Eikö sitä nyt vaan voisi ilmoittaa suoraan sanottuna että milloin se tulee voimaan?!!?!?! Miksi siitä on jankattu jo useampi vuosi mutta tarkkaa tietoa ei löydy? Mielestäni koko uudistusta EI tarvita! Nyt jos jollain on tarkempaa tietoa asiasta, ilmoittakaa heti tai laittakaa linkkiä, eikä mitään 2009 tai 2008 vuoden linkkejä, linkit 2010 vuonna viimeaikoina tehtyjä!!!!!!!!!!!!!
mopokortti uudistus
29
2673
Vastaukset
- Ajokoe
1. Kesäkuuta 2010.
- Ajokoe
1. Kesäkuuta 2011
- gdhjk
jos pääsevät ja pääsevätkin sopimukseen uudistus astuu voimaan 1.1.2011 tietenkin ei sitä jätetä enään uudelle hallitukselle.Autokorttien uuduistusta pohtii sitten uusi eduskunta ja tulisi voimaan 2013 tai toivottavasti ei koskaan.
- korttimies
Jos se menee lapi niin se astuu voimaan vasta 1.6.2011 voitte kayda katsomassa sen vaikkapa tuolta www.motot.net
- Huolestunut...
korttimies kirjoitti:
Jos se menee lapi niin se astuu voimaan vasta 1.6.2011 voitte kayda katsomassa sen vaikkapa tuolta www.motot.net
Tuolla motot.netissä ne oli jotenkin sekavasti ilmotettu, siispä:
Oon syntyny huhtikuun puolessavälissä 1996, saanko vielä vanhan mopokortin? - n
Huolestunut... kirjoitti:
Tuolla motot.netissä ne oli jotenkin sekavasti ilmotettu, siispä:
Oon syntyny huhtikuun puolessavälissä 1996, saanko vielä vanhan mopokortin?saat koska itse olen toukokuun puolessa ja saan vanhan
- *ittuuntunut
n kirjoitti:
saat koska itse olen toukokuun puolessa ja saan vanhan
hei siis onks sillee jos on syntyny puolesvälis toukokuuta ja siin menee niis lapuis jotka pitää poliisille viiä ni niis menee n. kaks viikkoo ni saaks silti vanhan kortin??
- ...
Mopo keskustelut löytyy Autot ja liikenne > Moottoripyörät > Mopot alta.
- roskapostirobotti126
oon huolissani ny tästä mopokorttiuudistuksen toimeenpano päivämäärästä. oon meinaa syntyny 12.6. ku uudistus pitäis tulla 1.6. et jos tiedätte lykkäyksistä tai muista muodollisuuksista jotai nii ilmotelkaa tänne.
- Mopot omalle palstal
Kannattaa käydä mopoihin liittyvä keskustelu tuolla Autot ja liikenne >> Moottoripyörät >> Mopot tai Skootterit palstalla.
Täällä keskustellaan kevytliikenteestä. Tuolla omalla palstalla saa todennäköisesti varmemmin vastauksia kysymyksiin. - hiiteen uudistus
itellä on huono juttu ku syntynyt 29.5 pitäis saada ensi yrittämällä kortti...
- asd213
Ekallahan se pitääkin saada >:)
- t34gh
mäkin oon syntynyt 29.5 mutta en saanut korttia. viis kuvissa väärin, sanallisis ei yhtään
- asdf98uuu
nyt kyllä vituttaa ku oon syntyny 02.11.96 -.-
- ABCe MP MO TR KUP
Tämän mopokortinuudistukseen on otettu onnettomuus tilasto 60 luvulta.
Nyky aikana mopoja on suhteessa samanverran kun 60 luvulla. Silloinkin on ollut onnettomuuksia yhtäpaljon vaikka silloin ei ole saanut viedä aikuista takapenkillä.
Mopokortti on autokoulujen ajama asia kun he kerkesivät hankkia mopoja jo eka mopokortti uudistuksen tulon toivossa.
16v köyhästä perheestä saa vain haaveilla moposta nyt ajelee rikkaiden kersat ja he joutuvat onnettomuuksiin. Ei autokoulut poista niitä ongelmia, jotka suurimmalla osalla aiheuttaa onnettomuuksia.
Vanhemmat, jotka kituuttaa 1000 € /kk ei hanki mopoja eikä kortteja.Tälläisen perheen nuori haluaisi mennä vaikka kesätöihin ja asuu kaukana maaseudulla . Millä se menee töihin tai harrastuksiin.
Nyt rikkaiden penskat ajaa kortin ja köyhät kortittomat istuu takapenkillä.
Päättäjät olette todella hakoteillä jos luulette asennetta kasvatettavan 16v päähän. Liikenne opetus ja oikea asenne on aloitettava jo peruskoulussa.
Tämä laki on HUONO. - -.-.-.-.-.-.-.-.-.-
JA JOKU KEHTAA SANOO ET VITUTTAA KU ON SYNTYNY 2.6 NO ARVAA KETÄ SAATANA ON SYNTYNY 1.6 JA ON KOKO VITUN SUOMEN EKA JOKA MAKSAA SIIT KORTIS JÄRKYTTÄVÄN SUMMAN!!!!!!!!!!! PERKELE
- hohhoijaa....
Kyllä meidänkin nuori on ensimmäisten maksavien joukossa. On nimittäin syntynyt myös 1.6. Joten et ole ainoa!!!
- Mopo.........
Missä on tietoa et onko Hallitus hyväksyny tän uuden lain????
- ...
Keskustelkaa oikeassa paikassa tämä on kevytliikennepalsta.
Mopo keskustelut löytyvät Autot ja liikenne > Moottoripyörät > Mopot alta. - seveneleven
Kheh heh, on se mukavaa, kun on Yamahalla pöristellyt viimiset 2 vuotta :P
- 8472587284
http://www.liikenneturva.fi/liitetiedostot/uutispoyta/Mopokorttiuudistus-Anna-Liisa-Tarvainen-Knn-p--info-22.3.2011.pdf että kiitos vaan helevetti!!!!
- heheheeee
Tyhmemmät eivät tajua vaikka rautalangasta vääntäisi.
Mopo keskustelut löytyvät Autot ja liikenne > Moottoripyörät > Mopot alta.- rajota!
onko sillä jotain väliä ei sun tarvi tulla lukemaan näitä jos noin paljon ottaa päähän...
- ^-^
Vaalien takia se siirtyy todennäköisesti, mut se ei oo varmaa... Meille yks poliisi sano et eduskunta ei oo vielä esittäny hallitukselle sitä anomusta vai mikä vaatimus ny onkaa... mut toivotaan parasta, ei ainakaa mua haittais jos se vähä siirtyy ku oon ite siin just kesäkuun aluss syntyny...
- paskamaa12346
No on sitä jo 5 vuotta ilman korttia ajeltukii :d Ihan sama saatana vittu mikä paska maa tää suomi on nykyään.
- "INSSI"=RAHASTUSTA
no niimpä ei kiinnostais kyllä yhtään maksella 15 vuotiaan omasta pussista puolta tonnii jostain mopokortista kun ennenki on saanu 80 eurolla pelkkää rahastusta toi "inssi"!
- asdsdas
asddasdsffghjklöä'
HOMO hjk - PERKELEEEEEEEEEE
VOI SAATANAN SAATANAN PERKELE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- saatana14589
vituttaa saatana kansanedustajat imevät perseitään vittu kohta lähtee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82748Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1642662- 1842511
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n122024Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari211987Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa541838Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo691558Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http231162Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?691139Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta811034