Keräilyhimon kourissa

Blueya

Muutama vuosi, noin pari, kolme kuukautta animeharrastuksen aloittamisen jälkeen aloin huvikseni keräillä kuvia internetistä Neon Genesis Evangelionista, jota katsoin tuolloin. Sen jälkeen tuli otettua kuvia jostain toisesta animesarjasta jne.... Nykyisin kuvia on yli paristakymmenestä animesta ja kappalemäärä on hiukka alle 6000....

Yksittäisestä sarjasta on parhaimmillaan yli tuhat kuvaa. Olisi mukavaa tietää, jos täällä on samanlaisia keräilyfriikkejä kuin minä ;)....

6

310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kilpe

Kyllähän noita tulee kerättyä. En ole lajitellu niitä mitenkään erikseen sarjoittain, vaan pistän kuvan talteen aina kun sattuu miellyttämään silmää. Tosin YRITÄN nimetä ne silleen järkevästi, jos tiedän sarjan (Tokimemo_001.jpg ja niin eespäin). Myös huonolaatuiset/pienet karsiutuu justiinsa pois.

Käyttötarkoitus on sitten melkein tuntematon. Taustakuviksi ne yleensä joutuu, tosin vaikeeta enään löytää nykyisiä parempia kuvia, mutta katotaan nyt. CD/DVD kansia tulee kanssa niistä printattua. XP:n näytönsäästäjänäkin kuvakokoelma rullaa kivasti.

Jos jotain statseja pitää antaa, niin semmoset 13 000 kpl/3G näin äkkiseltään laskettuna.

• Kawaii-Hime

Niin!Ja vielä:Kovalevy täyttyy kokoajan Anime ja Manga-kuvista.En itsekään katso sarjojen nimiä,vaan otan talteen mikä sattuu miellyttämään...:)

• Kyoshiro

Niitä minä keräilen. 216 sarjasta yhteensä 2094 taustakuvaa. ^_^

• Neko

oon keränny nyt puol vuotta anime- ja mangataustakuvia, suurin piirtein parituhatta nyt kasassa :S
      muun muassa sarjoista DN Angel, Ayashi No Ceres, Bound By The Sorrows Of The Past, Sister Princess, Blue Scented... ja vaikka mitä ^__^

• Kawaii-Hime

No,itse aloitin aika vasta keräilyn.Kerään kaikkea mikä liityy animeen ja mangaan,tai ylipäätään Japaniin.

Olen aivan hulluna Japaniin,ja maksoin melkein ylihintaa muutamista tavaroista joita ostin...

• CrazyGirl

Tietäs vaan mistä niitä saa : p.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      153
      4781
    2. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      13
      1784
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      106
      1728
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      90
      1569
    5. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      39
      1257
    6. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      108
      1070
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      59
      1054
    8. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      26
      1023
    9. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      74
      874
    10. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      833
    Aihe