Jäin työttömäks tän vuoden alussa. kuulun ammattiliittoon ja maksanjäsenmaksuja joka kk.tulen 60v.kohta puolin.onko mulla oikeus lisäpäiviltä varhentamattomaan vanhuuseläkkeeseen 62v?Töitäkään ei mistään saa,työkkärissä kyllä pitää juosta tietyin ajoin.Kommentoikaa asiallisia ajatuksia muut samassa tilanteessa olevat.
korvauksia lisäpäiviltä
7
676
Vastaukset
- ´´´´´´´´´´´´
Luullakseni, mutta ainakin 63-v. Jos ei kukaan muu vastaile, niin voin vastata viimeistään sunnuntaina, nyt olen lähdössä matkalle, joten en lähde tarkistamaan tuota tietoa.
- kohta 60v myös
lisäpäivillä ja jos olen työtön vielä 62v,voin jäädä vanhuuseläkkeelle tai sitten voin olla 65v asti niin,että saan ansiosidonnaista.
Tuskin kerkeää muuttumaan kolmessa vuodessa meidän ikästen kohdalla laki.Ihmettelen,kun pitää käydä usein työkkärissä,vaikka ei kuitenkaan koulutusta ehdoteta,mutta kuka palkkaa enää,siinäpä pulma.
Turhalta tuntus kouluttautua kun eläkeikä näin lähellä,itse jään 62v vanhuuseläkkeelle jos olen silloin vielä työtön. - kohta 60v myös
kohta 60v myös kirjoitti:
lisäpäivillä ja jos olen työtön vielä 62v,voin jäädä vanhuuseläkkeelle tai sitten voin olla 65v asti niin,että saan ansiosidonnaista.
Tuskin kerkeää muuttumaan kolmessa vuodessa meidän ikästen kohdalla laki.Ihmettelen,kun pitää käydä usein työkkärissä,vaikka ei kuitenkaan koulutusta ehdoteta,mutta kuka palkkaa enää,siinäpä pulma.
Turhalta tuntus kouluttautua kun eläkeikä näin lähellä,itse jään 62v vanhuuseläkkeelle jos olen silloin vielä työtön.eikä eläke tule laksemaan jos jää 62v eläkkeelle,näin olen käsittänyt ja olen käynyt myös eläkeinfossa tästä jutusta.
Se kyllä vaivaa,jos työkkäri ehdottaa jotain,onko pakko mennä työhön jota ei omasta mielestä kykene tekemään,sairaslomaa ei saa noin vaan nykyisin,uskosin näin. - popkj
eikä eläke tule laksemaan jos jää 62v eläkkeelle,näin olen käsittänyt ja olen käynyt myös eläkeinfossa tästä jutusta.
Se kyllä vaivaa,jos työkkäri ehdottaa jotain,onko pakko mennä työhön jota ei omasta mielestä kykene tekemään,sairaslomaa ei saa noin vaan nykyisin,uskosin näin.Eläkepuolihan sinulla näyttää olevankin jos selvä. Vaikka säännökset muuttuisivatkin, niin kun olet päässyt etuuden piiriin, niin yleensä lakiin kirjataan siirtymäsäännökset, joiden perusteella säilyttää oikeuden, vaikka myöhemmin etuuden piiriin tulevilta se evättäisiinkin.
...Se kyllä vaivaa,jos työkkäri ehdottaa jotain,onko pakko mennä työhön jota ei omasta mielestä kykene tekemään...
Ikävä kyllä, pakko on mennä niin työhön kuin työkkärin tarjoamiin koulutuksiinkin. Jos sinulla on joku sairaus, niin pyydä lääkäriltä lausunto ja vie etukäteen se työkkäriin. Jälkikäteen toimitettu lääkärinlausunto ei yleensä pelasta karenssilta. - TULEVA ELÄKELÄINEN
Turhalta tuntus kouluttautua kun eläkeikä näin lähellä,itse jään 62v vanhuuseläkkeelle jos olen silloin vielä työtön.HEI! Olen 60vuotias ja työttömyyspäivärahan (500päivää tuli heinäkuussa 2010 täyteen) lisäpäivillä. haluaisin jäädä vanhuuseläkkeelle 62vuotiaana. Tiedän että saan työeläkettä n.800€ .Se tulee ilman varhennusta. Minulle tulee joku osa myös kansaneläkettä (ehkä . 150-200€) mutta en tiedä tuleeko siihen kansan eläkeosuuteen varhennus kun sen saa yleensä 63-65 vuotiaana.Jos joku tietää voisiko vastata tähän .Jään odotteleen vastausta.Hyvää Joulun odotusta kaikille ,pidetään mieli iloisena vaikka työttömänä oltaiskin.
- ¨¨¨¨¨¨¨¨¨
TULEVA ELÄKELÄINEN kirjoitti:
HEI! Olen 60vuotias ja työttömyyspäivärahan (500päivää tuli heinäkuussa 2010 täyteen) lisäpäivillä. haluaisin jäädä vanhuuseläkkeelle 62vuotiaana. Tiedän että saan työeläkettä n.800€ .Se tulee ilman varhennusta. Minulle tulee joku osa myös kansaneläkettä (ehkä . 150-200€) mutta en tiedä tuleeko siihen kansan eläkeosuuteen varhennus kun sen saa yleensä 63-65 vuotiaana.Jos joku tietää voisiko vastata tähän .Jään odotteleen vastausta.Hyvää Joulun odotusta kaikille ,pidetään mieli iloisena vaikka työttömänä oltaiskin.
Ei kansaneläkkeeseen voi tulla varhennusta, jos ei tule työeläkkeeseenkään.
Ihan samahan se on tilanne, kun oli olemassa vielä työttömyyseläke, minkä sai 60-v. Tuolloinkin sai sekä työeläkkeen että kansaneläkkeen, molemmat varhentamattomina.
Ja sama on tilanne työkyvyttömyyseläkkeenkin kanssa.
Eläkelajit ovat siis tuossa mielessä naimisissa keskenään.
- väliinputoaja
liitto ei anna tietoa, hyväksytäänkö ulkomailla tehty työ lisäpäivien saannille. Olen kohta velvoitetyöllistetty ja kunta antaisi puoli vuotta palkkatukityötä. Jos liitto hyväksyy lisäpäivät, saisin kaksi kuukautta lisää. Liitto ei anna tietoa lisäpäivistä, koska joutuisi sitten maksumieheksi!!!!!!
Tätä tämä systeemi on. Väliinputoaa jos ei ole ja pysy isänmaalleen uskollisena ja pysy kotomaassa. Jos menet ulkomaille, omapahan on syysi, katso sitten miten tulet toimeen.
väliinputoaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462