MIKÄ saa ihmisen aina uudelleen ja uudelleen rakastumaan kusipää miehiin.. ei sillä että itse olisin täydellinen ja sillä että ei naisitakin tälläisiä löytyisi, mutta miks pitää uhrata monta vuotta alkoholisti, narkkariin.. ja vielä toistamiseen . Ekan kanssa 8 vuotta ja nyt ero toiseta 4 vuotta kerettiin elämää jakamaan... mutta silti sattuu kun tietää miten hyvä toinen olisi jos pystyisi jättämään alkoholin ja muut päihteet...
idiooti
3
886
Vastaukset
- Apua saa^
Kyllä jo tosiaan kysyä.Ihmisiä hekin ovat heikkoja reppanoita kylläkin , kaipa heissä jokin vetosi sinuun.
Jos he itse haluaisivat päästä eroon aineista ..Voisi heitä auttaa muuten vaikea.Mm. Kan-koti auttaa heidän kaltaisiaan kristillisellä pohjalla toimiva laitos. Ja on saanut parhaiten tuloksia myös työstään.
Yhteiskunta ei vain arvosta sitä työtä. - ?????????????????
tekee täydellisen kun siinä on se pieni särö.
Itse olen huomannut, että toista ihmistä ei voi juurikaan muuttaa haluamakseen. Joku pienikin asia voi saada kumppanin tuntemaan itsensä niin huonoksi, että juominen alkaa taas uudelleen. Siinä ei auta rukoilu, kauniit puheet, eikä uhkailu. Tuntuu kuin olisi menettänyt toisen hetkeksi, joskus illaksi, joskus pidemmäksi aikaa. Kun toinen on maistissa on ihan turha puuttua asiaan mitenkään. Hukkaan menevät puheet, on vain parasta antaa toisen olla ja korkeintaan katsoa sivusta ettei mitään vakavaa pääse tapahtumaan. Silloin tuntuu, että miksi minun on pitänyt tutustua tuollaiseen tyyppiin ja haluan erota. Sitten sitä alkaa miettimään niitä hyviä asioita, joita niitäkin toisessa on paljon kunhan hän ei juo. Jotain sellaista elämän realismia, lämpöä ja kokemusta, joita toisista ei välttämättä löydy. Jos vain tuo PIRUN alkoholi ei hallitsisi toisen elämää! Saatanan keksintö koko aine!
Ehkä olisi helpompaa olla yksin kun ei tarvitsisi pelätä toisen puolesta ja surra omaa yksinäisyyttään. Olo on niin hitsin yksinäinen kun toinen puuhailee pullonsa kanssa, eikä tunnu olevan ihan tässä maailmassa. Sitten taas selvinä hetkinä on täysin toista. Sieltä löytyy se kuunteleva ja ymmärtävä sielunkumppani jonka kanssa voi puhua ja tehdä mitä vain. Se on se timantti, jossa on alkoholismin tekemä pikkuinen särö. Itse on kai vain päätettävä pitääkö sen vai heittääkö menemään... - Kaipaan läheisyyttä
Itse en ole narkkari tai ainakaan mikään rappioalkoholisti, mutta exäni rakastui minuun juuri kun olin aika pahassa tilanteessa. Oli mielialalääkkeet ja masennusta yms. Ehkä hän halusi hoivata minua, tai pelastaa minut? Itsekin kaipasin pelastajaa. Tommy Hellstenin kirjassa oli tuosta. Jos on lapsena ollut paljon yksin, niin sitten ikäänkuin etsii puolisosta uutta äitiä. Tiedostan tuon itse. Ei ole kyllä suhde välttämättä kovin kestävällä pohjalla, jos perustuu lähinnä hoivantarpeeseen tai hoivaviettiin. Toki olimme ensimmäisen vuoden ajan todella rakastuneita. Alkoholistia on kyllä aika vaikea toisen parantaa. Vaimo jätti minut juuri. Syynä ei ollut alkoholi, vaan hän koki että olemme lähinnä hyviä ystäviä, kuin rakastavaisia. Viisi vuotta vietimme yhdessä. Tämä pysäytti minut. Päätin jättää alkoholin, vaikka tiedän ettei suhde enää palaa. Sydänsurut, yksinäisyys ja juominen on aika helvetin huono yhdistelmä. Nyt yritän hoitaa eron oikein, opettelen pärjäämään yksin ja yritän olla ilman alkoholia. Yritämme olla ystäviä, vaikka sekin sattuu. Mieleen tulee kaikkia hyviä juttuja hänestä, vaikka helpompi olisi vihata häntä. En kuitenkaan voi toista vihata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1544816On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192119Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi341992Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä161859- 1101822
- 931668
Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma441325- 651176
- 1141133
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka271083