Pyytäisin kommentteja itsenäisiltä naisilta (tai miksei pareiltakin), jotka ovat tulleet tai tulossa äideiksi niinsanotulla muumimuki-systeemillä. Millaisia kokemuksia? Mitä kautta löysitte luovuttajan? Onko isä mukana kuvioissa? Tuliko eteen jotain ongelmia? Ja jos jollain olisi kokemuksia ihan siitä että miten näissä keinohedelmöitysasioissa yleensä edetään, maksaako se jotain, jne.?
Kysyn siksi, koska omalla kohdalla asia kiinnostaisi, mutta en uskalla vielä haaveilla mitään.
Muumimuki?
4
1597
Vastaukset
- ö
Hedelmöityshoitoja tekeville yksityisille klinikoille voi mennä myös oman luovuttajan kanssa, jos ei halua itse puljata niiden muumimukien kanssa - ja etenkin, jos homma ei kotikonstein heti onnistu. Klinikoiden palvelut tietysti maksavat. Ainakin meidän käyttämällemme klinikalle ensimmäinen käynti oli ilmainen, joten sellaisella hoitojen suunnittelukäynnillä ei varmasti ainakaan häviä mitään. Me olemme käyttäneet anonyymia luovuttajaa, jotenkin paljon selkeämpi tilanne kuin jonkun tutun ottaminen kuvioon mukaan, ja tietysti luovuttajan sperma on testattua. Jos nainen on terve, yleensä aloitetaan inseminaatioilla ja katsotaan, miten raskaaksi tuleminen onnistuu. Tarvittaessa voidaan jatkaa raskaammilla hoidoilla.
- lahjoittajam
Itse olen auttanut muumimukin avulla erästä naisparia. Voisin auttaa myös muita lapsesta haaveilevia. Olen nuorehko ja terve mies Etelä-Suomesta.
[email protected] - spermanluovuttaja
Klinikan kautta kannattaa hoitaa, niin vältyt juridisilta ongelmilta tulet nopeasti raskaaksi!
http://mina.suomi24.fi/spermanluovuttaja/tiedot - my 5 cents
Suosittelen klinikan käyttöä, koska se on turvallisempaa.
Minulla on edesmenneen partnerini kanssa kaksi lasta. Molemilla on sama isä, joka on ollut aktiivisesti mukana lapsien elämässä alusta lähtien. Lapset tuli hankittua vähän yli 20 vuotta sitten ja jo silloin katsoimme parhaaksemme käyttää klinikan palveluita vaikka spermanluovuttaja ja lapsen tuleva isä oli jo kauan tuntemamme ystävä. Asuimme USA:ssa ja jo turvallisuussyistä, eli että sperma testataan, oli klinikka se ainoa vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043394
- 883083
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201933- 691906
- 381867
- 211741
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341439Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337