Lähtöajan muutos

MatkaajaMies

Tilasin aiemmin liput Tampereelta Bremeniin ja Bremenistä edelleen jatkolennon. Nyt Ryanair on muuttanut Tampereelta lähtevän lennon aikaa ja en ennätä enää tuohon jatkolennolle. Onko kukaan kohdannut vastaavanlaista tilannetta ja mitä kannattaisi tehdä? Saako lennon peruttua/vaihdettua, mitä se mahdollisesti maksaa ja vaatiiko tälläiset muutokset sitä lisämaksullista matkavakuutusta, jota tarjoavat varauksen yhteydessä? Ja jos yhteyttä pitää ottaa lentoyhtiöön, niin miten se onnistuisi parhaiten?

17

797

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---..---

> Nyt Ryanair on muuttanut Tampereelta lähtevän lennon aikaa.

Taitaa olla tiistaipäivän lento. En muista onko muutosta yli kolme tuntia, siinä tapauksessa voisit saada k.o. lennosta rahat takaisin, tai voit neuvotella, että lähtisit edellisenä päivänä ilman lisämaksua (yö Bremenissä kustannat itse). Jatkolennosta palautusta et saa, kun virallisesti jatkolentoja Ryanairilla ei ole.

• zxc2

Itellä oli kerran vastaava tilanne. Soitin Airpron numeroon ja vaihtoivat eka lennon päivää aikaisemmaksi ilman kuluja.
        1 yön hotellikulut maksoimme omasta pussista. Tulipahan samalla vierailtua Saksassa,jossa on tullut tuon jälkeen käytyä useammankin kerran.
        Voit tietysti yrittää vaihtaa Bremenistä lähtevän lennon myöhäisempään, jos se sopii paremmin aikatauluunne.

• miten?
        zxc2 kirjoitti:

Itellä oli kerran vastaava tilanne. Soitin Airpron numeroon ja vaihtoivat eka lennon päivää aikaisemmaksi ilman kuluja.
        1 yön hotellikulut maksoimme omasta pussista. Tulipahan samalla vierailtua Saksassa,jossa on tullut tuon jälkeen käytyä useammankin kerran.
        Voit tietysti yrittää vaihtaa Bremenistä lähtevän lennon myöhäisempään, jos se sopii paremmin aikatauluunne.

miten ne siellä Airprossa Raikun lippuja hoitaa, tuo on kyllä aika outoa.......
        Itse otamme aina yön välilaskupaikassa, juuri tuosta syystä.

• jkjkjkjkjkjk2
        miten? kirjoitti:

"Itse otamme aina yön välilaskupaikassa, juuri tuosta syystä"

siinä sitten säästöä syntyy...

• kyllä!
        jkjkjkjkjkjk2 kirjoitti:

Ihan oikeasti säästöä syntyy. Yhden matkan aikana voi tutustua moneen eri kohteeseen. Itse ottaisin jopa kaksi yötä.

• Sääs täjä
        jkjkjkjkjkjk2 kirjoitti:

kun käyttää edullisia hotelleja. Tre-Hahn-Girona-Hahn-Tre, lennot 156€ hotelli 98€ = 254€ kahdelta henkilöltä. Jotenkin jos pääset halvemmalla, kerro minullekkin. Sen myönnän ettei Hahnissa paljon ole nähtävyyksiä, mutta aina aika kuluu hyvässä seurassa ja vaikka kirjaa lukien.

• zxc2
        miten? kirjoitti:

Kyllähän vielä pari vuotta sitten pystyi Airprolta ostamaan vaikka liput tiskiltä,lisäileen laukkuja yms.
        Tämänpäivän tilannetta en tiedä,kun ei ole ollut tarvetta.
        Soitin silloin Airpron palvelunumeroon (taisi olla jotain 2 €/minuutti),ja sain asiani hoidettua siinä minuutissa.
        Eli senverran kuluja tuli,mutta homma pelasi ja reissu oli erittäin onnistunut.
        Sillä matkalla em. syistä johtuen,käytiin pikavisiitillä Frankfurtissa,ja nyt on useampikin Saksan matka takana.
        Poiketen Seppo Rädyn sanomisista: Saksa ei olekkaan paska maa,ainakaan matkailijan kannalta.

• zxc2
        zxc2 kirjoitti:

Kyllähän vielä pari vuotta sitten pystyi Airprolta ostamaan vaikka liput tiskiltä,lisäileen laukkuja yms.
        Tämänpäivän tilannetta en tiedä,kun ei ole ollut tarvetta.
        Soitin silloin Airpron palvelunumeroon (taisi olla jotain 2 €/minuutti),ja sain asiani hoidettua siinä minuutissa.
        Eli senverran kuluja tuli,mutta homma pelasi ja reissu oli erittäin onnistunut.
        Sillä matkalla em. syistä johtuen,käytiin pikavisiitillä Frankfurtissa,ja nyt on useampikin Saksan matka takana.
        Poiketen Seppo Rädyn sanomisista: Saksa ei olekkaan paska maa,ainakaan matkailijan kannalta.

Näyttäähän tuo maksullinen palvelunumero olevan vieläkin käytossä.
        Eli 0200 39000 (1,95€ pvm)

• Säästää säästää
        Sääs täjä kirjoitti:

kun käyttää edullisia hotelleja. Tre-Hahn-Girona-Hahn-Tre, lennot 156€ hotelli 98€ = 254€ kahdelta henkilöltä. Jotenkin jos pääset halvemmalla, kerro minullekkin. Sen myönnän ettei Hahnissa paljon ole nähtävyyksiä, mutta aina aika kuluu hyvässä seurassa ja vaikka kirjaa lukien.

Barcelonaan siis menossa ja reilu tunnin bussimatka Gironasta Barcelonaan maksaa 11-12€/suunta/henkilö. Lufthansalla pääsee yhdellä nopealla vaihdolla Barcelonaan 150-200€ laukkuineen. Myös ruoka juomatarjoilu koneessa. Ja on varma perille pääsy.

• takaisin edes
        Säästää säästää kirjoitti:

Barcelonaan siis menossa ja reilu tunnin bussimatka Gironasta Barcelonaan maksaa 11-12€/suunta/henkilö. Lufthansalla pääsee yhdellä nopealla vaihdolla Barcelonaan 150-200€ laukkuineen. Myös ruoka juomatarjoilu koneessa. Ja on varma perille pääsy.

Jos tuo 150-200€ on edestakaisin matkan hinta, niin silloin se on suht edullinen. Tuo edelllinen olisi 127€/henkilö edestakaisella matkalla. 150€/suunta on kyllä kallis, silloin pääsee jo suorillakin lennoilla.
        Noin lyhyillä lennoilla ei ruoka ja juomatarjoilun päälle kannata paljon laskea, alta kympin kun saa kahvin ja sämpylän joka yhtiöstä

• Tottakai edestakaisin
        takaisin edes kirjoitti:

Jos tuo 150-200€ on edestakaisin matkan hinta, niin silloin se on suht edullinen. Tuo edelllinen olisi 127€/henkilö edestakaisella matkalla. 150€/suunta on kyllä kallis, silloin pääsee jo suorillakin lennoilla.
        Noin lyhyillä lennoilla ei ruoka ja juomatarjoilun päälle kannata paljon laskea, alta kympin kun saa kahvin ja sämpylän joka yhtiöstä

Lufthansa myy Euroopan kohteitaan kokoajan 200 eurolla ja nyt on moni kohde vieläkin edullisempi eli 150 euroa, siis menopaluu. Myös siis Barcelona (BCN) tarjolla.
        Lufthansa tarjoilee turistissa aamulla kylmän leikkele aamupalan sämpylällä. Muina aikoina lämmin pasta-ateria. Ei se mikään ihmeellinen oo, mut jos pasta-aterian syöt 3 tunnin välein kahdesti, ei ainakaan nälkä tuu. Olut viini virvoikkeet kuuluvat myös hintaan.
        Lisään vielä että Lufthansan Euroopan kohteita voi myös yhdistellä. Esim meno Barcelonaan ja paluu vaikka Roomasta. Sama hinta 150-200 euroa. Välin voi sit lentää vaikka easyJet alk. 20-30 euroa.

• MatkaajaMies

Kiitos hyvistä vastauksista. Ei ne siellä Airpron numerossa vastanneet. Ryanair lähetti aiheesta eilen sähköpostia ja ohjeiden mukaan lennon pystyi siirtämään Travel Creditille ja käyttämään myöhemmin. Näin myös tein ja nyt vaan suunnittelemaan miten pääsisi kätevästi sinne Bremenin jatkolennolle.

• Muumandelit

Rigan tai Kaunasin kautta bremeniin. Myös Tukholman kautta pääsee hyvin, itse käytämme usein sitä, koska Skavstasta on runsas tarjonta suoria lentoja. Näin Turkulaisena laivalla pääsee vaivattomasti Tukholmaan. Eikä maksa mitään, kun on onneksi ystäviä laivalla töissä :)

• MatkaajaMies

Ryanair lähetti sähköpostia muuttuneesta lähtöajasta. Tein ohjeiden mukaan Travel Credit-hakemuksen, mutta siihen eivät ole vastanneet, vaikka 14 vuorokautta onkin kulunut, Ilmeisesti eivät huomioi - 3 tuntia lyhyempiä aikataulujen muutoksia tuota kautta.
      Soitin Airpron numeroon. Ruuhkaa oli ja moneen kertaan sai yrittää, että puheluun vastattiin. Siellä eivät suostuneet tekemään lähtöpäivän vaihtoa, vaan kehottivat ottamaan yhteyttä puhelimella Ryanairin englanninkieliseen puhelinpalveluun (maksoi ainakin 1,5 €/min). Sitä kautta sain vaihdettua lähtöpäivän ja ilman lisämaksuja. Tietysti puhelu sinne ja Airprolle maksoivat jonkin verran.

• jypi

Meidän heinäkuun lentomme (Kaunas) aikatauluja rukattiin 6 tunnilla myöhemmäksi. Nyt kone on Kaunasissa klo 23.55, kun alkujaan piti olla alkuillasta. Ja 6 tuntia on myös paluulento siirtynyt.
        Tästä aikataulun muutoksesta ei ole s-postiin tullut mitään tietoa ainakaan vielä. Ja näin huonoilla aikatauluilla ei ole mitään järkeä lähteä pienten lasten kanssa reissuun. Enkä olisi ikipäivänä lentoja varannutkaan/ostanutkaan, jos aikataulut olisivat olleet tällaiset. Joten vielä kerran, pitääkö minun odottaa jotain s-postia ennen kuin pystyn perumaan matkan? Vai pystyykö sitä edes perumaan kuluitta, niin että saa rahansa takaisin? Mikään aikaisempana päivänä lähtö ei paljon lohduta, aikataulut ovat ihan yhtä huonot silloinkin. Ja niiden takia nämä lennot eivät käy.
        Joka tapauksessa harmittaa, tällaista tuotetta (mikä se on nyt näillä aikatauluilla) en ostanut. Mutta tällä hetkellä sellainen on kädessä.

• pabloG
        jypi kirjoitti:

Meidän heinäkuun lentomme (Kaunas) aikatauluja rukattiin 6 tunnilla myöhemmäksi. Nyt kone on Kaunasissa klo 23.55, kun alkujaan piti olla alkuillasta. Ja 6 tuntia on myös paluulento siirtynyt.
        Tästä aikataulun muutoksesta ei ole s-postiin tullut mitään tietoa ainakaan vielä. Ja näin huonoilla aikatauluilla ei ole mitään järkeä lähteä pienten lasten kanssa reissuun. Enkä olisi ikipäivänä lentoja varannutkaan/ostanutkaan, jos aikataulut olisivat olleet tällaiset. Joten vielä kerran, pitääkö minun odottaa jotain s-postia ennen kuin pystyn perumaan matkan? Vai pystyykö sitä edes perumaan kuluitta, niin että saa rahansa takaisin? Mikään aikaisempana päivänä lähtö ei paljon lohduta, aikataulut ovat ihan yhtä huonot silloinkin. Ja niiden takia nämä lennot eivät käy.
        Joka tapauksessa harmittaa, tällaista tuotetta (mikä se on nyt näillä aikatauluilla) en ostanut. Mutta tällä hetkellä sellainen on kädessä.

...Rahikaisella.
        Tämä sama Kaunasin ongelma on minulla. Ja samoin kaipaan sitä tietoa lennon perumisesta/siirtämisestä.

• pabloG
        pabloG kirjoitti:

...Rahikaisella.
        Tämä sama Kaunasin ongelma on minulla. Ja samoin kaipaan sitä tietoa lennon perumisesta/siirtämisestä.

Minun kannaltani siis muuttuneet aikataulut ovat aivan syvältä ja ainoa vaihtoehto on perua matka ja saada siitä rahat takaisin kuten Ryanairin sivuilta ymmärsin (yli kolmen tunnin siirrot).
        Mutta onko jollain kokemusta tästä rahojen palauttamisesta? Miten sujuvasti se onnistui? Ja vielä yksi juttu: en minäkään ole mitään virallista s-postia saanut lentoaikataulujen muutoskesta (6 tuntia). Pitääkö sitä odottaa ennen kuin on mahiksia perua reissu? Auttakaapa nyt joku jolla on tästä kokemuksia.
        Hahnin reissuilla kun ei ole tällaisia ongelmia meikäläisellä ollut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe