ILOUUTINEN!
1. "OVAT SYNTINI ANTEEKSI SUURET, KOKO VELKANI MAKSETTU: OLE KIITETTY HERRANI JEESUS, OLE KIITETTY, KIITETTY.
2. YLENPALTTINEN ARMO ON MULLA, MINÄ KURJA JA KIUSATTU. OLE KIITETTY HERRANI JEESUS, OLE KIITETTY KIITETTY.
3. MINÄ MUSTA JA SAASTAINEN KURJA OLEN YLJÄLLE KIHLATTU. OLE KIITETTY HERRANI JEESUS, OLE KIITETTY, KIITETTY.
5. TÄSSÄ TURHASTA KIITÄNKÖ VIELÄ KADOTUKSESTA NOSTETTU. OLE KIITETTY HERRANI JEESUS. OLE KIITETTY, KIITETTY.
6. MUTTA TAIVAASSA PAHAITEN KIITÄN, KUN ON TURMELUS RIISUTTU. OLE KIITETTY HERRANI JEESUS. OLE KIITETTY HERRANI JEESUS. OLE KIITETY, KIITETTY."
SL 189
Toini Hyvärinen 1933
Iloinen uutinen
40
671
Vastaukset
- iveta
ilouutinen!
- kuulkaahan..
siis se on pahin SRK:n vihollinen
Siis eriseurainen.- .............
Ihana laulu.
- ............
weha kirjoitti:
opillisesti oikea laulu...
Ja sanon minäkin:
Fil. 4:4
" Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa! "
1. Piet. 4:13
"vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita.
Matt. 5:12
Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä." - Meiliaikku
ollut silloin, kun nämä sanat kirjoitti. Sitten vasta ollaan eriseurassa, kun jätetään Jumalan seurakunta.
- Lyhyesti
Meiliaikku kirjoitti:
ollut silloin, kun nämä sanat kirjoitti. Sitten vasta ollaan eriseurassa, kun jätetään Jumalan seurakunta.
kyykäärmeen sikiö!
- Jari-Kyösti
Meiliaikku kirjoitti:
seurassa, jos asia on näin:
1. Joh. 4:2
"Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.
Mutta olemme eri seurassa, vaikka olisimme Jumalan seurakunnassa ja jos asia ei ole näin:
"Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. - Meiliaikku
Jari-Kyösti kirjoitti:
seurassa, jos asia on näin:
"Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.
Mutta olemme eri seurassa, vaikka olisimme Jumalan seurakunnassa ja jos asia ei ole näin:
"Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.Hengessä lihaan tulleena , kun hän vaikuttaa meissä uskovaisissa. Miksi sinä et sitä usko?
- pelle"!
weha kirjoitti:
opillisesti oikea laulu...
Luulet opeillasi autuutesi ansaitsevasi, vaikka Jumalan armo riittää!
Vaikka kuinka ruotisit oppeja päivät pitkät, ei se mitään auta. Armo riittää. - Jari-Kyösti
Meiliaikku kirjoitti:
Hengessä lihaan tulleena , kun hän vaikuttaa meissä uskovaisissa. Miksi sinä et sitä usko?
Uskon toki! Sanoohan Jumalan sanakin:
"Ef. 1:19
ja miten mittaamaton on hänen voimansa, joka vaikuttaa meissä uskovissa. Se on sama väkevä voima."
Mutta tarkoitin ihan eri asiaa, että jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta, oli hän vl tai joku muu. - Todella!
Meiliaikku kirjoitti:
Hengessä lihaan tulleena , kun hän vaikuttaa meissä uskovaisissa. Miksi sinä et sitä usko?
saatanan apulainen tällä palstalla. :((
- Jari-Kyösti
Todella! kirjoitti:
saatanan apulainen tällä palstalla. :((
Meiliaikkua haukkua! Varmasti hän on vilpitön omassa uskossaan.
pelle"! kirjoitti:
Luulet opeillasi autuutesi ansaitsevasi, vaikka Jumalan armo riittää!
Vaikka kuinka ruotisit oppeja päivät pitkät, ei se mitään auta. Armo riittää.opilla pääse taivaaseen, vaan se on elävän uskon välttämätön seuraus..
Jari-Kyösti kirjoitti:
Uskon toki! Sanoohan Jumalan sanakin:
"Ef. 1:19
ja miten mittaamaton on hänen voimansa, joka vaikuttaa meissä uskovissa. Se on sama väkevä voima."
Mutta tarkoitin ihan eri asiaa, että jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta, oli hän vl tai joku muu.sitä tunnusta, niin olen ainakin ymmärtänyt jo ensimmäisestä tuttavuudesta palstalla.
Nythän se tuli taas ilmi...muutenkaan ei saa tehdä laveata tietä taivaaseen, sillä se tie on kapea:
Matt.7:13. Menkäät ahtaasta portista sisälle; sillä se portti on lavia ja avara tie, joka vie kadotukseen, ja niitä on monta, jotka siitä sisälle menevät;
14. Ja se portti on ahdas, ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat, jotka sen löytävät.Jari-Kyösti kirjoitti:
Meiliaikkua haukkua! Varmasti hän on vilpitön omassa uskossaan.
ulkopuolelta kehumaan, olisi syytä huolestua...
- Sectori
weha kirjoitti:
sitä tunnusta, niin olen ainakin ymmärtänyt jo ensimmäisestä tuttavuudesta palstalla.
Nythän se tuli taas ilmi...muutenkaan ei saa tehdä laveata tietä taivaaseen, sillä se tie on kapea:
Matt.7:13. Menkäät ahtaasta portista sisälle; sillä se portti on lavia ja avara tie, joka vie kadotukseen, ja niitä on monta, jotka siitä sisälle menevät;
14. Ja se portti on ahdas, ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat, jotka sen löytävät.Minä olen saanut käsityksen, että J-K tunnustaa täysin Raamatun mukaisen Kristuksen. Sinä haluaisit hänen tunnustukseensa lisälehden, jotta se olisi sinusta pätevä, mutta ei ole Raamatun mukaista vaatia siihen mitään päälle. Kyllä ahdas portti on täysin selkeä käsite kaikille kristityille. Ahdas portti, josta kuljetaan, on Jeesus Kristus. Se on ahdas siksi, ettei siitä synti mahdu.
Haluaisin sinun pysyvän totuudessa, ja osoittavan missä kohtaa J-K on leventänyt elämän kaitaa tietä. Jos puhuit vain omiasi, tee parannus, koska silloin olet sanonut lähimmäisestäsi väärän todistuksen. - Sectori
weha kirjoitti:
ulkopuolelta kehumaan, olisi syytä huolestua...
Sinun lähimmäisenrakkautesi on silmiinpistävää.
- Jari-Kyösti
weha kirjoitti:
sitä tunnusta, niin olen ainakin ymmärtänyt jo ensimmäisestä tuttavuudesta palstalla.
14. Ja se portti on ahdas, ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat, jotka sen löytävät.En aio laventaa sitä tietä. Mutta sinä et voi estää minua tunnustamasta sitä, että Jeesuksen henki vaikuttaa meissä, jotka Häneen uskovat.
1. Joh. 4:13
Me pysymme hänessä ja hän pysyy meissä; tämän me tiedämme siitä, että hän on antanut meille Henkeään. Sectori kirjoitti:
Sinun lähimmäisenrakkautesi on silmiinpistävää.
sehän on ihan Raamatusta ilmaistu asia.
Lueppas tollanen törkeys edeltä ja mieti käytöstäsi minulle 15.3.2010 19:54- Sectori
weha kirjoitti:
sehän on ihan Raamatusta ilmaistu asia.
Lueppas tollanen törkeys edeltä ja mieti käytöstäsi minulle 15.3.2010 19:54Luuletko minun kirjoitteneen tämän?
15.3.2010 19.54
>>>Olet tehokas saatanan apulainen tällä palstalla. :(( - hö hö
weha kirjoitti:
opilla pääse taivaaseen, vaan se on elävän uskon välttämätön seuraus..
hö
- No problem
weha kirjoitti:
14. Ja se portti on ahdas, ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat, jotka sen löytävät.sekopäänä on varmaan helppoa elää. Vai mitä weha?
- Sectori
Aamen!
terveisin
Sectori
vääräuskoinen, eriseurainen, väärin Kristukseen uskova palstan kiusanhenki - Leksa-Veksa
Tässä laulussa on niin ikävä melodia ja osittain ikävät sanatkin, joten tämä laulu ei kuulu lempilauluihini.
Parempiakin lauluja toki on ,joissa sekä sanat että sävel ovat iloisia. Miksi siionin laulut ovat poikkeuksetta surumielisiä, niin surumielisiä, että mulle tulee oikein paha olo kun kuuntelen.
Toista ovat nämä laulut:
Jumala loi, auringon kuun, ja tähdet ja kuun, ihmiset myös, Jumalan on taivas ja maa, siitä me tahdomme kiittää, Herralle riemulla, laulamme kiitosta, Herra, me kiitämme nimeäsi.
On meillä aarre verraton, se kalliimpi on kultaa, ja kivet kalliimmatkin on, sen rinnalla vain multaa, tää lahja kallis taivahan, on parhain aartehemme, on pyhä sana Jumalan, sen saimme omaksemme.
Jo joutui armas aika, ja suvi suloinen, kauniisti joka paikkaa, koristaa kukkanen, nyt niityt vihannoivat ja lehti verhossa, se meille muistuttaapi, hyvyyttäs Jumala, ihmeistäs julistaapi, se vuosi vuodelta.hieno laulu kuitenkin.
Hebr.9:22. "Ja lähes kaikki verellä lain jälkeen puhdistetaan, ja paitsi veren vuodatusta ei yhtään anteeksiantamusta tapahdu".- Leksa-Veksa
weha kirjoitti:
hieno laulu kuitenkin.
Hebr.9:22. "Ja lähes kaikki verellä lain jälkeen puhdistetaan, ja paitsi veren vuodatusta ei yhtään anteeksiantamusta tapahdu".Minä olen allerginen väkivallalle ja verestä puhumisesta. Itse asiassa en ole syönyt koskaan punaslättyjä, veri saa ihoni kananlihalle. Väivallasta puhuminen saa minut pahoinvointiseksi.
Inhoan väkivaltaa ja voin itseasiassa pahoin jo siitä, kun luen lehdistä väkivaltauutisista ja katselen yle-areenan uutislähetyksiä.
Joku 20.n nuorukainen oli pudonnut Viru hotellin 19.sta kerrosksesta ja kuollut.
Tässä nyt ei ollut väkivaltaa, mutta tapaus vaikuttaa selvältä. Nuorukainen oli kaiketi imenyt kehoonsa alkoholia suuria määriä ja vintti meni sekaisin, kuvitteli kai lähtevänsä lentoon, aivankuin 1970 luvulla suviseuroissa lähti isonteltan sisällä mies kiipeämään pylvästä kohti teltan kattoa.
Lehdet otsikoivat tapausta; pylväspyhimys. Kun ihminen menee oikein sekaisin tai ekstaasiin, hän hyppää vaikka katolta.
Jeesuksen elämän lopputapahtuvat ovat mitä raflaavinta väkivallan kuvausta.
En tykkää pääisiäisestä, koska silloin kirkoissa ja seuroissa puhutaan härskisti Jeesuksen väkivaltaisesta kuolemasta. Sitävastoin oloni paranee, kun menen ylösnousemuskirkkoon, jolloin alttarit on koristettu valkeisiin liinoihin pitkänperjantain mustien sijasta.
Pitkäperjantaina en varmasti mene kirkkoon, tunnelma on siellä niin synkkä, ei urkujakaan soiteta.
Toivottavasti tuleva pitkäperjantai olisi aurinkoinen päivä, silloin menen takuuvarmasti hiihtoladulle, en suurin surminkaan kirkkoon, jossa on niin alakuloinen tunnelma.
Minä kun en tykkää ollenkaan surullisista asioista, vaan pitäydyn iloisissa.
Moni ei tykkää hautausmaista, en minäkään syksypimeällä, mutta keskikesällä ne ovat kuin keitaat aavikoilla.
- Yljän ystävä
Muistakaa häntä, joka kaikkien tähden on kärsinyt pilkan ja tuskan. Älkäämme enää häntä ristiin naulitko. Sillä kaikki nämä nämä riidat satuttaa häntä. Väitellessä jokainen kyselee oman kunniansa perään. Annetaan kunnia Hänelle, kelle se kuuluukin.
Hes. 34:11-
"11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä. "
Gal. 4:9
" Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla? "
Gal. 5:1
"Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen. "
Hepr. 6:1
"Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan," 2 oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.
3 Ja niin me tahdomme tehdä, jos vain Jumala sallii.
4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät. "
http://www.suviseurat.fi/2006/images/tiedostot/perjantai/ohjelmat/16-06_sl_58.mp3- .........
lapseks Jumalan.....
Kaikki lapset, syntymättömätkin ovat ehkä suurin osa Jumalan valtakuntaa. Jeesus rakasti lapsia. - ..........
......... kirjoitti:
lapseks Jumalan.....
Kaikki lapset, syntymättömätkin ovat ehkä suurin osa Jumalan valtakuntaa. Jeesus rakasti lapsia.ehkä sana ed. kommentisssani ei tarkoita sitä, etteikö lapset olisi Jumalan valtakuntaa, vaan ehkä-sana tarkoittaa tässä: Jumalan valtakunnan kokonaisuutta, kuinka suuri osa ehkä niistä on näitä syntymättömiä eli kohtuun kuolleita, joko itsekseen tai tapettuina. Ja niitä on varmasti paljon.
>>>Kaikki lapset, syntymättömätkin ovat ehkä suurin osa Jumalan valtakuntaa. Jeesus rakasti lapsia. >>> - ...............
päivänä???
Mitä tässä tapauksessa mahtaa tarkoittaa "pilvisenä ja pimeänä päivänä".
vai mitä sanotte?
Hes. 34:11-
"11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä. " mutta mitähän mahtaa tarkottaa pilisenä ja pimeänä päivänä tässä lauseessa, muuten ymmärrän sen tarkoittavan viimeistä päivää, kun Jeesus saapuu toisen kerran?
Hes. 34:16
" Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on. "
Joh. 6:39
"Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä." - Jari-Kyösti
.......... kirjoitti:
ehkä sana ed. kommentisssani ei tarkoita sitä, etteikö lapset olisi Jumalan valtakuntaa, vaan ehkä-sana tarkoittaa tässä: Jumalan valtakunnan kokonaisuutta, kuinka suuri osa ehkä niistä on näitä syntymättömiä eli kohtuun kuolleita, joko itsekseen tai tapettuina. Ja niitä on varmasti paljon.
>>>Kaikki lapset, syntymättömätkin ovat ehkä suurin osa Jumalan valtakuntaa. Jeesus rakasti lapsia. >>>yhteinen ilonaihe on se, että Jeesus on sovittanut meidän syntimme ja sairautemme ja avannut oven meille iankaikkiseen elämään. Voimme kaikki yhdessä kiittää Häntä ja ylistää Hänen pyhää nimeään.
- ..........
Jari-Kyösti kirjoitti:
yhteinen ilonaihe on se, että Jeesus on sovittanut meidän syntimme ja sairautemme ja avannut oven meille iankaikkiseen elämään. Voimme kaikki yhdessä kiittää Häntä ja ylistää Hänen pyhää nimeään.
Mutta käytännössä se ei ole kaikille ilonaihe, vaan monille pilkan aihe.
Ilonaihe kaiille niille, jotka ottavat Hänet vastaan.
Iloinen asia myös, jos ihminen koko elämänsä vastustaneena voi vielä viime hetkillään löytää Jumalan valtakunnan. Sitähän Jeesus käski ensin etsiä. - Jari-Kyösti
.......... kirjoitti:
Iloinen asia myös, jos ihminen koko elämänsä vastustaneena voi vielä viime hetkillään löytää Jumalan valtakunnan. Sitähän Jeesus käski ensin etsiä.Iloinen asia on löytää Jumalan valtakunta eli Jeesus Kristus ja HÄNEN vanhurskautensa, niin myös kaikki tämä teille annetaan. Ei siis sanota: " Vaan etsikää ensin Jumalan valtakunta ja SEN vanhurskautta, koska sana SEN viittaa asiaan tai esineeseen, EI HENKILÖÖN.
Matt. 6:33
Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan. - Miten on?
.......... kirjoitti:
Iloinen asia myös, jos ihminen koko elämänsä vastustaneena voi vielä viime hetkillään löytää Jumalan valtakunnan. Sitähän Jeesus käski ensin etsiä.ymmärrät Jumalan valtakunnalla pelkkää vl-herätysliikettä.
Jos näin teet, niin olet ittestään perkeleestä! - Jari-Kyösti
Miten on? kirjoitti:
ymmärrät Jumalan valtakunnalla pelkkää vl-herätysliikettä.
Jos näin teet, niin olet ittestään perkeleestä!ymmärtänyt. Olen näköjään kanssasi samaa mieltä.
- Jari-Kyösti
Jari-Kyösti kirjoitti:
ymmärtänyt. Olen näköjään kanssasi samaa mieltä.
lisätä, että en yhdy kirosanoihin, mutta olen samaa mieltä kanssasi, että Jumalan valtakunta ei ole samaa kuin vl-herätysliike, vaan niinkuin Raamatun mukaan "kaikista kansakunnista jne."
- 20
Hyi, miten rasistinen kolmas säkeistö!! Tuleeko mustan orjan kiittää isäntäänsä (ylkää)??
- Kiittäjä
sydän tuntuu mustalta ja kun syntikuorman saa panna pois, tulee kiitollinen mieli ja voi laulaa kohti kurkkuaan: ole kiitetty, Herrani Jeesus, ole kiitetty, kiitetty!
- ..........
Kiittäjä kirjoitti:
sydän tuntuu mustalta ja kun syntikuorman saa panna pois, tulee kiitollinen mieli ja voi laulaa kohti kurkkuaan: ole kiitetty, Herrani Jeesus, ole kiitetty, kiitetty!
vanhan suviseurakasetin Nivalan suviseuroista vuodelta 1976. Siinä oli pari puhetta Eljas Karhumaan Gunnar Kurhelan. Karhumaan puheen jälkeen tuli voimallisesti laulettuna juuri tuo laulu, tuntui että suoraan sydämestä.
Muutenkin kiitosäänet kaikuivat yhtenään. Olisipa nykyään vielä sellaista iloa.
Kosketti ja itketti itseäkin, ilosta kuitenkin.
Onko tuon vuoden saarnoja mahdollisesti saatavissa enää? Olisi mukava, jos niitä saisi srk:lta cd:llä.
Amerikan siionilla näytti olevan myynnissä Lutherin postillaa äänitteelle luettuna. Olisipa saatavilla suomeksi. Tulisi kuunneltua paremmin sängyssä maaten kuin luettua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1154392Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k783200- 1001463
- 861316
- 95869
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka18703Lähes kaikki keskustelut kasvotusten
on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk21696- 42677
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?111663- 43639