16180

245425

Numerosta 16180 tuli tekstiviesti: Maksukehoitus! Emme ole saaneet suoritustanne tilillemme. Siirrä eräpäivää 7 vrk vastaamalla tähän viestiin SIIRTO.

En ole ikinä tollasesta numerosta hakenut vippiä. Onko muilla käynyt samalla tavalla?

36

4049

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mkmkmkkmhuh

on tullu, en tiedä itsekään mistä on..

• siirtoa

Jep. On tullut. En ole kyllä tehnyt siirtoa. Maksaa varmaan aika pajlon.

• mobiilivippi

ainakin käyttää tuota numeroa.
        Viesti maksaa 5 euroa

• hermot menee

Saan tuon kyseisen viestin n 5-10 kertaa viikossa. Alkaa olla pinna jo tiukalla.

• täh=?!

Ei helvetti, ilmoittakaa nyt johonkin - eihän tossa ole mitään tolkkua!!

• Sande00085

Jos sun kännykkänumero on ollut ennen sua jollakin käytössä joka on ottanut pikavipin ko. firmalta eikä ole päivittänyt uutta puhelinnumeroaan heille niin tottahan toki ne laittaa nuo viestit siihen numeroon mikä niillä on.

Mulle kävi kanssa noin, että alkoi ihme maksuhuomauttelu viestejä tippumaan tasaiseen tahtiin enkä ikinä mitään pikavippiä ole ottanut. Tuo numero mihin näitä viestejä tulee on kaikenlisäksi vieläpä nettitikkuni puhnro. mihin en kaipaa mitään viestejä tms.

Sain selville että minkä niminen on ollut tuon minun numeron käyttäjä ennen mua. Soitin sinne pikavippi paikkaan ja selitin asiani niin he lupasivat poistaa numeroni järjestelmästään...eipä ole viestejä sen jälkeen tullut :)

• sama täällä

Täällä sama juttu, tuota viestien lähettelyä tapahtunut jo yli 2kk.

• automaticveve

sama juttu. Jokin automaatti siellä lähettelee tai softa bugittaa. Ite saan väh. kerran viikossa tuon viestin..jatkunut jo tovin

• K

Itse sain viestin ihan äskettäin.. Vipin olen kyllä ottannut mutta en tuolta, vaikuttaa epäilyttältä. Mobiilivippi vainoaa muutenkin vaikka en ole edes mihinkään nettikyselyihin tai muihin numeroani ilmoittanut ja numero on muutenkin salainen. Teille muille on tullut viestejä maksukehoituksella? onko myöhemmin tullut karhukirjeitä tai mitään?
      Mobiilivippi mainostaa lainojaan tekstiviesteillä vaikka jostain olen kuullut ettö on ollut konkassa jo vuosia sitten..

• samanlaista

Samalaista viestiä on tullut. Virheellisesti

• saapanaha
        samanlaista kirjoitti:

Samalaista viestiä on tullut. Virheellisesti

nyt kyseinen pulju lähetii uudenlaisen viestin, Hyvä *nimi*, perintäkirje. Aloitimme oikeusasiakirjojen valmistusta. Viimeinen mahdollisuus siirtää eräpäivää,lähetä viesti JATKA numeroon 16180

saapa nähä mitä tästä vielä tulee.. mielenkiintoista sinänsä, että olen ollu tässä reilun vuoden jo velkajörjestelyssä.. ja tuolta on alkanut tulee joskus kesälle vasta viestejä..

• eCredittii
        saapanaha kirjoitti:

nyt kyseinen pulju lähetii uudenlaisen viestin, Hyvä *nimi*, perintäkirje. Aloitimme oikeusasiakirjojen valmistusta. Viimeinen mahdollisuus siirtää eräpäivää,lähetä viesti JATKA numeroon 16180

saapa nähä mitä tästä vielä tulee.. mielenkiintoista sinänsä, että olen ollu tässä reilun vuoden jo velkajörjestelyssä.. ja tuolta on alkanut tulee joskus kesälle vasta viestejä..

tuo sama numero näyttäs olevan myös eCredittiin liitoksissa, samoin kuin tuohon mobiilivippiin.

vaikka oliski laskut hoitamati tommoseen paikkaan, niin epäilen silti onko tuo lain puitteissa oikein että viestillä ilmottelee asiasta vaan... ??

• PASKAA PURKISSA

SAMAA PASKAA SYÖTTÄÄ MULLEKKIN! TÄNÄÄN tuli tällänen viesti :

"Hyvä asiakas. Perintäkirje 4. Aloitimme oikeusasiakirjojen valmistusta. Siirrä maksuaikaasi lähettämällä viestin JATKA numeroon 16180." | Lähettäjä: 16180 | Lähetetty: 21:22:04 27.12.2010

• .....

mitä ihmettä toikion tarkottaa mulle tuli viestejä kans eilen ja tänään.vastasin eilen jatka kun en ollu varma onko joku vippi myöhässä.ja kas kuinkaan tänäänn oli tukku kännykkä laskuun n.27 euroo viestikustannuksia

• nimimerkkivarattu
        ..... kirjoitti:

mitä ihmettä toikion tarkottaa mulle tuli viestejä kans eilen ja tänään.vastasin eilen jatka kun en ollu varma onko joku vippi myöhässä.ja kas kuinkaan tänäänn oli tukku kännykkä laskuun n.27 euroo viestikustannuksia

laitoin varsin eilen sähköpostia flexcashille joka hoitaa noiden perintä/laskutus asioita, ja sieltä varmistettiin ettei minulla ole mokomaan(mokomiin) puljuihin velkaa..

laitoin sitte s.postia noille että jos ei lopu se viestien lähettely, otan yhteyden kuluttaja-asiamieheen ja jos ei auta niin teen rikosilmoituksen.

• pikavipi
        ..... kirjoitti:

hoho tuohan on pelkkä kusetus. itselle tullut yli puolivuotta samoja viestejä nyt kaksi viimeisintä ovat olleet juuri nuo yllämainitut

• sama juttu ruik
        pikavipi kirjoitti:

hoho tuohan on pelkkä kusetus. itselle tullut yli puolivuotta samoja viestejä nyt kaksi viimeisintä ovat olleet juuri nuo yllämainitut

sama juttu ruik ruik

• Flexcashin osoitetta
        nimimerkkivarattu kirjoitti:

laitoin varsin eilen sähköpostia flexcashille joka hoitaa noiden perintä/laskutus asioita, ja sieltä varmistettiin ettei minulla ole mokomaan(mokomiin) puljuihin velkaa..

laitoin sitte s.postia noille että jos ei lopu se viestien lähettely, otan yhteyden kuluttaja-asiamieheen ja jos ei auta niin teen rikosilmoituksen.

Voisin käydä hieman kertomassa niille tapoja.

• m
        nimimerkkivarattu kirjoitti:

Mihin osotteeseen laitoit sähköpostia?? Siis jos sulle tuli viesti tyyliin:
        "Hyvä asiakas. Perintäkirje 4. Aloitimme oikeusasiakirjojen valmistusta. Siirrä maksuaikaasi lähettämällä viestin JATKA numeroon 16180."
        Mulle tulee kans tämmösiä uuteen salaiseen puhelinnumerooni jonka sain 3 päivää sitten... Great...

• ohionvietit
        sama juttu ruik kirjoitti:

sama juttu ruik ruik

minulla loppui viestit kuin seinään kun laitoin mobiilivippiin ja ecreditiin viestin että ...... ( painokelvoton tekti)

• tosihölmö
        ..... kirjoitti:

mä hädissäni vastasin KAHTEEN kertaan tohon helvetin samaiseen viestiin ja kas kun tänään oli viestien saldo 89e! Ja mulla siis paketissa tekstareita jäljellä! Auttaako jos otan kuluttajan suojaan yhteyttä??

• !!!!!!!!!!!!!!!!!!2
        tosihölmö kirjoitti:

mä hädissäni vastasin KAHTEEN kertaan tohon helvetin samaiseen viestiin ja kas kun tänään oli viestien saldo 89e! Ja mulla siis paketissa tekstareita jäljellä! Auttaako jos otan kuluttajan suojaan yhteyttä??

ecredit (ent. Europankki) lähetteli joskus 5 € maksavia pikavippi tekstareita.

• Tervemenoa
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!2 kirjoitti:

ecredit (ent. Europankki) lähetteli joskus 5 € maksavia pikavippi tekstareita.

*** Henkilö / yritys, joka tahallisesti rikkoo hyvää perintätapaa tai on toiminut perinnässä törkeän huolimattomasti, syyllistyy perintärikkomukseen. Kuluttaja voi tehdä asiasta rikosilmoituksen poliisille. ***

Heillä useita todettuja rikkomuksia tuosta hyvästä perintätavasta, viestejä (joissa ei ole edes yrityksen nimeä, tai yhteystietoja) pukkaa pyhäpäivinä, ilta-aikaan, viikonloppuisin jne. lisäksi ko. viestissä harhautetaan saajaa lähettämään tämä 5 euroa maksava "jatka" siihen nroon, joka ei liity itse perintään mitenkään. Lisäksi ko. perintää pitkitetään tahallaan ja tarpeettomasti, jos yrityksellä on oikeasti aihetta jotain periä - siitä lähetetään kaksi asiallista muistutuskirjettä (POSTITSE, ei minään tekstiviesteinä..) ja sen jälkeen asia etenee joko perintätoimistolle, tai suoraan käräjäoikeuteen.

Tekstiviesti"perintä" ei kuulu minkään oikean yrityksen toimintatapoihin, tässä muodossaan ainakaan. Suosittelen rikosilmoituksen tekoa kaikille jotka näitä viestejä vastaanottavat, aiheesta tai aiheetta. Ei se häiriköinti muuten tule loppumaan.

• vippi-hega
        Tervemenoa kirjoitti:

*** Henkilö / yritys, joka tahallisesti rikkoo hyvää perintätapaa tai on toiminut perinnässä törkeän huolimattomasti, syyllistyy perintärikkomukseen. Kuluttaja voi tehdä asiasta rikosilmoituksen poliisille. ***

Heillä useita todettuja rikkomuksia tuosta hyvästä perintätavasta, viestejä (joissa ei ole edes yrityksen nimeä, tai yhteystietoja) pukkaa pyhäpäivinä, ilta-aikaan, viikonloppuisin jne. lisäksi ko. viestissä harhautetaan saajaa lähettämään tämä 5 euroa maksava "jatka" siihen nroon, joka ei liity itse perintään mitenkään. Lisäksi ko. perintää pitkitetään tahallaan ja tarpeettomasti, jos yrityksellä on oikeasti aihetta jotain periä - siitä lähetetään kaksi asiallista muistutuskirjettä (POSTITSE, ei minään tekstiviesteinä..) ja sen jälkeen asia etenee joko perintätoimistolle, tai suoraan käräjäoikeuteen.

Tekstiviesti"perintä" ei kuulu minkään oikean yrityksen toimintatapoihin, tässä muodossaan ainakaan. Suosittelen rikosilmoituksen tekoa kaikille jotka näitä viestejä vastaanottavat, aiheesta tai aiheetta. Ei se häiriköinti muuten tule loppumaan.

muistutuskirjeesi muka postitettaisiin, poste restanteen vai suoraan sillan alle ?

• yy+

Joka myös kiusallisen aktiivisesti lähettelee muistutustekstiviestejä ja sähköpostejakin. Itse deletoin tekstiviestit, niinin ei kannata vastata. Ne maksavat. Lisäksi ei liene hyvän kuluttajatavan mukaista lähetellä viestejä esimerkiksi juhlapyhinä. E credit lähetti myös jonkun muistutusviestin, vaikka en ole kyseisestä paikasta vipannutkaan.

• Hdskytsietsy

Hei!

Kysymyksessä on yritys nimeltä EC Rahoitus (entinen MHR Rahoitus).
      Asia ei liity meidän yritykseen.

Voitte olla yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen [email protected]

• Hdskytsietsy2

niin, sain tuon YLLÄ OLEVAN vastauksen toiselta pikavippifirmalta, jolle närisin, etten halua enää heidän tekstareitaan ja he ystävällisesti vastasivat näin, kun lähetin heille numeron, josta tuli perintäviestejä tunnin välien, jopa viikonloppuisin. ÄLKÄÄÄ VAAN VASTATKO NIIHIN VIESTEIHIN!!!

• heissulisunveilles

normi tekstarikusetus. tää on niin tätä siis nykyään

• vihanen koira....

Haistakoot ite! Kun laittavat skeida mailejaan tulemaan...

• VilleX123

Samasta numerosta (ja 16335) satelee mulleki viestejä.. Aina muka eri summa laskussa, mutta viite sama.. S-postiki on aivan täynnä näitä "laskuja" kaikissa eri laskunnumero

• http://www.hetivippi
    • 15+5

Tehkää Suomen viestintävirastolle ilmoitus korirauhan rikkomisesta, jos niitä viestejä tulee päivittäin. Ilmoitatte mistä numerosta tulee. Näin saadaan noiden huijareiden toiminta loppumaan. Noi numerot on myönnetty ITB Solutions nimiselle firmalla, joka on virolainen. Tämä firma on jakanut taas nuo numerot sitten näitten Hetivippien jne. käyttöön. Voisin veikata että sama ukko löytyy tuolta ITB Solutionssin takaa kuin noista vippifirmoista.

http://www.ficora.fi/index/palvelut/palvelutaiheittain/numerointi/smsnumerointi/smsnumerot.html

Tuolta voitte tarkastaa maksullisten numeroiden haltijoita, ja etusivulta sitten vain palautetta menemään.

• yy66y6y6y6y

kumma jos ei kytät saa loppumaan kerta suomessa toimii tuo huijaus

• Pena Laitilasta

Kyllä nuo viestit kannattaa ottaa tosissaan. Itse en aluksi maksanut eräpäivänsiirtoa, jonka jälkeen joutuivat kovin sanoin huomauttamaan siitä minua ja sen jälkeen minun piti maksaa eräpäivänsiirto kaksinkertaisena. Olisi kannattanut maksaa heti kerralla...

• IrmaLaitilasta

Haista pena pitkä!!

Niin pitkään kun tässä on joku kusetus meneillään, niin sinun ei tarvitse maksaa yhtään mitään!

• heraher

tänään tuli tännekin jälleen sähköpostia ecredit/m-aurora/tromvelt/aeris puljusta. Eräpäivänä lukee 11.8.2011. summa reilut 25 euroa, ilmeisesti puolen vuoden vanhaa itse tekemäänsä eräpäivänsiirtoa haluavat. Älkää ihmiset maksako näitä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe