muut naiset.

jennaeeva

Kirjoitan tän vaan kysyäkseni muilta ulkopuolisilta ihmisiltä järkeviä neuvoja. olen yrittänyt pyytää apua ystäviltäni, mutta he eivät ole osanneet sanoa muuta kuin paska jätkä, mite se kehtaa, kosta sille,,,jne. Kaipaisin oikeasti neuvoja. tein tunnukseni vain siksi, että saisin kirjoitettua tämän yhden kysymyksen.
siis:

Oon ollut nyt puoltoista vuotta yhdessä poikaystäväni kanssa. Me rakastetaan toisiamme tosi paljon, ja en missään nimessä haluaisi erota hänestä. olen hänestä tosi mustasukkainen, se on oikeesti melkein sairaalloista. saan välillä hengenahdistusta, itkukohtauksia, hakkaan ja satutan itseäni ja paiskon tavaroita, jos poikaystäväni on vaikka istunut bussissa jonkun tytön vieressä, tai hän on kertonut puhuneensa jonkun tytön kanssa. Kun ajattelen, en ole aina ollut tälläinen. luulen tän kehittyneen mulle pikkuhiljaa, muistan muutamia asioita, mitkä aiheuttaa mulle tosi paljon tuskaa ja ahdistusta pelkästä ajatuksesta. esimerkiksi: poikaystäväni kertoi minulle eräässä mesekeskustelussa, että voisi pettää minua kesällä ja ei voisi sille mitään, sanoi ystävälleni että voisi vahingossa ajautua panemaan hänen kanssaan, lintsannut erään luokkalaisensa kanssa ja monta muuta. Pahinta on kuitenkin hänen entinen tyttöystävänsä.. hän kaatselee hänen kuviaan galleriassa kun olen paikalla, puhuu heidän yhteisistä kokemuksista ja muistoista. Olen oikeesti tosi väsynyt ja kyllästynyt. Pyydän, että joku voisi auttaa minua:( tarvin todella apua, haluan luottamukseni takaisin häneen, ettei minun tarvitse aina pelätä kuollakseni hänen pettävän minua kun menee ystävälleen. Itken nyt, koska haluan elää onnellisena hänen kanssaan ilman tätä paskaa mustasukkaisuuttani joka pilaa aina hyvän mieleni, ja kaikki hyvät hetkemme.

5

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auts..

Miks ihmeessä haluat luottamuksen takaisin, kun ei siitä ole kuitenkaan mitään hyötyä? Ei ole luottamuksen arvoinen tuo jätkä. Jos kerran itse sanoo, että voisi pettää sua eikä mukamas voisi asialle mitään? Joopajoo.. Syy ja seuraus, ihmekkös jos mustasukkaiseksi tulee.

• ---------

olette vielä melko nuoria ilmeisesti, yläaste/lukioikäisiä. miehet kehittyy naisia hitaammin, poikaystäväsi ei selkeästi ole valmis olemaan kahlittu / ymmärrä mistä parisuhteesssa on todella kyse. mies katselee exän kuvia kun olet paikalla ja kertoo aikovansa pettää sinua???

tässä on syyt jotka minulle tulee mieleen mistä miehen käytös voisi johtua.

1. mies on täysi ignorantti, joka ei tajua perus syy ja seuraus-suhteista mitään
      2. mies on pelkuri joka toivoo, että sinä jätät hänet, koska hänellä ei ole munaa tehdä sitä
      3. mies ei ole päässyt yli exästä ja olet hänelle korvike
      4. mies on epävarma nyhverö joka yrittää peittää sen macho-mulkvisti käytöksellään ja satuttaa tyttöystäviään jottei he kykenisi satuttaa häntä ensin.

joka tapauksessa sillä ei ole merkitystä mistä miehen käytös johtuu vaan se, että annat jonkun tehdä noin sinulle. kyllä mies on varmasti tilapäisesti murskannut itsetuntosi täysin käytöksellään ja se tulee olemaan rankkaa, kun te eroatte, mutta valitettavasti pysymällä yhdessä mies ei tule ikinä muuttumaan.
      sinä opetat muita miten he kohtelevat sinua. mies huomaa, että voi pompotella sinua miten haluaa ja olet kuitenkin hänen. itsekin olin vuoden kamalassa suhteessa jossa mies petti, valehteli, iski ystäviäni ja asetti minut viimeiseksi tärkeysjärjestyksessään. minustakin tuli vainoharhainen ja yliherkkä ja mustasukkainen. kun mies itse lopulta teki eron olin täysin maassa ja itkin häntä takaisini. minun onnekseni hän ei suostunut. nyt olen kihloissa todellisen soulmateni kanssa. mies asettaa minut aina ykköseksi ja antaa minulle paljon enemmän tukea ja rakkautta kuin mitä exäni olisi ikinä kyennyt antamaan.

• Itsekkyys sucks!

Mustasukkaisuus johtuu aina epävarmuudesta, tarpeesta saada hallita ja määrätä toisen menemisitä ja tulemisista, ym. Sulle sen pohjan on luonut mm. poikakaverisi hurjat jutut sekä se, että olet nuori ja siksi vielä epävarma omasta kannastasi sellaisiin juttuihin. Sä yrität vaan kestää, yrität syyllistää jopa itsesi, yrität osoittaa että sulla on paha olla jne jne, mutta turhaudut kun poikakaverisi ajattelee vain itseään eikä tue sua.

Pojilla hormonit hyrrää ja varmasti se, mitä poikakaverisi möläytti omasta asenteestaan muihin naisiin, (ettei "voisi sille mitään jos"...jne.), on myös totta hänelle. Hän ehkä ajattelee, itsekkäästi vaan, että se olis jännä kokemus, siis hänelle, viis siitä mitä muut ajattelevat.
      Sinä hänen tyttöystävänään voit kertoa hänelle suoraan oman näkemyksesi ja tän hetkisen asenteesi siihen jos hän sellaista todella tekisi. Hän on sitoutunut sinuun ja sen valinnan muka tulee aina myös vastuu. Sitä vastuuta hän ei nyt haluaisi kantaa. Hän haluaisi maistella kaikkia kakkuja ja pitää sut vielä kaiken päälle.

Sinä päätät mitä sulle saa tai ei saa tehdä, miten sua saa tai ei saa kohdella jne. Ei mikään pakota sua olemaan siinä epävarmana ja peloissasi, voit yhtä hyvin tehdä itsenäisen ratkaisusi päämääränäsi vain ja ainoastaan OMA hyvinvointisi. Itse siitä eniten kärsit jos vain tyydyt olemaan epätyydyttävässä suhteessa poikaan, joka ei selvästikään ymmärrä mitä hänen ääneen höpisemänsä fantasiat saavat aikaan hänen nykyisessä tyttöystävässään. Sinä voit sen hänelle kertoa. Samalla kerro hälle myös se, millaisesta poikakaverista sinä tällä hetkellä unelmoit.

• Näin on

Veit sanat suustani. Jokaisella on vastuu myös itsestään.
        Ap:lle: Käypä lukasemassa tuolla "uskottomuus" lootassa pojan kirjotus "Voiko muka luottaa?", saat vähän näkökulmaa toisenkinlaiseen elämänasenteeseen.

• pomppaa pill**n

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      8
      2748
    2. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      164
      2662
    3. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      184
      2511
    4. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      12
      2034
    5. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      21
      1987
    6. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      54
      1838
    7. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      69
      1558
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      23
      1162
    9. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      69
      1139
    10. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      82
      1036
    Aihe