karenssista valittaminen

tädää

kuinka moni on valittanut työvoimatoimiston karenssipäätöksistä.

minkälainen karenssipäätös oli, mistä syystä jne..

mikä tulos valituksesta ?

Tekis mieleni valittaa, mutta hahmotan vähän maksaako se vaivaa.

12

1523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nollatuloinen isoäit

Minä valitin, mutta eipä ollut apua. Väitti eukko, että olin kieltäytynyt työstä: en kieltäytynyt, mutta enpä liioin ollut kiinnostunutkaan. Kyse oli päiväkotiapulaisen puolen vuoden työllistämishommasta.
      En ole koskaan ollut hoitotyössä enkä todellakaan kestä ison kakaralauman melskaamista.
      Siksipä muistutankin jokaista, että nauhoittakaa kaikki keskustelu, varsinkin näissä ns. "palvelukeskuksissa" ja keskustelu, jonka käytte saatuanne osoituksen varsinkin kuntakohteisiin.
      Minulla oli maininta, että minusta sai negatiivisen, siis kielteisen kuvan. Niin minäkin sain siitä kaupungin työntekijästä, johon jouduin ottamaan yhteyttä.
      Työttömyystoimiston nainen sanoi vielä, ettei tuohon työhön tarvita mitään koulutusta. Kyllä mielestäni pitäisi aidosti välittää vieraista lapsista.
      Että itse en laittaisi lasta tämmöisiin paikkoihin, joihin kelpaa kuka tahansa.
      Mutta näin työttömyystoimistoissa, veronmaksajien ylläpitäminä.
      Minulla oli päätös 0R7, eli viisi kuukautta olisi pitänyt olla "toimenpiteissä" tai normaalissa palkkatyössä, jota varsinkaan vanha ihminen ei hevillä saa.
      Kokemusta on huuhaa-koulutuksesta, että se niistä "toimenpiteistä".
      Itse jäin kokonaan pois työllistämästä byrokraatteja; siinä tuli semmoinen olo, että tärkeintä on, että nuo kaksi byrokraattia saavat aikansa kulumaan ja palkkansa ajallaan.

• maahanmuuttaja

Minä saanut päätöksen P6, 3 kuukautta pitää olla koulutuksessa tai palkkatöissä.
      Töitä ei ole missään. joka paikkaan satoja hakijoita, ja vaikka saisisin työmarkkinatukea, puolison tulojen takia se olisi miniimi.
      Etsin palkkatöitä, mutta asun syrjäseudulla. Kesällä pyrin AMK restonomitutkintoa haluan, Ikäni on 40v, nainen,en syntynyt Suomessa, mutta asun 11v.
      Päätöstä P6 sain sen takia etten tullut työvoimapoliitiseen suunnitelmaan 3 kertaa, kun oli ulkona kauhea pakkanen ja minua ei huvittanut lähteä työvoimatoimistoon joulukuussa. Oli juuri ne -35C pakkaset ja minulla ei ollu auto käyettävissä.haluan välittää päätöksesta mutta vaikea on, koska syy "ei ollut pätevää". olin 3kk työelämävalmenuksessa, mutta karenssi on edelleen voimassa,koska se pitää olla koulutus tai palkkatyö. Nyt taas putosin 0 tuloon.

• tyjkytiyu

Että oli oikein pakkanen ja vielä olisi pitänyt käydä joulukuussa. Onko tämä provo, pakko olla ?

• Virkailematon++

Varsinaisia "työvoimapoliittisia suunnitelmia". Tyhjänpäiväistä lätinää. Ja kaikki vielä kolmena kappaleena, ainakin mulla, kun komento kävi "palvelukeskukseen".
      Että 40-vuotiasta oikein valmennetaan työelämään! Pitäsi niiden työkkäriakkojen mennä valmentautumaan oikeaan työelämään.

• wdfghjklöä

Karenssipäätökset eivät juurikaan muutu valitusasteissa.

Sinun täytyisi pystyä osoittamaan se, että karenssipäätös on perusteiltaan väärin. Se on vaikeaa ellei mahdotonta, koska työttömyysturvassa lähdetään siitä, että ristiriitatilanteessa työtön valehtelee, muut puhuvat totta.

Silti olen sitä mieltä, että jokaisesta päätöksestä pitäisi valittaa. Karensseja tehtaillaan sitä tahtia, että jos kaikista päätöksistä valitettaisiin, niin valitusasteet olisivat pian tukossa ja tilanteeseen olisi pakko syventyä.

Tuolta löytyy viesti, josta näkyy vähän sitä, miten karenssitehtailu toimii, on loppuosan viesti:

http://www.tvy.fi/forum/viewtopic.php?t=23

• TM

Hei,

Suosittelen kaikille nauhoittamaan käynnit työvoimatoimistossa. Asiasta voi kertoa myös työvoimatoimiston virkailijalle. Perusteluksi tulee kertoa oma oikeusturva ja mainita, että nauhoitus tulee lähtökohtaisesti omaan käyttöön.

• kännykällä nauhalle

Oman keskustelun saa aina nauhoittaa myös ilman, että siitä kertoisi.
        Itsellä aina kännykkä rintataskussa nauhoittamassa ja kaiken puheen nauhoittaa kyllä niin että saa selvää, kännyköissä on niin hyvät mikrofonit.

Ai miksikö en kerro ? N. 10 vuoden takaa kun olin edellisen kerran työkkärin asiakas, työvoimatoimiston neuvoja sanoin poistuessani (siis jo ulko-ovella) että jos aiot olla hankala niin hekin sen kyllä osaavat. Ei ollut enää siinä vaiheessa nauhotus päällä, harmi kyllä, sillä hankaluuksia todella tuli, osoituksia kouluun ja työhön joka ei olllut ollenkaan omalla alalla, työnanatajatkin kyseli että miksi ne sua meille on ohjaamassa...

Karenssiinhan se päätyi, mutta onneksi silloin ei ollut tuota alennetun sossun juttua vielä (tai ainakaan multa ei alennettu mitään).

• Läpi meni

Työsuhteeni päättyi keväällä ja työnantaja oli ilmoittanut työkkärille työsuhteeni päättymisen syyksi luottamuspulan. Työkkäri löi kolmen kuukauden karenssin. Työ tapahtui ns. kolmannessa maassa joten ammattiliitosta tai luottamusmiehistä ei ollut apua.

Kirjoitin asiallisen valituksen jossa vetosin työsopimuslain 8 luvun 1 §: 2 momentin mukaisiin perusteisiin, pyysin parilta firmassa työskenneeltä ihmiseltä allekirjoitukset todistamaan väittämiäni, sekä liitin yhden aihetodisteen.

Kuukausi meni ja valitukseni oli hyväksytty.

Hyvät perustelut ja asiallista tekstiä on kaiken a ja o.

• Bulleko

Juu. Lainmukainen syy ja nimenomaan sen todistettavuus. Kaikki nämä kovat pakkaset ja muistamattomuudet eivät kelpaa.

• sikami69

MInulla valitus käsittelyssä liitolla. Hylkypäätös tehty väärän tiedon perusteella (työkkärin lausunnon). Todistukset on asiasta ja kaikki. Ihme jos ei mene läpi

• kysyn vaan

Jos asuu vaikka Helsingissä ja antavat harjoittelupaikan Lahdessa, niin pitääkö myös suostua? Kuka ne matkat maksaa jos itsellä ei ole varaa?

• MVmv
        kysyn vaan kirjoitti:

Jos asuu vaikka Helsingissä ja antavat harjoittelupaikan Lahdessa, niin pitääkö myös suostua? Kuka ne matkat maksaa jos itsellä ei ole varaa?

Matkaa tulee päälle 80 km. Tarkistapa mitkä ovat matkarajat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe