Loviisassa huumeongelma??

Yfgmh

Mediaa seuranneena herää kysymys, missä Loviisassa mennään huumeiden osalta? Usein on otsikoissa erilaiset huumejutut. Ja ilmeisesti nuorempi väki liikkeellä kaman kanssa. Mielipiteitä?

18

2256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • happopoika

      joka puolelta saa kamaa jos haluaa...

    • kesäloviisalainen

      Todella moni vanha koulukaveri ja entinen luokkalainen narkkailee. Sääli näitä monia entisiä hienojakin ihmisiä. Surullista katseltavaa, kun joskus siellä kylillä käy pyörähtämässä. Koittakaa päästä ja selvitä.

      Monesti taitaa käydä niin, että ongelma leviää helposti kaveripiirissä ja samassa ikäluokassa. Ehkä tilanne ei ole kaikissa ikäryhmissä yhtä surullinen.

    • narkkarin läheinen

      Huumeongelma ollut Loviisassa jo kauan. 80-luvulta lähtien on tasaisesti kamat vieneet ihmisiä pois normaali elämästä ja jopa tuon puoleiseen saakka. En tiedä mikä tilanne nyt 2011, mutta epäilen sen olevan aika paha.

      Lasten vanhemmilta odottaisin yhteisöllisyyttä. Ei saa ajatella "meidän lapset ja muiden kakarat" vaan pidetään kaikki huolta lapsistamme. Onhan tämä helvetin kliseistä, mutta kun ei tunnu kaikille olevan selvää se, että lapsi tarvitsee äidin ja/tai isän, jotka asettavat rajat ja antavat rakkautta.

      Ei ole kyttäämistä tarkistaa, kertooko lapsi menoistaan totuuden tai missä hän liikkuu. Vaatikaa saada tietää ja olkaa kiinnostuneita. Toki vanhemmat pääsevät helpommalla kun ei tarvitse asetella rajoja saati valvoa ja vaatia niiden noudattamista. Onhan se niin pirun rankkaa vääntää niistä koko ajan, mutta muistakaa, että ilman kotiintuloaikoja oleva lapsi ei ole "itsenäinen ja ikäistään aikuisempi teini" vaan turvattomuutta kokeva ja rajojaan hakeva lapsi.

      • burnout-äiti

        Nuoret salaavat taitavasti vanhemmiltaan puuhansa. Parhaani yritin mutta eivät kerro mitään ja raivoavat yhä kun vuosia sitten keräsin vähän kavereiden numeroita kännyköistä joihin soitinkin sitten jos kännykkä suljettiin kotiintuloajan jälkeen.

        Vanhemmat voivat vain rajallisesti vaikuttaa, maailma imee nuoret mukaansa ja aika voimaton siinä on lopulta.


      • Vanhempihuolissaan
        burnout-äiti kirjoitti:

        Nuoret salaavat taitavasti vanhemmiltaan puuhansa. Parhaani yritin mutta eivät kerro mitään ja raivoavat yhä kun vuosia sitten keräsin vähän kavereiden numeroita kännyköistä joihin soitinkin sitten jos kännykkä suljettiin kotiintuloajan jälkeen.

        Vanhemmat voivat vain rajallisesti vaikuttaa, maailma imee nuoret mukaansa ja aika voimaton siinä on lopulta.

        Se mua on ihmetyttänyt jo pitkään, että mistä niitä huumeita saa. Luulis että niistä ei kannata kamalasti huudella. Jos mulle tulis nyt tarve saada jotain, en kyllä tietäis keneltä pitäis kysyä...


      • deeekuu
        Vanhempihuolissaan kirjoitti:

        Se mua on ihmetyttänyt jo pitkään, että mistä niitä huumeita saa. Luulis että niistä ei kannata kamalasti huudella. Jos mulle tulis nyt tarve saada jotain, en kyllä tietäis keneltä pitäis kysyä...

        ydinlaitos ongelma.säteilevä kaupunki loviisa.


      • Punaisen auton kuski
        Vanhempihuolissaan kirjoitti:

        Se mua on ihmetyttänyt jo pitkään, että mistä niitä huumeita saa. Luulis että niistä ei kannata kamalasti huudella. Jos mulle tulis nyt tarve saada jotain, en kyllä tietäis keneltä pitäis kysyä...

        Jo monta vuotta sitten niitä huumeita myytiin aivan avoimesti Loviisan torilla sunnuntaina jumalanpalveluksen aikaan vihreästä Tojotasta ja käytiin hakemassa lisää kun erä loppui. Olisin kirjannut rekisterinumeron ylös poliisia varten vaan ei ollut kynää matkassa.
        Nyt se on aina mukana... Ja kamerakin...


    • vg345gv

      Nostetaan tämä taas pintaan. Koko ajan on uutisissa että on ajeltu huumeissa ja lääkkeissä. Siis meidän Loviisassa. Mistä tämä uusi ilmiö johtuu? Eikö voida tehdä mitään?

    • miettikää......

      mitäs jos vaikka vanhemmat alkaisivat katsoa lastensa perään ja laittaa rajoja?
      niin ja kaikki mikä on kieletty on kiinostavaa!

    • jooooooei

      vanhemmat kyllä yrittävät parhaansa. ei niitä nyt ensimmäisenä syyllistetä. nuorissa on aina niitä jotka rikkoo kaikki rajat.

      yhden paikallisen poliisin poika on käyttäjä. siinä on konstit aika vähissä kun vahinko on tapahtunut.

    • waldner

      Ei huumeet mikään uusi ilmiö Loviisassa ole. Saaminen on vaan helpottunut ja aineet halventuneet. Vahvempia haetaan vielä jonkin verran pk-seudultakin. Lääkkeiden ja viinan sekakäyttö on helpompaa kun reseptejä pameihin saa ihan terveyskeskuksestakin.

    • hrdrh

      Pienessä kaupungissa kun "kaikki tuntee kaikki", on helpompi saada kaikkea paskaa...
      samoin kun pienessä kaupungissa voi olla jotkut aineet paljon halvempia kuin esim. pk-seudulla, koska kysyntä on paljon pienempää

      • jgrrg

        Asia on tosi kuin kivi, vaikka te kuinka hakkaatte miinusta...
        Nauttikaa teidän nipari nulikoista :D


    • kotienpuolustajanain

      Pitäskö perustaa joku oma porukka, jotka etsii, paljastaa ja poistaa narkkeja toiminnasta? Kodinturvajoukot? Noista tyypeistä ei oo muuta ku harmia koko muulle yhteiskunnalle. Tekeekö poliisi Loviisassa mitään narkeille?

      • pettynyt367

        ei kai loviisan kytät mitään saa aikaan...vai muistaako joku että ne olis tehny jotain narkkiongelmalle? saati sit muille ongelmille täällä


    • Harmaata massaa

      Loviisa on tyypillinen pikku paikka, jossa on yksi iso työllistäjä. Isot ikäluokat ovat aikanaan muuttaneet kaupunkiin työn perässä, minkä jälkeen kaupunki on alkanut kuihtua ja isojen ikäpolvien lapsille ei ole oikein opiskelu taikka työpaikkoja tarjolla. Nuoremmat ikäpolvet ovat sitten olleet liiaksi joutilaana ja joutilaana ollessaan joku keksii, että huumeiden kanssa toilailu on hyvää ajanvietettä.
      Esimerkiksi Salo ja Salon nokian tehtaat, Raahe ja rautaruukki ovat saman tyylisiä paikkoja. Vanhemmat ovat juurettomia ja lapset toimettomia.
      Olen itse viettänyt Loviisassa jonkin osan nuoruuttani 80-90-lukujen taitteessa ja muistojeni mukaan Loviisa oli aikamoisen nuukahtanut paikka silloin. Lama, työttömyys ja pysähtyneisyyden henki ovat päälimmäiset muistoni ja enkä ollenkaan ihmettele, että ikäpolvestani on ihmisiä ajautunut huumeiden pariin taikka lopettanut päivänsä oman käden kautta.

    • nähnytoon

      Halvat ja huonot aineet tulee idästä, paremmat lännestä. Ja tiedän mistä puhun ja paljastan kun saan pitävän näytön. Poliisi ei tee mitään vaik tietää kun raha tai hyvinvointi puhuu, ostettu siellä rikosnimikkeistä itsensä ulos.

    • Parem?

      näin on

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      357
      4086
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1507
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      200
      1287
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe