NOUTO: kumpi päättää, ostaja vai myyjä?

Häpnad

Mitäs mieltä olette siitä että ostaja päättää omaehtoisesti noudosta? Siis maksaa pelkän huutosumman jo etukäteen tilille ja sitten itse asiassa pyytääkin toimitusta, eli ehdottaa tapaamista jossain muualla kuin myyjän osoitteessa. Kaiken lisäksi yhteydenotto pikkukaupasta tapahtuu puhelimitse kesken arkipäivän.

Kohteissani on nouto yhtenä toimitusmahdollisuutena, mutta tähän asti olen ollut siinä uskossa että myyjä päättää silloin nuo toimituspaikat.

5

348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outoovallooo

kerro vaan että nouto on kotoa tai sitten on postitus ja hinnan kerrot saman tien.Voit myös sanoa,että bensarahat haluat jos jonnekin tuodaan tuotetta.

Aika outoooooo

• just...

Mielestäni nouto tarkoittaa sitä, että ostaja voi noutaa tuotteen kaupassa ilmoitetusta sijainnista/osoitteesta.
      Ja kyllä...myyjä päättää MISTÄ tuote noudetaan. Eihän kauppiaatkaan toimita tuotteitaan ilmaista noutoa varten toiseen paikkaan?

Jos ostaja/huutaja kohteen sulkeutumisen jälkeen haluaa, että tuote toimitetaan NOUTOA varten toiseen paikkaa, on myyjällä mielstäni oikeus vaatia korvaus aiheutuneista kustannuksista. Vaikka tuote olisikin jo maksettu.

Itse ainakin kerron aina kohteissani, jos itselläni on mahdollisuus toimittaa tuote jonnekin. Yleensä listaan paikkakunnat, missä liikun ja MILLOIN liikun.

Kerro kauppakumppanillesi, että toimitat tuotteen toiseen paikkaan vain, jos a: jos ja kun sinulla on asiaa sinne päin tai b: saat omasta mielestäsi kohtuullisen korvauksen toimittamisesta. Muussa tapauksessa purkakaa kauppa, palauta jo maksetut rahat ja neg.palaute perään syyn kanssa.

• Häpnad

Kerroin kyllä jo ostajalle että tavara/myyjä ei liiku vaan ostaja liikkuu. _Tässä_ tapauksessa, siis... olen kyllä toimitellut tavaraa jopa toiselle puolelle Suomea jos on osunut matkan varrelle, mutta en tykkää että aletaan omiin nimiin säätämään. Mielestäni myös nettikaupat hoidetaan ensisijaisesti netissä, sitten tekstiviesteillä ja lopuksi jos ihan pakko niin puhelimella.

Poikkeustapaushan tämä (ilmeisesti?) ei ainakaan ennen kukaan ole soittanut perään heti kun on maksanut ja alkanut kysellä lisäpalveluita.

• näin on.

Ehdota tapaamista jossain 100km kotoasi, katso että se on toisella suunnalla kuin missä ostaja asuu. Minulla on joskus ollut ilmoituksissa että tavaraa saa käydä katsomassa ennen huutamista niin yksi neropatti ehdotti että kiikutan sen tavaran sille kotiin tutkittavaksi. En innostunut asiasta. Ei liikkeetkään kiikuta tavaraa asiakkaan kotiin rassattavaksi ennen ostoa.
      Ostajalla ei ole mitään oikeuksia esittää omia toimitus- ja maksuehtojaan. Se on myyjä joka ne ilmoituksessaan sanelee ja ostaja on ne hyväksynyt jos on kohdetta huutanut. Jätä siis ostajan ehdottelut huomioimatta koska olet maksun tavarasta jo saanut. Kyllä se noutaa sen kun huomaa ettei sinua voi pompotella miten huvittaa.

• Häpnad

Juu... rassaa vaan tavallaan se odottaminenkin, että koska hänelle sitten sopisi noutaa. Mieluiten haluan myyntikohteista eroon per heti, Huuto.net ei ole minulle mikään harrastus vaan haluan vain joistain tavaroista eroon ja rahakin kyllä kelpaa.

No, oppiipa tässä viilaamaan myyntiehtoja ja vakioviestiä mahdollisimman yksitulkintaisiksi ja selkeiksi. Koskaan tietysti ei aukotonta systeemiä tule, eivät kaikki kuitenkaan toimi niinkuin toivoisi... - asiasta aasiin, varmaan juuri tällaiset "erikoistapaukset" ovat aiheuttaneet sen, että joidenkin myyjien kaupan ehdot vievät enemmän tilaa kuin itse kohdekuvaus! Ei houkuttele ostamaan kun ei jaksa edes ehtoja loppuun lukea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe