot ovat ja vielä verot pois, mutta kaikki sentitkin kelpaisivat....miten teillä muilla ???
Osuuspankin korot
3
491
Vastaukset
- 1616
Joillakin pankeilla tuontapainen toiminta on tavanomaista. Vertailuihin annetaan parempi korko kuin asiakkaalle tarjotaan. Tilanteessa pitääkin olla itse tarkkana. Ennen talletuksen tekemistä yleensä tällaisista pankeista saa paremman tarjouksen puhelinpankin kautta tai käymällä konttorissa. Toisaalta kovin isoa vaivaa ei viitsi nähdä, jos ei ole isommasta kyse. OP:n korkohan vastasi pahaksi onneksi vain joidenkin pankkien käyttelytilikorkoa.
Onneksi sinulla talletus on vain 3 kuukaudeksi eikä menetys ole euroissa kovin suuri. Seuraavalla kerralla osaat olla tarkempi. Kannattaa katsoa muidenkin tarjouksia. Tuskin tuosta kannattaa valittaa muualle kuin OP:hen. Sinä kuitenkin itse hyväksyit korkotarjouksen. - luotettavampia
http://www.vakuutuskone.com/Säästötililaskuri.aspx
huomaa, voi laittaa itse summan ja ajan,
huomaa myös ilmoittaa esim. 3 kk talletusajalla 3 kk aikana saatavan koron,
eikä sitä vuosikorkoa josta yleensä puhutaan.
-------------------------------------------------------------------
"Joillakin pankeilla tuontapainen toiminta on tavanomaista. Vertailuihin annetaan parempi korko kuin asiakkaalle tarjotaan. "
"1616" kirjoitti tuolla tavalla, enpä tiedä mainitsemaasi pankkia,
kyllä
FIM, Sofia, Evli, S-pankki ym. kertovat aivan reilusti ja selvään koron ja sen myös saa tasan tarkkaan.
Osuuspankissa on se yksi juttu kun "mainostavat yhdessä", mutta siten onkin jokainen pankki itsenäinen,
esim. minäkin olen tallettanut Helsingin OP:hen, vaikka olen ikäni asunut kaukana Helsingistä, maksavat parempaa korkoa kuin seutukuntani Op, joka saa paikkakunnan "pankkiin rakastuneilta" aivan riittävästi rahaa, kaikki ei korkoa katso.
.- lumikko*
..harmittaa se, että neuvovat vanhuksia tekemään epäedullisia ratkaisuja. Kävin aikaisemmin konttorissa, istuin tuntikaupalla ja jonotin vuoroani. Luukulla sitten neuvoivat, avaa tili netissä. Säästyy aikaa ja vaivaa ja lisäksi saat paremman koron. Nyt ei edes se kuuluisa bonus-asiakas saa OP:sta lehdessä ilmoitettua korkoa. Tämä on sitä asiakaspalvelua. Sofia, Nooa, S-Pankki aivat erilaisia asiakkaiden suhteen. En tässä niinkään itke niitä korkotappioita, vaan enemmän sitä, että OP kehtaa neuvoa toimimaan tällä tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922773On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612648Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712601Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952561Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu942103Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502012Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411876Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611655Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?171548Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve361495