olen harkinnut vakavasti television poisheittoa ja nettiyhteyden katkaisemista? syyni ovat yksinkertaiset: minusta tuntuu, että vietän kaiken vapaa-aikani näiden parissa ja rahaakin menee niihin aivan tajuttomasti puhumattakaan televisiomaksusta! opiskeluni kärsivät myös! ajattelin kuitenkin jättää läppärini, että aineiden kirjoittaminen onnistuu yhä, mutta sitten ei tulisi vietettyä turhaa "lööpäily" aikaa netissä, arvioin että käytän päivittäin noin 5-8 tuntia yhteensä molempiin, pelkään vain että minkälainen "järkytys" elämääni on tulossa, jos teen tämän "traagisen" teon?
onko muita opiskeljoita ilman televisiota ja telkkaria? kertokaapas nyt täydelliselle netti ja televisioriippuvaiselle mitä mun kannattais tehdä? onko muilla ollut samanlaisia ongelmia?
ei televisiota eikä nettiä!
7
509
Vastaukset
- ...........
Todella ihailtava teko, jos noin päädyt tekemään. Olen samassa tilanteessa, eli olen liian netti- ja televisioriippuvainen ja se vaikuttaa liikaa opiskeluihin ja muuhun elämääni. Nuorempana harrastin paljon kehittävämpiä asioita, mm. lukemista ja piirtämistä, mutta nyt en malta keskittyä niihin tarpeeksi pitkäjänteisesti, koska on pakko päästä vähän väliä tarkistamaan, onko keskustelupalstoille jättämiini viesteihin tullut vastausta jne. Ainoa keino minulle päästä irti netistä ja telkkarista on lähteä pois kotoa, jonnekin ulos tai kuntosalille harrastamaan liikuntaa. Kotona pystyn olemaan ilman nettiä tai telkkaria ainoastaan silloin, kun aloitan siivousprojektin tai kun nukun. :P
Joskus toivon, että olisin ollut nuori 70- tai 80-luvulla, kun kotitietokoneet eivät olleet niin yleisiä. Mulla olisi varmaan silloin ollut jopa elämä.
Jos päätät luopua netistä tai telkkarista, niin varmasti alussa sinulla voi olla vieroitusoireita, mutta varmasti keksit jotain muuta vapaa-ajanvietettä niiden tilalle ja vastapainoksi jaksat keskittyä opiskeluun, kun ei ole tv-ohjelmia ym. vahdattavana.
Voi kun uskaltaisin tehdä saman, niin voisin sen jälkeen keskittyä kehittävämpiin harrastuksiin, kuten lukemiseen, piirtämiseen, opetella viimeinkin soittamaan kitaraa kuten olen aina haaveillut jne. - ilman tv:tä
oon ollut kolme vuotta ilman televisiota ja mainiosti menee! :) ekat pari kuukautta oli outoa ja tuskaisaa kun lempisarjat jäi kesken mutta nykyään en edes haluais katsoa tv:tä. tosin joskus kun jollain kaverilla sattuu olemaan tv auki niin jään seuraamaan vaikka mainoksia mielenkiinnolla kun ne on ihan uusia mulle :D vaatiihan se totuttelua mut jos hankkiutuu eroon tv:stä niin ei sitä sen jälkeen kovin vaikee oo olla katsomatta..
netti mulla on edelleen. se on sen verran hyödyllinen et en osaa luopua vaikka aikanaan tv:n katseluun kulunut aika ehkä tuleekin usein korvattua turhalla surffailulla.. :D- jpos
Sama homma, kolmatta vuotta ilman televisiota ja eipä tuota oikein kaipaakkaan. Lähestulkoon kaiken mitä haluaa nähdä löytää netistä ja lempparisarjoja voi seurata sillon ku itestä siltä tuntuu. Ja tosiaan kavereilla käydessä jää tuijottamaan mainoksia. :D
Netistä en osaa luopua, enkä haluaisikaan. Helppo tapa pitää yhteyttä eripuolla asuviin kamuihin ja kätevä tiedon etsimiseen. Mutta vie silti valtavasti aikaa tää netin äärellä oleilu. :D
- ilmanteeveetä
Jätin tv:n katselun kokonaan pois vaikka TV on edelleen. Muut perheenjäsenet katsomat, mutta minä en. Ei ole vaikeeta ollut kuin sen päätöksen tekeminen.
Ja aikaa on paljon; toiset kysyy ihmeissään, miten sulla voi olla noin paljon virtaa ja aikaa. Helppo juttu; sitä tulee ihmeen energiseksi, kun sohva ei vie sitä.
Tsemppaan nyt syksyn tentttiin ja sen jälkeen katsotaan, palaanko ruudun ääreen. Toivottavasti ei, sillä luvassa on huippukonsertteja syksyllä ja voin hyvin ostaa liput niihin. Ja sitten jää aikaa discooiluun ja muuhun mukavaan.
Ihanaa, ihanaa ilman teeveetä! - tvfree
Luovuin itsekin tv:stä pääsykoekeväänä, enkä sen jälkeen sitä ole kaivannutkaan. Toki minulla on esim. jotain tv-sarjoja dvd:llä, mutta harvoin tulee enää niitäkään katsottua (ja kun tuleekin, niin ajankohdan saa päättää itse). Olen jaksanut keskittyä paremmin esim. kouluhommiin, kun tv ei enää vie isoa osaa ajastani (kuten aiemmin). Netistä en kuitenkaan ole vielä pystynyt luopumaan, vaikka se viekin paljon aikaa, koska siitä on kuitenkin paljon hyötyäkin.
- Kokemusta on
Ihminen keksii näppäriä tapoja lorvailuun, vaikka hänellä ei olisi televisiota, nettiä, puhelinta tai edes radiota. Ainoa, mikä todella auttaa, on tarttuminen itseään niskasta ja paneutuminen työhön tai opiskeluun.
- Tv:tä en osta, mutta
Onko teillä erikseen televisio ja tietokone vai tietokoneeseen tv-kortti tai jokin muu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?523101Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n522305Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari692201Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa972088Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä261848Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh661809Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr791556Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http451335Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1401303Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian1661119