Olen epähuomiossa/kiireessä/iltahämärissä/ensikertaa elämässäni pysäköinyt
Nurmijärven Teboilin pihaan, tankannut ja mennyt kahvioon sovittuun tapaamiseen. Lähtiessäni näin tuulilasissani maksulapun ja kahvion ikkunassa virnistelevän parkkivalvojan kameroineen. Olin tankkaukseni ja kahvioon, ystävieni mukana, tuonut satoja euroja. Virheeni oli etten ollut ymmärtänyt laittaa parkkikiekkoa näkyviin, kuten aina teen jos on aihetta.
Siitä lähtien minua on pommitettu korotetuilla maksuvaatimuksilla, vaikka en tiedä tehneeni mitään sopimusta parkkifirmojen kanssa ja yksityinen pysäköintivalvonta on perustuslain vastaista viranomaistoimintaa.
Nurmijärven Teboilissa asiasta vastaavaksi ilmoittautunut henkilö sanoi ettei häntä kiinnosta pysäköintiasiat, jotka hoitaa yksityinen pysäköinninvalvonta.
Perusteluina olivat, ettei yritykselle jää MITÄÄN bensanjakelusta ja lounasasiakkaat eivät pääse kahvioon koska parkkipaikat ovat täynnä.
Tästä syystäkö minun pitää maksaa monta kertaa korotettua pysäköintimaksua?
Olen reklamoinut "pysäköintivalvontafirmaa" , enkä suostu maksamaan mitään. Menen oikeuteen kun hetki koittaa.
Nurmijärven Teboil
28
943
Vastaukset
- LUKOILKOVA
Kysynpä Lukoilista mikä on heidän virallinen kantansa Suomessa.
- ihmettelen vaan
Minua suunnattomasti ihmetyttää nämä tontin omistajat jotka sanovat että ei heitä kiinnosta mitä valvontayritys tekee. Minua ainakin tontin omistajana kiinnostaisi mitä omistamallani alueella tapahtuu, mutta ilmeisesti valvontayritykset ovat sen verran hyvin onnistuneet aivopesussaan että he saavat vapaasti mellastaa ilman että ketään kiinnostaa mitä he oikeasti tekevät.
- ja sekä että
Muuten ihan hyvä juttu, mutta aloitus...
"... epähuomiossa/kiireessä/iltahämärissä/ensikertaa elämässäni..."
Juuri nämä syyt ovat ne joita poliisi erityisesti kyselee puhutellessaan sinua jostain rikkeestä. Jokainen noista tekee teosta vielä itseään pahemman jos yrität vedota niihin lieventävinä. Liikenteessä vain pitää huomata, olla aikaa, nähdä pimeässäkin ja varautua uusiin tilanteisiin. Muuten sinne ei saa ajoneuvolla mennä.
Tee kuten muutkin, jätä menemättä Nurmijärven Teboilille. Kyllä sitäkin alkaa jossain vaiheessa kiinnostaa, miksi piha on tyhjemmän näköinen ja kassakone ei kilise.- Nurmijärven Teboil
Olen todellakin mielestäni(sub/näk) aina noudannutt lakeja ja viranomaismääräyksiä. Tällä kertaa, mielestäni vääryyttä kärsineenä taistelen loppuun asti, enkä usko meitä olevan monta rohkeaa..
Oikeudessa tavataan, meitä perustuslain mukaisia on kuitenkin paljon. - kova kovaa vastaan
Ne pienet lappuset ovat mahdotonta lukea pihaan ajettaessa, ainakin Nesteen asemilla. Ja hämärissä pitäisi olla taskulamppu mukana.
Kannattaa boikotoida näitä asemia. Ja antaa palutetta.
- suomettunut Suomi
Sitä saa mitä tilaa, kun käyttää ryssien omistamaa Teboil-jakeluaseman palveluja. Ryssä on ryssä, vaikka voissa paistais.
- 12+1
Eläk 100% invalidille:
Hyvä että et maksa niitä, en minäkään.
Sen verran kuitenkin tarkentaisin että kun totesit että menet oikeuteen kun hetki koitttaa niin tuskinpa se hetki koittaa. Parkkikusetusfirmat eivät riskeeraa bisnestään sillä että häviäisivät oikeudessa.
Sen takia niiden lappujen maksaminen on täysin vapaaehtoista. - Kävelin epähuomiossa
kaupan kassan ohi ja myymäläetsivä pidätti minut. Olen uhri. Vien asian EU-tuomioistuimeen ja Haagiin.
- sdsdsdsds
Hyvä että toit asian esille.
Tähän provoon todettakoon että epäillyn näpistystapauksesi tutkii poliisi. Raingastuksista päättää tuomioistuin. Toisin kuin yksityisen pysäköinnin osalta, näpistyksen rangaistuksista on säännökset lainsäädännössä.
Yksityisessä pysäköinninvalvonnassa taas parkkisakottaja 1) suorittaa esitutkinnan 2) rankaisee 3) on rangaistusmaksun saaja ja 4) hoitaa vielä kätevästi valitusprosessinkin. Uskooko kukaan että he toimivat puolueettomasti?
Yksityissakottajat yrittänevät seuraavaksi laajentaa näpistyksen valvontaan tyyliin "astumalla kauppaan hyväksyt ehdot, näpistysvalvontamaksu 1000 eur". - tohtoori
Olit lomilla hesperiasta. Mutta nytr varmaan taas hoidossa. Sinulla on nyt aikaa tehdä kirjallisia töitä.
- Laitontasakotusta
sdsdsdsds kirjoitti:
Hyvä että toit asian esille.
Tähän provoon todettakoon että epäillyn näpistystapauksesi tutkii poliisi. Raingastuksista päättää tuomioistuin. Toisin kuin yksityisen pysäköinnin osalta, näpistyksen rangaistuksista on säännökset lainsäädännössä.
Yksityisessä pysäköinninvalvonnassa taas parkkisakottaja 1) suorittaa esitutkinnan 2) rankaisee 3) on rangaistusmaksun saaja ja 4) hoitaa vielä kätevästi valitusprosessinkin. Uskooko kukaan että he toimivat puolueettomasti?
Yksityissakottajat yrittänevät seuraavaksi laajentaa näpistyksen valvontaan tyyliin "astumalla kauppaan hyväksyt ehdot, näpistysvalvontamaksu 1000 eur".Oikein arvasit, "näpistyksenvalvontamaksu" oli tosin vain 500€!
http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/varkaudesta-500-euron-lisalasku-karkkaisella/570850/
Niin ja koska toiminta oli laitonta, sakotus loppui lyhyeen.
- fsdfdsfs
Vituttaako???!!! http://vittukunvituttaa.org
- Kohtalotoveri
Oletko jo saanut haasteen oikeuteen tai maksanut maksun?
Kohtalotoveri - Kohtatoveri 2
Ei ne veijarit oikeasti uskalla haasteita järjestää. Uhkailevat vain. Minunkin kohdalla tuorein tieto on: "Tulemme viemään asian käräjäoikeuden päätettäväksi". Sen jälkeen olen sitä haastetta odotellut ihan turhaan.
Eivät nuo parkkipellet oikeasti uskalla lähteä oikeuteen häviämään. - kartan puoskareita
Hyvä tietää. Ajelen jatkossakin aamukahville Helsingistä Hyvinkäälle asti(Teboil tai ABC), siellä on kyllä selkeäti ilmoitettu kiekon käyttövelvollisuudesta, mutta mitään yksityistä puoskarifirmaa ei ole palkattu valvomaan.
Taitaa tuo Nurmijärvi olla puoskarifirmoilla pilattu joka puolelta. - Eläk, 100% invalidi
Vuodesta 3/4 tulee kohta täyteen eikä haastetta ole tullut.
Olen mielestäni valmistautunut hyvin, eikä tukijoukoissanikaan ole ilmennyt korkeakoulututkintovajauksia. Vetäkääpä "virkavallattomat, yksityiset" parkkipirkot homma oikeuteen, niin saadaan homma pakettiin ja pois päivjärjestyksestä.- 9632
Mistäs kohtaa oot 100%:n invalidi, kun vielä kykenet ajamaan?
- Eläk, 100% invalidi
9632 kirjoitti:
Mistäs kohtaa oot 100%:n invalidi, kun vielä kykenet ajamaan?
Korvien välistä, molokin on ollut löysänä koko ikäni.
- hooon
Eläk, 100% invalidi kirjoitti:
Korvien välistä, molokin on ollut löysänä koko ikäni.
Tuo viesti paljastaa sinun olevan noooh! Ikävää, ettei sitä korvien väliä saa kuntoon proteesilla, toisin kuin moloa. Ainakin muistelen kuulleenni jostain moloproteesista tai jostain sinnepäin.
- noooh
hooon kirjoitti:
Tuo viesti paljastaa sinun olevan noooh! Ikävää, ettei sitä korvien väliä saa kuntoon proteesilla, toisin kuin moloa. Ainakin muistelen kuulleenni jostain moloproteesista tai jostain sinnepäin.
Kiitos, kysyin moloasiaa lääkäriltä, mutta hän räjähti nauramaan ja sanoi, ettei noin pieniä proteeseja ole olemassakaan. Tietääkö kukaan, löytyykö vauvakokoon proteeseja, kun minulla olisi kova halu päästä poikien kanssa vehtaamaan?
Se korvienväliongelma paljastui ammattitaudiksi, näen kaikkialla väärin pysäköityjä autoja, joita ei todellisuudessa ole olemassakaan. Lääkäri suositteli minua lopettamaan työni yksityisenä pysäköinninvalvojana.
Ikävää, kun kyseessä on minulle kutsumusammatti, josta todella pidän. En tiedä mitään mahtavampaa, kun nähdä kuskin ilme, kun hän löytää MINUN kirjoittaman valvontamaksun.
- köyhä äiti
Kauhea vääryys.
Parkkisakkoja saa antaa vaan optioherroille. Niilllä on rahaa. - mopopoika96
Tervetulos nurmijärvelle
- se siitä
No niin. Sen aseman taru on lopussa. Konkurssi tuli. Uudehkot tilat jäävät tyhjilleen. Kauppias lähtee, ja öljy-yhtiö jatkannee kylmäasemana. Asiakkaat kaikkosivat, minä muiden mukana. En ole käynyt katsomassa, vieläkö parkkifirma valvoo parkkipaikkaa.
- EtHaluaVainMaksaa
>>> Virheeni oli etten ollut ymmärtänyt laittaa parkkikiekkoa näkyviin, kuten aina teen jos on aihetta.
1) Myönnät siis virheesi että et käyttänyt kiekkoa.
2) Alat itkemään kun et suostukkaan sanktioon että saa parkkeerata JOS KÄYTTÄÄ KIEKKOA?
3) Uskot voittavasi oikeudessa vaikka näyttö sinua vastaan on ilmeinen?- Laiton sakko
Kerroppa mihin lakiin perustuu yksityisen oikeus rangaista parkkikiekon unohtamisesta. Mistään vahingonkorvauksesta ei voi olla kysymys, kun se ei aiheuta mitään vahinkoa. Täten kyseessä on perustuslain vastaisesta laittomasta sakotuksesta.
- selvä se
AIvan oikein. En halua vain maksaa. Haluan myös jotain maksun vastikkeeksi.
- Pjorkele !
selvä se kirjoitti:
AIvan oikein. En halua vain maksaa. Haluan myös jotain maksun vastikkeeksi.
Myllypuron TB on paha autonsa huoltoon jättäneelle. Kysyin paikkaa korjaamosta jolloin osoitettiin ruutuja seinän vierestä. Panin vielä tekstin ikkunaan että auto on huoltojonossa. Pari kuukautta myöhemmin tuli maksumuistutus pysäköintisakosta josta en tiennyt mitään .Oliko henkilökunta vai mikä vienyt sakkolapun pyyhkijän alta.On se pirua kun ei korjaamopalvelun tarjoajakaan tiedä voiko auto rauhassa odotta muutamaa tuntia halliin pääsyä.
- Ban ban
Raappanan, siis palstan valvojan informatiivinen viesti sisältää sisällön kirjaimellisesti:
...
Siinä nauttikaa tuosta proosallisesta ilotulituksesta kuinka palstan pitäjä tahtoo ojentaa muita kirjoittamaan asiallisesti.
Lopetan viestin ytimekkäästi seuraavin perustelluin sanoin.
...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82748Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1642652- 1842501
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n122024Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari201983Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa541828Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo691558Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http211154Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?691139Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta791025