Perhepäivähoitoon tutustuminen

harmaapaita

Kun hakee perhepäivähoitopaikkaa, voi esittää toiveen hoitopaikasta. Mutta voiko hoitopaikkaan mennä tutustumaan jo nyt, vaikka lapsi tarvitsee hoitopaikan vasta elokuussa? Minulle on suositeltu muutamaa hoitajaa, mutta olisi kiva tavata heidät.

6

753

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pph-67

Kysy pph-ohjaajalta hänen näkemystään ja tietenkin asiasta on sovittava myös ko. hoitajien kanssa.
      Kyllä ammattilainen ymmärtää mitä haet tällaisella tutustumisella, onhan kyseessä kuitenkin iso asia perheelle ja lapselle.

• pph (18v)

Siis yleensä perhepäivähoitopaikkkaan aloitetaan tutustumiskäynnit vasta sitten kun paikka on varmistunut (tai ainakin melkein) , koska mieti mikä rumba hoitajan kodissa olisi jos jo hoidossa olevien perheiden lisäksi tutustumassa kävisi mahdollisia tulevia hakijoita. Eihän kaikilla hoitajilla edes vapaudu paikkoja elokuuksi. Ja muutenkin ainakin meillä kunnallisilla hoitajilla paikat päättää ohjaaja ja kukaan hoitaja ei voi suoraan luvata paikkaa kenellekään vaikka sellainen vapautuisi. Voi tietysti olla hoitajakohtaista, mutta en täälläpäin tiedä yhtään hoitajaa joka tykkäisi moisista ylimääräisistä tutustumisista.. Hoitajiin voi tutustua leikkipuistoissa ym.paikoissa jos kiinnostaa. Kaikki eivät kuitenkaan saa paikkaa aina siltä kenelle haluaa koska ohjaaja joutuu ottamaan huomioon monia asioita miettiessään sijoituksia. Yksityiset sitten tietysti toimivat niinkuin haluavat tässä asiassa.

• oiei

Olen edellisen kanssa samaa mieltä. En missään nimessä suostuisi siihen, että meillä käytäisiin tutustumiskäynnillä ennen kuin paikka on saatu. Tutustumiskäynnit on muutenkin työläitä ja päivän rutiinit rikkoutuu, riippuen kyllä vähän ryhmän lapsista. Myöskään mun oma perhe ei tykkäisi yhtään, että täällä kävisi "ylimääräisiä" tutustujia.

• Pph-67

Tiedän kyllä että yleensä tutustumiset aloitetaan kun paikka on määrätty, olen ollut alalla pitkään tietääkseni tällaisen asian jo, mutta kiitos kutienkin :-).
        Ja tiedän myös että me emme päätä kuka tulee hoitoon ja kuka ei.

Eihän niitä "tutustujia" sellaiselle laiteta, keneltä ei vapaudu paikkaa, eli ei siis mitään rumbaa tiedossa.
        Tämäkin asia olisi tehtävä kolmikantayhteistyönä: hoitaja, perhe ja ohjaaja.

Olisi itseasiassa suotavaa, että perhe voisikin etukäteen saada näkemyksen hoitopaikasta ja hoitajasta,
        aika paha paikka mennä määräyksen jälkeen tutustumaan ja todeta että homma ei onnistu?
        Minusta tuo puistossa tutustuminen on erittäin hyvä ajatus, silloin hoitaja toimii luonnollisesti, kun ei esim. tiedä että paikalla voi olla mahdollinen asiakas. Tulee realistinen kuva hoitajan tavoista toimia.

Kyllä meille saa tulla potentiaalinen perhe tutustumaan etukäteen, vaikka sitten ei loppujenlopuksi haluaisikaan paikkaa minulta. En näe sitä liian vaivalloisena.

• Harmaapaita
        Pph-67 kirjoitti:

Tiedän kyllä että yleensä tutustumiset aloitetaan kun paikka on määrätty, olen ollut alalla pitkään tietääkseni tällaisen asian jo, mutta kiitos kutienkin :-).
        Ja tiedän myös että me emme päätä kuka tulee hoitoon ja kuka ei.

Eihän niitä "tutustujia" sellaiselle laiteta, keneltä ei vapaudu paikkaa, eli ei siis mitään rumbaa tiedossa.
        Tämäkin asia olisi tehtävä kolmikantayhteistyönä: hoitaja, perhe ja ohjaaja.

Olisi itseasiassa suotavaa, että perhe voisikin etukäteen saada näkemyksen hoitopaikasta ja hoitajasta,
        aika paha paikka mennä määräyksen jälkeen tutustumaan ja todeta että homma ei onnistu?
        Minusta tuo puistossa tutustuminen on erittäin hyvä ajatus, silloin hoitaja toimii luonnollisesti, kun ei esim. tiedä että paikalla voi olla mahdollinen asiakas. Tulee realistinen kuva hoitajan tavoista toimia.

Kyllä meille saa tulla potentiaalinen perhe tutustumaan etukäteen, vaikka sitten ei loppujenlopuksi haluaisikaan paikkaa minulta. En näe sitä liian vaivalloisena.

Vaikutat kypsältä ja fiksulta hoitajalta, sinunlaisellesi haluaisinkin lapseni hoitoon. Soitin tänään pph-ohjaajalle, ja hän sanoi että periaatteessa perhepäivähoito on avointa toimintaa, eli tutustumaan voisi mennä (periaatteessa). Ei kuitenkaan kauheasti rohkaissut menemään, koska paikan saamisesta ei ole varmuutta ja vierailukäynti saattaisi olla sitten turha. En olisi kiinnostunut perhepäivähoitopaikasta, vaan hoitajasta, että onko yhtään samoilla taajuuksilla kuin minä. Kuulostaa kyllä tuo puistoidea vähän hassulta, että menisin vakoileen hoitajia, tietämättä edes kuka on se jota on minulle suositeltu. Ymmärrän kyllä myös muiden hoitajien kannan asiaan, kova rumba siitä tulisi jos kaikki halukkaat tulisivat kotiin tutustumaan. No, en siis ole menossa tutustumaan siihen hoitajaan jota minulle suositeltiin. Täytyy vain toivoa, että kemiat pelaa lapseni hoitajan kanssa, kuka hän sitten onkaan. Todella kurjaa on joka tapauksessa viedä lapsi hoitoon vieraalle ihmiselle, mutta kun en kotihoidon tuella selviä asuntolainastani.

• vieras67
        Harmaapaita kirjoitti:

Vaikutat kypsältä ja fiksulta hoitajalta, sinunlaisellesi haluaisinkin lapseni hoitoon. Soitin tänään pph-ohjaajalle, ja hän sanoi että periaatteessa perhepäivähoito on avointa toimintaa, eli tutustumaan voisi mennä (periaatteessa). Ei kuitenkaan kauheasti rohkaissut menemään, koska paikan saamisesta ei ole varmuutta ja vierailukäynti saattaisi olla sitten turha. En olisi kiinnostunut perhepäivähoitopaikasta, vaan hoitajasta, että onko yhtään samoilla taajuuksilla kuin minä. Kuulostaa kyllä tuo puistoidea vähän hassulta, että menisin vakoileen hoitajia, tietämättä edes kuka on se jota on minulle suositeltu. Ymmärrän kyllä myös muiden hoitajien kannan asiaan, kova rumba siitä tulisi jos kaikki halukkaat tulisivat kotiin tutustumaan. No, en siis ole menossa tutustumaan siihen hoitajaan jota minulle suositeltiin. Täytyy vain toivoa, että kemiat pelaa lapseni hoitajan kanssa, kuka hän sitten onkaan. Todella kurjaa on joka tapauksessa viedä lapsi hoitoon vieraalle ihmiselle, mutta kun en kotihoidon tuella selviä asuntolainastani.

Meillä täällä on ehkä sen verran pienet puistot, että vanhemmat ja hoitajat juttelevat siellä keskenään ja näin ollen myös tutustuvat toisiinsa. Kyllä puistossa voi sanoa, että lapsi on kohta menossa hoitoon ja kysellä kellä hoitajille mahdollisesti paikkoja vapautuu. Ja vaikka ei virallisia esittelyjä tehtäiskään niin kyllä ne puiston hoitajat oppii ainakin etunimiltä tuntemaan. Mutta olen pieneltä paikkakunnalta joten aina joku on jonkun tuttu jne. Vakoilu kuulostaa minustakin tosi tylsältä ajatukselta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe