Olen nyt valinnut voittajan. Täytyy sanoa, että tehtävä vaikutti aluksi äärimmäisen vaikealta, mutta lopulta vastaus aukeni minulle.
Kiitän kaikkia osanottajia. Palkinnoksi kaikille laitan tähän liitteen Kamujen piirtäjän, Patrick McDonnellin, sivuille, josta voi tilata itselleen päivittäisen Kamut stripin. Minulle se on tullut jo vuosia ja se ilahduttaa joka päivä yhtä paljon mieltä.
http://muttscomics.com/signup.aspx
Mutta sitten kilpailun voittajan julkaiseminen. Voittaja lähestyi asiaa rehellisesti, avoimesti ja viisaasti.
Voittaja on Alffa-Omega seuraavalla kilpailuvastauksellaan:
Todellisuus rajoittaa sitä mikä minun kuvani siitä voi olla, enkä minä koe minkäänlaista tarvetta olla välittämättä siitä.
Minä en halua olla niin laaja-alainen että teeskentelisin todellisuuden olevan jotakin muuta kuin mitä se on, jotakin jota katson olevan välttämätöntä uskolle (faith).
Tämä kaiketi tekee uskonnollisista ihmisistä enemmän laaja-alaisia kuin minä, mutta en minä silti halua uskoa johonkin vain uskon takia.
Paljon onnea voittajalle!
Kilpailun voittajan julkaisu
20
229
Vastaukset
- Kössönöm
Otinko minä siihen osaa? Missä, mikä, voi ei..
- beenthere
Kyllä sinä ainakin sinne kirjoittelit. Se oli se perjantaina julistamani kilpailu elämän laaja-alaisuudesta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8918707/thread
Alffa-Omega vastasi mielestäni tosi viisaasti. - Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Kyllä sinä ainakin sinne kirjoittelit. Se oli se perjantaina julistamani kilpailu elämän laaja-alaisuudesta.
Alffa-Omega vastasi mielestäni tosi viisaasti.Joo, katti oli kipeenä, niin en pystynyt täysillä keksittymään suoritukseeni... Siitä se siis johtui, etten saanut ykköspystiä:)
Mikäs sen Alffan tämänpäiväinen kommentti olikaan, josta tuli ihan mieleen Jeeves. Tässä:
">>> Koville näyttää ottavan humaanin ja avarakatseisen piispa Kari Mäkisen valinta arkkipiispaksi. > Kun ei mitään muuta keksi, voi aina kirjoittaa tyhjänpäiväisen kysymyksen, johon saisi vastauksen vaikkapa lukion oppikirjasta. > Ehkä uudella arkkipiispalla on tärkeämpääkin tekemistä kuin vastailla kaikenlaisiin lapsellisuuksiin, mene tiedä. Ainakin toivoisin hänen käyttävän rajallista aikaansa paremmin. - beenthere
Kössönöm kirjoitti:
Joo, katti oli kipeenä, niin en pystynyt täysillä keksittymään suoritukseeni... Siitä se siis johtui, etten saanut ykköspystiä:)
Mikäs sen Alffan tämänpäiväinen kommentti olikaan, josta tuli ihan mieleen Jeeves. Tässä:
">>> Koville näyttää ottavan humaanin ja avarakatseisen piispa Kari Mäkisen valinta arkkipiispaksi. > Kun ei mitään muuta keksi, voi aina kirjoittaa tyhjänpäiväisen kysymyksen, johon saisi vastauksen vaikkapa lukion oppikirjasta. > Ehkä uudella arkkipiispalla on tärkeämpääkin tekemistä kuin vastailla kaikenlaisiin lapsellisuuksiin, mene tiedä. Ainakin toivoisin hänen käyttävän rajallista aikaansa paremmin.Jeeves tekisi juuri noin. Mistä saisikin itselleen niin nokkelan seuralaisen?
Taitaa uusi arkkipiispa sittenkin olla ihan yhtä hömelö kuin nykyinen. Paarman parhaat on laaja teos. Sille tulee näköjään jatko-osa, Mäkisen möläytykset.
Jäänpä mielenkiinnolla odottamaan jatkoa tähän asiaan. - beenthere
Kössönöm kirjoitti:
Joo, katti oli kipeenä, niin en pystynyt täysillä keksittymään suoritukseeni... Siitä se siis johtui, etten saanut ykköspystiä:)
">>> Koville näyttää ottavan humaanin ja avarakatseisen piispa Kari Mäkisen valinta arkkipiispaksi. > Kun ei mitään muuta keksi, voi aina kirjoittaa tyhjänpäiväisen kysymyksen, johon saisi vastauksen vaikkapa lukion oppikirjasta. > Ehkä uudella arkkipiispalla on tärkeämpääkin tekemistä kuin vastailla kaikenlaisiin lapsellisuuksiin, mene tiedä. Ainakin toivoisin hänen käyttävän rajallista aikaansa paremmin.Joko Karkki on ihan kunnossa?
- Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Joko Karkki on ihan kunnossa?
Kissat paranevat nopeasti.
- Yksipuolinen näkemys
beenthere kirjoitti:
Alffa-Omega vastasi mielestäni tosi viisaasti.jos sinä valitsit ja koit, että voittajalla oli sama näkemys kuin sinulla..
- Kössönöm
Yksipuolinen näkemys kirjoitti:
jos sinä valitsit ja koit, että voittajalla oli sama näkemys kuin sinulla..
että beenthere julkisti kilpailun, niin hänellä oli täydet valtuudet määrittää säännöt ja valita voittaja. Ja minun mielestäni palkinto meni oikeaan osoitteeseen.
- Kössönöm
beenthere kirjoitti:
Jeeves tekisi juuri noin. Mistä saisikin itselleen niin nokkelan seuralaisen?
Taitaa uusi arkkipiispa sittenkin olla ihan yhtä hömelö kuin nykyinen. Paarman parhaat on laaja teos. Sille tulee näköjään jatko-osa, Mäkisen möläytykset.
Jäänpä mielenkiinnolla odottamaan jatkoa tähän asiaan."Jeeves tekisi juuri noin. Mistä saisikin itselleen niin nokkelan seuralaisen?"
- Jostain, mutta suurella rahalla. Kullanarvoinen tyyppi.
"Taitaa uusi arkkipiispa sittenkin olla ihan yhtä hömelö kuin nykyinen."
- Siltä vaikuttaa. Esko Aho olisi taitanut liirumlaarumin Mäkistä paremmin.
"Paarman parhaat on laaja teos. Sille tulee näköjään jatko-osa, Mäkisen möläytykset.
Jäänpä mielenkiinnolla odottamaan jatkoa tähän asiaan."
- Olisi hyvä, jos joku olisi koonnut Paarman höpinät kansiin vähän samalla tavalla kuin bushismit.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Bushismi
http://www.savukeidas.com/bushismit
On kyllä monitasoisuudessaan kaunis, suorastaan helmeilevä ja hapokkan raikas tuo Alffa-Omegan lausunto.
- beenthere
Noin minäkin sen näin ja koin. Olisitko päätynyt samaan ratkaisuun voittajasta kanssani?
beenthere kirjoitti:
Noin minäkin sen näin ja koin. Olisitko päätynyt samaan ratkaisuun voittajasta kanssani?
Olisin äänestänyt tämän ratkaisun puolesta. Tähän saattaa osaltaan vaikuttaa sekin, että itse tyrkytin myös ajatusta, että uskovaisilla on rikkaampi elämä kun niillä on se usko jota meillä puutteessa elävillä ei ole. Tein sen kuitenkin niin nuivalla tavalla, ettei minulla luonnollisestikaan loppupeleissä ollut mitään mahdollisuutta päästä kuittaamaan palkintoa, kun A-O veti nuo lyyriset mind twisterit kehiin.
Muutenkin kumartelen otsani verille lukiessani A-O:n loistavia ajatelmia palstalta.- Rompix
A10097 kirjoitti:
Olisin äänestänyt tämän ratkaisun puolesta. Tähän saattaa osaltaan vaikuttaa sekin, että itse tyrkytin myös ajatusta, että uskovaisilla on rikkaampi elämä kun niillä on se usko jota meillä puutteessa elävillä ei ole. Tein sen kuitenkin niin nuivalla tavalla, ettei minulla luonnollisestikaan loppupeleissä ollut mitään mahdollisuutta päästä kuittaamaan palkintoa, kun A-O veti nuo lyyriset mind twisterit kehiin.
Muutenkin kumartelen otsani verille lukiessani A-O:n loistavia ajatelmia palstalta.Otsa verellää... khihihihiii
- Thronos
Onnea voittajalle! Hän osasi asettaa laaja-alaisuuden sen ansaitsemaan asemaan.
- beenthere
Juuri tuohon asiaan kiinnittyi minun huomioni heti. Hieno oivallus Alffa-Omegalta.
- 10+10
Noh, tietämättömyyskin tuottaa satoaan eli tässä tapauksessa voittopystin.
Alffa-Omegan mietteitä:
>>Minä en halua olla niin laaja-alainen että teeskentelisin todellisuuden olevan jotakin muuta kuin mitä se on, jotakin jota katson olevan välttämätöntä uskolle (faith).>Tämä kaiketi tekee uskonnollisista ihmisistä enemmän laaja-alaisia kuin minä, mutta en minä silti halua uskoa johonkin vain uskon takia.- beenthere
sanoi...
- 10+10
beenthere kirjoitti:
sanoi...
Vai maistui happamilta A-O:n kommentin kritiikki.
Kas sepäs sattui sitten oikeaan... se kritiikki, ei siis palkintosi.
Muista sinäkin: uskon takia ei uskota. :D Kirjoituskilpailussa taisi olla kyse siitä kuka kirjoittaa mainioimmin, ei siitä ketkä kaikki osaavat yhtyä kirjoitukseen.
Valintasi on mielestäsi oikea, herran pieksut jne.
Tuskin maltan odottaa vastakommenttia joka ei ymmärrä sanojen merkitystä suomeksi,
jollei niin tahdo itse ymmärtää omasta mielestään, tarkoituksella.
Todellisuus itsessään on harhaa, jonka uhrina elätte ateismi-uskovat päivittäin, valitettavasti.
Tuosta ikuisesta piinasta teitä ei tulla koskaan päästämääm elinaikananne vapaaksi, uskomattomuutenne
tähden. Lisäkysyttävää, vähäuskoisuudet ? Ehkä tarvitsette lähikaupan maitoa lisää latkia, uskoaksenne lisää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82758Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1642662- 1842511
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n132035Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari211997Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa541838Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo691558Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http231162Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?701152Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta821036