Äiti ei anna mun ratsastaa ja olla heppojen kans!

mähaluunratsastaa

Mä ja mun sisko ollaan ratsastettu epäsäännöllisesti 3 -v. Moni on sanonu et me ollaan ku "syntyny satulaan": hyvä tasapaino, ja keskittyminen. Ravissa maailmanympärysmatka onnistuu yms. Mut yhtenä päivänä mä raivosin äidille ihan kunnolla (huusin, ku pelkäsin et myöhästytään tunnilt), ja äiti sano et tähän loppu mun ratsastukset. Se ei enää suostu viemään meitä tunneille, maksamaan tunneista puolet (eli kympin) yms. Meinaa mä ja sisko ollaan yleensä aina maksettu itte puolet. Mä rakastan hevosia ja tallille on vaan 10 km. Mä en halua et mun harrastus jää tähän. Äiti on itte ratsinu nuorena ja on ansainnu sen tallitöillä. Mä haluan oppia, ja olla hevosten kans. Auttakaa. Mitä sanon äidille, voisko ratsastusta toivoa takas joululahjalla esim? Oon 12 ja mun sisko 11 v.
OIKEESTI KEKSIKÄÄ NYT MITÄ ME TEHÄÄN ET SAADAA TAKAS TOI RAKAS HEVOSTELU

9

1736

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hth**

Oletko pyytänyt anteeksi rumaa käytöstäsi?

On äidiltäsi todella kilttiä, että on vienyt teitä harrastukseen ja maksanut siitä puolet. Hän ei ole ansainnut epäkunnioittavaa käytöstä. Hänellä on varmasti todella paha mieli, kun kiitoksen sijaan tulee huutoa päin naamaa.

Ei äitinne halua lahjoja, vaan ettette olisi niin kiittämättömiä.

Pahoitelkaa ikävää käytöstänne ja keskustelkaa äitinne kanssa kauniisti, hyvät tavat muistaen, miten tästä eteenpäin. Mielestäni voisitte esimerkiksi ruveta tekemään säännöllisesti jotain kotitöitä, niin ädillänne olisi varmasti parempi syy kiikuttaa teitä tallille ja maksaa menojanne. Ja muistakaa kiittää häntä kun hän auttaa teitä heppaharrastuksessa. Ja käyttäytykää jatkossa paremmin.

Jos ette saa sopua syntymään:
      10 kilometriä ei ole pitkä matka vaikkapa polkupyöräillä tai hiihtäen. Siinä kuntokin paranee ja se puolestaan auttaa ratsastuksessa.
      Ja jos tähän asti olette maksaneet puolet tallireissuistanne, niin sehän tarkoittaa että teillä olisi varaa käydä siellä ilman äitinne rahallista avustusta joka toinen kerta.

• minätässätaas

Kiitti paljon että vastasit!
        Me ollaan jo pyydetty se anteeksi ja meillä on semmonen lappu jääkaapissa että kenellä on mikäkin työ minäkin päivänä. Mutta äiti sanoi, että se ei anna silti ratsastusta enää takaisin.
        Aina jos asian ottaa (rauhallisestikin) puheeksi, se suuttuu ja sanoo että "Minua ei noin vain nöyryytetä pihalla ihmisten nähden (ei ollut edes ihmisiä silloin, mutta se kuvittelee etä kaikki näkee)"
        Tallille ei mene busseja eikä kävelyteitä.
        yhyyy onko muita keinoja ://

• rdfsdf

ja tarkoitin sitä että pyytäisimme itse ratsastusharrastuksen joululahjaksi itsellemme takaisin.

• anskuponi

no, voitte toki kertoa äidillenne, että rakastatte hevosia ja ratsastusta, ja että miltä hänestä itsestään olisi tuntunut jos hän silloin pienenmpänä, olisikin joutunut lopettamaan ratsastuksen?! ja eikö tallillanne käy yhtään jolta voisitte pyytää kyytiä välillä? Sillä ymmärrän teitä, jos itse juotuisin lopettaa tallilla käymisen (no olen sielä lähs joka pv..:D) mutta kuitenkin, niin kyllä karkaisin xd tallista on jotenkin tullut minulle riipuvaisuus..yrittäkää parhaanne!;)

• nellimurmeli

eli: Voitte ihan hyvin tehdä ylimääräisiä kotitöitä ja jos saatte viikko/kuukausirahaa, niin säästäkää nekin ja sitten kun on tarpeeksi, niin eikun tallille, vaikka jonkun muun kyydillä, jos ei löydy, niin miten sinne ei voi mennä kävelyteitä jos kerran autollakin pääsee. Hyppäät vaan pyörän selkään ridakamat päällä. Tai voit vielä varmuudeksi katsoa HSL jos sieltä löytyisi joku reitti. Tai sitten jos et asu pääkaupunkiseudulla niin jostain muualta. Anteeksipyytäminen uudestaan ja uudestaan ehkä vähitellen alkaisi myös auttaa. Jos rakastat harrastusta niin paljon, et voi vaan jättää sitä sikseen.

• Nainenruskolta

Voitte jossain välissä kysyä, kun välit ovat taas normaalit, että voisiko kenties äitinne edes harkita ratsastuksen jatkamista, kun hevostelu on teille tärkeää. Uskon, että äitinne on jokatapauksessa ymmärtäväinen ja ajattelee teidän parastanne, Onnea!

PS. Muistakaa käyttäytyä myös äitiänne kohtaan kunnioittavasti.
      (eli ei vain päin naamaan huutamista, jos vastaus ei miellytä))

• melkein sama ongelma

itselläni sama ongelma sillä saan kuulemma mennä tallille ja taluttaa alkeislaisia ja siitä saa ilmaisen ratsastustunnin. mutta haluisin vuokrata ystäväni kanssa ja maksaisin itse (niinkuin aina)mutta en saa sillä vanhempani valittavat että "mun kaikki rahani menee ihan turhaan" mutta tiedän että saan rahoilleni parhaan vastineen :) pelkään isoa riitaa koska just sain vanhan sovittua ja RATSASTUS ON MUN ELÄMÄ

• assi

OOn 10-vuotias ja ratsastanu ehkä viis kertaa. Mun piti kinua noin vuosi et pääsin ratsastaa!!!! Toi on kyl tosi ikävää et noin tapahtuu :( mä en kyl uskois et sun vanhempas noin vaan lopettais sen mun vanhemmat on ehkä vähän mukavampia:D ne vaan varottais mua että : Jos huudat meille noin paljon miksi meidän pitäisi usa viiä lopettaisin huutamisen ja pyytäisin anteeksi ja siinä se. Sun pitää jutella siitä vielä sun äidin kanssa!

• assi

Ja vielä jatkoo... jos sanot sun äidille tosissaan että mää rakastan tätä ja tykkään tästä hirveästi niin kyl sun äitis sit suostuu ,ksoka sehän hauu sun parasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      236
      3151
    2. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      20
      2900
    3. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      25
      2157
    4. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      26
      2068
    5. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      64
      1947
    6. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      76
      1712
    7. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      29
      1578
    8. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      119
      1449
    9. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      41
      1377
    10. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      42
      1253
    Aihe