nyt loppui oluen "kohtuukäyttö"

ent.kohtuukäyttäjä

Olen ollut yksi niistä, jotka ovat kyseenalaistaneet alkoholista pidättäytymisen kokonaan.
Olin mennyt ansaan. Pitkään sain harrastella kohtuukäyttöä, mutta kuin vanhemmat ja viisaat ovat todenneet, alkoholi voi viedä kenet tahansa mennessään.
Eilen päätin purkaa työpaineita, ja koska olin jo alkoholin orja, päätin repästä.
Mitä jäi käteen?
Ei siis mitään! Ei mitään. Ei maailman riennot pysty iloa tarjoamaan!

Otin vähän väkevämpää, jonka jälkeen lähdin lähikuppilaan laulamaan karaokea. Muutaman biisin vedin siellä, mutta se ei tuntunut kivalle. Yritin juomisella kohennella mielialaani. Sitten tuli eräs mies ja sanoi, että voitaisko mennä isompaan baariin keskustaan. Hän tarjosi minulle kyydin, maksoi narikkamaksut ja tilasi oluen. Ikävintä on se, että mä en enää muista, minkä näköinen se mies on, kun lupasin maksaa hänelle nuo kaikki. No siellä isommas baaris oli tanssilattia. Yritin jammailla siellä toisen pelatessa
pelikoneita. Voih, miten pinnallista menoa ajattelin!

Sitten menimme ulkona käymään. Huomasin, että ei elämä, munki huulilla käryää tupakki. Kuka sen tarjosi?
Enhän minä edes polta!! Rupesin olemaan sekaisin, kuin käkikello. Takaisin sisälle mentyä portinvartija ei päästänyt enää sisään. Hän sanoi, etten ole enää siinä kunnossa, että voisivat päästä sisään.
Siis mitä? Kaveri oli baaris ja hän lupas maksaa kyydit takaisin omaan lähiöömme. Mä en tajunnu yhtää, mis suunnal oltiin. Yritin käynnistellä puhelinta, mutta se oli mennyt rikki. Tuolloin ihmettelin, miksei se hyväksy pin-koodia.
hakkasin epätoivoisena puhelinta katuvalon paalua vasten, että saisin sen henkiin.
Olin jo valmistautunut nukkumaan kadulla, jos en selviä sieltä takaisin.

Menin sitten eräiden luo ja pyysin heitä ohjaamaan minut rautatientorille. He eivät osanneet puhua suomea. Olin niin sekaisin, etten huomannut heidän olevan suomalaisii. Varmaan jotain tummaihosia tai mitä lie. Mut ku olin niin huppelis, ni en mä osannu edes lukee mitään. Nimittäin tienviitoista olis kyllä pystynyt päättelee, missä sitä ollaan. Ainoastaan erotin Forumin tekstin. Tiesin, että se on lähellä rautatientoria, mutta ku mä en tajunnut, millä puolen kyseistä taloa olen. Yritin sitten testata. Lähdin kävelee yhteen suuntaan, mut sit vasta olinkin sekaisin. Rupesin itkee ja rukoilee Jumalalta, että poistais minulta alkoholin himon ja harmittelin, miksi olin niin tyhmä, että menin tekemään tämän!!!!

Aikansa huudeltuani eräs mukava mies kuuli huutoni. Hän tilasi minulle taksin. Pystyin just ja just sopertelee taksikuskille osoitteeni. Tämä riemu maksoi ihan mielettömiä! parikymppii jostai taksikyydistä :(
Tänään sitten heräsin uuteen päivään pää kipeänä, muttei onneksi ole muita oireita, mistä alkoholin suurkuluttajat valittelevat. Ei oksettanut, eikä ollut pahoinvointia, mutta tympee olo kuitenkin, kun sai huomata, että kännykkä oli rikki, tasku täynnä kuitteja, joiden mukaan rahaa on palanut kovasti siitäkin huolimatta, vaikka tämä "tuntematon kaveri" tarjosi minulle useita juomia.

Nyt kyselen itseltäni,
Miksi ihmeessä piti käydä ostamassa alkosta se viina pullo?
Mitä lähdin oikein hakemaan tuolla?
Olinko tosiaan niin pönttö, että luulin sen tuovan iloa?

Voi elämän kevät, ku tuon rahan olisi voinut käyttää järkevämpäänkin toimintaan.
Toisekseen keljuttaa ihan sikana, etten ollut päiväl tarpeeks selvänä, niin en voinut lähtee
RY:lle Ekotekomyyjäisiin.

Mitä tästä opin?
-EI IKINÄ ALKOHOLIA, EI EDES KOHTUUDELLA!!
Tän siitä saa, kun menee siihen ansaan, että luulottelee kohtuukäytön pysyvän aina hanskassa.
Alkoholi ei kuulu ihmiselle millään muotoa!

7

330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iveta

tie voi olla vain tuskaa tuottava.

Room. 12:2
      Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne, niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä

• aika häilyvä se, juopumisen ja selvän raja. Mikäpä olisin sitä itse määrittelemään?

• juomista..
        weha kirjoitti:

aika häilyvä se, juopumisen ja selvän raja. Mikäpä olisin sitä itse määrittelemään?

..tutkittaessa humalajuomiseksi määriteltiin yli promillen humalaa. Riippuu yksilön ominaisuuksista millä määrillä tuo saavutetaan, esim. paino ym. Tosin sietokykykin vaihtelee. Paljon juovalla ei yli promillenkaan humala oikein tunnu missään. Siis ei pahaa menoa ym.

• juoppo-ex-vl
      • ent.kohtuukäyttäjä

On suuri ihme, että lopulta selvisin asunnolleni! Olisin yhtä hyvin voinut törmätä väärään henkilöön, joka olisi käynyt kimppuuni tai jotain. Mahdollisesti olisin saattanut joutua olemaan sen yön ulkona ja se ei olisi varmastikkaan tehnyt hyvää. Liekkö olisin enää elävien kirjoillakaan. Niin sekaisin olin.
        En vieläkään tajua, missä ihmeen baarissa olimme. En edes sitä paikkaa, mihin suuntaan olin lähtenyt kävelemään.
        En muista taksimatkastakaan, kuin satunnaisia pätkiä. Väliin epäilin, mahdoinkohan kertoa osoitettanikaan oikein. No tutun talonhan pihaan sitä tultiin ja taksi ajoi jopa rappuni alle!
        Taksimatkan aikana olin ilmeisesti selvinnyt niin paljon, että selvisin asunnon sisälle asti ja vieläpä sänkyyn.
        En muista yhtään, missä vaiheessa olisin riisuutunut jne. Kummasti kamppeeni vain löytyivät aamulla hengarista! Kännykkäni olin rikkonut, jne. Tajusin vasta aamulla, mikä olikaan se esine, mikä tipahti baarissa vessan pyttyyn. Kännykässäni oli kosteusvaurioita. Olin hakannut paalua vasten kännykkääni niin lujaa, että siitä irtosi myös osia. Päälle se lähtee, mutta sillä ei pysty enää puhumaan :(

Olen kuitenkin hyvin kiitollinen, että löysin lopulta kuitenkin asunnolleni sen avuliaan miehen ja taksikuskin ansiosta.
        Kyllä ei mulle sovi näköjään se kohtuujuominenkaan, jota niin niin niin kauan olin harrastanut! Varmasti kaikilla kohtuukäyttäjillä voi joskus riistäytyä käsistä, joten järkevintä, ettei käyttäisi lainkaan. Ei edes mietoja juomia!

• Mistä ihmeestä?

Mistä osa teistä lestadiolaisista on keksinyt tuon alkoholin käyttökiellon? Osa väittää että se on saatanasta tai houkuttelee pahaan. Kristinuskoon tällainen ei kuulu eikä Raamatusta löydy mitään kieltoa. Ettekö muista mitä Jeesus teki Kaanaan häissä? Muutti veden VIINIKSI. Olisiko Jeesus muuttanut veden joksikin pahaksi? No ei varmasti, vaan synnyttääkseen iloa ja riemua Jumalan nimeen. Alkoholin häpäisemällä pilkkaatte Jeesusta.

Aivan mikä tahansa voi erottaa Jumalasta, vaikka liiallinen veden juominen tai vaikka sairas ja epäluonnollinen alkoholinvastaisuus. Liika on aina liikaa

• raaraarasputiin rak.

on todellakin paree istuu vaan yrkällä ja selvistäpäin.
      ei ole poikasten hommia viina laulu ja naiset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      47
      2974
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2808
    3. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      61
      2666
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2611
    5. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2590
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      106
      2163
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      52
      2039
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      142
      1890
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1832
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      22
      1715
    Aihe