Töitä..EI KIITOS !

Ei kiitos pakko työl

hei.

Kertokaapahan hyviä kikkoja miten kieltäydytään työkkärin tarjoamista pakko töistä? Vai tuleeko ne edes tarjoaan jos vaan muutaman kuukausen on työttömänä?

Voinko sanoo työkkäriin että haen vaan oman alan töitä?(sähkö, mullaku ei riittävää työ kokemusta nii tuskin kukaan mua palkkaa:)

Ite olen ollu nyt 2kk työttömänä, liiton rahoilla ja haluaisin käyttää ne loppuun(500pv) kun niistä olen maksanukki.

t. Ei kiitos pakko työlle

36

1085

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin juu.

muillakin epäselvyyttä.

Ensinnäkin ammattikoulutetulla on kolmen kuukauden ajan työttömyyden alusta ammattisuoja, mutta sen jälkeen voi tarjota ihan mitä vaan työtä.

Ja työtä voi olla vastaan ottamatta olemalla ilmoittautumatta työttömäksi työnhakijaksi.

Mitähän töitä sulle oltais tarjoamassa, mulle ei oo tarjottu yhtään mitään, tai kerran tuli yks osoitus, mutta se oli paikka joka oli ihan julkisessa ja yleisessä haussa ja sinne oli sellainen 400 hakijaa muutenkin, että mä lensin ulos heti laakista siitä porukasta.

Siksi toisekseen, sä oot siis alle 25v ja sua siis aktivoidaan ensisijaisesti ja suurimmalla prioriteetilla, no, mitä se haittaa jos sulle joku aktiviointipaikka tulee, kato eihän siellä varmaankaan tarvi olla muuta kuin läsnä ja 9 euroo/päivä tulee lisää liksaa verottomana käteen eiks vaan. Eiks siitä tuu kuukaudessa jo aika iso summa. Mulle ainakin 180 euroo olis aika paljon... Eikä muuta tarvi kuin olla läsnä.

• tukiverkosto!

vai mikä se priorisoiduimman ryhmän ikäraja nyt sitten onkaan, niin sitten ilmeisesti toimenpiteitä aletaan tekemään vasta kun henkilö tippuu toimeentulotukiluukulle, sillä kunnallehan on edullisempaa että raha tulee jostain vastikkeellista toimintaa edellyttävästä rahapussista kuin se, että henkilölle vain maksetaan toimeentulotukea. Tosiaan, ne kunnan tukityöt, ihan samaa toimeentulotukeahan nekin ovat, mutta vasta sitten niitä saa kun on muutenkin jo toimeentulotukiluukulla..... Ainakin tässä kaupungissa. Toimeentulotukiasiakkaille vain tarjotaan kunnan tukitöitä, ja silloinkin tietysti vähän niin kuin valikoiden.

• työtön kaksi vuotta

Ole tarjottu mitään, yli kahteen vuoteen, itse olen haeskellut ja yrittänyt töihin päästä, mutta ei. Eli eipä aloittajalla isoa hätää ole, jos on tosiaan yli 25 vuoden.

• kuultua

Enpä usko, jos on liiton päivillä, tarttee lähtee 9 egen hommiin.

• ++++++++++++++
        kuultua kirjoitti:

Usko ei ole tiedon väärtti. Tosin työmarkkinatuella riski on suurempi.

Päivärahan saaja kyllä todennäköisesti välttää palkattomat työt, jos pitää huolta siitä, ettei niistä tule mainintaa työnhakusuunnitelmaan.

• veke idioottilandias
        kuultua kirjoitti:

kenenkään ei tarvitse tehdä työtä millään 9e päivä se on kaikkien ihmisoikeus työ lainsäädäntöjen vastaista.suomalaiset työviranomaiset nyt kokeilee kaikenlaista hölmöillesuomalaisille, itse repesin täysin ja haistatin pitkät vitut näille pelleille.Jos ja kun perästä kuuluu niin tehdäänpä kantelu eu-päämajaan tuleepahan taas sanomista valtiolle,onko kukaan muuten kannellut jo sinne Brysseliin? täällä suomessa kun joku pikku viranomainen käskee nyt vaikka ottamaan sikainfluenssa piikin niin pikku alamaiset jonottaa sitä pakkasessa kiltisti ,näyttää olevan ihan sama vaikka töitä pitäis ilmaiseksi tehdä niin aina löytyy hölmöjä niitä tekemään,sitä hölmöläiset saavat mitä antsaitsevat!koittakaapa nyt vaikka käyttää sitä omaa tahtoa välillä vitun lampaat!

• ^^^^^^^^^
        veke idioottilandias kirjoitti:

kenenkään ei tarvitse tehdä työtä millään 9e päivä se on kaikkien ihmisoikeus työ lainsäädäntöjen vastaista.suomalaiset työviranomaiset nyt kokeilee kaikenlaista hölmöillesuomalaisille, itse repesin täysin ja haistatin pitkät vitut näille pelleille.Jos ja kun perästä kuuluu niin tehdäänpä kantelu eu-päämajaan tuleepahan taas sanomista valtiolle,onko kukaan muuten kannellut jo sinne Brysseliin? täällä suomessa kun joku pikku viranomainen käskee nyt vaikka ottamaan sikainfluenssa piikin niin pikku alamaiset jonottaa sitä pakkasessa kiltisti ,näyttää olevan ihan sama vaikka töitä pitäis ilmaiseksi tehdä niin aina löytyy hölmöjä niitä tekemään,sitä hölmöläiset saavat mitä antsaitsevat!koittakaapa nyt vaikka käyttää sitä omaa tahtoa välillä vitun lampaat!

Ei Brysseliin voi kannella tai valittaa. Tarkoittanet Euroopan ihmisoikeustuomioistuinta. Se toimii Strasbourgissa. Sinne pääsy on kiven alla. Ensinnä täytyy käydä kotimaiset valitusasteet läpi ja sen jälkeen vasta avautuu mahdollisuus valittaa Ihmisoikeustuomioistuimeen. Lopulliseen käsittelyyn pääsee alle 10 % ja työttömät eivät taida olla kuranttia tavaraa edes Ihmisoikeustuomioistuimessa, lähinnä siellä on otettu kantaa siihen, että oikeudenkäynnit ovat pitkittyneet. Pitkää ja leveää on myös Ihmisoikeustuomiosituinjutut, sillä kokonaisprosessiin menee suunnilleen 8-10 vuotta.

• älä uneksi
    • ´´´´´´´´

'''Voinko sanoo työkkäriin että haen vaan oman alan töitä?'''

Et voi sanoa sen jälkeen, kun 3 kk:n ammattitaitosuoja on mennyt. Tuon jälkeen jos saat osoituksen mihin tahansa palkkatyöhön, niin pakko mennä karenssin uhalla. Tuplakarenssitilanteessa tuleekin sitten 3 kk:n rangaistustyössäoloehto.

Jos saat osoituksen työkkäriin koulutukseen, niihin on myös haettava ja mentävä karenssin uhalla.

Pääperiaate työttömän suhteessa työkkäriin on se, että kun työkkäri käskee hyppäämään, sinä hyppäät ja kun käskee kyykistymään, sinä teet sen. Näin se on, ikävä kyllä. Homma on monessa työkkärissä aika natsimaista.

Sen sijaan tässä vaiheessa olet vielä siinä asemassa, että jonkinlaiset mahdollisuudet on kieltäytyä palkattomista töistä, kunhan et hyväksy niitä työnhakusuunnitelmaan.

Seuraavassa ketjussa hieman faktaa ja jossain vaiheessa tulee viesti, jossa kerrotaan lähemmin palkattomista töistä kieltäytymisestä. Ketju kannattaa lukaista, sillä tässä maailmassa työtön ei tiedä, saako töitä ja minkälaisia.

http://portti.iltalehti.fi/keskustelu//showthread.php?t=340098

• Armon aikaa

"Voinko sanoo työkkäriin että haen vaan oman alan töitä?(sähkö, mullaku ei riittävää työ kokemusta nii tuskin kukaan mua palkkaa:)"

Voit sanoa vielä kuukauden jonka jälkeen ammattisuoja katoaa ja otettava työtä kun työtä vastaan jos niitä työkkäristä tarjotaan. Kokemusta sitten saat muistakin aloista kun passittavat kursseille ja sen myötä työharjoitteluun.

• Harkitse tarkkaan...

Palkallinen työpaikka on otettava vastaan tai saa karenssin. 3 kuukauteen ei tarvitse ottaa vastaan kuin oman alan töitä.

Mikäli työttömyys jatkuu, niin palkkatyön saaminen on yhä epätodennäköisempää. 365 päivää työttömänä on joillekin synonyymi päihdeongelmaiselle tai mielisairaalle.

Kun työttömyyttä on kulunut jonkin aikaa, niin on laadittava työnhakusuunnitelma tai aktivointisuunnitelma, jonka sisältöön työvoimavirkailija laittaa työllisyyskurssit (pari viikkoa lässynlässy koulutusta ja noin 8 kuukautta palkatonta työtä), työharjoittelu (palkatonta sekin),...... ja lopuksi kuntouttavaa työtoimintaa (työpaikka, jossa terveys menee muutamassa kuukaudessa).

Kannattaa muistaa ettei työvoimavirkailija koskaan yritä edistää sinun työllistymistä. Työvoimavirkailijan tärkein tehtävä on saada työttömyyskorvaukset katkaistua ja työtön palkattomaan työhön.

• paikallaan

"Työvoimavirkailijan tärkein tehtävä on saada työttömyyskorvaukset katkaistua ja työtön palkattomaan työhön."

Jos erehdyt kertomaan työvoimatoimistossa omat suunnitelmasi, työvoimavirkailijan on kaikin mahdollisin keinoin estettävä ettei sinun suunnitelma tule toteutumaan. Työttömällä ei saa olla omaa tahtoa eikä missään nimessä sellaista röyhkeyttä, että esittää omia mielipiteitä tai puhuu puhuttelematta. Työvoimatoimistoissa ei välitetä työpaikkoja, vaan pääasiassa valvotaan työttömän oikeutta työttömyyskorvauksiin. Työttömän on syytä olla nöyrä, jos haluaa työttömyyskorvauksia.

Kuulostaa sairaalta, mutta näin sairaasti työvoimatoimistossa toimitaan. Onneksi löytyy niitä, jotka uskaltavat vaatia lain mukaista palvelua.

Alkoholistit ja ohjausta vaativat ihmiset saavat työvoimatoimistossa hyvää palvelua.

• voihan vee
        paikallaan kirjoitti:

"Työvoimavirkailijan tärkein tehtävä on saada työttömyyskorvaukset katkaistua ja työtön palkattomaan työhön."

Jos erehdyt kertomaan työvoimatoimistossa omat suunnitelmasi, työvoimavirkailijan on kaikin mahdollisin keinoin estettävä ettei sinun suunnitelma tule toteutumaan. Työttömällä ei saa olla omaa tahtoa eikä missään nimessä sellaista röyhkeyttä, että esittää omia mielipiteitä tai puhuu puhuttelematta. Työvoimatoimistoissa ei välitetä työpaikkoja, vaan pääasiassa valvotaan työttömän oikeutta työttömyyskorvauksiin. Työttömän on syytä olla nöyrä, jos haluaa työttömyyskorvauksia.

Kuulostaa sairaalta, mutta näin sairaasti työvoimatoimistossa toimitaan. Onneksi löytyy niitä, jotka uskaltavat vaatia lain mukaista palvelua.

Alkoholistit ja ohjausta vaativat ihmiset saavat työvoimatoimistossa hyvää palvelua.

Heti kun sanoin oman mielipiteeni orjatyöstä, hyppäsi virkailija suuna päänä "kimppuuni". Naks", ymmärsin, että on oltava hiljaa. Tällaista vielä nyky-Suomessa!!

• 26

Työkkärissä kun lyöt mammalle nyrkkiä pöytään, että nyt akat loppu vittuilut tämän hepun kanssa.
      Sen jälkeen sanelet työnhakusuunnitelmaasi seuraavaa : Haet ainoastaan kokoaikaista työtä ja ammatillista koulutusta.

• Töihin, ei kiitos

Olen joutunut paskahommia hakemaan, lähinnä vuokrafirmojen paikkoja. Jos joudut haastatteluun älä kättele, älä katso silmiin, kysy heti paljonko liksa on, miten poissaolot, saako olla pois ilman lääkärintodistusta, mikä liitto ja millainen ay-toiminta, mainitse että ole ay-aktiivi. Lopuksi kysele onko firma joku huijarifirma, lehtien mukaan moni vuokratyöfirma kun on. Kertaakaan en ole tullut valituksi!

• Iines Lintu

Ylläolevalla on hyviä vinkkejä.
        Muinulla on silmälasit tosi vanhat ja kuluneet, niitä olen käyttänyt ja hyväksi havainnut niiden tehon.
        Vieläpä kun vähän tätä pottunenää hieroo ja puristelee suuria ihohuokosia niin näyttää hieman pulinaiselta.
        Lisännyt vielä rekvisiittaani oikean jalan laahustamista.
        Todellista vikaa jalassa on ja kaiken kukkuraksi työkkäri pistää hakemaan paikkoja joissa pitää olla hyvä fyysinen kunto.
        Laahustan siis ja konkkoan vielä enemmän kuin tarvis on.
        Kerran on jalan kuntoa kysytty ja sanonkin että hyvin menee. ( :D :D)
        Oikeasti olen valmis työhön mutta en orjatyylisiin enkä kolmen-neljän tunnin palkkatukityöpaikkoihin en lähde.

• ++++++++++++

No tuopa sisältää riskin, että työnantaja arvioi, ettei ole oikeasti kiinnostunut työpaikasta ja ilmoittaa työkkäriin, että työtön vaikutti työhaluttomalta. Se on karenssin paikka se.

Tuollaiset jutut eivät saa olla liian silmiinpistäviä.

• 19
        ++++++++++++ kirjoitti:

No tuopa sisältää riskin, että työnantaja arvioi, ettei ole oikeasti kiinnostunut työpaikasta ja ilmoittaa työkkäriin, että työtön vaikutti työhaluttomalta. Se on karenssin paikka se.

#
        #

Haastattelu kannattaakin nauhoitaa mutta toki nenänkaivuuta haastattelusta ei tallennu.

• Iines Lintu
        19 kirjoitti:

#
        #

Haastattelu kannattaakin nauhoitaa mutta toki nenänkaivuuta haastattelusta ei tallennu.

mutta jos noin muuten esiintyy erittäin innokkaasti?
        Koskaan en ole ollut nyreä, tylsämielinen tai työhaluton.
        Pitää hymyillä paljon ja olla kiinnostunut työtehtävistään :)
        Ulkonäköön vaan kiinnitetään niin paljon ja vaatteet pitäisi olla vähänkin edes 2000 luvun alusta.
        :)
        Tämä on toimnut minulla kaksi kertaa.
        Enismmäisellä näytöskerralla sattui oikea vahinko: lähtiessäni jostain syystä takkini oli valunut peppuni alle, vielä hullumasta syystä hiha tuolin jalan alle.
        Siitä yritin nopsasti nousta ja sotkeennuin hihan, tuolin ja takin kera sellaiseen vihkuraan että vaikutin naispuoliselta rouva Beanilta.

• kkkkkkkkkkkk
        Iines Lintu kirjoitti:

mutta jos noin muuten esiintyy erittäin innokkaasti?
        Koskaan en ole ollut nyreä, tylsämielinen tai työhaluton.
        Pitää hymyillä paljon ja olla kiinnostunut työtehtävistään :)
        Ulkonäköön vaan kiinnitetään niin paljon ja vaatteet pitäisi olla vähänkin edes 2000 luvun alusta.
        :)
        Tämä on toimnut minulla kaksi kertaa.
        Enismmäisellä näytöskerralla sattui oikea vahinko: lähtiessäni jostain syystä takkini oli valunut peppuni alle, vielä hullumasta syystä hiha tuolin jalan alle.
        Siitä yritin nopsasti nousta ja sotkeennuin hihan, tuolin ja takin kera sellaiseen vihkuraan että vaikutin naispuoliselta rouva Beanilta.

Voi esimerkiksi hymyillä vähän idiootin oloisesti ja yrittää olla TOSI kiinnostunut paikasta.

• että näin
        19 kirjoitti:

#
        #

Nauhoittamiseen pitää kysyä lupa. Että näin :D

• karenssia tulee

Uusi hallitus pisti sellaiset notuulit että työttömät ei enää lungi yhtään päivää pistetään vaikka sellaisiin hommin mitkä ei ole oman alan hommia ollenkaan, kuntouttava työtoiminta ja tehostettu työllistyminen nuorille. Kyllä se siitä....

• tarkkailija_

Vaalit tulee kohta kannattaa miettiä ketä äänestää. Kuka on eniten pienituloisen puolella ja kuka ei ole äänestänyt näiden järjettömien orjatyölakien puolesta.

• huilailee64

en ole kuullut että koskaan kenellekään olisi työvoimatoimistosta töitä tarjottu, eli älä huolestu.

Itse jäin kuukausi sitten työttömäksi, ja minulle tehtiin työllistymissunnitelma, joka kuuluu suurinpiirtein näin: hakee oma-aloitteisesti alan töitä.

Ja tietysti haenkin, minua ei paljon kiinnosta päivärahalla olla, mutta toki olen sitä onnellinen, että jotain tuloa on.

• aktiivisuus?

kun ilmoittautuu työttömäksi niin saa käteensä vihkosen työttömän oikeudet ja velvollisuudet. Velvollisuudethan kaikki pitkään työttömänä pitkään olleet tietävät mutta miten on työvoimatoimiston laita? Paperissa nimittäin lukee että työvoimatoimiston pitää tarjota aktiivisesti töitä työnhakijalle. Olen itse ollut yli 2 vuotta työttömänä ja saanut 1 vinkkauksen erääseen opiskeluun, en muuta. Joten kai työnhakijan aktiivisuuden osoittamiseksi riittää 1 työpaikan/koulutuspaikan hakeminen 2 vuodessa =) Aktivoitukaamme.

• Jos sulle tarjotaan jotain, niin sanot että evvk.

Eikö tämä ole paras tapa kieltäytyä?

Rahaa ei tipu, mutta saa aamusti nukkua pitkään.

• turha pelko

Älä huoli että työkkäri alkaisi töitä tarjoamaan. Toista kertaa ansiosidonnaisella, lähes neljä vuotta on antaneet olla ihan rauhassa, ei lapun lappua..

• ISO LUUTTU
        turha pelko kirjoitti:

Älä huoli että työkkäri alkaisi töitä tarjoamaan. Toista kertaa ansiosidonnaisella, lähes neljä vuotta on antaneet olla ihan rauhassa, ei lapun lappua..

Ansiosidonnaisella annetaan olla rauhassa, annas olla kun putoat työmarkkinatuelle, tulee kuumat olot. Komemuksesta tiedän että aletaan pommittaa kaikenlaisia kursseja ja palkkatukipaikkoja tms.
        Onneksi pääsin palkkatukipaikkaan jossa sentään 6 tuntia ja työmatka inhimillinen.
        Saa olla taas rauhassa puolivuotta.

• peelobear

ei ole työkkäri töitä tai mitään muutakaan tarjonnu . tulen hyvin toimeen työkkärikorvauksella ja asumistuella joten voin sanoa: EI KIITOS jos jotain tarjoavat! töihin en meinaa mennä enää ikinä. ja ikää mulla on vasta 34

• f87rt

Mulla on menny pari vuotta ihan mukavasti kaikkea sitä tehden mitä töissä ollessa ei ehdi/jaksa. Nyt vaan niitä kuuluja työtarjouksia odottelemaan, hah.

• että näin

Entäs kun sanot "Ei Kiitos", katkeaa joudut kolmen kuukauden karenssiin ja katkeaa työmarkkinatuki. Tuskin tulet toimeen pelkällä asumistuella.

• Going off the grid

Mä oon täs pohtinut, että kun putoan Kelan rahalle, niin pistänkö talon vuokralle ja elän niillä rahoilla ihan rauhassa. On meinaa menot ihan mitättömät muutenkin.

• nyt näin

mutta nythän on oikein SAKsta tullut ehdotus että työttömyyskorvaukset sidotaan hakijan aktiivisuuteen ja osallistumiseesn kaikkeen tukitoimintaan, muuten korvaus putoaa..

• 3+4

Kolme vuotta olen keikkunut työkkärin listoilla. Ei yhtään tarjousta, eivätkä ne laput joita työkkäri lähettää, edes ole mitään työtarjouksia. Sitä paikkaa vaan pitäisi hakea, ei niihin ketään laiteta. Ja joka paikkaan hakijoita on kymmeniä tai satoja, joten vastahakoinen työllistyminen on nykyaikana hyvin harvinaista ellei sitten mahdotonta.
      Työkkärit voisi lopettaa, sieltä ei saa mitään, kukaan ei tiedä mitään ja niiden ainoa tehtävä on työllistää ne ihmiset, jotka siellä ovat töissä.
      Ja juu, kouluttauduin tänä kolmena vuotena ihan itse ja nyt sain töitäkin, ihan itse. Työkkärillä ei ollut näihin asiohin mitään osuutta, edes neuvoja ei saanut, kun kukaan ei oikeasti tietänyt yhtään mitään.

• ei tee tarjouksia

no mutta.... eihän työkkäri mitään työtarjouksia lähettele.... niitä saa vain työnantajilta, jotka kuulee että oot työtä vaille niin kysyvät töihin , nimittäin jos olet hyvä ja puskaradio toimii,,, edellyttää että olet hyvä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      80
      1965
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1270
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe