Tehokkaasti työelämään!

påpåpåp

Eli työkkärin täti lähetti meikän ym. kurssille, joka alkaa marraskuussa ja kestää joulukuulle. Ja joka päivä sitä on siis 9.30-15.00. Ihan mielenkiinnosta kysyn, minkälaista "opiskelu" on? Onko hyödyllinen? Suunnittelin jo, et menisin vaik työelämävalmennukseen, ettei tarttis mennä, mutta kun ei tuota työtä kuulu, niin mietin, et olisko tuo kurssi jokseenkin hyödyllinen....

15

782

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -----------------

Kerropa kurssin nimi, jotta siihen osaa ottaa kantaa.

• vvvcvxcv

eli tuo Tehokkaasti työelämään-kurssi.

• --------------
        vvvcvxcv kirjoitti:

eli tuo Tehokkaasti työelämään-kurssi.

Humpuukikurssi näyttää olevan. Mutta huomaa, kieltäytymisestä tulee joko 2 kk:n karenssi tai sitten 5 kk:n rangaistustyössäoloehto tilanteestasi riippuen.

Karenssilla selviät, jos saat päivärahaa tai olet yli 25-v ja saanut työmarkkinatukea alle 500 pvää.

• työnhakija
        -------------- kirjoitti:

Humpuukikurssi näyttää olevan. Mutta huomaa, kieltäytymisestä tulee joko 2 kk:n karenssi tai sitten 5 kk:n rangaistustyössäoloehto tilanteestasi riippuen.

Karenssilla selviät, jos saat päivärahaa tai olet yli 25-v ja saanut työmarkkinatukea alle 500 pvää.

en ymmärrä että mikään kurssi voi olla "humpuukkikurssi".
        Olin itse vastaavanlaisella kurssilla reilu vuosi sitten. sen nimi oli "kunnolla työelämään".
        siinä oli oman uran kehitystä, eri yritysissä vierailuja, mihin voimme itse esittää toiveita mihin mentiin.
        liikuntaa vähän, terveydenhoitajan, ammatinvalinnan ohjaajan ja lääkärin henkilökohtaiset ajat.
        sitten noin kuukauden harjoittelu. se harjoittelu sitten poiki vuoden määräaikaisen työpaikan.
        ei huono.
        paljon on itsestä kiinni.

Itse hain sinne omasta halustani.
        oli monia jotka oli sinne pakotettu, ja sen huomas heti kättelystä jalanterien asennosta ja muusta asenteesta.
        pari näistä lopetti mitään ilmoittamatta parin viikon jälkeen.

sitä humpuukkia nämä kurssin vieroksujat haluavat harjoittaa kotona lysväämisellä, mihinkään ei oltais halukkaita itse panostamaan. "kaikki mulle heti" - meiningillä ei kannata ajatella, että kukaan tulisi kotisohvalle niitä töitä tarjoamaan.

tuo, että ei työnhakuvalmennuskursseille osallistu, niin on merkki siitä että työtön ei ole valmiskaan hakemaan töitä.

kurssinkin aikan voi hakea töitä ja jos sellaisen sattuu saamaan, niin tuolta kurssilta voi jäädä pois.

mielestäni ei ole koskaan mitään syytä miksi kursseilta jäisi pois. jos se on muka ajanhukkaa, niin mitä se on oleminen kotona.

minulle kurssit ovat antaneet tosi paljon. ja vertaistuen saaminen toisista kurssilaisista ei sekään ole väheksyttävä asia.

olen taas ollut metsästämässä minulle sopivaa kurssia. mutta tähän astiset on suunniteltu alle 25 -vuotiaille tai maahanmuuttajille. en kuulu kumpaankaan ryhmään.

kolmesta edellisestä kurssista jäin paitsi, kun ei huolittu. näihin olen viimeisen vähän runsaan vuoden sisällä hakenut. Eli heti kun edellinen kurssi päättyi.

vaikka olin jo aloittanut määräaikaisessa työpaikassa, mutta koska olin varma että tämä päättyisi tasan sen vuoden kuluttua.

• voihan rähmä näitä

aivan kaikki kurssit antaa enemmän kun ottaa.
      mitä sinä parempaakaan tekemistä keksisit tuoksi ajaksi. sohvalla makailemisen ja telkan katsomisen lisäksi.

• Frotee hammas

Tuota en kyllä ymmärrä, että ihminen leimataan sohvalla makaajaksi, jos ei mene jollekin ajankulutus kurssille. Mulla on ainakin paljon hyödyllisempää tekemistä, kuin istua päivät pitkät jollain joutavalla ajankulutus kurssilla.
        Mulla on niin paljon kaikenlaista tekemistä, etten edes ehdi olla kortistossa.
        Jos olisin kortistossa ja tuollaisella kurssilla, niin jäisivät metsänhoitotyöt tekemättä ja muutkin tärkeämmät työt, kun työvoimatoimiston akat pitää saada päteä laittamalla ihminen jollekin täysin turhalle kurssille.
        Ne saa siitä bonuksia palkan päälle, kun saavat työttömän ängettyä vaikka väkipakolla jollekin työttömälle itselleen täysin hyödyttömälle kurssille.
        Siksi näitä ihme kursseja, vaikkapa sähäkästi, notkeasti, potkaisten, etsien ja mitä kaikenmaailman eri nimillä näitä työelämään kursseja järjestetään.
        Näistä hyötyvät vain nämä kurssin järjestäjät, jotka tienaavat monta tuhatta euroa yhdestä lyhyestä kurssista.
        Työvoimatoimiston mentaliteetti on sellainen, että vain heidän esittämät toimenpiteet on tärkeitä ja vain hyväksyttäviä, vaikka se olisi päivästä toiseen lapiolla sorakasan lapioimista toiseen paikkaan, kunhan siinä saadaan työttömän aika muuhun käyttöön, kuin työttömän omaan käyttöön, vaikka työttömällä olisi järkevämpääkin ajankäyttöä.
        Vielä puolustelevat näitä toimenpiteitä sillä, että pääasia on, että työttömän aika kuluu ja on jotain tekemistä, vaikka sitä sorankasan siirtelyä kierovartisella lapiolla, vaikka se sinällään on täysin järjetöntä hommaa, eikä mitään hyötyä.

• oma valinta
        Frotee hammas kirjoitti:

Tuota en kyllä ymmärrä, että ihminen leimataan sohvalla makaajaksi, jos ei mene jollekin ajankulutus kurssille. Mulla on ainakin paljon hyödyllisempää tekemistä, kuin istua päivät pitkät jollain joutavalla ajankulutus kurssilla.
        Mulla on niin paljon kaikenlaista tekemistä, etten edes ehdi olla kortistossa.
        Jos olisin kortistossa ja tuollaisella kurssilla, niin jäisivät metsänhoitotyöt tekemättä ja muutkin tärkeämmät työt, kun työvoimatoimiston akat pitää saada päteä laittamalla ihminen jollekin täysin turhalle kurssille.
        Ne saa siitä bonuksia palkan päälle, kun saavat työttömän ängettyä vaikka väkipakolla jollekin työttömälle itselleen täysin hyödyttömälle kurssille.
        Siksi näitä ihme kursseja, vaikkapa sähäkästi, notkeasti, potkaisten, etsien ja mitä kaikenmaailman eri nimillä näitä työelämään kursseja järjestetään.
        Näistä hyötyvät vain nämä kurssin järjestäjät, jotka tienaavat monta tuhatta euroa yhdestä lyhyestä kurssista.
        Työvoimatoimiston mentaliteetti on sellainen, että vain heidän esittämät toimenpiteet on tärkeitä ja vain hyväksyttäviä, vaikka se olisi päivästä toiseen lapiolla sorakasan lapioimista toiseen paikkaan, kunhan siinä saadaan työttömän aika muuhun käyttöön, kuin työttömän omaan käyttöön, vaikka työttömällä olisi järkevämpääkin ajankäyttöä.
        Vielä puolustelevat näitä toimenpiteitä sillä, että pääasia on, että työttömän aika kuluu ja on jotain tekemistä, vaikka sitä sorankasan siirtelyä kierovartisella lapiolla, vaikka se sinällään on täysin järjetöntä hommaa, eikä mitään hyötyä.

Jos näyttää työkkärillekin, että itse on aktiivinen työnhakija, ei todellakaan pakoteta mihinkään kurssille. ei "humpuukki" kurssille, eikä millekään muualle.

minua ei ole ikinä työkkärin toimesta osoitettu mihinkään kurssille, joskaa ei ole tullut työpaikkaosoituksiakaan sen kultaisen 80 vuoden jälkeen.

jos on muuta tärkeämpää tekemistä, niin työkkärissä ei ole pakko olla kirjoillakaan.
        sekin on ihan oma valinta.

• Jalmari.
        oma valinta kirjoitti:

Jos näyttää työkkärillekin, että itse on aktiivinen työnhakija, ei todellakaan pakoteta mihinkään kurssille. ei "humpuukki" kurssille, eikä millekään muualle.

minua ei ole ikinä työkkärin toimesta osoitettu mihinkään kurssille, joskaa ei ole tullut työpaikkaosoituksiakaan sen kultaisen 80 vuoden jälkeen.

jos on muuta tärkeämpää tekemistä, niin työkkärissä ei ole pakko olla kirjoillakaan.
        sekin on ihan oma valinta.

Tyhjätaskun on pakko olla TE-keskuksen kirjoilla ja luovia alituiseen yhä paskemmaksi tulevia pakkotyölistämispaikkoja vastaan osa energiasta menee väistellessä paikkoja.On tää elämää te-keskuksesta ei oo ku riesaa.

• et sillai

Mäkin ihmettelin tota leimaamista. Ihmiset tulevat eri elämäntilanteista.
      Haen pääasiassa etäopiskelupaikkaa koska olen raskaana, työkkärille olen kuitenkin työtön siinä missä muutkin työttömät. Pakko oli hakea ko. kurssille vaikka ehtisin olla "tehokkaasti töissä" n. 2 kuukautta..

• nomoneynowork

...ttu, ei niille kursseille ole pakko mennä. EIkä ole pakko ottaa vastaan minkäänlaista päivärahaa. On se ihme, että raha kelpaa, mutta mitään ei sen eteen viitsisi tehdä.
      Joo, olen itsekin työtön ja menisin vaikka heti jonnekin, josta olisi apua työllistymisessä. Mutta sellaisia ei työkkärillä ole, sillä olen akateeminen. Eli läpeensä koulutettu jo valmiiksi.

• MAISTERI23

PÄLLI! seliseli.
        aina sullekin on hyötyä puuhevosen persereijän poraamiskurssista tai jäkälakeruukurssista.

miten kehtaat moraalisoida täällä toisia, kun itse et viitsin tehdä mitään, vaikka rahaa tulee. Ei akateemisella koulutuksella ole minkäänlaista ammattisuojaa, joten sinulle kuuluu kaikki samanlaiset kurssit ja työnhaut kuin muillekin.

Tuollaisella ylimielisellä moraalisaarnalla sinun pitäisi VAPAAEHTOISENA mennä näille idiootti-kursseille.

Ei työkkärin huuhaakursseilla ole minkäänlaista työllistämisvaikutusta kenellekkään. jos olisit edes hieman valveutuneempi akateeminen, niin tietäisit, että työkkärin koulutuksilla hyötyvät ainoastaan yksityiset kurssittajafirmat.
        OLET AIVAN SAMANLAINEN LUUSERI KUIN MUUTKIN (tai pahempi, et akateemisesta koulutuksestakaan ole saanut töitä). mee siivoomaan PÄÄLLI

• djolle01

Jos ei osaa tehdä hakemusta, tiedä kuinka käyttäytyä ja toimia työhaastatteluissa tai hakea töitä netistä niin sitten kurssi on ihan OK.

Siellä ihmiset vain alistetaan kyseenalaistamaan oma tilanteensa tyyliin "olettekohan te nyt oikein valmiita" työelämään.

Itse olen saanut kaksi kertaa tuolle kurssille tarjouksen, ekalla kerralla suoritin kunnialla läpi koska silloin se oli ihan hyödyllinen kurssi. Mutta toka kerta? Ei kiitos.

Välissä ollut siviilipalvelus ja määräaikainen työsuhde, nyt vähän aikaa ollut työttömänä ja jo heti passitettiin tonne vaikk asiat on jo hallinnassa. Nyt sitten miettivät antavatko mulle karenssin, perkele.

• ttvaslmennettava

eiks 500 päiväkorvaus on hyvä asia=640 egee.
      mut työelämävalmennuksessa on se etu et siellä saa 540 120 ruoka=hyvä mieli.

• jskdhkjbskjas

mitä tapahtuu jos joutuukin sairauslomalle ja on saanut käskyn kursseille?peruuntuuko kurssi kokonaan vai siirtyykö se niin että alkaa sitten sairausloman loputtua ts. joutuu seuraavalle kurssille sitten vaan?

• Riippuu ja roikkuu

Riippuu kurssin pituudesta. Tuollaisia max kk kestäviä työnhakuun "opettavia" kursseja on jatkuvasti eli siirtyy sitten seuraavaan jos sairausloma on parikin viikkoa. Jos kurssi kestää pidempään, menet kurssille kun sairausloma päättyy. Itse olin kurssilla joka kesti 6kk ja siellä oli yksi kurssilainen lähes 3 kk sairaslomalla, mutta eipä päässyt eroon kurssista. Sairausloma loppui 3 viikkoa ennen kurssin loppua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      11
      2782
    2. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      165
      2685
    3. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      185
      2537
    4. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      16
      2057
    5. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      22
      2006
    6. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      54
      1848
    7. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      70
      1572
    8. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      78
      1185
    9. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      23
      1182
    10. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      2
      1121
    Aihe