Itsensä korottaneet 'henkien erottelijat'

greeeeen

Raamatusta löytyy kohtia (kohta?), joissa puhutaan henkien koettelusta. Tällä palstalla mellastaa joukko kirjoittajia, jotka katsovat tämän tarkoittavan sitä, että juuri heidän on koeteltava ja eroteltava henget täällä(kin), ja että tämä tarkoittaa mm.toisten kirjoittajien syyttelyä, tuomisemista ja alentamista, sekä näistä tehtyjen omien päätelmien (siis keksittyjen valheiden) esittämistä totuutena.

Mm. Jonah syyttää eri kirjoittajia samaksi ja esittää päätelmänsä ja syytöksensä näitä kohtaan varmana tietona. Semper kiittelee häntä tästä toiminnasta ja laittaa vettä myllyyn esittämällä Jonahia tukevia teorioitaan. Itse hän myös esittää väitteitä kirjoittajien henkilöllisyydestä ja esim. minua hän väittää Jonahin säestämänä kieroilijaksi, vanhaksi kokeneeksi peluriksi ja ties miksi. Jotkut muutkin kirjoittajat osallistuvat kiusaan, kehumalla ja tukemalla näitä kahta. Edes Semperin lukihäiriöiselle ihmiselle tekemän kiusan esille ottaminen ei saa näissä aikaan muuta kuin sitä kritisoivan syyttelyä.

Raamattu on selvästikin vaarallinen kirja joutuessaan vääriin käsiin. Sillä ymmärtämättömät ihmiset voivat näköjään oikeuttaa ihan mitä vain, mm. perusteettomat syytöksensä, toisista kirjoittajista esittämänsä valheet, jakamansa perusteettoman tuomion, toisten alentamisen, ilkeilyn ja suoranaisen kiusaamisen!

Mm. Semper katsoo olevansa kyvykäs ja oikeutettu tekemään kaikkea tuota, koska se on vain 'henkien koettelua/erottelua'. Silti hän myöntää toisaalla olevansa itse hengellisesti hyvinkin keskeneräinen (hengellisesti keskeneräinen 'erottelemassa henkiä' ja jakamassa tuomiota...), mutta osaavansa kuitenkin ainakin alkeet Jeesuksen opetuksista. Hän myös jopa kritisoi toista kirjoittajaa siitä, ettei tämä lähde samaan, siis erottelemaan henkiä ja tuomitsemaan muita.

Toisin kuin nämä em. kirjoittajat väittävät, en itse väitäkään osaavani enemmän kuin Semper, en siis välttämättä edes niitä alkeita (toki olen minäkin mm. lukenut vuosia uskontoa koulussa, käynyt rippikoulun jne.), mutta enpä ole täällä tuomiotakaan jakamassa. Toisin kuin nämä samat kirjoittajat väittävät, en ole myöskään väittänytkään olevani uudestisyntynyt.

Joskus aikoinaan kävin muutaman viikon ajan suomi24 Ateismi-palstalla (päädyin haun kautta ja jäin lähinnä kyselemään ateisteilta, mistä nämä ovat täyden varmuutensa saaneet). Silloin sieltä bannattiin eräs kirjoittaja, joka toistuvasti häiriköi keskustelua väittämällä eri kirjoittajia samaksi henkilöksi.

Nämä uskontopalstatkin lienee perustettu asiallista ajatusten, mielipiteiden ja tiedon vaihtamista (siis keskustelua) varten, eivätkä itsensä tuomareiksi korottaneiden harjoittamaa 'henkien erottelua' varten!

Kauanko suomi24 ylläpito sallii em. nimimerkkien harjoittaman keskustelun HÄIRIKÖINNIN 'henkien erottelun' nimissä?!

Uskovaisilla ei liene täällä eri säännöt kuin ateisteilla.

55

504

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asia ei nyt välttämättä minulle kuuluisikaan, niin sanon kuitenkin tästä sivusta sen, että jätä nyt jo toisten palstalaisten jatkuva arviointi ja heidän kirjoitustensa analysointi ja keskity itse asiaan. Vai oletko ilmaantunut palstalle tuomariksi. Seriffi tällä palstalla jo on, mutta onko täällä tuomarinkin virka? Ainakin sinä tuomaroit täällä jatkuvasti ja käräjöit joitain kirjoittajia vastaan. Ehdotan nyt, että et enää välitä niistä kirjoittajista, joiden vastauksia pidät huonoina ja epäasiallisina. En ota kantaa siihen, ovatko ne kirjoitukset tällaisia asiattomia, mutta koska ne sinun mielestäsi ovat, niin jätä ne kokonaan huomioimatta. Niin minäkin olen tehnyt, jos joidenkin palstalaisten viestit ovat minun mielestäni jotenkin ärsyttäviä. Tämä on avoin palsta ja täällä jokainen saa kirjoittaa omalla persoonallisella tyylillään ja vastata jokaiselle palstan kirjoittajalle omalla mielipiteellään. Täällä saa olla rekattu, tai ei rekattu ja saahan sitä esiintyä, vaikka omalla nimellään, jos niin haluaa. Monen laista vapautta siis liittyy tähän palstaan, eikä sinua ole kukaan valtuuttanut tätä palstaa vahtimaan ja tuomaroimaan. Keskity itse asiaan, äläkä toisiin kirjoittajiin. Äläkä muutenkaan ole noin naurettavan herkkähipiäinen.

• ,.,.,

Joo-joo. Psalmista on pelkästään hyvä, että palstaa pyörittää jotkut läskit vanhat äijänkäppänät, jotka jahtaa vaan pikkutyttöjä kun oma vaimo ei anna.

Ja lapsiinsekaantuminenkin on jo tuomittu.

Nm.Greeen on ihan oikeassa. Palsta ku palsta niin samat säännöt pätee. Massapostitus on väärin.

Samansisältöisen viestin lähettäminen useampaan kertaan.

Elikkä miksi pitää valehdella? Täällä valehdellaan se oma identiteetti. Rekatut nikit, sinä varmasti myös, Psami5015, kirjottavat puskista ja salaa... kun eivät muulla tavoin saa toisia lähtemään mukaan juttuihinsa.

• Ateismipalstaa
        ,.,., kirjoitti:

Joo-joo. Psalmista on pelkästään hyvä, että palstaa pyörittää jotkut läskit vanhat äijänkäppänät, jotka jahtaa vaan pikkutyttöjä kun oma vaimo ei anna.

Nm.Greeen on ihan oikeassa. Palsta ku palsta niin samat säännöt pätee. Massapostitus on väärin.

Elikkä miksi pitää valehdella? Täällä valehdellaan se oma identiteetti. Rekatut nikit, sinä varmasti myös, Psami5015, kirjottavat puskista ja salaa... kun eivät muulla tavoin saa toisia lähtemään mukaan juttuihinsa.

seuranneena voin sanoa, että siellä on ateisteja, jotka edelleenkin kirjoittavat uskovien nimimerkeillä,
        joten palsta ei ole siitä miksikään muuttunut.

Mitä tulee asiallisiin aloituksiin, niin sinun kirjoituksistasi ei voi sanoa, että ne ovat asiallisia:
        teet jatkuvasti uusia arvostelu-aloituksia palstalla kirjoittavista henkilöistä ..etkö lopettaisi jo ?!

• - v -
        Ateismipalstaa kirjoitti:

seuranneena voin sanoa, että siellä on ateisteja, jotka edelleenkin kirjoittavat uskovien nimimerkeillä,
        joten palsta ei ole siitä miksikään muuttunut.

Mitä tulee asiallisiin aloituksiin, niin sinun kirjoituksistasi ei voi sanoa, että ne ovat asiallisia:
        teet jatkuvasti uusia arvostelu-aloituksia palstalla kirjoittavista henkilöistä ..etkö lopettaisi jo ?!

En ymmärrä ollenkaan mitä tarkoitat. :))()

• tee itse parannus.

#niin sanon kuitenkin tästä sivusta sen, että jätä nyt jo toisten palstalaisten jatkuva arviointi ja heidän kirjoitustensa analysointi ja keskity itse asiaan. Vai oletko ilmaantunut palstalle tuomariksi."

Paraskin sanoja.Muistatko miten itse naljailit ja ivasit ml214 kirjoituksia ja heikkoa kirjoitustyyliään ja kirjoitus virheitään.Tästä on jo aikaa, mutta on totta, vai väitätkö vastaan?

• korjaus.
        tee itse parannus. kirjoitti:

#niin sanon kuitenkin tästä sivusta sen, että jätä nyt jo toisten palstalaisten jatkuva arviointi ja heidän kirjoitustensa analysointi ja keskity itse asiaan. Vai oletko ilmaantunut palstalle tuomariksi."

Paraskin sanoja.Muistatko miten itse naljailit ja ivasit ml214 kirjoituksia ja heikkoa kirjoitustyyliään ja kirjoitus virheitään.Tästä on jo aikaa, mutta on totta, vai väitätkö vastaan?

Korjaan ml213 herjaaminen.

• oletko itse herjaaja

Pitääkö tuo väite paikkansa?

• ??
        oletko itse herjaaja kirjoitti:

Pitääkö tuo väite paikkansa?

??

• tee itse parannus. kirjoitti:

tuokin. En ole naljaillut tai ivannut ml213:sen kirjoituksia, mutta huomautin joskus hänelle, että hän voisi tarkistaa hiukan kirjoituksiaan, ennen kuin lähettää niitä. Kävimme silloin pitkällistä keskustelua ja minua alkoi ärsyttää, kun en oikeasti meinannut saada selvää hänen tekstistään. Yritä siinä sitten vastata, kun ei edes ymmärrä, mitä toinen tarkoittaa. Minua sitten nuhdeltiin tuosta kommentistani ja otin sen nuhteen vastaan, enkä kauheasti puolustellut. Sitä en nyt muista, että pyysinkö anteeksi, mutta ellen, niin voin sen tehdä jälkikäteenkin. Eli anteeksi ml 213. Annoin muistaakseni myös neuvon samassa ketjussa, että kirjoittaa word ohjelmaan, joka huomauttaa kirjoitus virheistä. Tulee niitä toki itsellenikin, mutta siinä vaiheessa ne ovat hankalia, jos niitä on liikaa. Ivannut en ole, enkä ole tarkoittanut myöskään naljailla ketään. Toisekseen tämä asia ei liity mitenkään siihen, että herra Green tekee jatkuvasti uusia arvostelu aloituksia ja pommittaa viikosta toiseen tiettyjä palstalaisia lapsellisilla jutuillaan siitä, miten hänen herkkääkin herkempää hipiäänsä on loukattu, milloin mitenkin. Naurettavaa.

• tee itse parannus. kirjoitti:

Niin, se on totta, miten koko netissä olonm aikana olen saanut "huomautuksia" kirjoitustyylistä ja virheistä.Nämä tapaukset on helppo muistaa,- koska niitä on muutama. Jukka Finland ja Psalmi50.15 . Mutta, eniten olen ihmetellyt täysin jumalattomien ihmisten asennetta ja reagoimista kirjoituksiini. Mieleeni tulee keskustelu lasten vcanhempien kanssa, jossa aiheena oli lapsen änkytys ja siihen liittyvät asiat. Siinä tilanteessa kanssa ihmeteltiin kirjoitustapaani ja virheitä tai pareminkin ristiriitaisuutta. Eli miten pohdin syvällisiä,- monimutkaisia asioita ihmnisen kehityksestä,mutta ilmaisuni taas edusti/edustaa täysin sivistymätöntä koulun käymätöntä tasoa.
        Monastihan ihminen yhdistää laaja-alaisen kouluttautumisen esim. vaikeiden asioiden ilmentämiseen.No, asia tuli selväksi ja ihan ymmärrettävistä syistä.

Niin, ihmettelen edelleen, että eikö uskovan ihmisen tulisi asenteissaan ja reagoimisessaan olla positiivisemmassa tilassa verraten häntä jumalattomaan ihmiseen.Mutta,- ihan kokemuksesta voin todellisesti kertoa, miten asia on juuri päin vastoin.Täysin jumalaton ihminen monasti reagoi ja asennoituu poikkeavaan ihmiseen/tilanteeseen positiivisemmin kuin uskonnollinen ihminen.

Ei millään pahalla, mutta toivoisin sydämeni pohjasta Psalmi50.15 ja kaltaisilleen,- syntyvän perheeseen lapsen,- jonka kehitys on poikkeava. Kun lapsi ottaisi ensimmisen askeleensa 5-vuoden iässä tai sanoisi ensimmäisen sanansa 8-vuotiaana jne.... jne... niin joka vaihe toisi perheeseen suuren ilon ja ihmetyksen aiheen.Näin kokien ja eläen ja kasvaen takaan ja alleviivaan,- ettei toisissa ihmisissä häiritse tai ärsytä pienet tai suuret poikkeavuudet.

• ,.,..
        ml213 kirjoitti:

Niin, se on totta, miten koko netissä olonm aikana olen saanut "huomautuksia" kirjoitustyylistä ja virheistä.Nämä tapaukset on helppo muistaa,- koska niitä on muutama. Jukka Finland ja Psalmi50.15 . Mutta, eniten olen ihmetellyt täysin jumalattomien ihmisten asennetta ja reagoimista kirjoituksiini. Mieleeni tulee keskustelu lasten vcanhempien kanssa, jossa aiheena oli lapsen änkytys ja siihen liittyvät asiat. Siinä tilanteessa kanssa ihmeteltiin kirjoitustapaani ja virheitä tai pareminkin ristiriitaisuutta. Eli miten pohdin syvällisiä,- monimutkaisia asioita ihmnisen kehityksestä,mutta ilmaisuni taas edusti/edustaa täysin sivistymätöntä koulun käymätöntä tasoa.
        Monastihan ihminen yhdistää laaja-alaisen kouluttautumisen esim. vaikeiden asioiden ilmentämiseen.No, asia tuli selväksi ja ihan ymmärrettävistä syistä.

Niin, ihmettelen edelleen, että eikö uskovan ihmisen tulisi asenteissaan ja reagoimisessaan olla positiivisemmassa tilassa verraten häntä jumalattomaan ihmiseen.Mutta,- ihan kokemuksesta voin todellisesti kertoa, miten asia on juuri päin vastoin.Täysin jumalaton ihminen monasti reagoi ja asennoituu poikkeavaan ihmiseen/tilanteeseen positiivisemmin kuin uskonnollinen ihminen.

Ei millään pahalla, mutta toivoisin sydämeni pohjasta Psalmi50.15 ja kaltaisilleen,- syntyvän perheeseen lapsen,- jonka kehitys on poikkeava. Kun lapsi ottaisi ensimmisen askeleensa 5-vuoden iässä tai sanoisi ensimmäisen sanansa 8-vuotiaana jne.... jne... niin joka vaihe toisi perheeseen suuren ilon ja ihmetyksen aiheen.Näin kokien ja eläen ja kasvaen takaan ja alleviivaan,- ettei toisissa ihmisissä häiritse tai ärsytä pienet tai suuret poikkeavuudet.

Hahhahhahahahaa

• ml213 kirjoitti:

nyt sitten, vaikka oletkin yksi niistä henkilöistä, joiden kanssa en keskustele. Minun tai kenenkään muunkaan on vaikea tietää kenenkään sairauksia tai heikkouksia ainakaan näin netin välityksellä. Ei täällä kukaan ole sinun heikkouttasi arvostellut, tai vaatinut sinua tekemään jotain sellaista, johon et pysty. Eikä minua ole mitenkään erityisesti haitannut sinun tai kenenkään muunkaan kirjoitusvirheet. Pohdit vaikeita asioita, kuten itse sanoit ja tämän ovat muutkin huomanneet. Siksi en ole ainut joka on joskus kiinnittänyt huomiotaan sinun kirjoitusvirheisiisi. Lisäisin tuohon huomioon näistä vaikeista asioista vielä sen, että podit vaikeasti vaikeita asioita. Monilla on vaikeuksia saada mitään tolkkua siitä, mitä mahdat tarkoittaa aivoituksillasi. Laskettakoon tämä nyt siis meidän lukijoiden syyksi / viaksi, mutta jos tuohon lisää sen, että kirjoitus virheitä tulee paljon, niin lukeminen muuttuu tuskalliseksi.

Toivot minulle vammaista lasta, että oppisin ymmärtämään sellaisia. Sanon tuohon vain sen, että tiedän jotain sairauksista ja tuo jotain on enemmän kuin sinun ongelmasi. En silti vaadi sinua ymmärtämään tai kaukolukemaan minua ja varomaan / harkitsemaan sanojasi, joita minulle kirjoitat. En myöskään loukkaannu täällä kenellekään. Elämä jonka olen elänyt ja sen tuomat koulut / haasteet ovat kasvattaneet minua. Siksi minun on hiukan vaikea joskus ymmärtää kaiken maailman mankujia, itkijöitä ja valittajia tällä palstalla. Kovin herkästi loukkaannutaan ja ollaan vaatimassa anteeksi pyyntöjä. Vanhoihin jo sovittuihinkin asioihin palataan ja vaikka kukaan ei edes olisi tahallaan loukannutkaan, on näiltä herkkähipiäisiltä äidin omilta kullannupuilta pyydettävä anteeksi moninkertaisesti, että he saisivat edes jotenkin mielensä takaisin. Parempi olisi, että pysyisivät kokonaan pois palstalta, koska eivät kestä sen luonnetta.

• Psalmi50.15 kirjoitti:

nyt sitten, vaikka oletkin yksi niistä henkilöistä, joiden kanssa en keskustele. Minun tai kenenkään muunkaan on vaikea tietää kenenkään sairauksia tai heikkouksia ainakaan näin netin välityksellä. Ei täällä kukaan ole sinun heikkouttasi arvostellut, tai vaatinut sinua tekemään jotain sellaista, johon et pysty. Eikä minua ole mitenkään erityisesti haitannut sinun tai kenenkään muunkaan kirjoitusvirheet. Pohdit vaikeita asioita, kuten itse sanoit ja tämän ovat muutkin huomanneet. Siksi en ole ainut joka on joskus kiinnittänyt huomiotaan sinun kirjoitusvirheisiisi. Lisäisin tuohon huomioon näistä vaikeista asioista vielä sen, että podit vaikeasti vaikeita asioita. Monilla on vaikeuksia saada mitään tolkkua siitä, mitä mahdat tarkoittaa aivoituksillasi. Laskettakoon tämä nyt siis meidän lukijoiden syyksi / viaksi, mutta jos tuohon lisää sen, että kirjoitus virheitä tulee paljon, niin lukeminen muuttuu tuskalliseksi.

Toivot minulle vammaista lasta, että oppisin ymmärtämään sellaisia. Sanon tuohon vain sen, että tiedän jotain sairauksista ja tuo jotain on enemmän kuin sinun ongelmasi. En silti vaadi sinua ymmärtämään tai kaukolukemaan minua ja varomaan / harkitsemaan sanojasi, joita minulle kirjoitat. En myöskään loukkaannu täällä kenellekään. Elämä jonka olen elänyt ja sen tuomat koulut / haasteet ovat kasvattaneet minua. Siksi minun on hiukan vaikea joskus ymmärtää kaiken maailman mankujia, itkijöitä ja valittajia tällä palstalla. Kovin herkästi loukkaannutaan ja ollaan vaatimassa anteeksi pyyntöjä. Vanhoihin jo sovittuihinkin asioihin palataan ja vaikka kukaan ei edes olisi tahallaan loukannutkaan, on näiltä herkkähipiäisiltä äidin omilta kullannupuilta pyydettävä anteeksi moninkertaisesti, että he saisivat edes jotenkin mielensä takaisin. Parempi olisi, että pysyisivät kokonaan pois palstalta, koska eivät kestä sen luonnetta.

palstalaiset kuten esimerkiksi minä muistavat Urho Kekkosen ajan menoa ja meininkiä.

Kekkosen lausahduksiin kuului usein toistettujen äänitteidenkin mukaan tämä 'slougani':

"Tämän pitäisi olla selvää tekstiä!"

Sinun äskeistä viestiäsi voisi luonnehtia noilla vanhan UKK:n kunnioitettavilla sanoilla.

.

• greeeeen

Tulin tänne ihan keskustelemaan, en tuomaroimaan, mutta eipä se näköjään täällä onnistu, jos ei niele eräiden totuutta purematta!

Enpä usko, että on tämänkään palstan sääntöjen mukaista syytellä ja tuomita muita kirjoittajia, ja esittää heistä suoranaisia VALHEITA!

Mielenkiintoista muuten, että et voi ottaa kantaa tuollaisen toiminnan asiallisuuteen, mutta sitä kristisoivaa kyllä arvostelet. Itse jopa osallistuit siihen toisaalla.

• greeeeen
        ,.,., kirjoitti:

Ainakin Semper.Fidelis ampui minua eri nimimerkeillä puskista, sen lisäksi, että syytteli minua perusteettomasti myös omaa nimimerkkiään käyttäen. Hän paljasti itsensä vahingossa toivoessaan Jumalan armahtavan häntä, jos on ollut väärässä tietyissä syytöksissään. Hän siis tekee itse sitä, mistä syyttää muita, mm. minua, Jonahin kanssa!

Kauankohan tuota saa tehdä 'henkien erottelun' nimissä?

• greeeeen

Onko tämä Psalmi siis itsekin tehnyt tuollaista? Ihmettelinkin, miksi hän lähti kritisoimaan minua eikä Semperiä, ottaessani mm. Semperin lukihäiriöiselle tekemän kiusan esille.

Lisäksi tämä Psalmi syytteli itsekin minua perusteettomasti ja tuntui tietävän sukupuolenikin paremmin kuin minä itse.

Nämä siis arvostelevat itse muita, syyttelevät, tuomitsevat ja esittävät toisista suoranaisia valheita, mutta sitten kun tämä asia otetaan esille, eivät minkäänlaiset kirjoittajien toimintaa arvioivat viestit olekaan enää sallittuja.

• Sanan saattaja
        ml213 kirjoitti:

Semberi pilkasi minua lukihäiriön vuoksi ja samoin on tehnyt Jonahan myös.
        Mitähän sekin sitten hyödyttää, eikö olekkin niin, että tämä psalmi 50 kuuluu samaan pilkaajien joukkoon.

Mitä he siitä hyötyvät sitä mitä kylvää sitä myös niittää näin sanoo Sana.
        Jeesus on heikkojen puolella ja tuukee heitä heikkouksissaan. Näin minäkin vaan kirjoitan heikkouksetani huolimatta. Minä uskon ja tiedän sen, että Jeesus näkee sydämeni tahtoni, joka on hänen puoleensa kääntynyt. Hän ei sano minulle: Älä vain kirjoita, kun olet noin vajavainen tuolla alueella.
        Päin vastoin saan olla taistelemassa Jumalan valtakunnan oikeuksien puolesta ja tuoda totuutta kaikille.
        Joka on vaivaantunut lukihäiriöstäni hän vaivaantukoot.
        Mutta, joka tahtoo taivaan totuutta kaista huolimatta lukekoon ja tulkoon jäleen Pyhitetyksi Jeesuksen nimessä.

Minä olen kiitollinen Jeesukselle, että minulla on kädet jolla kirjoittaa.

Jeesus on rakkaus heitä kohtaan, jotka koko sydämestään häntä palvelevat ei siinä ole mitään ehtoja.
        Jokisen tulisi tehdä päätös omassa sydämessä ketä hän haluaa seurata ihmisiäkö. vai Jumalaa.
        Jos päättää seurata Jumalaa silloin täytyy tehdä koko sydäminen päätös asiasta ja katua syntejään.
        Sellainen ihminen ei mene vääryyden puolelle koskaan.
        Siunauksin lukihäiriöinen

• Psalmi50.15 kirjoitti:

"Minun tai kenenkään muunkaan on vaikea tietää kenenkään sairauksia tai heikkouksia ainakaan näin netin välityksellä".
        ------
        En oikein ymmärrä ajatuksesi juoksua. Jos ihminen on todellisesti uudestisyntynyt, niin hänelle on yks hailee onko ihmisellä sairauksia tai onko hän terve tai kuuluko hän hottentotti puolueeseen tai onko hän Helluntalainen tai Jehovan todistaja tai peräti Muslimi.

Uudestisyntyneelle ihmiselle on kaikkein tärkeintä valovoa ja tutkia itseään onkä hän Kristuksessa eli omaako hän Kristuksen mielen käytäytymisessään ja puheissaan. Tähän asiaa ei edes liity netti milläänlailla.

Esim. jos minä kertoisin Mannevitsejä tai kertoisin kaskuja Somalilaisista tms ja vastapuoli kertoisi, että hän on Mustalainen/Romani. Mitä ihmeen järkeä tai selittelyä minun on kertoa, etten tiennyt, että hän on Mustalainen/Romani. Ongelmahan on minun sydämessäni, jos näin käyttäytyisin.

No, ymmärrän erikoisen hyvin etten mahdolistu tietämään minun sairauksistani,- koska olen terve ja olen ollut sitä ihan lapsesta asti.Opin puhuman n2-vuotiaana ja liikkumaan ihan normaali iässä. Mutta, ongelmani oli koulunkäynnin ongelmoituminen ja täydellisesti puhehäiriön kehittyessä.Tästä johtuu erittäin huono äidinkieli/kirjoitustaso. Toinen asian on laiskuus ja jäänyt tapa kirjoittaa virheiden kera,- jolla on/oli tietoinen tarkioitus eli aktivoida arempia ,- heikkotasoisia kirjoittajia kirjoittamaan. Tätä tapaa käytettiin tietoisesti toisella foorumilla.Tahdon mieluimmin olla heikompiosaisten puolella vaatimatta erikoisuuksia heiltä ja ilman ärsyyntymisreaktiota.

Ettei väärinkäsitystä syntyisi, niin kirjoittelin yleisellä tasolla ja erikoisesti miten tulisi näkyä Kristuksen mieli/syys ihmisessä. T-o-d-e-l-l-i-s-u-u-s valitettavasti on, miten jumalattomat,- sivistyneet ihmiset omaavat "pehmeämmän" käyttäytymisen kuin uskonnollinen ihminen. Tähän liittyy, miten,- jopa uskovaisen ihmisen seura ahdista herkkiä,- herkästi reagoisia ihmisiä.m Taas Kristuksen mielen omaavien ihmisten saura t-o-d-e-l-l-i-s-e-s-t-i vaikuttaa parantavasti heikkoon, sairaaseen ihmiseen.
        Ihmiselle ei ole mitään hyötyä tms Kristuksen tuntemuksesta ja yleensä Raamatun ilmoitusten tietämisestä,- jos hän ei usko ja alistu menemään ahtaasta portista sisälle, jossa on koko laki ja profeetat.

• ml213 kirjoitti:

"Minun tai kenenkään muunkaan on vaikea tietää kenenkään sairauksia tai heikkouksia ainakaan näin netin välityksellä".
        ------
        En oikein ymmärrä ajatuksesi juoksua. Jos ihminen on todellisesti uudestisyntynyt, niin hänelle on yks hailee onko ihmisellä sairauksia tai onko hän terve tai kuuluko hän hottentotti puolueeseen tai onko hän Helluntalainen tai Jehovan todistaja tai peräti Muslimi.

Uudestisyntyneelle ihmiselle on kaikkein tärkeintä valovoa ja tutkia itseään onkä hän Kristuksessa eli omaako hän Kristuksen mielen käytäytymisessään ja puheissaan. Tähän asiaa ei edes liity netti milläänlailla.

Esim. jos minä kertoisin Mannevitsejä tai kertoisin kaskuja Somalilaisista tms ja vastapuoli kertoisi, että hän on Mustalainen/Romani. Mitä ihmeen järkeä tai selittelyä minun on kertoa, etten tiennyt, että hän on Mustalainen/Romani. Ongelmahan on minun sydämessäni, jos näin käyttäytyisin.

No, ymmärrän erikoisen hyvin etten mahdolistu tietämään minun sairauksistani,- koska olen terve ja olen ollut sitä ihan lapsesta asti.Opin puhuman n2-vuotiaana ja liikkumaan ihan normaali iässä. Mutta, ongelmani oli koulunkäynnin ongelmoituminen ja täydellisesti puhehäiriön kehittyessä.Tästä johtuu erittäin huono äidinkieli/kirjoitustaso. Toinen asian on laiskuus ja jäänyt tapa kirjoittaa virheiden kera,- jolla on/oli tietoinen tarkioitus eli aktivoida arempia ,- heikkotasoisia kirjoittajia kirjoittamaan. Tätä tapaa käytettiin tietoisesti toisella foorumilla.Tahdon mieluimmin olla heikompiosaisten puolella vaatimatta erikoisuuksia heiltä ja ilman ärsyyntymisreaktiota.

Ettei väärinkäsitystä syntyisi, niin kirjoittelin yleisellä tasolla ja erikoisesti miten tulisi näkyä Kristuksen mieli/syys ihmisessä. T-o-d-e-l-l-i-s-u-u-s valitettavasti on, miten jumalattomat,- sivistyneet ihmiset omaavat "pehmeämmän" käyttäytymisen kuin uskonnollinen ihminen. Tähän liittyy, miten,- jopa uskovaisen ihmisen seura ahdista herkkiä,- herkästi reagoisia ihmisiä.m Taas Kristuksen mielen omaavien ihmisten saura t-o-d-e-l-l-i-s-e-s-t-i vaikuttaa parantavasti heikkoon, sairaaseen ihmiseen.
        Ihmiselle ei ole mitään hyötyä tms Kristuksen tuntemuksesta ja yleensä Raamatun ilmoitusten tietämisestä,- jos hän ei usko ja alistu menemään ahtaasta portista sisälle, jossa on koko laki ja profeetat.

"No, ymmärrän erikoisen hyvin etten mahdolistu tietämään minun sairauksistani"

Tarkoitin siis, ettet mahdolistu....

• Sanan saattaja kirjoitti:

Semberi pilkasi minua lukihäiriön vuoksi ja samoin on tehnyt Jonahan myös.
        Mitähän sekin sitten hyödyttää, eikö olekkin niin, että tämä psalmi 50 kuuluu samaan pilkaajien joukkoon.

Mitä he siitä hyötyvät sitä mitä kylvää sitä myös niittää näin sanoo Sana.
        Jeesus on heikkojen puolella ja tuukee heitä heikkouksissaan. Näin minäkin vaan kirjoitan heikkouksetani huolimatta. Minä uskon ja tiedän sen, että Jeesus näkee sydämeni tahtoni, joka on hänen puoleensa kääntynyt. Hän ei sano minulle: Älä vain kirjoita, kun olet noin vajavainen tuolla alueella.
        Päin vastoin saan olla taistelemassa Jumalan valtakunnan oikeuksien puolesta ja tuoda totuutta kaikille.
        Joka on vaivaantunut lukihäiriöstäni hän vaivaantukoot.
        Mutta, joka tahtoo taivaan totuutta kaista huolimatta lukekoon ja tulkoon jäleen Pyhitetyksi Jeesuksen nimessä.

Minä olen kiitollinen Jeesukselle, että minulla on kädet jolla kirjoittaa.

Jeesus on rakkaus heitä kohtaan, jotka koko sydämestään häntä palvelevat ei siinä ole mitään ehtoja.
        Jokisen tulisi tehdä päätös omassa sydämessä ketä hän haluaa seurata ihmisiäkö. vai Jumalaa.
        Jos päättää seurata Jumalaa silloin täytyy tehdä koko sydäminen päätös asiasta ja katua syntejään.
        Sellainen ihminen ei mene vääryyden puolelle koskaan.
        Siunauksin lukihäiriöinen

Niin, itse en todella ole havainnut, että sinua olisi pilkattu tai tuotu esiin lukihäiriö,- jos se sinulla on. Eihän tämä edes ilmenny viesteissäsi.
        Mutta,- jos pohditaan yleisellä tasolla uskovien ihmisten käyttäytymistä, niin ihmettelen tätä asiaa erikoisen suuresti.Jos/kun ihminen on uudestisyntynyt eli on Kristuksessa, niin tällä ihmisellä on Kristuksen mieli.Tätä voisi kuvata myös Kristuksen tuoksuksi.

Tällä kokonaisuudella on juuri vaikutuksensa siihen, miten ihminen käyttäytyy eri tilanteissa eli miten "käsittelee" lähimmäistään/vastapuoltaan.Tästä aiheesta tulisi keskustella laajemminkin eli miten eroittaa lihallisen ihmisen käyttäytyminen ja miten eroittaa Kristuksen mielinen käyttäytyminen.Jeesuksen opettama ahdas portti antaa hyvän kuvan/asenteen tästä käytttäytymisestä.

Mutta,- sekin on ymmärrettävä oikein, mikä on ivaamista/nälvimistä ja mikä taas asian toteamista. Vaikeidenkin/arkojen asioiden toteaminen on normaalia, mutta samasta asiasta väärällä tavalla käyttäytyminen taas on nälvimistä. Esim. Romanien/Mustalaisten kanssa voi pohtia mustalaisuudesta vaikka kuinka kauan ja tarkoin heidän loukkaantumatta. Taas vähänkin väärällä tavalla asian tuomalla esiin he luonnolisesti loukkaantuvat.

No, oli mitä oli, mutta tänä aikana on hukassa Kristuksen mielinen käyttäytyminen ja mielen laatu. onkohan ihminen sittenkin käyttänyt aikansa Raamatun ilmoitusten viisasteluun ja pätemiseen niissä. Monasti "oikeaoppisissa" ihmisissä on vaikea havainnoida Kristuksen mielisyyttä.No, Raamatun ilmoitusten tietäminen ja ymmärtäminen ei tietenkään ole pahasta, mutta kyllä päällimmäisenä ihmisellä tulee olla itsensä valvominen ja onko hän Kristuksessa.

• ml213 kirjoitti:

------

rinnastus manne vitseihin ei oikein toimi, jos yrität sovittaa sitä siihen, että olen huomauttanut sinua joskus kirjoitusvirheistä, joita ainakin siinä ketjussa oli niin paljon, että en meinannut millään saada selvää siitä, mitä yrität sanoa. En minä sinun kustannuksellasi pilaillut, enkä heittänyt herjaa, vaan tarkoitin ihan aidosti sitä, että en meinaa saada selvää kirjoituksistasi. En tiennyt, että sinulla on heikkoutta sillä alueella.

• ml213.
        Psalmi50.15 kirjoitti:

rinnastus manne vitseihin ei oikein toimi, jos yrität sovittaa sitä siihen, että olen huomauttanut sinua joskus kirjoitusvirheistä, joita ainakin siinä ketjussa oli niin paljon, että en meinannut millään saada selvää siitä, mitä yrität sanoa. En minä sinun kustannuksellasi pilaillut, enkä heittänyt herjaa, vaan tarkoitin ihan aidosti sitä, että en meinaa saada selvää kirjoituksistasi. En tiennyt, että sinulla on heikkoutta sillä alueella.

Niin,tärkeää ei todella ole miten asennoidut ja reagoit minuun. Pidän erittäin tärkeänä, miten ihminen,- joka kutsuu itseään uskovaiseksi, niin miten hän käyttäytyy ja reagoi yleensä tilanteissa ihmisten kanssa.Kerroithan ärsyyntyväsi "vajavaisuudestani" ja miten se ilmenee ja tämä tila kohdentuu kaikissa samansuuntaisissa tilanteissa,- vaikka kohde muuttuu. Esim. ihminen,- jonka ärsyyntymis kynnys aktivoituu tässä tasossa, niin mitä se merkitsee vaikeimmissa tilanteissa. Ei milään pahalla, mutta herkkä,- ylireagoiva pieni lapsi olisi helisemissä tallaisen ihmisen läsnäolossa. Tai jos ajatellan työyhteisöä tai esimies asemaa jne...

Et ehkä voi uskoa, mutta olen tavannut vielä heikoimmin kirjoittavia/puhuvia ihmisiä ja minulle ei ole edes tullut mieleenikään, että tuskastuisin tai ärsyyntyisin heidän piirteistään. Tietysti itsekkin joudun tilanteissa kysäisemään, mitä tarkoitit tai pyrit sanomaan, jos en ymmärrä.

Niin, jos olet kuullut Mediasta, miten maailma tulee yhä kovemmaksi, niin tämä johtuu juuri siitä kun odotamme,- jopa vaadimme toisiltamme yhä täydellisyyttä laaja-alaisesti. Tähän asiaan monasti viittaan ja sanon, miten maailma tulisi toisenlaiseksi, jos/kun "insinööri perheeseen" syntyisi vammainen/poikkeava lapsi.Tämä tekijä pakottaa ihmistä kasvamaan,- hyväksymään epätäydellisyyttä niin itsessään kuin toisessa ihmisessä.

• ml213. kirjoitti:

Niin,tärkeää ei todella ole miten asennoidut ja reagoit minuun. Pidän erittäin tärkeänä, miten ihminen,- joka kutsuu itseään uskovaiseksi, niin miten hän käyttäytyy ja reagoi yleensä tilanteissa ihmisten kanssa.Kerroithan ärsyyntyväsi "vajavaisuudestani" ja miten se ilmenee ja tämä tila kohdentuu kaikissa samansuuntaisissa tilanteissa,- vaikka kohde muuttuu. Esim. ihminen,- jonka ärsyyntymis kynnys aktivoituu tässä tasossa, niin mitä se merkitsee vaikeimmissa tilanteissa. Ei milään pahalla, mutta herkkä,- ylireagoiva pieni lapsi olisi helisemissä tallaisen ihmisen läsnäolossa. Tai jos ajatellan työyhteisöä tai esimies asemaa jne...

Et ehkä voi uskoa, mutta olen tavannut vielä heikoimmin kirjoittavia/puhuvia ihmisiä ja minulle ei ole edes tullut mieleenikään, että tuskastuisin tai ärsyyntyisin heidän piirteistään. Tietysti itsekkin joudun tilanteissa kysäisemään, mitä tarkoitit tai pyrit sanomaan, jos en ymmärrä.

Niin, jos olet kuullut Mediasta, miten maailma tulee yhä kovemmaksi, niin tämä johtuu juuri siitä kun odotamme,- jopa vaadimme toisiltamme yhä täydellisyyttä laaja-alaisesti. Tähän asiaan monasti viittaan ja sanon, miten maailma tulisi toisenlaiseksi, jos/kun "insinööri perheeseen" syntyisi vammainen/poikkeava lapsi.Tämä tekijä pakottaa ihmistä kasvamaan,- hyväksymään epätäydellisyyttä niin itsessään kuin toisessa ihmisessä.

Olen monesti huomannut sinun kirjoituksistasi tuota ärsyyntymistä, josta minua syytät ja jokainen meistä voi joskus ärsyyntyä syystä tai toisesta. Minä en ole ärsyyntynyt sinun kirjoitusvirheistäsi niinkään, vaan siitä, että jankkaat monesti asioita, vaikka ne on väännetty sinulle suunnilleen rautalangasta. Uskotko, jos sanon sinulle, että et lopettaisi tätäkään keskustelua koskaan. Et sitten milloinkaan, vaan palaisit aina nokittamaan ja päättäisit keskustelun joka tapauksessa siihen, että kirjoitat vähintään kaksi viimeistä viestiä peräkkäin. Teet näin, vaikka olisit väärässäkin ja jatkaisit keskustelua vaikka vuoden tästäkin aiheesta.

Olen monesti huomannut, että väität totuutta vastaan ja olet hukassa monimutkaisine pohdintoinesi, kun sovellat niitä väärin ja vääriin paikkoihin. Jatkat siltikin väittämistäsi ja haluat ehdottomasti sanoa aina kaikki viimeiset sanat. Voisin väitellä kanssasi siitä, että pallo on pyöreä, mutta veikkaan, että häviäisin tuon keskustelun, tai paremminkin luovuttaisin sen suosiolla. Ryhtyisit pohtimaan tuota asiaa ja kysyisit minulta, että…. ”ymmärränkö minä, miten ihminen voi mahdollistua luulemaan, että pallo on pyöreä, vaikka se todella ei sitä ole. Ihan kokemuksellisesti voin todella kertoa, että asia on juuri päinvastoin. Kaikki riippuu vain siitä, miten reagoimme kun havaitsemme jonkin asian ilmentävän meille sen, miten itse olemme tottuneet hahmottamaan ja ymmärtämään asian. Emme pyri käsittelemään oikein kaikkia asioiden ilmenemisiä ja torjumme tämän ilmoituksen käsittelyn automaattisesti”. Kuulostaako tutulta ml213 : )))

Tuollainen pohdinta voi olla ihan hauskaa, mutta minä en oikein ymmärrä sitä ja siksi en juurikaan jaksa keskustella kanssasi. Raamatussa ja uskossa on monia asioita, jotka ovat tuon pallon kaltaisia. Ne ovat asioita, jotka ovat ns. päivän selviä, mutta ei kuitenkaan sinulle ml213. Kuka jaksaa tuskastumatta käydä keskustelua, jos kyse on päivän selvistä perusasioista ja ryhdyt pohtimaan niitä edellä esitetyllä tavalla. Vaikka asian vääntäisikin rautalangasta, pujottaisi kaulaasi ja ohjaisi kädestä pitäen, niin väittäisit kuitenkin vastaan ja esittäisit monimutkaisia väitteitäsi. Minä en ainakaan jaksa, kun kyse on aikuisesta ihmisestä eikä lapsesta. Mitä sitten tulee näihin lapsiin, joihin jostain syystä haluat viitata jatkuvasti, niin niitäkin minulla on, eivätkä ne ole helisemässä minun kanssani. Myöskään työyhteisön kanssa minulla ei ole ongelmia, vaan pikemminkin päinvastoin. Sanovat minusta, että minulla on lehmän hermot ja monesti olen kuullut sanottavan, että jos minun kanssa saa riidan aikaan, niin saa katsoa peiliin. Minulle on toki ihan sama mitä sinä satut minusta nyt ajattelemaan, mutta en kuitenkaan yleisellä tasolla voi hyväksyä tuota sinun syyttävää ja leimaavaa asennettasi, joka sinulla on kaikkiin niihin, jotka ovat kanssasi erimieltä.

• greeeeen
        Psalmi50.15 kirjoitti:

Olen monesti huomannut sinun kirjoituksistasi tuota ärsyyntymistä, josta minua syytät ja jokainen meistä voi joskus ärsyyntyä syystä tai toisesta. Minä en ole ärsyyntynyt sinun kirjoitusvirheistäsi niinkään, vaan siitä, että jankkaat monesti asioita, vaikka ne on väännetty sinulle suunnilleen rautalangasta. Uskotko, jos sanon sinulle, että et lopettaisi tätäkään keskustelua koskaan. Et sitten milloinkaan, vaan palaisit aina nokittamaan ja päättäisit keskustelun joka tapauksessa siihen, että kirjoitat vähintään kaksi viimeistä viestiä peräkkäin. Teet näin, vaikka olisit väärässäkin ja jatkaisit keskustelua vaikka vuoden tästäkin aiheesta.

Olen monesti huomannut, että väität totuutta vastaan ja olet hukassa monimutkaisine pohdintoinesi, kun sovellat niitä väärin ja vääriin paikkoihin. Jatkat siltikin väittämistäsi ja haluat ehdottomasti sanoa aina kaikki viimeiset sanat. Voisin väitellä kanssasi siitä, että pallo on pyöreä, mutta veikkaan, että häviäisin tuon keskustelun, tai paremminkin luovuttaisin sen suosiolla. Ryhtyisit pohtimaan tuota asiaa ja kysyisit minulta, että…. ”ymmärränkö minä, miten ihminen voi mahdollistua luulemaan, että pallo on pyöreä, vaikka se todella ei sitä ole. Ihan kokemuksellisesti voin todella kertoa, että asia on juuri päinvastoin. Kaikki riippuu vain siitä, miten reagoimme kun havaitsemme jonkin asian ilmentävän meille sen, miten itse olemme tottuneet hahmottamaan ja ymmärtämään asian. Emme pyri käsittelemään oikein kaikkia asioiden ilmenemisiä ja torjumme tämän ilmoituksen käsittelyn automaattisesti”. Kuulostaako tutulta ml213 : )))

Tuollainen pohdinta voi olla ihan hauskaa, mutta minä en oikein ymmärrä sitä ja siksi en juurikaan jaksa keskustella kanssasi. Raamatussa ja uskossa on monia asioita, jotka ovat tuon pallon kaltaisia. Ne ovat asioita, jotka ovat ns. päivän selviä, mutta ei kuitenkaan sinulle ml213. Kuka jaksaa tuskastumatta käydä keskustelua, jos kyse on päivän selvistä perusasioista ja ryhdyt pohtimaan niitä edellä esitetyllä tavalla. Vaikka asian vääntäisikin rautalangasta, pujottaisi kaulaasi ja ohjaisi kädestä pitäen, niin väittäisit kuitenkin vastaan ja esittäisit monimutkaisia väitteitäsi. Minä en ainakaan jaksa, kun kyse on aikuisesta ihmisestä eikä lapsesta. Mitä sitten tulee näihin lapsiin, joihin jostain syystä haluat viitata jatkuvasti, niin niitäkin minulla on, eivätkä ne ole helisemässä minun kanssani. Myöskään työyhteisön kanssa minulla ei ole ongelmia, vaan pikemminkin päinvastoin. Sanovat minusta, että minulla on lehmän hermot ja monesti olen kuullut sanottavan, että jos minun kanssa saa riidan aikaan, niin saa katsoa peiliin. Minulle on toki ihan sama mitä sinä satut minusta nyt ajattelemaan, mutta en kuitenkaan yleisellä tasolla voi hyväksyä tuota sinun syyttävää ja leimaavaa asennettasi, joka sinulla on kaikkiin niihin, jotka ovat kanssasi erimieltä.

>>Tuollainen pohdinta voi olla ihan hauskaa, mutta minä en oikein ymmärrä sitä ja siksi en juurikaan jaksa keskustella kanssasi. Raamatussa ja uskossa on monia asioita, jotka ovat tuon pallon kaltaisia. Ne ovat asioita, jotka ovat ns. päivän selviä, mutta ei kuitenkaan sinulle ml213.>Sanovat minusta, että minulla on lehmän hermot ja monesti olen kuullut sanottavan, että jos minun kanssa saa riidan aikaan, niin saa katsoa peiliin. Minulle on toki ihan sama mitä sinä satut minusta nyt ajattelemaan, mutta en kuitenkaan yleisellä tasolla voi hyväksyä tuota sinun syyttävää ja leimaavaa asennettasi, joka sinulla on kaikkiin niihin, jotka ovat kanssasi erimieltä.

• greeeeen kirjoitti:

>>Tuollainen pohdinta voi olla ihan hauskaa, mutta minä en oikein ymmärrä sitä ja siksi en juurikaan jaksa keskustella kanssasi. Raamatussa ja uskossa on monia asioita, jotka ovat tuon pallon kaltaisia. Ne ovat asioita, jotka ovat ns. päivän selviä, mutta ei kuitenkaan sinulle ml213.>Sanovat minusta, että minulla on lehmän hermot ja monesti olen kuullut sanottavan, että jos minun kanssa saa riidan aikaan, niin saa katsoa peiliin. Minulle on toki ihan sama mitä sinä satut minusta nyt ajattelemaan, mutta en kuitenkaan yleisellä tasolla voi hyväksyä tuota sinun syyttävää ja leimaavaa asennettasi, joka sinulla on kaikkiin niihin, jotka ovat kanssasi erimieltä.

Enkä ole syytellyt sinua. Sanoin, että olet lapsellinen ja tätäkään en sanonut perusteettomasti.

• ml213.
        greeeeen kirjoitti:

Terve uteliaisuus on hyvä asia ajatellen ihmisen /ymmärryksen kehitystä. Lapsihan on tästä hyvä esimerkki miten utelias lapsi onkaan.Jeesus muuten viittasi miten uskovan ihimsen tulisi olla lapsen kaltainen eli utelias jne...,- mutta ei tietenkään tarkoittanut lapsen mielisyyttä.

Eli vastaukseni , mitä kysyit on ;kyllä. Terve uteliaisuus/etsiminne on terveen ihmisen mielen merkki. Aatteleppa ihmisen masentunutta mieltä, niin tämä on lähes vastakohta uteliaiselle mielelle.

PS.
        Muuten lapsen uteliasiuuden/kin voi tukahduttaa ja tällä on ikävät seuraukset. Sama pätee myös meihin aikuisiin ihmisiin, mutta eri tasoisesti.

• greeeeen
        Psalmi50.15 kirjoitti:

Enkä ole syytellyt sinua. Sanoin, että olet lapsellinen ja tätäkään en sanonut perusteettomasti.

Et siis syyttänyt minua toiseksi kirjoittajaksi (tai toisin päin)?

Miksi et voi kertoa pyytämääni asiaa?

Solvaaminen (suora ja epäsuora) on ilmeisesti sinusta asiallista asiasta keskustelua.

• greeeeen
        ml213. kirjoitti:

Terve uteliaisuus on hyvä asia ajatellen ihmisen /ymmärryksen kehitystä. Lapsihan on tästä hyvä esimerkki miten utelias lapsi onkaan.Jeesus muuten viittasi miten uskovan ihimsen tulisi olla lapsen kaltainen eli utelias jne...,- mutta ei tietenkään tarkoittanut lapsen mielisyyttä.

Eli vastaukseni , mitä kysyit on ;kyllä. Terve uteliaisuus/etsiminne on terveen ihmisen mielen merkki. Aatteleppa ihmisen masentunutta mieltä, niin tämä on lähes vastakohta uteliaiselle mielelle.

PS.
        Muuten lapsen uteliasiuuden/kin voi tukahduttaa ja tällä on ikävät seuraukset. Sama pätee myös meihin aikuisiin ihmisiin, mutta eri tasoisesti.

Olen kyllä utelias, ja tietääkseni ihan hyvällä tavalla. Nytkin olisin ollut vain kiinnostunut lukemaan esimerkkejä tämän Psalmin sanomista asioista, mutta hänen mielestään on ilmeisesti väärin kysyä, mitä hän toisesta ihmisestä kirjoittamillaan asioilla tarkoittaa. Toisesta voi siis ilmeisesti esittää väitteitä, mutta perustella ei tarvitse...

• .,.,.

Se mitä mä oon seurannut niin sä oot ihminen, joka LUULEE tietävänsä kaikesta kaiken. Olet tän hellaripalstan oikee himokirjoittaja. Jatkuvasti esillä.

Sä et tunnu tietävän oikeesti ateismipalstasta mitään. Siellä on oma vakiporukkansa, ja sinä tuskin siihen kuulut.

Et pärjäisi siellä noiden uudestisyntymisoppiesi kanssa..

Joo*o.. mee seuraavaks alkoholi-palstalle ja tuu esitelmöimään seuraavax vaikka siitä. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan tuloksia...

• *jukka.finland

"Semper siellä, Semper tuolla, Semper täällä, Semper joka puolla". Vai onko se "greeeeen joka puolla"?

Henkien ja opetuksen koetteleminen sekä niiden arvostelu Jumalan Sanalla ei ole tuomitsemista. Sensijaan niiden koettelemisen ja arvostelun hylkääminen on tottelemattomuutta Jumalan Sanalle, joka kehoittaa arvostelemaan kaiken ja pitämään sen, mikä hyvää on.

Voinko tulkita kirjoituksesi niin, että Sinä tuomitset Semperin, koska koet hänen arvostelunsa tuomitsemiseksi? Jos on näin, niin silloin Sinäkin tuomitset. Vai koetteletko ja arvosteletko vain kirjoitetun lukemista Jumalan Sanalla?

Jos toivot aikaa, ettei Jumalan Sanan totuuksia saa enää kirjoittaa palstalle, niin se toiveesi kyllä toteutuu ennemmin tai myöhemmin. Ihmiset haluavat kuulla heille mieluisia ja hankkivat opettajikseen niitä, jotka "korvasyyhynsä" korottavat Jeesuksen sijasta ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa. Asialla on tuo vanha luonto, Minä Itse, joka kuin pentujensa puolesta taisteleva naarastiikeri, joka taistelee viimeiseen hengenvetoon. "Minä Itse" olen jumala, päätän asioistani itse ja vaadin, että Jeesus antaa "Minulle Itselle" voimia ja siunauksia voidakseni elää haluamallani tavalla. Sydämen valtaistuinta se ei luovuta kenellekään, viimeiseksi Herralle Jeesukselle, jolle se kuuluu Lunastuksen perusteella.

• greeeeen

Jatkat siis ilkeilemällä?

Ahaa, että tuollainen taktiikka. Ensin siis hyökitään toisten kimppuun, syytellään perusteettomasti, alennetaan, tuomitaan, esitetään toisesta täysiä VALHEITA jne. ja sitten, kun kohde ei hyväksy tätä ja ottaa asian esille, sanotaan, että sinäkinhän tuomitset. Huh!

Raamattu tuskin tarkoittaa sitä, että ihan kenen tahansa uskovaisen pitää alkaa 'työkseen' koettelemaan/erottelemaan henkiä. Vielä vähemmän se varmasti tarkoittaa sitä, että henget pitää koetella/erotella syyttelemällä väärin, tuomitsemalla, alentamalla ja VALEHTELEMALLA kanssaihmisistään!

Kun kyselin alunperin Semperiltä perusteita jakamalleen tuomiolle ja Raamatusta todisteita sille, että juuri hänen oppinsa on oikein, lähdit sinäkin, sen sijaan, että olisit vastannut asiaan ja antanut niitä perusteita, vain huokailemaan, miten raskasta on nähdä kuinka Jumalan seurakunta on suurelta osin vastaanottanut harhaopit, valheen ja vieraan evankeliumin.

Mikä teidät on korottanut totuuden omistajiksi ja tuomareiksi? Mikä saa teidät toimimaan noin?

En ihmettele sitä, että joudut väsymään yrittäessänne syöttää omaa totuuttanne ihmisille täällä ja hyökkiessänne niiden kimppuun, jotka eivät sitä purematta niele. Se ei ole asiallista mielipiteiden/näkemysten/kokemusten/tiedon vaihtamista - siis keskustelua! Tämä kuitenkin on KESKUSTELUpalsta!

• greeeeen kirjoitti:

Ahaa, että tuollainen taktiikka. Ensin siis hyökitään toisten kimppuun, syytellään perusteettomasti, alennetaan, tuomitaan, esitetään toisesta täysiä VALHEITA jne. ja sitten, kun kohde ei hyväksy tätä ja ottaa asian esille, sanotaan, että sinäkinhän tuomitset. Huh!

Raamattu tuskin tarkoittaa sitä, että ihan kenen tahansa uskovaisen pitää alkaa 'työkseen' koettelemaan/erottelemaan henkiä. Vielä vähemmän se varmasti tarkoittaa sitä, että henget pitää koetella/erotella syyttelemällä väärin, tuomitsemalla, alentamalla ja VALEHTELEMALLA kanssaihmisistään!

Kun kyselin alunperin Semperiltä perusteita jakamalleen tuomiolle ja Raamatusta todisteita sille, että juuri hänen oppinsa on oikein, lähdit sinäkin, sen sijaan, että olisit vastannut asiaan ja antanut niitä perusteita, vain huokailemaan, miten raskasta on nähdä kuinka Jumalan seurakunta on suurelta osin vastaanottanut harhaopit, valheen ja vieraan evankeliumin.

Mikä teidät on korottanut totuuden omistajiksi ja tuomareiksi? Mikä saa teidät toimimaan noin?

En ihmettele sitä, että joudut väsymään yrittäessänne syöttää omaa totuuttanne ihmisille täällä ja hyökkiessänne niiden kimppuun, jotka eivät sitä purematta niele. Se ei ole asiallista mielipiteiden/näkemysten/kokemusten/tiedon vaihtamista - siis keskustelua! Tämä kuitenkin on KESKUSTELUpalsta!

>>Jatkat siis ilkeilemällä?>Ahaa, että tuollainen taktiikka. Ensin siis hyökitään toisten kimppuun, syytellään perusteettomasti, alennetaan, tuomitaan, esitetään toisesta täysiä VALHEITA jne. ja sitten, kun kohde ei hyväksy tätä ja ottaa asian esille, sanotaan, että sinäkinhän tuomitset. Huh!>Kun kyselin alunperin Semperiltä perusteita jakamalleen tuomiolle ja Raamatusta todisteita sille, että juuri hänen oppinsa on oikein, lähdit sinäkin, sen sijaan, että olisit vastannut asiaan ja antanut niitä perusteita, vain huokailemaan, miten raskasta on nähdä kuinka Jumalan seurakunta on suurelta osin vastaanottanut harhaopit, valheen ja vieraan evankeliumin

• voi pyhä jysäys
        greeeeen kirjoitti:

tää on sama kun joku pyytäisi omenan ja se hänelle anntettaisiin heittämällä. Vastaanottaja ei sitä saa kiinni, joten jupakka on valmis. Omenan halunnut syyttää väkivaltaisesta käytöksestä ja omenan heittänyt sanoi toisen halunneen omenan..tavasta ei ollut puhetta. Omenan halunnut ei enää halua kyseistä omenaa kun se on hänelle väärällä tavalla annettu ja heittää omenan takasin ja rupee valittamaan että kun niin tekis omenaa mieli mutta kun tuo yksi ei suostu luopumaan noista monista omenoistaan, solvaa henkilä joka juuri oli antanut omenan hänelle, mutta väärin.

• greeeeen
        jukka.finland kirjoitti:

>>Jatkat siis ilkeilemällä?>Ahaa, että tuollainen taktiikka. Ensin siis hyökitään toisten kimppuun, syytellään perusteettomasti, alennetaan, tuomitaan, esitetään toisesta täysiä VALHEITA jne. ja sitten, kun kohde ei hyväksy tätä ja ottaa asian esille, sanotaan, että sinäkinhän tuomitset. Huh!>Kun kyselin alunperin Semperiltä perusteita jakamalleen tuomiolle ja Raamatusta todisteita sille, että juuri hänen oppinsa on oikein, lähdit sinäkin, sen sijaan, että olisit vastannut asiaan ja antanut niitä perusteita, vain huokailemaan, miten raskasta on nähdä kuinka Jumalan seurakunta on suurelta osin vastaanottanut harhaopit, valheen ja vieraan evankeliumin

Voimme siis muuallakin elämässä verhota mm. muiden ihmisten syyttelyn, tuomitsemisen ja heistä esitetyt valheet 'vain henkien koetteluksi'?! Enpä usko, että toimintanne on Raamatun sanan mukaista!

Jaa, että ihmisten nimittely harhaoppisiksi, eksyttäjiksi yms. ja heistä esitetyt valheet ovat ihan vain raitista evankelimumia...

Todellisuudessa te syyttelette ja tuomitsette ihmisiä ihan vain sillä perusteella, mitä te itse olette katsoneet oikeaksi - siis OMAN NÄKEMYKSENNE perusteella. Uskotte omistavanne totuuden ja olevanne oikeutettuja tuomareiksi. Tämä on KESKUSTELUpalsta, mutta teillä ei selvästikään ole muuta tarkoitusta kuin syöttää se oma 'totuutenne' muille ja pyrkiä tukahduttamaan kaikki muu.

• Mitä pohdit Semperin käyttytymistä ja ajattelutapaa, niin osin olet oikeassa.No, tietysti hänen/kin käyttäytymien on tyypillistä ihmiselle eli ei tee poikkeusta.Otan esimerkin Ekivaarin ja hänen keskustelustaan.

Elivaari ajattelee ja hahmottaa ja ymmärtää Jeesuksen olemuksen siten,- että hän huomioi k-a-i-k-k-i Raamatun ilmoitukset,- jotka liittyvät aiheeseen. Siis Hengellisen ja lihallisen. Semper taas ei hyväksy ja huomio niitä Raamatun ilmoituksia jotka ilmentävät Jeesuksen lihallista syntymää ja siten hän käsittelee Ekivaaria näin;

"Sinusta saa tarkkojen viestiesi johdosta sen kuvan, että olet hyvä käsistäsi, siis henkilö,
      joka on saanut syntymälahjanaan taitavat kädet. No, se oli vain mielikuva, mutta samoin
      sinulla tuntuu olevan vahvaa taipumusta ja kykyä perusteelliseen inhimilliseen järkeilyyn.

Uskonelämän alueella ja Raamatun sanoman ymmärtämisessä valitettavasti nuo edellä
      mainitut ominaisuudet ja vahvuudet eivät hyödytä. Päinvastoin, ainakin jälkimmäisestä
      on jopa haittaa. Nimittäin inhimillinen järkeily johtaa Jumalan sanan totuutta etsittäessä
      ihmisen vääjäämättä harhateille.

Niin on käynyt sinullekin inhimillisten järkipäätelmiesi kanssa. Olet saanut koottua loogisen
      näköisiä yhtälöitä ja päättelyketjuja, mutta niissä on yksi ratkaiseva heikkous. Arvannet,
      mikä se on? Oikein! Niissä ei jälkeäkään Pyhän Hengen ohjauksesta ja Sanan totuudesta.

Sentähden en voi antaa arvoa sinun älyllisille palapeleillesi, joilla olet itsesi harhauttanut.

Hyvää illan jatkoa sinulle ekivaari. Toivottavasti saat armon avuksesi ajoissa niin, että
      ehdit päästä sisälle Totuuteen, joka on Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan Pojassa!

PS. Miksi et lähtisi rakentamaan uskoasi evankeliumin ilmoittaman totuuden perustalle? "

Jos Semper toimisi Pyhässä Hengessä, niin hän...... p-y-r-k-i-s-i... käsittelemää'n ja opettamaan ja huomioimaan myös ne alueet,- joita Ekivaaari tuo esille, ja joka eroittaa heidän ajattelunsa toisistaan.

Minusta on täysin ala-arvoista halventaa toista osapuolta, jos itse ei ymmärrä/käsittele mielessään vastapuolen koko mielikuvaa asiasta.

• .,.,.,

Ekivaari eli Eino, on Anna-nimisen naisen aviomies. Heillä on kaksi poikaa.

Ekivaari on selvinnyt syövästä, mutta kaikki se parantelu sairaalassa oli hälle niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kova kokemus että Ekivaari luopui Jumalasta.

Jeesuksesta.

Ja nyt kerron itsestäni: olen mielenterveyshoitaja. Urani alussa otin itselleni tehtäviä, jotka eivät minulle sopineet.

Työskentelin vakavasti sairaiden parissa, mitä nm. Ekivaarikin on ollut.

Sain palautetta. Osasin työni.

Arvostan saamaani palautetta. Osaan työni.

Ekivaari on ns.elämänsä paras asiantuntija, ollut... ja on. Parasta mitä voitte tehdä on se että jätätte hänet sekä hänen perheensä rauhaan.

Ekivaari on tutkija, selviytyjä... ja lisäksi kiukkuinen ukko, joka ei siedä että hänen elämäänsä puututaan.

Hänellä saattaa olla vielä kymmenenkin vuotta elinaikaa. Ja mitä minä olen häntä seurannut niin on.

Sitä en siedä että hän syytää palstalle omaa "oppiaan"Jeesuksesta joka ei pelasta.

Se ei ole m-i-t-ä-ä-n helluntailaisuutta.

Se ei ole kuin teidän solvaamista, ja minun solvaamista. Minä uskon Jeesukseen.

• 'terve'
        .,.,., kirjoitti:

Ekivaari on selvinnyt syövästä, mutta kaikki se parantelu sairaalassa oli hälle niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kova kokemus että Ekivaari luopui Jumalasta.

Jeesuksesta.

Ja nyt kerron itsestäni: olen mielenterveyshoitaja. Urani alussa otin itselleni tehtäviä, jotka eivät minulle sopineet.

Ekivaari on ns.elämänsä paras asiantuntija, ollut... ja on. Parasta mitä voitte tehdä on se että jätätte hänet sekä hänen perheensä rauhaan.

Ekivaari on tutkija, selviytyjä... ja lisäksi kiukkuinen ukko, joka ei siedä että hänen elämäänsä puututaan.

Hänellä saattaa olla vielä kymmenenkin vuotta elinaikaa. Ja mitä minä olen häntä seurannut niin on.

Sitä en siedä että hän syytää palstalle omaa "oppiaan"Jeesuksesta joka ei pelasta.

on paha henkinen sairaus, joka vie ihmisen ennenpitkää hoitolaitokseen. Jos ei vie, niin sitten ihmisestä tulee samanlaisia umpipäitä kuin jehovista ja muista henkisesti vinoutuneista ihmisistä.

• ,.,.,
        'terve' kirjoitti:

on paha henkinen sairaus, joka vie ihmisen ennenpitkää hoitolaitokseen. Jos ei vie, niin sitten ihmisestä tulee samanlaisia umpipäitä kuin jehovista ja muista henkisesti vinoutuneista ihmisistä.

"Helluntailaisuus on paha henkinen sairaus, joka vie ihmisen ennenpitkää hoitolaitokseen. Jos ei vie, niin sitten ihmisestä tulee samanlaisia umpipäitä kuin jehovista tai muista henkisesti vinoutuneista ihmisistä."

Sinäpä sen sanoit :)

Terv. Averea

• .,.,., kirjoitti:

Jeesuksesta.

Annoit Ekivaarista väärän todistuksen.K-a-i-k-k-i hänen pohdintansa ilmentää syvää uskoa ja luottamusta Jumalaan.Samoin hänen asenteensa,- reagoiminen/mielikuvat ilmetää aivan muuta kuin lihallisuutta.

Totuus on, että hänen... e-r-i-l-a-i-s-u-u-t-e-n-s-a... johtuu siitä kun hän... y-m-m-ä-r-t-ä-ä... ja.. u-s-k-o-o.. Raamatun ilmoitusten pohjalta, miten Jeesuksessa oli lihallinen ja Hengellinen puoli.

Ongelma on vastapuolen uskossa,- joka ei hyväksy/usko Jeesukseen liittyvän myös lihallisuutta,- miestä.

• ML213 kirjoittaa: >>Minusta on täysin ala-arvoista halventaa toista osapuolta, jos
        itse ei ymmärrä/käsittele mielessään vastapuolen koko mielikuvaa asiasta.

• ,.,.,
        ml213 kirjoitti:

Annoit Ekivaarista väärän todistuksen.K-a-i-k-k-i hänen pohdintansa ilmentää syvää uskoa ja luottamusta Jumalaan.Samoin hänen asenteensa,- reagoiminen/mielikuvat ilmetää aivan muuta kuin lihallisuutta.

Totuus on, että hänen... e-r-i-l-a-i-s-u-u-t-e-n-s-a... johtuu siitä kun hän... y-m-m-ä-r-t-ä-ä... ja.. u-s-k-o-o.. Raamatun ilmoitusten pohjalta, miten Jeesuksessa oli lihallinen ja Hengellinen puoli.

Ongelma on vastapuolen uskossa,- joka ei hyväksy/usko Jeesukseen liittyvän myös lihallisuutta,- miestä.

Tasan tarkkaan en antanut, ja n,.ekivaari on kertonut itse juuti minulle nämä asiat.

Kirjoitit:
        "Ongelma on vastapuolen uskossa,-joka ei hyväksy/usko Jeesukseen liittyvän myös lihallisuutta,-miestä."

Hyi samperi...

Ei Ekivaari EIKÄ KUKAAN MUUKAAN ajattele elämänsä ehtoopuolella sitä onko Mies, lihallisessa merkityksessä.

Terv. Averea

• Semper.Fidelis kirjoitti:

ML213 kirjoittaa: >>Minusta on täysin ala-arvoista halventaa toista osapuolta, jos

Pointtini tuossa viestissäni oli,- ettet edes pyri käsittelemään niitä ilmoituksia joita Ekivaari tuo esille. Siis niitä R-a-a-m-a-t-u-n ilmoituksia, jotka opettavat Jeesuksen lihallista puolta. Niin, miksi yleensä torjutaan näiden ilmoitusten käsittely.

Apostoli Pietarikin ilmensi Jeesusta mieheksi,- mutta ei samassa yhteydessä sanonut Jeesusta Kristukseksi. Siis kritisoin sinua/kin, ettet käsittele niitä Raamatun ilmoituksia,- jotka just aihuttavat vaarin kanssa sen näkemys eron.

• Mitä häh,,,?
        .,.,., kirjoitti:

Jeesuksesta.

parantunut syövästä ja kuitenkin elinaikaa on ehkä noin kymmenen vuotta?

• .,.,.
        Mitä häh,,,? kirjoitti:

parantunut syövästä ja kuitenkin elinaikaa on ehkä noin kymmenen vuotta?

No,tietenkin kun on parantunut.

Hänhän sai hoitoa.

Morfiinia jne.

• ml213 kirjoitti:

Pointtini tuossa viestissäni oli,- ettet edes pyri käsittelemään niitä ilmoituksia joita Ekivaari tuo esille. Siis niitä R-a-a-m-a-t-u-n ilmoituksia, jotka opettavat Jeesuksen lihallista puolta. Niin, miksi yleensä torjutaan näiden ilmoitusten käsittely.

Apostoli Pietarikin ilmensi Jeesusta mieheksi,- mutta ei samassa yhteydessä sanonut Jeesusta Kristukseksi. Siis kritisoin sinua/kin, ettet käsittele niitä Raamatun ilmoituksia,- jotka just aihuttavat vaarin kanssa sen näkemys eron.

2.Kor.3:4 "Tämmöinen luottamus meillä on Kristuksen kautta Jumalaan;

3:5 ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin
        se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,

3:6 joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita,
        ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi."

.

• ml213.
        Semper.Fidelis kirjoitti:

2.Kor.3:4 "Tämmöinen luottamus meillä on Kristuksen kautta Jumalaan;

3:5 ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin
        se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,

3:6 joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita,
        ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi."

.

Mutta,- Pyhä Henki ei koskaan ohjaa ihmistä karttamaan Raamatun ilmoituksia,- vaikka ne olisi kiusalisia sillä hetkellä. Pyhä Henki ohjaa ihmisen ymmärrystä kaikkeen totuuteen.

Jos ihminen on todella Pyhässä Hengessä, niin hän ei löydä Raamatusta ainuttakaan jaetta,- jota ei pohtisi avoimesti ja pyrkisi ymmärtämään sisältöä.
        Kokonaan toinen asia on,- tuleeko ihminen koskaan ymmärtämään sitä kaikkea, mitä Raamatussa on. Parasta onkin asenne etsimään ja kolkuttamaan.

Tuli vain mieleeni eräs veli aikoinaan. Kun pohdimme hänen tilaansa eli hän halusi alkaa seurustelun selkeästi Raamatun ilmoitusten vastaisesti, niin hänkin vetosi samaan asiaan kuin sinä. Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
        Eli molemmat asennoidutte vaikeissa tilanteissa samalla asenteella. Kiusalliset ilmoitukset tulee "Hengellä kuolettaa",- eikä käsitellä niitä.

• greeeeen
        Semper.Fidelis kirjoitti:

ML213 kirjoittaa: >>Minusta on täysin ala-arvoista halventaa toista osapuolta, jos

Itse mm. syyttelet väärin, tuomitset, alennat ja esität toisista kirjoittajista suoranaisia valheita, ja sitten toteat ml213:lle hyvin viattomana, että hän toki saa anteeksi viestinsä syyttävän sävyn.

"Saat toki anteeksi viestisi syyttävän sävyn, joka korostuu kirjoituksesi loppulauseessa."

Kuinka röyhkeä voi ihminen olla?

Pitääkö ihmisten siis saada anteeksianto sinulta, joka itse syyttelet toisia rumasti ja väärin?

Kuinka korkealla tunnetkaan olevasi muihin nähden?

• Mitä,häh,,,?
        .,.,. kirjoitti:

No,tietenkin kun on parantunut.

Hänhän sai hoitoa.

Morfiinia jne.

jos kerran on parantunut,sitä tarkoitin.Ja kuka on arvioinut elinajan.

• Taas tänäänkin

Olen yrittänyt saada sinua ymmärrykseen, että heidän kanssaan ei voi, eikä kannata taistella, jotka ovat jo mennee sokeiksi ja joilla ei sen takia ole Jumalan pelkoa, eikä kunnioitusta. Luin nyt kuitenkin tätä ketjua ja kiitin Jumalaa. Taistelullasi on tarkoitus.
      Olin huolissani sinusta, että kestätkö loukkaantumatta väittelyä ihmisten kanssa, joilla ei ole minäänlaista vastuuta lähimmäisestä, mutta sinä olet oikeudenmukainen etsijä ja se suojaa sinua. Jumala rakakastaa rehellisiä ja oikeudenmukaisia ihmisiä, ei heitä, jotka naamioituvat Jumalan Sanaan, mutte eivät tee Sanan mukaan.

• onko toivoa

olisi raadellut teidät palasiksi, niin naurettavaa tuo Jumala sitä ja Jeesus tätä uhkailut ovat. Uskovaiset ovat opetettu sanomaan oikeita sanoja eikä tuosta yhteisöstä pääse kuin Tiikeri rohkeudella eroon.
        Tuolla kaikella ei ole paljoakaan tekemistä uskon kanssa, uskon jossa jokaisen Jumaluus punnitsisi
        totuutta sisimmän kautta ja jättäisi toisten sanomiset omaan arvoonsa ja valitsisi oman totuutensa.
        Lampaista pidätte, lampaina elätte. Kun yksikin olento osoittaa rohkeutta, kunnioittaen Jumalaa, muututtekin susilaumaksi ja alatte raatelemaan kaikkia jotka uskaltavat keikutella oppejanne.
        Edelleenkin minussa herää pöyristyminen kun näen kovin uskontunnustuksen tehneiden raatelemista.
        Ei ole herätykset tainneet mennä oikeaan osoitteeseen : D

• greeeeen

Kyllä tuo näiden käytös ja perusteettomat syytökset loukkaavatkin, mutta muserrettua he eivät minua omilla törkeyksillään niin vain saa.

• R.yssä

armolahja, jota myös henkien erottamisen lahjaksi nimitetään on tarkoitettu, niinkuin muutkin armolahjat, ensisijaisesti Jeesukseen uskovan seurakunnan kokouksessa käytettäväksi erottamaan väärän hengen vaikutuksesta esille tulevat profetiat, ettei seurakunta joutuisi harhaan Raamatun kirjoitusten oikeaksi opastamalta tieltään.

Isä Jumalan Pyhä Henki on henkien arvostelemisen armolahjan sponsori, jonka vaikutuksesta armolahja toimii. Ja kaikista, joille kyseinen armolahja on Pyhän Hengen toimesta annettu, on myös seurakunnassa ja sen ulkopuolella olevien monien uskovien kautta annettu se hyvä todistus, että henkilöt ovat oikeudenmukaisia ja luotettavia henkien armolahjan käytössään, etteivät omia jutustelujaan sen seurauksena esittele.

Henkiä arvostelevia, niinkuin muittenkin armolahjain saaneita, on ensin koeteltava, soveltuvatko he armolahjain haltijoiksi, ennenkuin lahja annetaan käyttöön. Isä Jumala ja hänen Poikansa, Kristus Jeesus koettelevat uskovan näissä asioissa.

• tämän palstan

arvosteluilla jotakin henkilöä kohtaan ei ole mitään tekemistä tällä raamatun jakeella.
      1 joh 4:1
      Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta: sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

-Jokaisen kirjoittajan se henki millä hän kirjoittaa täytyy koetella, onko se totuuden mukainen, ennen kun menee ottamaa hänen kirjoituksensa opiksi.

1 joh 4:2-3 Tästä te tunnette Jumalan hengen, jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta, ja yksikään henki joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on nyt jo maailmassa.

-Nyt jo heti voidaan sanoa että joitakin tällä palstalla kirjottavia voitaisiin olla uskomatta koska henki heissä ei tunnusta tätä, joten heidän "opetuksensa" eivät ole oppimista varten vaan sekottamista varten. Jokainen päätelkööt itsekseen ketkä ovat nämä ja rukoilkoot että Pyhä Henki näyttäisi heille oikean tien.

• greeeeen

Näiden 'henkien koettelijoiden/erottelijoiden' toiminta ei selvästikään ole muuta kuin hengellisesti hyvin keskeneräisten henkilöiden sopeutumattoman ihmisluonnon näytös.

• hmm.....
        greeeeen kirjoitti:

Näiden 'henkien koettelijoiden/erottelijoiden' toiminta ei selvästikään ole muuta kuin hengellisesti hyvin keskeneräisten henkilöiden sopeutumattoman ihmisluonnon näytös.

kerroppa mulle, millä tavalla koet olevas nyt jotenkin eri asemassa niiden kanssa joista kirjoitat?

Kirjoitat joitakin henkilöitä nimeltä, ja väität heidän morkanneen ja erotelleen henkiä. saaneen kysyä mitä sinä nyt teet?
        katsotko omat toimesi jotenkin etuoikeutetuksi?

Kuulut samaan koettelijoiden/erottelijoiden kastiin, sillä erolla että erottelijat erottelevat asiaa ja sinä mollaat ihmistä.

Pata kattilaa soimaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5116
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3636
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      37
      3050
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      3005
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2936
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2363
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1848
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1790
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1731
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      139
      1718
    Aihe