KENEN LAPSI OLET?

Jos sinä olet uudestisyntynyt uskova, olet syntynyt;

1. Jumalan Sanasta (Jaak 1:18, 1 Piet 1:23) ja
2. Pyhästä Hengestä (Joh 3:5-8).

Kuka on silloin sinun hengellinen Isäsi? Olethan sytynyt sekä Sanasta että Hengestä.
Olet tietysti Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen lapsi. Olet myös Jumalan lapsi koska Pyhä Henki ja Jumalan Sana on YKSI Jumala. Olet myös YLÖSNOUSEMUKSEN LAPSI. Tiedäthän kuka on ylösnousemus ja elämä; Herra Jeesus Kristus (Joh 11:25 ja 14:6).

"ne, jotka on arvollisiksi nähty pääsemään toiseen maailmaan ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle. Sillä he eivät enää voi kuolla, kun ovat enkelien kaltaisia; ja he ovat JUMALAN LAPSIA, koska ovat YLÖSNOUSEMUKSEN LAPSIA" (Luuk 20:35-36).

Koska Jumalan lapset ovat (myös) Jeesuksen lapsia, Herra Jeesus puhutteli melkein saman ikäisiä miehiä lapsikseen?

"Niin Jeesus sanoi heille: "LAPSET, onko teillä mitään syötävää?" (Joh 21:5).
"LAPSUKAISET, vielä vähän aikaa minä olen teidän kanssanne" (Joh 13:33).
"En minä jätä teitä ORVOIKSI; MINÄ TULEN teidän tykönne" (Joh 14:18).

Jeesus tuli helluntaipäivänä Isän kanssa PYHÄSSÄ HENGESSÄ (Joh 14:23, Apt 2:1-4).
Kolmiyhteinen Jumala; Isä, Poika ja Pyhä Henki asuu seurakunnassaan Pyhässä Hengessä (Joh 14:23, 2 Kor 6:16).
Herra Jeesus Kristus on lihaan tullut JUMALAN SANA (Joh 1:1,14).
Jumalan Sana on Jumala, HENKI ja Elämä (Jes 9:5, Room 9:5, Joh 6:63).

75

540

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Molemmilla, Jeesuksella Krisuksella ja uudestisyntyneillä ihmisillä on sama Isä eli Isämme on Jumala.

• >>>Molemmilla, Jeesuksella Krisuksella ja uudestisyntyneillä ihmisillä on sama Isä eli Isämme on Jumala. 

• jaikal kirjoitti:

>>>Molemmilla, Jeesuksella Krisuksella ja uudestisyntyneillä ihmisillä on sama Isä eli Isämme on Jumala. 

Elikkä olet samaa mieltä Raamatun Sanan kanssa että Isämme on Pyhä Henki;
        -------

No, enhän minä noin sanonut, mitä viestissäsi pohdit. Sanoin tarkalleen, että Isämme on Jumala ja sama Jumala on Jeesuksen Kristuksen Isä. Joh 20:17

Pyhällä Hengellä on tehtävä, joka muistuttaa ja opettaa mitä Poika Jeesus Kristus on opettanut Isänsä Jumalan tahdosta ihymisille.

Toivon, ettet vääristele mitä kirjoitan ja pohdin.

• jaikal kirjoitti:

>>>Molemmilla, Jeesuksella Krisuksella ja uudestisyntyneillä ihmisillä on sama Isä eli Isämme on Jumala. 

Heb 3:7-12 "Sentähden, niinkuin PYHÄ HENKI SANOO: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
        älkää paaduttako sydämiänne,
        --------

Tuossakin tulee hienosti esille Pyhän Hengen tehtävä eli muistuttaa, ettei ihminen paduttaisi sydäntään kun kuulee JUMALAN ÄÄNEN.

• Jeesustakin

saamme Isäksemme sanoa!

1Piet. 1:17Ja jos te ISÄNÄNNE huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
        18 tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
        19 vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
        20 hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten,
        21 jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.

Jaakob 54:12 YKSI ON LAINSÄÄTÄJÄ JA TUOMARI, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa.

Heb. 12:23 ..ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala.

Apt. 17:31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona HÄN ON TUOMITSEVA maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän on siihen määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista.

Tämä tuomarimme ja Jumalamme on ylösnoussut Jeesus Kristus, koska meillä on vain yksi Jumala, joka on ilmaissut itsensä Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Jeesus Kristus on myös iankaikkinen Isä!

• ml213 kirjoitti:

Heb 3:7-12 "Sentähden, niinkuin PYHÄ HENKI SANOO: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
        älkää paaduttako sydämiänne,
        --------

Tuossakin tulee hienosti esille Pyhän Hengen tehtävä eli muistuttaa, ettei ihminen paduttaisi sydäntään kun kuulee JUMALAN ÄÄNEN.

>>>Tuossakin tulee hienosti esille Pyhän Hengen tehtävä eli muistuttaa, ettei ihminen paduttaisi sydäntään kun kuulee JUMALAN ÄÄNEN.  

• jaikal kirjoitti:

>>>Tuossakin tulee hienosti esille Pyhän Hengen tehtävä eli muistuttaa, ettei ihminen paduttaisi sydäntään kun kuulee JUMALAN ÄÄNEN.  

No, saat vapaasti uskoa mitä lystäät, mutta todellisuudessa Jumala on aivoittanut Pyhälle Hengelle tehtävän eli muistuttaa ja opettaa, mitä Jeesus puhui ja opetti.

"Niin, tuo Jumalan ääni on Pyhän Hengen puhe. Pyhä Henki on siis Jumala. "
        ------

No, järkeile ihan mieleiselläsi tavalla, mutta älä uskottele toisten niin ajattelevan.Eihän koko Raamatussa ole ilmoitusta, että olisi monia Jumalia tai PH olisi Jumala. Pitäisi olla itsestään selvyys ja siksi ei aihe enää kiinnosta.
        Enemmänkin kiinnostaa, mitä alueita ihmisen elämässä tulisi tänä päivänä tarkata ja etsiä siihen Jumalan tahtoa.

• Jeesuksilla; 1) Isän lähettämällä Jeesuksella ja 2) itsensä Jumalaksi korottaneella Jeesuksella on eri isä, se, joiden Jeesus sanoi olevan isästä perkeleestä!
        [Joh.5:43; 2.Tess.2:3,4]

´

• on Jumala!
        ml213 kirjoitti:

No, saat vapaasti uskoa mitä lystäät, mutta todellisuudessa Jumala on aivoittanut Pyhälle Hengelle tehtävän eli muistuttaa ja opettaa, mitä Jeesus puhui ja opetti.

"Niin, tuo Jumalan ääni on Pyhän Hengen puhe. Pyhä Henki on siis Jumala. "
        ------

No, järkeile ihan mieleiselläsi tavalla, mutta älä uskottele toisten niin ajattelevan.Eihän koko Raamatussa ole ilmoitusta, että olisi monia Jumalia tai PH olisi Jumala. Pitäisi olla itsestään selvyys ja siksi ei aihe enää kiinnosta.
        Enemmänkin kiinnostaa, mitä alueita ihmisen elämässä tulisi tänä päivänä tarkata ja etsiä siihen Jumalan tahtoa.

2 kor.6:16 Ja miten sopivat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat?
        Sillä ME OLEMME ELÄVÄN JUMALAN TEMPPELI, niinkuin Jumala on sanonut: "MINÄ OLEN HEISSÄ ASUVA JA VAELTAVA HEIDÄN KESKELLÄÄN JA OLEVA HEIDÄN JUMALANSA, ja he ovat minun kansani".

Eikö Pyhä Henki (Jumala) juuri tee meistä Jumalan temppeleitä? Jumala asuu Pyhässä Hengessä Hänen omissaan!

• >>>uudestisyntyneillä ihmisillä on sama Isä eli Isämme on Jumala.  

• jaikal kirjoitti:

>>>uudestisyntyneillä ihmisillä on sama Isä eli Isämme on Jumala.  

apostoli Pietarin opetuksella:

1. Pietarin kirje 1
        3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen - K r i s t u k s e n - J u m a l a - ja - I s ä, - joka suuren laupeutensa mukaan - on - u u d e s t i - s y n n y t t ä n y t -
        - m e i d ä t - elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleista nousemisen kautta,"

Huomaatko, jaikal, että kolminaisuusoppi ei ollut turmellut Pietarin mieltä, sillä hän todisti Isän uudesti synnyttäneen meidät, Kristuksen kautta?!

Mutta jaikal, sinun mielesi on kolminaisuusoppi turmellut!

´

• on Jumala! kirjoitti:

2 kor.6:16 Ja miten sopivat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat?
        Sillä ME OLEMME ELÄVÄN JUMALAN TEMPPELI, niinkuin Jumala on sanonut: "MINÄ OLEN HEISSÄ ASUVA JA VAELTAVA HEIDÄN KESKELLÄÄN JA OLEVA HEIDÄN JUMALANSA, ja he ovat minun kansani".

Eikö Pyhä Henki (Jumala) juuri tee meistä Jumalan temppeleitä? Jumala asuu Pyhässä Hengessä Hänen omissaan!

on Jumalaa, Pyhä henki on Jumalaa ja myös me Jumalasta syntyneet olemme Jumalaa, mutta yksikään muu kuin Isä ei ole Jumala.

´

• ekivaari kirjoitti:

on Jumalaa, Pyhä henki on Jumalaa ja myös me Jumalasta syntyneet olemme Jumalaa, mutta yksikään muu kuin Isä ei ole Jumala.

´

lukee väittämäsi "Jumalaa"?

>>>Jeesus Kristus on Jumalaa, Pyhä henki on Jumalaa ja myös me Jumalasta syntyneet olemme Jumalaa, mutta yksikään muu kuin Isä ei ole Jumala.  

• jaikal kirjoitti:

Koska sinä kiellät sekä Herran Jeesuksen Kristuksen olevan Jumala että Pyhän Hengen olevan Jumala,
        ----------

Usot sie, etten mie usko siun oppirakennelmiin ja jaarituksiis.

Ihan oikeasti uskon Jeesuksen omiin sanoihin aina kuin ihmisen kyhäelmiin ja jaarituksiin. Tämä Isämme ja Jumalamme on erittäin selkeästi tuotu esiin tässä/kin Jeesuksen omassa opetuksessa ja sinunkin tulisi tämä uskoa kirjaimellisesti;

"JEESUS SANOI hänelle, älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö, mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, MINUN ISÄNI tykö ja TEIDÄN ISÄNNE tykö ja MINUN JUMALANI tykö ja TEIDÄN JUMALANNE TYKÖ". jOH. 20:17

Jokainen uudestisyntynyt ihminen on syntynyt elävän ja voimallisen Jumalan Sanan kautta. Sanan, jonka Jeesus toi esiin/tiettäväksi ihmisille tehtävänsä aikana.

PS.

Siis minunkin Isä on JUMALA. kuten Jeesus opetti.

• jaikal kirjoitti:

lukee väittämäsi "Jumalaa"?

>>>Jeesus Kristus on Jumalaa, Pyhä henki on Jumalaa ja myös me Jumalasta syntyneet olemme Jumalaa, mutta yksikään muu kuin Isä ei ole Jumala.  

ja Jeesus on - y h t ä - ja - P y h ä - h e n k i - o n - y h t ä - ja myös - m e -
        - o l e m m e - y h t ä -, [Joh.17:21-23] mutta vain Isä yksin on kaikki kaikissa eli
        - Y K S I - .

´

• jaikali
        ekivaari kirjoitti:

ja Jeesus on - y h t ä - ja - P y h ä - h e n k i - o n - y h t ä - ja myös - m e -
        - o l e m m e - y h t ä -, [Joh.17:21-23] mutta vain Isä yksin on kaikki kaikissa eli
        - Y K S I - .

´

voi todistaa Raamatulla että Jeesus on Jumalaa.
        Et tietenkään koska Raamatussa ei niin sanota.
        Raamatussa sanotaan että Jeesus on Jumala.

• jaikali kirjoitti:

ole ainuttakaan jaetta, jossa sanottaisiin Jeesuksen olevan Jumala.

Taannoin tein kyselynkin tällä ja luterilaistenkin palstalla.
        Vastauksia tuli erittäin paljon mutta kukaan ei löytänyt sellaista kohtaa.

Päinvastaisia kohtia, joissa Jeesuksen sanotaan olevan Jumalaa alhaisempi ylösnousemuksen jälkeenkin on Raamatussa satoja.

• jaikali
        Pe.ku kirjoitti:

ole ainuttakaan jaetta, jossa sanottaisiin Jeesuksen olevan Jumala.

Päinvastaisia kohtia, joissa Jeesuksen sanotaan olevan Jumalaa alhaisempi ylösnousemuksen jälkeenkin on Raamatussa satoja.

olet lukenu Raamatun. Huonosti ovat sinun "neuvonantajatkin" lukeneet Raamatun.

>>>Ei Raamatussa ole ainuttakaan jaetta, jossa sanottaisiin Jeesuksen olevan Jumala.

• jaikali kirjoitti:

olet lukenu Raamatun. Huonosti ovat sinun "neuvonantajatkin" lukeneet Raamatun.

>>>Ei Raamatussa ole ainuttakaan jaetta, jossa sanottaisiin Jeesuksen olevan Jumala.

esittänyt jonkin kohdan vaan kun ei ollut kohtaa, mitä esittää.

• jaikal ei jankkaa
        Pe.ku kirjoitti:

esittänyt jonkin kohdan vaan kun ei ollut kohtaa, mitä esittää.

ja demetia on iskenyt kun et muista niitä satoja ja jopa tuhansia kertoja kun tällä palstalla on esitetty Raamatun jakeita joissa selvästi sanotaan että Jeesus on Jumala?

Dementia on paha tauti. Olin kerran käymässä eräässä kodissa. Siellä asui vanha pariskunta.
        Naisella oli paha dementia. Esittelin itseni ja asiani hänelle. Hän katsoi minua ihmettelevän kysyvästi ja sitten minuutin päästä hän kysyi minulta: "Kuka sinä olet ja mikä on asiasi." Minä esittelin itseni ja asiani uudelleen hänelle. Silloin hänen miehensä astui esille ja alkoi keskustelemaan kanssani. Hänen vaimonsa ei muistanut minuuttia vanhempia asioita. Siksi hänen kanssaan ei voinut keskustella mistään.

• jaikali kirjoitti:

kohta [Room.9:5] on ristiriidassa Jeesuksen ja apostolien - u s e i d e n - muiden opetusten kanssa, joissa sanotaan "Isän yksin olevan totinen Jumala", [Joh.17:3; 1. Kor.8:6; Ef.4:6], niin tuo yksi kohta on kirkon väärentämä. Pitäisikö Jeesuksen selvä opetus hylätä jonkin käännösvirheen takia?

´

• jaikali kirjoitti:

ja kaikki muut ovat osallisia siitä yhdestä, eli "ovat yhtä", voin ihan loogisesti tämän perusteella päätellä että olemme Jumalaa, koska olemme yhtä hänen kanssaan, [Joh.17:11,21-23; Ap.t.17:28]

´

• jaikali
        ekivaari kirjoitti:

ja kaikki muut ovat osallisia siitä yhdestä, eli "ovat yhtä", voin ihan loogisesti tämän perusteella päätellä että olemme Jumalaa, koska olemme yhtä hänen kanssaan, [Joh.17:11,21-23; Ap.t.17:28]

´

ole Jumalaa etkä Jumala. Sinä olet alhaalta maasta. Jeesus on ylhäältä taivaasta. Siinä on suuri ero ihmisten ja Herran Jeesuksen Kristuksen välillä.

>>>voin ihan loogisesti tämän perusteella päätellä että olemme Jumalaa, koska olemme yhtä hänen kanssaan, 

• jaikali kirjoitti:

ole Jumalaa etkä Jumala. Sinä olet alhaalta maasta. Jeesus on ylhäältä taivaasta. Siinä on suuri ero ihmisten ja Herran Jeesuksen Kristuksen välillä.

>>>voin ihan loogisesti tämän perusteella päätellä että olemme Jumalaa, koska olemme yhtä hänen kanssaan, 

puolelta minäkin olen ylhäältä syntynyt, ja joka ei ...

Johannes 3
        3 »Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".«

Rakas jaikal, oletko menettänyt kokonaan todellisuuden tajusi? Olet ajanut itsesi hengellisesti ajatellen silmukkaan, "into loop"!

Heprealaiskirje 2
        11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sen tähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"

´

• jaikal kirjoitti:

vastannut vielä tähän kysymykseen

taas on, Herra tietää, miten monennen kerran;

1. Pietarin kirje 1
        3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen - K r i s t u k s e n - J u m a l a -
        ja - I s ä, - joka suuren laupeutensa mukaan - on - u u d e s t i -
        s y n n y t t ä n y t - m e i d ä t - elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleista nousemisen kautta,"

Edellä olevassa jakeessa apostoli Pietari ylisti Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumalaa ja Isää, joka suuren laupeutensa mukaan on uudesti synnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleista nousemisen kautta!

Eikö sinulla, jaikal, ole tähän asiaan mitään sanottavaa?

´

`

• parempi kun lukisi nuo mainitsemasi jakeet Raamatusta eikä pelkästään sinun jae-numeroille antamia tekstejä.

Mikä niissä Raamatun jakeissa on mielestäsi vikana, kun annat niille uudet tekstit?

Utopistiset ovat päättelysi ja niiden mukaan esim. kaikki maailman ihmiset on Jeesuksen siittämiä.

• Jos jaikal kirjoittaisi vain sen, mitä jakeissa on ilmoitettu, niin hänen opiltaan putoaisi pohja pois. Esim. toisaalla uskottelee minulle;

Elikkä olet samaa mieltä Raamatun Sanan kanssa että Isämme on Pyhä Henki;

älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa, jossa teidän ISÄNNE MINUA KIUSASIVAT JA KOETTELIVAT, vaikka olivat nähneet MINUN TEKOJANI neljäkymmentä vuotta; sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan MINUN TEITÄNI; ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse MINUN LEPOONI." Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu ELÄVÄSTÄ JUMALASTA."

Niin, vaikka koskaan en ole mieltänyt ja uskonut, että Pyhä Henki olisi Isämme.Varmaan hän ymmärtää Pyhän Hengen olevan Jumala kun Pyhä Henki sanoo/nuhtelee, ettei ihmisen sovi paaduttaa sydäntään jos kuulee Jumalan äänen.

No, jaikalilla on todella lähes pakkomielle sävellellä omaa ja toisen ihmisen uskoa ja ymmärrystä ja tähän liittyy nuo omat lisäykset Raamatun ilmoituksiin.

• tämä onkin uudestisyntymättömille uskosta osattomille ihmisille. Todistat taas Raamatun olevan oikeassa tässäkin asiassa (1 Kor 2:14). Minä puhun/kirjoitan hengellistä tekstiä. Sinä luet luonnollisen ihmisen mukaan tekstiä joka pitää ymmärtää hengellisesti. Mutta koska sinä olet luonnollinen ihminen, et hengellinen, sinä et voi tätä ymmärtää. Mutta yritän selittää;

Uskoontulossa syntinen ihminen syntyy hengellisessä syntymässä Jumalan siemenestä ts. Jumalasta.
        Siksi hän on Jumalan lapsi. Jumalan siemen josta uskova on syntynyt on Jumalan Sana (1 Piet 1:23).
        Jumalan Sana josta uskova syntyy on evankeliumin sanoma Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta (1 Kor 15:1-3,11). Jokainen uudestisyntynyt Jumalan lapsi on ensin kuullut/lukenut, ymmärtänyt, uskonut ja ottanut vastaan Jumalan Sanan ts. Jumalasta lähteneen sanoman Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
        Sekä Jeesus Kristus persoonana että sanoma Hänestä on Jumalasta (Joh 7:29, 1 Tess 2:13). ihminen joka ottaa vastaan sanoman Jeesuksesta, ottaa vastaan myös Herran Jeesuksen Kristuksen sydämeensä ja elämäänsä (Joh 1:12). Näin hän syntyy Jumalan lapseksi Jumalan siemenestä Jumalan Sanasta.

Pyhä Henki on aina saumattomassa yhteistyössä Jumalan Sanan kanssa. Siellä missä Jumalan Sanaa julistetaan, siellä on myös Pyhä Henki työssä mukana. "Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä" (Joh 5:17). Uudestisyntyntyminen voi tapahtua vain jos ja kun Jumalan Henki, Pyhä Henki vetää ja kutsuu ihmistä pelastukseen. Pyhän Hengen täytyy puhua ihmiselle jotta hän voi syntyä Jumalan lapseksi.

Jokaisessa uudestisyntymisessä on siis Jumalan Henki ja Sana yhteistyössä. Uudestisyntymiseen tarvitaan siis sekä Jumalan Sana että Pyhä Henki. Sekä Jumalan Sana että Pyhä henki on yksi Jumala. Siksi uudestisyntynyt Jumalan lapsi on yhden Jumalan lapsi.

• oikein..
        jaikal kirjoitti:

tämä onkin uudestisyntymättömille uskosta osattomille ihmisille. Todistat taas Raamatun olevan oikeassa tässäkin asiassa (1 Kor 2:14). Minä puhun/kirjoitan hengellistä tekstiä. Sinä luet luonnollisen ihmisen mukaan tekstiä joka pitää ymmärtää hengellisesti. Mutta koska sinä olet luonnollinen ihminen, et hengellinen, sinä et voi tätä ymmärtää. Mutta yritän selittää;

Uskoontulossa syntinen ihminen syntyy hengellisessä syntymässä Jumalan siemenestä ts. Jumalasta.
        Siksi hän on Jumalan lapsi. Jumalan siemen josta uskova on syntynyt on Jumalan Sana (1 Piet 1:23).
        Jumalan Sana josta uskova syntyy on evankeliumin sanoma Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta (1 Kor 15:1-3,11). Jokainen uudestisyntynyt Jumalan lapsi on ensin kuullut/lukenut, ymmärtänyt, uskonut ja ottanut vastaan Jumalan Sanan ts. Jumalasta lähteneen sanoman Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
        Sekä Jeesus Kristus persoonana että sanoma Hänestä on Jumalasta (Joh 7:29, 1 Tess 2:13). ihminen joka ottaa vastaan sanoman Jeesuksesta, ottaa vastaan myös Herran Jeesuksen Kristuksen sydämeensä ja elämäänsä (Joh 1:12). Näin hän syntyy Jumalan lapseksi Jumalan siemenestä Jumalan Sanasta.

Pyhä Henki on aina saumattomassa yhteistyössä Jumalan Sanan kanssa. Siellä missä Jumalan Sanaa julistetaan, siellä on myös Pyhä Henki työssä mukana. "Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä" (Joh 5:17). Uudestisyntyntyminen voi tapahtua vain jos ja kun Jumalan Henki, Pyhä Henki vetää ja kutsuu ihmistä pelastukseen. Pyhän Hengen täytyy puhua ihmiselle jotta hän voi syntyä Jumalan lapseksi.

Jokaisessa uudestisyntymisessä on siis Jumalan Henki ja Sana yhteistyössä. Uudestisyntymiseen tarvitaan siis sekä Jumalan Sana että Pyhä Henki. Sekä Jumalan Sana että Pyhä henki on yksi Jumala. Siksi uudestisyntynyt Jumalan lapsi on yhden Jumalan lapsi.

opetat!

• Mikko.
        jaikal kirjoitti:

tämä onkin uudestisyntymättömille uskosta osattomille ihmisille. Todistat taas Raamatun olevan oikeassa tässäkin asiassa (1 Kor 2:14). Minä puhun/kirjoitan hengellistä tekstiä. Sinä luet luonnollisen ihmisen mukaan tekstiä joka pitää ymmärtää hengellisesti. Mutta koska sinä olet luonnollinen ihminen, et hengellinen, sinä et voi tätä ymmärtää. Mutta yritän selittää;

tarkoittaako että Isä Jumalalla on voimaa enemmän kuin Jeesuksella? Vai mitä tuo "suurempi" määritellään?

Joh. 14:28
        Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.

• jaikal kirjoitti:

.Sekä Jumalan Sana että Pyhä Henki on yksi Jumala. Siksi uudestisyntynyt Jumalan lapsi on yhden Jumalan lapsi.
        -------

Lie turhaa tämän asian jauhaminen, mutta,- jos Raamatun ilmoituksiin on uskominen, niin Pyhä Henki ei koskaan ole ollut totinen Jumala. Raamatussa on hyvin tuotu esiin, miten Jumala kutsuu ihmistä Pyhää Henkeä apuna käyttäen/PH avulla.Siis PH ohjaa ihmisen ajatuksia ja askeleita tuntemaan sitä mitä Poikansa opetti hänestä/Jumalasta.

Ymmärrä, miten totinen Jumala on aivoittanut tehtävät Pyhälle Henmgelle ja Pojalleen Jeesukselle Kristukselle.

• jaikal kirjoitti:

Noissa jakeissa eikä muuallakaan Raamatussa sanota noin kuin väität.

Toisaalta vääristit utopia-asiankin äinpäin.

• Mikko. kirjoitti:

tarkoittaako että Isä Jumalalla on voimaa enemmän kuin Jeesuksella? Vai mitä tuo "suurempi" määritellään?

Joh. 14:28
        Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.

HERRA JEESUS KRISTUS ON JUMALAN VOIMA (1 Kor 1:24).
        Jumalan Sana (sanoma Jeesuksesta) on Jumalan voima (1 Kor 1:18).
        Pyhä Henki on Jumalan voima (Matt 12:28, Room 15:19).

HERRAA JEESUSTA KRISTUSTA SUUREMPAA JUMALAA EI OLE.

Kristus on yli kaiken, Jumala, ylistetty ianakaikkisesti (Room 9:5, Ef 4:10, Kol 1:16-17, 2:9).
        Uskomme tulee perustua Jumalan voimaan ts. Kristukseen (1 Kor 2:5).
        Evankeliumin julistus täytyy olla elvää Sanaa ja tapahtua Jumalan voimassa Pyhässä Hengessä Kristuksessa (2 Kor 12:19, 13:3).

Jeesus sanoi IHMISENÄ IHMISEN POIKANA IHMISEN LIHASSA ihmisen asemastaan kastoen Isää häntä itseään suuremmaksi koska, JEESUS KRISTUS OLI JÄTTÄNYT vapaehtoisesti JUMALAN ASEMANSA JA RIISUUTUNUT SIITÄ TULLESSAAN IHMISEKSI (Fil 2:6-8). Selitän tätä lisää Pyhän Hengen pilkka kirjoitukseni alussa.

Lue alkaen "PYHÄN HENGEN PERSOONA"

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8668353

• Pe.ku kirjoitti:

Noissa jakeissa eikä muuallakaan Raamatussa sanota noin kuin väität.

Toisaalta vääristit utopia-asiankin äinpäin.

>>>Noissa jakeissa eikä muuallakaan Raamatussa sanota noin kuin väität.  

• jaikal kirjoitti:

>>>Noissa jakeissa eikä muuallakaan Raamatussa sanota noin kuin väität.  

"Lue aloituskirjoitukseni lyhyet väittämät. Tarkista väittämät sitten Raamatun jakeista"

Ainuttakaan väittämääsi ei löytynyt noista Raamatun jakeista.

Aiemmin kysyinkin tuota asiaa ja et vastannut.
        Miksi kyseiset Raamatunjakeet ei kelpaa sinulle vaan muutat ne?

• betsy.e
        ml213 kirjoitti:

.Sekä Jumalan Sana että Pyhä Henki on yksi Jumala. Siksi uudestisyntynyt Jumalan lapsi on yhden Jumalan lapsi.
        -------

Lie turhaa tämän asian jauhaminen, mutta,- jos Raamatun ilmoituksiin on uskominen, niin Pyhä Henki ei koskaan ole ollut totinen Jumala. Raamatussa on hyvin tuotu esiin, miten Jumala kutsuu ihmistä Pyhää Henkeä apuna käyttäen/PH avulla.Siis PH ohjaa ihmisen ajatuksia ja askeleita tuntemaan sitä mitä Poikansa opetti hänestä/Jumalasta.

Ymmärrä, miten totinen Jumala on aivoittanut tehtävät Pyhälle Henmgelle ja Pojalleen Jeesukselle Kristukselle.

Joka ei ole uskossa, sille sanoma rististä on hullut.
        Samoin sellainen kammoksuu sanomaa Sovituksesta ja Lunastuksesta,
        koska se vaati verenvuodatusta myös heidän pahain tekojensa tähden.

1.Kor.1:18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
        20. Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        21. Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        22. koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
        23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
        25. Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
        26. Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
        27. vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
        28. ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        29. ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
        30. Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
        31. että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra."

• jaikal kirjoitti:

Kristus on yli kaiken, Jumala, ylistetty ianakaikkisesti (Room 9:5, Ef 4:10, Kol 1:16-17, 2:9).
        Evankeliumin julistus täytyy olla elvää Sanaa ja tapahtua Jumalan voimassa Pyhässä Hengessä Kristuksessa (2 Kor 12:19, 13:3).

Jeesus sanoi IHMISENÄ IHMISEN POIKANA IHMISEN LIHASSA ihmisen asemastaan kastoen Isää häntä itseään suuremmaksi koska, JEESUS KRISTUS OLI JÄTTÄNYT vapaehtoisesti JUMALAN ASEMANSA JA RIISUUTUNUT SIITÄ TULLESSAAN IHMISEKSI (Fil 2:6-8). Selitän tätä lisää Pyhän Hengen pilkka kirjoitukseni alussa.

Isän olevan "yli kaiken", siis Jeesuksenkin yli, koska "Jumala on Kristuksen pää"
        [1.Kor.11:3]

1. Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan - y k s i - J u m a l a, - I s ä, - j o s t a -
        k a i k k i - o n - ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus,
        jonka - k a u t t a - k a i k k i - o n, - niin myös me hänen kauttansa."

Ef. 4:6
        "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

Isä on siis pojankin yli eikä poika isän yli! Pää on aina muun ruumiin yläpuolella.

´

• betsy.e

Jaak.1:18. Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla,
        ******************************************************************************
        ollaksemme hänen luotujensa esikoiset.

Joh.3: 5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
        jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä,
        mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

• betsy.e
        ml213 kirjoitti:

-------

Sana rististä on hullutus niille jotka kadotukseen joutuvat,
        meille jotka pelastumme se on Jumalan voima. (1.Kor.1:18)

• Pe.ku kirjoitti:

"Lue aloituskirjoitukseni lyhyet väittämät. Tarkista väittämät sitten Raamatun jakeista"

Ainuttakaan väittämääsi ei löytynyt noista Raamatun jakeista.

Aiemmin kysyinkin tuota asiaa ja et vastannut.
        Miksi kyseiset Raamatunjakeet ei kelpaa sinulle vaan muutat ne?

Olen selittänyt Sanaa, en muuttanut sitä.

>>>Miksi kyseiset Raamatunjakeet ei kelpaa sinulle vaan muutat ne?  <  <  <

Kirjoitin näin:

Katsotaa sanooko Sana niin kuin väitän. Väitän siis että uskova on syntynyt JUMALAN SIEMENESTÄ JOKA ON Jumalan Sana. Raamatusta luemme sen;

Jaak 1:18 "Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden SANALLA,"
        1 Piet 1:23 23. "OLETTE UUDESTISYNTYNEET, ette katoavasta, vaan KATOAMATTOMASTA SIEMENESTÄ, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. "Vertaus on tämä: SIEMEN ON JUMALAN SANA" (Luuk 8:11).

Sitten väitän että Jumalan lapsi on syntynyt Hengestä. Raamattu todistaa väittämäni oikeaksi;

Joh 3:5-8 "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei SYNNY vedestä ja HENGESTÄ, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä HENGESTÄ ON SYNTYNYT, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on HENGESTÄ SYNTYNYT."

EIKÖ SIIS RAAMATUSSA LUE NIIN KUIN VÄITÄN?

• ekivaari kirjoitti:

Isän olevan "yli kaiken", siis Jeesuksenkin yli, koska "Jumala on Kristuksen pää"
        [1.Kor.11:3]

1. Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan - y k s i - J u m a l a, - I s ä, - j o s t a -
        k a i k k i - o n - ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus,
        jonka - k a u t t a - k a i k k i - o n, - niin myös me hänen kauttansa."

Ef. 4:6
        "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

Isä on siis pojankin yli eikä poika isän yli! Pää on aina muun ruumiin yläpuolella.

´

Isä on yli kaiken koska Hän on Jumala, Luoja, joka on yli kaiken.
        Jeesus on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti koska Hän on tuo Jumala, Luoja ilmestynyt lihassa.
        Et voi heittää pois Room 9:5 sanaa. Jeesus on yli kaiken koska, SANA NIIN TODISTAA.

• jaikal kirjoitti:

Kirjoitin näin:

Katsotaa sanooko Sana niin kuin väitän. Väitän siis että uskova on syntynyt JUMALAN SIEMENESTÄ JOKA ON Jumalan Sana. Raamatusta luemme sen;

1 Piet 1:23 23. "OLETTE UUDESTISYNTYNEET, ette katoavasta, vaan KATOAMATTOMASTA SIEMENESTÄ, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. "Vertaus on tämä: SIEMEN ON JUMALAN SANA" (Luuk 8:11).

Sitten väitän että Jumalan lapsi on syntynyt Hengestä. Raamattu todistaa väittämäni oikeaksi;

Joh 3:5-8 "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei SYNNY vedestä ja HENGESTÄ, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä HENGESTÄ ON SYNTYNYT, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on HENGESTÄ SYNTYNYT."

Olet muuttanut jokaisen jakeen.
        Olet laittanut jakeiden tunnukset mutta tekstit ei ole ne mitä oikeasti jakeissa on.

• jaikal kirjoitti:

-----

Ihmettelen suuresti, miten todellisesti tunnet Jumalan ja Pojan suhdetta.Tuokin tokaisusi on aivan Raamatun ilmoitusta vastaan,- jos YMMÄRRÄT OIKEIN tämän ilmoituksen;

"Mutta, minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää, ETTÄ JUMALA ON KRISUKSEN PÄÄ" 1 Kor.11:3

Millähän järjenpäätelmällä jaikal tämän ilmoituksen kumoaa.

• ml213 kirjoitti:

-----

Ihmettelen suuresti, miten todellisesti tunnet Jumalan ja Pojan suhdetta.Tuokin tokaisusi on aivan Raamatun ilmoitusta vastaan,- jos YMMÄRRÄT OIKEIN tämän ilmoituksen;

"Mutta, minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää, ETTÄ JUMALA ON KRISUKSEN PÄÄ" 1 Kor.11:3

Millähän järjenpäätelmällä jaikal tämän ilmoituksen kumoaa.

Ihmettelen suuresti, miten todellisesti tunnet Jumalan ja Pojan suhdetta
        ----

Tuosta lauseesta jäi näköjään tuo , vähän sana pois.

• Deila
        jaikal kirjoitti:

Kirjoitin näin:

Miksi jankkaat sellaisen kanssa joka ei voi ymmärtää mitä Jumalan Henki tekee? Näethän miten turhaa se on! Pe.kunhan pitäisi itse kokea uskoontulo ja uudestisyntyminen ennen kuin hän kykenisi ymmärtämään mitä tarkoitat ja mitä Raamatussa lukee.

• jaikal kirjoitti:

Isä on yli kaiken koska Hän on Jumala, Luoja, joka on yli kaiken.
        Jeesus on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti koska Hän on tuo Jumala, Luoja ilmestynyt lihassa.
        Et voi heittää pois Room 9:5 sanaa. Jeesus on yli kaiken koska, SANA NIIN TODISTAA.

1. Johanneksen kirje 5
        12 "Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää."

1. Johanneksen kirje 2
        23 "Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä."

Väitteesi että >>"Jeesus on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti koska Hän on tuo Jumala, Luoja ilmestynyt lihassa." 

• Deila kirjoitti:

Miksi jankkaat sellaisen kanssa joka ei voi ymmärtää mitä Jumalan Henki tekee? Näethän miten turhaa se on! Pe.kunhan pitäisi itse kokea uskoontulo ja uudestisyntyminen ennen kuin hän kykenisi ymmärtämään mitä tarkoitat ja mitä Raamatussa lukee.

No, Jeesus ei opettanut ainakaan,että olisi turha vaiva tuoda Jumalan aivoituksia esille.Mutta, se on totta, ettei tavallisella ymärrystasolla oleva ihminen edes ymmärrä mitä jaikal tuo esiin ja erikoisesti kun hän väärentää ja siten vaikeuttaa helposti ymmärrettäviä ilmoituksia.

Muuten olen vakuuttunut, miten Pe.Ku ymmärtää Raamatun jakeiden ilmoituksia,- mutta kokonaan toinen asia on uskooko hän niihin.

Jos ihminen tulee uskoon tänä päivänäkin ns pystymetsästä, niin hän tulee tietämään ja ymmärtämään, miten on yksi Jumala ja tällä Jumalalla on Poika Jeesus Kristus ja kaikki Jeesuksen sovitustyöhön uskovat ihmiset uskovat ja ymmärtävät olevansa tämän Jeesuksen Isän,- joka on totinen Jumala, niin on hänen lapsiaan.

Jeesuksen Krisuksen Jumalan Pojan tehtävä on saattaa langenneet ihmiset takaisin Jumalan lapsiksi.

• Deila kirjoitti:

Raamattua okkultismisena kirjana.

• Deila kirjoitti:

ymmärtävän useita asioita paremmin kuin monet oikeaoppisella uskollaan kerskaavat "uskovaiset".

´

• ekivaari kirjoitti:

ymmärtävän useita asioita paremmin kuin monet oikeaoppisella uskollaan kerskaavat "uskovaiset".

´

Kyllä Laokian srk ilmoituksessa on selkeä ilmoitus, että ihmisen tulisi olla täysin kylmä tai sitten palava. Välimuotoa ei liene.
        Kuten täälläkin näkee, niin uskonnollisuus on vakava tauti uskovaisen ihmisen sydämessä. Uskonnollisen ihmisen ymmärrystä ja uskoa ohjaa ihmisopit tms. Taas kylmän ihmisen sydän on vapaa näistä opesta ja siksi hän on vamis tutkimaan raamatun ilmoituksia puolöueettomasti ja ilman ihmisoppien tuomaa ymmärrystä.

• jaikali
        ml213 kirjoitti:

Ihmettelen suuresti, miten todellisesti tunnet Jumalan ja Pojan suhdetta
        ----

Tuosta lauseesta jäi näköjään tuo , vähän sana pois.

ihmettelen samaa asiaa.

>>>Ihmettelen suuresti, miten todellisesti tunnet Jumalan ja Pojan suhdetta  

• jaikal ei jankkaa
        Deila kirjoitti:

Tiedän sen mutta en pekun kanssa tavallisesti jankka.
        Nyt on poikkeustila jolloin päätin vähän "jankata" vaikka tiedän että se
        hänen kohdallaan on turhaa.Voihan olla että joku muu lukija löytää
        HERRAN Jeesuksen Kristuksen.

• jaikal ei jankkaa
        ekivaari kirjoitti:

´

uskosta osattoman kanssa samassa veneessä?
        Koetko hänen kanssaan enemmän yhteyttä kuin
        uudestisyntyneiden ihmisten kanssa?

• jaikal ei jankkaa kirjoitti:

uskosta osattoman kanssa samassa veneessä?
        Koetko hänen kanssaan enemmän yhteyttä kuin
        uudestisyntyneiden ihmisten kanssa?

päätä siitä, kuka on uskosta osaton ja kuka on osallinen ja miten suurella tahi pienellä osuudella!, [Matt. 8:10; 15:28].

´

• jaikal ei jankkaa
        ekivaari kirjoitti:

päätä siitä, kuka on uskosta osaton ja kuka on osallinen ja miten suurella tahi pienellä osuudella!, [Matt. 8:10; 15:28].

´

osaa erottaa uskovaa uskosta osattomasta hänen puheistaan/kirjoituksistaan?
        Pidätkö kaikkia palstalla kirjoittavia Jumala ja uskovia herjaaviakin ihmisiä uskovina?

osaa erottaa uskovaa uskosta osattomasta hänen puheistaan/kirjoituksistaan?
        Pidätkö kaikkia palstalla kirjoittavia Jumala ja uskovia herjaaviakin ihmisiä uskovina?

että Jeesus on Jumala, [2.Tess.2:4] vaikka Jeesus opetti olevansa Isän lähettämä poika, [Joh.5:43] ja Isän yksin olevan totinen Jumala, niin vaikea sinua on uskoa Isän lähettämään Jeesukseen uskovaksi!

´

• jotka naivat ja menevät miehelle, Jeesus todisti;

Johannes 8
      44 "Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valehtelija ja sen isä."

Galatalaiskirje 4
      29 "Mutta niin kuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin."

´

• Usko Toivonen

Niin, tässä luvussa Jeesus vakuuttelee olevansa Jumalan Poika, Jumalan luota tullut ja mitä kuulijat vastaavatkaan.

." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".

He siis syyttivät Jeesusta aviorikoksesta syntyneeksi.

Ja tähän Jeesus vastasi:

42. Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
        43. Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
        44. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole.

Tälläkin palstalla aikaajoin näkee tällaisia vihjailuja.

• Usko Toivonen kirjoitti:

Niin, tässä luvussa Jeesus vakuuttelee olevansa Jumalan Poika, Jumalan luota tullut ja mitä kuulijat vastaavatkaan.

." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".

He siis syyttivät Jeesusta aviorikoksesta syntyneeksi.

Ja tähän Jeesus vastasi:

42. Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
        43. Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
        44. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole.

Tälläkin palstalla aikaajoin näkee tällaisia vihjailuja.

pyhyyden Hengen puolesta Jumalasta syntyneestä minästään [Room.1:4] eikä Daavidin siemenestä siinneestä lihastaan,[Room.1:3] koska hän ei itsekään tahtonut tuntea itseänsä lihan mukaan vaan Hengen, [2.Kor.5:16]

Ette tekään kärsi kuulla ettekä lukea Raamatusta lainaamiani Jeesuksen opetuksia!

´

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

pyhyyden Hengen puolesta Jumalasta syntyneestä minästään [Room.1:4] eikä Daavidin siemenestä siinneestä lihastaan,[Room.1:3] koska hän ei itsekään tahtonut tuntea itseänsä lihan mukaan vaan Hengen, [2.Kor.5:16]

Ette tekään kärsi kuulla ettekä lukea Raamatusta lainaamiani Jeesuksen opetuksia!

´

Kyllä Raamatun ilmoitusta kärsii lukea.

Se on sitten eri juttu, kun Raamatusta saksitaan jakeita tai jopa jakeen osia ja niitä käytetään omia tarkoitusperiä käyttäen.

Hyvänä esimerkkinä kommenttisi " Lihan mukaan syntyneistä ".

Joh. 8. Jeesus todistaa tulleensa Isän luota ja vastaa häntä avittomasti syyttäville.

41. .. ." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".

44. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
        45. Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden

Miksi paloittelit tämänkin Jeesuksen opetuksen ?

• Usko Toivonen kirjoitti:

Kyllä Raamatun ilmoitusta kärsii lukea.

Se on sitten eri juttu, kun Raamatusta saksitaan jakeita tai jopa jakeen osia ja niitä käytetään omia tarkoitusperiä käyttäen.

Hyvänä esimerkkinä kommenttisi " Lihan mukaan syntyneistä ".

Joh. 8. Jeesus todistaa tulleensa Isän luota ja vastaa häntä avittomasti syyttäville.

41. .. ." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".

44. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
        45. Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden

Miksi paloittelit tämänkin Jeesuksen opetuksen ?

Jeesus puhui pyhyyden Hengen puolesta syntymisestään. Jeesuksen syyttäjät puhuivat lihansa viattomuudesta ja omasta mielestään puhtaasta syntyperästään, joka ei ketään pelasta.

´

• Ekivaarilla on oma
        ekivaari kirjoitti:

Jeesus puhui pyhyyden Hengen puolesta syntymisestään. Jeesuksen syyttäjät puhuivat lihansa viattomuudesta ja omasta mielestään puhtaasta syntyperästään, joka ei ketään pelasta.

´

erikoinen raanatuntulkintansa..ja kummallista on, että tehtiin täällä miten monta Raamatullista
        aloitusta tahansa, ekivaari ja kumppanit ovat aina vastahankaan tuomassa omia näkemyksiään asioista.

Jaikalin aloitus on täysin Raamatun mukainen ja pääasia on, että palstalla on vielä niitä,
        jotka tuovat uskollisesti Jumalan Sanan totuutta esille !

• jaikal ei jankkaa
        Ekivaarilla on oma kirjoitti:

erikoinen raanatuntulkintansa..ja kummallista on, että tehtiin täällä miten monta Raamatullista
        aloitusta tahansa, ekivaari ja kumppanit ovat aina vastahankaan tuomassa omia näkemyksiään asioista.

Jaikalin aloitus on täysin Raamatun mukainen ja pääasia on, että palstalla on vielä niitä,

kerran. Aina kun joku tuo Jumalan Sanan totuutta, muutamat
        hyökkäävät totuutta vastaan tuomalla omaa Raamatun Hengen
        ja Sanan vastaista tulkintaansa.

kerran. Aina kun joku tuo Jumalan Sanan totuutta, muutamat
        hyökkäävät totuutta vastaan tuomalla omaa Raamatun Hengen
        ja Sanan vastaista tulkintaansa.

Ja ekivaari kokeilee löytyiskö vielä joku lihassa innokas yllytyshullu uskova joka lähtis riitelemään hänen kanssa obko Jeesus syntinen pulliainen kuin hän ja olisko niin että juudas iskariot Taivassa kun kaikki kumminkin pelastuu hänen opin mukaan ja turha on evankeliumin työ tullut..Lähtekää mukaan taistelemaan Jumala ja Sana vastaan ?? Siitä vaan .....

Onnex ekivaari olemme bannannut !! Koska ettekai olette vielä lihallisia ja riitelisen himokkaitta??

• Ekivaarilla on oma kirjoitti:

niin oikeaoppisia julistajia, joiden opetuksia ei saisi arvostella. Sellainen asenne on yksi varmimpia eksytyksen merkkejä. Toivon kirjoituksiani arvosteltavan mahdollisimman paljon ja tarkasti. Siitä syntyy oikeata keskustelua!

´

• savonarola kirjoitti:

Ja ekivaari kokeilee löytyiskö vielä joku lihassa innokas yllytyshullu uskova joka lähtis riitelemään hänen kanssa obko Jeesus syntinen pulliainen kuin hän ja olisko niin että juudas iskariot Taivassa kun kaikki kumminkin pelastuu hänen opin mukaan ja turha on evankeliumin työ tullut..Lähtekää mukaan taistelemaan Jumala ja Sana vastaan ?? Siitä vaan .....

Onnex ekivaari olemme bannannut !! Koska ettekai olette vielä lihallisia ja riitelisen himokkaitta??

työ turhaan ole silloin mennyt, jos Juudas Iskariotkin pelastuu. Juudas Iskariotinkin pelastaa Herra, ei ekivaari eikä savonarola.

´

• tämä on...

koska on uudesti syntyny ja millainen on uudesti syntynyt ihminen???

• jaikali

tapahtuu kun joku ihminen teke seuraavat asiat. Uudestisyntyminen koetaan viimeistään tämän listan viimeisessä askeleessa.

1. Hän näkee ja ymmärtää että hän on syntinen ja että hän tarvitsee Jeesusta Kristusta.
        2. Hän päättää tulla sydämen tasolla Jeesuksen Kristuksen luokse.
        3. Hän tulee Jeesuksen Kristuksen luokse sydämen päätöksellä uskoa Jeesukseen ja seurata Häntä.
        4. Hän tunnustaa syntinsä Jeesukselle Kristukselle. Hän hylkää syntinsä.
        5. Hän pyytää syntinsä anteeksi Jeesukselta Kristukselta.
        6. Hän pyytää Jeesusta Kristusta tulemaan hänen sydämeensä ja elämäänsä Herrakseen ja Vapahtajakseen.
        7. Hän kiittää Jeesusta Kristusta syntien anteeksisaamisesta ja pelastuksesta.
        8. Hän kertoo vähintään yhdelle ihmiselle että hän on ottanut vastaan Jeesuksen Kristuksen ja että hän uskoo nyt Jeesukseen Kristukseen Herranaan ja Vapahtajanaan.

• jaikali
        jaikali kirjoitti:

tapahtuu kun joku ihminen teke seuraavat asiat. Uudestisyntyminen koetaan viimeistään tämän listan viimeisessä askeleessa.

1. Hän näkee ja ymmärtää että hän on syntinen ja että hän tarvitsee Jeesusta Kristusta.
        3. Hän tulee Jeesuksen Kristuksen luokse sydämen päätöksellä uskoa Jeesukseen ja seurata Häntä.
        6. Hän pyytää Jeesusta Kristusta tulemaan hänen sydämeensä ja elämäänsä Herrakseen ja Vapahtajakseen.
        8. Hän kertoo vähintään yhdelle ihmiselle että hän on ottanut vastaan Jeesuksen Kristuksen ja että hän uskoo nyt Jeesukseen Kristukseen Herranaan ja Vapahtajanaan.

kohtaa läpi käynyt ihminen on uudestisyntynyt Jumalan lapseksi.
        Jumalan Sana ja Pyhä Henki on synnyttänyt hänet uudesti ylhäältä.
        Hän on nyt Jumalan lapsi ja armosta pelastettu. Hän on vanhurskas ja
        pyhä. Hän seuraa Jeesusta Kristusta uskon kuuliaisuudessa Häntä kohtaan.

• jaikali kirjoitti:

Jeesusta, vaan Jeesus Kristus valitsi minut!

Johannes 15
        16 "Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi"

Jos sinä, jaikal, sanot että 'Jeesus on Totinen Jumala', olet valinnut itsensä Jumalaksi korottaneen Jeesuksen, et Isän Jumalan lähettämää Jeesusta!

´

• 1. Joh. 4:2
      "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;" (Huomaa; ei lihaksi tulleeksi)!
      3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
      6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
      7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.

1. Joh. 5:1
      "Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on - K r i s t u s, - o n - J u m a l a s t a -
      s y n t y n y t; - ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt."

´

• 1Jn 5:5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?

1Jn 5:10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

Tätä totuutta ei yksi väärin käännetty/ymmärretty jae 1:Joh 5:20 muuksi muuta.
        Yksi väärä jaehan on jo korjattu 1.Joh. 5:7.

Vanha käännös (Biblia 1776):
        1Jn 5:7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat.

Korjattu käännös (33/38):
        1Jn 5:7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
        1Jn 5:8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.

Aikoinaan valtaan päässeet kolminaisuusopin kannattajat olivat oppinsa tueksi lisänneet jakeeseen 1.Joh5:7 loppuosan "taivaassa......"

• merihukka
        Jonah kirjoitti:

1Jn 5:5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?

1Jn 5:10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

Tätä totuutta ei yksi väärin käännetty/ymmärretty jae 1:Joh 5:20 muuksi muuta.
        Yksi väärä jaehan on jo korjattu 1.Joh. 5:7.

Vanha käännös (Biblia 1776):
        1Jn 5:7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat.

Korjattu käännös (33/38):
        1Jn 5:7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
        1Jn 5:8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.

Aikoinaan valtaan päässeet kolminaisuusopin kannattajat olivat oppinsa tueksi lisänneet jakeeseen 1.Joh5:7 loppuosan "taivaassa......"

Väittelyn keskiössä ovat olleet jaikal ja ekivaari. Välissä on Pe.kun kommentteja.
        Jaikal väittää, että UT kertoo, että Jeesus oli eläessään Jumala. Jaikal ei tunnusta, että Jeesus olisi ollut Jumalan Poika.
        Ekivaari todistaa, että Jeesus ei ollut Junmala eikä ole koskaan ollutkaan. Jeesus on Jumalan Poika ja hän on sitä hengellisesti.

Yleinen sanonta on, ettei uudestisyntymätön osaa lukea raamattua, eikä ymmärrä sitä. Se on pötyä. Palstalla on useita selvästi toisistaan poikkeavia UT:n tulkinnan linjoja. Jopa niin kovin erilaisia näkemyksiä, että toista uskovaa toivotetaan helvettiin. Uskova ymmärtää oman järjestönsä tulkinnan aiheesta ja PH merkitsee sitä. Uskonnoton voi lukea ja sisäistää raamatun sanoman ilman lahkosidonnaisuutta, vaikka ei uskoisikaan sellaiseen, mistä ei ole tietoa

Johtopäätöksiä.
        Ekivaari lukee raamattua kiistassa oikein, ymmärtää ja sisäistää sanoman. Hän on esittänyt lukuisia raamatunkohtia ja joissa Jeesus esitetään ruumiillisesti ihmiseksi ja hengellisesti keskivertoa ihmistä korkeammaksi.

Jaikal on tuonut esille myös useita jakeita esille. Yksikään niistä ei ole tukenut Jeesuksen jumaluutta. Jaikal lisäksi selostaessaan jakeita vääristelee niitä ja muuttaa merkityksen päälaelleen. Jaikal on epärehellinen. Ekivaarin ei tarvitse valehdella. UT on hänen takanaan.

Kirjoitettu asiakokonaisuus merkitsee jotain. Jos sanotaan, että Jeesus rukoili Isäänsä, se tarkoittaa myös sitä. Jaikalin mielestä Jeesus rukoili jumalaa nimeltä Jeesus. Jos Jumala sanoo kyyhkysen välityksellä, että Jeesus on minun rakas poikani, se myös tarkoittaa sitä. Jaikalin mukaan Jumala sanoisi, Jeesus sinä olet rakas Minäni, sinä olet minä itseni. Lukija ymmärtää tulkinnan typeryyden.

Jaikal ymmärtää kolminaisopin syntyneen UT:n ulkoupolelle. Hänen järjentönsä kannattaa kolminaisoppia. Hän haluaa perustella oppia UT:n jakeilla. Hän ei voi muuta kuin tuoda näkösälle jakeita tai asiakokonaisuukksia ja jotka kertovat Jeesuksen olleen muuta kuin Jumala.

Ekivaari lukee UT:ta sen sanoman hengessä. Jaikal joutuu tahtomattaan valehtelijaksi puolustaessaan sitä mitä ei voi puolustaa. Ja vielä pahempaa. Hän synnyttää valheellisia parjauskampanjoita UT:n todellisen sanoman puolustajia vastaan.

Väittelyssä ei ole voittajaa. Ekivaarin kanta jää ainoaksi (ja mielestäni oikeaksi).
        Jumalan nimeksi Jeesuksen laittanut diskataan. Väittelyssä tulee näet olla perustelun osalla totuudellinen sekä myös pidättäytyä toisen osapuolen sanomisien vääristelystä. Jaikal rikkoi rehdin väittelyn sääntöjä, koska ei muuta voinut.

• merihukka
        merihukka kirjoitti:

Väittelyn keskiössä ovat olleet jaikal ja ekivaari. Välissä on Pe.kun kommentteja.
        Jaikal väittää, että UT kertoo, että Jeesus oli eläessään Jumala. Jaikal ei tunnusta, että Jeesus olisi ollut Jumalan Poika.
        Ekivaari todistaa, että Jeesus ei ollut Junmala eikä ole koskaan ollutkaan. Jeesus on Jumalan Poika ja hän on sitä hengellisesti.

Yleinen sanonta on, ettei uudestisyntymätön osaa lukea raamattua, eikä ymmärrä sitä. Se on pötyä. Palstalla on useita selvästi toisistaan poikkeavia UT:n tulkinnan linjoja. Jopa niin kovin erilaisia näkemyksiä, että toista uskovaa toivotetaan helvettiin. Uskova ymmärtää oman järjestönsä tulkinnan aiheesta ja PH merkitsee sitä. Uskonnoton voi lukea ja sisäistää raamatun sanoman ilman lahkosidonnaisuutta, vaikka ei uskoisikaan sellaiseen, mistä ei ole tietoa

Johtopäätöksiä.
        Ekivaari lukee raamattua kiistassa oikein, ymmärtää ja sisäistää sanoman. Hän on esittänyt lukuisia raamatunkohtia ja joissa Jeesus esitetään ruumiillisesti ihmiseksi ja hengellisesti keskivertoa ihmistä korkeammaksi.

Jaikal on tuonut esille myös useita jakeita esille. Yksikään niistä ei ole tukenut Jeesuksen jumaluutta. Jaikal lisäksi selostaessaan jakeita vääristelee niitä ja muuttaa merkityksen päälaelleen. Jaikal on epärehellinen. Ekivaarin ei tarvitse valehdella. UT on hänen takanaan.

Kirjoitettu asiakokonaisuus merkitsee jotain. Jos sanotaan, että Jeesus rukoili Isäänsä, se tarkoittaa myös sitä. Jaikalin mielestä Jeesus rukoili jumalaa nimeltä Jeesus. Jos Jumala sanoo kyyhkysen välityksellä, että Jeesus on minun rakas poikani, se myös tarkoittaa sitä. Jaikalin mukaan Jumala sanoisi, Jeesus sinä olet rakas Minäni, sinä olet minä itseni. Lukija ymmärtää tulkinnan typeryyden.

Jaikal ymmärtää kolminaisopin syntyneen UT:n ulkoupolelle. Hänen järjentönsä kannattaa kolminaisoppia. Hän haluaa perustella oppia UT:n jakeilla. Hän ei voi muuta kuin tuoda näkösälle jakeita tai asiakokonaisuukksia ja jotka kertovat Jeesuksen olleen muuta kuin Jumala.

Ekivaari lukee UT:ta sen sanoman hengessä. Jaikal joutuu tahtomattaan valehtelijaksi puolustaessaan sitä mitä ei voi puolustaa. Ja vielä pahempaa. Hän synnyttää valheellisia parjauskampanjoita UT:n todellisen sanoman puolustajia vastaan.

Väittelyssä ei ole voittajaa. Ekivaarin kanta jää ainoaksi (ja mielestäni oikeaksi).
        Jumalan nimeksi Jeesuksen laittanut diskataan. Väittelyssä tulee näet olla perustelun osalla totuudellinen sekä myös pidättäytyä toisen osapuolen sanomisien vääristelystä. Jaikal rikkoi rehdin väittelyn sääntöjä, koska ei muuta voinut.

Jumala sanoi kaiken kansan kuullen Jeesuksen kastautuessa, että ole rakas poikani. Katsotaan mihin kominaisuusoppi johtaa.

PH joka oli Jumala, sanoi kyyhkysen muodossa kansalle, että Jeesus on Jumala ja PH.
        Jeesus joka oli PH, sanoi kyyhkysen muodossa olevana Jeesuksena kansalle, että Jeesus on Jeesus.
        Jumala joka oli Jeesus ja PH ja poikansa, sanoi Poikana, että juuri nyt kastautui PH ja Jumala.

Lukija ei varmastikaan ymmärrä sotkusta mitään. Ei tarvitsekaan. Otetaan avuksi PH, joka on samalla Jeesus, Poika ja Jumala ja Herrakin. Näiden kaikkien kautta kolminaisuusoppi todistaa itse itsensä puolesta.

Ekivaari esittää, että Jumala on enemmän kuin kolme. Se on kaikki kaikessa ja samalla yksi. Hänen siteerauksensa UT:sta ovat aitoja.

Ekivaari esittämä kanta UT:ssa on kreikkalaisen dualistisen filosofian perusnäkemys yhdellä muutoksella.
        Siinä taivaalliset ideat tulevat maallisiksi olioiksi ja ilmiöiksi. Niitä syntyy ja kuolee lakkaamatta. Muutos on ylimmssä hengessä. Kristinusko tekee siitä absoluuttisen kuolemattoman ja aina olleen idean. Absoluuttinen idea ei tule lihaksi. Se on kaiken syy ja alkuperuste. VT:n luomiskertomus ja myös Joh 1. 1 - 4 luomiskertomus lähtee siitä että luojaidea ei kumonnut itseään muuttumalla materiaaliseksi maailmaksi. VT:n jumala loi maailman muusta kuin itsestään. Sanamukaisesti olemattomasta. koska henki on jotain taivaallista olevaa. Sama näkemys on Johanneksen ev:ssa. Kaikki on saanut syntynsä abs. idean kautta.

Tämä näkemys kulkee kautta UT:n. Se ei sisällä vapaata tahtoa. Abs. idea määrää kaikesta. Muuten se ei olisi kaikkivoipa. Siksi esim. Juudas Iskariotin teko petokseksi luokiteltuna poikkeaa dualismista, eikä kuulu "joukkoon".
        Tämän dualismin perusteella kirjoittajat olivat siinä johdonmukaisia, etteivät luonneet oppia kolminaisuudesta. Kun taas Nikean piispainkokous lipesi dualismista ja teki kolminaisuusopista uskon kysymyksen. Sanomme näin ja siihen koko kristikansan on uskottava.

• goddeloos

Joka kymmenes isä kasvattaa lasta joka ei ole oikeasti hänen. :p

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      541
      4698
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      3781
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      284
      2362
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      487
      2236
    5. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      122
      1600
    6. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      89
      1588
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      157
      1413
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      73
      1371
    9. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      86
      1364
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      84
      1174
    Aihe