Vielä vanha jaksaa!

3+18=?

Tänään tuli vapaapäivän kunniaksi kokeiltua kyykyssä tulostasoa.

Pari kaveria oli salilla samaan aikaan ja olivat varmistamassa ja kolmas, kisoissakin tuomarina ollut, oli antamassa merkkiä ja katsomassa että kyykky on tarpeeksi syvä.

Lämmittelyjen jälkeen kahdesta sadasta kympin korotuksilla lähdettiin.
Aikaisempi ennätys on parin vuoden takaa 240, nyt meni 260!

Ei kummoinen rauta, mutta ikää on kuitenkin parin kuukauden kuluttua 41!

...joo, täällä cyberavaruudessa huimia kyykkytuloksia löytyy jokaiselta, mutta hassu juttu ettei niitä tuolla salilla koskaan näy...

150 kilon penkkaajia löytyy salilta kuin salilta kymmenittäin, mutta edes 200 kyykkääjiä ei näy koskaan.

Aina kun olen tekemässä kyykkyä isoilla raudoilla (yli 200) niin noita invalideja kertyy kertomaan sairaskertomustaan; miten hekin tekisivät kyykkyä mutta kun selkä/polvi/joku muu ei vain kestä...

30

437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 66-v

Kenellä vain oma paino 80kg ja siitä ylöspäin niin 2 x oma paino takakyykyssä karsii jo suurimman osan salikävijöistä.
      Kyykkääjistäkin.

Tuo 200kg on myös selkeä porukan jakaja.

Harrastajat tuntuvat myös jakautuvan eri tavoin.
      Eräällä Porvoolaisella salilla 170kg:n mave hiljensi salin.

Nyt Espanjassa kävin kerran salilla.
      Jätkät väänsivät koko ajan peileihin tuijottaen.
      Lavaa ei ollut joten jo 90kg:n etukyykky oli koplalle tuntematonta ja aiheutti töllistelyä.
      Tuplamäärä takaa olisi aiheuttanut täyden hiljaisuuden.
      Kyykkäämiseen oli kyllä hyvä, turvallinen suorituspaikka.

Yksi paikallinen treennanneen näköinen, kookas heppu veti mavea 140kg:lla melkein lattiasta 4:n sarjaa joista viimeinen oli tiukan näköinen.
      Saattoi olla toipilaskin mutta vaikeaa oli.
      Muutenkin kavereiden ulkonäkö ja suorituskyky olivat ristiriidassa keskenään.

Olen useampana vuotena keväisin ja syksyisin käynyt samalla salilla. Nyt vain kerran 6:n viikon aikana.
      Osa porukasta on samoja vääntäjiä.

• Mestari11

vielä paljonko sulla on painoa?

• 3+18=?

Noo, en ihan pikkupoika ole, en iältänikään.

Pituutta on 190 cm ja painoa (piti käydä vaa'assa katsomassa) 98 kiloa.
        Vuosi sitten oli painoa aika paljon enemmän, nimittäin 108 kiloa.
        Silloin aloitin aerobiset treenit ja ajattelin sen vaikuttavan punttikuntoon laskevasti.
        Mutta päinvastoin on käynyt.

Tuo kyykky oli piiiiitkästä aikaa ensimmäinen kokeilu muutakin kuin treenipainoja ja epävarmuutta siitä että onko kyykky tarpeeksi syvä.
        Treeneissä kyllä kakkosia on tullut tehtyä 250 kilolla.

Penkissä samalla tavalla menee treeneissä 160, mavea en oikein ole treenannutkaan, mutta jossakin 250 tasolla mennään, ainakin viimeksi kokeillessa.

66-v:n kanssa olen samaa mieltä että tuo 2 x omapaino on suurimmalle osalle kyykkääjistä liikaa salilla, mutta minusta se on se raja jonka jokaisen aktiivisesti salilläkävijän on saatava!
        Ja se on melko kohtuudella saavutettavissa, sanoo kuka mitä tahansa!

Penkissä samaa tasoa on 1,5 x omapaino, tai oikeastaan tuo kyykky on kyllä helpompi saavuttaa.
        Joskin näyttää tuolla salilla että kaikki vain treenaa penkkiä ja hauiskääntöä...

170 kilon mave on kyllä sellainen rauta, että jos se hiljentää salin niin en tiedä itkeä vai nauraa...

• geeneistä kiinni
        3+18=? kirjoitti:

Noo, en ihan pikkupoika ole, en iältänikään.

Pituutta on 190 cm ja painoa (piti käydä vaa'assa katsomassa) 98 kiloa.
        Vuosi sitten oli painoa aika paljon enemmän, nimittäin 108 kiloa.
        Silloin aloitin aerobiset treenit ja ajattelin sen vaikuttavan punttikuntoon laskevasti.
        Mutta päinvastoin on käynyt.

Tuo kyykky oli piiiiitkästä aikaa ensimmäinen kokeilu muutakin kuin treenipainoja ja epävarmuutta siitä että onko kyykky tarpeeksi syvä.
        Treeneissä kyllä kakkosia on tullut tehtyä 250 kilolla.

Penkissä samalla tavalla menee treeneissä 160, mavea en oikein ole treenannutkaan, mutta jossakin 250 tasolla mennään, ainakin viimeksi kokeillessa.

66-v:n kanssa olen samaa mieltä että tuo 2 x omapaino on suurimmalle osalle kyykkääjistä liikaa salilla, mutta minusta se on se raja jonka jokaisen aktiivisesti salilläkävijän on saatava!
        Ja se on melko kohtuudella saavutettavissa, sanoo kuka mitä tahansa!

Penkissä samaa tasoa on 1,5 x omapaino, tai oikeastaan tuo kyykky on kyllä helpompi saavuttaa.
        Joskin näyttää tuolla salilla että kaikki vain treenaa penkkiä ja hauiskääntöä...

170 kilon mave on kyllä sellainen rauta, että jos se hiljentää salin niin en tiedä itkeä vai nauraa...

eikä edes halua käyttää, joten esim tuo 2 x omapaino kyykyssä on TODELLA TODELLA kova tulos NATUtreenaajalle, johon saattaa mennä 5-10 vuottakin. itse kohta treenannut 4 vuotta, oma paino 104 kiloa ja kyykky edelleen 140 kiloa, joka mielestäni on jo kova rauta ottaen huomioon että aloitin 40 kilolla 5 toiston sarjoilla.

• 3+18=?
        geeneistä kiinni kirjoitti:

eikä edes halua käyttää, joten esim tuo 2 x omapaino kyykyssä on TODELLA TODELLA kova tulos NATUtreenaajalle, johon saattaa mennä 5-10 vuottakin. itse kohta treenannut 4 vuotta, oma paino 104 kiloa ja kyykky edelleen 140 kiloa, joka mielestäni on jo kova rauta ottaen huomioon että aloitin 40 kilolla 5 toiston sarjoilla.

Ei 2 x omapainon kyykkäämiseen tarvita mitään ylimääräisiä aineita tarvita!

Itse aloitin salitreenit kymmenen vuotta sitten kun polvi alkoi oireilla ja siksi jalkojen lihaksia piti voimistaa.

Ensimmäiset kyykkytreenit taisi olla 3 x 10 ja tangossa huikea 60 kiloa.
        Ja jalat oli aivan poikki tuosta.

Ekalla kerralla penkkiä kokeillessa samaan aikaan meni ykkönen 60 kilolla vaivaisesti.
        Olisiko kuuden viikon treeni ollut takana kun meni 80 kiloa ja homma alkoi maistua...
        Sata tuli nopeasti, mutta sen jälkeen on tahti hidastunut...

Taustallani on varsin monipuolinen liikunnanharrastus, johon kuuluu paljon mailapelejä ja joita edelleen harrastan.

Mutta mitään dopinaineita en ole koskaan käyttänyt, ja itse asiassa vain kerran on niitä tarjottu.

Ja jos minä pääsin melko kivuttomasti kyykyssä 2 x omaanpainoon niin ei se voi olla vaikeaa kenellekään muullekaan.
        Tekniikka kun on kunnossa niin se on vain punnertamista, ja se vaatii vain sinnikkyyttä.

Pelkästä omastapainosta ei voi päätellä oikein yhtään mitään, mutta 104 kiloa on hyvä paino kun se paino ei ole läskiä.
        Mutta jos rasvaprosenttisi on lähempänä kymmentä kuin kahtakymmentä niin neljän vuoden treenin jälkeen suosittelen kysymään joltakin kokeneelta PAINONNOSTAJALTA neuvoa treenaamisessa.
        Painonnostajalta siksi että he ovat huomattavasti teknisempiä kuin voimanostajat, osaavat kiinnittää enemmän huomiota suoritustekniikkaan että se on kunnossa.

Mutta jos sulla on fysiikka kunnossa niin tuosta pääsee 200 kiloon helposti ja hetkessä, eli vuodessa!
        Mutta töitä se vaatii, mutta ei vaadi nappeja!
        Pysy niistä erossa!

• Raw-Men

menee 250kg puhtaasti, ja steroideihin en ole koskenut koskaan, enkä aio koskeakaan. 300kg kyykky natuna on täysin mahdollista jos panostaa täysillä lajiin. Youtubia kun olen katsonut, siellä on ollut tosi laihoja miehiä jotka ottavat esim: 350 kg kyykystä, ja ilman varusteita. En tiedä käyttävätkö jotain muutakin kaurapuurossa kuin vain voisilmää. Kyykyssä voi tosi isoja rautoja käyttää jos uskaltaa, itsellä pelottaa isoja rautoja nostaa, koska tuntuu painovoima jylläävän niin kovasti kropassa.
        Varmistajat on hyvä olla tietenkin kun nostetaan kovia rautoja, Taidan olla lahjakas kun tuo 140kg on helppoa kuin heinänteko, 140kg menee 20 kertaa. Tarkoitus on kuitenkin nostaa maksimia, en tyydy tuohon 250kg, aina pitää olla tavoitteita, ja seuraava tavoite on 270 kg puhtaasti.

• Raw-Men

menee 250kg puhtaasti, ja steroideihin en ole koskenut koskaan, enkä aio koskeakaan. 300kg kyykky natuna on täysin mahdollista jos panostaa täysillä lajiin. Youtubia kun olen katsonut, siellä on ollut tosi laihoja miehiä jotka ottavat esim: 350 kg kyykystä, ja ilman varusteita. En tiedä käyttävätkö jotain muutakin kaurapuurossa kuin vain voisilmää. Kyykyssä voi tosi isoja rautoja käyttää jos uskaltaa, itsellä pelottaa isoja rautoja nostaa, koska tuntuu painovoima jylläävän niin kovasti kropassa.
        Varmistajat on hyvä olla tietenkin kun nostetaan kovia rautoja, Taidan olla lahjakas kun tuo 140kg on helppoa kuin heinänteko, 140kg menee 20 kertaa. Tarkoitus on kuitenkin nostaa maksimia, en tyydy tuohon 250kg, aina pitää olla tavoitteita, ja seuraava tavoite on 270 kg puhtaasti.

• m,b.
        Raw-Men kirjoitti:

treenannut?

• Raw-Men
        m,b. kirjoitti:

treenannut?

neljä vuotta ja siitä tosissaan kaksi vuotta.

• Pikku-A
        3+18=? kirjoitti:

Ei 2 x omapainon kyykkäämiseen tarvita mitään ylimääräisiä aineita tarvita!

Itse aloitin salitreenit kymmenen vuotta sitten kun polvi alkoi oireilla ja siksi jalkojen lihaksia piti voimistaa.

Ensimmäiset kyykkytreenit taisi olla 3 x 10 ja tangossa huikea 60 kiloa.
        Ja jalat oli aivan poikki tuosta.

Ekalla kerralla penkkiä kokeillessa samaan aikaan meni ykkönen 60 kilolla vaivaisesti.
        Olisiko kuuden viikon treeni ollut takana kun meni 80 kiloa ja homma alkoi maistua...
        Sata tuli nopeasti, mutta sen jälkeen on tahti hidastunut...

Taustallani on varsin monipuolinen liikunnanharrastus, johon kuuluu paljon mailapelejä ja joita edelleen harrastan.

Mutta mitään dopinaineita en ole koskaan käyttänyt, ja itse asiassa vain kerran on niitä tarjottu.

Ja jos minä pääsin melko kivuttomasti kyykyssä 2 x omaanpainoon niin ei se voi olla vaikeaa kenellekään muullekaan.
        Tekniikka kun on kunnossa niin se on vain punnertamista, ja se vaatii vain sinnikkyyttä.

Pelkästä omastapainosta ei voi päätellä oikein yhtään mitään, mutta 104 kiloa on hyvä paino kun se paino ei ole läskiä.
        Mutta jos rasvaprosenttisi on lähempänä kymmentä kuin kahtakymmentä niin neljän vuoden treenin jälkeen suosittelen kysymään joltakin kokeneelta PAINONNOSTAJALTA neuvoa treenaamisessa.
        Painonnostajalta siksi että he ovat huomattavasti teknisempiä kuin voimanostajat, osaavat kiinnittää enemmän huomiota suoritustekniikkaan että se on kunnossa.

Mutta jos sulla on fysiikka kunnossa niin tuosta pääsee 200 kiloon helposti ja hetkessä, eli vuodessa!
        Mutta töitä se vaatii, mutta ei vaadi nappeja!
        Pysy niistä erossa!

Olettekos nähneet, missä asennossa esim.tempauksessa nostajan sääret ovat lattiatasoon nähden...
        vai että teknisempiä...puhumattakaan kiinalaisten tyylistä "syöksyä" työnnössä tangon alle..siinä on kuulkaa olkapäät aika lujilla...

• swetr
        Raw-Men kirjoitti:

neljä vuotta ja siitä tosissaan kaksi vuotta.

kaikilla ei niitä lahjoja vaan ole, mitä vaaditaan 2 x omapaino kyykkyyn tai 1.5 x penkkiin, uskoisin että vain joku 10-20% salikävijöistä pystyy tuohon 2-4 vuoden aikana.

• 66-v
        swetr kirjoitti:

kaikilla ei niitä lahjoja vaan ole, mitä vaaditaan 2 x omapaino kyykkyyn tai 1.5 x penkkiin, uskoisin että vain joku 10-20% salikävijöistä pystyy tuohon 2-4 vuoden aikana.

Valtaosa terveistä, aikuisista, alle 35:sta miehistä pystyy alle 4:n vuoden kyykkäämään 2 x oman painonsa jos haluavat, on tolkkua treeneissä ja aikaa niiden toteuttamiseen.

Eikä vaadi mitään kyykkyyn erikoistumista vaan tekee sen osana muuta voimahakuista harjoittelua!

100-kiloisista en tiedä mutta 9-kymppiin saakka tuo pätee.
        Painavammillakin tietysti jos kilot eivät ole laardia mutta vaikeammaksi menee.

• Pikku-A

Ei niitä 150 kilon raakapenkkaajiakaan ihan joka kulmalla tule vastaan...ja 260 kyykystä ilman trikoita, IPF-kelpoiseen syvyyteen, ilman "nappeja", alle 100-kiloselta 41-vuotiaalta mieheltä, jolla pituutta on 190cm, on on suoritus, jolla kannattaa harkita vakavasti pyrkimistä Suomen MM-kisajoukkueeseen...

Joten en usko koko juttua, sorry. Ei liiku.

• Raw-Men

Ei 150kg rauta ole mitään jos on tekniikka kunnossa, itse nostin raaalla voimalla vuosi sitten 140kg ja en varmasti valehtele. Tekniikalla voi saada paljon painoa ylös, ilman mömmöjäkin. En valehtele näitä tuloksia, nämä tulokset olisivat roinareille surkeita tuloksia, etenkin tuo penkkipunnerrus 150kg ei ole mikään ihmellinen saavutus jos on lahjoja tähän lajiin. Ei tarvitse välttämättä uskoa.Usko mitä haluat, mutta sanon rehellisesti että omat tulokset ovat puhtaasti tehtyjä. Kiellettyisiin aineisiin en ole koskenut enkä koske, PISTE!

• Raw-Men
        Raw-Men kirjoitti:

Ei 150kg rauta ole mitään jos on tekniikka kunnossa, itse nostin raaalla voimalla vuosi sitten 140kg ja en varmasti valehtele. Tekniikalla voi saada paljon painoa ylös, ilman mömmöjäkin. En valehtele näitä tuloksia, nämä tulokset olisivat roinareille surkeita tuloksia, etenkin tuo penkkipunnerrus 150kg ei ole mikään ihmellinen saavutus jos on lahjoja tähän lajiin. Ei tarvitse välttämättä uskoa.Usko mitä haluat, mutta sanon rehellisesti että omat tulokset ovat puhtaasti tehtyjä. Kiellettyisiin aineisiin en ole koskenut enkä koske, PISTE!

Nykyään nostan 150kg penkistä ja hyvällä tekniikalla

• ISO-A.

Vai ei 150 penkkaajia ole joka kulmilla?

Enpä tiedä missä tontunperseessä oleskelet jos et tuollaisia penkkituloksia ole nähnyt...
        Ihmisten ilmoilla joka salilta löytyy tuohon pystyviä.

260 kyykystä on kyllä hyvä tulos, on sitten painoluokka mikä tahansa, samoin 250 mave, jos tuo pitää paikkansa.
        Hyviä tuloksia, muttei poikkeuksellisia, edes veteraanille.

Ja jos katsot noita satakiloisissa voimanostokisoissa olevia niin ei ne ihan lyhyitä ole, joskin yleensä parimetriset ovat isommissa painoluokissa.

...mutta eihän noilla tuloksilla Suomen MM-kisajoukkueeseen voimanostossa ole asiaa, kyykky ja mave ovat ok mutta penkistä puuttuu 30-40 kiloa...

• Pikku-A
        ISO-A. kirjoitti:

Vai ei 150 penkkaajia ole joka kulmilla?

Enpä tiedä missä tontunperseessä oleskelet jos et tuollaisia penkkituloksia ole nähnyt...
        Ihmisten ilmoilla joka salilta löytyy tuohon pystyviä.

260 kyykystä on kyllä hyvä tulos, on sitten painoluokka mikä tahansa, samoin 250 mave, jos tuo pitää paikkansa.
        Hyviä tuloksia, muttei poikkeuksellisia, edes veteraanille.

Ja jos katsot noita satakiloisissa voimanostokisoissa olevia niin ei ne ihan lyhyitä ole, joskin yleensä parimetriset ovat isommissa painoluokissa.

...mutta eihän noilla tuloksilla Suomen MM-kisajoukkueeseen voimanostossa ole asiaa, kyykky ja mave ovat ok mutta penkistä puuttuu 30-40 kiloa...

Mää olen käynyt 20 vuoden aikana läpi saleja Helsingistä Kokkolaan, ja kyllä ne 150 raakana penkistä ottavat on silti harvassa...PUHUMATTAKAAN 260 kilon raakakyykystä veteraanisarjaan, vitut minä sanon.

• Uittu-Arska
        Pikku-A kirjoitti:

Mää olen käynyt 20 vuoden aikana läpi saleja Helsingistä Kokkolaan, ja kyllä ne 150 raakana penkistä ottavat on silti harvassa...PUHUMATTAKAAN 260 kilon raakakyykystä veteraanisarjaan, vitut minä sanon.

Samoin, olen asunut ympäri Suomea ja joka paikasta olen etsinyt sen salin jossa on vapaita painoja paljon kun tykkään niistä enemmän kuin laitteista.
        Ja yhteistä on että juuri niillä saleilla käy niitä 150 penkkaajia.
        Noilla kuntosaleilla on sitten niitä miehiä sukkahousuissa muka-treenaamassa.

Suosittelisin sullekin käymistä oikeilla punttisaleilla, mutta jos tunnet olosi kotoisammaksi noiden sukkahousumiesten seassa niin jää mielikuvaksesi tosiaan ettei isoilla painoilla treenaa kukaan.

• -Elixia-
        Uittu-Arska kirjoitti:

Samoin, olen asunut ympäri Suomea ja joka paikasta olen etsinyt sen salin jossa on vapaita painoja paljon kun tykkään niistä enemmän kuin laitteista.

Suosittelisin sullekin käymistä oikeilla punttisaleilla, mutta jos tunnet olosi kotoisammaksi noiden sukkahousumiesten seassa niin jää mielikuvaksesi tosiaan ettei isoilla painoilla treenaa kukaan.

jossain pimeässä kellarissa missä isot karvaset miehet kyykkii toppahousut jalassa pakkasessa? Nou tänks.

• Pikku-A
        Uittu-Arska kirjoitti:

Niinhän ne muutkin on ehdottaneet...pitää koettaa. Tällä hetkellä Suomen kärki sarjassa alle 100 kiloa ottaa n.320-330 kiloa kyykystä varusteilla. Joten, minä haluan kyllä nähdä, miten veteraanisarjaan kuuluva, 98-kilonen, ja 190-senttinen heppu ottaa raakana 260 kilon kyykyn.

• Uittu-Arska kirjoitti:

Oikeassa olet!

Kaikilla kuntosaleilla ei edes ole lavaa ja paikkaa vapaalle tangolle.
        Nekin joissa se on niin se on ahdas ja jossain nurkassa.
        Eipä kyllä ole tungostakaan.

Käyttämälläni salilla on riittävä suorituspaikka mutta kun siinä ei saa nostella.
        Lava on vaimentamattomana suoraan lattialla ja alapuolella, katutasossa on liikehuoneusto.
        En ole kunnolla temmannut enkä työntänyt koska lähempänä maksimia ja kyykkytempauksessa pienemmilläkin painoilla on tangon tippuminen/yliveto mahdollista.
        Mavetkin käyn tekemässä sunnuntaisin.
        Etukyykyssä en niin ylös menekään että tipustuspakkoa olisi.

100m:n päässä on seuramme hyvin varustettu punttisali mutta kun en enää hae tuloskuntoa ja 6krt/viikko salilla on oleellinen osa eläkeläisen sosiaalista ympäristöä niin en viitsi mennä sinne jähyämään yksin.

• ex*roinaaja
        Pikku-A kirjoitti:

Niinhän ne muutkin on ehdottaneet...pitää koettaa. Tällä hetkellä Suomen kärki sarjassa alle 100 kiloa ottaa n.320-330 kiloa kyykystä varusteilla. Joten, minä haluan kyllä nähdä, miten veteraanisarjaan kuuluva, 98-kilonen, ja 190-senttinen heppu ottaa raakana 260 kilon kyykyn.

Samaa mieltä pikku-A:n kanssa. 150 penkkaajia ei todellakaan kävele jonossa missään. Tietenkin joka salilla löytyy niitä 150 penkkaajia, jotka sen aineilla ottaa, mutta 150 penkistä on jo useammalle natikalle lähes saavuttamaton tulos. Karkea arvio on, että 150 penkin natikkana ottaa 10% treenaajista normitreenillä, 40% penkkiin spesialisoitumalla ja 50% ei ota koskaan. Normi kuurittajan penkki pyörii tuolla 170-185 välissä.

250 tulos kyykystä on aika saatanan kova natikalle, useimmilla kuurittajilla kyykky pyörii siellä 230-260 välissä. Itsekin kyllä tunnen 250 tapauksia kyykyssä ilman aineita. Mutta se on saatanan harvinainen.

Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että useimmilla saleilla pyörii aineita ja natikkatulokset ja kuuritulokset ei ole mitenkään verrannollisia keskenään. Joka salilla löytyy 150 penkkaajia, mutta natikkapenkkaajat on siinä tuloksessa jo aika saatanan harvinaisia. 150 on kuurittajalle ihan paska tulos, mutta natikalle se on paljon kovempi tulos kuin kuurittajalle 190 penkki.

• Woimaa!
        ex*roinaaja kirjoitti:

Samaa mieltä pikku-A:n kanssa. 150 penkkaajia ei todellakaan kävele jonossa missään. Tietenkin joka salilla löytyy niitä 150 penkkaajia, jotka sen aineilla ottaa, mutta 150 penkistä on jo useammalle natikalle lähes saavuttamaton tulos. Karkea arvio on, että 150 penkin natikkana ottaa 10% treenaajista normitreenillä, 40% penkkiin spesialisoitumalla ja 50% ei ota koskaan. Normi kuurittajan penkki pyörii tuolla 170-185 välissä.

250 tulos kyykystä on aika saatanan kova natikalle, useimmilla kuurittajilla kyykky pyörii siellä 230-260 välissä. Itsekin kyllä tunnen 250 tapauksia kyykyssä ilman aineita. Mutta se on saatanan harvinainen.

Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että useimmilla saleilla pyörii aineita ja natikkatulokset ja kuuritulokset ei ole mitenkään verrannollisia keskenään. Joka salilla löytyy 150 penkkaajia, mutta natikkapenkkaajat on siinä tuloksessa jo aika saatanan harvinaisia. 150 on kuurittajalle ihan paska tulos, mutta natikalle se on paljon kovempi tulos kuin kuurittajalle 190 penkki.

Hei pojat, jos te että pysty ja kykene EI tarkoita etteikö joku (ja itse asiassa aika moni) pystyisi ja kykenisi.

Se mikä teille vikisijöille on yhteistä on se, että ette usko kenenkään olevan parempi kuin itse olette.

• faktoja pöytään
        Woimaa! kirjoitti:

Hei pojat, jos te että pysty ja kykene EI tarkoita etteikö joku (ja itse asiassa aika moni) pystyisi ja kykenisi.

Se mikä teille vikisijöille on yhteistä on se, että ette usko kenenkään olevan parempi kuin itse olette.

Miksei kukaan ole tehnyt tästä tutkimusta? Tietenkin ongelmaksi tulee se, että harva kehtaa tunnustaa roinailun...

• ex*roinaaja
        Woimaa! kirjoitti:

No on se vaan kumma, kun kovin moni ei kykene.

Tiedän monia lahjakkaita, jotka ovat päässeet helpostikkin 150 penkkirautaan. Tiedän myös monia, jotka treenaa todella ahkerasti ja tunnollisesti, mutta 150 on heille vain märkä uni. Ei ole mikään selvyys, että kaikki, tai edes moni pääsisi noihin rautoihin. Se ei tee silti heistä yhtään huonompia treenaajia! Jollekkin 120 penkki voi olla todella kovan työn takana, ja se voi olla hyvin kunnioitettava tulos hänelle!

Ei kaikista tule kovia nostajia, kuten kaikista ei myöskään tule maratonjuoksijoita, vaikka kuinka yrittäisi. Eikä kaikista tule hyviä kitaransoittajia.

Mulle kun vastasit, niin kerroppas missä minä olen vikissyt yhtään mitään? Tai missä olen väittänyt, että joku ei voisi olla parempi kuin minä? Mulla ei tulokset ole koskaan olleet mitään erikoisia, joten en ainakaan väitä, että kukaan ei olisi parempi kuin minä. =)

• 66-v

Viittaan usein omaan painoon suhteessa varsinkin maveen ja kyykkyyn.

70-kiloisen hepun on suhteessa helpompi kyykätä vaikkapa 2 x oma paino kuin samalla rasva%:lla 100-kiloisen.

Sinclair-pisteytys ottaa tämän huomioon.

Sama koskee myös muita suoritteita mutta vaikutus ei ehkä ole yhtä suuri.

• lääkitys kunnossa?

"Ei kummoinen rauta, mutta ikää on kuitenkin parin kuukauden kuluttua 41!"

Ikää miehellä vasta 41 vuotta ja pitää oikein huutomerkein korostaa sitä? en oikein ymmärrä mitä hehkutat.
        en vaan pidä sinua vanhana, mutta ole mitä mieltä haluat.
        Vähän sama asia jos 25 vuotias huomaa pitkän tauon jälkeen kykenevänsä juoksemaan tunnin hölkän, niin se varmaan tulee tänne hehkuttamaan.
        " vielä vanha jaksaa puurtaa ja ikää jo 25!!! "

Hyvin sinulla menee :)

- Janne Jokinen 32 vuotta

• JJ.-
        lääkitys kunnossa? kirjoitti:

"Ei kummoinen rauta, mutta ikää on kuitenkin parin kuukauden kuluttua 41!"

Ikää miehellä vasta 41 vuotta ja pitää oikein huutomerkein korostaa sitä? en oikein ymmärrä mitä hehkutat.
        en vaan pidä sinua vanhana, mutta ole mitä mieltä haluat.
        Vähän sama asia jos 25 vuotias huomaa pitkän tauon jälkeen kykenevänsä juoksemaan tunnin hölkän, niin se varmaan tulee tänne hehkuttamaan.
        " vielä vanha jaksaa puurtaa ja ikää jo 25!!! "

Hyvin sinulla menee :)

- Janne Jokinen 32 vuotta

En siis tarkoita pahalla, mutta olet hyvässä iässä vielä. Anna mennä vaan!

• 66-v
        JJ.- kirjoitti:

En siis tarkoita pahalla, mutta olet hyvässä iässä vielä. Anna mennä vaan!

Joulukuussa 67v.

Ainoastaan yksi minua vanhempi käy samalla salilla ja hänenkin treeninsä ovat täysin eri luontoisia sisällöltään ja vastuksiltaan.

Mutta en kilpaile.
        Siis, annan mennä.

Ps. Haluan ymmärtää palautteesi menneen väärään osoitteeseen.
        Tai sitten ei?

• anttipa

itsellä ikää 62 v paino75 kg pituus 168 cm maksimidippi 40 kilolla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      81
      1973
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      109
      1705
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1286
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      666
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe