Katsahdinpa tuossa jonkun superlaadukkaan ihkudokkarin Liv-kanavalta, jossa pohdittiin Herra Oikean löytämistä. Olen eronnut pitkästä suhteesta puolisen vuotta sitten, ja sen jälkeen olen vain ja ainoastaan kuullut joka tuutista, että naisten vaatimukset parisuhteista ovat ihan epärealistisia ja siksi ne suhteet vain kaatuvat. Että aina etsitään jotain parempaa eikä osata tyytyä siihen hyvään, mitä jo on.
Alan ihan oikeasti jo epäillä itseäni, että olisiko sittenkin pitänyt jäädä siihen suhteeseen, jossa viiden vuoden aikana en kertaakaan kuullut, että minua rakastetaan. Hän ei koskaan kuulemma ikävöinyt minua, vaikka usein meni viikkoja, ettemme nähneet -samassa kaupungissa asuttiin kumminkin, mutta monesti hänellä vain oli viikkojen ajan paljon tärkeämpää tekemistä kuin antaa minulle edes yksi ilta aikaansa. Yhteisestä kodista ja yhteisestä tulevaisuudesta, edes lähitulevaisuudesta, ei ollut tietoakaan. Ongelmien sattuessa mies ei puhunut ollenkaan. Hän väisti jos yritin suukottaa (enkä tarkoita edes mitään julkisia paikkoja). Seksielämä oli aivan olematonta, ja etenkään minun aloitteestani ei tapahtunut kertaakaan mitään. Hän kertoi joka kerta miettivänsä eroa, jos en ollutkaan hyvällä tuulella koko ajan, koska hän olisi halunnut minun olevan aina iloinen.
Olin kai vissiin vaan niin epärealistinen. Ei olisi pitänyt erota, kuvittelin liikoja. Tuollaisia kai ne ihan tavalliset parisuhteet on, eikä parempaa löydy etsimälläkään.
Mitä sitä sitten oikein saa vaatia kumppanilta ja parisuhteelta, ettei heti leimata nirsoksi ja epärealistiseksi?
Nykyään liian kovat vaatimukset kumppaneille???
3
242
Vastaukset
- hjuhbhiio
Siis ei sinun avauksesi, vaan tuo liikaa vaatimishöttö! Ei hittolainen, en ymmärrä ihmisiä, jotka väittävät, ettei saa vaatia mitään, pitää vaan tyytyä siihen, mitä ensimmäisenä saa...
Lähdin omasta pystyyn kuivaneesta suhteestani pari vuotta sitten sillä mielellä, että voin vallan mainiosti viettää loppuelämäni ilman parisuhdettakin. Ikää on sen verran, että pesänrakennusvaihe on ohi - olen kouluikäisen tytön yh nykyisin ja meillä on oikein kivaa keskenämme. Paitsi että kävihän siinä sitten niin, että miesystäväkin löytyi. Ei ole mikään kompromissi eikä liikaa vaadittu - vaan ihan hitsin ihana ja upea mies, kertakaikkiaan napakymppi minulle.
Älä siis sinäkään heitä pyyhettä kehään ja tyydy toiseksi parhaisiin, kun se PARAS voi luurata heti kulman takana! Ja etenkään älä nyt lykkää katumusta erostasi, se ei ole paskankaan arvoista. - vaativa ämmä
Kyllä vaatimuksia saa olla, parempi vaan kun tietää mitä hakee niin ei tule tuhlattua aikaa niihin joiden kanssa ei ole mitään mahdollisuuksia mielekkääseen yhteiselämään. Ei kenelläkään ole mitään velvollisuutta toimia kumppanille kynnysmattona ja epärealististen vaatimusten kohteena. Yllättävän moni tosin tyytyy siihen rooliin mieluummin kuin edes harkitsee yksin elämistä.
- pitääkin olla
Niinhän siinä dokkarissa sanottiin, että pitää olla realistisia vaatimuksia, miettiä mitä ominaisuuksia oikeasti_tarvitsee_miehessä ja mitkä ovat vaan sellaisia mitä_haluaa_mutta joilla ei oikeasti ole merkitystä. Mä tajusin sen ohjelman katsottuani että mulla on oikeasti aika hyvä mies. Täydellistä ei ole olemassa, mutta tärkeää on että ne asiat joilla oikeasti on merkitystä, ovat kohdillaan. Olen onnellinen, että olen pysähtynyt miestavaratalossa siihen neljänteen kerrokseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama917600Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1236324Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1624452Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2353061Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902638Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh351935- 1291551
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971534Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo41823Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21782