Vakuutuskorvaus

HeikkiVV

Meiltä paloi talo jokin aika sitten ja palon syttymissyytä ei ole saatu selville- poliisi ei pidä tuhopolttoakaan mahdottomana (sellaisesta oli viitteitä). Vakuutukset olivat kunnossa mutta vakuutusyhtiö (If) ei ala millekään ennen kuin saa poliisilta tutkintapöytäkirjan - mutta poliisi sanoi että juttu voi olla auki vuosikausia.... Miten ihmeessä tässä tilanteessa pitää menetellä - mehän ollaan taivasalla ilman vakuutuskorvausta kun koko omaisuus paloi mökin mukana. Vakuutusyhtiön mies vain pyörittelee peukaloitaan ja sanoo että käytäntö on tämä tällaisissa tapauksissa missä paloon voi liittyä rikos. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia ja mitä tässä voi tehdä - nyt eletään sukulaisten nurkissa eikä tätä voi enää kovin pitkää jatkaa...

ps. enkä sytyttänyt sitä paloa itse !

10

2846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie vaan

      ehkä sinun on syytä ottaa asianajajaan yhteyttä se nopeuttaa huomattavasti näitä tapauksia ja HYVÄÄN ASIANAJAJAAN.

      jos sinulla voimassa oleva vakuutus, kyllä vakuutusyhtiön on korvattava, minun tapauksessa kun oli kysymys asuntomurrosta, poliisit panttasivat kaksi kuukautta, eivätkä antaneet paperia, kyllästyin odotteluun, hankin asianajajan hänkin ilmoitti että kyllä oli vaikeaa saada paperi sai kuin saikin kahdessa viikossa.

      PS ja minä olin todellakin itse lavastanut sorkkaraudallani sen rivitaloni päätyhuoneiston murron, siksi poliiseja ja vakuutusyhtiötä ja heidän etsiviään vitutti...eikä asia meinannut skulata......no rahat tuli tilalle kahden kuukauden kuluessa juristin yhteyden otosta kokonaista 13500 euroa

      • 56

        "poliisi ei pidä tuhopolttoakaan mahdottomana (sellaisesta oli viitteitä)."

        etkös sinä tiedä totuuden,
        jos perhe ei ole poltanut, tai syttymiseen mitenkään vaikuttanut, kehoittaneet jonkin henkilön polttamaan, tms. voitte elää laskulla,
        korvaukset tulevat aikanaan.

        ymmärrän, vaikka en ole kokenut, kun kaiki menee se on vakavampi juttu kuin ulkopuolinen ymmärtää,
        vaika kaikki palanut olisikin tarpeetonta.

        vakuutuspetoksia on tosi paljon, petoksistakin varmaan yli puolet korvataan,
        siksi hyvin herkästi epäillään petosta.
        .


      • mie vaan
        56 kirjoitti:

        "poliisi ei pidä tuhopolttoakaan mahdottomana (sellaisesta oli viitteitä)."

        etkös sinä tiedä totuuden,
        jos perhe ei ole poltanut, tai syttymiseen mitenkään vaikuttanut, kehoittaneet jonkin henkilön polttamaan, tms. voitte elää laskulla,
        korvaukset tulevat aikanaan.

        ymmärrän, vaikka en ole kokenut, kun kaiki menee se on vakavampi juttu kuin ulkopuolinen ymmärtää,
        vaika kaikki palanut olisikin tarpeetonta.

        vakuutuspetoksia on tosi paljon, petoksistakin varmaan yli puolet korvataan,
        siksi hyvin herkästi epäillään petosta.
        .

        epäilys ei riitä silloin yhtiöltä saa rahat juristin avulla........eli tässäkin tapauksessa juristin avulla saa rahat, jos ei tunnusta........sillä ei ole mitään väliä onko itse tehnyt vai ei.....minun tapauksessani vuonna 2008 en usko että vieläkään olisin saanut rivarimurrosta rahojani tähänkään päivään mennessä ellen olisi tajunnut palkata asianajajaa, vanhoja mummonmarkkoja oli sentään 80 000 markkaa....loppujen lopuksi rahat tulivat niin helpolla, että jälkeenpäin harmittaa, kun samalla vaivalla olis tullut vaikka 20000 euroa no learning all the time......:-D


      • ei pelkuri
        mie vaan kirjoitti:

        epäilys ei riitä silloin yhtiöltä saa rahat juristin avulla........eli tässäkin tapauksessa juristin avulla saa rahat, jos ei tunnusta........sillä ei ole mitään väliä onko itse tehnyt vai ei.....minun tapauksessani vuonna 2008 en usko että vieläkään olisin saanut rivarimurrosta rahojani tähänkään päivään mennessä ellen olisi tajunnut palkata asianajajaa, vanhoja mummonmarkkoja oli sentään 80 000 markkaa....loppujen lopuksi rahat tulivat niin helpolla, että jälkeenpäin harmittaa, kun samalla vaivalla olis tullut vaikka 20000 euroa no learning all the time......:-D

        Kyllä tässä yhteiskunnassa korvauksia saavat vain ne jotka jaksavat jaosaavat niitä hakea, eli jos tanssit vakuutusyhtiön pillin mukaan pysyt rutiköyhänä, kun sinulle tapahtuu vahinko ja ilmoitat täydelliset tapahtumatiedot, varmasti löytyy viimeistään suojeluohjeista kohta minkä mukaan ei tarvitse korvata. Mikäli venytät totuutta oikeudenmukaisempaan suuntaan, niin rahat tulee. Itselläni paloi viime kesäkuussa Joensuussa asuntoauto, kahvinkeitin alkoi savuta minä olisin sen kyllä voinut aivan hyvin sammuttaa sen sijaan laitoin hetken mielijohteesta sanomalehden viereen ja siitä tulikin kunnon braaasu, tajusin näet että olisin aivoton jos tämän kosteusvaurioisen homepesän sammuttaisin. Arvottoman kirpparilta olevan irtaimiston arvoksi keksin 7 000 euroa, otin digikameralla kotoa kuvia jotka editoin vaunuympäristöön kuuluviksi täydestä meni. Vaunusta tingin huippukorvauksen vuosimallin mukaan 35 000 euroa, aluksi tarjottiin 30200 eur. Jälkeenpäin olen todella ollut tyytyväinen kun
        en käyttänyt jauhesammutinta ovenpielestä vaan sanomalehteä sängystä :-D


      • sipperdahl55
        ei pelkuri kirjoitti:

        Kyllä tässä yhteiskunnassa korvauksia saavat vain ne jotka jaksavat jaosaavat niitä hakea, eli jos tanssit vakuutusyhtiön pillin mukaan pysyt rutiköyhänä, kun sinulle tapahtuu vahinko ja ilmoitat täydelliset tapahtumatiedot, varmasti löytyy viimeistään suojeluohjeista kohta minkä mukaan ei tarvitse korvata. Mikäli venytät totuutta oikeudenmukaisempaan suuntaan, niin rahat tulee. Itselläni paloi viime kesäkuussa Joensuussa asuntoauto, kahvinkeitin alkoi savuta minä olisin sen kyllä voinut aivan hyvin sammuttaa sen sijaan laitoin hetken mielijohteesta sanomalehden viereen ja siitä tulikin kunnon braaasu, tajusin näet että olisin aivoton jos tämän kosteusvaurioisen homepesän sammuttaisin. Arvottoman kirpparilta olevan irtaimiston arvoksi keksin 7 000 euroa, otin digikameralla kotoa kuvia jotka editoin vaunuympäristöön kuuluviksi täydestä meni. Vaunusta tingin huippukorvauksen vuosimallin mukaan 35 000 euroa, aluksi tarjottiin 30200 eur. Jälkeenpäin olen todella ollut tyytyväinen kun
        en käyttänyt jauhesammutinta ovenpielestä vaan sanomalehteä sängystä :-D

        mikäli olisit sammuttanut homeisen asuntoautosi, sinä olisit ollut idiootti, olisi määrättävä laki idiootteja vastaan, että homeisia asuntoautoja ja vaunuja ei saa sammuttaa, suurin osa olisi ikävä kyllä sammuttanut ja vaikka vielä loukannut itsensä, järkevä ihminen tottakai antaa palaa ja hoidattaa vakuutusyhtiöllä korvaukset vahinko liioitellen reippaasti yläkanttiin, kyllä vakuutusyhtiö osaa tinkimisen kautta kusettamisen jalon ammattitaidon mutta kun keksit tuhannen euron vahingolle kymmenentuhannen hintalapun ei haittaa vaikka he korvaustilanteessa maksavat vain 7 000 euroa, se haittaisi jos 1 000 olisi ja saisit vain 700 euroa, että tälläisiä täältä kauniilta Pieliseltä perjantaina....


    • Minulla oli kodin irtaimiston vakuutus Turvassa. Alkukesästä ukkonen rikkoi noin 4000€ edestä kodinelektroniikkaa. Sain Turvan vakuutuksesta korvauksia n. 300€. Kannattaa siis miettiä onko mitään järkeä pitää kotivakuutuksia (irtaimistoa) ainakaan Turva yhtiössä.
      Yksi esimerkki led televisio ostettu vuosi sitten 400€ korvaus nyt 67€.
      Turva kun käyttää muka jotain pomper (ainakin elektroniikan esineiden hinta- hakkeria) korvaustensa perusteena.
      Esim läppäri hinta n. 700 korvaus 49€. Kyseinen hinta-hakkeri ei perusta hintaa laitteen ominaisuuksiin millään tavalla vaan antaa hinnan halvimman mukaan. Kuvitelkaapa esim autoja , uusiakin löytyy reilusta kymppitonnista yli sataan tuhanteen. Jos korvaus halvimman mukaan moniko olisi tyytyväinen.
      Terveisiä Juulialle Turvan korvauskäsittelyyn.

    • Anonyymi

      Vakuutusyhtiöiden kanssa voi yksin ajautua ongelmiin ja juuri tähän tarpeeseen on perustettu Suomen Vakuutuksenottajien Keskusliitto ry. Pääset tutustumaan www.svokl.fi ja alle 6 euron kuukausimaksulla palvelut ovat käytössäsi. Ratkomme päivittäin jäsentemme ja vakuutusyhtiöiden välisiä kiistoja

    • Anonyymi

      Ammattikoulutus, miksi, resurssien hallinta IT laittanut vakuutus puolen ihmisiä kuppi nurin tutkimuksiin,vaan oppilaat, vakuutus liisii aina korvauksia,ja ovat muutenkin edesvastuuttomia välillä.
      Eivät tee maksusuorituksia ninkuin sopimus edellyttää.

    • Anonyymi

      -25€ alennus POP Vakuutukseen koodilla MUEMSE

      www.popvakuutus.fi/ref/MUEMSE

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1505
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1302
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe