Sajl:n keskustelu sivuilla

hall of fame

pidetään tätä palstaa humoristisena, hienoa.

Sajl:n foorumihan on kuivaakin kuivempi, jossa ei puhuta asioista oikeilla nimillä ja sieltä löytyy muutama aina toisia viisampi, tosi Elvis, kertomaan mikä on kulloinkin sopivaa ;)

Jos haluaa viimeisimmät tiedot esimerkiksi junnupelien tuloksista niin ainakaan SAJL:n sivujen kautta on turha etsiä, sieltä ne löytyvät viikkojen päästä, jos silloinkaan.

Eiköhän tätäkin kohta joku sajl:n sivujen Elvis taas kohta kommentoi, varsinkin kun roo on taas ulkona kuin lumiukko yhtä varmasti kuin syksy saapuu joka vuosi.

16

931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unfinnished business

      Roosterssilla on se kovasti ajaton kyltti (tosin eivät ole enää jaksaneet raahata mukanaan) "unfinnished business". Se on varmaan kaukaa viisaasti hankittu, sillä esimerkiksi "Mestarit 2010" kyltti vanhenisi jo vuodessa, kun tuota voi roikottaa mukana vuosikaudet. Saas nähdä milloin Roosters saa sen bisneksensä päätökseen. Mahdollisesti jo ennen ensi vuosikymmentä?

    • huumorinkukkako

      on, että mm. ykkösen tuomaritoiminta ei kestä päivänvaloa, humorististahan sekin tosin on ;)

      • tuomarit rules, not?

        eihän näytä tuo vaahterankaan tuomarointi olevan kovin kehuttavaa. Hirveästi varmasti innostaa tuomariksi ryhtyä nykyisen arvostelun aikaan. Pertun porukalle iso käsi, tosin parit "kukkoilut" olisi kauden aikana voinut jäädä (esim Seinäjoella ketjussa oleville alle 12v pojille huutaminen naama norsunvitulla oli isolta mieheltä ihan turha teko).


      • Niinpä niin...

        Siis mitkään tuomarit ei ole hyviä hmmmmm.....(siis kun oma joukke ei voittanut)!!!!


        Menkää hyvät ihmiset ITSE tuomarix kouluttautumaan!!!! Niin sitten varmaan löytyy hyviä dumareita!!!


        SÄÄLITTÄVÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!


      • ajatustenlukija
        Niinpä niin... kirjoitti:

        Siis mitkään tuomarit ei ole hyviä hmmmmm.....(siis kun oma joukke ei voittanut)!!!!


        Menkää hyvät ihmiset ITSE tuomarix kouluttautumaan!!!! Niin sitten varmaan löytyy hyviä dumareita!!!


        SÄÄLITTÄVÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!

        säälittävä, hieno sarja tarvitsee kunnon tuomarit, riippumatta siitä kuka voittaa ja kenet!

        Onneks sä et oo tuomari tai ainakin toivon niin, kaikilla veri ei kierrä ylös asti hapesta puhumattakaan!


      • Kakarapalsta
        ajatustenlukija kirjoitti:

        säälittävä, hieno sarja tarvitsee kunnon tuomarit, riippumatta siitä kuka voittaa ja kenet!

        Onneks sä et oo tuomari tai ainakin toivon niin, kaikilla veri ei kierrä ylös asti hapesta puhumattakaan!

        Toi tuomareiden arvostelu ja suoranainen haukkuminen tulee johtamaan siihen, että kohta ketään ei kiinnosta tuomaroida jefussa. Jefua ja tuomarointia pitäisi nostaa esille POSITIIVISESTI jotta saataisiin lajiin harrastajia. Te ketkä ette pysty käyttämään energioitanne kuin p...njauhamiseen täällä niin toivottavasti vaihdatte mahd pian lajia. Isot miehet levittää pieniin lupaaviin junnuihin tollasta NEGATIIVISTA asennetta, haloo. Ja EN väitä tuomaroinnin olevan todellakaan aina hyvää tms ja EN tarkoita etteikö tuomarointia voisi arvostella. Pitäisi aikuisten ihmisten kuitenkin tajuta MISSÄ ja MITEN tällaset asiat käsitellään. Turha selittää ettei ole muita kanavia, TEHKÄÄ niitä kanavia kun kerran teillä aikaa ja energiaa täällä jauhamiseenkin on. Ja jos väitätte mieluummin vinkuvanne täällä esim rahanpuutteen takia (tai siksi että koette tämän olevan paras kanava, buhahaa) niin vaihtakaa pliis johonkin lajiin jossa se tuomarointi ja liitto toimii paremmin. Tosin tollaset ihmiset löytää tunnetusti valittamista joka asiasta anyway. Miksi ette itse muuten ole tuomaroimassa? Ainiin teidän aikahan menee tohon turhanjauhamiseen täällä, parempi sekin kuin jefukentillä pilaamassa tunnelmaa.


      • puusilmäkö
        Kakarapalsta kirjoitti:

        Toi tuomareiden arvostelu ja suoranainen haukkuminen tulee johtamaan siihen, että kohta ketään ei kiinnosta tuomaroida jefussa. Jefua ja tuomarointia pitäisi nostaa esille POSITIIVISESTI jotta saataisiin lajiin harrastajia. Te ketkä ette pysty käyttämään energioitanne kuin p...njauhamiseen täällä niin toivottavasti vaihdatte mahd pian lajia. Isot miehet levittää pieniin lupaaviin junnuihin tollasta NEGATIIVISTA asennetta, haloo. Ja EN väitä tuomaroinnin olevan todellakaan aina hyvää tms ja EN tarkoita etteikö tuomarointia voisi arvostella. Pitäisi aikuisten ihmisten kuitenkin tajuta MISSÄ ja MITEN tällaset asiat käsitellään. Turha selittää ettei ole muita kanavia, TEHKÄÄ niitä kanavia kun kerran teillä aikaa ja energiaa täällä jauhamiseenkin on. Ja jos väitätte mieluummin vinkuvanne täällä esim rahanpuutteen takia (tai siksi että koette tämän olevan paras kanava, buhahaa) niin vaihtakaa pliis johonkin lajiin jossa se tuomarointi ja liitto toimii paremmin. Tosin tollaset ihmiset löytää tunnetusti valittamista joka asiasta anyway. Miksi ette itse muuten ole tuomaroimassa? Ainiin teidän aikahan menee tohon turhanjauhamiseen täällä, parempi sekin kuin jefukentillä pilaamassa tunnelmaa.

        sanoa, että tuomarointi ei skulaa, jos kerran asia on niin?

        Sinustako asiat korjaantuvat hyssyttelemällä ja hiljaisuudella?

        Asiat paranevat vain, kun niistä puhutaan sellaisenaan kuin ne ovat ja tehdään asioille jotain.

        Jos ei parannusta saada joutaa koko laji romukoppaan, yksikertaista eikö totta?

        Tässä ei ole nyt kyse mistään kosmeettisesta mielipideasiasta vaan todellisesta ongelmasta.

        Sä mölyät hirveästi puolustellaaksesi nykytilannetta, et näe ongelmaa tai olet osa sitä?


      • restelli
        puusilmäkö kirjoitti:

        sanoa, että tuomarointi ei skulaa, jos kerran asia on niin?

        Sinustako asiat korjaantuvat hyssyttelemällä ja hiljaisuudella?

        Asiat paranevat vain, kun niistä puhutaan sellaisenaan kuin ne ovat ja tehdään asioille jotain.

        Jos ei parannusta saada joutaa koko laji romukoppaan, yksikertaista eikö totta?

        Tässä ei ole nyt kyse mistään kosmeettisesta mielipideasiasta vaan todellisesta ongelmasta.

        Sä mölyät hirveästi puolustellaaksesi nykytilannetta, et näe ongelmaa tai olet osa sitä?

        tuomareistapuheenollen miksi hautala on laitettu vaahteraan päätuomariksi tänä vuonna. varmaan yksi surkeimista tuomareista mitä vaahterassa on. puhaltelee just niin miten on oma päivä menny ja millasilla fiiliksillä liikkeellä. lamminsalo pitäs olla pt tai kivimaa.


      • Tekoja tarvitaan
        puusilmäkö kirjoitti:

        sanoa, että tuomarointi ei skulaa, jos kerran asia on niin?

        Sinustako asiat korjaantuvat hyssyttelemällä ja hiljaisuudella?

        Asiat paranevat vain, kun niistä puhutaan sellaisenaan kuin ne ovat ja tehdään asioille jotain.

        Jos ei parannusta saada joutaa koko laji romukoppaan, yksikertaista eikö totta?

        Tässä ei ole nyt kyse mistään kosmeettisesta mielipideasiasta vaan todellisesta ongelmasta.

        Sä mölyät hirveästi puolustellaaksesi nykytilannetta, et näe ongelmaa tai olet osa sitä?

        Ala tuomaroida! Näytä esimerkkiä! Nosta tasoa! Näillä toimilla ne asiat korjaantuvat. Jos et ole valmis tekoihin ei kannata kovin montaa kertaa huudellakaan. Kerta riittää, jos ei ole muuta annettavaa kuin saman asian määkiminen maailman tappiin asti.

        Nimim. Pelannut, tuominnut, valmentanut, tilastoinut, organisoitunut, sponsoreita hankkinut ja muuta myyräntyötä rakkaudesta lajiin tehnyt.


      • restelli
        Tekoja tarvitaan kirjoitti:

        Ala tuomaroida! Näytä esimerkkiä! Nosta tasoa! Näillä toimilla ne asiat korjaantuvat. Jos et ole valmis tekoihin ei kannata kovin montaa kertaa huudellakaan. Kerta riittää, jos ei ole muuta annettavaa kuin saman asian määkiminen maailman tappiin asti.

        Nimim. Pelannut, tuominnut, valmentanut, tilastoinut, organisoitunut, sponsoreita hankkinut ja muuta myyräntyötä rakkaudesta lajiin tehnyt.

        mitäsä oikeen ulvot siinä. onko kukaan väittänyt etten olis ollu tekemässä kaikkee noita. mee lääkäriin jos näät pikkuukkoja ja luulet ettei kukaan muu ole tehny mitää. kritiikkii voi varmaan antaa vaikka olis itekin mukana.


      • Kakarapalsta
        puusilmäkö kirjoitti:

        sanoa, että tuomarointi ei skulaa, jos kerran asia on niin?

        Sinustako asiat korjaantuvat hyssyttelemällä ja hiljaisuudella?

        Asiat paranevat vain, kun niistä puhutaan sellaisenaan kuin ne ovat ja tehdään asioille jotain.

        Jos ei parannusta saada joutaa koko laji romukoppaan, yksikertaista eikö totta?

        Tässä ei ole nyt kyse mistään kosmeettisesta mielipideasiasta vaan todellisesta ongelmasta.

        Sä mölyät hirveästi puolustellaaksesi nykytilannetta, et näe ongelmaa tai olet osa sitä?

        Kysymys:
        "Miksi ei saa sanoa, että tuomarointi ei skulaa, jos kerran asia on niin?"
        Vastaukset:
        "Toi tuomareiden arvostelu ja suoranainen haukkuminen tulee johtamaan siihen, että kohta ketään ei kiinnosta tuomaroida jefussa."
        "Pitäisi aikuisten ihmisten kuitenkin tajuta MISSÄ ja MITEN tällaset asiat käsitellään. "

        Kysymys:
        "Sinustako asiat korjaantuvat hyssyttelemällä ja hiljaisuudella?"
        Vastaukset:
        "Jefua ja tuomarointia pitäisi nostaa esille POSITIIVISESTI jotta saataisiin lajiin harrastajia."
        "Ja EN väitä tuomaroinnin olevan todellakaan aina hyvää tms ja EN tarkoita etteikö tuomarointia voisi arvostella."
        "TEHKÄÄ niitä kanavia kun kerran teillä aikaa ja energiaa täällä jauhamiseenkin on."

        Toteamus:
        "Asiat paranevat vain, kun niistä puhutaan sellaisenaan kuin ne ovat ja tehdään asioille jotain."
        Vastaukset:
        "Te ketkä ette pysty käyttämään energioitanne kuin p...njauhamiseen täällä niin toivottavasti vaihdatte mahd pian lajia."
        "Isot miehet levittää pieniin lupaaviin junnuihin tollasta NEGATIIVISTA asennetta, haloo."

        Kysymys:
        "Jos ei parannusta saada joutaa koko laji romukoppaan, yksikertaista eikö totta? "
        Vastaukset:
        "Te ketkä ette pysty käyttämään energioitanne kuin p...njauhamiseen täällä niin toivottavasti vaihdatte mahd pian lajia."

        Toteamus:
        "Tässä ei ole nyt kyse mistään kosmeettisesta mielipideasiasta vaan todellisesta ongelmasta. "
        Vastaukset:
        Todellinen ongelma on enemmänkin sunkaltaisten ihmisten hengailu lajin parissa, koska levität ympärillesi vain negatiivista ilmapiiriä. Tuomarointi ei aina ole kaikkien mieleen missään lajissa ja parannettavaa varmasti löytyy. Mutta ainakin ne jefutuomarit jotka ylimääräisellä ajallaan ilman palkkaa jaksavat käydä viheltämässä matseja (etenkin jos vieressä pyörii sunkaltainen negailija) ansaitsevat kiitosta työstään, teki virheitä tai ei. Tuomareiden saatavuus ei ehkä aina ole paras mahdollinen, mutta tilanne on tasapuolisesti kaikille sama. Ja vaikka saisit kuinka hyvät tuomarit kentälle niin virheitä tulee tapahtumaan, halusit tai et. Tilanteesta voit protestoida, eli keinoja on. Eräät ne vaan mieluummin itkee tällasilla palstoilla ja häpäisee mahdollisesti jonkun muuten hyvän seuran värejä typerillä jutuillaan.


      • kolkyt ja risat
        Kakarapalsta kirjoitti:

        Kysymys:
        "Miksi ei saa sanoa, että tuomarointi ei skulaa, jos kerran asia on niin?"
        Vastaukset:
        "Toi tuomareiden arvostelu ja suoranainen haukkuminen tulee johtamaan siihen, että kohta ketään ei kiinnosta tuomaroida jefussa."
        "Pitäisi aikuisten ihmisten kuitenkin tajuta MISSÄ ja MITEN tällaset asiat käsitellään. "

        Kysymys:
        "Sinustako asiat korjaantuvat hyssyttelemällä ja hiljaisuudella?"
        Vastaukset:
        "Jefua ja tuomarointia pitäisi nostaa esille POSITIIVISESTI jotta saataisiin lajiin harrastajia."
        "Ja EN väitä tuomaroinnin olevan todellakaan aina hyvää tms ja EN tarkoita etteikö tuomarointia voisi arvostella."
        "TEHKÄÄ niitä kanavia kun kerran teillä aikaa ja energiaa täällä jauhamiseenkin on."

        Toteamus:
        "Asiat paranevat vain, kun niistä puhutaan sellaisenaan kuin ne ovat ja tehdään asioille jotain."
        Vastaukset:
        "Te ketkä ette pysty käyttämään energioitanne kuin p...njauhamiseen täällä niin toivottavasti vaihdatte mahd pian lajia."
        "Isot miehet levittää pieniin lupaaviin junnuihin tollasta NEGATIIVISTA asennetta, haloo."

        Kysymys:
        "Jos ei parannusta saada joutaa koko laji romukoppaan, yksikertaista eikö totta? "
        Vastaukset:
        "Te ketkä ette pysty käyttämään energioitanne kuin p...njauhamiseen täällä niin toivottavasti vaihdatte mahd pian lajia."

        Toteamus:
        "Tässä ei ole nyt kyse mistään kosmeettisesta mielipideasiasta vaan todellisesta ongelmasta. "
        Vastaukset:
        Todellinen ongelma on enemmänkin sunkaltaisten ihmisten hengailu lajin parissa, koska levität ympärillesi vain negatiivista ilmapiiriä. Tuomarointi ei aina ole kaikkien mieleen missään lajissa ja parannettavaa varmasti löytyy. Mutta ainakin ne jefutuomarit jotka ylimääräisellä ajallaan ilman palkkaa jaksavat käydä viheltämässä matseja (etenkin jos vieressä pyörii sunkaltainen negailija) ansaitsevat kiitosta työstään, teki virheitä tai ei. Tuomareiden saatavuus ei ehkä aina ole paras mahdollinen, mutta tilanne on tasapuolisesti kaikille sama. Ja vaikka saisit kuinka hyvät tuomarit kentälle niin virheitä tulee tapahtumaan, halusit tai et. Tilanteesta voit protestoida, eli keinoja on. Eräät ne vaan mieluummin itkee tällasilla palstoilla ja häpäisee mahdollisesti jonkun muuten hyvän seuran värejä typerillä jutuillaan.

        Höpöhöpö...paskapuhetta että pitäs olla kiitollinen siitä että sinne saa vaan jonkun hengailemaan rauitapaidassa. Jos ei ole taitoa tai munaa tuomaroida, niin sitten siihen ei pidä ryhtyä. Vapaaehtoista joo se on, mutta nimenomaan VAPAAEHTOINEN ei tarkoita että sitä tarvitsee tehdä huonosti.

        Pahimmillaan paska tuomarointi voi johtaa siihen, että pelissä ruvetaan sitten tahallaan rikkomaan vastustajan pelaajia ja sitten on äkkiä helvetti irti kentällä. Selitä siinä sitten että "joojoo muttakun tää on vaan vähän tällasta harrastelemista ja emmä oikeesti jaksa puhallella."


      • valehtelijoiden klub
        Kakarapalsta kirjoitti:

        Kysymys:
        "Miksi ei saa sanoa, että tuomarointi ei skulaa, jos kerran asia on niin?"
        Vastaukset:
        "Toi tuomareiden arvostelu ja suoranainen haukkuminen tulee johtamaan siihen, että kohta ketään ei kiinnosta tuomaroida jefussa."
        "Pitäisi aikuisten ihmisten kuitenkin tajuta MISSÄ ja MITEN tällaset asiat käsitellään. "

        Kysymys:
        "Sinustako asiat korjaantuvat hyssyttelemällä ja hiljaisuudella?"
        Vastaukset:
        "Jefua ja tuomarointia pitäisi nostaa esille POSITIIVISESTI jotta saataisiin lajiin harrastajia."
        "Ja EN väitä tuomaroinnin olevan todellakaan aina hyvää tms ja EN tarkoita etteikö tuomarointia voisi arvostella."
        "TEHKÄÄ niitä kanavia kun kerran teillä aikaa ja energiaa täällä jauhamiseenkin on."

        Toteamus:
        "Asiat paranevat vain, kun niistä puhutaan sellaisenaan kuin ne ovat ja tehdään asioille jotain."
        Vastaukset:
        "Te ketkä ette pysty käyttämään energioitanne kuin p...njauhamiseen täällä niin toivottavasti vaihdatte mahd pian lajia."
        "Isot miehet levittää pieniin lupaaviin junnuihin tollasta NEGATIIVISTA asennetta, haloo."

        Kysymys:
        "Jos ei parannusta saada joutaa koko laji romukoppaan, yksikertaista eikö totta? "
        Vastaukset:
        "Te ketkä ette pysty käyttämään energioitanne kuin p...njauhamiseen täällä niin toivottavasti vaihdatte mahd pian lajia."

        Toteamus:
        "Tässä ei ole nyt kyse mistään kosmeettisesta mielipideasiasta vaan todellisesta ongelmasta. "
        Vastaukset:
        Todellinen ongelma on enemmänkin sunkaltaisten ihmisten hengailu lajin parissa, koska levität ympärillesi vain negatiivista ilmapiiriä. Tuomarointi ei aina ole kaikkien mieleen missään lajissa ja parannettavaa varmasti löytyy. Mutta ainakin ne jefutuomarit jotka ylimääräisellä ajallaan ilman palkkaa jaksavat käydä viheltämässä matseja (etenkin jos vieressä pyörii sunkaltainen negailija) ansaitsevat kiitosta työstään, teki virheitä tai ei. Tuomareiden saatavuus ei ehkä aina ole paras mahdollinen, mutta tilanne on tasapuolisesti kaikille sama. Ja vaikka saisit kuinka hyvät tuomarit kentälle niin virheitä tulee tapahtumaan, halusit tai et. Tilanteesta voit protestoida, eli keinoja on. Eräät ne vaan mieluummin itkee tällasilla palstoilla ja häpäisee mahdollisesti jonkun muuten hyvän seuran värejä typerillä jutuillaan.

        Puhu nyt posiitiivista asiassa, jota ei ole edes kohtuudella!

        Toi sun vertaus tarkoittaa karrikoidusti sitä, että kun esim. juopporyhmä keksii lähteä alkosta hakemaan autolla lisää viinaa niin rattiin laitetaan se joka on selvin vaikka silläkin on puolitoista promillea vereressä.Onko tilanne liikenteessä silloin kaikille sama?

        Kenenkään ei pidä roikkua missään asiassa, joka ei kiinnosta; ei ajankäytön, ei rahan eikä minkään muunkaaan kuin todellisen halun takia. Kuka tässä on puhunut virheettömyydestä, toiset vaan riskeraa terveytensä siellä kentäällä, kun toiset viheltelee milloin huvittaa ja mitä huvittaa jos huvittaa ja osaa tai ymmärtää.

        Tasapuolisesti samako tässä pitäisi lämmittää, haloo!

        Minun mielestä se ongelma on, että sunlaiset nahjukset ei saa mitään aikaan ja puhetta kyllä piisaa, mutta hei sulla on positiivinen mieli omien sanojesi mukaan, tosin kirjoitustyylisi sanoo jotain aivan muuta.


      • Kakarapalsta
        valehtelijoiden klub kirjoitti:

        Puhu nyt posiitiivista asiassa, jota ei ole edes kohtuudella!

        Toi sun vertaus tarkoittaa karrikoidusti sitä, että kun esim. juopporyhmä keksii lähteä alkosta hakemaan autolla lisää viinaa niin rattiin laitetaan se joka on selvin vaikka silläkin on puolitoista promillea vereressä.Onko tilanne liikenteessä silloin kaikille sama?

        Kenenkään ei pidä roikkua missään asiassa, joka ei kiinnosta; ei ajankäytön, ei rahan eikä minkään muunkaaan kuin todellisen halun takia. Kuka tässä on puhunut virheettömyydestä, toiset vaan riskeraa terveytensä siellä kentäällä, kun toiset viheltelee milloin huvittaa ja mitä huvittaa jos huvittaa ja osaa tai ymmärtää.

        Tasapuolisesti samako tässä pitäisi lämmittää, haloo!

        Minun mielestä se ongelma on, että sunlaiset nahjukset ei saa mitään aikaan ja puhetta kyllä piisaa, mutta hei sulla on positiivinen mieli omien sanojesi mukaan, tosin kirjoitustyylisi sanoo jotain aivan muuta.

        Tuomarit tekee hommaa vapaaehtoisesti, toisin sanoen tunteenpalosta. Haluavat tehdä sitä hommaa. Tuomareita nyt sattuu matkanvarrelle eri tasoisia, kokeneita ja kokemattomia. Kukaan ei varmasti tahallaan tuomaroi huonosti. Kaikki varmasti jaksavat puhallella. Taso ei nouse muulla kuin tarjoamalla koulutusta, kannustamalla ja lajin positiivisella mainostamisella. Eräiden harrastamalla öykkäröinnillä on päinvastainen vaikutus.

        Missähän joukkueessa on sellainen käytäntö että jos tuomari näkee väärin/ ei näe tilanteita, niin pelaajat alkavat sikailla tahallaan? Sehän se vasta vaarallista on. Sillehän ei voi mitään jos vastustaja sikailee ja tuomari ei puutu (paitsi tottakai protestilla myöhemmin), mutta ei kai tyhmempiä pidä apinoida.

        Vaikka tuomarointi olisi minkälaista ei se oikeuta joukkueen riehumista. Silloin on peiliinkatsomisen paikka koko joukkueella.

        Tuolla positiivisuudella tarkoitan sitä, että puhutaan medioissa ja foorumeilla asioista asiallisesti ja rakentavasti. Ilman huutoa, kiroilua ja toisten haukkumista. Ottaen muut huomioon. Ja jos ei muiden ihmisten huomiointiin pysty niin mihin lajiin sellaista kaivataan. Ei mihinkään. Joukkueen pilaamiseen riittää yksi mätämuna jos se on valmennustasolla. Pelaajat yrittävät keskittyä olennaiseen eli peliin mutta tämä yksi katkerana karjuu ja uhoaa unohtaen kaiken muun.

        Eli tuolla positiivisuudella en tarkoita että jos tuomarointi on huonoa niin sitä pitäisi kehua/ ylistää. Jos joku on mielestäni toiminut tyhmästi, mietin MIKSI hän teki niin ja MITEN tilanteeseen voisi saada muutosta. Esimerkkinä nyt tämä "tosi fiksu" keskustelu täällä "eräiden" kanssa.

        Onneksi teidänlaisianne ei jefun parissa ole montaa ja lajin kehitys menee kivasti eteenpäin teistä huolimatta. Hienointa olisi jos vaihtaisitte kokonaan lajia.


      • pohjanoteerausko
        Kakarapalsta kirjoitti:

        Tuomarit tekee hommaa vapaaehtoisesti, toisin sanoen tunteenpalosta. Haluavat tehdä sitä hommaa. Tuomareita nyt sattuu matkanvarrelle eri tasoisia, kokeneita ja kokemattomia. Kukaan ei varmasti tahallaan tuomaroi huonosti. Kaikki varmasti jaksavat puhallella. Taso ei nouse muulla kuin tarjoamalla koulutusta, kannustamalla ja lajin positiivisella mainostamisella. Eräiden harrastamalla öykkäröinnillä on päinvastainen vaikutus.

        Missähän joukkueessa on sellainen käytäntö että jos tuomari näkee väärin/ ei näe tilanteita, niin pelaajat alkavat sikailla tahallaan? Sehän se vasta vaarallista on. Sillehän ei voi mitään jos vastustaja sikailee ja tuomari ei puutu (paitsi tottakai protestilla myöhemmin), mutta ei kai tyhmempiä pidä apinoida.

        Vaikka tuomarointi olisi minkälaista ei se oikeuta joukkueen riehumista. Silloin on peiliinkatsomisen paikka koko joukkueella.

        Tuolla positiivisuudella tarkoitan sitä, että puhutaan medioissa ja foorumeilla asioista asiallisesti ja rakentavasti. Ilman huutoa, kiroilua ja toisten haukkumista. Ottaen muut huomioon. Ja jos ei muiden ihmisten huomiointiin pysty niin mihin lajiin sellaista kaivataan. Ei mihinkään. Joukkueen pilaamiseen riittää yksi mätämuna jos se on valmennustasolla. Pelaajat yrittävät keskittyä olennaiseen eli peliin mutta tämä yksi katkerana karjuu ja uhoaa unohtaen kaiken muun.

        Eli tuolla positiivisuudella en tarkoita että jos tuomarointi on huonoa niin sitä pitäisi kehua/ ylistää. Jos joku on mielestäni toiminut tyhmästi, mietin MIKSI hän teki niin ja MITEN tilanteeseen voisi saada muutosta. Esimerkkinä nyt tämä "tosi fiksu" keskustelu täällä "eräiden" kanssa.

        Onneksi teidänlaisianne ei jefun parissa ole montaa ja lajin kehitys menee kivasti eteenpäin teistä huolimatta. Hienointa olisi jos vaihtaisitte kokonaan lajia.

        tarve sulla on läsyttää tosta lajinvaihdosta kokoajan, sä et ite ymärrä asiasta hölkäsen pöläystä ja esiinnyt asiantuntijana, pelastavana messiaana!

        Noi sun kommentit pelaajien ja valmentajien suhtautumisesta kokemiinsa vääryyksiin kertoo enemmän siitä, että et todellakaan ymmärrä lajista ja sen lainalaisuuksista tuon taivaallista.

        "Missähän joukkueessa on sellainen käytäntö että jos tuomari näkee väärin/ ei näe tilanteita, niin pelaajat alkavat sikailla tahallaan? Sehän se vasta vaarallista on. Sillehän ei voi mitään jos vastustaja sikailee ja tuomari ei puutu (paitsi tottakai protestilla myöhemmin), mutta ei kai tyhmempiä pidä apinoida.

        Vaikka tuomarointi olisi minkälaista ei se oikeuta joukkueen riehumista. Silloin on peiliinkatsomisen paikka koko joukkueella."

        Just joo, mun osalta asia on tässä ketjussa loppuunkäsitelty!


      • mitähäntähänkirjoitt
        pohjanoteerausko kirjoitti:

        tarve sulla on läsyttää tosta lajinvaihdosta kokoajan, sä et ite ymärrä asiasta hölkäsen pöläystä ja esiinnyt asiantuntijana, pelastavana messiaana!

        Noi sun kommentit pelaajien ja valmentajien suhtautumisesta kokemiinsa vääryyksiin kertoo enemmän siitä, että et todellakaan ymmärrä lajista ja sen lainalaisuuksista tuon taivaallista.

        "Missähän joukkueessa on sellainen käytäntö että jos tuomari näkee väärin/ ei näe tilanteita, niin pelaajat alkavat sikailla tahallaan? Sehän se vasta vaarallista on. Sillehän ei voi mitään jos vastustaja sikailee ja tuomari ei puutu (paitsi tottakai protestilla myöhemmin), mutta ei kai tyhmempiä pidä apinoida.

        Vaikka tuomarointi olisi minkälaista ei se oikeuta joukkueen riehumista. Silloin on peiliinkatsomisen paikka koko joukkueella."

        Just joo, mun osalta asia on tässä ketjussa loppuunkäsitelty!

        Tuomareita ei saa (tietenkään) arvostella jos ne tekee virheitä.

        Palloliitto (potkispallo siis) hyllytti kohutuomarin (http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/2010090112277118_vg.shtml).

        Mikä helvetti siinä on että jos mies tekee selkeitä virheitä tuomaroinnissaan, niin niistä ei saa puhua/keskustella/tiedottaa ilman että joku v''''n jästipää tulee moralisoimaan?

        Kannattais myös tämän kesän tuomaritoimintaa puolustavien ottaa se pää pois p'''''tä ja avata silmät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe