modeemi langattomaksi

asdfafdsfasf

Hei!
Minulla on Telewell langaton modeemi ja puhelinyhtiön laajakaista, hp-kannettava, jossa wlan ja uusi Tp-link 3G wireless N Router-reitin.
Miten saan nyt näillä langattoman yhteyden kannettavaan? Entä tarvittava suojaus wlanille?
Olen yhdistänyt Telewellin kaapelilla Tp-link- reitittimeen, ja Windows ilmoittaa, että uusi suojaamaton wlan-verkko on löytynyt, mutta kun yritän saada wlan internetyhteyden se ei toimi vaan ainoastaan jos yhdistän verkkokorttiin pelkästään Telewell kaapelin netti toimii. Olen yrittänyt monta kertaa sammuttaa konetta ja taas uudelleen, mutta tilanne ei parane. Mikä menee pieleen?

11

1288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • untokuurna

      Laita se TP-link kaappiin.
      Laita kone kaapelilla kiinni siihen telewlliin ja noudata laitteen mukana tulleita ohjeita, siellä on myös kerrottu verkon suojauksesta.

      • adfsfsafsaf

        Enkä laita. Siis Telewelliä olen käyttänytkin pelkästään, mutta se on mallia 501 elikä se ei ole langaton modeemi ja haluan tehdä siitä langattoman Tp-link reitittimellä, jossa sojottaa kaksi antennia. Joten osaako joku it-asiantuntija neuvoa miten homma hoituu?


      • Jalaa
        adfsfsafsaf kirjoitti:

        Enkä laita. Siis Telewelliä olen käyttänytkin pelkästään, mutta se on mallia 501 elikä se ei ole langaton modeemi ja haluan tehdä siitä langattoman Tp-link reitittimellä, jossa sojottaa kaksi antennia. Joten osaako joku it-asiantuntija neuvoa miten homma hoituu?

        Itellä on tossa pöydällä samanlainen Telewell EA501, ja sen perässä on Buffalo WHR-54GS WLAN boksi. Itellä laitteet on kytketty seuraavasti. Buffalon WAN-portista, (joissakin voi lukea myöskin UP-Link) on vedetty parikaapeli Telewellin 4-porttiin. Ennen tätä konffasin Buffalon toisessa koneessa toimintakuntoon. Nämä toimet olivat: Yhteyden salaus käyttöön, riittävän pitkä salausavain. Laitteen muidenkin asetusten tarkistus. Nyt laitteet kytkettiin toisiinsa. Buffaloon virrat päälle, ja hetken odottelu. Toisen koneen WLAN-kortti havaitsi verkon, ja tarjosi mahdollisuutta yhdistää siihen. Viimeiseksi syötin ajuriohjelmistoon salausavaimen, minkä olin asetuksia tehdessä määritellyt Buffalon asetuksiin. Nyt kommunikointi pelasi, ja nettiin pääsi. Buffalo itsessään jakaa ip-osoitteet verkon muille koneille.


      • Jalaa kirjoitti:

        Itellä on tossa pöydällä samanlainen Telewell EA501, ja sen perässä on Buffalo WHR-54GS WLAN boksi. Itellä laitteet on kytketty seuraavasti. Buffalon WAN-portista, (joissakin voi lukea myöskin UP-Link) on vedetty parikaapeli Telewellin 4-porttiin. Ennen tätä konffasin Buffalon toisessa koneessa toimintakuntoon. Nämä toimet olivat: Yhteyden salaus käyttöön, riittävän pitkä salausavain. Laitteen muidenkin asetusten tarkistus. Nyt laitteet kytkettiin toisiinsa. Buffaloon virrat päälle, ja hetken odottelu. Toisen koneen WLAN-kortti havaitsi verkon, ja tarjosi mahdollisuutta yhdistää siihen. Viimeiseksi syötin ajuriohjelmistoon salausavaimen, minkä olin asetuksia tehdessä määritellyt Buffalon asetuksiin. Nyt kommunikointi pelasi, ja nettiin pääsi. Buffalo itsessään jakaa ip-osoitteet verkon muille koneille.

        Salaus tosiaan laita Wpa2 ja pitkä vaikeahko salasana.


      • untokuurna
        adfsfsafsaf kirjoitti:

        Enkä laita. Siis Telewelliä olen käyttänytkin pelkästään, mutta se on mallia 501 elikä se ei ole langaton modeemi ja haluan tehdä siitä langattoman Tp-link reitittimellä, jossa sojottaa kaksi antennia. Joten osaako joku it-asiantuntija neuvoa miten homma hoituu?

        Aijaa, perustietojen mukaan se oli langaton malli.

        Kytke nyt kuitenkin se tp-link kaapelilla koneeseen ja määrittele verkko ja sille salaus (wpa2).
        Tp-Linkin määritysohjeet löytyvät tp-link sivuilta tai laitteen mukana tulleesta ohjeesta.
        Sitten kytket sen kaapelilla Telewellin 3 tai 4 porttiin ja yhdistät vasta luotuun langattomaan verkkoon.


      • adfsfas
        untokuurna kirjoitti:

        Aijaa, perustietojen mukaan se oli langaton malli.

        Kytke nyt kuitenkin se tp-link kaapelilla koneeseen ja määrittele verkko ja sille salaus (wpa2).
        Tp-Linkin määritysohjeet löytyvät tp-link sivuilta tai laitteen mukana tulleesta ohjeesta.
        Sitten kytket sen kaapelilla Telewellin 3 tai 4 porttiin ja yhdistät vasta luotuun langattomaan verkkoon.

        kaikille vastaajille. Nyt surffaan langattomasti sohvalla. Sain yhteydet tomimaan, kun laitoin kaapelia sinne tänne. Salauksen wlaniin teen nyt Tp-linkin QSS-kytkimellä


      • ........
        adfsfsafsaf kirjoitti:

        Enkä laita. Siis Telewelliä olen käyttänytkin pelkästään, mutta se on mallia 501 elikä se ei ole langaton modeemi ja haluan tehdä siitä langattoman Tp-link reitittimellä, jossa sojottaa kaksi antennia. Joten osaako joku it-asiantuntija neuvoa miten homma hoituu?

        Ensimmäisestä viestistäsi lainattua "Minulla on Telewell langaton modeemi" ja nyt sitten "mutta se on mallia 501 elikä se ei ole langaton". Saisit paremmin neuvoja jos perustiedot olisivat alusta alkaen oikein. Ensimmäisen viestin tietojen mukaan et tarvitsisi sitä Tp-linkkiä, ilmeisesti annoit väärää tietoa laitteistasi joka johti väärään ohjeistukseen.


      • afasfasdsaf
        ........ kirjoitti:

        Ensimmäisestä viestistäsi lainattua "Minulla on Telewell langaton modeemi" ja nyt sitten "mutta se on mallia 501 elikä se ei ole langaton". Saisit paremmin neuvoja jos perustiedot olisivat alusta alkaen oikein. Ensimmäisen viestin tietojen mukaan et tarvitsisi sitä Tp-linkkiä, ilmeisesti annoit väärää tietoa laitteistasi joka johti väärään ohjeistukseen.

        totta, olin huolimaton, huomasin sen itse jälkeenpäin, pahoittelen. Onneksi sain vastauksia ja siis langallisesta langattoman modeemin toimivaksi.


    • Kassina

      Trendnetin modeemi/reititin TEW-635BRM yhdistää nopean modeemin suorituskyvyn langattoman reitittimen toimintoihin!TEW-635BRM käyttää MIMO-teknologiaa tehokkaan langattoman verkon luodakseen, ja se on tehokkaampi kahden antennin ansiosta. Hyvin turvallisessa TEW-635BRM:ssä on myös kaksoispalomuuri ja WPS-näppäin: http://noxyu.com/Langaton-verkko/Langaton-Modeemi/

      • onkelmia

        Miten TP-linkkiin saa salasanan?????¿¿¿¿¿


      • Googlaa RTFM
        onkelmia kirjoitti:

        Miten TP-linkkiin saa salasanan?????¿¿¿¿¿

        Sinun olisi ollut parempi luoda ihan uusi viestiketju omasta aiheestasi sen sijaan, että nostit puolitoista vuotta vanhan ihan eri aihetta käsittelevän ketjun ylös.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      251
      2053
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1238
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1055
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      122
      779
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe