AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / Omnia, Espoon keskus

Omnia, Espoon keskus

9 Vastausta 1 122 Lukukertaa
Mielipiteitä, kokemuksia em. opistosta. Varsinkin aikuispuolen koulutuksista, lähihoitaja tai laitoshuoltaja linjoista. Kuinka monena iltana/päivänä? Oppiiko oikeasti kaikki asiat parissa vuodessa ja muutama tunti illassa.... Kuinka paljon etätehtäviä? Harjoittelua? Voisiko joku muu oppilaitos olla parempi? Kannattaako aikuisen 37v hakea mielummin aikuisopistoon vai sinne kokopäivä puolelle nuorten kanssa...siitäkin haluaisin kannanottoja...
Joo hei herätys.. haluaisitko todella mennä johonkin nuorten huligaani ryhmään opiskelemaan,jossa ei saa keskittymisrauhaa? Jos todella haluat sitä niin tee sen mukainen valinta :)

Tuota noin

Ei missään tapauksessa nuorten puolelle. Olin 23, enkä jaksanut juuri peruskoulusta päässeitä kahta kuukautta kauempaa.

Eikös sinne sitten valintakokeiden perusteella valikoidukaan

tasapainoiset ja henkisesti kypsät nuoret!

No, työssähän se sitten nähdään, valikoituuko vai ei, todennäköisesti ei!
On siellä nuorten puolella myös yo-pohjainen linja, jonne voi hakea myös jos on suorittanut aiemmin jonkin muun ammattitutkinnon. Siellä siis enimmäkseen noin 20-vuotiasta porukkaa, mutta voi sinne vanhempikin mennä. Itse kyllä hakisin mieluummin aikuispuollle.
En voi suositella. Itse opiskelin siellä aikuispuolella (olen sinua 2 vuotta nuorempi).

Opiskelua oli 2-4 päivänä viikossa, 3,5 tuntia päivässä. Opiskella voi myös iltaryhmässä, klo 17-20.30.
Harjoittelun ja teoriatuntien määrä yleensäkin riippuu aiemmasta kokemuksestasi, sinulle laditaan oma suunnitelma, jonka mukaan opiskelet. Eli jos sinulla on siis jo jonkinlaista kokemusta tai osaamista, sinun ei tarvitse ko. alaa enää opiskella.

Jos sinulla taas ei ole minkäänlaista kokemusta, työharjoittelua on ensimmäisenä vuotena 3 x 5 viikkoa erilaisissa paikoissa ja toisena vuonna on kaksi harjoittelupätkää valitsemassasi paikassa (päiväkodissa, vanhusten parissa jne.)

Teoriatunneista en saanut mitään irti. Opetus oli mitä oli, taso ei todellakaan ollut korkeaa. Aika lailla kylmiltään sai työharjoitteluihin mennä ja siellä sitten selittää nolona, miksi ei ole oppinut koulussa mitään...

Tiedonkulku ei koulussa toimi, opettajia ei tahdo saada kinni millään keinoilla, joka opettajalla on omat sääntönsä esim. poissaolojen ym. suhteen, tietoa ei anneta eikä sitä saa itsekään mistään kaivettua esiin. Kenellekään meidän ryhmästämme ei jäänyt hyvä maku suuhun ko. koulusta. 28 meitä aloitti, ensimmäisen kuukauden jälkeen 8 oli vaihtanut oppilaitosta ja ensimmäisen vuoden jälkeen meitä oli jäljellä muistaakseni 13.
Näin se on ikävä kyllä vieläkin.....aivan uskomattoman huonolaatuinen koulu ollakseen laatupalkinnon saanut!!!! Olen ollut elämäni aikana (olen siis jo aikuinen) monessa koulussa, eikä missään ole asiat olleet näin levällään kuin Omniassa. Jos varaa valita, niin älkää hyvät ihmiset valitko Omniaa!
Ihan totta, paska paska omnia !
Itse opiskelen tällä hetkellä ´'lapsiryhmässä', olen ollut tuolla nyt pari kuukautta ja olen aivan hermoraunioina.. Tänäänkin taitaa olla edessä himassajumittamispäivä kun en yksinkertaisesti jaksa mennä kuuntelemaan apinalaumaa plus kyseisillä tunneilla ei opi mitään.

Opiskelu olisi mielenkiintoisempaa jos ryhmä olisi yo-pohjainen, niinkuin luulin että se olisi ollut! Karu totuus valkeni tosiaan vasta koulussa ekana päivänä.. Itse olen 25v.
Omnia vs. Diakki. vs. Keuda. Omnia on paras, sitten on Keuda ja armoton häviäjä on Diak. Ennen arvostettu oppilaitos ja nykyään... ei sanat voi kuvata sitä sekoilua.
 /   /  /  / Omnia, Espoon keskus

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta