V70 kokemuksia

vollle

Perheessämme on ollut V50 2.4 bensa viitisen vuotta. Auto oli ostaessa reilun vuoden vanha, ensimmäistä vuosimallia. Ostaessa hieman epäilin sen kestävyyttä, kun tuntuihan v50 varsin modernilta autolta silloin.
Volle on kuitenkin pelannut uskomattoman hyvin, mutta se kävi erityisesti rouvan mielestä ahtaaksi. Sain auton myytyä ja isompi kartanovolvo olisi nyt päällimäisenä mielessä,
Joten kertokaapa millaisia kokemuksia erityisesti vm. 05-07 (uudistetuista) V70:stä. Lastentaudit lienee jo vanhemmissa vuosimalleissa korjattu..? Olen katellut Ruotsista sellaista vm.06-07 ikäistä bensaa pienillä kilometreilla. Siellä kun on mistä valita ja vähänajettujakin on runsaasti tarjolla. Taksimies tiesi sanoa että Geartroniceissa ollut vikoja (kalliita). Onko muita suurempia heikkouksia?

12

1178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -05

Varmaan viisas valinta on käydä Ruotsista hakemassa, niin olisi minunkin pitänyt tehdä, mutta se on nyt ikävä kyllä myöhäistä, mutta seuraava.

• ssfjaio

Erityisesti tuollainen classic-malli on hyvä. Ei ole enää vikoja ja hyvät varusteet

• Artsi2.4d

Paljon ajavana minulla 2.4d manuaali. Ei mikään halpa pitää, mutta mukavuus maksaa. Tutulla oli D5 geartronicissa jotain ongelmaa, isoin vaihde ei pysynyt päällä jne. mutta taisi mennä takuuseen.
      Bensakoneet on kyllä melko janoisia mutta tietenkin jos ei tule paljoa kilomeetriä, niin mikäs siinä. Jos etsit manuaalilla, säästät varmasti kulutuksessa. Turboista suosittelen T5:sta, siinä kun on 6-vaihteinen laatikko.

• vollle

on tiedossa. Turbolla ja manuaalilla haen. Volvo tulee lähinnä rouvan lyhyeen työmatka-ajoon ja lapsien kuskaukseen. Kovempaan käyttöön on ennestään diisseli passatti.

• jep...
        vollle kirjoitti:

on tiedossa. Turbolla ja manuaalilla haen. Volvo tulee lähinnä rouvan lyhyeen työmatka-ajoon ja lapsien kuskaukseen. Kovempaan käyttöön on ennestään diisseli passatti.

hakea auto saksasta, ruotsin volvo usein saksan tuonteja, koska siellä ei ole autoverotusta ja hinnoiltaan kalliimpia

• mtyen

Lisäksi juoppo ja traktorimainen. Toyota se olla pitää!

• pekka987

voivat mennä keskustelemaan rimpuloistaan omille palstoilleen.
        Volvo V70 on luotettava ja pohjoisen olosuhteisiin sopiva auto. Kaikissa autoissa on omat tyyppivikansa, mutta ei V70 ole sen vikaisampi kuin muutkaan esim. Audi A6/BMW5srj. V70:n mainittavia tyyppivikoja ovat vakaajantankojen "koiranluiden" heikko kestävyys, automaattivaihteiston viat (erityisesti vanhemmissa diesel-malleissa) sekä satunnaiset sähköviat. Minulla ollut viimeiset 10 vuotta lähinnä volvoja ilman suurempia murheita. Nykyinen vm.06 V70 D5 pelaa kuin junan vessa ja kyyti on mitä parhain. Suosittelen!

• vollle
        pekka987 kirjoitti:

voivat mennä keskustelemaan rimpuloistaan omille palstoilleen.
        Volvo V70 on luotettava ja pohjoisen olosuhteisiin sopiva auto. Kaikissa autoissa on omat tyyppivikansa, mutta ei V70 ole sen vikaisampi kuin muutkaan esim. Audi A6/BMW5srj. V70:n mainittavia tyyppivikoja ovat vakaajantankojen "koiranluiden" heikko kestävyys, automaattivaihteiston viat (erityisesti vanhemmissa diesel-malleissa) sekä satunnaiset sähköviat. Minulla ollut viimeiset 10 vuotta lähinnä volvoja ilman suurempia murheita. Nykyinen vm.06 V70 D5 pelaa kuin junan vessa ja kyyti on mitä parhain. Suosittelen!

keskustelua kiitos! Minua ei vois vähempää kiinnostaa tojotafanaatikkojen kommentit. Kiitokset Pekalle järkevästä kommentista. Olen käynyt ajamassa eri seitenkymppisiä ja enää en mieti muita vaihtoehtoja. Siispä pian ruotsiin autonhakureissulle.. ja kyllä muuten ruotsista löytyy sen verran paljon volvoja, ettei saksaan asti kannata lähteä. Käykääpä kattoon esim. blocket.se.

• MA
        vollle kirjoitti:

keskustelua kiitos! Minua ei vois vähempää kiinnostaa tojotafanaatikkojen kommentit. Kiitokset Pekalle järkevästä kommentista. Olen käynyt ajamassa eri seitenkymppisiä ja enää en mieti muita vaihtoehtoja. Siispä pian ruotsiin autonhakureissulle.. ja kyllä muuten ruotsista löytyy sen verran paljon volvoja, ettei saksaan asti kannata lähteä. Käykääpä kattoon esim. blocket.se.

Minulla on ollut Volvoja neljä kappaletta ( 940 SE, 960, S90 ja viimeisenä V70 2,5 T automaatti ) ja en tikullakaan koske enää Volvoon , jos eivät palauta takavetomalleja takaisin, 940 SE oli paras, matalapaine turbo, ei niin mitään vikaa ( 100 000km ) 960 oli jo pikkupettymys ( 80 000km ), kolinoita etupäässä ja takapäässä, S90 oli taas ihan hyvä ei pahoja vikoja ( 80 000km ), paitsi ne etupään kallistuksen vakaajan tapit, niitäkin Volvohuollossa vaihtoivat takuusen vielä takuuajan jälkeenkin, V70 oli täysi floppi, etuvetoautoksi liian iso ja paljon pikkuvikoja, ajoin vain 60 000km ja laitoin kiertoon, tosin piti hyvin hintansa.

• turhaantunut
        MA kirjoitti:

Minulla on ollut Volvoja neljä kappaletta ( 940 SE, 960, S90 ja viimeisenä V70 2,5 T automaatti ) ja en tikullakaan koske enää Volvoon , jos eivät palauta takavetomalleja takaisin, 940 SE oli paras, matalapaine turbo, ei niin mitään vikaa ( 100 000km ) 960 oli jo pikkupettymys ( 80 000km ), kolinoita etupäässä ja takapäässä, S90 oli taas ihan hyvä ei pahoja vikoja ( 80 000km ), paitsi ne etupään kallistuksen vakaajan tapit, niitäkin Volvohuollossa vaihtoivat takuusen vielä takuuajan jälkeenkin, V70 oli täysi floppi, etuvetoautoksi liian iso ja paljon pikkuvikoja, ajoin vain 60 000km ja laitoin kiertoon, tosin piti hyvin hintansa.

Puhuu täyttä asiaa. Ei enään ikinä v70 volvoa.

• eraser-08
        MA kirjoitti:

pitää si mennä "hagertti" tai nuorison suosima BMW ostaan kun noin kauhua etuvedosta! Tai säästä ja osta AWD,4matic jne. JA HERÄÄ nyt on 2010!

• ihags

Pelannut ihan ok. Nyt mittarissa 428000 km ja automaattikin pelannut tähän asti ilman mitään ongelmia. Noin 100000 km välein olen lootan öljyt vaihtanut. Kertaalleen on autoon vaihdettu kaikki iskarit ja samalla jouset. Koiranluut kahteen kertaan ja alapallonivelet kertaalleen. Sitten ilmamassamittarivaihdettu pari kertaa. Jarrupaloja on menny muutomat ja eteen parit levyt ja taakse yhdet käsijarruineen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      154
      4826
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2119
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      35
      1996
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      16
      1859
    5. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      110
      1832
    6. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      93
      1668
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      45
      1333
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      66
      1188
    9. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      114
      1133
    10. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      27
      1083
    Aihe