Yh- äidiksikkö?

paksuna

Olen 18 vuotias ja nyt ilmeisemmin raskaustestin mukaan raskaana. Kauhistuttaa ajatus tässä iässä tulla yh-äidiksi, että meneekö siinä sitten nuoruus hukkaan ja osaanko kantaa vastuuni toisesta elämästä. Lapsen isänä on 24 vuotias mies kenen kanssa minulla oli seksisuhde, ja on lupautunut elatusmaksut ainakin kunnialla maksamaan. Ei kylläkään ole sanonut mitään mielipidettään abortin suhteen taiko pitäisikö lapsi pitää... Mutta sellaisen käsityksen sain että jos en aborttia tee, niin saan kyllä lapsen omin avuin kasvattaa. Ilmeisemmin mies häpeää pistäneensä 18 vuotiaan likan paksuksi kun kuulemma niin kunniallisesta perheestä on. Ajatukset niin sekaisin kun voivat olla, minkälaista se elämä olisi lapsen syntymän jälkeen? vai olisiko se abortti itsekkäin mutta helpoin ratkaisu? kellään kokemuks, abortista, katumksesta tai minkälaista on olla nuori yh-äiti? tai mielipiteitä asiaan..

12

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rauhallisesti..

Asioilla on tapana järjestyä. Miehellä on useita kuukausia aikaa tottua ajatukseen, eikä välttämättä lopulta pidäkään sitä ollenkaan pahana. Yksinhuoltajana ei ole mikään ongelma pärjätä, yhteiskunta tukee lapsiperheitä avokätisesti. Neuvolasta saat lisää tietoa erilaista tuista ym. Onko sulla sukulaisia tai kavereita jotka vois tarvittaessa joskus auttaa lapsen hoidossa, ja muita aikuisia joiden kanssa jutella?
      Vaikkei lapsen isä innostuisikaan nyt asiasta, niin lapsesi on olemassa ja elää jo elämäänsä kohdussasi, hän tarvitsee sinua jo nyt elämänsä ensitaipaleella! Myöhemmin ehdit vielä löytää uuden miehen jonka kanssa jakaa perhe-elämä ja saada ehkä lisää lapsia. Muista siis myös että tämä lapsi saattaa olla ainoa lapsi jonka koskaan voit saada, ota vastaan iloiten ja kiitollisuudella se mitä elämä nyt antaa! Niin minäkin tein sinun ikäisenä, eikä hetkeäkään ole tarvinnut katua! Hyvin se menee, onnea matkaan teille molemmille :)

• äitiys on onni

lapsen isä on vielä nuori mutta oli miten kunniallisesta perheestä tahansa saattaa kiintyä lapseensa ihan oikeasti. Minä ainakin kunnioitan häntä siitä että hän aikoo huolehtia lapsen elatuksesta eikä ole vaatimassa sinua aborttiin.

Nuorena naisena sinäkin tulet saamaan kunnioitusta osaksesi jos pidät lapsen tai ainakin annat hänen syntyä. Oletan että sinulla on omaisia ja ystäviä jotka auttavat sinua. Tietämättä lapsen isän sukulaisista mitään voisin kuitenkin ajatella että yleensä lapset ovat tervetulleita sukuun kuin sukuun.

Toivon sinulle voimia valitsemallasi tiellä.

• astu mukaan

Asioilla on tapana järjestyä. Ei ole vanhempia, jotka vaihtaisivat lapsiaan mistään hinnasta. Niin rakkaita ja tärkeitä lapset heille ovat. Niin on sinun ja miehesi lapsi kuin kaikki muutkin lapset.

Elämä on arvokas ja ainutlaatuinen. Elämä on korkea ja ihmieellinen. Ei sitä pidä kieltää, vaan nousta elämän vaunuihin kun ne kutsuvat.

• Lapsi elää

Kappas vain, tuohon lehahti jälleen abortti-asiamies kärttämään laspen henkeä ja äidin mielenrauhaa. Keräähän kamppeesi ja lennähdä luudallasi Kyöpelinvuorelle, hus hus... Et sinä tätä lasta saa, usko huviksesi.

• houkutteli vain
        Lapsi elää kirjoitti:

Kappas vain, tuohon lehahti jälleen abortti-asiamies kärttämään laspen henkeä ja äidin mielenrauhaa. Keräähän kamppeesi ja lennähdä luudallasi Kyöpelinvuorelle, hus hus... Et sinä tätä lasta saa, usko huviksesi.

sen oikean noidan paikalle. :D

Onnea aloittajalle, mitä sitten päätätkin. Asiat järjestyvät, pää kylmänä vain.

• tunnetaan
        houkutteli vain kirjoitti:

Abortti-asiamies houkuttelee heittämään rahaa lapsen elämällä. Abortti-asiamies ei milloinkaan anna lapselle ihmisarvoa eikä hänen elämälleen mitään muutakaan arvoa. Abortti-asiamiehelle lapsi on oikun arvoton kohde.

Äiti tietää että lapsi elää ja että elämä on arvokas ja kaunis.

• ruuhiakka
        houkutteli vain kirjoitti:

Koska aloittaja kysyi mielipiteitä , kokemuksia niin kerron tässä omani. Mulle tehtiin abortti 17 vuotiaana enkä ole katunut yhtään. Elämäntilanteeni oli sellainen ettei ollu mitään mahdollisuutta pitää eikä ollu halujakaan. No, nythän joku vastustaja taas vetää herneet nenään. Olen näitä palstoja selaillu läpi ja kyllä abortin vastustajat ovat kovasti asiansa puolesta jopa asiattomillakin teksteillä. Loppujen lopuksihan jokainen tekee itse omat ratkaisunsa; tämäkin on vaan minun mielipiteeni. Että sanon kysyjälle jotta harkitse tarkkaan ettet katuisi jälkeen päin; me ihmiset olemme niin erilaisia. Minä en ole katunut hetkeäkään.

• sinua...
        ruuhiakka kirjoitti:

Koska aloittaja kysyi mielipiteitä , kokemuksia niin kerron tässä omani. Mulle tehtiin abortti 17 vuotiaana enkä ole katunut yhtään. Elämäntilanteeni oli sellainen ettei ollu mitään mahdollisuutta pitää eikä ollu halujakaan. No, nythän joku vastustaja taas vetää herneet nenään. Olen näitä palstoja selaillu läpi ja kyllä abortin vastustajat ovat kovasti asiansa puolesta jopa asiattomillakin teksteillä. Loppujen lopuksihan jokainen tekee itse omat ratkaisunsa; tämäkin on vaan minun mielipiteeni. Että sanon kysyjälle jotta harkitse tarkkaan ettet katuisi jälkeen päin; me ihmiset olemme niin erilaisia. Minä en ole katunut hetkeäkään.

pakottaa sitä ympäriinsä vieläkin vakuutteleen..? :D

• sunkin

sit pakko..? Kaikki ei oo sellasia herkkäkärsäkkäitä kun sä :D

• jjkkllöö
        sinua... kirjoitti:

Niinpä niin ei teiltä vastustajilta asiallisia kirjotuksia tule jonnin joutavia löpinöitä vaan.

• on asian
        sinua... kirjoitti:

"ympäriinsä vakuuttelua"? Sekö että vastaa aihetta käsittelevällä palstalla kysymykseen? Mikset käy ensimmäiseltä vastaajalta kysymässä, että syyllisyyskö hänet saa ympäriinsä omaa synnytystään vakuuttelemaan??

• :(

Mulla on vähän sama tilanne kun sulla, tosin tästä vaan eroaa se että kun ilmotin miehelle asiasta, siitä ei ole kuulunut mitään! Itse olen tehnyt abortin 18 vuotiaana ja kaduin sitä kovasti jälkeenpäin vaikka alussa koin sen hyväksi ratkaisuksi mutta nyttenkin pelottaa ajatus että olisin yh..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      8
      2688
    2. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      163
      2610
    3. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      184
      2461
    4. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      12
      1994
    5. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      18
      1965
    6. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      51
      1806
    7. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      69
      1538
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      10
      1103
    9. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      68
      1099
    10. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      63
      950
    Aihe