MPEG4-viritin

MPEG4-viritin

Jos televisiossa on vain Full HD -tason MPEG4-viritin (DVB-T/C), niin tarkoittaako se sitä, että kyseisellä televisiolla ei pysty katselemaan Suomen nykyisiä MPEG2-lähetyksiä?

6

5003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeillaanpas näin

      Mikähän tv on kyseessä? Jos se on Suomessa myynnissä ihan oikeassa kaupassa, niin aivan varmasti siinä on myös MPEG2-T/C-viritin. Ulkomaisten verkkokauppojen malleista ei enää voi sanoa varmasti, mutta eikö teknisissä tiedoissa ole mainittu sitten muuta? Esim. "Digiviritin antenni- ja kaapelitalouksiin (DVB-T/C) ja MPEG4-viritin kaapeliverkon HD-lähetyksille". Tuollaisen lauseen voi toki ymmärtää väärin, eikä se lupaa mitään, mutta useimmille siitä tulee varmasti mieleen, että laitteessa on ns. normaali digiviritin (MPEG2) ja lisäksi HD-viritin kaapleiin (MPEG4).

      • Öh..

        Viritin = DVB-T/C/T2
        pakkaus = MPEG2/MPEG4


    • MPEG4-viritin
      • Virittäjä.

        MPEG4 on pakkaustekniikka, viritin on DVB-C/T/T2.
        Cable HD Ready:ssä DVB-C MPEG4-purun kanssa riittää ymmärtääkseni HD-tasoiseen kuvaan,Antenna HD Ready:ssä tulee olla ymmärtääkseni DVB-T2-viritin MPEG4-purulla.
        Joskus aikoinaan DNA kokeili DVB-T vititin plus MPEG4 juttua, mutta se on ns. menneen talven lumia.


      • =B<)=
        Virittäjä. kirjoitti:

        MPEG4 on pakkaustekniikka, viritin on DVB-C/T/T2.
        Cable HD Ready:ssä DVB-C MPEG4-purun kanssa riittää ymmärtääkseni HD-tasoiseen kuvaan,Antenna HD Ready:ssä tulee olla ymmärtääkseni DVB-T2-viritin MPEG4-purulla.
        Joskus aikoinaan DNA kokeili DVB-T vititin plus MPEG4 juttua, mutta se on ns. menneen talven lumia.

        Eiks tolla just katota vain SD-kuvaa,siis sillä virittimellä, mites ne korttilinkitykset?


      • nussin pillua mielum
        Virittäjä. kirjoitti:

        MPEG4 on pakkaustekniikka, viritin on DVB-C/T/T2.
        Cable HD Ready:ssä DVB-C MPEG4-purun kanssa riittää ymmärtääkseni HD-tasoiseen kuvaan,Antenna HD Ready:ssä tulee olla ymmärtääkseni DVB-T2-viritin MPEG4-purulla.
        Joskus aikoinaan DNA kokeili DVB-T vititin plus MPEG4 juttua, mutta se on ns. menneen talven lumia.

        nussia niin digitaalisia tv-virittimiä ovat sellaiset kuin
        DVB-C (kaapelissa),
        DVB-C2 (kaapeli mutta vasta suunnittelupöydällä),
        DVB-T (antenni nykyiset SD-kanavat),
        DVB-T2 (antenni uudet SD- ja HD-kanavat),
        DVB-S (satelliitti, mm. Canal Digital),
        DVB-S2 (satelliitti, mm. Canal Digitalin HD-lähetykset).

        Jos oikein paljon pilkkua nussii, niin voisi ottaa mukaan myös IPTV-boksejakin mutta niissä tekniikka on niin paljon erilaisempaa kuin noissa DVB-systeemeissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe