Mikä on WinCapitassa rikoksentekoväline, onko sellaista olemassa?
"Tutkinnanjohtaja Rautava antoi käräjäoikeudella vangitsemisoikeudenkäynnissä 28.9. asenteellisen ja törkeän lausuman toteamalla, että mikäli Hannu Kailajärvelle annettaisiin kehittämänsä valuuttakaupan signaalijärjestelmä edelleen kehitettäväksi ja välitettäväksi WinCapitan jäsenten käyttöön, se olisi sama kuin että murhamiehelle annettaisiin ase takaisin."
Murhamiehen murhaan käyttämä ase on luonnollisesti rikoksentekoväline. Tutkinnanjohtaja piti signaalijärjestelmää myös rikoksentekovälineenä, sitä oli siis käytetty rikoksen tekemisen välineenä. Tutkinnanjohtaja halusi ottaa rikoksentekovälineen pois jatkorikosten estämiseksi. Tuomari oli eri mieltä. Mistä oli kyse?
--
Peruskysymyksenä voidaan esittää kysymys: "millä välineellä kyseessä oleva teko on tehty."
Rikoksentekovälineeksi voidaan kuvata yleensä esinettä (asiaa), jolla rikos on suorasti tehty tai jonka avulla rikoksen onnistumista on edistetty tai varmistettu. Rikoksentekoväline sisältyy usein rikossuunnitelmaan, ja se on joko varta vasten valmistettu tai muutoin rikoksen tekemiseen sopiva.
Pois-ottamisen tulee perustua rikosten ennalta-ehkäisemiseen. Rikoslain perusteella voidaan konfiskoida tahallisen rikoksen tekemisessä käytetty esine, omaisuus tai rikoksen tuote. Kun huomiota kiinnitetään uusien rikosten ehkäisemiseen, lain esitöiden mukaan jää arvioitavaksi, onko esine (asia) varta vasten valmistettu rikoksen tekemiseen. Konfiskaationkaan käyttö ei voi olla rangaistus, joten sitä tulee käyttää samoin kuten paljon mainitsemaani menettämisseuraamusta.
Rikoslain rajoitusten mukaisesti menetetyksi ei tuomita esinettä tai muuta omaisuutta, joka kokonaan tai osaksi kuuluu muulle kuin rikoksentekijälle, rikokseen osalliselle tai sille, jonka puolesta tai suostumuksin rikos on tehty. Esine tai omaisuus on sen omistusoikeudesta riippumatta tuomittava menetetyksi, jos sen omistajakin sitä hallussaan pitämällä syyllistyisi rikokseen.
--
Mitä sitten?
Tutkinnanjohtaja halusi rikoksentekovälineen pois. Signaaliohjelmisto, jos jokin, olisi erinomaisesti rikoksentekovälineeksi sopiva kapistus - vieläpä varta vasten luotu. Tuomari ei suostunut vaateisiin.
Miksi?
Signaaliohjelmisto ei ole ollut rikoksentekoväline, eikä se sitä tule olemaankaan, sillä muutoin tuomarin olisi tullut ottaa ohjelmisto pois jatkorikosten ehkäisemiseksi. Voidaan yksiselitteisesti päätellä, että mahdollista rikosta ei ole tehty signaaliohjelmistolla. Rikoslain perusteella omistaja ei syyllisty sitä hallussaan pitämällä rikokseen.
Voisiko joku kertoa, oliko WinCapitassa rikoksentekovälinettä lainkaan?
Oliko mahdollinen rikoksentekoväline "WinCapitan kotisivut"? Olisiko ne sivut pitänyt ottaa valtiolle ja otettiinko ne jo valtiolle uuden rikoksen estämiseksi?
Oliko väline se lisenssi ja otettiinko ne lisenssit jo valtiolle?
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001
Mikä on rikoksentekoväline ja miten se otetaan pois.
43
1164
Vastaukset
- me olemme
Pettämätön merkki siitä, että Capitrolli on jossakin ketjussa kellistetty: hän aloittaa uuden ketjun kun olo muualla käy liian ahtaaksi.
Edelleen odottelen toisessa ketjussa lakikohtia perusteluna sille, että sopimussuhde voi syntyä sellaisen tahon kanssa joka ei ole luonnollinen henkilö eikä ole myöskään oikeushenkilö. Minusta kun sopimuksen syntyyn tarvitaan aina ne kaksi osapuolta. Ei olemattoman kanssa voi olla sopimussuhteessa.
Wincapitan kannaltahan ongelmaksi muodostuu se, että tunkki ei voi olla siihen sopmussuhteessa, mutta ei voi myöskään se panamalainen yhtiökään olla ja aivan samasta syystä. Eli miten edes tunkin ja panamalaisen yhtiön välille voi sopimussuhdetta syntyä sillä, että tunkki liittyy Wincapitaan?- Capitrolli
"Pettämätön merkki siitä, että Capitrolli on jossakin ketjussa kellistetty: hän aloittaa uuden ketjun kun olo muualla käy liian ahtaaksi."
Minulla on sellainen sisään rakennettu ominaisuus, että pystyn keskittymään moneen asiaan yhtä aikaa. Vastaan kaikkiin viesteihin, jotka katson aiheellisiksi. Esimerkiksi Kauppias on hyvä tai jopa erinomainen keskustelija, ja harvoin jätän hänelle vastaamatta - paitsi jos hän yltyy solvaamaan henkilöäni yli äyräidensä. Lähes tulkoon aina olemme kuitenkin eri mieltä asioista.
Voisitko lähettää linkin siitä kellistymisestä? - se linkki
Capitrolli kirjoitti:
"Pettämätön merkki siitä, että Capitrolli on jossakin ketjussa kellistetty: hän aloittaa uuden ketjun kun olo muualla käy liian ahtaaksi."
Minulla on sellainen sisään rakennettu ominaisuus, että pystyn keskittymään moneen asiaan yhtä aikaa. Vastaan kaikkiin viesteihin, jotka katson aiheellisiksi. Esimerkiksi Kauppias on hyvä tai jopa erinomainen keskustelija, ja harvoin jätän hänelle vastaamatta - paitsi jos hän yltyy solvaamaan henkilöäni yli äyräidensä. Lähes tulkoon aina olemme kuitenkin eri mieltä asioista.
Voisitko lähettää linkin siitä kellistymisestä?"Voisitko lähettää linkin siitä kellistymisestä?"
Lähetätkö sinä sitten linkin siihen lakikohtaan, jonka mukaan juridisesti olemattoman tahon kanssa voi olla sopimussuhde? - Capitrolli
se linkki kirjoitti:
"Voisitko lähettää linkin siitä kellistymisestä?"
Lähetätkö sinä sitten linkin siihen lakikohtaan, jonka mukaan juridisesti olemattoman tahon kanssa voi olla sopimussuhde?sitten ole olemassa? Sehän olisi jäsenen etu.
- ei ole
Capitrolli kirjoitti:
sitten ole olemassa? Sehän olisi jäsenen etu.
Minun mielestäni kenelläkään ei voi olla sopimussuhdetta juridisesti olemattoman tahon kanssa.
- Rautalankakauppias
Capitrolli kirjoitti:
Voisitko lähettää linkin siitä kellistymisestä?Solvaamaan yli äyräiden?
Jos olen sinua henkilönä solvannut, veli hopea, se on ollut erhekirjoitus tai kieltoerehdys. Mikäpä minä - vanha juoppoa - olisin sinua solvaamaan. Perun kaikki puheeni siltä osin, kuin koet ne henkilöön meneväksi.
Kun kerran olet näin sovinnollisella päällä, niin en minäkään huomauta mitään tuosta kieltoerehdyksestä. Ja erityisen noloa se oli minulta, että edes moiseen soosiin sotkeennuin. - Capitrolli
ei ole kirjoitti:
Minun mielestäni kenelläkään ei voi olla sopimussuhdetta juridisesti olemattoman tahon kanssa.
jäsenten kannalta olla olemassa heitä kohtaan tehty petos jossakin?
Olisiko WinCapitan hallinto tehnyt jäsenille kuprun? Tai joku muu on tehnyt kuprun? Jäsenet eivät olisikaan kollektiivisesti syyllisiä? - Capitrolli
Rautalankakauppias kirjoitti:
Solvaamaan yli äyräiden?
Jos olen sinua henkilönä solvannut, veli hopea, se on ollut erhekirjoitus tai kieltoerehdys. Mikäpä minä - vanha juoppoa - olisin sinua solvaamaan. Perun kaikki puheeni siltä osin, kuin koet ne henkilöön meneväksi.
Kun kerran olet näin sovinnollisella päällä, niin en minäkään huomauta mitään tuosta kieltoerehdyksestä. Ja erityisen noloa se oli minulta, että edes moiseen soosiin sotkeennuin.kieltoerehdystä edelleen sangen kuranttina aiheena.
Avaajalle tuollaiset marginaaliryhmiä koskettavat avaukset ovat tietenkin aina haastavia tässä seurassa. Kiitän osanotostasi.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8995563 - Rautalankakauppias
Capitrolli kirjoitti:
kieltoerehdystä edelleen sangen kuranttina aiheena.
Avaajalle tuollaiset marginaaliryhmiä koskettavat avaukset ovat tietenkin aina haastavia tässä seurassa. Kiitän osanotostasi.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8995563Intiassa sain sellaisen kurantin, että oli heikko olo kolme päivää. Epäilen, että se tuli Chicken tikka masalasta.
Kieltoerehdyskin oli kuranttia tavaraa. - Capitrolli
Intiassa sain sellaisen kurantin, että oli heikko olo kolme päivää. Epäilen, että se tuli Chicken tikka masalasta.
Kieltoerehdyskin oli kuranttia tavaraa.että saatoit saada matkallasi kurarea (Strychnos toxifera), joka poistaa mm. lihasjännitystä. Oletko muuten varma, että olit Intiassa, etkä Etelä-Amerikassa? Ne alueet menevät helposti sekaisin ja menivät sekaisin myös sinua kuuluisammalta matkamieheltä jo vuonna 1492.
Kura-re selvittäisi tuon heikon olonkin.
Kieltoerehdys on kuranttia ja täyttä kurarea oikeissa käsissä! Usko minua.
- velllihousu
Uusi huusi cusetus on hyvässä vauhdissa. Tyhymiltä on cusetettu jo kohta 300 tonnia. Kun olisivat pitäneet zontan lukkojentakana, ei tätä olisi tapahtunut. Hauska nähdä paljonko cusetettavien porukka on pienetynyt Seinäjoen konserttiin mennennessä.
- Capitrolli
aika alas menneet. Oliko tässä kaikki, mitä sinulla oli sanomista. Etkös sinä joskus kirjoittanut ihan oikeata asiaakin?
- Kapikolli
Capitrolli kirjoitti:
aika alas menneet. Oliko tässä kaikki, mitä sinulla oli sanomista. Etkös sinä joskus kirjoittanut ihan oikeata asiaakin?
Vai mikä oli totuudenvastaista ?
Kusetus jatkuu ja poliisi ei tee mitään ! - ASIAA !!!!!!!
Kapikolli kirjoitti:
Vai mikä oli totuudenvastaista ?
Kusetus jatkuu ja poliisi ei tee mitään !Minä petin kaikki mitään en voi korvataa. Minä loin hirviön.
- Mr Toppila
>>> Tutkinnanjohtaja halusi rikoksentekovälineen pois. Signaaliohjelmisto, jos jokin, olisi erinomaisesti rikoksentekovälineeksi sopiva kapistus - vieläpä varta vasten luotu. Tuomari ei suostunut vaateisiin. Miksi? Signaaliohjelmisto ei ole ollut rikoksentekoväline, eikä se sitä tule olemaankaan, sillä muutoin tuomarin olisi tullut ottaa ohjelmisto pois jatkorikosten ehkäisemiseksi. Voidaan yksiselitteisesti päätellä, että mahdollista rikosta ei ole tehty signaaliohjelmistolla. Rikoslain perusteella omistaja ei syyllisty sitä hallussaan pitämällä rikokseen.
Nyt sekoilet. Rikosta ei ole (vielä) osoitettu, joten päättelet yksiselitteisesti ihan omiasi.
* * *
Petos (sehän kelpaa jopa sinulle mahdollisena nimikkeenä) on supliikkirikos.
En anna lakiviitettä.
Supliikkirikoksissa väline on usein turpavärkki. Se otetaan symbolisesti valtiolle rajoittamalla fyysistä ja/tai ilmaisuvapautta joko tutkinnan ajaksi tai pidemmäksi aikaa. Asian luonteesta johtuen tällainen konfiskaatio toimii vain rajallisesti.
Kirjallisen supliikin puolella kotisivut kaatoi WinCapita itse (tämä itsesikin harrastama sumutettu ilmaisu ei minulla viittaa Ana Mirandaan eikä panamahattuiseen prokuristiin). Siten niiden konfiskointi tai virallinen bannaaminen olisi ollut jälkijättöistä. Niiden uudelleenaktivointi taas kertoman mukaan olisi estetty poliisitoimin. Voi olla, ehkä ei, mutta se jäi testaamatta.
Lisenssit? Rakkaitten sääntöjesi mukaan niitä ei oteta lukuun 6 kuukauden jälkeen eikä niitä mihinkään voi enää käyttääkään. Epäillyn petoksen ja/tai rahankeräyksen houkuttimiksi niistä oli.
Toisen houkuttimen, Winampin ja excel-taulukkojen konfiskointi... jos nyt sähköistä koodia edes voi takavarikoida, niin mikä ettei, takavarikoidaanhan murtomiehiltä katkenneita ruuvimeisseleitäkin. Ilmeisesti se olisi kuitenkin edellyttänyt niin pitkälle menevää todistelua homman luonteesta, että tutkinnan siinä vaiheessa eivät syyttäjä/tutkija olleet siihen valmiita. Ilman kotisivuja ja signaalia niillä ei kovasti käyttöarvoakaan näy olleen toisin kuin ruuvarintumpilla.
.- Capitrolli
"Rikosta ei ole osoitettu, joten päättelet yksiselitteisesti ihan omiasi."
Täyttä totta! En minä tietenkään puhu rikoksesta, eihän sitä ole pystytty osoittamaan kovasta yrityksestä huolimatta. Laki nyt sattuu puhumaan rikoksentekovälineestä ja siinä yhteydessä rikoksesta.
Vertaamalla ohjelmistoa aseeseen tutkinnanjohtaja piti signaalijärjestelmää rikoksentekovälineenä, sitä oli siis käytetty rikoksen tekemisen välineenä. Tutkinnanjohtaja halusi ottaa rikoksentekovälineen pois jatkorikosten estämiseksi.
"Petos (sehän kelpaa jopa sinulle mahdollisena nimikkeenä) on supliikkirikos. "
Kelpaa minulle siltä osin, kun sponsori on syyllistynyt esimerkiksi tahalliseen erehdyttämiseen, markkinointirikokseen jne.
"...takavarikoidaanhan murtomiehiltä katkenneita ruuvimeisseleitäkin."
Kyllä. Oletko sitä mieltä, että WinCapita oli rikos vai rikosepäily, mutta APM ei ollut rikoksentekoväline? Mikä onkaan kantasi APM:n käyttöön mahdollisessa rikoksessa (epäily)? - osoitetaan?
Capitrolli kirjoitti:
Täyttä totta! En minä tietenkään puhu rikoksesta, eihän sitä ole pystytty osoittamaan kovasta yrityksestä huolimatta. Laki nyt sattuu puhumaan rikoksentekovälineestä ja siinä yhteydessä rikoksesta.
Vertaamalla ohjelmistoa aseeseen tutkinnanjohtaja piti signaalijärjestelmää rikoksentekovälineenä, sitä oli siis käytetty rikoksen tekemisen välineenä. Tutkinnanjohtaja halusi ottaa rikoksentekovälineen pois jatkorikosten estämiseksi.
Kelpaa minulle siltä osin, kun sponsori on syyllistynyt esimerkiksi tahalliseen erehdyttämiseen, markkinointirikokseen jne.
Kyllä. Oletko sitä mieltä, että WinCapita oli rikos vai rikosepäily, mutta APM ei ollut rikoksentekoväline? Mikä onkaan kantasi APM:n käyttöön mahdollisessa rikoksessa (epäily)?"En minä tietenkään puhu rikoksesta, eihän sitä ole pystytty osoittamaan kovasta yrityksestä huolimatta."
Missä sinun mielestäsi se rikos on tarkoitus osoittaa? Lehdissäkö? - Mr Toppila
Capitrolli kirjoitti:
Kyllä. Oletko sitä mieltä, että WinCapita oli rikos vai rikosepäily, mutta APM ei ollut rikoksentekoväline? Mikä onkaan kantasi APM:n käyttöön mahdollisessa rikoksessa (epäily)?>>>"...päättelet yksiselitteisesti ihan omiasi." Täyttä totta!
Aivan. Päättelysi siis täsmentäen sanottuna meni selälleen. Sitä kai sinäkin tarkoitat.
>>>Tutkinnanjohtaja piti signaalijärjestelmää rikoksentekovälineenä, sitä oli siis käytetty rikoksen tekemisen välineenä. Tutkinnanjohtaja halusi ottaa rikoksentekovälineen pois jatkorikosten estämiseksi.
Piti perustellusti.
>>>Oletko sitä mieltä, että WinCapita oli rikos vai rikosepäily, mutta APM ei ollut rikoksentekoväline? Mikä onkaan kantasi APM:n käyttöön mahdollisessa rikoksessa (epäily)?
En tapaa ajatella niin ristiin. Enkös minä jo sanonut, että sivut ja niillä ollut tauhka olivat houkuttimia ja siten epäillyn rikoksen instrumentteja.
. - Capitrolli
Mr Toppila kirjoitti:
>>>"...päättelet yksiselitteisesti ihan omiasi." Täyttä totta!
Aivan. Päättelysi siis täsmentäen sanottuna meni selälleen. Sitä kai sinäkin tarkoitat.
>>>Tutkinnanjohtaja piti signaalijärjestelmää rikoksentekovälineenä, sitä oli siis käytetty rikoksen tekemisen välineenä. Tutkinnanjohtaja halusi ottaa rikoksentekovälineen pois jatkorikosten estämiseksi.
Piti perustellusti.
>>>Oletko sitä mieltä, että WinCapita oli rikos vai rikosepäily, mutta APM ei ollut rikoksentekoväline? Mikä onkaan kantasi APM:n käyttöön mahdollisessa rikoksessa (epäily)?
En tapaa ajatella niin ristiin. Enkös minä jo sanonut, että sivut ja niillä ollut tauhka olivat houkuttimia ja siten epäillyn rikoksen instrumentteja.
."Sitä kai sinäkin tarkoitat."
Kyllä, täyttä totta! En minä tietenkään puhu rikoksesta.
"Piti perustellusti."
Mutta tuomari päätti antaa käyttöön.
"Enkös minä jo sanonut, että sivut ja niillä ollut tauhka olivat houkuttimia ja siten epäillyn rikoksen instrumentteja. "
Ja tuomari palautti tauhkan epäillylle.
Kiitos. Ei muuta. - Mr Toppila
Capitrolli kirjoitti:
"Sitä kai sinäkin tarkoitat."
Kyllä, täyttä totta! En minä tietenkään puhu rikoksesta.
"Piti perustellusti."
Mutta tuomari päätti antaa käyttöön.
"Enkös minä jo sanonut, että sivut ja niillä ollut tauhka olivat houkuttimia ja siten epäillyn rikoksen instrumentteja. "
Ja tuomari palautti tauhkan epäillylle.
Kiitos. Ei muuta.Mr T >>>Ilmeisesti se olisi kuitenkin edellyttänyt niin pitkälle menevää todistelua homman luonteesta, että tutkinnan siinä vaiheessa eivät syyttäjä/tutkija olleet siihen valmiita.
CapiT >>>Mutta tuomari päätti antaa käyttöön. ... Ja tuomari palautti tauhkan epäillylle.
Olisit mennyt ajoissa pötkölleen etkä veivannut samaa triviaa uudelle kierrokselle.
Jos ei muuta, hyvä niin.
. - Capitrolli
Mr Toppila kirjoitti:
Mr T >>>Ilmeisesti se olisi kuitenkin edellyttänyt niin pitkälle menevää todistelua homman luonteesta, että tutkinnan siinä vaiheessa eivät syyttäjä/tutkija olleet siihen valmiita.
CapiT >>>Mutta tuomari päätti antaa käyttöön. ... Ja tuomari palautti tauhkan epäillylle.
Olisit mennyt ajoissa pötkölleen etkä veivannut samaa triviaa uudelle kierrokselle.
Jos ei muuta, hyvä niin.
.että oletko sinä nukkunut lainkaan...! Minä sentään olen tarmokkaan Saksa-ottelun jälkeen nukkunut hyvinkin.
"Jos ei muuta, hyvä niin."
Mielipiteesi - mikä se sitten lieneekään - on huomioitu.
- malta vielä
"Voisiko joku kertoa, oliko WinCapitassa rikoksentekovälinettä lainkaan"
Sinun täytyy pitää mielessäsi mikä Wincapita oli. Meille on kerrottu, että se oli kassakirja/kirjanpitoalusta. Sitä käytettiin ponzirikoksen pyörittämiseen, eli se oli tietokanta jossa oli tarpeelliset tiedot: käyttäjätunnus, salasana, sijotussumma, saldo jne.
Sitä taustaa vasten kassakirja pitää toki takavarikoida. Eli Wincapita takavarikoidaan rikoksentekovälineenä kokonaisuudessaan. Avoimeksi vielä jää, onko kassakirjasta vuotanut esim. yhteystietoja WISH WC:n käyttöön, jolloin voitaisiin katsoa että rikosväline on jo jatkokäytössä.
Signaalijärjestelmästä ei liene paljoa konfiskoitavaa. Se oli asiakaspäässä pelkkä flash-kikkare, joka oli rakennettu MP3-skinin pohjalle. Serveriltä syötettiin valuuttakurssidataa ei-reaaliaikaisesti ja välissä lisättiin viiveen avulla osto- ja myyntisignaaleja. Tuossa ei paljoa takavarikoitavaa löydy. Tilanne olisi sama kuin, jos minä imuroisin verkosta tekstieditorin koneelleni ja käyttäisin sitä kiristyskirjeen kirjoittamiseen. Voihan sen editorin minulta viedä pois, mutta eipä siinä olisi paljoa järkeä. Äkkiähän minä imuroisin sen uudestaan.
Vielähän ei oikeudenkäyntiä ole pidetty, joten sinun ennenaikaista päätellä että signaaliohjelmisto kaikessa avuttomuudessaan ei ollut rikoksentekoväline. Sinähän olet aiemmin halunnut odottaa oikeudenkäyntiä Hannun syyllisyyden ratkaisemiseksi. Ehkä olet valmis toimimaan samoin ohjelmiston roolin osalta.- Capitrolli
"Signaalijärjestelmästä ei liene paljoa konfiskoitavaa. Se oli asiakaspäässä pelkkä flash-kikkare, joka oli rakennettu MP3-skinin pohjalle."
- Isolla tohinalla sitä kuitenkin kehitetään, osa odottaa uutta versiota kovin. Moni väittää, että tuo vanha kikkarekin toimi hyvin.
"Vielähän ei oikeudenkäyntiä ole pidetty, joten sinun ennenaikaista päätellä että signaaliohjelmisto kaikessa avuttomuudessaan ei ollut rikoksentekoväline."
Kyllä sitä siis ehdotettiin rikoksentekovälineeksi, jos tulkitsen Rautavaa oikein. Tuomari oli eri mieltä, hänellä olisi ollut mahdollisuus estää jatkokehitys. Luuletko, että tuomari päästi käsistään rikoksentekovälineen? - toimii !
Capitrolli kirjoitti:
"Signaalijärjestelmästä ei liene paljoa konfiskoitavaa. Se oli asiakaspäässä pelkkä flash-kikkare, joka oli rakennettu MP3-skinin pohjalle."
- Isolla tohinalla sitä kuitenkin kehitetään, osa odottaa uutta versiota kovin. Moni väittää, että tuo vanha kikkarekin toimi hyvin.
"Vielähän ei oikeudenkäyntiä ole pidetty, joten sinun ennenaikaista päätellä että signaaliohjelmisto kaikessa avuttomuudessaan ei ollut rikoksentekoväline."
Kyllä sitä siis ehdotettiin rikoksentekovälineeksi, jos tulkitsen Rautavaa oikein. Tuomari oli eri mieltä, hänellä olisi ollut mahdollisuus estää jatkokehitys. Luuletko, että tuomari päästi käsistään rikoksentekovälineen?Pauli sai pari tonnia kikkareella, muista ei ole kuultu !
Hannu treidas kassasta kääntämänsä 200.000,00 e ja hävis rahat kikkareella
Eipä taida olla ketään muita henkilöitä jotka olis treidannut kikkareella, katsotaan nyt kun alkaa oikeudenkäynnit, jos joku tois mustaa valkoisella.
Kyllähän kikkare toimi, se vain oli vialla, ettei kukaan pystynyt tulkitasemaan oikein sen sanomaa, ei edes ohjelman luoja Hannu ! On kun sammakko miehen sammakko. - ei voi estää
Capitrolli kirjoitti:
Kyllä sitä siis ehdotettiin rikoksentekovälineeksi, jos tulkitsen Rautavaa oikein. Tuomari oli eri mieltä, hänellä olisi ollut mahdollisuus estää jatkokehitys. Luuletko, että tuomari päästi käsistään rikoksentekovälineen?"Isolla tohinalla sitä kuitenkin kehitetään"
En usko, että mitään on kehitteillä. Uutta Utelea nyt puuhataan. Seuraan toki mielenkiinnolla.
"Moni väittää, että tuo vanha kikkarekin toimi hyvin. "
Niin väittää, kun sai myöhempien sijoittajien varoja omina tuloutuksinaan.
"Luuletko, että tuomari päästi käsistään rikoksentekovälineen?"
Luultavasti, tosin lähinnä feikkisellaisen. Eikä sitä oikeastaan olisi voinut edes estääkään. Kikkareesta on varmasti riittävästi kopioita maailmalla. Vähän sama kuin yrittäisi estää minua imuroimasta tekstieditoria verkosta.
- Shahov
"Murhamiehen murhaan käyttämä ase on luonnollisesti rikoksentekoväline"
Pyramidimiehen ponziin käyttämä ase on luonnollisesti tietokone ja sen ohjelmistot,tallennusvälineet,serverit,piuhat sun muut härpäkkeet.
Hannuhan halusi sen neitseellisen läpppärin, koska ilkeä poliisisetä oli luovuttanut rikoksentekovälineen Hanulle pahasti raiskattuna ja erilaisilla vakoiluohjelmilla täyteen ladattuna.
Tälläiselle paatuneelle teknokonnalle pitäisi laittaa lähsetymiskielto jokaiselle tietokoneelle,jottei tule kiusausta kehitellä päätöksentekonetta tai jotain muuta joukkotuhoasetta.
Tutkinnanjohtaja Rautava oli siis oikein ryhdikäs ja kaukaa viisas kieltäessään Hannulta kaikenlaiset ATK härvelit.Olisi saanut ottaa puhelimenkin poisj os minulta kysytään.- kunnolla istumista
Hakkereille annetaan tietokoneille täyskielto !
Esim kaveri saa vuoden istumista ja 10 vuotta ilman atk:ta
jos rikkoo saa sitten mennä istumaan sen 9 vuotta.
Siellä ei rikollisa paapota niin kuin Suomessa.
Häpeän silmät päästä kun nämä petosmiehet juoksee
vapaana ja värkkäävät uusia wissejä.. - Capitrolli
"Pyramidimiehen ponziin käyttämä ase on luonnollisesti tietokone ja sen ohjelmistot,tallennusvälineet,serverit,piuhat sun muut härpäkkeet."
"Pyramidimiehen", jota siis WinCapitassa ei ainakaan vielä ole, "ase" on ohjelma. Sen voi poistaa halutessaan helposti, eikä koko konetta tarvitse takavarikoida. Ei printteriäkään tarvitse takavarikoida.
"Tutkinnanjohtaja Rautava oli siis oikein ryhdikäs ja kaukaa viisas kieltäessään Hannulta kaikenlaiset ATK härvelit."
Miksi tuomari käski antaa ohjelman ja vehkeet takaisin "pyramidimiehelle"? - luettu
Capitrolli kirjoitti:
"Pyramidimiehen ponziin käyttämä ase on luonnollisesti tietokone ja sen ohjelmistot,tallennusvälineet,serverit,piuhat sun muut härpäkkeet."
"Pyramidimiehen", jota siis WinCapitassa ei ainakaan vielä ole, "ase" on ohjelma. Sen voi poistaa halutessaan helposti, eikä koko konetta tarvitse takavarikoida. Ei printteriäkään tarvitse takavarikoida.
"Tutkinnanjohtaja Rautava oli siis oikein ryhdikäs ja kaukaa viisas kieltäessään Hannulta kaikenlaiset ATK härvelit."
Miksi tuomari käski antaa ohjelman ja vehkeet takaisin "pyramidimiehelle"?Poliisi ei pystynyt näyttämään, että juuri näitä koneita on käytetty rikokseen.
Pakko palauttaa. - hyödyttää?
Capitrolli kirjoitti:
Miksi tuomari käski antaa ohjelman ja vehkeet takaisin "pyramidimiehelle"?"Sen voi poistaa halutessaan helposti, "
Ja miten estät sen palauttamisen varmuuskopiosta tai imuroinnin uudestaan verkosta? - Shahov
Capitrolli kirjoitti:
Miksi tuomari käski antaa ohjelman ja vehkeet takaisin "pyramidimiehelle"?Miksi tuomari käski antaa ohjelman ja vehkeet takaisin "pyramidimiehelle"?
Ehkä se ase oli deaktivoitu. Poistettu exel ja jäsenlistat,henkilötiedot,pankkitilien numerot joita Hannu olisi voinut hyödyntää uudessa pyramidissa.
Hannuhan se itse kertoi että poliisi oli asentanut hänen koneeseensa kaikenlaista vakoiluviritelmää ja halusi uuden koneen jolla voisi jatkaa ikään kuin puhtaalta pöydältä ohjelman kehittelyä. - Rautalankakauppias
Eikös niitä puhelimia ollut peräti neljä kappaletta? Ja Hannu paheksui erityisesti sitä, että poliisinpiru on kuunnellut sillä maksukortillakin varustettua puhelinta. Rehellinen rosvo ei voi enään luottaa edes poliisiin.
- Mr Toppila
Capitrolli kirjoitti:
Miksi tuomari käski antaa ohjelman ja vehkeet takaisin "pyramidimiehelle"?>>>"ase" on ohjelma. Sen voi poistaa halutessaan helposti, eikä koko konetta tarvitse takavarikoida. Ei printteriäkään tarvitse takavarikoida.
Ohjelman poisto on veden lappamista veneen vasemmalta puolelta oikealle.
Printterin muisti on muuten ihan hyvä tietolähde.
>>>Miksi tuomari käski antaa ohjelman ja vehkeet takaisin "pyramidimiehelle"?
Koska syyttäjät ja tutkijat eivät antaneet koko keskeneräistä näyttörakennelmaa reposteltavaksi.
Pienemmän pahan periaate siis. Eikä näyttöä niiden nimenomaisten vehkeiden käytöstä ollut tarpeeksi.
. - Hannu627
Eikös niitä puhelimia ollut peräti neljä kappaletta? Ja Hannu paheksui erityisesti sitä, että poliisinpiru on kuunnellut sillä maksukortillakin varustettua puhelinta. Rehellinen rosvo ei voi enään luottaa edes poliisiin.
Puhelin poliisin kuuntelussa? lisää 02 numeron perään !!
Näin hannu valittaa Columbon blogissa:
Puheluitani on nauhoitettu Ruotsissa ollessani pitkin syksyä. Olen saanut myös kuunneltavakseni kyseisiä nauhoitteita esitutkinnan aikana. Ihmettelin tuolloin, että kuuntelua oli harjoitettu, vaikka olin hankkinut useita matkapuhelimia eri yhteydenpitoihin ja myös prepaid-yhteyksien kautta. Nykytekniikka mahdollistaa monenlaista seurantaa, joista ihmiset eivät ole läheskään tietoisia. Herää kysymys, onko esimerkiksi minuun kohdistuneissa kuunteluissa ja seurannassa ollut viranomaisluvat kunnossa? - Shahov
Hannu627 kirjoitti:
Puheluitani on nauhoitettu Ruotsissa ollessani pitkin syksyä. Olen saanut myös kuunneltavakseni kyseisiä nauhoitteita esitutkinnan aikana. Ihmettelin tuolloin, että kuuntelua oli harjoitettu, vaikka olin hankkinut useita matkapuhelimia eri yhteydenpitoihin ja myös prepaid-yhteyksien kautta. Nykytekniikka mahdollistaa monenlaista seurantaa, joista ihmiset eivät ole läheskään tietoisia. Herää kysymys, onko esimerkiksi minuun kohdistuneissa kuunteluissa ja seurannassa ollut viranomaisluvat kunnossa?kuuntelu periaatteessa olla tottakin. Herra rölli varmaankin osaa kertoa siitä kuinka laillista se rikoksesta epäillyn pyramidimiehen tapauksessa on.
Jos minulta kysytään,ei sitä lupaa tarvitse roistolta etukäteen pyytää. - Capitrolli
Mr Toppila kirjoitti:
>>>"ase" on ohjelma. Sen voi poistaa halutessaan helposti, eikä koko konetta tarvitse takavarikoida. Ei printteriäkään tarvitse takavarikoida.
Ohjelman poisto on veden lappamista veneen vasemmalta puolelta oikealle.
Printterin muisti on muuten ihan hyvä tietolähde.
>>>Miksi tuomari käski antaa ohjelman ja vehkeet takaisin "pyramidimiehelle"?
Koska syyttäjät ja tutkijat eivät antaneet koko keskeneräistä näyttörakennelmaa reposteltavaksi.
Pienemmän pahan periaate siis. Eikä näyttöä niiden nimenomaisten vehkeiden käytöstä ollut tarpeeksi.
.Tutkinnanjohtaja halusi takavarikoida ohjelmiston, mutta syyttäjät ja tutkijat eivät antaneet koko keskeneräistä näyttörakennelmaa reposteltavaksi.
--
OK, ymmärrän näkemyksesi, joka on hieman ristiriitainen. Eikä edes hieman. Ei, en ymmärrä. - Mr Toppila
Capitrolli kirjoitti:
Tutkinnanjohtaja halusi takavarikoida ohjelmiston, mutta syyttäjät ja tutkijat eivät antaneet koko keskeneräistä näyttörakennelmaa reposteltavaksi.
--
OK, ymmärrän näkemyksesi, joka on hieman ristiriitainen. Eikä edes hieman. Ei, en ymmärrä.Ahah. Tarvitset tukipyöriä.
Siis tulkintani tilanteesta on: Tutkinnanjohtaja esitti takavarikkoa. Tuomari edellytti enemmän perusteluja kuin mitä esitettiin. Niitä ei haluttu taktisista syistä antaa, koska näyttörakennelma oli vielä keskeneräinen. Tuomari ei hyväksynyt takavarikkoa.
Compris?
. - Capitrolli
Mr Toppila kirjoitti:
Ahah. Tarvitset tukipyöriä.
Siis tulkintani tilanteesta on: Tutkinnanjohtaja esitti takavarikkoa. Tuomari edellytti enemmän perusteluja kuin mitä esitettiin. Niitä ei haluttu taktisista syistä antaa, koska näyttörakennelma oli vielä keskeneräinen. Tuomari ei hyväksynyt takavarikkoa.
Compris?
.Eli tutkinnanjohtaja ei katsonut "rikoksentekovälinettä" niin paljon rikoksentekovälineeksi, että olisi esittänyt asiasta mitään oleellista. Asia ymmärretty.
On kuitenkin omituista, että hän osasi verrata härpäkettä murhamiehen aseeseen. No, sinun periaatetta lainataksesi, ehkä murhamies oli tehnyt murhan ruuvimeisselillä. - Rautalankakauppias
Hannu627 kirjoitti:
Puheluitani on nauhoitettu Ruotsissa ollessani pitkin syksyä. Olen saanut myös kuunneltavakseni kyseisiä nauhoitteita esitutkinnan aikana. Ihmettelin tuolloin, että kuuntelua oli harjoitettu, vaikka olin hankkinut useita matkapuhelimia eri yhteydenpitoihin ja myös prepaid-yhteyksien kautta. Nykytekniikka mahdollistaa monenlaista seurantaa, joista ihmiset eivät ole läheskään tietoisia. Herää kysymys, onko esimerkiksi minuun kohdistuneissa kuunteluissa ja seurannassa ollut viranomaisluvat kunnossa?Hande parka on lopultakin kirjopesunkestävä tumpelo.
En nyt viitsi selostaa, miksi prepaid ei ollutkaan niin anonyymi yhteys kuin mitä Hannu kuvitteli. - Päätelaitteelle
Hande parka on lopultakin kirjopesunkestävä tumpelo.
En nyt viitsi selostaa, miksi prepaid ei ollutkaan niin anonyymi yhteys kuin mitä Hannu kuvitteli.Onneksi rikolliset on niin tyhmiä, etteivät tajua, että lupa myönnetään päätelaitteelle (puhelin) eikä puhelin-numerolle !
Hannu vaihteli nokia 3210 puhelimeensa aina uusia kortteja ja tyhmyyttään kuvitteli ettei hänen rikolliskeskusteluja pystytä kuuntelemaan.
Siten kun Hannulla ei enään ollut mitään puhuttavaa poliisit iskivät !
Tämä mies kehittää mukamas valuuttakauppajärjestelmiä kun ei edes tajua puhelimen periaatetta ...
Ps. erälläkin huumekauppiaalla oli 30 puhelinta.. ks. poliisin sivut.
- Astalo
wc:n tapauksessa oikean käden etusormi, jolla olet enter-nappia painamalla kotiuttanut tunkkien rahat.
- yhä
Tervetuloa eForexTraders -kauppapaikan julkistamistilaisuuteen!
WISH WinCapitaaliSäilyyKusetus julkistaa automatisoituja
valuuttakaupankäyntijärjestelmiä välittävän kauppapaikan eForexTraders
lauantaina 22.5.2010 klo 13.00 Seinähullujoki Areenalla, osoitteessa
Kirkkokatu 23, Seinäjoki. Julkistustilaisuuden yhteydessä järjestetään
myös kusetusseminaari.
Kusetusseminaarissa esitellään eForexTraders -kauppapaikan toimintaa,
neuvotaan tilin avaaminen valuutta-alustalle ja kerrotaan Affiliate- eli
Kumppanuusmarkkinointi- ja ansaintajärjestelmästä.
Tilaisuuteen ilmoittautuneiden joukosta valitaan tunkkiryhmä suorittamaan
järjestelmätestausta. Suunnitellun noin kuukauden mittaisen testijakson
jälkeen kauppapaikka avataan tuleville asiakkaillemme.
Osallistumalla tilaisuuteen sinut rekisteröidään VIP-asiakkaaksi. Jo
aiemmin VIP-statukselle rekisteröidyt asiakkaamme, sekä tilaisuuteen
osallistuvat uudet VIP-asiakkaamme, rekisteröidään erillisen
hyväksymismenettelyn kautta VIP-partnereiksi.
VIP-partnereilla mahdollisuus saada 3000 euroa kusetusarvoa!
VIP-partnereille kohdistetaan tässä vaiheessa maksimissaan 3000 euron
arvosta valuuttakaupankäyntijärjestelmän lisenssiosuuksia eli
wessapaperia. Lisenssiosuudet kohdistetaan erillisen kusetusmenettelyn
kautta ja ohjeistuksen mukaisesti rekisteröidyille VIP-partnereille.
Lisenssiosuudet voi myöhemmin erikseen ohjeistetulla tavalla hyödyntää
VIP-partnerin omassa valuuttakaupankäynnissä tai realisoida kauppapaikalla
olevassa pörssissä sen avauduttua. Saat lisätietoa ja ohjeistuksia
VIP-partnerin mahdollisuuksista myöhemmin sivustoltamme.
WISH WinCapitaaliSäilyyKusetus - kohti yhteisiä päämääriä
Aika: Lauantai 22.5.2010 klo 13:00 - 16:00
Paikka: Seinäjoki Areena, Kirkkokatu 23, Seinäjoki
12:00 Ovet avataan
13:00 Tervetulosanat
13:10 Kulutuksen 1. osa
14:00 Tauko
14:10 Kulutuksen 2. osa
15:00 Tauko
15:10 Kulutuksen 3. osa
Ennakkoilmoittautuminen tilaisuuteen:
Pääsylipun hinta tilaisuuteen on 100 euroa. Lipun maksaminen oikeuttaa
rekisteröitymiseen WISH WinCapitaaliSäilyyKusetus VIP-asiakkaaksi.
VIP-parneriksi rekisteröiminen tapahtuu erillisen kusetuksen kautta.
VIP-sivustolla annamme viikottain uutta informaatiota yhtiön toiminnasta.
Espoon tilaisuuteen osallistuneille jo rekisteröidyille VIP-asiakkaillemme
pääsylipun hinta on 20 euroa.
Toimi seuraavasti:
1) Maksa lipun hinta 100 euroa viitepankkisiirrolla tilille Säästöpankki
492400-144167 WISH WinCapitaaliSäilyyKusetus. Ulkomaanmaksuja varten:
IBAN: FI 68 4924 0010 0441 67 ja BIC: HELSFIHH. Pääsylippu tulee maksaa
ennakkoon torstaihin 13.5.2010 mennessä.
2) Henkilökohtaisella viitteellä maksettu kuitti toimii pääsylippuna.
3) Osallistujien henkilöllisyys tarkistetaan Areenalle tultaessa. Muista
tulostaa maksukuittisi, joka sinun tulee näyttää ovella.
Maksukuitti oikeuttaa myös puolisosi osallistumaan tilaisuuteen.
Varmista osallistumisesi toimimalla välittömästi, sillä paikkoja on
rajallinen määrä.
WISH WinCapitaaliSäilyyKusetuksen hallitus - Kullervo k.
Näköjään Aktia-pankkiin on mennynnä rahhoo
http://wishwincapita.com/index.php
http://fi-fi.facebook.com/pages/eForexTraders/217688371603003?sk=wall
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama957695Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1246400Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1654531Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2353101Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta932674Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh492035- 1401688
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971564Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo48896Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21832