Tutkijan Raamattu

Raamatun tutkimuksesta kiinnostuneille tiedoksi seuraava linkki:

http://koti.mbnet.fi/raamattu/bible/

Linkistä avautuu sisällysluttelo ”Tutkijan raamattuun”.
Löysin tämän netistä pari tuntia sitten, joten en ole tarkemmin siihen vielä tutustunut.
Vaikuttaa kuitenkin erittäin mielenkiintoiselta, tietenkin vain niille, jotka ovat kiinnostuneita alkukielen sanoista, niiden merkityksestä ja oikeasta käännöksestä.

Katsoin aluksi, miten tutkijan käännös kääntää esimerkiksi jakeen Hepr.1:8, josta palstalla on paljon keskusteltu.

Käännös 33/38 sanoo:
Heb 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

Tutkijan raamattu kääntää jakeen näin:
Mutta Pojasta: ”Jumala on sinun valtaistuimesi ajasta ikuisuuteen, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeamielisyyden valtikka.

Linkki suoraan Heprealaiskirjeeseen:
http://koti.mbnet.fi/raamattu/bible/58_heprealaisille.pdf

Heprealaiskirjeen loppukommenteista kopioin tämän allaolevan tekstin.

***ONKO JEESUS JUMALA? (Hepr. 1:8)
Mutta Pojasta: "Jumala on sinun valtaistuimesi..."
Heprealaisille 1:8a, Tutkijan käännös, 2010
mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi..."
Kirkkoraamattu, 1938
Näiden kahden käännöksen välillä on hienoinen ero. Ensimmäinen käännösvaihtoehto sanoo, että Jeesuksen kuninkuuden ja valtaistuimen perustana on Jumala aina ajasta ikuisuuteen. Jälkimmäinen sanoo puolestaan, että Jeesus itse on Jumala ja että hänen valtaistuimensa pysyy ikuisesti.
Pelkästään kieliopilliselta pohjalta, ilman muita taustatietoja tai asiayhteyttä, molemmat käännöstavat voivat olla teknisesti mahdollisia, sillä kreikkalaisessa tekstissä ei ole tässä yhteydessä olla -verbiä. "Kielioppi tekee kummatkin käännökset mahdollisiksi", Jewish New Testament Commentary, David H. Stern, 1992, s.667
Monet epäraamatullisen kolminaisuusopin kannattajat ovat käyttäneet omissa raamatunkäännöksissään esiintyvää Hepr.1:8:n käännöstapaa sen todisteena, että Jeesus olisi Jumala. Yleensä tällaisen "todisteen" esittämisen yhteydessä ei ole mainittu lainkaan, että kohta voidaan kääntää vähintäänkin yhtä hyvin toisella tavalla.***

Tiedän varsin hyvin, ettei raamatuntutkimus helluntailaisia eikä muitakaan ”oikeaoppisia” kirkkoja kiinnosta. Mutta meitä ns. ”Kvartettiin” kuuluvia ja muita Jeesuksen opetuslapsia, jotka haluavat kasvaa Jeesuksen tuntemuksessa luulisi asian kiinnostavan.

Tarkempi esittely mainitusta käännöksestä löytyy linkistä.

Ryhdynpä tässä tutkimaan ”Tutkijan raamattua”.

131

828

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lannenhunttari

olehan tarkkana,ettei tutkijan raamatusta tule 'hutkijan' raamattua...
      paljon on palstalla raamatulla hutkimista...joka ei liene tarkoitus?

oikein on tietysti oikaista pielessa olevat kaannokset..

• oli tarpeellista ja erittäin mielenkiintoista tietoa. Asiat pyrkivät aina hieman muuntumaan alkuperäisestä muodostaan sitä enemmän, mitä useampi henkilö sitä on välillä toistanut. Minulle on tärkeintä se, mitä alkuperäisessä sanomassa tästä asiasta on sanottu, ja se alkuperäinen löytyy 2.Sam. 7:16 jakeesta, ellei sekin ole väärin käännetty:

2. Samuelin kirja 7
      16 "Ja sukusi ja kuninkuutesi pysyvät edessäni ikuisesti lujina, ja valtaistuimesi on kestävä ikuisesti."
      [Ps. 45:7, 89:5, 110:4; Hepr. 1:8]

(Profeetta Naatanin koko profetia on 2.Sam. 7:4-17 jakeissa).

´

• Niinhän se on ekivaari, että aikojen kuluessa ja käännös käännökseltä on joissakin kohdin edetty yhä kauemmaksi alkuperäisen sanoman merkityksestä.

Varsinkin jos kääntäjä tai kääntäjät ovat käyttäneet omia ”silmälaseja”. Mielestäni raamattua tutkittaessa ei saa olla mitään ennakkokäsityksiä. Vaan teksti on luettava ja käännettävä niinkuin se on kirjoitettu alunperin, ymmärsi sen tai ei. Ehkä joku muu ymmärtää. Mutta vaikeaa on jonkun muunkin ymmärtää alkuperäistä ajatusta, jos se on jo etukäteen tarkoitushakuisesti käännetty. Esimerkiksi sen todistamiseksi, että Jeesus on Jumala. Vaikka Jeesus itse sanoi: ”Minä olen Jumalan Poika.

Ja näissä Jeesuksen sanoissa ei ole mitään tulkintavirheen mahdollisuutta. Ne ovat täysin yksiselitteisesti sanottu. Jos näitä rupeaa tulkitsemaan, että Jeesus tarkoitti sanoa olevansa Jumala, ja alkaa etsiä sanasta tätä tukevia käsityksiä, niin jo on ihmeellistä raamatuntulkintaa. Jumala on luonut meidät suoriksi, mutta useat ovat etsineet lukuisia ”keksintöjä”, ajatuskyhäelmiä. Kuten kolminaisuusoppi.

Ecc 7:29 (7:30) Katso, tämän ainoastaan olen löytänyt: että Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta itse he etsivät monia mutkia.
        Ecc 7:29 Lo, this only have I found, that God hath made man upright; but they have sought out many inventions (Kts. Strong's Lexicon sana H2810). KJV.

Omat ennakkoajatukset on hylättävä ja pyydettävä Pyhää Henkeä, Totuuden Henkeä ohjaamaan oikeaan ymmärrykseen.

• Jonah kirjoitti:

Niinhän se on ekivaari, että aikojen kuluessa ja käännös käännökseltä on joissakin kohdin edetty yhä kauemmaksi alkuperäisen sanoman merkityksestä.

Varsinkin jos kääntäjä tai kääntäjät ovat käyttäneet omia ”silmälaseja”. Mielestäni raamattua tutkittaessa ei saa olla mitään ennakkokäsityksiä. Vaan teksti on luettava ja käännettävä niinkuin se on kirjoitettu alunperin, ymmärsi sen tai ei. Ehkä joku muu ymmärtää. Mutta vaikeaa on jonkun muunkin ymmärtää alkuperäistä ajatusta, jos se on jo etukäteen tarkoitushakuisesti käännetty. Esimerkiksi sen todistamiseksi, että Jeesus on Jumala. Vaikka Jeesus itse sanoi: ”Minä olen Jumalan Poika.

Ja näissä Jeesuksen sanoissa ei ole mitään tulkintavirheen mahdollisuutta. Ne ovat täysin yksiselitteisesti sanottu. Jos näitä rupeaa tulkitsemaan, että Jeesus tarkoitti sanoa olevansa Jumala, ja alkaa etsiä sanasta tätä tukevia käsityksiä, niin jo on ihmeellistä raamatuntulkintaa. Jumala on luonut meidät suoriksi, mutta useat ovat etsineet lukuisia ”keksintöjä”, ajatuskyhäelmiä. Kuten kolminaisuusoppi.

Ecc 7:29 (7:30) Katso, tämän ainoastaan olen löytänyt: että Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta itse he etsivät monia mutkia.
        Ecc 7:29 Lo, this only have I found, that God hath made man upright; but they have sought out many inventions (Kts. Strong's Lexicon sana H2810). KJV.

Omat ennakkoajatukset on hylättävä ja pyydettävä Pyhää Henkeä, Totuuden Henkeä ohjaamaan oikeaan ymmärrykseen.

Toisaalta uskon, miten kääntäjät ovat omistautuneet oikeasti asialleen ja pyrkivät kääntämään ymmärryksensä mukaan oikein. Mutta, tässä on se eräs mutta.

Todella ihminen toimii uskonsa ja ymmärryksensä kautta/varassa, joka ymmärrys ja usko on kehittynyt häneen vuosien saatossa. Tätä mielikuvaa voisi verrata nä'in ajatellen Raaatun kääntämistä. Jos tältä foorumilta kääntäjiksi otettaisiin ihmiset, jotka ovat sisäistäneet Jeesuksen Krisuksen Jumalaksi, niin heillä olisi jo valmis asenne ja,--------------- ja erikoisesti ymmärrys asenteena ohjata Raamatun ilmoituksia tätä ymmärrystään tukevaksi.

Eihän ihminen voi tehdä ja toimia vilpittömästi,- jos hän toimii ymmärryksensä vastaisesti. No, sama tilanne tietysti olisi,- jos sinut ja Hirvas ja Ekivaari laitettaisiin tähän tehtävään eli tekin toimisitte sillä ymmärryksellä,- joka teissä on ennen työhön ryhtymistä.Lisäongelman vielä tuo kun käännös tulisi olla vielä kaunista kieliopillisesti.

Eli tarkoitan, että ihmisen on kai vaikea kääntää Raamattua just eikä melkein alkuperäisestä ilmoituksesta äidinkielelleen.Tietysti parhaimaan tulokseen pääsee se ihminen,- jonka ymmärrys Jumalan aivoituksista on lähempänä totuutta,- ennen kääntämistyön aloittamista.

Niin, itse soisin Raamatun käännökseen tökerön kieliasun, kunhan se alkuperäinen ajatus tulkisi paremmin esille.

• ainoastaan Jeesuksen ikuista ja ikuisuuteen olevaa päättymätöntä valtaa ja Herrautta, joka on ainoastaan Jumalalla, näin ollen todistat vaan sitä lainauksillasi, että Jeesus on Kaikkivaltias Jumala, niinkuin Ilm. 1:8. sen myös todistaa. "< 1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias. >"
        * Et voi tät millään tehdä tyhjäksi. Siinä Jeesus puhuu itsestään Jumalana. Huomaa se, että vain Jeesus voi sanoa, "joka ON ja joka OLI ja joka TULEVA on." Jeesus vain tulee, missään ei sanota, että Isä tulisi. Jeesus on Jumala Kaikkivaltias ! Mieletöntä muuta väittää omassa viisaudessa elvistellä Jumalan sanaa vastaan !

• Mohikaani_27 kirjoitti:

ainoastaan Jeesuksen ikuista ja ikuisuuteen olevaa päättymätöntä valtaa ja Herrautta, joka on ainoastaan Jumalalla, näin ollen todistat vaan sitä lainauksillasi, että Jeesus on Kaikkivaltias Jumala, niinkuin Ilm. 1:8. sen myös todistaa. "< 1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias. >"
        * Et voi tät millään tehdä tyhjäksi. Siinä Jeesus puhuu itsestään Jumalana. Huomaa se, että vain Jeesus voi sanoa, "joka ON ja joka OLI ja joka TULEVA on." Jeesus vain tulee, missään ei sanota, että Isä tulisi. Jeesus on Jumala Kaikkivaltias ! Mieletöntä muuta väittää omassa viisaudessa elvistellä Jumalan sanaa vastaan !

mitä Jeesus Kristus opetti että "Isä YKSIN on totinen Jumala, [Joh.17:3] joka voi yksinkin tehdä mitä tahansa, mutta Jeesus sanoi itsestänsä ja Pyhästä hengestä:

Joh. 5:19
        »Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: POIKA EI VOI ITSESTÄNSÄ MITÄÄN TEHDÄ, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.«

Joh. 5:30
        »EN MINÄ ITSESTÄNI VOI MITÄÄN TEHDÄ. Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.«

Joh. 16:13
        "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa"

Joh. 14:26
        "Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut."

´

• Jonah kirjoitti:

Niinhän se on ekivaari, että aikojen kuluessa ja käännös käännökseltä on joissakin kohdin edetty yhä kauemmaksi alkuperäisen sanoman merkityksestä.

Lueskelin tuota linkkiä ja tein erikoisen hyvän huomion, mityen kääntäjä tiedostaa ja ymmärtää, miten hänenkin kääntämis/ymmärtämis asiaan vaikuttaa aiemmat uskoon liittyvät asiat ja jopa kulttuuri.

Nimittäin kun ihminen tiedostaa tämän, niin hän voi vaikuttaa tähän asiaan laajasti,- JOS ON ERITTÄIN REHELLINEN. Ja kuten jossain tulikin esille, niin häne tekee palvelusta Jumalalle,- ei ihmisille. Ihan valitettavasti on todettava, miten monen kääntäjän motiivi tehdä ja tutkia kääntämiseen liittyviä asioita, niin on saada julkisuutta ja erikoisesti tukea opillisiin riitoihin.

Muuten kannattaisi muidenkin kuin "kvartetin" tutustua tuon linkin aineistoon.Vaikka luin pintapuolisesti, niin moni asia vahvistui ja sai syvällisyyttä.

"Omat ennakkoajatukset on hylättävä ja pyydettävä Pyhää Henkeä, Totuuden Henkeä ohjaamaan oikeaan ymmärrykseen".

Tuo asia on erikoisen ajankohtainen tässä ajassa.

ainoastaan Jeesuksen ikuista ja ikuisuuteen olevaa päättymätöntä valtaa ja Herrautta, joka on ainoastaan Jumalalla, näin ollen todistat vaan sitä lainauksillasi, että Jeesus on Kaikkivaltias Jumala, niinkuin Ilm. 1:8. sen myös todistaa. "< 1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias. >"

tämä jae Ilm.1:8 ympäristöineen uudemman kerran.

Rev 1:4 Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä,
        Rev 1:5 ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
        Rev 1:6 ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.

Jakeessa 1:4 puhutaan Jumalasta ja seuraavassa jakeessa 1:5 Jeesuksesta. Ja jakeessa 6 kerrotaan, mitä Jeesus on tehnyt meille ja kenelle siitä kuuluu kunnia iankaikkisesti, hänen Isälleen Jumalalle.

Rev 1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.

Edelleen puhutaan Jeesuksesta ja siihen loppuu tämä osuus. Sanoihin: Totisesti, aamen.
        Jatko, jae 1:8 ei koske ollenkaan Jeesusta. Vaan ainoastaan Jumalaa.

Rev 1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.

On huomattava, että paino on sanalla ”K-a-i-k-k-i-v-a-l-t-i-a-s”. Eli Jumala o-l-i Kaikkivaltias ennenkuin hän antoi vallan Jeesukselle. Hän o-n Kaikkivaltias tälläkin hetkellä Jeesuksen istuessa hänen oikealla puolellaan. Ja hän o-n t-u-l-e-v-a Kaikkivaltias myös lopussa, kun Jeesus on luovuttanut Jumalalta saamansa vallan takaisin hänelle täytettyään tehtävänsä.
        Jumala on Kaikkivaltias pelastusuunnitelman alussa ja lopussa, siksi hän sanoo: ”Minä olen A ja O”. Hän on meidän pelastuksemme alku ja loppu Kaikkivaltiaana, taivaan ja maan Luojana.
        Ja meidän pelastukseksemme Hän on lähettänyt Jeesuksen Kristuksen toteuttamaan tahtonsa, pelastamaan meidät. Vain Jeesuksen, Jumalan tähän tehtävään asettaman ja voiteleman kautta voimme pelastua.

Eikö niin.

Heprealaiskirje 1
        1 "Sitten kuin JUMALA muinoin monesti ja monella tapaa OLI PUHUNUT isille profeettain kautta,
        2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille POJAN KAUTTA, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
        3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,"

Johannes 14
        10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."

´

• goddeloos
        Jonah kirjoitti:

"Niinhän se on ekivaari, että aikojen kuluessa ja käännös käännökseltä on joissakin kohdin edetty yhä kauemmaksi alkuperäisen sanoman merkityksestä. "
        - Tuo tapahtui ensimmäisessä käännöksessä!

• Kustaa Saarenmaa

2 Sam.7 :4-17 kuvaa kunigas Daavidia

• todista, ettei Jeesus olisi Jumala?
      * "< ***ONKO JEESUS JUMALA? (Hepr. 1:8)
      Mutta Pojasta: "Jumala on sinun valtaistuimesi..."
      Heprealaisille 1:8a, Tutkijan käännös, 2010
      mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi..."
      Kirkkoraamattu, 1938 >" ?
      * Molemmat tunnustaa, että Jeesus on Jumala. Jeesus on Jumalassa, ja Jumala Jeesuksessa, näin Hän on Jumalan valataistuimena, joka on merkityksellinen, "JUMALA ON SINUN VALTAISTUIMESI", mitä muuta se voi todistaa, kuin että Jeesus on Jumalssa eli on Jumala.
      * Kyllähän ekivaari toki kiitämme Jonahia, kun näin saamme yhä enemmän todisteita Jeesusken jumaluudesta, olla tosi Jumala ja täydellinen Ihminen! Kumpikin käännös todistaa , että Jeesus on JUMALA !

• vaan "Tutkijan Raamattu sanoo että pojasta että "Jumala on sinun valtaistuimesi ajasta ikuisuuteen, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeamielisyyden valtikka."

Tutkijan Raamattu sanoo jämptisti juuri sen, minkä profeetta Naatan Daavidille 2.Sam. 7:14-16 jakeissa kertoi!

´

• Kiitoksia tuosta linkistä. Nyt ei ole aikaa irroittaa alkuperäisten ilmoituksien tutkimiseen, mutta kopioin linkin koneelle.
      Olet erikoisen oikeilla jäljillä ja oikealla asenteella, miten tärkeää olisi saada alkuperäistä ilmoitusta ymmärretyksi. Ainakin vaikeasti ymmärrettävillä alueilla. Niin, uskon, miten tämäkin asia ja toimintasi on Pyhän Hengen ohjaamaa ja innoittamaa. Aikoinaan koin aivan samanlaista johdatusta kun eräs Raamatun ilmoitus käännöksessämme on täysin ristiriidassa Krisuksen mielen kanssa.
      Niin, etsiä totuutta salatuimpaan saakka!!

• efox

Tutkijan käännös on erilainen kuin mielenneitsyysvaarin käännös väännös.

Ekivaari: "Naatanin profetian mukaan Hepr.1:8 jakeen oikea muoto on siis tällainen;

Heprealaiskirje 1
      8 "mutta Pojasta sanoo Jumala: 'Sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.'" Naatanin profetian mukaan Hepr.1:8 jakeen oikea muoto on siis tällainen;"

"Tiedän varsin hyvin, ettei raamatuntutkimus helluntailaisia eikä muitakaan ”oikeaoppisia” kirkkoja kiinnosta. Mutta meitä ns. ”Kvartettiin” kuuluvia ja muita Jeesuksen opetuslapsia, jotka haluavat kasvaa Jeesuksen tuntemuksessa luulisi asian kiinnostavan."

Tutkijan käännös on jehovan todistajien linjoilla.

UM käännös Hepr.1:8 Mutta Pojasta: "Jumala on sinun valtaistuimesi

Ota näistä sitten selvää mikä on oikein. Kummanko valitset mielenneitsyysvaarin vai jehovan todistajien käännöksen.

Jehovan todistajatkin myöntävät ettei "on" sanaa löydy alkutekstistä.

On parempi pysyä kirkkoraamatun käännäksessä kun mielenneitsyys sanaakaan ei löydy Raamatusta.

• No ainakin yksi asia on ilmeistä eli sinulla on erikoisen kielteinen asenne esim. Jehovan todistajiin ja tälläkin on oma merkityksensä.

Nimittäin jos heidän käännöksessään joku ilmoitus onkin käännetty paremmin kuin 38/ Raamatun käännös, niin ymmärrtäkö mitä teet kun halveksut heitä ja tätä käännöskohtaa.

Mitä luin tuota linkkiä, niin ainakin kääntäjä on pyrkinyt kääntämään alkutekstiä mahdollisimman totuuden mukaisesti eli tehden kuin Jumalalle kuten hän mainitsee.

Niin, minulle on yks hailee, jos Jehovan todistajien käyttämässä käännöksessä on käännetty samalla tavalla ilmoituksia kuin esim. tämä linkissä oleva ihminen. Alkutekstistähän meidän tulee olla kiinnostuneita,- eikä siitä kuka tai mikä puolue on sen kääntänyt.

PS.
        Väitätkö, ettei Krisuksen mieltä/Jumlalan tahtoa voisi ilmasta käsitteellä - mielenneitsyys. Ainakin minulle se ilmentä mielen puhtautta ja vilpittömyyttä ja totuutta.Siis sitä alkuperäistä tilaa.

• efox
        ml213 kirjoitti:

No ainakin yksi asia on ilmeistä eli sinulla on erikoisen kielteinen asenne esim. Jehovan todistajiin ja tälläkin on oma merkityksensä.

Nimittäin jos heidän käännöksessään joku ilmoitus onkin käännetty paremmin kuin 38/ Raamatun käännös, niin ymmärrtäkö mitä teet kun halveksut heitä ja tätä käännöskohtaa.

Mitä luin tuota linkkiä, niin ainakin kääntäjä on pyrkinyt kääntämään alkutekstiä mahdollisimman totuuden mukaisesti eli tehden kuin Jumalalle kuten hän mainitsee.

Niin, minulle on yks hailee, jos Jehovan todistajien käyttämässä käännöksessä on käännetty samalla tavalla ilmoituksia kuin esim. tämä linkissä oleva ihminen. Alkutekstistähän meidän tulee olla kiinnostuneita,- eikä siitä kuka tai mikä puolue on sen kääntänyt.

PS.
        Väitätkö, ettei Krisuksen mieltä/Jumlalan tahtoa voisi ilmasta käsitteellä - mielenneitsyys. Ainakin minulle se ilmentä mielen puhtautta ja vilpittömyyttä ja totuutta.Siis sitä alkuperäistä tilaa.

"Niin, minulle on yks hailee, jos Jehovan todistajien käyttämässä käännöksessä on käännetty samalla tavalla ilmoituksia kuin esim. tämä linkissä oleva ihminen. Alkutekstistähän meidän tulee olla kiinnostuneita,- eikä siitä kuka tai mikä puolue on sen kääntänyt."

Minulle ei ole " yks hailee," kun jehovan todistajatkin myöntävät ettei "on" sanaa löydy alkutekstistä.

UM käännös: Hepr.1:8 Mutta Pojasta: "Jumala "on" sinun valtaistuimesi

• efox kirjoitti:

"Niin, minulle on yks hailee, jos Jehovan todistajien käyttämässä käännöksessä on käännetty samalla tavalla ilmoituksia kuin esim. tämä linkissä oleva ihminen. Alkutekstistähän meidän tulee olla kiinnostuneita,- eikä siitä kuka tai mikä puolue on sen kääntänyt."

Minulle ei ole " yks hailee," kun jehovan todistajatkin myöntävät ettei "on" sanaa löydy alkutekstistä.

UM käännös: Hepr.1:8 Mutta Pojasta: "Jumala "on" sinun valtaistuimesi

Luitkos tuon kääntäjän tekemän pohdinnan aiheesta??

• efox
        ml213 kirjoitti:

Luitkos tuon kääntäjän tekemän pohdinnan aiheesta??

Otan ohjeeni Raamatusta.

1. Piet. 2:2. ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,

Sanan väärentämätöntä maitoa:

Hepr.1:8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

• profeetta Naatanin profetia tästä asiasta on tämä, eikä siinä Jumala puhu mitään pojan jumaluudesta, vaan kuuliaisuudesta.

2. Samuelin kirja 7
        14 "Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niin kuin ihmislapsia lyödään; ... ...
        16 Ja sinun sukusi ja kuninkuutesi pysyvät sinun edessäsi iäti, ja sinun valtaistuimesi on oleva iäti vahva."

(Koko profetia; jakeet 4-17)!

• kumpaakaan. Vaan valitsen sen, mitä Jumalan sana sanoo.

Ja sen selvittämiseen uhraan kaiken aikani. Haluan selvittää, mitä Jeesus todella sanoi. Ja mitä hänen Isänsä, Totinen Jumala on meille halunnut lähettämänsä Totuuden Hengen ohjaamana kertoa.

Siihen ei ole mitään muuta keinoa, kuin tutkia raamatun eri käännöksiä ja pyrkiä löytämään alkuperäinen Jumalan suunnitelma, aivoitus, meidän pelastukseksemme.

Ehkäpä Hän antaa ymmärtää.

• Näkökulmaa

Tutkijan näkökulmasta katsottuna kannattaa myös muistaa että heprealaiskirjen kirjoittaja on todennäköisesti joku muu kuin Paavali. Luther ehdottaa Apollosta, toiset muita.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kirje_heprealaisille

Heprealaiskikirjettä voi pitää silti jumalansanana vaikka kirjoittaja olisi Rooman Keisari. Kaikkihan perustuu uskoon.

• jaikali

olla kysymyksessä Jehovan Todistajien tekemä käännös.
      Silloin se on väännös. Katsoin muutamia Johanneksen evankeliumin jakeiden käännöksiä ja
      tulin tähän tulokseen. Esimerkiksi Pyhä Henki on kirjoitettu pienellä Joh 3. luvussa.
      Hengestä syntyminen on Pyhästä Hengestä synytyminen. Pyhä Henki on Jumala (Heb 3:7-12, Apt 28:25-27, Joh 4:24) ja tulee kirjoittaa isolla alkukirjaimella. Uskova on syntynyt Jumalasta ts. Hengestä (Joh 1:13). Tätä ei tutkija kääntäjä ole ymmärtänyt Kukaan uudestisyntynyt uskova ei kirjoita Pyhää Henkeä missään käännöksessä pienellä alkukirjaimella. Varoitus!

• Joo, mutta huommappa taas se tärkeä asia eli pohdit sillä ymmärryksellä noita asioita, jonka olet omaksunut.Et sanallakaan viitannut tai tuonut esiin alkuperäistä ilmoitusta. Niin, et taida ymmärtää ja siten huomioida, miten se vanha ajattelu/ymmärrys voi olla esteenä mielen uudistumisessa.

• Alkutekstissä ei ole isoja alkukirjaimia ja voi sinnuu kun et ymmärrä, miten noiden isojen ja pienien alkukirjainten käyttö just ilmentää juuri asenteellista tutkimista ja kääntämistä käännöstyössä. Ei pahalla, mutta sinusta ei todella olisi kääntäjäksi tämän voimakkaan asenteellisuuden takia.

Jos mahdlista, niin kääntäjän tulee lähteä kääntä'mään alkuperäsitä ilmoitusta täysin puhtaalta pöydältä,- asia,- joka ei ole käytännössä mahdollista, mutta vaikuttamine siihen on mahdollista.

• Usko Toivonen

>> Tässä taitaa olla kysymyksessä Jehovan Todistajien tekemä käännös. >>

Siltä se vahvasti vaikutaa.

Jeesuksen sanat ristinryövärille Luukas 23:43

Luuk. 23:43
        Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

On laitettu muotoon :

Ja hän sanoi hänelle: " Toden totta minä sanon sinulle tänään. Sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa "

>> Varoitus! >>

On aiheellinen.

• efox
        Usko Toivonen kirjoitti:

Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

On laitettu muotoon :

Ja hän sanoi hänelle: " Toden totta minä sanon sinulle tänään. Sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa "

>> Varoitus! >>

On aiheellinen.

Näin on varoitus on aiheellinen.

Tutkijan käännös myötäilee Kol.1:16 jehovan todistajien käännöstä. ”koska hänen kauttaan luotiin kaikki (muu)”

UM käännös kol. 1:16 sillä hänen välityksellään luotiin kaikki muu,

• Usko Toivonen
        efox kirjoitti:

Tutkijan käännös myötäilee Kol.1:16 jehovan todistajien käännöstä. ”koska hänen kauttaan luotiin kaikki (muu)”

>> Tutkijan käännös myötäilee Kol.1:16 jehovan todistajien käännöstä. >>

Kaikki " muu "

Tuo on aika vahva todiste siitä.

Yritin katsoa Joh 1. käännöstä, mutta ei systä taikka toisesta päästä sinne.

• Usko Toivonen kirjoitti:

On laitettu muotoon :

>> Varoitus! >>

On aiheellinen.

kyllä riittää niitä ihmisten keksimiä turhia ja perinnäissääntöjä, ihmiskäskyjä ja vaatimuksia;

Jesaja 29
        13 "Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä, ..."

Matteus 15
        6 "Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden.
        7 Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen:
        8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
        9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'." [Mark. 7:7 ]

Jes. 28:10
        "Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä!" -
        13 Niinpä on Herran sana oleva heille: "Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä", niin että he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan ja vangitaan."

Matteus 23
        4 "He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa."

´

• efox kirjoitti:

Päättelette jonkun raamattuversion vääräksi käännökseksi, koska siitä löytyy samalla tavalla käännettyjä jakeita kuin Jehovan todistajien raamatusta! Oikeat raamatuntutkijat vertailevat käännöksiä alkuperäisiin teksteihin, kuten minä Hepr.1:8 jakeen oikeata käännöstä 2.Sam.7:4-17 jakeiden sisältöön!

´

• jaikali
        ml213 kirjoitti:

Joo, mutta huommappa taas se tärkeä asia eli pohdit sillä ymmärryksellä noita asioita, jonka olet omaksunut.Et sanallakaan viitannut tai tuonut esiin alkuperäistä ilmoitusta. Niin, et taida ymmärtää ja siten huomioida, miten se vanha ajattelu/ymmärrys voi olla esteenä mielen uudistumisessa.

eikä Jumala käske uudistua Jehovan Todistajien opin mukaisuuteen.
        Sinä taidat olla sinne päin kallellaan jos et jopa ole JT.

>>>Niin, et taida ymmärtää ja siten huomioida, miten se vanha ajattelu/ymmärrys voi olla esteenä mielen uudistumisessa.

• efox kirjoitti:

Mutta, jos on uskomista Raamatun alkulehtien ilmoituksiin, niin Jumala todella loi taivaan ja maan:

"Alussa Jumala loi taivaan ja maan".

Maa oli tässä vaiheessa vielä autio ja tyhjä. Siis tämä Jumala,- joka on Pojan ja uskovan ihmisen Isä, niin tämä Jumala loi sen taivaan ja maan. Eikö niin? Eli kun JUMALA sanoi, niin aina tapahtui ja toteutui mitä Jumala tahtoi

Mitä väärää näet näissä ilmoituksissa.

Ihmisen on hyvä lukea ihan Raamatun alkulehtiä, ymmärtääkseen taivaan ja maan luomisen.

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Päättelette jonkun raamattuversion vääräksi käännökseksi, koska siitä löytyy samalla tavalla käännettyjä jakeita kuin Jehovan todistajien raamatusta! Oikeat raamatuntutkijat vertailevat käännöksiä alkuperäisiin teksteihin, kuten minä Hepr.1:8 jakeen oikeata käännöstä 2.Sam.7:4-17 jakeiden sisältöön!

´

Pitäisikö uskoa, kun sinulla on oikein suosittelijakin:

>> Oikeat raamatuntutkijat ... kuten minä >>

• jaikali
        ekivaari kirjoitti:

´

Raamatunkääntäjä paljastaa itsensä heti jos hän ei erota Jumalan Henkeä ja ihmisen henkeä toisistaan.
        Raamatun kääntäjä paljastaa itsensä ei uskovaksi jos hän kirjoittaa Pyhän Hengen pienillä alkukirjaimilla: pyhä henki. Sellainen kääntäjä ei ymmärrä että Pyhä Henki on Jumala. Sellaisen kääntäjän käännöstä ei koskaan pidä ottaa Jumalan Sanana. Se ei ole käännös. Se on väännös.

Oletko sinäkin JT?

• jaikali kirjoitti:

>>>Niin, et taida ymmärtää ja siten huomioida, miten se vanha ajattelu/ymmärrys voi olla esteenä mielen uudistumisessa.

Kuten aiemminkin olen todennut, niin minulle on yks hailee kuuluuko ihminen Helluntaipuolueeseen tai Jehovan todistajien puolueeseen tai on kuulumatta mihinkään. Itseäni kiinnostaa eniten opetus tai tässä tapayuksessa käännöstyö.

No, ymmärrän eli tätä se puolueellisuus/puolueet ihmiselle teettää. Itse arvostan tai arvoitan Jehovan todistajat samalle tasolle kuin Helluntalaisetkin.Ymmärrä jo vihdoin, ettei ihmisen terve usko ole kiinni/sidoksissa puolueeseen,- vaan sydämen tilaan.

Ihan naurattaa jo ajatus. Jos Jumala ilmestyisi erikoisen voimallisesti Jehovan todistajien keskuudessan ja toisi voimallisen profetian ihmisten tietoisuuteen,- joka toteutuisi, niin sinussapa olisi tapaus,,- joka ei menisi kuuntelemaan/koettelemaan Jumalan ilmoitusta. Niin, koska olet eri puolueesta.

Itselläni on "raja-aitana" tämä yhteyttä ajatellen; "Joka tekee taivaallisen Isäni tahdon, niin hän on minun veljeni ja sisareni".
        Sallin vielä senkin, että ihminen saa kuulua vaikka hottentotti puolueeseen tai on kuulumatta.

• efox
        ml213 kirjoitti:

Mutta, jos on uskomista Raamatun alkulehtien ilmoituksiin, niin Jumala todella loi taivaan ja maan:

Maa oli tässä vaiheessa vielä autio ja tyhjä. Siis tämä Jumala,- joka on Pojan ja uskovan ihmisen Isä, niin tämä Jumala loi sen taivaan ja maan. Eikö niin? Eli kun JUMALA sanoi, niin aina tapahtui ja toteutui mitä Jumala tahtoi

Mitä väärää näet näissä ilmoituksissa.

Ihmisen on hyvä lukea ihan Raamatun alkulehtiä, ymmärtääkseen taivaan ja maan luomisen.

8. mutta Pojasta:....
        10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;

"Mitä väärää näet näissä ilmoituksissa."

En mitään väärää.

• jaikali kirjoitti:

Muuten missä lukee että kääntäjä on Jehovan todistaja.Ajatele mitä kirjoitan. Esim. minua on yhdistetty/syytetty Helluntalaiseksi tilanteessa, jossa tuon kasteesta näkemykseni esille eli ymmärrän kasteen (vesi) samalla tavalla kuin moni Helluntalainen. No, nyt sinä samalla tavalla ymmärtämättömänä ihmisenä syyllistät kääntäjän Jehovan todistajaksi, jos/kun heillä on yhtymäkohtia käänöksissä.

Ihmettelen todella mitä puolue saa ihmisen ymmärryksessä aikaan, vaikka kyseessä lie aikuinen ihminen.

• jaikali kirjoitti:

Raamatunkääntäjä paljastaa itsensä heti jos hän ei erota Jumalan Henkeä ja ihmisen henkeä toisistaan.
        Raamatun kääntäjä paljastaa itsensä ei uskovaksi jos hän kirjoittaa Pyhän Hengen pienillä alkukirjaimilla: pyhä henki. Sellainen kääntäjä ei ymmärrä että Pyhä Henki on Jumala. Sellaisen kääntäjän käännöstä ei koskaan pidä ottaa Jumalan Sanana. Se ei ole käännös. Se on väännös.

Oletko sinäkin JT?

Olisi erittäin terveellistä, jos ymmärtäisit, miten väärä ymmärryksesi/kolminaisuusoppi ohjaa sinun vääristyneitä havaintoja ja ymmärrystä.

Esim. Raamatussa on selkeästi ilmoitettu miten JUMALA LÄHETTÄÄ Pyhän Hengen maan päälle. Eli jo tuo todistaa oppisi/uskomuksesi vääräksi luullessasi Pyhää Henkeä totiseksi Jumalaksi.

Siis Jumala lähettää Pyhän Hengen,- ei itseään. Ja Jumala on aivoittanut Pyhälle Hengelle oman tehtävän eli on opettaja uskovien keskuudessa eli opettaa aivan samaa asiaa mitä Poikakin opetti lähettäjästään eli siitä totisen Jumalan tahdosta.

Oot aikamoinen velikulta järkeilyssä!!

• efox kirjoitti:

10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;

En mitään väärää.

Mutta, joka tapauksessa Jumala loi taivaan ja maan. Näin on yks kantaan ilmoitettu. Mutta, kun luomistyö jatkuu niin silloin puhutaan jo monikossa esim. 1Mooses 1:26

Lisäksi tuota todistaa sekin ilmoitus, miten Poika on luomakunnan alku. Ilm 3:14 kuten aiemmin oli keskustelua tästä aiheesta.

• efox kirjoitti:

En mitään väärää.

Muuten mikä asia estää sinua uskomasta yksiseliteisesti siihen yksinkertaiseen ja lyhyeen ilmoitukseen, että "Alussa Jumala loi taivaan ja maan". Siis mistään muusta ei puhuta mitään, vaan Jumala loi eli tämä Jumala joka on Pojan ja uskovan ihmisen Isä.

Voisi sanoa, miten meidän Jumalamme ja Isämme on taivaan ja maan luoja eli olemme melkoisen Isän lapsia.

• jaikali kirjoitti:

Oletko sinäkin JT?

ovat ihmiskäskyjä ja perinnäis sääntöjä. Esittämiäsi ehtoja ei löydy Raamatusta! Kaikki seitsemän Jumalan henkeä ovat takuulla pyhiä, mutta ne on kirjoitettu pienellä alkukirjaimella,

Johanneksen ilmestys 4
        5 "Ja valtaistuimesta lähti salamoita ja ääniä ja ukkosen jylinää; ja valtaistuimen edessä paloi seitsemän tulisoihtua, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä.
        6 Ja valtaistuimen edessä oli ikään kuin lasinen meri, kristallin näköinen; ja valtaistuimen keskellä ja valtaistuimen ympärillä oli neljä olentoa, edestä ja takaa silmiä täynnä." [Room. 2:1]

Vanhan testamentin puolella Jumala itse kutsuu poikaansa pienellä alkukirjaimella pojakseen, [Ps. 2:7] sekä kuningas Daavid kutsui Kristusta pienellä alkukirjaimella herrakseen, [Ps.110:1] mutta te olette alistuneet kolminaisuusopin orjuuteen, ihmisoppien piiskattavaksi, ja luulette niitä ylimääräisiä vaatimuksia seuraamalla olevanne muita pyhempiä ja parempia!

Jos Jehova on sama kuin JHWH, niin olen, vaikka en olekaan käynyt n.s. "Jehovan todistajien" tilaisuuksissa, enkä ole lukenut Jehovan todistajien raamattua enkä muutakaan heidän kirjallisuutta. Sinulla on muuten omaperäinen käsitys siitä, paljastaa raamatunkääntäjän ei uskovaiseksi. Mielestäni raamatunkääntäjän pitää olla vilpitön ja rehellinen Jumalan edessä. Se puhtaan mielen neitsyys ja turmeltumattomuus ei ole ollenkaan pahitteeksi!

´

• ekivaari kirjoitti:

´

ekivaari, niinkuin sanoit. Me "harhaoppiset" pyrimme saamaan selville alkukielisen raamatun alkuperäisen sanoman. Ja kun sitä teemme, niin johan joku oikeaoppinut tulee vertailemaan sanomaamme Jehovan todistajien raamattuun, että kun ne sanovat samalla tavalla. Ei sillä ole mitään merkitystä sanooko joku samaa, vaan sillä on, onko sanottu totuus ja alkukielisen sanan mukainen vai ei.

Sillä kuka totuuden on sanonut, ei ole todellakaan mitään merkitystä. Olkoon vaikka Jehovan todistaja, tai helluntaikirkon pastori, kunhan se on totuus ja Jumalan sanan mukainen.

• jaikali kirjoitti:

Oletko sinäkin JT?

jaikal perehtymään alkukielisiin teksteihin. Niinkuin ml213 jo sanoikin, alkukielisissä teksteissä ei ole isolla kirjaimella kirjoitettuja sanoja. Ne on kirjoitettu joko kokonaan isoilla kirjaimilla tai kokonaan pienillä kirjaimilla. Kyllä sinun se pitäisi tietää. Mutta kun sinua ei historia kiinnosta. Ei edes Raamatunhistoria.

Samoin ei ollut jakeisiin jakoa, eikä välimerkkejä. Tämäkin tosiasia on otettava huomioon, kun tutkitaan Jumalan sanaa. Pohdippa itse muuttuuko asian merkitys, jos tyrkätään pilkku tai piste omasta mielestä sopivaan paikkaan. Ihan vain suomenkielessä. Puhumattakaan kielestä, jota ei kukaan enää puhu.

• Jonah kirjoitti:

jaikal perehtymään alkukielisiin teksteihin. Niinkuin ml213 jo sanoikin, alkukielisissä teksteissä ei ole isolla kirjaimella kirjoitettuja sanoja. Ne on kirjoitettu joko kokonaan isoilla kirjaimilla tai kokonaan pienillä kirjaimilla. Kyllä sinun se pitäisi tietää. Mutta kun sinua ei historia kiinnosta. Ei edes Raamatunhistoria.

Samoin ei ollut jakeisiin jakoa, eikä välimerkkejä. Tämäkin tosiasia on otettava huomioon, kun tutkitaan Jumalan sanaa. Pohdippa itse muuttuuko asian merkitys, jos tyrkätään pilkku tai piste omasta mielestä sopivaan paikkaan. Ihan vain suomenkielessä. Puhumattakaan kielestä, jota ei kukaan enää puhu.

muut kieroon vänkääjät nuo kertomasi asiat tietävät, mutta he eivät tahdo lukijoiden tulla kaikkea tuota tietämään, jotta saavat heille asettaa aina uusia uskon vaatimuksia, sillä kolminaisuususko on vaatimususkonto, joka vaatii uskomaan paljon sellaista, mitä Jumalan sana ei vaadi.

´

• jaikali
        ml213 kirjoitti:

Kuten aiemminkin olen todennut, niin minulle on yks hailee kuuluuko ihminen Helluntaipuolueeseen tai Jehovan todistajien puolueeseen tai on kuulumatta mihinkään. Itseäni kiinnostaa eniten opetus tai tässä tapayuksessa käännöstyö.

No, ymmärrän eli tätä se puolueellisuus/puolueet ihmiselle teettää. Itse arvostan tai arvoitan Jehovan todistajat samalle tasolle kuin Helluntalaisetkin.Ymmärrä jo vihdoin, ettei ihmisen terve usko ole kiinni/sidoksissa puolueeseen,- vaan sydämen tilaan.

Ihan naurattaa jo ajatus. Jos Jumala ilmestyisi erikoisen voimallisesti Jehovan todistajien keskuudessan ja toisi voimallisen profetian ihmisten tietoisuuteen,- joka toteutuisi, niin sinussapa olisi tapaus,,- joka ei menisi kuuntelemaan/koettelemaan Jumalan ilmoitusta. Niin, koska olet eri puolueesta.

Itselläni on "raja-aitana" tämä yhteyttä ajatellen; "Joka tekee taivaallisen Isäni tahdon, niin hän on minun veljeni ja sisareni".
        Sallin vielä senkin, että ihminen saa kuulua vaikka hottentotti puolueeseen tai on kuulumatta.

>>>Ihan naurattaa jo ajatus. Jos Jumala ilmestyisi erikoisen voimallisesti Jehovan todistajien keskuudessan ja toisi voimallisen profetian ihmisten tietoisuuteen,- joka toteutuisi, niin sinussapa olisi tapaus,,- joka ei menisi kuuntelemaan/koettelemaan Jumalan ilmoitusta. Niin, koska olet eri puolueesta.

• jaikali
        ml213 kirjoitti:

Muuten missä lukee että kääntäjä on Jehovan todistaja.Ajatele mitä kirjoitan. Esim. minua on yhdistetty/syytetty Helluntalaiseksi tilanteessa, jossa tuon kasteesta näkemykseni esille eli ymmärrän kasteen (vesi) samalla tavalla kuin moni Helluntalainen. No, nyt sinä samalla tavalla ymmärtämättömänä ihmisenä syyllistät kääntäjän Jehovan todistajaksi, jos/kun heillä on yhtymäkohtia käänöksissä.

Ihmettelen todella mitä puolue saa ihmisen ymmärryksessä aikaan, vaikka kyseessä lie aikuinen ihminen.

puolueella ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
        Voi olla että itse Totuus on saanut tämän aikaan ymmärryksessäni.

>>>Ihmettelen todella mitä puolue saa ihmisen ymmärryksessä aikaan, vaikka kyseessä lie aikuinen ihminen.

• jaikali
        ml213 kirjoitti:

Alkutekstissä ei ole isoja alkukirjaimia ja voi sinnuu kun et ymmärrä, miten noiden isojen ja pienien alkukirjainten käyttö just ilmentää juuri asenteellista tutkimista ja kääntämistä käännöstyössä. Ei pahalla, mutta sinusta ei todella olisi kääntäjäksi tämän voimakkaan asenteellisuuden takia.

Jos mahdlista, niin kääntäjän tulee lähteä kääntä'mään alkuperäsitä ilmoitusta täysin puhtaalta pöydältä,- asia,- joka ei ole käytännössä mahdollista, mutta vaikuttamine siihen on mahdollista.

>>> Ei pahalla, mutta sinusta ei todella olisi kääntäjäksi tämän voimakkaan asenteellisuuden takia.

• jaikali
        ekivaari kirjoitti:

ovat ihmiskäskyjä ja perinnäis sääntöjä. Esittämiäsi ehtoja ei löydy Raamatusta! Kaikki seitsemän Jumalan henkeä ovat takuulla pyhiä, mutta ne on kirjoitettu pienellä alkukirjaimella,

Johanneksen ilmestys 4
        5 "Ja valtaistuimesta lähti salamoita ja ääniä ja ukkosen jylinää; ja valtaistuimen edessä paloi seitsemän tulisoihtua, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä.
        6 Ja valtaistuimen edessä oli ikään kuin lasinen meri, kristallin näköinen; ja valtaistuimen keskellä ja valtaistuimen ympärillä oli neljä olentoa, edestä ja takaa silmiä täynnä." [Room. 2:1]

Vanhan testamentin puolella Jumala itse kutsuu poikaansa pienellä alkukirjaimella pojakseen, [Ps. 2:7] sekä kuningas Daavid kutsui Kristusta pienellä alkukirjaimella herrakseen, [Ps.110:1] mutta te olette alistuneet kolminaisuusopin orjuuteen, ihmisoppien piiskattavaksi, ja luulette niitä ylimääräisiä vaatimuksia seuraamalla olevanne muita pyhempiä ja parempia!

Jos Jehova on sama kuin JHWH, niin olen, vaikka en olekaan käynyt n.s. "Jehovan todistajien" tilaisuuksissa, enkä ole lukenut Jehovan todistajien raamattua enkä muutakaan heidän kirjallisuutta. Sinulla on muuten omaperäinen käsitys siitä, paljastaa raamatunkääntäjän ei uskovaiseksi. Mielestäni raamatunkääntäjän pitää olla vilpitön ja rehellinen Jumalan edessä. Se puhtaan mielen neitsyys ja turmeltumattomuus ei ole ollenkaan pahitteeksi!

´

kolmiyhteinen Isä, Poika ja Pyhä Henki, selitä minulle miten Jeesus on kaikkialla samanaikaisesti kaikkien uskovien kanssa. Selitä miten Jeesus voi olla sinun luonasi ja minun luona sekä kaikkien maailman uskovien luona juuri tässä sekunnin murto osassa ja tässä hetkessä ja tänä päivänä. Miten Jeesuksen läsnäolo koetaan uskovan elämässä ja seurakunnassa jos ei Pyhässä Hengessä Pyhän Hengen läsnäonona?
        Matt 18:20, 28:20, Joh 12:26, 14:18,20-23,28, Mark 16:20.

• jaikali kirjoitti:

kolmiyhteinen Isä, Poika ja Pyhä Henki, selitä minulle miten Jeesus on kaikkialla samanaikaisesti kaikkien uskovien kanssa. Selitä miten Jeesus voi olla sinun luonasi ja minun luona sekä kaikkien maailman uskovien luona juuri tässä sekunnin murto osassa ja tässä hetkessä ja tänä päivänä. Miten Jeesuksen läsnäolo koetaan uskovan elämässä ja seurakunnassa jos ei Pyhässä Hengessä Pyhän Hengen läsnäonona?

Kristus on se, jonka Isä on pyhittänyt, [Joh.10:34,35; Hepr.2:11] "että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä" ovat kaikki yhtä, eikä vain kolme, [Joh.17:21-23]. Koska kaikki ovat alkuisin yhdestä, kaikki yhdestä alkuisin olevat ovat samanaikaisesti Kristuksen kautta Jumalassa, [Joh.10:34,35] koska meille lähetetty sana on YHDESTÄ,!

´

• ml213.
        jaikali kirjoitti:

>>>Ihan naurattaa jo ajatus. Jos Jumala ilmestyisi erikoisen voimallisesti Jehovan todistajien keskuudessan ja toisi voimallisen profetian ihmisten tietoisuuteen,- joka toteutuisi, niin sinussapa olisi tapaus,,- joka ei menisi kuuntelemaan/koettelemaan Jumalan ilmoitusta. Niin, koska olet eri puolueesta.

Tuota juuri tarkoitin, minkä vahvistiti edelleen viestissäsi. Siis en ottanut kantaa tuon järjestön opillisiin asioihin tms,-vaan tarkoitin sitä, että JOS Jumala ilmestyisi voimallisesti. Just tuo puolueajattelusi tulee raja-aitana esille.

Mutta, ymmärrä vihdoin, miten uudestisyntyneitä ihmisiä on tuonkin puolueen sisällä ja on naurettavaa väittää, etteikö Jumala ilmestyisi heidänkin arjessaan ja elämässä. Tunnen muutamia heitä ja erikoisesti heidän ajattelunsa/mieli ja erikoisesti hedelmät kertovat pelastuksesta ja uudestisyntymisestä.

Niin, edelleen naurattaa. Moni helluntaipuolueen jäsen opettaa ja asennoituu jehovan todistajiin siten, että he kieltävät Jeesuksen. Muistaakseni vuosituhannen alussa täällä päin heillä oli aiheena Jeesuksen toisen tulemisen odotus ja siihen valmistuminen.Siis kilvoituksesta ja valvomisesta oli optus. No, ajan puuteen takia en voinut käydä kuuntelemassa,- vaan sain opetus "rungon" tietooni. Siinäpä olisi ollut helluntalaisillekin ajattelemisen aihetta. Ei kai ne niin tolloja ole (ainakaan kaikki), että opettavat odottamaabn Jeesusta,- jonka he taas kieltävät.
        Todellisuus vain on sitä kun ihmisille opetetaan enemmän luulemista kuin todellisuutta heistä. Erittäin harva ihminen ottaa selvää asioista ja sitten lausuu oikean todistuksen lähimmäisistään. Luuleminen on erittäin normaali ilmiö lihallisessa ihmisessä eli elää mieluimmin valheessa kuin totuudessa.

Muuten lueppa tämän sivun viestiti, niin juuri puolueajattelevat ihmiset toivat esille tämän Jehovan todistajat tähänkin keskusteluun eli kaltaisesi ihmiset.

Eikö tärkeintä ole/kkaan etsiä sitä, mikä on kaikkein lähellä oleva käänös mitä Jumala on aivoittanmut.

Niin, edelleen ihmettelen miten jokin puolue on saanut vahvan vaikutuksen ihmisen ajatteluun ja eriokoisesti luulemisen/luulotaudin.Varmaan vuosien varrella olen kirjoittanut viesteissäni ,- ehkä sata kertaa, etten ole missään puolueessa kiinni eli olen puolueeton kuten Raamatussa kehoitetaan olemaan (puolueet on koetukseksi), niin siitä' huolimata et usko/ymmärrä ja luulet esim. minuakin Jehovan todistajaksi.No, toisaalta enemmän tuo tokaisusi ilmentää ymm'rryskykyäsi kuin minua. No, samapa tuo kun lukijat ymmärtävät, mistä on kysymys.

• ml213.
        ml213. kirjoitti:

Tuota juuri tarkoitin, minkä vahvistiti edelleen viestissäsi. Siis en ottanut kantaa tuon järjestön opillisiin asioihin tms,-vaan tarkoitin sitä, että JOS Jumala ilmestyisi voimallisesti. Just tuo puolueajattelusi tulee raja-aitana esille.

Mutta, ymmärrä vihdoin, miten uudestisyntyneitä ihmisiä on tuonkin puolueen sisällä ja on naurettavaa väittää, etteikö Jumala ilmestyisi heidänkin arjessaan ja elämässä. Tunnen muutamia heitä ja erikoisesti heidän ajattelunsa/mieli ja erikoisesti hedelmät kertovat pelastuksesta ja uudestisyntymisestä.

Niin, edelleen naurattaa. Moni helluntaipuolueen jäsen opettaa ja asennoituu jehovan todistajiin siten, että he kieltävät Jeesuksen. Muistaakseni vuosituhannen alussa täällä päin heillä oli aiheena Jeesuksen toisen tulemisen odotus ja siihen valmistuminen.Siis kilvoituksesta ja valvomisesta oli optus. No, ajan puuteen takia en voinut käydä kuuntelemassa,- vaan sain opetus "rungon" tietooni. Siinäpä olisi ollut helluntalaisillekin ajattelemisen aihetta. Ei kai ne niin tolloja ole (ainakaan kaikki), että opettavat odottamaabn Jeesusta,- jonka he taas kieltävät.
        Todellisuus vain on sitä kun ihmisille opetetaan enemmän luulemista kuin todellisuutta heistä. Erittäin harva ihminen ottaa selvää asioista ja sitten lausuu oikean todistuksen lähimmäisistään. Luuleminen on erittäin normaali ilmiö lihallisessa ihmisessä eli elää mieluimmin valheessa kuin totuudessa.

Muuten lueppa tämän sivun viestiti, niin juuri puolueajattelevat ihmiset toivat esille tämän Jehovan todistajat tähänkin keskusteluun eli kaltaisesi ihmiset.

Eikö tärkeintä ole/kkaan etsiä sitä, mikä on kaikkein lähellä oleva käänös mitä Jumala on aivoittanmut.

Niin, edelleen ihmettelen miten jokin puolue on saanut vahvan vaikutuksen ihmisen ajatteluun ja eriokoisesti luulemisen/luulotaudin.Varmaan vuosien varrella olen kirjoittanut viesteissäni ,- ehkä sata kertaa, etten ole missään puolueessa kiinni eli olen puolueeton kuten Raamatussa kehoitetaan olemaan (puolueet on koetukseksi), niin siitä' huolimata et usko/ymmärrä ja luulet esim. minuakin Jehovan todistajaksi.No, toisaalta enemmän tuo tokaisusi ilmentää ymm'rryskykyäsi kuin minua. No, samapa tuo kun lukijat ymmärtävät, mistä on kysymys.

"Eikö tärkeintä ole/kkaan etsiä sitä, mikä on kaikkein lähellä oleva käänös mitä Jumala on aivoittanut. "
        -------
        Tuossa on jaikalillekin miten asia/mielikuva muuttuu kun puuttuu vain pilkku oikeasta kohdasta. Tuosta kirjoituksestani,- ilman pilkkua voi saada ymmärryksen, että Jumala onkin näiden käännöksien aivoittaja. Niin, alkutekstissä ei ole pilkkuja tai isojakirjaimia sanojen alussa tms. eli jo näillä v oidaan vaikuttaa laajasti siihen, miten kääntämiseen on vaikuttanut kääntäjän ymmärrys,- jopa usko.

PS.
        Muuten olisiko käännös lähempänä alkuperäistä ilmoitusta, jos kääntäjällä olisi heikko äidinkielen tuntemus esim. näiden pilkkujen ja isojen kirjaimien suhteen eli antaisi lukijalle vapauden mieltää esim. kirjoittaako Jumalan isolla/pienellä alkukirjaimella ja samoin kuin Joosefin tai Marian tai Pyhän Hengen.

Nythän jaikal/kin reagoi voimakkaasti näihin pilkuihin ja alkukirjaimiin.

• jaikali kirjoitti:

kun kerron tämän Kaikkivaltiaan Jumalan valtaistuimen edessä, että en ole Jehovan todistajiksi kutsutun järjestön jäsen. En ole koskaan käynyt heidän tilaisuuksissaan enkä ole tutustunut heidän oppiinsa enkä kirjallisuuteensa. Minut kastettiin upotuskasteella Kristukseen kotipaikkakuntani Helluntaiseurakunnassa vuonna 1960 ja kuulunen siihen yhä edelleen, koska minua ei ole koskaan tietääkseni siitä erotettu!

Olet pelkkä pahuuden toisista etsijä ja totuuden etsijöiden panettelija, joka käytät Jehovan todistajia pelättävänä kirouslauseena.

Mieleeni muistuu 1960-luvulta eräs keskustelu, jossa joku helluntailainen puhui pahaa Jehovan todistajista, niin eräs iäkäs helluntailainen sisar sanoi: "Seis tykkänään tuommoinen puhe! Naapurinamme asui eräs juoppo ja tappelija Yrjö, josta J.T;ksi käännyttyään tuli ihan kokonaan eri mies, joka alkoi huolehtia perheestään ja lopetti vaimonsa ja lastensa pieksämisen ja oli naapureilleenkin kohtelias ja avulias."

Jumala näyttää arvostavan ja tunnustavan jokaisen, joka häntä etsii ja hänen nimeänsä avuksensa huutaa. Ei pitäisi tuomita ennen kuin aika on, jolloin kaikkien hedelmät tulevat näkyviin;

1. Korinttolaiskirje 4
        5 "Älkää sen tähden lausuko mitään tuomiota, ennen kuin aika on, ennen kuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta."

´

• jaikali
        ml213. kirjoitti:

Minä tunnen Jehovan todistajia henkilökohtaisesti ja heidän oppinsa.
        He eivät hyväksy mitään Pyhän Hengen toimintaa seurakunnassaan eikä omassa elämässään.
        Mitä tulee heidän pelastumiseensa ja uskoonsa voin vain todeta että uudestisyntynyt Jumalan lapsi tunnustaa Jeesuksen Herraksi. Uudestisyntynyt uskova tunnustaa myös Jeesuksen ruumiillisen ylösnousemuksen.
        Jehovan todistajat eivät tunnusta Jeesusta Herraksi eivätkä he tunnusta Jeesuksen nousseen ruumiillisesti kuolleista. Heidän Jeesus on tehty eläväksi hengessä mutta Jumala tuhosi tai piilotti Jeesuksen kuolleen ruumiin. Näin he kieltävät ylösnousemuksen ja yhden evankeliumin pääsanoman.
        Kaikkein kauhistuttavin väite jonka Jehovan Todistaja on esittänyt minulle on väite että Jeesuksen ruumis löydetään tuhavuotisen valtakunnan alussa. Sitten se pannaan näytteille kaikkien katseltavaksi. Tämä on mitä suurinta ja vakavinta Herran Jeesuksen Kristuksen häpäisemistä. Tässä ei saata Jumala olla mukana.
        Pitäisi jokaisen ihmisen ymmärtää mistä hengestä JT:n opissa on kysymys. Ja tällaista uskonnollista Jeesusta karkeasti häpäisevää järjestöä ja oppia sinä tuet???????????????????????????????????

Kyllä Jehovan Todistajissa voi olla yksittäisiä uudestisyntyneitäkin uskovia. Mutta HE eivät kiellä Jeesusta.
        He eivät ole tulleet uskoon JT:n opetuksen ja julistuksen kautta. He ovat tulleet uskoon Jumalan Sanan kautta jos ovat uudestisyntyneitä. Mutta minun mielestäni uudestisyntynyt JT ei voi jatkaa istumista JT:n kokouksissa. Siellä kun ei hengellinen ihminen saa mitään hengellistä ravintoa. Ainoastaan kuollutta kirjainta josta puuttuu Henki ja elämä. Sekä tietysti siellä saa myös ihmisviisautta ja sitä heillä kyllä on ja sitä myös tarjotaan Jumalan elävän Sanan korvikkeena

Sitten on tuo Jeesuksen häpäiseminen jota uudestisyntynyt Jumalan lapsi eï tahdo eikä voi kuunnella jatkuvasti. Kyllä sitä kaipaa toisten Jumalan lasten joukkoon kunnioittamaan, kiittämään ja ylistämään Herraa Jeesusta Kristusta.

• x-hirvas
        jaikali kirjoitti:

vastata. Jumala JHWH on Henki, ja Hänen HENKI vaikuttaa niin Jeesuksessa ja niissä ihmisissä, jotka ovat saaneet Jumalan Hengen. He kaikki ovat hengellisesti YHTÄ, koska heissä vaikuttaa SAMA Jumalan Henki.
        Silti on vain yksi ainoa Jumala, josta kaikki on lähtöisin, ja vain hengelliset ihmiset sen ymmärtävät Hengen KAUTTA. Uskonnolliset ihmiset eivät sitä ymmärrä, koska heissä vaikuttaa lihallinen ihmisten luulo Jumalan kolminaisuudesta. Heillä ei ole Pyhää Henkeä lainkaan, siis hengettömiä lihallisesti ajattelevia ihmisitä.

• jaikali kirjoitti:

He eivät hyväksy mitään Pyhän Hengen toimintaa seurakunnassaan eikä omassa elämässään.
        Mitä tulee heidän pelastumiseensa ja uskoonsa voin vain todeta että uudestisyntynyt Jumalan lapsi tunnustaa Jeesuksen Herraksi. Uudestisyntynyt uskova tunnustaa myös Jeesuksen ruumiillisen ylösnousemuksen.
        Jehovan todistajat eivät tunnusta Jeesusta Herraksi eivätkä he tunnusta Jeesuksen nousseen ruumiillisesti kuolleista. Heidän Jeesus on tehty eläväksi hengessä mutta Jumala tuhosi tai piilotti Jeesuksen kuolleen ruumiin. Näin he kieltävät ylösnousemuksen ja yhden evankeliumin pääsanoman.
        Kaikkein kauhistuttavin väite jonka Jehovan Todistaja on esittänyt minulle on väite että Jeesuksen ruumis löydetään tuhavuotisen valtakunnan alussa. Sitten se pannaan näytteille kaikkien katseltavaksi. Tämä on mitä suurinta ja vakavinta Herran Jeesuksen Kristuksen häpäisemistä. Tässä ei saata Jumala olla mukana.
        Pitäisi jokaisen ihmisen ymmärtää mistä hengestä JT:n opissa on kysymys. Ja tällaista uskonnollista Jeesusta karkeasti häpäisevää järjestöä ja oppia sinä tuet???????????????????????????????????

Kyllä Jehovan Todistajissa voi olla yksittäisiä uudestisyntyneitäkin uskovia. Mutta HE eivät kiellä Jeesusta.
        He eivät ole tulleet uskoon JT:n opetuksen ja julistuksen kautta. He ovat tulleet uskoon Jumalan Sanan kautta jos ovat uudestisyntyneitä. Mutta minun mielestäni uudestisyntynyt JT ei voi jatkaa istumista JT:n kokouksissa. Siellä kun ei hengellinen ihminen saa mitään hengellistä ravintoa. Ainoastaan kuollutta kirjainta josta puuttuu Henki ja elämä. Sekä tietysti siellä saa myös ihmisviisautta ja sitä heillä kyllä on ja sitä myös tarjotaan Jumalan elävän Sanan korvikkeena

Sitten on tuo Jeesuksen häpäiseminen jota uudestisyntynyt Jumalan lapsi eï tahdo eikä voi kuunnella jatkuvasti. Kyllä sitä kaipaa toisten Jumalan lasten joukkoon kunnioittamaan, kiittämään ja ylistämään Herraa Jeesusta Kristusta.

Muuten huomaatko itsestäsi miten sekoitat todelisuuden ja luulemisen keskenään. Sinä puhut Jehovan todistajista kollektiivisesti ajatellen ja minä taas pohdin AINA tuntemistani Jehovan todistajista. Ymmärrä hyvä' ihminen etten voi edes ottaa kantaa niistä ihisistä,- joita sinä olet tavannut ja samoin sinulla ei ole pienintäkään mahdolista sanoa juuta tai jaata niistä ihmisitä, joita minä tunnen.

Ymmärrä,- jos se on mahdollista, niin ymmärrä, miten puolueajattelusi niputtaa koko puolueen jäsenet samoin ajattelijoiksi ja samoja tekoja tekeviksi ihmisiksi,- joka ajatuksena on naurettava. Sinulta puuttuu Raamatun ilmoituksien kautta tuleva yksilöllinen ajattelutapa ihmisiä kohtaan.

Ymmärrä, erikoisesti, miten Krisuksen mieli/syys eroaa tällä alueella täysin KAIKESTA ajattelutavasta, mitä maailma tuntee. En ole edes kuullut, miten jokin oppi tai terapia pyrkisi ohjaamaan ihmistä siihen ajatelutapaan ja erikoisesti käytt'äytymiseen,- jota Krisuksen mieli/syys on ja edustaa.

Toinen asia,- jota et ymmärrä/näe totuuden valossa. Kun Jumala kutsuu ihmistä, niin tämä ihminen pohtii etsikkoaikanaan Jumalaan liittyviä asioita. Siis sydämessään. Tällä hetkellä ei ole mitään tekemistä minkään puolueen kanssa.Kun ihminen syventyy Jumalan kutsuun tai,- jopa uudestisyntyy, niin luonnollisesti Jumala Pyhän Hengen avulla ohjaa kutsun saaneen ihmisen uskovien ihmisten piiriin, Siis ihmisten,- jotka puhuvat samasta Jumalasta,- joka kutsuu ja joka on tehnyt ihmisen ja taivaan ja maan.

Ymmärrän ja uskon ja mitä olen todennut ja nähnyt,- niin ihminen uudestisyntyneenä siirtyy jonkun puolueen jäseneksi, mikä se paikkakunnalla lieneekään ja eteen sattuu tulemaan ja monasti tähän vaikuttaa lä'heiset ihmiset esim sukulaiset ja tuttavat työkaverit,- jotka ovat jäsenenä jossain puolueessa, johon tämä uusi tulokas liitetään.

Tietysti on ihmisiä, jotka liitetään puolueisin ilman uudestisyntymistä eli ovat tavallaan Jumalan kutsun vaikuttamana, mutta ihmiset/puolue hyödyntää tätä tilaa ja aivopesee ihmisen ja liittää jäsenekseen.

"Mutta minun mielestäni uudestisyntynyt JT ei voi jatkaa istumista JT:n kokouksissa. Siellä kun ei hengellinen ihminen saa mitään hengellistä ravintoa. Ainoastaan kuollutta kirjainta josta puuttuu Henki ja elämä. Sekä tietysti siellä saa myös ihmisviisautta ja sitä heillä kyllä on ja sitä myös tarjotaan Jumalan elävän Sanan korvikkeena ".
        -----------

Montako vuotta tai kertaa olet ollut titeamassa tuota väitettäsi vai luuuletko taas. Ymmärrä hyvä ihminen, miten joka puolueella on sama ongelma eli kokouksista puutuu vahva opetus ihmisen elämiseen liittyvissä asioissa ja tilalle on tullut huoraaminen ja viihde.

Niin, tiedän Helluntalaisia ja Jehovan todistajia,- jotka elävät täysin samanlaista arkea omistaen Jeesuksen Herranaan (ei ole Jumala) ja ovat osallisia Jumalan johdatuksesta ja varjeluksesta ja armosta ja lasvamisessa tuntemaan yhä laajemmin Jumalan tahtoa. Yhteistä heillä vielä on sekin, että he kaikki odottavat Jeesuksen tulemista.

Mikä tulee taas puolueiden opetukseen, niin kaikki nämä ihmiset tietävät,- etytyei kotiimme saa tuoda Vartiotiorni ja Ristinvoitto lehteä lukemis tarkoituksessa, no ei kyllä mitakaan puolueiden edustamia lehtiä.
        Ainoastaan olen sallinut jonkun lehdessä olleen ilmoituksen tarkastelun Raamatun valossa ja tämä lehti saa olla vaikka Nyyrikki tai Seiskalehti ta iIltasanomat jne...

• jaikali kirjoitti:

"Mutta minun mielestäni uudestisyntynyt JT ei voi jatkaa istumista JT:n kokouksissa. Siellä kun ei hengellinen ihminen saa mitään hengellistä ravintoa. Ainoastaan kuollutta kirjainta josta puuttuu Henki ja elämä. Sekä tietysti siellä saa myös ihmisviisautta ja sitä heillä kyllä on ja sitä myös tarjotaan Jumalan elävän Sanan korvikkeena".
        ---------

Toisaalta ihan harmittaa kun et ymmärrä ja mahdollistu eroittamaan mikä on Jumalan aivoittama seurakunta ja mikä taas ihmisen kyhäämä puolue/"seurakunta".

Huomaa jo ihmeessä näiden "seurakuntien" tila ja tilanne ja ymmärrä, miten Hengellisen ihmisen kasvulle on tärkeää olla irti/pois näistä puolueoppiin liittyvistä kokuksista. Ihminen maallistuu kaikkein nopeimmin kun kuluttaa puolueen penkkejä kokouksissa istuessaan.

Ymmärrä, miten Pyhä Henki mahdolistuu opettamaan ja ohjaaman ihmistä vaikka todellisessa erämaassa.Jumalan seurakunnan toiminta on rajatonta.Se ei ole kaavoihin kangistunut. Lue mikä on TODELLINEN TEHTÄVÄ Pyhällä Hengellä ajatellen tätä/kin aikaa.

Niin, taas uskovien yhteys on eri asia,- jota tulee suosia ja vaalia.

• Kristus on henki
        jaikali kirjoitti:

Kristus on maapallon kokoinen ja läpäisee maapallon ja ihmiskunnan. Siksi Kristus voi olla kaikkialla maapallolla samalla hetkellä. Kristus ei ole ihminen vaan maapallon kokoinen henki.

• jaikali
        ekivaari kirjoitti:

kun kerron tämän Kaikkivaltiaan Jumalan valtaistuimen edessä, että en ole Jehovan todistajiksi kutsutun järjestön jäsen. En ole koskaan käynyt heidän tilaisuuksissaan enkä ole tutustunut heidän oppiinsa enkä kirjallisuuteensa. Minut kastettiin upotuskasteella Kristukseen kotipaikkakuntani Helluntaiseurakunnassa vuonna 1960 ja kuulunen siihen yhä edelleen, koska minua ei ole koskaan tietääkseni siitä erotettu!

Olet pelkkä pahuuden toisista etsijä ja totuuden etsijöiden panettelija, joka käytät Jehovan todistajia pelättävänä kirouslauseena.

Mieleeni muistuu 1960-luvulta eräs keskustelu, jossa joku helluntailainen puhui pahaa Jehovan todistajista, niin eräs iäkäs helluntailainen sisar sanoi: "Seis tykkänään tuommoinen puhe! Naapurinamme asui eräs juoppo ja tappelija Yrjö, josta J.T;ksi käännyttyään tuli ihan kokonaan eri mies, joka alkoi huolehtia perheestään ja lopetti vaimonsa ja lastensa pieksämisen ja oli naapureilleenkin kohtelias ja avulias."

Jumala näyttää arvostavan ja tunnustavan jokaisen, joka häntä etsii ja hänen nimeänsä avuksensa huutaa. Ei pitäisi tuomita ennen kuin aika on, jolloin kaikkien hedelmät tulevat näkyviin;

1. Korinttolaiskirje 4
        5 "Älkää sen tähden lausuko mitään tuomiota, ennen kuin aika on, ennen kuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta."

´

>>>Olet pelkkä pahuuden toisista etsijä ja totuuden etsijöiden panettelija, joka käytät Jehovan todistajia pelättävänä kirouslauseena.

• ml213 kirjoitti:

Muuten huomaatko itsestäsi miten sekoitat todelisuuden ja luulemisen keskenään. Sinä puhut Jehovan todistajista kollektiivisesti ajatellen ja minä taas pohdin AINA tuntemistani Jehovan todistajista. Ymmärrä hyvä' ihminen etten voi edes ottaa kantaa niistä ihisistä,- joita sinä olet tavannut ja samoin sinulla ei ole pienintäkään mahdolista sanoa juuta tai jaata niistä ihmisitä, joita minä tunnen.

Ymmärrä,- jos se on mahdollista, niin ymmärrä, miten puolueajattelusi niputtaa koko puolueen jäsenet samoin ajattelijoiksi ja samoja tekoja tekeviksi ihmisiksi,- joka ajatuksena on naurettava. Sinulta puuttuu Raamatun ilmoituksien kautta tuleva yksilöllinen ajattelutapa ihmisiä kohtaan.

Ymmärrä, erikoisesti, miten Krisuksen mieli/syys eroaa tällä alueella täysin KAIKESTA ajattelutavasta, mitä maailma tuntee. En ole edes kuullut, miten jokin oppi tai terapia pyrkisi ohjaamaan ihmistä siihen ajatelutapaan ja erikoisesti käytt'äytymiseen,- jota Krisuksen mieli/syys on ja edustaa.

Toinen asia,- jota et ymmärrä/näe totuuden valossa. Kun Jumala kutsuu ihmistä, niin tämä ihminen pohtii etsikkoaikanaan Jumalaan liittyviä asioita. Siis sydämessään. Tällä hetkellä ei ole mitään tekemistä minkään puolueen kanssa.Kun ihminen syventyy Jumalan kutsuun tai,- jopa uudestisyntyy, niin luonnollisesti Jumala Pyhän Hengen avulla ohjaa kutsun saaneen ihmisen uskovien ihmisten piiriin, Siis ihmisten,- jotka puhuvat samasta Jumalasta,- joka kutsuu ja joka on tehnyt ihmisen ja taivaan ja maan.

Ymmärrän ja uskon ja mitä olen todennut ja nähnyt,- niin ihminen uudestisyntyneenä siirtyy jonkun puolueen jäseneksi, mikä se paikkakunnalla lieneekään ja eteen sattuu tulemaan ja monasti tähän vaikuttaa lä'heiset ihmiset esim sukulaiset ja tuttavat työkaverit,- jotka ovat jäsenenä jossain puolueessa, johon tämä uusi tulokas liitetään.

Tietysti on ihmisiä, jotka liitetään puolueisin ilman uudestisyntymistä eli ovat tavallaan Jumalan kutsun vaikuttamana, mutta ihmiset/puolue hyödyntää tätä tilaa ja aivopesee ihmisen ja liittää jäsenekseen.

"Mutta minun mielestäni uudestisyntynyt JT ei voi jatkaa istumista JT:n kokouksissa. Siellä kun ei hengellinen ihminen saa mitään hengellistä ravintoa. Ainoastaan kuollutta kirjainta josta puuttuu Henki ja elämä. Sekä tietysti siellä saa myös ihmisviisautta ja sitä heillä kyllä on ja sitä myös tarjotaan Jumalan elävän Sanan korvikkeena ".
        -----------

Montako vuotta tai kertaa olet ollut titeamassa tuota väitettäsi vai luuuletko taas. Ymmärrä hyvä ihminen, miten joka puolueella on sama ongelma eli kokouksista puutuu vahva opetus ihmisen elämiseen liittyvissä asioissa ja tilalle on tullut huoraaminen ja viihde.

Niin, tiedän Helluntalaisia ja Jehovan todistajia,- jotka elävät täysin samanlaista arkea omistaen Jeesuksen Herranaan (ei ole Jumala) ja ovat osallisia Jumalan johdatuksesta ja varjeluksesta ja armosta ja lasvamisessa tuntemaan yhä laajemmin Jumalan tahtoa. Yhteistä heillä vielä on sekin, että he kaikki odottavat Jeesuksen tulemista.

Mikä tulee taas puolueiden opetukseen, niin kaikki nämä ihmiset tietävät,- etytyei kotiimme saa tuoda Vartiotiorni ja Ristinvoitto lehteä lukemis tarkoituksessa, no ei kyllä mitakaan puolueiden edustamia lehtiä.
        Ainoastaan olen sallinut jonkun lehdessä olleen ilmoituksen tarkastelun Raamatun valossa ja tämä lehti saa olla vaikka Nyyrikki tai Seiskalehti ta iIltasanomat jne...

>>>Ymmärrän ja uskon ja mitä olen todennut ja nähnyt,- niin ihminen uudestisyntyneenä siirtyy jonkun puolueen jäseneksi, mikä se paikkakunnalla lieneekään ja eteen sattuu tulemaan ja monasti tähän vaikuttaa lä'heiset ihmiset esim sukulaiset ja tuttavat työkaverit,- jotka ovat jäsenenä jossain puolueessa, johon tämä uusi tulokas liitetään.

• ekivaari kirjoitti:

Kristus on se, jonka Isä on pyhittänyt, [Joh.10:34,35; Hepr.2:11] "että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä" ovat kaikki yhtä, eikä vain kolme, [Joh.17:21-23]. Koska kaikki ovat alkuisin yhdestä, kaikki yhdestä alkuisin olevat ovat samanaikaisesti Kristuksen kautta Jumalassa, [Joh.10:34,35] koska meille lähetetty sana on YHDESTÄ,!

´

vastaus kysymykseeni. Sinä ekivaari olet jo vanha mies. Olet ollut uskossa vuosikymmenet.
        Lisäksi esiinnyt Raamattua tuntevana aktiivisena ja hyökkäävänä opettajana palstalla.
        Etkö osaa selittää näin yksinkertaista asiaa Jumalan Sanalla. Minä osaan selittää ja olenkin selittänyt näitä asioita monta kertaa monissa kirjoituksissani. Tämä vaikka olen paljon nuorempi ja ollut uskossa vain 20 vuotta.

1. Miten Jeesus on läsnä kaikkialla samanaikaisesti (Matt 28:20, Mark 16:20.
        2. Miten Jumala on läsnä kaikkialla samanaikaisesti?
        3. Koska ja miten Isä ja Jeesus tulivat ASUMAAN opetuslasten luokse (Joh 14:18,20,23).
        4. Miten Jeesuksen läsnäolo kóetaan uskovan elämässä ja seurakunnassa?
        5. Kuka herätti Lasaruksen kuolleista? Jeesushan seisoi haudan ulkopuolella eikä mennyt sisään hautaan.
        Selitä miten Jeesus voi haudan ulkopuolella seisten herättää mätänemistilassa oleva ruumis henkiin.
        Sinähän opetat että Jeesus oli Joosefin poika. Uskomme Raamatun Sanan että JEESUS HERÄTTI LASARUKSEN KUOLLEISTA. Miten siis syntisen Joosefin poika herätti lasaruksen kuolleista seisten haudan ulkopuolella?

• x-hirvas kirjoitti:

vastata. Jumala JHWH on Henki, ja Hänen HENKI vaikuttaa niin Jeesuksessa ja niissä ihmisissä, jotka ovat saaneet Jumalan Hengen. He kaikki ovat hengellisesti YHTÄ, koska heissä vaikuttaa SAMA Jumalan Henki.
        Silti on vain yksi ainoa Jumala, josta kaikki on lähtöisin, ja vain hengelliset ihmiset sen ymmärtävät Hengen KAUTTA. Uskonnolliset ihmiset eivät sitä ymmärrä, koska heissä vaikuttaa lihallinen ihmisten luulo Jumalan kolminaisuudesta. Heillä ei ole Pyhää Henkeä lainkaan, siis hengettömiä lihallisesti ajattelevia ihmisitä.

Jeesus on yhtäaikaa Australiassa, Helsingissä, Tukholmassa. Amsterdamissa, Taivanissa. Singaporessa, New Yorkissa, Meksiko Cityssä, Guala lumpuassa, Uudessa Guineassa, Meksikossa, Moskovassa, Porissa, Inarissa, Kittilässä, Lontoossa, Ahvenanmaalla, Itävallassa, puolassa, pohjoisnavalla, etelänavalla jne, jne, jne........

Miten Jeesus on näissä paíkoissa samanaikaisesti läsnä?
        Selitä miten ja koska ISÄ JA JEESUS tulivat ja JÄIVÄT ASUMAAN opetuslasten luokse (Joh 14:18,20,23).
        Sinähän olet Raamattua hyvin tunteva vanha uskova niin sinulle ei tämän selittäminen tietenkään tuota vaikeuksia. Koska tunnet hyvin Sanaa sido jokainen väittämäsi Jumalan Sanan ilmoitukseen. Näin selityksesi saa uskottavuutta.

• Kristus on henki kirjoitti:

Kristus on maapallon kokoinen ja läpäisee maapallon ja ihmiskunnan. Siksi Kristus voi olla kaikkialla maapallolla samalla hetkellä. Kristus ei ole ihminen vaan maapallon kokoinen henki.

Kristus on suurempi kuin maapallo. Kristus on suurempi kuin koko luomakunta.
        KOSKA KOKO LUOMAKUNTA ON LUOTU HÄNEEN JA HÄNESSÄ SE PYSYY KOOSSA (Joh 1:3, Kol 1:15:17).
        Jeesus Kristus on siis koko Jumalan luomakunnan koossa pitävä voima. Hän on JUMALAN VOIMA (1 Kor 1:24).
        Luomakunta käsittää viimeisen tähden suoraan etelässä maapallon alapuolella (Suomesta katsottuna) ja
        viimeisen tähden vastakkaisessa suunnassa. Sekä viimeisen tähden suoraan lännessä ja viimeisen tähden suoraan itään katsottuna ja jokaisen tähden siltä väliltä. Sekä kaikki tähdet, kuun ja auringon, galaksit ja planeetat ja kaiken sillä välillä mitä on luotu. Luomakunta käsittää kaiken sen mitä mahdollisesti on kauempana kuin nuo tähdet ovat. Tiedätkö näiden etäisimpien tähtien etäisyyttä maaplaneetasta ja toisistaan. Se on vähän suurempi kuin maapallon ympärysmitta. Niin että ihmisten tekemät mittanauhat ei riitä mittaamaan. JA TÄMÄ KAIKKI ON LUOTU KRISTUKSEEN JA HÄNESSÄ SE PYSYY KOOSSA.
        Kuinka suuri Hän silloin on?

• jaikal kirjoitti:

vastaus kysymykseeni. Sinä ekivaari olet jo vanha mies. Olet ollut uskossa vuosikymmenet.
        Lisäksi esiinnyt Raamattua tuntevana aktiivisena ja hyökkäävänä opettajana palstalla.
        Etkö osaa selittää näin yksinkertaista asiaa Jumalan Sanalla. Minä osaan selittää ja olenkin selittänyt näitä asioita monta kertaa monissa kirjoituksissani. Tämä vaikka olen paljon nuorempi ja ollut uskossa vain 20 vuotta.

1. Miten Jeesus on läsnä kaikkialla samanaikaisesti (Matt 28:20, Mark 16:20.
        2. Miten Jumala on läsnä kaikkialla samanaikaisesti?
        3. Koska ja miten Isä ja Jeesus tulivat ASUMAAN opetuslasten luokse (Joh 14:18,20,23).
        4. Miten Jeesuksen läsnäolo kóetaan uskovan elämässä ja seurakunnassa?
        5. Kuka herätti Lasaruksen kuolleista? Jeesushan seisoi haudan ulkopuolella eikä mennyt sisään hautaan.
        Selitä miten Jeesus voi haudan ulkopuolella seisten herättää mätänemistilassa oleva ruumis henkiin.
        Sinähän opetat että Jeesus oli Joosefin poika. Uskomme Raamatun Sanan että JEESUS HERÄTTI LASARUKSEN KUOLLEISTA. Miten siis syntisen Joosefin poika herätti lasaruksen kuolleista seisten haudan ulkopuolella?

parhaat selitykset kaikkien yhtä olemisesta antoi Jeesus itse, mutta sinä ja kolminaisuusoppi ette sitä usko:

Joh. 17:11
        "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ETTÄ HE OLISIVAT YHTÄ NIIN KUIN MEKIN"

Joh. 17:21
        "että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että maailma uskoisi, että SINÄ OLET MINUT LÄHETTÄNYT."

Joh. 17:22
        "Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä- "

Kolminaisuusoppi on TEHTY KUMOAMAAN tämä Jeesuksen opettama asia, jota 300-luvulla Areios puolusti!

´

• ml213.
        jaikal kirjoitti:

Jeesus on yhtäaikaa Australiassa, Helsingissä, Tukholmassa. Amsterdamissa, Taivanissa. Singaporessa, New Yorkissa, Meksiko Cityssä, Guala lumpuassa, Uudessa Guineassa, Meksikossa, Moskovassa, Porissa, Inarissa, Kittilässä, Lontoossa, Ahvenanmaalla, Itävallassa, puolassa, pohjoisnavalla, etelänavalla jne, jne, jne........

Selitä miten ja koska ISÄ JA JEESUS tulivat ja JÄIVÄT ASUMAAN opetuslasten luokse (Joh 14:18,20,23).
        Sinähän olet Raamattua hyvin tunteva vanha uskova niin sinulle ei tämän selittäminen tietenkään tuota vaikeuksia. Koska tunnet hyvin Sanaa sido jokainen väittämäsi Jumalan Sanan ilmoitukseen. Näin selityksesi saa uskottavuutta.

Et sitten vois ymmärtää ja huomioida Jeesuksen viimeisiä opetuksia,- joka liittyy tähän aiheeseen. Jeesushan nimenomaan oikein painotti, miten apostolien tuli odotttaa Pyhää Henkeä kun hän menee ensin yllöa taivaaseen Jumalan luo.

Ymmärrä,- jos mahdollista, niin Pyhä Henki tuli Jeesuksen tilalle eli opettaa ja muistuttaa mitä Jeesus opetti. Muuten Jeesus ei ollut kaikkialla Suomessa tai Austraaliassa tai Intiassa .Taas Jeesuksen sijaisena/opetajana toimiva Pyhä Henki on kaikkialla ja tähän samaa asiaan liittyy, miten Jumalan seurakuntaa et voi rajata eli uudestisyntynyt ihmkinen ei voi mennä sellaiseen paikkaan, jossa Pyhä Henki ei voisi opetaa ja muistutaa siitä, mitä Jeesus opetti. Jeesushan opetti ihmisiä tuntemaan lähettäjänsä JUMALAN tahdon.

• jaikal kirjoitti:

Kaikista mahdollisista selityksistä parhaat selitykset kaikkien ja koko maailman yhtä olemisesta antoi Jeesus itse, mutta sinä ja kolminaisuusoppi ette sitä usko. Olen sanonut sinulle, jaikal, tämän jo aikaisemmin, mutta et reagoi siihen millään tavalla, vaikka kyse on Jeesuksen opetuksesta:

"Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ETTÄ HE OLISIVAT YHTÄ NIIN KUIN MEKIN"

"että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että maailma uskoisi, että SINÄ OLET MINUT LÄHETTÄNYT."

"Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä- "

Kolminaisuusoppi on TEHTY KUMOAMAAN tämä Jeesuksen opettama asia, jota 300-luvulla Areios sinnikkäästi puolusti!

´

• jaikal kirjoitti:

Kristus on suurempi kuin maapallo. Kristus on suurempi kuin koko luomakunta.
        KOSKA KOKO LUOMAKUNTA ON LUOTU HÄNEEN JA HÄNESSÄ SE PYSYY KOOSSA (Joh 1:3, Kol 1:15:17).
        Jeesus Kristus on siis koko Jumalan luomakunnan koossa pitävä voima. Hän on JUMALAN VOIMA (1 Kor 1:24).
        Luomakunta käsittää viimeisen tähden suoraan etelässä maapallon alapuolella (Suomesta katsottuna) ja
        viimeisen tähden vastakkaisessa suunnassa. Sekä viimeisen tähden suoraan lännessä ja viimeisen tähden suoraan itään katsottuna ja jokaisen tähden siltä väliltä. Sekä kaikki tähdet, kuun ja auringon, galaksit ja planeetat ja kaiken sillä välillä mitä on luotu. Luomakunta käsittää kaiken sen mitä mahdollisesti on kauempana kuin nuo tähdet ovat. Tiedätkö näiden etäisimpien tähtien etäisyyttä maaplaneetasta ja toisistaan. Se on vähän suurempi kuin maapallon ympärysmitta. Niin että ihmisten tekemät mittanauhat ei riitä mittaamaan. JA TÄMÄ KAIKKI ON LUOTU KRISTUKSEEN JA HÄNESSÄ SE PYSYY KOOSSA.
        Kuinka suuri Hän silloin on?

Et vois ymmärtää, mitä tarkoittaa tuo kun Jumala Pojan kautta luo. "Alussa Jumala loi taivaan ja maan", näin Raamatun ilmoitukset alkavat. JUMALAN luomistyö jatkuu ja jatkuu eläimiin ja ihmiseen jne...Samaan asiaan liittyy tämä/kin ilmoitus;

" Sittenkuin JUMALA muinoin monesti ja monella tapaa OLI PUHUNUT isille profeettain KAUTTA, on hän näinä viimeisinä päivinä PUHUNUT meille POJAN KAUTTA, jonka HÄN ON PANNUT kaiken perilliseksi, jonka KAUTTA HÄN (Jumala) on myös MAAILMAN LUONUT."Heb 1:1...2

Muuten ymmärrätkö todella, mitä tarkoittaa todelisuudessa kun Jumala luo Pojan KAUTTA, vai etkö ole tiedostanut sitä. Toisaalta ihmeen sitkeä veikko olet kun et uudistu mielen uudistuksen kautta uskomaan, miten Jumala ja Jeesus Kristus Jumalan Poika on eri asia. Tähän totuuteen törmätään kaikkialla ilmoituksissa kuten tuomissani ilmoituksissa.
        Lueppa viestisi , niin sinähän kirjoitat aivan Jumalan aivoitusten vastaisesti.

• ekivaari kirjoitti:

Kaikista mahdollisista selityksistä parhaat selitykset kaikkien ja koko maailman yhtä olemisesta antoi Jeesus itse, mutta sinä ja kolminaisuusoppi ette sitä usko. Olen sanonut sinulle, jaikal, tämän jo aikaisemmin, mutta et reagoi siihen millään tavalla, vaikka kyse on Jeesuksen opetuksesta:

Kolminaisuusoppi on TEHTY KUMOAMAAN tämä Jeesuksen opettama asia, jota 300-luvulla Areios sinnikkäästi puolusti!

´

Toisaalta ihmetyttää, miten jaikal ihan tietoisesti vääristelee Jumalan ilmoituksia eli enemmän uskoo kolminaisuusopin tuomaan ymmärryksen ohjaukseen kuin selkeän Raamatun ilmoituksen. Hyvä esimerkki myös tästä on tuo Jumalan luomistyö.
        Jaikal/kaan ei voi millään nöyrtyä ja siten uudistua mieleltään, että Jumala loi Pojan KAUTTA,- joka taas on kokonaan eri asia mitä hän kirjoittaa ja uskoo.

Kuten tiedät ja uskotkin, niin huomaatko todella, miten laajasti Jumala toimii Pojan kautta. Tämä ajatus tulee lähes kaikkialla esille. Taas vaikea on kuvitella, miten toinen ihminen ymmärtää Jumalan ja Pojan olevan yksi ja sama. No, yhtä he tietenkin ovat kuten monasti olet tuonut esille nämä merkittävät ilmoitukset.

• Ilm.3:14
        ml213 kirjoitti:

Et vois ymmärtää, mitä tarkoittaa tuo kun Jumala Pojan kautta luo. "Alussa Jumala loi taivaan ja maan", näin Raamatun ilmoitukset alkavat. JUMALAN luomistyö jatkuu ja jatkuu eläimiin ja ihmiseen jne...Samaan asiaan liittyy tämä/kin ilmoitus;

" Sittenkuin JUMALA muinoin monesti ja monella tapaa OLI PUHUNUT isille profeettain KAUTTA, on hän näinä viimeisinä päivinä PUHUNUT meille POJAN KAUTTA, jonka HÄN ON PANNUT kaiken perilliseksi, jonka KAUTTA HÄN (Jumala) on myös MAAILMAN LUONUT."Heb 1:1...2

Muuten ymmärrätkö todella, mitä tarkoittaa todelisuudessa kun Jumala luo Pojan KAUTTA, vai etkö ole tiedostanut sitä. Toisaalta ihmeen sitkeä veikko olet kun et uudistu mielen uudistuksen kautta uskomaan, miten Jumala ja Jeesus Kristus Jumalan Poika on eri asia. Tähän totuuteen törmätään kaikkialla ilmoituksissa kuten tuomissani ilmoituksissa.

koska Poika on luomakunnan a-l-k-u.

• ml213 kirjoitti:

työ oli se, kun hän avasi suunsa ja sanoi: "Tulkoon valkeus", ja siinä syntyi luomakunnan esikoinen, JUMALAN SANA, ennen kaikkea muuta luomakuntaa, Jumalan luomakunnan alku", [Ilm. 3:14]

2. Korinttolaiskirje 4
        6 »Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.«

Heprealaiskirje 11
        3 "Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu JUMALAN SANALLA, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä."

Sana on Jumalalle työkalu niin kuin lapio ojankaivajalle!

´

• ekivaari kirjoitti:

työ oli se, kun hän avasi suunsa ja sanoi: "Tulkoon valkeus", ja siinä syntyi luomakunnan esikoinen, JUMALAN SANA, ennen kaikkea muuta luomakuntaa, Jumalan luomakunnan alku", [Ilm. 3:14]

2. Korinttolaiskirje 4
        6 »Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.«

Heprealaiskirje 11
        3 "Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu JUMALAN SANALLA, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä."

Sana on Jumalalle työkalu niin kuin lapio ojankaivajalle!

´

Ja saman työkalun/Sanan Jumala antoi Pojalleen ja näin Jumala teki ihmeitä ja voimallisia tekoja Jeesuksen KAUTTA.Ap 2

• ekivaari kirjoitti:

parhaat selitykset kaikkien yhtä olemisesta antoi Jeesus itse, mutta sinä ja kolminaisuusoppi ette sitä usko:

Kolminaisuusoppi on TEHTY KUMOAMAAN tämä Jeesuksen opettama asia, jota 300-luvulla Areios puolusti!

´

et osaa tai et voi vastata edellä esittämiini kysymyksiin?
        Jos selittäisit ne raamatullisesti, tulisit kolminaisuuteen jonka sinä kiellät.

Mutta sinun pitäisi osata kuitenkin selittää onko Jumala sinun kanssasi kotonasi vai elätkö ilman Jumalaa?
        Jos Jumala on kanssasi, miten Hän on sinun kanssa?
        Eikö Jumala ole näkymätön Henki (Room 1:20. Joh 4:24, 2 Kor 3:16-18)? Jos tämä, näkymätön Henki on sinun kanssasi, kuka Hän silloin on? Eikö Hän ole Jumala, Pyhä Henki (Heb 3:7-12)?

Mutta, ....jos Pyhä Henki ei olekaan Jumala, missä Jumala silloin on? Eikö Jumala asukaan Pyhässä Hengessä uskovassa ja seurakunnassaan (Joh 14:18,20,23, 2 Kor 6:16)? Jos ei, selitä miten Jumala asuu uskovassa ja seurakunnassaan koska JUMALA ASUU RAAMATUN ILMOITUKSEN MUKAAN SEURAKUNNASSAAN.
        Tätä totuutta et sinäkään voi kieltää.

• jaikali kirjoitti:

>>>Olet pelkkä pahuuden toisista etsijä ja totuuden etsijöiden panettelija, joka käytät Jehovan todistajia pelättävänä kirouslauseena.

"Meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia. " [2.Kor. 4:18

2. Korinttolaiskirje 5
        16 "Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

Tunnen Jeesuksen Kristuksen sen mukaan, mitä Jumala on Kristuksen kautta puhunut, [Joh.8:25] enkä sen perusteella, millaisena Tuomas ja Filippus ovat hänet nähneet.

Kirjoitit, jaikali, että ... . "Pilatus ei ymmärtänyt että Totuus seisoi ihmisen muotoisena hänen edessään. Jeesus Kristus on totuus' (Joh 14:6, ja Hänessä on totuus. Ei enää tarvi kenenkään vilpittömän totuuden etsijän etsiä."

Näytät todella tuntevan Jeesuksen vain ihmisen muotoisena, koska hänestä kerskaat lihan mukaan!

´

• ekivaari kirjoitti:

"Meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia. " [2.Kor. 4:18

2. Korinttolaiskirje 5
        16 "Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

Tunnen Jeesuksen Kristuksen sen mukaan, mitä Jumala on Kristuksen kautta puhunut, [Joh.8:25] enkä sen perusteella, millaisena Tuomas ja Filippus ovat hänet nähneet.

Kirjoitit, jaikali, että ... . "Pilatus ei ymmärtänyt että Totuus seisoi ihmisen muotoisena hänen edessään. Jeesus Kristus on totuus' (Joh 14:6, ja Hänessä on totuus. Ei enää tarvi kenenkään vilpittömän totuuden etsijän etsiä."

Näytät todella tuntevan Jeesuksen vain ihmisen muotoisena, koska hänestä kerskaat lihan mukaan!

´

Jumalan Sanan kautta ja vain Sanan kautta voidan tulla tuntemaan näkymätön Jumala joka on Henki.

Matt 11:27 "Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."

Luuk 24:45 "Silloin hän (Jeesus Kristus) avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset."

• jaikal kirjoitti:

et osaa tai et voi vastata edellä esittämiini kysymyksiin?
        Jos selittäisit ne raamatullisesti, tulisit kolminaisuuteen jonka sinä kiellät.

Mutta sinun pitäisi osata kuitenkin selittää onko Jumala sinun kanssasi kotonasi vai elätkö ilman Jumalaa?
        Jos Jumala on kanssasi, miten Hän on sinun kanssa?
        Eikö Jumala ole näkymätön Henki (Room 1:20. Joh 4:24, 2 Kor 3:16-18)? Jos tämä, näkymätön Henki on sinun kanssasi, kuka Hän silloin on? Eikö Hän ole Jumala, Pyhä Henki (Heb 3:7-12)?

Mutta, ....jos Pyhä Henki ei olekaan Jumala, missä Jumala silloin on? Eikö Jumala asukaan Pyhässä Hengessä uskovassa ja seurakunnassaan (Joh 14:18,20,23, 2 Kor 6:16)? Jos ei, selitä miten Jumala asuu uskovassa ja seurakunnassaan koska JUMALA ASUU RAAMATUN ILMOITUKSEN MUKAAN SEURAKUNNASSAAN.
        Tätä totuutta et sinäkään voi kieltää.

ettei hän mahdu yhteenkään persoonaan, ei Jeesukseen eikä mihinkään muuhun inhimillisesti ajateltavaan. Isä Jumala on "kaikki kaikissa ja täyttää kaikki", mutta kukaan ei pysty Jumalaa täyttämään! Jeesus Kristus ja me olemme osa Jumalaa, [1.Kun. 8:27; 2. Aik. 2:6 ] mutta Jumala on kaikkialla sekä minun sisä- että ulkopuolellani. Olemme kukin yhtä, mutta emme yksi:

Johannes 17
        22 "Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä-"

´

• ml213. kirjoitti:

Et sitten vois ymmärtää ja huomioida Jeesuksen viimeisiä opetuksia,- joka liittyy tähän aiheeseen. Jeesushan nimenomaan oikein painotti, miten apostolien tuli odotttaa Pyhää Henkeä kun hän menee ensin yllöa taivaaseen Jumalan luo.

Ymmärrä,- jos mahdollista, niin Pyhä Henki tuli Jeesuksen tilalle eli opettaa ja muistuttaa mitä Jeesus opetti. Muuten Jeesus ei ollut kaikkialla Suomessa tai Austraaliassa tai Intiassa .Taas Jeesuksen sijaisena/opetajana toimiva Pyhä Henki on kaikkialla ja tähän samaa asiaan liittyy, miten Jumalan seurakuntaa et voi rajata eli uudestisyntynyt ihmkinen ei voi mennä sellaiseen paikkaan, jossa Pyhä Henki ei voisi opetaa ja muistutaa siitä, mitä Jeesus opetti. Jeesushan opetti ihmisiä tuntemaan lähettäjänsä JUMALAN tahdon.

>>>Muuten Jeesus ei ollut kaikkialla Suomessa tai Austraaliassa tai Intiassa .Taas Jeesuksen sijaisena/opetajana toimiva Pyhä Henki on kaikkialla

• ekivaari kirjoitti:

ettei hän mahdu yhteenkään persoonaan, ei Jeesukseen eikä mihinkään muuhun inhimillisesti ajateltavaan. Isä Jumala on "kaikki kaikissa ja täyttää kaikki", mutta kukaan ei pysty Jumalaa täyttämään! Jeesus Kristus ja me olemme osa Jumalaa, [1.Kun. 8:27; 2. Aik. 2:6 ] mutta Jumala on kaikkialla sekä minun sisä- että ulkopuolellani. Olemme kukin yhtä, mutta emme yksi:

Johannes 17
        22 "Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä-"

´

osa Jumalaa. Herra Jeesus Kristus on osa Jumalaa mutta kukaan ihminen ei ole osa Jumalaa.
        Jumala on uskovissa ja uskovat Jumalassa koska Jumalan läsnäolo täyttää koko luomakunnan.
        Jumala voi asua uskovissa ainoastaan Jeesuksen suorittaman sovitustyön ja veren puhdistuksen kautta.

>>>Jeesus Kristus ja me olemme osa Jumalaa,

• jaikal kirjoitti:

osa Jumalaa. Herra Jeesus Kristus on osa Jumalaa mutta kukaan ihminen ei ole osa Jumalaa.
        Jumala on uskovissa ja uskovat Jumalassa koska Jumalan läsnäolo täyttää koko luomakunnan.
        Jumala voi asua uskovissa ainoastaan Jeesuksen suorittaman sovitustyön ja veren puhdistuksen kautta.

>>>Jeesus Kristus ja me olemme osa Jumalaa,

sekaisin, jaikali,!

Jumalan sanan mukaan olemme Kristuksessa Jeesuksessa, joka puolestaan on Isässä Jumalassa, ja me olemme yhtä Jumalassa samalla tavalla nin kuin hekin; [Joh.17:11,21 ]

Efesolaiskirje 3
        6 "että näet pakanatkin ovat kanssaperillisiä ja yhtä ruumista ja osallisia lupaukseen Kristuksessa Jeesuksessa evankeliumin kautta,"

Tuo juuri on kolminaisuusopin eksytys, että se kieltää Jeesuksen opettaman jumalayhteyden!

´

• jaikali
        ekivaari kirjoitti:

´

että et osaa selittää Joh 14:18,20, 23 KOSKA ET EDES YRITÄ SELITTÄÄ.

Tässä sinulle tutkimista vähäksi aikaa. Tutki nyt niin sinulla ei sitten ole aikaa
        kirjoitella eksyttäviä Jeesusta tavallisen ihmisen tasolle polkevia ja tavallisia ihmisiä
        Jumalaksi korottavia kirjoituksiasi. Silloin säästyt eksytyksen levittämissynneistä
        vähäksi aikaa.

http://www.kotiposti.net/~raamattu/jt/oppi/opinkappaleet/

• ei ole
        Jonah kirjoitti:

ekivaari, niinkuin sanoit. Me "harhaoppiset" pyrimme saamaan selville alkukielisen raamatun alkuperäisen sanoman. Ja kun sitä teemme, niin johan joku oikeaoppinut tulee vertailemaan sanomaamme Jehovan todistajien raamattuun, että kun ne sanovat samalla tavalla. Ei sillä ole mitään merkitystä sanooko joku samaa, vaan sillä on, onko sanottu totuus ja alkukielisen sanan mukainen vai ei.

Sillä kuka totuuden on sanonut, ei ole todellakaan mitään merkitystä. Olkoon vaikka Jehovan todistaja, tai helluntaikirkon pastori, kunhan se on totuus ja Jumalan sanan mukainen.

kiinni siitä, osaako Raamatun alkukielen.
        Siellä missä ristiinnaulittua Kristusta saarnataan Pyhän Hengen antamilla valtuuksilla, siellä vain voi syntyä uskoa, minkä Jumala, Jeesus, vaikuttaa Hänelle avautuneísiin sydämiin.
        Paljon on uskoa syntynyt nk. oppimattomissa ihmisissä, jotka eivät osaa lukea eikä kirjoittaa, eivätkä osaa puhua monia kieliä.
        Jumala on tehnyt tiensä niin yksinkertaiseksi etteivät hullutkaan eksy siltä teiltä, jos Hänessä pysyvät. Ihminen vain etsii monia mutkia.
        Jumala on uskonut minullekin evankelistan lahjan, ja julistan Jeesusta Kristusta, jolla on valta antaa syntejä anteeksi ja parantaa sairaita.
        Jos menisin vaikka johonkin viidakkoon nk. alkuasukasten keskuuteen saarnaamaan, niin julistaisin Jeesusta, joka on tehnyt taivaan ja maan, ja meret ja kaikki mitä niissä on, että kääntyisitte noista turhista epäjumalistanne ja puupökkelöistänne ja noituuksistanne ja henkien palvonnoista elävän Jumalan, Jeesuksen, puoleen, joka voi auttaa ja päästää synneistä ja kaikista siteistä ja riivaajien valloista.
        Ei ole ihmisille muuta nimeä annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman, kuin Jeesus.
        Hän on se kulmakivi ja kompastuksen kallio.
        Jeesus itse kertoi vertauksen kahdesta rakentajasta, joista toinen rakensi kalliolle ja toinen hiekalle. Myrskyn ja rankkasateiden tullessa hiekalle rakennettu rakennus sortui, mutta joka oli kalliolle rakennettu, sen rakentama rakennus kesti myrskyt ja tuulet.
        Jeesus itse on se kallio, jolle rakennettu elämä kestää sekä nyt että hamaan iankaikkisuuteen. Sitä rakennusta eivät tuonelan portitkaan voita, sillä Jumala, joka on lupaukset antanut, on uskollinen, ja nämä lupaukset ovat Kristuksessa voimassa iankaikkisesti, niin ja amen.

Jos me hylkäämme Jeesuksen, niin hylkäämme Jumalan, pelastuksemme kallion.
        5. Moos.32:18 Kalliota, joka sinut synnytti, sinä et muistanut; sinä unhotit Jumalan, joka sinulle elämän antoi.

Minäkin olen saanut elämän tältä Jumalalta, pelastuksen kalliolta, jo yli kolmekymmentä vuotta sitten. Elävä Jumala, Jeesus, minulle uuden elämän antoi ja synnytti minut elävään toivoon ja täytti minut Pyhällä Hengellä, antaen armolahjoja. Häntä minä kiitän edelleekin, että olen uskossa varjeltunut, ja Hän on ollut Uskollinen ja Totinen. (Ilm. 19: 11)

Room. 16:25-27 Mutta hänen, joka voi teitä vahvistaa minun evankeliumini ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, se ilmoitetun salaisuuden mukaan, joka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta,
        26. mutta joka nyt on julkisaatettu ja profeetallisten kirjoitusten kautta iankaikkisen Jumalan käskystä tiettäväksi tehty kaikille kansoille uskonkuuliaisuuden aikaansaamiseksi,
        27. Jumalan, ainoan viisaan, olkoon kunnia Jeesuksen kautta , aina ja iankaikkisesti. Amen.

Tämä iankaikkinen Jumala, Jeesus, käski mennä kaikkeen maailmaan ja saarnata evankeliumia ja parannusta Hänen nimessään kaikille kansoille, luvaten olla meidän kanssamme maailmanloppuun asti Pyhän Henkensä kautta. Ja joka uskoo Häneen ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        Näin selkeää on Jumalan sana!

• ei ole kirjoitti:

Siellä missä ristiinnaulittua Kristusta saarnataan Pyhän Hengen antamilla valtuuksilla, siellä vain voi syntyä uskoa, minkä Jumala, Jeesus, vaikuttaa Hänelle avautuneísiin sydämiin.
        Paljon on uskoa syntynyt nk. oppimattomissa ihmisissä, jotka eivät osaa lukea eikä kirjoittaa, eivätkä osaa puhua monia kieliä.
        Jumala on tehnyt tiensä niin yksinkertaiseksi etteivät hullutkaan eksy siltä teiltä, jos Hänessä pysyvät. Ihminen vain etsii monia mutkia.
        Jumala on uskonut minullekin evankelistan lahjan, ja julistan Jeesusta Kristusta, jolla on valta antaa syntejä anteeksi ja parantaa sairaita.
        Jos menisin vaikka johonkin viidakkoon nk. alkuasukasten keskuuteen saarnaamaan, niin julistaisin Jeesusta, joka on tehnyt taivaan ja maan, ja meret ja kaikki mitä niissä on, että kääntyisitte noista turhista epäjumalistanne ja puupökkelöistänne ja noituuksistanne ja henkien palvonnoista elävän Jumalan, Jeesuksen, puoleen, joka voi auttaa ja päästää synneistä ja kaikista siteistä ja riivaajien valloista.
        Ei ole ihmisille muuta nimeä annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman, kuin Jeesus.
        Jeesus itse kertoi vertauksen kahdesta rakentajasta, joista toinen rakensi kalliolle ja toinen hiekalle. Myrskyn ja rankkasateiden tullessa hiekalle rakennettu rakennus sortui, mutta joka oli kalliolle rakennettu, sen rakentama rakennus kesti myrskyt ja tuulet.
        Jeesus itse on se kallio, jolle rakennettu elämä kestää sekä nyt että hamaan iankaikkisuuteen. Sitä rakennusta eivät tuonelan portitkaan voita, sillä Jumala, joka on lupaukset antanut, on uskollinen, ja nämä lupaukset ovat Kristuksessa voimassa iankaikkisesti, niin ja amen.

5. Moos.32:18 Kalliota, joka sinut synnytti, sinä et muistanut; sinä unhotit Jumalan, joka sinulle elämän antoi.

Minäkin olen saanut elämän tältä Jumalalta, pelastuksen kalliolta, jo yli kolmekymmentä vuotta sitten. Elävä Jumala, Jeesus, minulle uuden elämän antoi ja synnytti minut elävään toivoon ja täytti minut Pyhällä Hengellä, antaen armolahjoja. Häntä minä kiitän edelleekin, että olen uskossa varjeltunut, ja Hän on ollut Uskollinen ja Totinen. (Ilm. 19: 11)

Room. 16:25-27 Mutta hänen, joka voi teitä vahvistaa minun evankeliumini ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, se ilmoitetun salaisuuden mukaan, joka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta,
        26. mutta joka nyt on julkisaatettu ja profeetallisten kirjoitusten kautta iankaikkisen Jumalan käskystä tiettäväksi tehty kaikille kansoille uskonkuuliaisuuden aikaansaamiseksi,
        27. Jumalan, ainoan viisaan, olkoon kunnia Jeesuksen kautta , aina ja iankaikkisesti. Amen.

Tämä iankaikkinen Jumala, Jeesus, käski mennä kaikkeen maailmaan ja saarnata evankeliumia ja parannusta Hänen nimessään kaikille kansoille, luvaten olla meidän kanssamme maailmanloppuun asti Pyhän Henkensä kautta. Ja joka uskoo Häneen ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Joh 17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

1.Kor. 8:6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

• ei ole kirjoitti:

2. Kor. 1:3
        "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",

Ef. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa",

Ef. 1:17
        "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"

1. Piet. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudesti synnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleista nousemisen kautta",

Jos Jeesus olisi Jumala, apostolit olisivat kiittäneet ja ylistäneet häntä Jumalana, mutta nyt he kiittivät ja ylistivät - J u m a l a n a - Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumalaa ja Isää!

´

• ???????

Joo, Jehovan todistajillakin on joukko "tutkijoita",mutta he eivät halua saada siitä kunniaa itselleen,siksi noita tutkijoitten nimiä ei ole julkaistu,että sillätavalla.

• Lohko lahko.

Luulin sinun puhuvan helluntailahkosta.Näitä lahkoja ja lohkoja kun riittää. Montako lohkoa on Suomessa? Luterilainen taitaa olla suurin lahko.

• lannenhunttari
        Lohko lahko. kirjoitti:

Luulin sinun puhuvan helluntailahkosta.Näitä lahkoja ja lohkoja kun riittää. Montako lohkoa on Suomessa? Luterilainen taitaa olla suurin lahko.

etta voi menna tutkiminen 'hutkimiseksi' ,, eika valttamatta aloittajan taholta, ja kuinkas siina kavikaan,
        arvoisa 3naisuuden kasitys taas aiheuttaa 'kasirysya'--ei puutu ,kun kasteasian kasittely,niin taas liekit leimahtelee..

• ehtivät
        lannenhunttari kirjoitti:

etta voi menna tutkiminen 'hutkimiseksi' ,, eika valttamatta aloittajan taholta, ja kuinkas siina kavikaan,
        arvoisa 3naisuuden kasitys taas aiheuttaa 'kasirysya'--ei puutu ,kun kasteasian kasittely,niin taas liekit leimahtelee..

Ekivaari ja ml ehtivät jo kiittelemään Jehovalais opetusta!

• Eetu Salin
        Lohko lahko. kirjoitti:

Joo,kvartetti taitaa olla pienin lahko,mutta sujuvasti he mustasta tekevät valkoisen ja valkoisesta mustan.
        Saatanankin ensimmäiset sanat ihmiselle oli -Onko Jumala todella sanonut niin -

• jaikali

"kunniaa" koska paljastuisivat alkukieliä hallitsemattomiksi oppimattomiksi Raamatun Sanan kieroon vääntäjiksi.

>>>Joo, Jehovan todistajillakin on joukko "tutkijoita",mutta he eivät halua saada siitä kunniaa itselleen,siksi noita tutkijoitten nimiä ei ole julkaistu,että sillätavalla.

• Eetu Salin kirjoitti:

Joo,kvartetti taitaa olla pienin lahko,mutta sujuvasti he mustasta tekevät valkoisen ja valkoisesta mustan.
        Saatanankin ensimmäiset sanat ihmiselle oli -Onko Jumala todella sanonut niin -

on meitä opettanut että pitää ottaa selvää, onko Jumala todella puhunut niin kuin väitetään. Esimerkiksi 2.Sam.7:4-17 kirjoitetusta profeetta Naatanin kautta tuodussa profetiassa ei Isä sano poikaansa Jumalaksi, vaikka Ps. 45:6 (45:7) ja Hepr.1:8 niin väittää olevan!

Asioiden tutkiminen ei ole konnuutta vaan Kristuksen laatua, jaloutta; [Ap.t.17:11]

´

• ehtivät kirjoitti:

Ekivaari ja ml ehtivät jo kiittelemään Jehovalais opetusta!

Jumala, ei ihminen. Jos totuus tulee esille J.T;n kautta paremmin kuin jonkun vääristelijän kautta, siitä kuuluu kiitos ja kunnia Jumalalle eikä ihmisille. Jumala ei katso sitä, minkä nimiseen seurakuntaan hänen sanansa julistaja kuuluu, vaan siihen hän katsoo, onko lähetetty julistaja uskollinen lähettäjälleen ja puhuu sekä tekee lähettäjän tahdon mukaan;

Luukas 10
        16 "Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."

´

• efox
        ekivaari kirjoitti:

Jumala, ei ihminen. Jos totuus tulee esille J.T;n kautta paremmin kuin jonkun vääristelijän kautta, siitä kuuluu kiitos ja kunnia Jumalalle eikä ihmisille. Jumala ei katso sitä, minkä nimiseen seurakuntaan hänen sanansa julistaja kuuluu, vaan siihen hän katsoo, onko lähetetty julistaja uskollinen lähettäjälleen ja puhuu sekä tekee lähettäjän tahdon mukaan;

Luukas 10
        16 "Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."

´

"Jos totuus tulee esille J.T;n kautta paremmin kuin jonkun vääristelijän kautta, siitä kuuluu kiitos ja kunnia Jumalalle eikä ihmisille."

Kummallista totuutta sinulta! Totuus tulee paremmin esille sillä että tekstiin lisätään "on" sana ja asia tulee toiseksi. Olen keskustellut JT oppineiden kanssa ja myöntävät ettei alkutekstistä löydy Hepr.1:8 "on" sanaa.

UM käännös: Hepr.1:8 Mutta Pojasta: "Jumala ON sinun valtaistuimesi

• ml213.
        jaikali kirjoitti:

"kunniaa" koska paljastuisivat alkukieliä hallitsemattomiksi oppimattomiksi Raamatun Sanan kieroon vääntäjiksi.

>>>Joo, Jehovan todistajillakin on joukko "tutkijoita",mutta he eivät halua saada siitä kunniaa itselleen,siksi noita tutkijoitten nimiä ei ole julkaistu,että sillätavalla.

Asialla on toinenkin puoli,- joka monasti on kirkkaampi. Täällä päin on kokoontumisia ja puhuji/opettajia, joiden opetuksesta ja olemuksesta ei saa "kirveelläkään selvää", mitä puoluetta he edustavat. Siis tuovat ymmärryksellään Jumalan ilmoituksia ja tahtoa kuulijoiden tietoisuuteen. Ovat siis puolueettomia opettajia,- joka tulee heti ilmi opetuksesta.

Muuten näitä opettajia on myös helluntaipuolueessakin. Samoin on kirjalloisuutta, joiden kirjoittajat antavat kunnian vain Jumalalle,-. ei ihmiselle tai puolueelle.

Juuri tuohon asiaan liittyy se puolueellisen ihmisen epävarmuus ja luuloisuus kun ei tiedä kenen kirjoitus/optus on kysessä. Eli tärkein asia on ensin tietä mistä puoluesta on asia aktivoitunut. Hassua sinänsä kun ihmisen tulisi ENSIN etsiä Jumalan tahtoa ja kaikkein viimeiseksi puolueita.

• efox kirjoitti:

"Jos totuus tulee esille J.T;n kautta paremmin kuin jonkun vääristelijän kautta, siitä kuuluu kiitos ja kunnia Jumalalle eikä ihmisille."

Kummallista totuutta sinulta! Totuus tulee paremmin esille sillä että tekstiin lisätään "on" sana ja asia tulee toiseksi. Olen keskustellut JT oppineiden kanssa ja myöntävät ettei alkutekstistä löydy Hepr.1:8 "on" sanaa.

UM käännös: Hepr.1:8 Mutta Pojasta: "Jumala ON sinun valtaistuimesi

jakeista löydy sellaista kohtaa, jossa Isä olisi sanonut poikaansa Jumalaksi! Heprealaiskirjeen 1:8 jakeen alaviite viittaa Psalmin 45:7,8 jakeisiin, joka puolestaan lähteekseen ilmoittaa 2.Sam.7:13-16 jakeet, mutta siellä ei poikaa Jumalaksi sanota, vaan kuritusta saavaksi Jumalan pojaksi;

2. Samuelin kirja 7
        14 "Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niin kuin ihmislapsia lyödään;"

Psalmin 45:6-8 jakeet on korjattu vuoden 1992 versioon 2.Sam.7:13-16 jakeiden mukaiseksi, jossa Daavidin valtaistuimen pysyvyyttä verrataan Jumalan valtaistuimeen;

Psalmit 45
        6 (45:7) "Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka. [2. Sam. 7:16 ]
        7 (45:8) Sinä rakastat oikeutta ja vihaat vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on nostanut sinut veljiesi joukosta ja voidellut sinut riemun öljyllä."

´

• tyrkytä
        ekivaari kirjoitti:

jakeista löydy sellaista kohtaa, jossa Isä olisi sanonut poikaansa Jumalaksi! Heprealaiskirjeen 1:8 jakeen alaviite viittaa Psalmin 45:7,8 jakeisiin, joka puolestaan lähteekseen ilmoittaa 2.Sam.7:13-16 jakeet, mutta siellä ei poikaa Jumalaksi sanota, vaan kuritusta saavaksi Jumalan pojaksi;

2. Samuelin kirja 7
        14 "Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niin kuin ihmislapsia lyödään;"

Psalmin 45:6-8 jakeet on korjattu vuoden 1992 versioon 2.Sam.7:13-16 jakeiden mukaiseksi, jossa Daavidin valtaistuimen pysyvyyttä verrataan Jumalan valtaistuimeen;

Psalmit 45
        6 (45:7) "Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka. [2. Sam. 7:16 ]
        7 (45:8) Sinä rakastat oikeutta ja vihaat vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on nostanut sinut veljiesi joukosta ja voidellut sinut riemun öljyllä."

´

Viittaukaset on Raamattuun jäljestäpäin lisätty. Mutta jos sinulla on sellainen Jumalan Poika jota lyödään ihmisvitsalla niin oma on asiasi. Älä toisille tyrkytä.

Lopeta jo lapsellinen jankutus.

• tyrkytä kirjoitti:

Viittaukaset on Raamattuun jäljestäpäin lisätty. Mutta jos sinulla on sellainen Jumalan Poika jota lyödään ihmisvitsalla niin oma on asiasi. Älä toisille tyrkytä.

Lopeta jo lapsellinen jankutus.

ekivaarin keksimä, vaan profeetta Naatan sanoi Jumalan näin puhuneen;

2. Samuelin kirja 7

´

• ....
        ekivaari kirjoitti:

2. Samuelin kirja 7

Psalmit 45

´

puhuu Salomosta: " ILMOITA nyt palvelijalleni DAAVIDILLE, että Herra Sebaot on sanonut näin: Minä otin sinut laitumelta laumasi jäljestä kansani Israelin hallitsijaksi. 9 Olen ollut kanssasi kaikkialla, missä olet kulkenut, ja olen raivannut viholliset pois edestäsi, ja minä teen sinun nimesi yhtä suureksi kuin maan mahtavien nimet.
        10 Minä hankin kansalleni Israelille asuinsijan ja juurrutan sen siihen, niin että se saa asua levollisesti aloillaan. Eivätkä vääryyden tekijät enää sorra sitä niin kuin ennen,
        11 niin kuin vielä silloinkin, kun olin asettanut tuomareita johtamaan kansaani Israelia. Minä päästän sinut rauhaan kaikista vihollisistasi. "Minä, Herra, ilmoitan sinulle, että MINÄ RAKENNAN SINULLE kuningashuoneen.
        12 Kun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lepäät isiesi luona, minä ASETAN hallitsemaan SINUSTApolveutuvan suvun ja vakiinnutan sen kuninkuuden.
        13 POIKASI rakentaa nimelleni temppelin, ja minä pidän hänen kuninkaallisen valtaistuimensa vahvana ikiaikoihin asti.
        14 MINÄ OLEN OLEVA HÄNELLE ISÄ , ja hän on oleva minulle poika, ja jos hän tekee väärin, kuritan häntä niin kuin ihmiset lapsiaan.

• ml213. kirjoitti:

Asialla on toinenkin puoli,- joka monasti on kirkkaampi. Täällä päin on kokoontumisia ja puhuji/opettajia, joiden opetuksesta ja olemuksesta ei saa "kirveelläkään selvää", mitä puoluetta he edustavat. Siis tuovat ymmärryksellään Jumalan ilmoituksia ja tahtoa kuulijoiden tietoisuuteen. Ovat siis puolueettomia opettajia,- joka tulee heti ilmi opetuksesta.

Muuten näitä opettajia on myös helluntaipuolueessakin. Samoin on kirjalloisuutta, joiden kirjoittajat antavat kunnian vain Jumalalle,-. ei ihmiselle tai puolueelle.

Juuri tuohon asiaan liittyy se puolueellisen ihmisen epävarmuus ja luuloisuus kun ei tiedä kenen kirjoitus/optus on kysessä. Eli tärkein asia on ensin tietä mistä puoluesta on asia aktivoitunut. Hassua sinänsä kun ihmisen tulisi ENSIN etsiä Jumalan tahtoa ja kaikkein viimeiseksi puolueita.

vai mikä koska puhut jatkuvasti ja paljon puolueista.
        Et enää osaa erottaa Jumalan seurakuntaakaan
        poliittisista puolueista. Mitähän Jumala tykkää kun
        halvennat Hänen seurakuntansa puoluetasolle?
        Onko puolueajattelu jääny jotenki päälle?
        Alan tässä jo kyllästymään moniin puolueisiisi.
        Vaihda jo levyä...........

• Eetu Salin
        ekivaari kirjoitti:

on meitä opettanut että pitää ottaa selvää, onko Jumala todella puhunut niin kuin väitetään. Esimerkiksi 2.Sam.7:4-17 kirjoitetusta profeetta Naatanin kautta tuodussa profetiassa ei Isä sano poikaansa Jumalaksi, vaikka Ps. 45:6 (45:7) ja Hepr.1:8 niin väittää olevan!

Asioiden tutkiminen ei ole konnuutta vaan Kristuksen laatua, jaloutta; [Ap.t.17:11]

´

Etpäs ole ottanut selvää kun 2 Sam.7:4-17 EI missään tapauksessa kerro Jeesuksesta.

• ml213. kirjoitti:

Jehovan todistajien raamatun käännöksestä asiaa:
        --------
        Lainaus linkin esipuheesta:
        1.2 Esipuhe
        "Koko Uusi testamentti puhuu yhdestä ja ainoasta henkilöstä: Jeesuksesta.
        Raamatun tärkein kysymys onkin: kuka Jeesus on ja mitä Raamattu hänestä kertoo?
        Onko hän Vartiotorniseuran hallintoelimen opetusten mukaan luotu olento ts. enkeli; arkkienkeli Mikael, vai onko hän Kristinuskon opettama kaikkivaltias Jumala? Tämä on koko Raamatun tärkein kysymys".

• Eetu Salin kirjoitti:

Etpäs ole ottanut selvää kun 2 Sam.7:4-17 EI missään tapauksessa kerro Jeesuksesta.

että siinä puhutaan Daavidin valtaistuimesta ja sen tulevista haltijoista. Siitä valtaistuimesta, jonka Jumala oli luvannut Rakastetun suvulle (Daavid = Rakastettu, Lemmikki):

Luukas 1
        32 "Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen," [2.Sam. 7:4-17]

´

• ekivaari kirjoitti:

että siinä puhutaan Daavidin valtaistuimesta ja sen tulevista haltijoista. Siitä valtaistuimesta, jonka Jumala oli luvannut Rakastetun suvulle (Daavid = Rakastettu, Lemmikki):

Luukas 1
        32 "Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen," [2.Sam. 7:4-17]

´

Monesta teistä vaarin parjaajasta ei kertomaan ole,- ihan ymmärrettävistä syistä, mutta pohtikaappa mielessänne ymmärsittekö ja huomioitteko tuon 2 Sam 7:4.......17 ilmoituksen niin laaja-alaisesti kuin ekivaari ymmärtää ja hahmottaa ja yhdistää ja uskoo mm Room. 1:3 jakeen ilmoituksen,- joka liityy juuri tuohon 2 Sam ilmoitukseen.

Jeesus oli lihan puolesta syntynyt Daavidin siemenestä.Siis tämä mies,- jolle tuli antaa nimi Jeesus.

• Tapio522 kirjoitti:

--------
        1.2 Esipuhe
        Onko hän Vartiotorniseuran hallintoelimen opetusten mukaan luotu olento ts. enkeli; arkkienkeli Mikael, vai onko hän Kristinuskon opettama kaikkivaltias Jumala? Tämä on koko Raamatun tärkein kysymys".

Jo perusongelma ymmärtää heidän käännöstään, kun et ymmärrä ja usko,ettei Jumalan Poika ole totinen Jumala. Jo tämä lähtökohta sokeuttaa ihymisen tutkimista muita käännöksiä Jumalan valossa.

Aivan sama tilanne, jos Muslimi,- joka uskoo Koraaniin, niin alkaisi tutkia onko esim. meidän 38/Raamattu käännetty oikein. Heillä jä tutkimisen alkuvaiheessa Jumalasta ja Pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta on väärä ymmärrys.

Ihan sinullekkin tiedoksi Tapio, miten tuntemani JT uskovat Jeesukseen Krisukseen Jumalan Poikaan ja erikoisesti syntien sovittajana ja pelastajana ja odottavat Jeesuksen toista tulemista ja erikoisesti pyrkivät kilvoittelemaan armossa omaamaan yhä laajemmin Krisuksen mieltä ja tuntemaan siten Jumalan tahtoa.

PS. Jumala ei tahdo, että annamme ihmisestä todistuksen netin kautta,- vaan Jumala tahtoo, että kohtaamme ensin ihmisen.

• jaikal kirjoitti:

vai mikä koska puhut jatkuvasti ja paljon puolueista.
        Et enää osaa erottaa Jumalan seurakuntaakaan
        poliittisista puolueista. Mitähän Jumala tykkää kun
        halvennat Hänen seurakuntansa puoluetasolle?
        Onko puolueajattelu jääny jotenki päälle?
        Alan tässä jo kyllästymään moniin puolueisiisi.
        Vaihda jo levyä...........

Varmaan tiedätkin, miten nämä puolueet Helluntai, Babtisti, Jehovan todistaja. Luterilainen. Ortodoksi, Katolilainen jne............ eivät ole seurakuntia,---------vaan PUOLUEITA uskonnollisuudessa. Apostolit eivät koskaan opetuksellaan ohjanneet ihmisiä eri kasteihin/puolueisiin,- vaan ohjaisvat YHTEEN SEURAKUNTAAN ja olemaan yhtä.

Jumalan seurakunta on todella PYHÄ ja sitä tulee pitää PYHÄNÄ.Huomaa miten pilkallisesti itsekkin puhut toisen puolueen ihmisitä eli juuri siten kuin puolueelisuus ohjakin ihmisen asenteita ja mieltä.Tästä syystä HALVEKSIN puolueellisuutta ja puolueita,- en ihmisiä.

• efox
        ml213 kirjoitti:

Monesta teistä vaarin parjaajasta ei kertomaan ole,- ihan ymmärrettävistä syistä, mutta pohtikaappa mielessänne ymmärsittekö ja huomioitteko tuon 2 Sam 7:4.......17 ilmoituksen niin laaja-alaisesti kuin ekivaari ymmärtää ja hahmottaa ja yhdistää ja uskoo mm Room. 1:3 jakeen ilmoituksen,- joka liityy juuri tuohon 2 Sam ilmoitukseen.

Jeesus oli lihan puolesta syntynyt Daavidin siemenestä.Siis tämä mies,- jolle tuli antaa nimi Jeesus.

Kun vaarin ymmärrystason laajuutta laajennetaan vielä hänen mielenneitsyyteen niin on keitos valmis. Mielenneitsyys sanaa ei löydy Raamatusta.

Meidän pitäisi ymmärtää että vaarin mielenneitsyyden ymmärrystason laajuus sanoo 2. Sam.7:14 tarkoittaen Jeesusta.

En tarvitse kyseessä olevan jakeen ymmärtämiseen mielenneitsyyttä siinä puhutaan Salomosta.

• efox kirjoitti:

Kun vaarin ymmärrystason laajuutta laajennetaan vielä hänen mielenneitsyyteen niin on keitos valmis. Mielenneitsyys sanaa ei löydy Raamatusta.

Meidän pitäisi ymmärtää että vaarin mielenneitsyyden ymmärrystason laajuus sanoo 2. Sam.7:14 tarkoittaen Jeesusta.

En tarvitse kyseessä olevan jakeen ymmärtämiseen mielenneitsyyttä siinä puhutaan Salomosta.

No, onhan todella vaarillakin sokeita pisteitä. Merkitävin ja haittaavin,- mitä olen havainnut, niin on se kun hän ei ymmärrä tai huomioi toisen ihmisen ymmärrystasoa ja monasti turha kinastelu johtuu juuri tästä.

Nimittäin jos toisen ihmisen uskoa ohjaa väärä ymmärrys asioista, niin kinastelemalla tämä ongelma ei ratkea.Ihminen,- jolla on laaja-alainen ymmärrystaso, niin monasti koetaan riitelevänä ja kiusallisena ihmisenä,- koska tämä ihminen näkee asioissa kauas ja laajasti.Niin, jos ei ymmärrystaso/alue ole laajentunut toisen ihmisen tilanteen ymmärtämiseen ja huomioimiseen tilanteessa.

No, lie niitä ihmisen perusongelmia ihmissuhteissa.

• efox kirjoitti:

on synonyymi-ilmaisu puhtaasta, vilpittömästä ja turmeltumattomasta mielestä, jonka tärkeydestä Jeesus ja apostolit paljonkin puhuivat, [Joh.1:47; 13:10,11; 15:3; 2.Kor.11:2,3; Ilm.14:1-5]. Sen vastakohta on turmeltu, turmeltunut mieli; [1.Tim. 6:5; 2.Tim. 3:8]

´

• ml213 kirjoitti:

No, onhan todella vaarillakin sokeita pisteitä. Merkitävin ja haittaavin,- mitä olen havainnut, niin on se kun hän ei ymmärrä tai huomioi toisen ihmisen ymmärrystasoa ja monasti turha kinastelu johtuu juuri tästä.

Nimittäin jos toisen ihmisen uskoa ohjaa väärä ymmärrys asioista, niin kinastelemalla tämä ongelma ei ratkea.Ihminen,- jolla on laaja-alainen ymmärrystaso, niin monasti koetaan riitelevänä ja kiusallisena ihmisenä,- koska tämä ihminen näkee asioissa kauas ja laajasti.Niin, jos ei ymmärrystaso/alue ole laajentunut toisen ihmisen tilanteen ymmärtämiseen ja huomioimiseen tilanteessa.

No, lie niitä ihmisen perusongelmia ihmissuhteissa.

että koska vastapuoli on päättänyt pysytellä vääryydessään, ei hän muuta mieltään, mutta heidän paljot selittelynsä menevät niin absurdeiksi että monet kirjoitustemme lukijat oppivat ymmärtämään Jumalan tahdon ja tekstien tarkoituksen. Sitä Juuri vastustajat pelkäävät ja yrittävät ajaa minua pois palstalta kirjoittamasta. Minulle sopii mainiosti, että myös vastustajani saavat esittää mielipiteensä!

´

• efox kirjoitti:

Kerro nyt efox sitten omin sanoin, miten ymmärrät nämä jakeet, joihin ekivaari viittasi.

Rev 14:4 Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,
        Rev 14:5 eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.

Ovatko nämä puhtaita mieleltään, niinkuin neitsyet?
        Vai onko heidät mielestäsi kirjaimellisesti harjattu juuriharjalla ja saippualla tahrattomiksi, puhtaiksi?
        Vai olisiko jakeet mahdollisesti luettava hengellisesti?

Millainen on mieleltään ihminen, jonka suussa ei ole valhetta havaittu?
        Onko hän niinkuin neitsyt? Vai niinkuin portto?
        Kenenkähän ”naisen” kanssa nämä eivät ole saastuttaneet itseään?

Lueppa Ilmestyskirjan naisista, jos ymmärrät vertauskuvallisuutta.
        Ennenkuin on perehtynyt asiaan, ei kannata ryhtyä heittelemään mitään mielenneitsyys-sanasta.

• efox
        Jonah kirjoitti:

Kerro nyt efox sitten omin sanoin, miten ymmärrät nämä jakeet, joihin ekivaari viittasi.

Rev 14:4 Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,
        Rev 14:5 eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.

Ovatko nämä puhtaita mieleltään, niinkuin neitsyet?
        Vai onko heidät mielestäsi kirjaimellisesti harjattu juuriharjalla ja saippualla tahrattomiksi, puhtaiksi?
        Vai olisiko jakeet mahdollisesti luettava hengellisesti?

Millainen on mieleltään ihminen, jonka suussa ei ole valhetta havaittu?
        Onko hän niinkuin neitsyt? Vai niinkuin portto?
        Kenenkähän ”naisen” kanssa nämä eivät ole saastuttaneet itseään?

Lueppa Ilmestyskirjan naisista, jos ymmärrät vertauskuvallisuutta.
        Ennenkuin on perehtynyt asiaan, ei kannata ryhtyä heittelemään mitään mielenneitsyys-sanasta.

Tästä asiasta on käyty pitkiä keskuteluja. Raamattu puhuu kyllä neitsyydestä mutta ei mielenneitsyydestä.

Ekivaari on alkuaan kehittänyt mielenneitsyyden kumotakseen Marian neitsyyden!

Vaikka suussa ei ole valhetta havaittu ei tarkoita mielenneitsyyttä.

Room. 3:23 23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.

• ml213.
        efox kirjoitti:

Tästä asiasta on käyty pitkiä keskuteluja. Raamattu puhuu kyllä neitsyydestä mutta ei mielenneitsyydestä.

Room. 3:23 23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.

Ei millään pahalla, mutta huomioitko, ettet ymmärrä kokonaisuutta/asiaa.

• efox kirjoitti:

ja nytkin se olit sinä, efox, joka otit sen puheeksi klo 9:51, kun ekivaarin ymmärrystasoa arvioit! Kun Jeesus puhui vertauksen viisaista ja tyhmistä neitsyistä, niin eikö juuri ymmärtäväisyys ja tyhmyys ole mielen eikä lihallisen emättimen ominaisuuksia? [Matt. 25:2].

Ymmärryksemme taso ilmenee kunkin meistä omista kirjoituksistamme, niin etten tarvitse lukijoille julkisesti ilmoittaa sinun ymmärryksesi tasoa.

´

• ml213 kirjoitti:

Varmaan tiedätkin, miten nämä puolueet Helluntai, Babtisti, Jehovan todistaja. Luterilainen. Ortodoksi, Katolilainen jne............ eivät ole seurakuntia,---------vaan PUOLUEITA uskonnollisuudessa. Apostolit eivät koskaan opetuksellaan ohjanneet ihmisiä eri kasteihin/puolueisiin,- vaan ohjaisvat YHTEEN SEURAKUNTAAN ja olemaan yhtä.

Jumalan seurakunta on todella PYHÄ ja sitä tulee pitää PYHÄNÄ.Huomaa miten pilkallisesti itsekkin puhut toisen puolueen ihmisitä eli juuri siten kuin puolueelisuus ohjakin ihmisen asenteita ja mieltä.Tästä syystä HALVEKSIN puolueellisuutta ja puolueita,- en ihmisiä.

kiellät Jumalan Raamatun ilmoittaman paikallisseurakunnan ja kaikki sen virat ja viranhaltijat sekä seurakuntakurin. No, siihen se Herran Jeesuksen Kristuksen (Jumalan Sanan) kieltäminen automaattisesti johtaa.

Ei ole siis mitään Jumalan paikallista seurakuntaa, ei ole mitään konkreettista Raamatun Sanan mukaista uskovien yhteyttä jonka voi todeta ja jonka voi nähdä ja kokea. Kaikki on vain jossakin avaruudessa leijuvaa universaalista utopiaa. Näin ei Sana opeta seurakunnasta. Seurakunnalle voidaan lähettää kirje, niin, RAAMATULLISELLE JUMALAN SEURAKUNNALLE.

Mutta koska sinulla ei ole HERRAA Jeesusta Kristusta, Jumalan Sanaa, ei sinulla ole myöskään Hänen seurakuntaansa. Tämähän on looginen seuraus elämästä ilman Jumalaa, ilman Kristusta maailmassa.

• merihukka
        ml213 kirjoitti:

Jo perusongelma ymmärtää heidän käännöstään, kun et ymmärrä ja usko,ettei Jumalan Poika ole totinen Jumala. Jo tämä lähtökohta sokeuttaa ihymisen tutkimista muita käännöksiä Jumalan valossa.

Aivan sama tilanne, jos Muslimi,- joka uskoo Koraaniin, niin alkaisi tutkia onko esim. meidän 38/Raamattu käännetty oikein. Heillä jä tutkimisen alkuvaiheessa Jumalasta ja Pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta on väärä ymmärrys.

Ihan sinullekkin tiedoksi Tapio, miten tuntemani JT uskovat Jeesukseen Krisukseen Jumalan Poikaan ja erikoisesti syntien sovittajana ja pelastajana ja odottavat Jeesuksen toista tulemista ja erikoisesti pyrkivät kilvoittelemaan armossa omaamaan yhä laajemmin Krisuksen mieltä ja tuntemaan siten Jumalan tahtoa.

PS. Jumala ei tahdo, että annamme ihmisestä todistuksen netin kautta,- vaan Jumala tahtoo, että kohtaamme ensin ihmisen.

Kiinnostaa toki Tutkijan raamattu. Todella hyvä, kun toit sen esille.
        Silti yhdyn ml213 näkemykseen, että sekin on ihmisen tutkima ja johtopäätöksiä tekevä. Jokaisen kohdan voi tarkistaa itsekin suhteuttamalla sen asiakokonaiuuteen. Sen mitä vilkaisin, Tutkijan esityksissä itsessään näyttäisi olevan tällaista linjaa.

Hebr. 1: 8 kohdasta kirjeen ko. lukua vasten TK:ssa on mielestäni oikea kanta.
        Luvun kertojana on "Jumala". Kirjoittaja aivoittaa "Jumalan tahtoa".
        Kirjoittaja tuo esille esikoisen, Pojan ja Jeesuksen. Nämä on UT:n linjan mukaisesti yhdistettävissä toisiinsa hengellisesti. Siitä seuraa, että Jeesus ei ole oikeasti Jumalan siittämä eikä lihallisesti Jumalan lapsi
        1: 8 poikkeaa luvun linjasta 33/38 versiosssa. Mutta kun sanotaan, Jumala on Pojan valtaistuimen perusta, luvun linja pitää loogisesti yhtä.

Kysymys on periaatteessa loogisesta virheestä. Voisi olettaa, että alkuperäinen kirjoittaja olisi ollut ammattiylpeä itsestään, eikä olisi tehnyt näin läpiselvää väärennöstä.
        Olettaisin siksi, että kirjoitusta on muokattu myöhemmin kolminaisuusopia vasten ja jätetty logiikka silleen.

• Tapio522 kirjoitti:

--------
        1.2 Esipuhe

opettaa että Jeesus on enkeli Miikael. Jos Jeesus on enkeli, silloin Hänen isänsäkin on enkeli.
        Tässä on ristiriita Ramatun ilmoituksen kanssa. Raamattu ilmoittaa että Jeesus on Jumalan Poika.
        Silloin Hän ei voi olla enkeli. Mutta Vartiotorniseuralla onkin ihan oma Jeesus.

Kuka on Vartiotorniseuran jumala koska he palvelevat enkelijeesuksen isää?
        Vartiororniseuran jumala on enkeli. Kuka jumala on enkelijumala? Arvappas!

• jaikal kirjoitti:

kiellät Jumalan Raamatun ilmoittaman paikallisseurakunnan ja kaikki sen virat ja viranhaltijat sekä seurakuntakurin. No, siihen se Herran Jeesuksen Kristuksen (Jumalan Sanan) kieltäminen automaattisesti johtaa.

Ei ole siis mitään Jumalan paikallista seurakuntaa, ei ole mitään konkreettista Raamatun Sanan mukaista uskovien yhteyttä jonka voi todeta ja jonka voi nähdä ja kokea. Kaikki on vain jossakin avaruudessa leijuvaa universaalista utopiaa. Näin ei Sana opeta seurakunnasta. Seurakunnalle voidaan lähettää kirje, niin, RAAMATULLISELLE JUMALAN SEURAKUNNALLE.

Mutta koska sinulla ei ole HERRAA Jeesusta Kristusta, Jumalan Sanaa, ei sinulla ole myöskään Hänen seurakuntaansa. Tämähän on looginen seuraus elämästä ilman Jumalaa, ilman Kristusta maailmassa.

Lienee asian pohtiminen turhaa,- koska et ymmärrä asioita. Olen aiemmin jo useamman vuoden aikana kirjoitellut, miten paikkakunnalla KAIKKI uudestisyntyneet ihmiset muodostavat tämän Jumalan seurakunnan. Siis senb paikallisen,- koska kysehän on juuri paikkakunnalla asuvista sisarista ja veljistä.

No, kuten viestissäsi taas kirjoitat,_ koska et ymmärrä, että kiellän Jumalan paikallis seurakunnan. No, en todella tiedä tulisiko minjun itkeä vai nauraa.
        Ei millään pahalla, mutta olen vakuuttunut viestiesi pohjalta, että sinulla on neuroosi ymmärtää/kirjoitaa asiat juuri toisin kuin toinen ihminen ilmentää. Tämä ilmiöhän on toisaalta aika yleistä ajatellen lihallisen ihmisen mieltä.

Esim. jos ihminen ei aidosti ymmärrä, miten paikkakunnan kaikki sisaret ja veljet muodostavat sen seurakunnan,- joka on Jumalan aivoittama aina siihen syntymistä/liittymistä myöten. Niin, jos ihmiknen ei ymmärrä mitä tuo arjen tasolla tarkoittaa, niin ihmisen ymmärryskyky on todella alhaisella tasolla.

No, taas kokonaan toinen asia on uskooko ihminen tuota todeksi.

Ajattele tarkoin. Jos kuviteltaisiiin, miten mustalaisheimo olisi tämä Jumalan seurakunta. Ymmärtänet, että JOKAINEN mustalainen mies ja nainen,- joka asuu paikkakunnalla, niin kuuluu taatusti mustalaisheimoon. Onhan hän syntynyt tämän heimon sisälle ja ymmärtänet,- ainakin toivon niin, niin näiden mustalaisten ymmärrys vaikuttaa siihen, pitävätkö he yhtä ja seurustelevatko he keskenään.

• jaikal kirjoitti:

opettaa että Jeesus on enkeli Miikael. Jos Jeesus on enkeli, silloin Hänen isänsäkin on enkeli.
        Tässä on ristiriita Ramatun ilmoituksen kanssa. Raamattu ilmoittaa että Jeesus on Jumalan Poika.
        Silloin Hän ei voi olla enkeli. Mutta Vartiotorniseuralla onkin ihan oma Jeesus.

Kuka on Vartiotorniseuran jumala koska he palvelevat enkelijeesuksen isää?
        Vartiororniseuran jumala on enkeli. Kuka jumala on enkelijumala? Arvappas!

Mutta, huomaappa, kun harva täällä kirjoittaja todella uskoo sydämessään Jeesusta Kristusta Jumalan POJAKSI.

Miten sokea voi nähdä toisen ihmisen sokeuden ja siitä aiheutuvan lankeamisen.Tuntemani Jehovan todistajat ovat ainakin siinä oikeassa ja terveessä uskossa, että he ymmärtävät ja uskovat olevan yhden totisen Jumalan ja erikoisesti ettei Jumala ole LAJI kuten moni ihminen uskoo ja ymmärtää.

Eli Jumalan Poika ei voi olla Jumala, vaikka on Jumalasta syntynyt eli on heillä ainakin jotain alkuperäistä totuutta uskossaan.

• efox
        ekivaari kirjoitti:

ja nytkin se olit sinä, efox, joka otit sen puheeksi klo 9:51, kun ekivaarin ymmärrystasoa arvioit! Kun Jeesus puhui vertauksen viisaista ja tyhmistä neitsyistä, niin eikö juuri ymmärtäväisyys ja tyhmyys ole mielen eikä lihallisen emättimen ominaisuuksia? [Matt. 25:2].

Ymmärryksemme taso ilmenee kunkin meistä omista kirjoituksistamme, niin etten tarvitse lukijoille julkisesti ilmoittaa sinun ymmärryksesi tasoa.

´

Saat minun puolesta julkisesti ilmoittaa ymmärrystasoni. Uudetkin lukijat saavat tietää mitä sinun mielenneitsyys tuottaa.

• ymmärrystaso
        ekivaari kirjoitti:

´

näkyy julkisesti kirjoituksista täällä, niin aika huvittavaa, että hän silti tyhmyyttään täällä mainostaa!

Kuten efox totesi, ekivaari sekoilee ihmisopissaan ja yrittää vääristellä Jeesuksen jumalallisen syntyperän, mikä on evankeliumien aluissa kerrottu selkeästi ja on jokaiselle helppo ymmärtää kirjaimellisena totuutena. Valhevaarin valikoiva lukutaito on löytänyt mielenneitsyyden viittauksia muista jakeista ja yrittää korvata niillä sepustuksillaan Jeesuksen syntymästä kerrotun.

Itse asiassa hän yrittää monin kohdin hengellistää Jeesuksen tehtävän suurimmaksi osaksi, joka vain osoittaa harhaoppisen ymmärrystasoa. Sen mukaan voi heittäytyä vaikka jankuttavaksi roskakirjoittajaksi, joka viestien määrällä korvaa heikkotasoisia väitteitään.

Tyypillistä valhevaarille oli myös tuoda esille samaa näkökulmaa neitsyydestä, jolla hän on ennen useasti suunnannut rivouksiaan Mariaan. Harhaoppisissa ihmisissä useinkin kieroutunut lihallisuus vie luonnottomuuksiin ja irstauksiin. Mikäli tällainen pysyisi vaarilla puheiden tasolla, antaa se silti tietyn kuvan "mielenneitsyys"-oppien selostajan tasosta

.

• Isän todistus
        ml213 kirjoitti:

Mutta, huomaappa, kun harva täällä kirjoittaja todella uskoo sydämessään Jeesusta Kristusta Jumalan POJAKSI.

Miten sokea voi nähdä toisen ihmisen sokeuden ja siitä aiheutuvan lankeamisen.Tuntemani Jehovan todistajat ovat ainakin siinä oikeassa ja terveessä uskossa, että he ymmärtävät ja uskovat olevan yhden totisen Jumalan ja erikoisesti ettei Jumala ole LAJI kuten moni ihminen uskoo ja ymmärtää.

Eli Jumalan Poika ei voi olla Jumala, vaikka on Jumalasta syntynyt eli on heillä ainakin jotain alkuperäistä totuutta uskossaan.

8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

• efox
        ml213 kirjoitti:

"ettei Jumala ole LAJI kuten moni ihminen uskoo ja ymmärtää"

Jumala on laji muussa tapauksessa Isä on antanut Pojalleen itseään korkeamman nimen.

HUOM kaikkia muita nimiä korkeamman,

Fil. 2:11 9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,

• Isän todistus kirjoitti:

8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

pojasta sanoo Jumala: "Sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka"

2. Samuelin kirja 7
        14 "Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niin kuin ihmislapsia lyödään;
        16 Ja sinun sukusi ja kuninkuutesi pysyvät sinun edessäsi iäti, ja sinun valtaistuimesi on oleva iäti vahva."

´

• efox kirjoitti:

Jumala on laji muussa tapauksessa Isä on antanut Pojalleen itseään korkeamman nimen.

Fil. 2:11 9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,

Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.

Ilm. 14:1

Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.

• efox kirjoitti:

Isän nimessä, ei omassa nimessään:

Johannes 5
        43 "Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan."

Matt. 6:9
        "Rukoilkaa siis te näin: ISÄ meidän, joka olet taivaissa! PYHITETTY OLKOON SINUN NIMESI;"

Joh. 17:6
        "Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin."

Ja Jeesuksen omat ovat ottaneet VAARIN, Aamen!

Joh. 17:26
        Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

´

• jari-pek-ka kirjoitti:

Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.

Ilm. 14:1

Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.

käyttää valtakirjanaan Isän sinettiä, joka on sama kuin Isän nimi, ja kaikki joihin se on painettu, saavat sitä käyttää;

Johannes 6
        27 "Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."

Ef. 1:13
        "Hänessä on teihinkin, sitten kuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,"

Ef. 4:30
        "Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka."

´

• efox kirjoitti:

Lajioppi tuntuu olevan tunnustettu Jeesusta Jumalana pitävien keskuudessa.
        Eräs palstalla kirjoittava on mm. sanonut näin:
        **Jumalan Poika on myös Jumala koska.... Ihmisestä syntyy ihminen, lampaasta syntyy lammas ja Jumalasta syntyy Jumala; kukin lajinsa mukaan.**

Jumalan sanominen lajiksi tai Jumalan alentaminen sanomalla Häntä jonkin lihallisen lajin kaltaiseksi, on mielestäni mitä vakavinta Jumalan kunnian (kirkkauden) halventamista.
        Sana sanoo näin:

Rom 1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        Rom 1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden m-u-u-t-t-a-n-e-e-t katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten k-u-v-a-n kaltaiseksi.

Olisi syytä kahdesti harkita, mihin Kaikkivaltiasta Jumalaa vertaa.

• ymmärrystaso kirjoitti:

näkyy julkisesti kirjoituksista täällä, niin aika huvittavaa, että hän silti tyhmyyttään täällä mainostaa!

Kuten efox totesi, ekivaari sekoilee ihmisopissaan ja yrittää vääristellä Jeesuksen jumalallisen syntyperän, mikä on evankeliumien aluissa kerrottu selkeästi ja on jokaiselle helppo ymmärtää kirjaimellisena totuutena. Valhevaarin valikoiva lukutaito on löytänyt mielenneitsyyden viittauksia muista jakeista ja yrittää korvata niillä sepustuksillaan Jeesuksen syntymästä kerrotun.

Itse asiassa hän yrittää monin kohdin hengellistää Jeesuksen tehtävän suurimmaksi osaksi, joka vain osoittaa harhaoppisen ymmärrystasoa. Sen mukaan voi heittäytyä vaikka jankuttavaksi roskakirjoittajaksi, joka viestien määrällä korvaa heikkotasoisia väitteitään.

Tyypillistä valhevaarille oli myös tuoda esille samaa näkökulmaa neitsyydestä, jolla hän on ennen useasti suunnannut rivouksiaan Mariaan. Harhaoppisissa ihmisissä useinkin kieroutunut lihallisuus vie luonnottomuuksiin ja irstauksiin. Mikäli tällainen pysyisi vaarilla puheiden tasolla, antaa se silti tietyn kuvan "mielenneitsyys"-oppien selostajan tasosta

.

5 "ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikään kuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,
        6 joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi."

´

• Häntä..
        ekivaari kirjoitti:

ekivaarin keksimä, vaan profeetta Naatan sanoi Jumalan näin puhuneen;

2. Samuelin kirja 7

´

lyötiin "ihmisvitsalla", mutta ei sen tähden, että Hän olisi syntiä tehnyt, vaan meidän pahain tekojemme tähden kohtasi rangaistus Häntä.
        Häntä ruoskittiin, ei varmaan millään koivuvitsalla, vaan ruoskalla, johon oli laitettu ehkä metallipaloja, jotka kyntivät pitkät vaot Hänen selkäänsä.
        Hän oli kipujen mies ja sairauden tuttava, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet. Ei ollut Hänellä vartta eikä kauneutta, joihin olisimme mielistyneet. (Jesaja 53:ta katkelmia)
        Osa aikalaisistaan näki Hänet Jumalan Poikana, Kristuksena, Messiaana, pelastajanaan, osa taas Joosefin poikana.
        Näin se tuntuu olevan tänäkin päivänä. Kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan? Nöyrät sen näkevät ja iloitsevat. Toisille Hän on tänäänkin vain ehkä Joosefin poika, ehkä taitava opettaja ja profeettakin. Mutta nöyrille Hän on Jumala, Pelastaja, Kaikkivaltias, itse Elämä ja elämänantaja.

• Häntä.. kirjoitti:

lyötiin "ihmisvitsalla", mutta ei sen tähden, että Hän olisi syntiä tehnyt, vaan meidän pahain tekojemme tähden kohtasi rangaistus Häntä.
        Häntä ruoskittiin, ei varmaan millään koivuvitsalla, vaan ruoskalla, johon oli laitettu ehkä metallipaloja, jotka kyntivät pitkät vaot Hänen selkäänsä.
        Hän oli kipujen mies ja sairauden tuttava, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet. Ei ollut Hänellä vartta eikä kauneutta, joihin olisimme mielistyneet. (Jesaja 53:ta katkelmia)
        Osa aikalaisistaan näki Hänet Jumalan Poikana, Kristuksena, Messiaana, pelastajanaan, osa taas Joosefin poikana.
        Näin se tuntuu olevan tänäkin päivänä. Kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan? Nöyrät sen näkevät ja iloitsevat. Toisille Hän on tänäänkin vain ehkä Joosefin poika, ehkä taitava opettaja ja profeettakin. Mutta nöyrille Hän on Jumala, Pelastaja, Kaikkivaltias, itse Elämä ja elämänantaja.

Mar 14:61 Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen YLISTETYN POIKA?"
        Mar 14:62 Jeesus sanoi: "OLEN ; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".

Jeesus ei siis ole Ylistetty Jumala vaan Ylistetyn Jumalan Poika.

Mat 26:63 Mutta Jeesus oli vaiti. Niin ylimmäinen pappi sanoi hänelle: "Minä vannotan sinua elävän Jumalan kautta, että sanot meille, oletko sinä Kristus, Jumalan Poika".
        Mat 26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."

Jeesus ei siis ole Jumala vaan Jumalan Poika.

Kerro se raamatun jae, jossa Jeesus sanoo olevansa nöyrille Jumala. Tai ylipäätään olevansa Jumala. Jos et sitä pysty kertomaan, puhut vastoin parempaa tietoa.

• montakin
        Jonah kirjoitti:

Mar 14:61 Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen YLISTETYN POIKA?"
        Mar 14:62 Jeesus sanoi: "OLEN ; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".

Jeesus ei siis ole Ylistetty Jumala vaan Ylistetyn Jumalan Poika.

Mat 26:63 Mutta Jeesus oli vaiti. Niin ylimmäinen pappi sanoi hänelle: "Minä vannotan sinua elävän Jumalan kautta, että sanot meille, oletko sinä Kristus, Jumalan Poika".
        Mat 26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."

Jeesus ei siis ole Jumala vaan Jumalan Poika.

Kerro se raamatun jae, jossa Jeesus sanoo olevansa nöyrille Jumala. Tai ylipäätään olevansa Jumala. Jos et sitä pysty kertomaan, puhut vastoin parempaa tietoa.

nöyräsydämistä, jotka tunnustavat Jeesuksen Jumalaksi.
        Kyllä Jeesus on pian saapuva kirkkaudessaan taivaan pilvien päällä, ihan niinkuin pilvi vei Hänet pois opetuslasten katsellessa, samoin Hän on tuleva takaisin, Kaikkivaltiaana Jumalana.
        Hän, joka oli ja on ja tuleva on, Kaikkivaltias!

• montakin kirjoitti:

nöyräsydämistä, jotka tunnustavat Jeesuksen Jumalaksi.
        Kyllä Jeesus on pian saapuva kirkkaudessaan taivaan pilvien päällä, ihan niinkuin pilvi vei Hänet pois opetuslasten katsellessa, samoin Hän on tuleva takaisin, Kaikkivaltiaana Jumalana.
        Hän, joka oli ja on ja tuleva on, Kaikkivaltias!

Kaikkivaltiaana taivaan ja maan Herrana:

Matt. 11:25
        "Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille." [Luuk. 10:21]

Olen tämän ennenkin sanonut ja pitää sanoa jälleen, että Jeesuksen ja apostolien aikaisesta Jumalan palvelusta on luovuttu ja siirrytty Isän sijasta palvelemaan itsensä Jumalaksi korottanutta poikaa.
        [2.Tess.2:4]

´

´

• Hupsista heijaa, olipas se "tutkijan Raamattu" ja sen selitykset, kovin jehovantodistaja painotteisia. Taidan pysyä Novumissa :)

• Minäkin avasin sen Jonahin antaman linkin ja se mitä sieltä löytyi on mielestäni ihan aitoa tutkimusta.
        Tutkimus tehdään ns. "puhtaalta pöydältä" ei siinä verrata minkä seurakunnan aatteisiin tämä tai tuo kohta sopii, vaan halutaan saada selville se mitä Sanassa on haluttu ihmisille ilmoittaa.
        Se kai on tärkeintä, eikä se miten joku on mielessään Sanaa aikojen kuluessa selittänyt ja soveltanut.
        Eihän näitä kirkkoja näin mahdotonta määrää olisikaan, jos jokainen olisi pysynyt siinä mikä on alunperin ilmoitettu.
        Ei meillä tai teillä olisi silloin mitään riitelemistä keskenään, mitä mikäkin kohta tarkoittaa.
        Mutta kaikki se sekoitus on paholaisen työtä, sehän on se periaate "hajoita ja hallitse".
        Mitä enemmän riidellään sen parempi hänen mielestään, silloin ei toteudu Jeesuksen toivomus "että me yhtä olisimme".

Tämä netti antaa paljon mahdollisuuksia myös Raamatun tutkimiseen.
        Esim. sanahaulla löytää Raamattu.uskonkirjat. net ohjelmasta niin helposti asiayhteyksiä.
        Ennen sai selata puoli Raamattua, että löysi jonkun asian, kun ei muistanut sen paikkaa.

Mutta niinhän Danielinkirjassa sanotaan
        Dan.12;9 Niin hän sanoi: "Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.

10 Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.

Siunausta kaikille tutkijoille ja teillekin, jotka saatte tietoa heidän kauttaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      87
      3592
    2. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      15
      3271
    3. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      678
      3004
    4. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      52
      2853
    5. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      53
      2580
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      45
      2456
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      31
      2241
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      146
      2169
    9. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      171