Luottotiedot menossa, mitä haittaa?

Kertokaa viisaat

Ulosottoon tulossa niin paljon ettei niitä mitenkään kannata edes yrittää maksaa, olen varaton. Kaupungin varma asunto, netti ja kännykkäyhteys on, mitä konkreettista haittaa luottotietojen menettämisessä on?

110

7936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ksjhcnkashwcnKW

      ei tossa tapauksessa mitään.pidä asunnosta ja muista kiinni!

      töihin ei jatkossA KANNATA MENNÄ KUIN MAX 20H/VKO tai 1000E/kk.se on yksi iso haitta.

      • velkainen

        "töihin ei jatkossA KANNATA MENNÄ KUIN MAX 20H/VKO tai 1000E/kk.se on yksi iso haitta."

        Höpöhöpö. Itse käyn töissä ja ulosottovelkaa melkein 10000e. Sovin voutin kanssa että maksan 300egee kuussa. Tämä käy. Täytyy olla itse aktiivinen ja sopia maksusuunnitelmasta ajoissa, muuten alkaa ulosmittaus.

        Taidat olla itse aikaansaamaton laiskuri tai tyhmä, ei pahalla mutta ei hyvälläkään.


      • ++++++++++++++++++++

        Töihin nimenomaan, että saa nopee maksettua poikkeen (siis jos on vähäisinkään realistinen mahdollisuus, että velat saa elinikänä maksettua pois)

        Kiltti ulosottaja sanoi,
        jotta ei näin vähistä tuloista kannata yrittää maksaa. Sit tuli uus ulosottomies.Joka veti tiukkaa linjaa niin kuin pitikin:
        kuussa jäi käteen se suojaosuus. Nyt olen maksanut kaiken pois. Ilman tiukkaa ukkelia ulosotossa oisin vieläkin ulosotossa ja luottohäiriömerkintäinen, mitä en enää ole :))


    • hbjbmn

      Silloin kun on möhlinyt niin on parempi antaa mennä niiden laskujen ulosottoon. Suomessa ei edelleenkään ole kansalaispalkkaa, joten silloin kun olet töissä on maksun aika. Kieltäytyminen esim. töistä tietää sinun tapauksessasi varmaa tt-tuen alentamista. Toistuva kieltäytyminen alentaa sitä -40%, eli silloin jää vuokran jälkeen käteen reilu 200 euroa. Mutulla veikkaisin että tiedot työvoima- ja ulosottoviranomaisten välillä kulkee, joten sinulle tullaan piakkoin tarjoamaan "työnhakukurssia", joka koostuu lähes pelkästään ilmaisesta harjoittelusta.

      Eli kannattiko pelleillä

      • Kaikkea sitä kuulee

        Eipäs valehdella. Mitkään tiedot ei todellakaan kulje työvoimaviranomaisten ja ulosoton välillä. Joka sellaista väittää valehtelee. Työvoimakurssille voi vallan hyvin mennä, saa yhdeksän euroa päivä muiden tukien päälle eikä vouti siihen voi koskea.

        Jos ei huvita lähteä työkkärin kursseille/orjatöihin niin sairaslomaa ja vähän helvetisti. Masennus, siitä saa pitkiä lomia. Ei iske mitkään toimeentulotuen pienennykset kun on sairas. Pimeitä töitä on ainakin pk-seudulla tarjolla.

        Ei kannata uskoa kaikkea paskapuhetta joita täällä levitetään. Luulo kun ei ole vieläkään tiedon väärti.


      • Ei tuloja.

        Jos kieläydyt töistä, vaikkapa olet niin kipeä, että et pääse lääkärintodistusta hakemaan, niin saat sellaisen karenssin että et työttömyyskorvausta saa ellet ole ollut kolmea kuukautta töissä.


      • Yrittävät kusettaa
        Ei tuloja. kirjoitti:

        Jos kieläydyt töistä, vaikkapa olet niin kipeä, että et pääse lääkärintodistusta hakemaan, niin saat sellaisen karenssin että et työttömyyskorvausta saa ellet ole ollut kolmea kuukautta töissä.

        Tämäkään ei ole totta.
        Karenssia voi mätkähtää, mutta valita oikeusturvaasi vedoten.
        Suomessa on laki joka menee yli näitten karenssien.

        Sinulle ON jäätävä toimeetulotaso joka antaa sinulle mahdollisuuden elämiseen siihen karensseista huolimatta.
        Valituksien ja oikeuskäsittelyjen jälkeen karenssilla voi pyyhkiä p.ersettä.

        Ei muuta kuin oikeusaputoimistoon. Saat sieltä ilmaisen oikeusavun.


    • No hätä

      Kun sinulla on asunto, netti ja kännykkäyhteys niin ei mitään haittaa luottotietojen menosta ole. Tietenkään et saa lainaa etkä luottokorttia mutta on hyviäkin uutisia, et kelpaa takaajaksi. Eikä lainaraha mitään ilmaista rahaa ole, se pitäisi maksaa takaisin korkojen kera. Jos velkaa on tarpeeksi niin turha niitä on edes yrittääkään alkaa maksamaan, 15 vuodessa vanhenevat. On vaikka senaikaan ulkomailla, ei sinne vouti perään hauku.

      • Velallinen maksaa

        Kaikki lainaraha täytyy maksaa takaisin. Luottotiedot menevät vuosiksi, mutta jos et ala hoitamaan lainoja ne menevät uudestaan ja uudestaan.
        Lainat kasvavat KORKOA, lisäkuluja tulee ulosottoon ja perintään menosta, että pienikin laina kasvaa suhteettoman suureksi.
        Luottotiedot vaikeuttavat uuden asunnon saantia, työpaikan saantia...

        Ei ulkomaille kannata velkojen takia mennä, ei niihin kuole.


      • 1:400000:sta
        Velallinen maksaa kirjoitti:

        Kaikki lainaraha täytyy maksaa takaisin. Luottotiedot menevät vuosiksi, mutta jos et ala hoitamaan lainoja ne menevät uudestaan ja uudestaan.
        Lainat kasvavat KORKOA, lisäkuluja tulee ulosottoon ja perintään menosta, että pienikin laina kasvaa suhteettoman suureksi.
        Luottotiedot vaikeuttavat uuden asunnon saantia, työpaikan saantia...

        Ei ulkomaille kannata velkojen takia mennä, ei niihin kuole.

        Kyllä kuolee.
        Joten perimiskuiteilla kannattaa pyyhkiä anusaukkoa.
        Minä en maksa ikinä ja ulkomailla on ollut kivaa.
        Ei ole voutia näkynyt,eikä näy.


    • hkhkuhuk

      Vouti ei tietenkään vie sosiaalitukia, mutta se saa tietoa mm. työvoimaviranomaisilta.

    • jklmk,m,

      Perusselvitys

      Ulosottohakemuksen saavuttua paikalliselle ulosottoviranomaiselle selvitetään ulosottorekisterissä olevat vastaajaa koskevat tiedot.

      Jos ulosottorekisterissä ei ole vastaajaa koskevia tietoja tai ne eivät ole ajan tasalla, ulosoton tietojärjestelmässä olevan teknisen käyttöyhteyden avulla selvitetään väestötietojärjestelmään sekä veroviranomaisten, työvoimaviranomaisten, Kansaneläkelaitoksen ja Eläketurvakeskuksen tietojärjestelmiin merkityt vastaajan olinpaikkaa ja omaisuutta koskevat tiedot.

      • Kaikkea sitä kuulee

        Ei vouti ja työkkäri yhdessä mitään juoni velallisen päänmenoksi, sitähän tuo hbjb "mutu tuntumalla" oletti. Täyttä paskapuhetta. Jos varaton ei vouti voi yhtään mitään, voi haistattaa niille pitkän paskan jos alkavat vittuilemaan.


    • äippä37v

      työt on helppo kiertää jos ei huvita.mikään pakko ei ole työntekijää palkata joka näyttää työnantajan silmissä kelvottomalta.eli krapulassa vaan työhaastatteluun ja kertomaan reilusta tupakoinnista ja siitä miten aikoo pian jäädä äitiyslomillelapsista jne.

      • Virsasammioon

        Tosielämässä ja nykypäivänä. Jos omaa syytä, menemällä krapulassa tms. työhaastetteluun ---> saa lausunnon, että on kieltäytynyt työstä ---> karenssi ---> sossustakaan et välttämättä saa mitään ja jos saat ja olet itse aiheuttanut tilanteen niin leikkuri on rankka. Suureen kuseen joutuu.


      • Iskua vyönalle
        Virsasammioon kirjoitti:

        Tosielämässä ja nykypäivänä. Jos omaa syytä, menemällä krapulassa tms. työhaastetteluun ---> saa lausunnon, että on kieltäytynyt työstä ---> karenssi ---> sossustakaan et välttämättä saa mitään ja jos saat ja olet itse aiheuttanut tilanteen niin leikkuri on rankka. Suureen kuseen joutuu.

        Suomessa on lainsäädäntö joka takaa perustoimeentulon. Ja se perustoimeentulo on määritelty.
        Jos sossu ja työkkäri alkaa v.ittuilemaan, ei muuta kuin oikeusavustajan juttusille ja käräjöimään.
        Voitat varmasti.


    • Ei haittaa?

      Pidät vain nuo nykyiset sopimukset voimassa puhelimesta ja netistä. Jos ovat määräaikaisia 24 kk soppareita nehän jatkuvat pääsasiassa automaattisesti määräaikaisuuden loputtua. Mitään uutta liittymää et saa jos luottotiedoissa on merkintä, joten pidä nykyisistä kiinni. Mulla loppui juuri dna:lta 24 kk soppari ja jatkoivat sitä mukisematta, ilmeisesti ilman luottotietotarkistusta, koska minulla sellainen on.Ja MAKSA VUOKRA AINA EKANA! Yksi vuokra voi olla rästissä kaupungillamutta kahta ei, sitten tulee lähtö, jos jätät toisen maksamatta. Voin kertoa esimerkin siitä. Mulla ei ainakaan tuo luottotieitomerkintä kaatanut maailmaa, okei, mitään visoja ja mastereita ja lainoja/vippejä ei saa, mutta en niitä tarvitsekaan, entisiäkin on maksamatta tarpeeksi. Hyvä syy myös kieltäytyä takauksista, kun ei kelpaa siihen.

      • kddkdkdk

        Ihan paska puhetta tuo että ei saisi edes kännykkä/nettiliittymiä... ite tein juuri soneran kanssa 24kk sopparin laajakaistasta.. soitin sinne ja sanoin että ihan perseellään on luottotiedot, että onnistuisiko.. tarkisti tietoni ja sanoi että onnistuu kun maksan 100€ vakuusmaksun. Ja tuo maksu menee vielä niin, että käytännössä 5 ekaa kuukautta mun ei tarvi maksaa mitään netistä.. tuo satkun maksu on ennakkoa, eli kun nettilaskuni on 19€/kk niin nolla laskuja on nyt sitten jo muutama tullut.. ja sama homma pätee aivan varmasti moniin muihinkin asioihin. Ainoa mistä on enemmän harmia kun.menettää luottotiedot on se, että asuntoa on vaikea löytää..


      • jekwndasdsdx
        kddkdkdk kirjoitti:

        Ihan paska puhetta tuo että ei saisi edes kännykkä/nettiliittymiä... ite tein juuri soneran kanssa 24kk sopparin laajakaistasta.. soitin sinne ja sanoin että ihan perseellään on luottotiedot, että onnistuisiko.. tarkisti tietoni ja sanoi että onnistuu kun maksan 100€ vakuusmaksun. Ja tuo maksu menee vielä niin, että käytännössä 5 ekaa kuukautta mun ei tarvi maksaa mitään netistä.. tuo satkun maksu on ennakkoa, eli kun nettilaskuni on 19€/kk niin nolla laskuja on nyt sitten jo muutama tullut.. ja sama homma pätee aivan varmasti moniin muihinkin asioihin. Ainoa mistä on enemmän harmia kun.menettää luottotiedot on se, että asuntoa on vaikea löytää..

        Asuntoa on vaikea löytää, jos kyse vuokravelasta. Vuokrataloyhtiöt tarkistavat luottotiedoista mahdolliset vuokrarästit. Tosin sekään ei estä asunnon saamista, silloin vain on isompi vuokratakuu. Esim. VVO:n kämpän saamisen estää ainoastaan vuokravelka kyseiseen yhtiöön.


      • hiilloksessa joku
        kddkdkdk kirjoitti:

        Ihan paska puhetta tuo että ei saisi edes kännykkä/nettiliittymiä... ite tein juuri soneran kanssa 24kk sopparin laajakaistasta.. soitin sinne ja sanoin että ihan perseellään on luottotiedot, että onnistuisiko.. tarkisti tietoni ja sanoi että onnistuu kun maksan 100€ vakuusmaksun. Ja tuo maksu menee vielä niin, että käytännössä 5 ekaa kuukautta mun ei tarvi maksaa mitään netistä.. tuo satkun maksu on ennakkoa, eli kun nettilaskuni on 19€/kk niin nolla laskuja on nyt sitten jo muutama tullut.. ja sama homma pätee aivan varmasti moniin muihinkin asioihin. Ainoa mistä on enemmän harmia kun.menettää luottotiedot on se, että asuntoa on vaikea löytää..

        puhelimessa 500€ euron ennakko, netillä kun ei katos tilailla pitsoja sun muuta.


      • höpöhöpöhöpö
        hiilloksessa joku kirjoitti:

        puhelimessa 500€ euron ennakko, netillä kun ei katos tilailla pitsoja sun muuta.

        Osta Pribeid-liittymä. On halpaa jos et paljoa soittele. Mun puh.laskut 2 euroa/kk:ssa.
        Sain vuokra-asunnon, mutta jouduin maksamaan 150 euroa ylimääräistä.
        Jossain persläpipaikkakunnalla kuten Hämeenlinnassa vaativat kohtuuttomuuksia.


    • tt

      Me emme tiedä aloittajan ikää. Nuoren ihmisen ollessa kysessä tuskin antavat hänen kauaa elää työttömyysetuudella. Jossain vaiheessa tulee jokin osoitus jonnekkin. Ihmiset jotka eivät ole joutuneet asioimaan työvoimaviranomaisten kanssa kirjoittelevat täällä kuin suuret asiantuntijat.

      Periaatteessa työttömyys tai toimeentulolakien mukaan ei voi itse päättää sitä, että tekee vain niin vähän töitä, ettei siitä mene rahaa ulosottoon. Myös kaikki pätkätyöt on periaatteessa pakko vastaanottaa huvitti tai ei. Tietysti aina tieto ei mene työkkärille.

      Muutenkin tuntuu että aina saisi mennä niihin ilmaistöihin karenssin tai rangaistustyössäoloehdon uhalla. Mielummin jos itse valikoin niin olen ainakin normaalissa työsuhteessa ja vähennän niitä velkoja kuin työkkärin 9 euroa päivä töissä.

      Alkuperäinen viesti tuntuu minusta sarkastiselta. Kehutaan omaa käyttäytymistään. Jos kaikki käyttäytyisivät samalla tavalla niin tämä yhteiskunta ei toimisi.

      Onneksi Suomi on sivistysvaltio ja käytännössä luottotietojen menettämisestä ei ole nykypäivänä haittaa. Vakituinen työsuhde ei ole enää normi kuten ei myöskään omistusasunto.

      • No hätä

        Jos velkaa on niin paljon ettei niistä mitenkään selviä on turha niitä alkaa maksamaan, ei siitä mitään hyödy. 15 vuodessa ulosotto vanhenee, se on siinä.

        Jos ei töihin tahdo hakee sairauslomaa. Masennus tai selkäkipu, lääkärin on mahdoton selvittää valehteleeko potilas. Niistä saa helvetin pitkiä sairauslomia.


      • slkrhjp

        Tietenkin voi tehdä kaikkien lakien mukaan vain niin vähän töitä, ettei siitä mene ulosottoon. Silloin vain täytyy oikeasti tehdä niitä töitä eikä olla työttömänä tai toimeentulotukiasiakkaana. Mutta ihan on laillista elättää itsensä osa-aikatyöllä.


      • rahaton varaton
        No hätä kirjoitti:

        Jos velkaa on niin paljon ettei niistä mitenkään selviä on turha niitä alkaa maksamaan, ei siitä mitään hyödy. 15 vuodessa ulosotto vanhenee, se on siinä.

        Jos ei töihin tahdo hakee sairauslomaa. Masennus tai selkäkipu, lääkärin on mahdoton selvittää valehteleeko potilas. Niistä saa helvetin pitkiä sairauslomia.

        Kannattaako roikkua 15v sairaslomalla (ja tylsistyä mahdollisesti) kun voi saada velkasaaneerauksen ja päästä veloista 5v maksulla. Olettaen että on työpaikka ja voi lyhentää velkaa.

        Yleensä ei saa mitään sopimuksia, asunto, netti, puhelin ym. jos on ulosotossa velat. Mutta, näyttää aika vähän muuttuneen, ainakin vvo antoi asunnon vaikka olen ulosotossa (yrityksen konkurssi) ja olen todettu varattomaksi.

        Aloitan syksyllä opiskelun (uudelleen koulutusta, uuteen ammattiin) ja sen vuoksi tuli muutto toiselle paikkakunnalle. Ehkä toivoa paremmasta vielä on, ja jos mahdollista ehdin maksaa velat ennen eläköitymistä. Ei käy mielessäkään että en koettaisi velkojani maksaa pois, vaikkapa siten vain saneerauksen pienemmän summan.

        Pidä kiinni asunnostasi, netistä ym. Hyvin kaikki vielä järjestyy! ja hae velkaneuvojalle, velkasaneeraukseen.


      • soppaloinen

        vaihtaavaan vaan kelan soppalaan ja vola ei oo pakkotehdä enää ikinä mitään, pahimmillaan tulee miinuksia ja nekin tulee vaan perus osaan, meno kustannuksiin ei saa koskea, 20% miinus tekee about 80€ ja sen on kaikille sama koska se se tapahtuu edellä mainitsemaani perusosaan ja 40% saa kukin laskea itse. oma esimerkki tapaukseni 40% jää 350€ kuukausi budjetti vuokran jälkeen, netin maksaa taloyhtiä, puhelimeen ei mene kun senttejä keskimäärin, et eipä tuo kovin rangaistukselta kuullosta.


      • Paskamaa suomi
        rahaton varaton kirjoitti:

        Kannattaako roikkua 15v sairaslomalla (ja tylsistyä mahdollisesti) kun voi saada velkasaaneerauksen ja päästä veloista 5v maksulla. Olettaen että on työpaikka ja voi lyhentää velkaa.

        Yleensä ei saa mitään sopimuksia, asunto, netti, puhelin ym. jos on ulosotossa velat. Mutta, näyttää aika vähän muuttuneen, ainakin vvo antoi asunnon vaikka olen ulosotossa (yrityksen konkurssi) ja olen todettu varattomaksi.

        Aloitan syksyllä opiskelun (uudelleen koulutusta, uuteen ammattiin) ja sen vuoksi tuli muutto toiselle paikkakunnalle. Ehkä toivoa paremmasta vielä on, ja jos mahdollista ehdin maksaa velat ennen eläköitymistä. Ei käy mielessäkään että en koettaisi velkojani maksaa pois, vaikkapa siten vain saneerauksen pienemmän summan.

        Pidä kiinni asunnostasi, netistä ym. Hyvin kaikki vielä järjestyy! ja hae velkaneuvojalle, velkasaneeraukseen.

        Kannattaako maksaa jos velkaa ei saa maksettua edes töissäololla?
        Ei muuta kuin helvettii.in koko suomesta.


      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa.


    • enpä usko

      Vähän epäilyttää että kuinka helposti masennuksesta muka saa määrättömästi sairaslomaa. Jonkun kuukauden voi saada, mutta esim. kela edellyttää lääkeiden ostamista, muuten ei sairaspäivärahaa tule. Eihän niitä lääkkeitä tietenkään pakko ole syödä, mutta ostaa ne täytyy. Kuinka voi feikata masentunutta? Yleensä silloin ohjataan terapiaan mielenterveystoimistoon, kuinka onnistuu feikkaaminen sielläkin? Ihmettelen vain kun itse olen oikeasti tuon sairastanut, vakavan masennuksen siis, vaikka viimeiseen asti koitin feikata kärsiväni vain unettomuudesta... Ei ole pätevä lääkäri se joka masennuksen feikkaavalle henkilölle diagnisoi.

      • No hätä

        Totta helvetissä lääkkeet ostetaan sillä nehän saa ilmaiseksi sosiaalitoimiston maksusitoumuksella! Fatta maksaa kaikki lääkärin määräämät reseptilääkkeet sairauden hoitoon, ei omavastuuta. Ne voi heittää roskiin, antaa tarvitseville tai myydä. En tosin tiedä onko niillä jälkimarkkinoita, en tiedä mitä mömmöjä antavat. Sinähän sen tiedät, saako niillä pään sekaisin?

        Terapiaan vaan, senkin fatta maksaa. Mikäs siinä on paskaa puhua, näyttelemistähän elämä muutenkin on. Ei esim. naisille totta kannata puhua.

        Lääkäri sanoo potilaalle päin naamaa että feikkaat, miten lääkäri tämän todistaa, millaisin testein jne. Netistä löytää oireet, niiden mukaan oireilee, helppoa kuin heinänteko. Aika helvetin vaikea on lääkärin osoittaa että on huijari.


      • ssssssssssssssssssss
        No hätä kirjoitti:

        Totta helvetissä lääkkeet ostetaan sillä nehän saa ilmaiseksi sosiaalitoimiston maksusitoumuksella! Fatta maksaa kaikki lääkärin määräämät reseptilääkkeet sairauden hoitoon, ei omavastuuta. Ne voi heittää roskiin, antaa tarvitseville tai myydä. En tosin tiedä onko niillä jälkimarkkinoita, en tiedä mitä mömmöjä antavat. Sinähän sen tiedät, saako niillä pään sekaisin?

        Terapiaan vaan, senkin fatta maksaa. Mikäs siinä on paskaa puhua, näyttelemistähän elämä muutenkin on. Ei esim. naisille totta kannata puhua.

        Lääkäri sanoo potilaalle päin naamaa että feikkaat, miten lääkäri tämän todistaa, millaisin testein jne. Netistä löytää oireet, niiden mukaan oireilee, helppoa kuin heinänteko. Aika helvetin vaikea on lääkärin osoittaa että on huijari.

        Itseasiassa kelasta on hyvin vaikea saada osaaikaista eläkettä, siis sitä, mikä tulee voimaan kun on saanut tietyn ajan sairaspäivärahaa (sitähän saa noin vuoden, sen jälkeen et ole enää oikeutettu siihen). Itse, joka olen oikeasti masentunut, jouduin 4 eri b-lausuntoa lähettämään tilanteestani,että kela suostui lopulta myöntämään kyseistä tukea.

        Myöskin sen jälkeen kun saa osa-aikaista eläkettä, ei ole oikeutettu enään toimeentulotukeen, koska eläke on suurempi kuin sossusta tuleva raha, tosin rahaa jää laskujen ja lääkkeiden jälkeen saman verran kuin sossussa ollessa.

        Mielenterveystoimistossa hoidoissa käyminen taitaa olla ihan ilmaista muutenkin. Mutta en usko, että kukaan kykenisi feikkaamaan masentunutta ihmistä kauaa. Loppujen lopuksi mielenterveystoimistossa nähdään joka päivä oikeasti masentuneita ihmisiä ja ihminen, joka ei ole oikeasti ollut koskaan masentunut, ei kykene näyttelemään sellaista. Eli luultavasti saisit kieltävän päätöksen kun haet masennukseen pidempää sairaslomaa.

        Näin "oikeasti" masentuneena, en suosittele. Kyllä sitä mielummin töihin menisin ja lainat maksaisin takas.


      • Feikkileikkiä

        ei saa siitä lomaa, kun ei pääse lekuriinkaan. Lekuri olettaa ensisijaisesti että olet työtävieroksuva ja työhaluton, vaikka olisit oikeastikin kipeä, lomaa voi saada peräti yhden päivän vaikka lähiomainen olisi kuollut.

        Suljetulle voi toki päästä jos oikein pahasti viiraa, mutta silloin laitetaankin pakkohoitoon ja feikkaajan ei auta enää sanoa etten oikseesti...


      • rahaton varaton
        ssssssssssssssssssss kirjoitti:

        Itseasiassa kelasta on hyvin vaikea saada osaaikaista eläkettä, siis sitä, mikä tulee voimaan kun on saanut tietyn ajan sairaspäivärahaa (sitähän saa noin vuoden, sen jälkeen et ole enää oikeutettu siihen). Itse, joka olen oikeasti masentunut, jouduin 4 eri b-lausuntoa lähettämään tilanteestani,että kela suostui lopulta myöntämään kyseistä tukea.

        Myöskin sen jälkeen kun saa osa-aikaista eläkettä, ei ole oikeutettu enään toimeentulotukeen, koska eläke on suurempi kuin sossusta tuleva raha, tosin rahaa jää laskujen ja lääkkeiden jälkeen saman verran kuin sossussa ollessa.

        Mielenterveystoimistossa hoidoissa käyminen taitaa olla ihan ilmaista muutenkin. Mutta en usko, että kukaan kykenisi feikkaamaan masentunutta ihmistä kauaa. Loppujen lopuksi mielenterveystoimistossa nähdään joka päivä oikeasti masentuneita ihmisiä ja ihminen, joka ei ole oikeasti ollut koskaan masentunut, ei kykene näyttelemään sellaista. Eli luultavasti saisit kieltävän päätöksen kun haet masennukseen pidempää sairaslomaa.

        Näin "oikeasti" masentuneena, en suosittele. Kyllä sitä mielummin töihin menisin ja lainat maksaisin takas.

        Eikös nyt jo tiedetä että masennus on sairaus, siitä parantuu eikä se ole eläkepäätöksiin syy. Tietysti voi masennus voi olla vaikeakin ja silloin se voi muuttua muuksi mielenterveysongelmaksi kuin masennus. Silloin asia onkin jo toinen.

        Masennukseen on hyviä lääkityksiä jotka auttavat pahimman yli ja paraneminen lähtee käyntiin. Aika ja lepo auttavat, alkusyynä kun usein lienee loppuunpalaminen. Tunnen monia jotka ovat palanneet normaaliin työelämään.


      • H. O. Moilanen

        Ite oon vakavan masennuksen vuoksi pois työelämästä ja aina kun voin vähänkin paremmin tahtoisin töihin. Mutta eipä sinne masentuneita huolita. Depressio cv:ssä ei oo mikään positiivinen juttu. Luulen,että eläkeyhtiötkin tietää sen ja heittävät ihmiset eläkkeelle. Syynä ei oo työntekijän (täydellinen) työkyvyttömyys vaan työelämän vaatimusten koveneminen, että siellä suunniilleen nauretaan, jos cv:ssä on puolen vuoden katko...


      • vetäkää runkut kätee
        rahaton varaton kirjoitti:

        Eikös nyt jo tiedetä että masennus on sairaus, siitä parantuu eikä se ole eläkepäätöksiin syy. Tietysti voi masennus voi olla vaikeakin ja silloin se voi muuttua muuksi mielenterveysongelmaksi kuin masennus. Silloin asia onkin jo toinen.

        Masennukseen on hyviä lääkityksiä jotka auttavat pahimman yli ja paraneminen lähtee käyntiin. Aika ja lepo auttavat, alkusyynä kun usein lienee loppuunpalaminen. Tunnen monia jotka ovat palanneet normaaliin työelämään.

        Joo...ottakaa vaan masennuslääkkeitä niin kompastutte omaan alahuuleenne. Kuolaa valuu niin että voit uida kuolassasi.


    • ...

      Itse työskentelen rakennusalalla ja näkymät ovat hyvät itseni kohdalla. Jos ulosotto tulisi omalle kohdalle niin tiputtaisin itseni kokonaan yhteiskunnan ulkopuolelle ja alkaisin tehdä pimeitä töitä. tämä jatkuisi niin kauan, kunnes häkki heilahtaa.

      Kuulemma linnassa saa2000€/kk ja on kaikki palvelut. Harmi että vahukset ei saa samaa kohtelua...

      ulosottoon menis kätevästi mediamaksut ym pakkoverot (tasavero)

      • No hätä

        Ei pimeiden töiden tekemisestä mitenkään linnaan joudu! Ei ainakaan ensikertalainen, ehdollista voi paukkua, ei häkkiä.


      • Keksit itse.

        Taas höpöjuttua.


    • tt

      Minulle ulosotosta voi olla jopa hyötyä. Eli olen kääntänyt negatiivisen asian positiiviseksi. Työskentelen korkeakoulutettuna kaupanalalla osa-aikaisena. En ole kieltäytynyt vuoroista ja olen muutenkin ollut työssä ahkera. Huomaan esimiehistäni sen, että he arvostavat asennettani. Ei sitä tiedä vaikka joskus työskentelisin johtotehtävissä. Kaupanalallahan ulosotto ei ole mikään salaisuus joten esimieheni tietävät siitä.

    • velka ry

      Töihin kannattaa mennä. Ehdottomasti. Etit vaan yrityksen joka haluaa ottaa töihin ns vuoratyöntekijänä (laskutuksena). Etit työosuuskunnan jonka kautta voit laskuttaa työnantajaa. Jos UO pääsee perään vaihdat osuuskuntaa ja sanot pomolle että laskutustiedot vaihtuu. Helppoa. Tarvittaessa voit ostaa uuden tietsikan ns duunin piikkiin(omasta palkasta vähennetään) niin siitä ei mene veroja. Tai otat päivärahoina osan palkasta ulos.

      Rakennusalalla, ravintola, siivous aloilla toi on helppoa eikä kukaan epäilis mitään. Katot vaan että laskutushinta on tarpeeksi suurta kun joudut maksamaan lakisääteisiä maksuja.

      • P-askahommia

        Ei missään tapauksessa töihin.
        Kaikki ulosotossa olevat lopettakaa työnteko.


    • blaaahblaah

      Kyllä ulosotosta on haittaa, vakuutuksia ei saa, ja pakollisetkin vain vuosi kerallaan käteisellä.
      Pankit eivät ota asiakkaaksi eivätkä anna helpolla edes visa-electronia jne.

      Valitettavasti jos velkaa ja velkojia on paljon, ei tilannetta maksamineenkaa mitään paranna.
      Maksat ja maksat, velka ei lyhene koska maksuerä ei välttämättä edes riitä korkoihin.

      Eli melko toivotonta yritä vaan parhaasi mukaan sinnitellä.

      • No hätä

        Kerro minkä varalle tuloton, varaton ja korviaan myöten velkainen vakuutuksen tarvitsee?!

        Eiköhän tuolla aloittajalla electronit sun muut pankkikortit jo ole, ei niitä pois oteta. Miksi muuten electronin tai automaattikortin pois ottaisivat, sitä ei saa millään ilveellä miinukselle, pankilla ei ole mitään riskiä.

        Ei mitenkään toivoton tilanne, pimeisiin töihin tai elää naisten siivellä. Lapsia voi tehdä niin paljon kuin viitsii, ei huolta elatusmaksuista. Jos yritteliäisyyttä löytyy muuttaa ulkomaille, sinne ei vouti yllä. 15 vuotta ja ulosotto vanhenee, sitten takaisin Suomeen.


      • Lapsusko
        No hätä kirjoitti:

        Kerro minkä varalle tuloton, varaton ja korviaan myöten velkainen vakuutuksen tarvitsee?!

        Eiköhän tuolla aloittajalla electronit sun muut pankkikortit jo ole, ei niitä pois oteta. Miksi muuten electronin tai automaattikortin pois ottaisivat, sitä ei saa millään ilveellä miinukselle, pankilla ei ole mitään riskiä.

        Ei mitenkään toivoton tilanne, pimeisiin töihin tai elää naisten siivellä. Lapsia voi tehdä niin paljon kuin viitsii, ei huolta elatusmaksuista. Jos yritteliäisyyttä löytyy muuttaa ulkomaille, sinne ei vouti yllä. 15 vuotta ja ulosotto vanhenee, sitten takaisin Suomeen.

        Noilla aivoilla sä päsisit jo suljetulle. Ilmainen täysihoito ja voisit olla onnellinen loppuelämäsi diapameissa.


      • Hyvästi
        No hätä kirjoitti:

        Kerro minkä varalle tuloton, varaton ja korviaan myöten velkainen vakuutuksen tarvitsee?!

        Eiköhän tuolla aloittajalla electronit sun muut pankkikortit jo ole, ei niitä pois oteta. Miksi muuten electronin tai automaattikortin pois ottaisivat, sitä ei saa millään ilveellä miinukselle, pankilla ei ole mitään riskiä.

        Ei mitenkään toivoton tilanne, pimeisiin töihin tai elää naisten siivellä. Lapsia voi tehdä niin paljon kuin viitsii, ei huolta elatusmaksuista. Jos yritteliäisyyttä löytyy muuttaa ulkomaille, sinne ei vouti yllä. 15 vuotta ja ulosotto vanhenee, sitten takaisin Suomeen.

        Muuta ruotsiin nussimaan apinoita lisää, äläkä tuu takasin.


    • enpä usko

      "Kerro minkä varalle tuloton, varaton ja korviaan myöten velkainen vakuutuksen tarvitsee?!"
      Kerron: autoa varten esim. vaikka sitten olisi vain parin tonnin kaara. 15 vuodessa ehtii elämäntilanne muuttua, ehkä halut myös muuttaa elämäänsä.
      Löytää puolison ja haluaa asunnon, lainan saa pankista jos toisella tiedot puhtaana mutta sitten vaaditaan se vakuutus. Senkin saa mutta kyllä siinä keskustelemaan joutuu.
      Ei se elämä lopu vaikka luottotiedot menneet, tiedän useita jotka ihan tyytyväisiä elämäänsä vaikka joutuvatkin jatkuvasti säätämään... lainat ja autot ja liittymät lasten tai puolison nimillä. Onko se sitten mukavaa, sitä en tiedä. Entä jos tulee ero, siinä sitten kaikki menee. Velkainen henkilö on niin riippuvainen niistä läheisistään.
      Sitten sille joka kyseli jostain kumman syystä saako masennuslääkkeillä pään sekaisin, ei saa. Masennuslääkkeet ainoastaan nostavat seretoniini-tason normaalille tasolle. Kun tuo taso saadaan normaaliin tasoon voi ihminen taas alkaa tuntea jotain muutakin kuin toivottomuutta.
      Ei sossu aina kaikkien lääkkeitä maksa.
      Luottotietojen menetys on joillekin vain hyväksi, siihen loppuu "kevyin perustein" velkaantuminen. Toiset taas antavat ihan kaiken mennä ulosottoon. Se on jokaisen oma valinta kuinka haluaa elämäänsä elellä.

      • nlightsin

        Autoja ei ulosmitata jos ovat tarpeeksi vanhaa vuosimallia tai arvo on muutoin niin alhainen ettei huutokauppaaminen kannata, myös auton tarve vaikka työmatkoihin ratkaisee, silloin siis kun käy töissä ja lyhentää velkaa.
        Ulosottovelka on aina jollakin tapaa oman vaikutuksen vuoksi syntynyttä, paitsi tietysti sellaisessa sairastumistilanteessa jolloin ei ole voinut asioitaan hoitaa kunnolla, joten on hyvä sitä myös maksaa vaikkei se kokonaan maksetuksi tulisikaan, tällöin on tietysti hyvä hakeutua velkajärjestelyyn. Auton pakollisen liikennevakuutuksen saa kyllä kunhan maksaa yhden vuoden vakuutusmaksun kokonaan, summa ei ole yleensä kovin suuri 300-400e, joten jos vähänkään jotakin töitä tekee ongelmaa ei tässä ole. Mitään vanhoja sitoumuksia ei ulosoton vuoksi yleensä pureta joten kaikki kortitkin jäävät voimaan jos niitä hoidetaan kuten ennenkin. Ulosotto / maksuhäiriö ja luottokelpoisuuden menetys ovat kaksi eri asiaa, luottokelpoisuuden menettää vain silloin kun henkilö todetaan ulosotossa varattomaksi, tätä ennen kannattaa tietysti hakeutua velkajärjestelyyn jollei minkäänlainen maksusuunnitelma onnistu. Kovin suurta haittaa elämiselle ei ulosotosta ole paitsi että rahaa siihenkin menee. Jos omistaa suuria omaisuuksia eivätkä ne velkoihin riitä silloin vapautuu niidenkin tuomista huolista. Toki ulosmittauksen tai maksiusuunnitelman / velkajärjestelyn kestäessä voi myös kartuttaa omaisuuttaan mikäli se on mahdollista, ulosottoa ei saa lakiteknisesti suorittaa kahteen kertaan eli jo kerran ulosmitatusta tulosta yli jäävän voi käyttää parhaaksi katsomallaan tavalla. Se on eri asia kuinka hyvin paikallinen ulosoton työntekijä tätä tuntee tai noudattaa ja mahdollisesta oikeusprosessista voi tulla pitkä.


      • Edsie
        nlightsin kirjoitti:

        Autoja ei ulosmitata jos ovat tarpeeksi vanhaa vuosimallia tai arvo on muutoin niin alhainen ettei huutokauppaaminen kannata, myös auton tarve vaikka työmatkoihin ratkaisee, silloin siis kun käy töissä ja lyhentää velkaa.
        Ulosottovelka on aina jollakin tapaa oman vaikutuksen vuoksi syntynyttä, paitsi tietysti sellaisessa sairastumistilanteessa jolloin ei ole voinut asioitaan hoitaa kunnolla, joten on hyvä sitä myös maksaa vaikkei se kokonaan maksetuksi tulisikaan, tällöin on tietysti hyvä hakeutua velkajärjestelyyn. Auton pakollisen liikennevakuutuksen saa kyllä kunhan maksaa yhden vuoden vakuutusmaksun kokonaan, summa ei ole yleensä kovin suuri 300-400e, joten jos vähänkään jotakin töitä tekee ongelmaa ei tässä ole. Mitään vanhoja sitoumuksia ei ulosoton vuoksi yleensä pureta joten kaikki kortitkin jäävät voimaan jos niitä hoidetaan kuten ennenkin. Ulosotto / maksuhäiriö ja luottokelpoisuuden menetys ovat kaksi eri asiaa, luottokelpoisuuden menettää vain silloin kun henkilö todetaan ulosotossa varattomaksi, tätä ennen kannattaa tietysti hakeutua velkajärjestelyyn jollei minkäänlainen maksusuunnitelma onnistu. Kovin suurta haittaa elämiselle ei ulosotosta ole paitsi että rahaa siihenkin menee. Jos omistaa suuria omaisuuksia eivätkä ne velkoihin riitä silloin vapautuu niidenkin tuomista huolista. Toki ulosmittauksen tai maksiusuunnitelman / velkajärjestelyn kestäessä voi myös kartuttaa omaisuuttaan mikäli se on mahdollista, ulosottoa ei saa lakiteknisesti suorittaa kahteen kertaan eli jo kerran ulosmitatusta tulosta yli jäävän voi käyttää parhaaksi katsomallaan tavalla. Se on eri asia kuinka hyvin paikallinen ulosoton työntekijä tätä tuntee tai noudattaa ja mahdollisesta oikeusprosessista voi tulla pitkä.

        Huom, tarkennus: luottokortit (ainakin useimmat) häviävät sen siliän tien vaikka niistä maksaisikin laskut, mikäli maksuhäiriömerkintä tulee. Merkintätieto kulkee pankkeihin ja luottokorttilaitoksiin melko nopeasti.


      • zamppa63
        Edsie kirjoitti:

        Huom, tarkennus: luottokortit (ainakin useimmat) häviävät sen siliän tien vaikka niistä maksaisikin laskut, mikäli maksuhäiriömerkintä tulee. Merkintätieto kulkee pankkeihin ja luottokorttilaitoksiin melko nopeasti.

        No tavallisen visa- electronin (maksukortti) kyllä saa, ilman luotto-ominaisuuksia, eli sillä pystyy maksamaan, jos tilillä saldoa. Osamaksut jne ei tietenkään skulaa.


      • Tiedätkö?
        zamppa63 kirjoitti:

        No tavallisen visa- electronin (maksukortti) kyllä saa, ilman luotto-ominaisuuksia, eli sillä pystyy maksamaan, jos tilillä saldoa. Osamaksut jne ei tietenkään skulaa.

        Ei välttämättä saa nykypäivänä, voi olla ettei saa nettipankkiyhteyttäkään. Riippuu pankista.


    • sajfbhak

      sossu maksaa lääkkeet

      • Tiedän tän.

        Ei välttämättä maksa niitäkään. tulot otetaan huomioon takautuvasti ainakin puoli vuotta. Ja maksaa vaan siinä tapauksessa, että olet oikeutettu toimeentulotulkeen. Kaikki tiedot tarkistetaan.


    • enpä usko

      Sossu maksaa lääkkeet joo, ei vaan maksa kaikille. Ei varmasti maksa niille jotka ei maksusitoumusta hae tai niille joiden puoliso tienaa kohtuullisesti. Valitettavasti sieltä ei rahaa saa vain ilmoittamalla että nyt teidän pitäisi nää lääkkeet maksaa...

      • Käytä järkeäsi

        Kuka helvetti on niin tyhmä että menee naimisiin tai edes avoliittoon?! Voi asua naisen luona mutta oma kämppä pidetään koska fatta maksaa sen vuokran.

        Rakkaus on tunnetusti kovin katoavaista, jos tulee ero olisi ilman kämppää, ei kiva. Kun ei virallisesti asu naisen luona ei hänen tulonsa vaikuta mitenkään etuuksiin. Lapsiakin voi tehdä, ei tarvitse maksaa elatusmaksuja, kaupunki ne hoitaa.


    • hfjfjdhffhd

      Aivan. Ja jos rupeaa peööeiöemään työvoima/ulosottoviranomaisten kanssa niin sossut voivat katsoa asioita vielä tiukemmin. Toki jos oikeasti on mielenterveysongelmia niin sitten haetaan apua. Terapiat, kuntouttava työtoiminta a-klinikka jne.

      • Käytä järkeäsi

        Miten sossu muka katsoo asioita tiukemmin? He maksavat kiltisti kaikki lakisääteiset edut, siinä ei ole mitään epäselvyyttä! Jos on sairaslomaa ei työkkäri tai sossun ämmät voi mitään, ei tarvitse mennä mihinkään huuhaakursseille tai orjatöihin.


      • Käpyjä pöytään
        Käytä järkeäsi kirjoitti:

        Miten sossu muka katsoo asioita tiukemmin? He maksavat kiltisti kaikki lakisääteiset edut, siinä ei ole mitään epäselvyyttä! Jos on sairaslomaa ei työkkäri tai sossun ämmät voi mitään, ei tarvitse mennä mihinkään huuhaakursseille tai orjatöihin.

        Toimeentulotukea laikataan jos on omaa syytä tilanteeseen, esimerkiksi kieltäytyy työkkärin tarjonnasta.


    • Itse on maksettu!

      "Kerron: autoa varten esim. vaikka sitten olisi vain parin tonnin kaara. 15 vuodessa ehtii elämäntilanne muuttua, ehkä halut myös muuttaa elämäänsä.
      Löytää puolison ja haluaa asunnon, lainan saa pankista jos toisella tiedot puhtaana mutta sitten vaaditaan se vakuutus. Senkin saa mutta kyllä siinä keskustelemaan joutuu. "


      Ai "vain" parin tonnin kaara? heheh :) Tiedätkö sinä kuinka moni ahne paska hakee useamman tonnin kaaransa sitten pankkilainoilla? helvetin moni!!!
      Että ei se 2000e nyt niin pieni summa ole kun totuushan on se että pankki ne kalliimmat autot noille ahneille perserei'ille kustantaa, jopa pikku-pojille jotka täytti 20v.... kaikkihan riippuu työpaikasta kuinka luotettavasti on siellä asiat!

    • MieVaan,velkaakin

      Paljon haittaa. Veronpalautuksia et näe enää. Perintö jota saat mitataan,sukuvälit lentävät samantien. Pankkitunnuksia ei anneta,eli maksat laskuista kalliit maksamiskulut. Pahinta,jos takaajana maksaa toisen velkoja,nuppikin vaaras seota.Maksat vaik mitä pystyt.Parempi niin,velkajärjestelyyn pääset jos duuni,sillä et ikääsi ole velassa..

      • Käytä järkeäsi

        Mistä ihmeen veronpalautuksista höpötät, eihän sitä töitä verokortilla tehdä vaan pimeästi! Fattahan katsoo veronpalautuksen tuloksi, ei niistä mitenkään hyötyisi muutenkaan,ihan sama tuleeko palautuksia vai ei.

        Perintöä ei tasan tarkkaan ulosmitata sillä perinnöstä voi kieltäytyä, menee lapsille. Fiksu tekee niin että vanhemmat testamenttaavat omaisuutensa lapsenlapsille, ei vaadi lakiosaansa, se on siinä, Riittää kun on aivan passiivinen. Kieltäymisessä joutuu vähän vaivaa näkemään, ei toki paljoa.

        Ulosotto vanhenee 15 vuodessa joten ei lähellekään koko ikäänsä joudu ulosotossa olemaan.


    • hhjmnbbn

      Pankkitunnukset annetaan, ne kuuluu peruspalveluihin. Eräs nimeltä mainitsematon pankki on tässä rikkonut sääntöjä. Perustarpeista ei Suomessa tingitä rangaistuskeinona, joihin pankkitunnukset kuuluvat.

      Sukuvälit perintäasioissa on omituisempi juttu. Se riippuu niin tilanteesta. Jos on ennestään vittumainen suku niin ulosotto voi jopa helpottaa kiusallista perinnönjakoa.

      Tietynlaiseksi sosiaalitapaukseksi luokitellaan helposti viranomaisten/työnantajien toimesta. Ulosottovelka kyllä kaventaa itsenäisyyttä. Ja täytyy myös muistaa että sosiaalituet ovat vastikkeellisia. Toki minimissään vuokramaksetaan, saa EU:n ruokapaketin ja maksusitoumuksia ruokakauppaan, joilla saa ostettua kaupasta tuoretta ruokaa.

      Kyllä tieto ennemmin tai myöhemmin ulosottovelasta menee työvoimaviranomaisten tietoon. Sen jälkeen tietysti alkaa tehostetut tukitoimenpiteet henkilön työmarkkinakelpoisuuden parantamiseksi. Eli kannattaa ottaa niitä pikavippejä nyt ja maksaa niitä myöhemmin palkastaan.

      • Käytä järkeäsi

        Mitkä ihmeen "tehostetut toimenpiteet", kerro ihmeessä, pakoitetaan töihin?! Paskapuhetta, hakee sairaslomaa, selkä vitun kipeä, työkkärin ja fatan akat ei voi yhtään mitään!


      • Köyhyyslloukko

        Rikkohan sossukin laika, tekemällä vääriä päätöksiä ja päätökset saattavat kestää jopa kuukausia. Ei ole mikään itsestäänselvyys se että sossusta saa kaiken.
        Kyllä on aika köyhää kun pari kertaa kuukaudessa saa eu-paketin makaroonia.ja yhden maksusitoumuksen ruokakauppaan, ei niitä määrättömästi jaella.

        Perintä lisää perintäkuluineen ja ulosotto oikeudenkäyntikuluineen velkaa.


      • Maailmanvaltiasko?
        Käytä järkeäsi kirjoitti:

        Mitkä ihmeen "tehostetut toimenpiteet", kerro ihmeessä, pakoitetaan töihin?! Paskapuhetta, hakee sairaslomaa, selkä vitun kipeä, työkkärin ja fatan akat ei voi yhtään mitään!

        Tehostetut toimenpiteet=tukia leikataan, myös toimeentulotukea.
        Ja aina ei välttämättä saa sairaslomaa, vaikka olisi oikeastikin sairas. Kaikki ei putoa kuin Manulle illallinen.
        Kyllä ne akat voi.


    • Ei saa kaikkea

      Pankkitiliäkään ei ole pankin PAKKO antaa sori vaan edelliselle.Ja nettipankki Visaelectron on myöskin pankin asia antaako vai ei.Yleensä ei anna Nettipankkitunnuksia.Juurihan oli Ylellä asiaohjelma tuosta pari viikkoa sitten.

      • zamppa63

        No kyllä antaa normaalisti nettipankkitunnukset Visaelectronin(ilman luotto-ominaisuutta)


    • uo:n asiakas

      Olen elännyt 1,5 vuotta luottotiedottamana. Luottotiedottomuus ei ole vaikeuttanut elämääni juurikaan. Maksan ulosottoon osan palkasta, vuokrat olen aina hoitanut voimassa olevat puhelin, netti ja vakuutuksetkin. Vaihdoin luottotiedottomana nettiyhteyttä elisasta saunalahteen ilman minkäänlaisia ongelmia, vaihdoin myös vuokra-asuntoa ongelmitta, tosin vuokranantaja pysyi samana. Luottokorttini vaihdettiin visa debit-kortiksi. Ainoa asia on tietysti se koska minulla ei ole luottokorttia, auton vuokraaminen ei tule onnistumaan. Ja koiravakuutusta en saanut. Mutta ilman niitäkin pärjää.

      Eli jos hoitaa vuokran, netti ja puhelinlaskut sekä mahdolliset vakuutusmaksut mallikkaasti, luottotietojen menettäminen ei vaikuta joka päiväiseen elämään. Tietysti työpaikan saaminen saattaa olla vaikeampaa, jos haluaa esim. rahoitus- ja vakuutusalalle, mutta kyllä luottotiedotonkin saa työpaikan. Jos kerran on mokannut omat raha-asiansa, niin minusta pitää kantaa vastuunsa ja yrittää maksella velkansa vaikkakin uo:n kautta pois vaikka siihen menisikin 15 vuotta.

    • zzzzzzzzzzxxxxxxxxxx

      >>>>>>Jos kerran on mokannut omat raha-asiansa, niin minusta pitää kantaa vastuunsa ja yrittää maksella velkansa vaikkakin uo:n kautta pois vaikka siihen menisikin 15 vuotta. >>>>>>>>>>

      ei se kuule aina oo ittestä kiinni ja mokailusta.elämä voi heitellä ja esim.sairastuminen tai työpaikan menetys voi johtaa äärimmäiseen velkahelvettiin.

    • ndfenjdjdzsn

      Aivan. Jos se ei ole itsestä kiinni niin silloin siitä ei tietenkään tule mitään rangaistuksia. Ajankohtaisohjelma nettipankkitunukisista tuli todennäköisesti sen takia koska ollaan toimittu lain väärällä puolella. No, kaikkihan tietää "Nallen". Onneksi Suomessa on rehelllinenkin pankki nimeltään Nordea.

      Aloittajalla tuskin lienee kyse mielenterveys tai muista ongelmista. Enemmänkin vika taitaa olla asenteissa. Tuskin ongelmista kärsivä tulee kirjoittamaan lesoilevan tekstin tänne palstoille.

      Se on kiva olla käytännössä täydellä tt-tuella jonkin aikaa töissä.Jos ei suostu tähän ratkaisuun niin tukia alennetaan. Pahimmassa tapauksessa ei näe edes rahaa tilillä. Vuokrat hoidetaan ja saa lisäksi maksusitoumuksia ruokakauppaan. Eli kannattiko?

      • Käytä järkeäsi

        Älä puhu paskaa. Toimeentulotukea voidaan alentaa 20-40% jos ilman HYVÄKSYTTÄVÄÄ syytä kieltäytyy työpaikasta, työkkärin koulutuksesta tai orjatyöpaikasta. Vaikka tukea alennettaisiin saa alennetun toimeentulotuen tasan tarkkaan tilille. Mikään laki ei oikeuta antamaan pelkkiä maksusitoumuksia kauppaan, väitteesi on täyttä valhetta!

        Eikä alentamisia tehdä kun hakee sairaslomaa, selkä on hyvä. Sitä voidaan tutkia vuosikausia mutta nykytiede ei kaikkea pysty löytämään, ihmeellistä, eikö vain?


      • zamppa63

        Kyllä tänne moni monionkelmainen kirjuuttelee, ja lesoilevaakin tekstiä; tosin ei tua alotus niin lesoileva ollu.


      • sairasvääns
        Käytä järkeäsi kirjoitti:

        Älä puhu paskaa. Toimeentulotukea voidaan alentaa 20-40% jos ilman HYVÄKSYTTÄVÄÄ syytä kieltäytyy työpaikasta, työkkärin koulutuksesta tai orjatyöpaikasta. Vaikka tukea alennettaisiin saa alennetun toimeentulotuen tasan tarkkaan tilille. Mikään laki ei oikeuta antamaan pelkkiä maksusitoumuksia kauppaan, väitteesi on täyttä valhetta!

        Eikä alentamisia tehdä kun hakee sairaslomaa, selkä on hyvä. Sitä voidaan tutkia vuosikausia mutta nykytiede ei kaikkea pysty löytämään, ihmeellistä, eikö vain?

        Kyllä magneettikuvauksella tutkitaan ja jos eivät siinä mitään näe, niin katsovat työkykyiseksi. Selkää on turha sen jälkeen valittaa vaikka olisi oikeastikin kipeä, sinua ei enää tutkita lisää ja et saa enää muuta hoitoa.


    • Kadulle pummi!

      Kun vuokranantaja saa tietää että sinulla on luottotiedot menneet purkaa hän vuokrasopimuksen, sinut häädetään asunnostasi!

      • zamppa63

        Höpöhöpö!


    • 3+67

      kannattaa muuten kokeilla pystytkö imee omaa kyrpääs takaapäin perseen kautta?

    • huippuluuserit

      Taitaa suurin osa suomalaisista olla kieroon kasvaneita lapsesta asti.. asenteista päätellen. Maahanmuuttajia haukutaan mutta itse ollaan pahimmasta päästä yhteiskunnan hyväksikäyttämisessä. Turha puhua että suomalaiset on oikeutettu verovaroin maksettaviin etuihin kun itse ei ole koskaan maksanut veroja senttiäkään.

      • Näää äs

        Keksittyjä provojuttuja, nääs. ei ne ole totta.


    • kaikki järjestyy

      Olen mitä ilmeisemmin pääsemässä yksityishenkilön velkajärjestelyyn. Sitä kannattaa kokeilla sinunkin. Luottotietomerkintä on väliaikainen, papereihin tulee se vj= eli velkajärjestelyssä tms. Ulosotossa minulla ei ole kyllä mitään ollut, mutta maksuvarasi määritellään sen mukaan ,mitä pystyt takaisin maksamaan, Jos et mitään, saat ns. nollaohjelman, jonka kesto on 5 v. sinä aikana et saa velkaantua lisää. Saat pitää puhelimen ja normaaliin elämään kuuluvat perusasiat, jotka otetaan toimeentulotuenkin normia laskiessa huomioon.

      • Tosiasiassa

        Velkajärjestelyyn eivät kaikki velat pääse, ne tutkitaan tarkkaan.


    • ramavit

      Ota yhteyttä heti velkojiin ja yritä sopia maksuaikataulusta,yleensä se sopii heillekin.Olethan luvannut maksaa velkasi vaikkaa allekirjoituksellasi.Ei kannata menettää luottokelpoisuutta,kokemusta on lähes kahdenkymmenen vuoden ajalta,vastaa varmasti montakin vuotta linnatuomiota.

    • mk

      Kun luottotiedot menee voi operaatori sulkea kännykän ja netti voi mennä kiinni samasta syystä ja muutenkin elämä hankaloituu kun ei saa mistään enää luottoa. Sovi maksut etukäteen niin pieniksi kuukaudessa että pystyt maksamaan niin pääset helpommalla.

      • zamppa63

        Ei sulje eikä me kiinni jos laskut on hoidettu/hoidatettu suunnilleen ajallaan tai niistä sovittu.(vaikka tiedot olis menny).Uusiin liittymiin uudella operaattorilla menee usein joku takuumaksu. Tietty kännykkä- ja nykyään nettiliittymissäkin on prepaid-liittymät, joista ei mitään takuumaksuja mene, eikä luottotietoja tiirailla (nettiliittymässä mokkulan tms. modeemin joutunee ostamaan vaikka ärrältä).


      • Rahhoo ois
        zamppa63 kirjoitti:

        Ei sulje eikä me kiinni jos laskut on hoidettu/hoidatettu suunnilleen ajallaan tai niistä sovittu.(vaikka tiedot olis menny).Uusiin liittymiin uudella operaattorilla menee usein joku takuumaksu. Tietty kännykkä- ja nykyään nettiliittymissäkin on prepaid-liittymät, joista ei mitään takuumaksuja mene, eikä luottotietoja tiirailla (nettiliittymässä mokkulan tms. modeemin joutunee ostamaan vaikka ärrältä).

        Prepaid-mokkulat on kalliita ainakin käyttää, eipä enää tänne ole varaa kirjotella silloin.


      • AKAKAKA...

        siis aivan järjetöntä paskaa :D älkää nyt tätä ainakaan uskoko. Jos sulla menee luottotiedot , kukaan ei sulje kännykkää tai nettiä ellei sulla ole kyseisille operaattoreille helvetisti velkaa :D Se että tulee luottohäiriö merkintä ei tarkoita sitä että elämä loppuu siihen.


    • 6v menossa

      Siis miten niin vanhenee 15 vuodessa ?? Eikä ulosotto/perintäyhtiöt kierrätä velkoja ettei ne vanhene koskaan ??!!

    • Vedätetty

      Perintäyhtiöltä ulosottoon, ulosotolta perintäyhtiöön... Harvoin unohtavat ajallaan tehdä uutta perintää, joten ei ne kyllä yleensä vanhene.
      Minä tyhmänä(?) olen yrittänyt maksaa jo 11 vuotta lyhyttä avioliittoani. P*kele että mies voi tulla kalliiksi!
      Liian pienituloisena en päässyt velkasaneeraukseen vaan joka penni ja sentti on maksettava. Kyllä luottotietojen puuttuminen hieman häiritsee kun mitään ei osamaksulla saa, ja säästämään ei juuri pysty. Noh, pian olen urakkani suorittanut..

    • eräs123

      Tällaisia luusereitako suomalaiset ovat? Että oikein kehutaan sillä, kuinka
      jätetään velat maksamatta ja vältellään töihin joutumista.
      Pitäisi heittää moiset pummit maasta ulos, ja tilalle ahkeria mamuja pitämään
      yhteiskuntaa pystyssä.
      Perkele. En ihmettele jos kohta ollaan Kreikan tasolla, kun tuollaisia pellejä
      joudutaan elättämään.

      • ekonomi

        Totta puhut, olen samaa mieltä, on omissaankin melkoisia sosiaalipummeja !

        Täällä puntaroidaan sitä kuinka pitkäksi voidaan vetää, ja mitä haittaa luottotietojen menetyksestä on.

        Unohdetaan kokonaan se, että tulee olla "miehen mittainen" eli kukin vastaa omista veloistaan ja hoitaa raha-asiansa tunnollisesti.

        Tämähän on perusarvo itsessään. Piste.

        Täällä suorastaan näkee sen, että halutaan sossusta tms mahdollisimman paljon, mahdollisimman helpolla. On erittäin ongelmallista, että on tullut kokonaisia sukupolvien ketjuja, jotka elävät sosiaalituilla.

        Kohta ollaankin Kreikan tasolla, ylisuuri julkinen sektori pitää siitä osaltaan huolen.

        Miettikää nyt ihmiset aidosti, että hoidatte raha-asianne, avioehtonne tms. siten että pysytte kuivilla, vaikka pienin menoin.

        Jos, luottotiedot ovat menneet, tulee asia kyllä jotain kautta aina esiin. Normaalia ja kunniallista ihmistä asia pitemmän päälle kalvaa.

        Älkää ottako ensimmäistäkään kulutusluottoa, jos otatte luottoa, niin vain asuntolainaa, ja sitäkin niin maltillisesti, että tulot kestävät.


      • TakanaLoistTulevaisu
        ekonomi kirjoitti:

        Totta puhut, olen samaa mieltä, on omissaankin melkoisia sosiaalipummeja !

        Täällä puntaroidaan sitä kuinka pitkäksi voidaan vetää, ja mitä haittaa luottotietojen menetyksestä on.

        Unohdetaan kokonaan se, että tulee olla "miehen mittainen" eli kukin vastaa omista veloistaan ja hoitaa raha-asiansa tunnollisesti.

        Tämähän on perusarvo itsessään. Piste.

        Täällä suorastaan näkee sen, että halutaan sossusta tms mahdollisimman paljon, mahdollisimman helpolla. On erittäin ongelmallista, että on tullut kokonaisia sukupolvien ketjuja, jotka elävät sosiaalituilla.

        Kohta ollaankin Kreikan tasolla, ylisuuri julkinen sektori pitää siitä osaltaan huolen.

        Miettikää nyt ihmiset aidosti, että hoidatte raha-asianne, avioehtonne tms. siten että pysytte kuivilla, vaikka pienin menoin.

        Jos, luottotiedot ovat menneet, tulee asia kyllä jotain kautta aina esiin. Normaalia ja kunniallista ihmistä asia pitemmän päälle kalvaa.

        Älkää ottako ensimmäistäkään kulutusluottoa, jos otatte luottoa, niin vain asuntolainaa, ja sitäkin niin maltillisesti, että tulot kestävät.

        Kreikan tasolle mennään JUST tommosten Ekonomiplanttujen takia ja ollaan oltu JO 90 luvun alussa ( Kysy vaikka Viinaselta) ! Kyllä widutti painaa 12-14 tuntisia päiviä ( vkoloput ) kahdessa eri ATK-mangerihomissa ! 80-90 luvulla.
        Muutama kaveripiiri ja yhessä pelkkiä sosiaalipummeja ja nillä meni ihan OK? Joka päivä jurrissa ym....! reilu 20 vuotta jaksoin ahneuksissani painaa ja sitten päätin liittyä joukkoon(takana monet matkat,Auto,Omaosake).. Nyt 10v. ikä yli 50v. Ulosotossa toisen aiheuttama velka!
        Olis aiikaisemmin pitänyt valuuttakeinotella ja Subprimeilla,Hedgeillä temppuilla vaaan...! Nyt vaan muutama tonni pikavippejä!


      • AKAKAKAKAKAK.

        ahkerat mamut tänne elämään meidän verorahoilla, raiskaamaan meidän naisia ja lapsia. Silleen se yhteiskunta pystyssä pysyy.

        Ja suomalaiset ajautuu velkavaikeuksiin koska ei ole tarpeeksi rahaa ,. no mihinkään. joudutaan ottamaan velkaa ja siitäkös valtion rahakukkaro tykkää


    • Velaton

      Me työssäkäyvät maksetaan teidän lusmujen eläminen. Kyllä kannattaa oikein perkeleesti rehennellä täällä nimettömänä, vituttaa tommoset loiset!

      • Ei totta

        Ne on provoja, älä hikeeny, niiden tarkoitus on vain ärsyttää.


    • kokemustalöytyy

      näköjään aika harvalla täällä on todellista kokemusta luottotietojen menetyksestä ja ulosotosta....sääli sikäli että monillakaan ei näytä olevan pienintäkään hajua siitä minkälaiseksi elämä muuttuu. käytännössä olet toisen luokan kansalainen. sitä ei voi kuvitellakaan mihin kaikkeen luottotietoja tarvii, siis puhtaita semmoisia. 10-vuoden kokemuksesta voin kertoa että maahan tuleva pakolainenkin on sinua paremmassa asemassa, todella!.

      on totta että jos sulla on asunto, känny, netti....pidä niistä kiinni ja huolehdi laskut, sillä jos jonkun niistä menetät et uutta tule saamaan. ja vaikka maksaisit velkasi pois kokonaan, menee vielä vuosia ennenkuin tietosi ovat puhtaat.

      suosittelisin tuossa tilanteessa kääntymään pikaisesti kunnan velkaneuvojan puoleen, voit nimittäin vielä jotain pelastaa. koska kun esim ulosotto alkaa niin se on kyllä ihan se ja sama paljonko tienaat tai mistä tulonlähteistä raha tulee... yksi kolmas osa lähtee!

      se nimittäin pistää ihmisen aika nöyräksi kun vuosikymmenenkin kuljet tuolla "hattu kourassa" ja pyytelet suorastaan almuja ja anteeksi olemassaoloasi.

      • 18+8

        No jaa...tuokin riippuu ihan miten hyvät tulot velallisella on. Itse olin ulosotossa 10 vuotta ja tuloni oli ihan ok, tai ikäänkuin "normaalit" duunarin tulot eli 1/3 uo-maksujen jälkeen jäi vielä tonni, vähän reilu käteen. Netti ym liittymät sain maksamalla takuumaksun (sonera, 400€) ja sain tuon takaisin nyt kun luottotiedot on viimein puhdustuneet. Vuokrakämpän sain maksamalla normaalin takuuvuokran, toki kyselivät mistä maksuhäiriö on mutta kun selvitin ettei ole tulleet maksamattomista vuokrista niin asunto järjestyi heti, toki tuossakin vaikutti tulot.

        Eli elämä uo:n alla ja sen vaikeus riippuu ihan millaiset tulot. Vaikeata on varmaan jos on tukien varassa, sen ymmärrän täysin


      • Asiakasl.l
        18+8 kirjoitti:

        No jaa...tuokin riippuu ihan miten hyvät tulot velallisella on. Itse olin ulosotossa 10 vuotta ja tuloni oli ihan ok, tai ikäänkuin "normaalit" duunarin tulot eli 1/3 uo-maksujen jälkeen jäi vielä tonni, vähän reilu käteen. Netti ym liittymät sain maksamalla takuumaksun (sonera, 400€) ja sain tuon takaisin nyt kun luottotiedot on viimein puhdustuneet. Vuokrakämpän sain maksamalla normaalin takuuvuokran, toki kyselivät mistä maksuhäiriö on mutta kun selvitin ettei ole tulleet maksamattomista vuokrista niin asunto järjestyi heti, toki tuossakin vaikutti tulot.

        Eli elämä uo:n alla ja sen vaikeus riippuu ihan millaiset tulot. Vaikeata on varmaan jos on tukien varassa, sen ymmärrän täysin

        Maksuhäiriömerkinnässä näkyy jo istä velka on tullut kaikki valan tiedot, ei niitä tarvitse erikseen selvitellä..


      • 16+13
        Asiakasl.l kirjoitti:

        Maksuhäiriömerkinnässä näkyy jo istä velka on tullut kaikki valan tiedot, ei niitä tarvitse erikseen selvitellä..

        "Maksuhäiriömerkinnässä näkyy jo istä velka on tullut kaikki valan tiedot, ei niitä tarvitse erikseen selvitellä.. "

        Eipä muuten välttämättä näy. Siellä näkyy alla olevat tiedot..Noissa esim mulla ollut "Velkoja" aina tyhjä eli tieto ei näy


        Merkinnän pvm Selitys/Summa € Tietolähde Velkoja Merkintä poistuu


    • Ventoline....

      Mulla ollut velkainen helvetti tmi konkurssin myötä viimeiset 7 vuotta. Alkuun oli todella vaikea luopua materiasta, mutta tähän ankeaan onnellisuuteenkin on kasvanut. Todellinen hätä ollut monen monta kertaa - lähes joka kk rahat loppuu...itsellä on lapsia ja 1000 euron tili ei tosiaankaan riitä. Toimeentulo tukee ei tosiaankaan saa, vaikka puolisollakin on pienet tulot.

      Suosittelen työpaikkaa missä olet vuokrapalkalla ns.ammatinharjoittajana... tällöin ei ulosotto ylety velkoihin. Itsellä on velkaa niin paljon että tässä elämässä niitä ei pysty maksamaan. Tosin jos velkojat olisivat suostuneet aikoinansa vapaa ehtoiseen velkajärjestelyyn (lainvoimaiseen en päässyt) - olisi velat maksettu jo ja mitään ongelmaa ei olisi. Motivaatiota velan maksuun ei ole, koska se on sula mahdottomuus ehkä kohtuullistamis hakemus lähtee velkojen vanhentumisen lähestyessä.

      Tämän kaiken kanssa tosiaan osaa elää - verottajasta kuin tullut ystävä, vaikka hakikin konkkaan ja laittoi tutkintapyynnön poliisille sillä seurauksella että käräjillä istuttu ja kakkua tuli. Asia lähtee nyt eu.n ihmisoikeuteen uudelleen, katsotaan miten käy :)) nimititäin konkurssi ei ollut tahallinen!

      Tsemiä kaikille. Tosi elämässä konkka on iso meriitti työsaralla, sen kokeneena pärjää ja osaa säätää entistä paremmin.

    • nikk.i

      Onpa meillä hienoja kirjoittajia ! voi helvetti, sanon minä. Selkärangattomia paskanjauhajia jotka antaa vienkkejä toisilleen, miten kannattaa kouria omia sotkujaan vielä älyttömimmillä teoilla. Jos olet jotain sössinyt, hoida asiasi kuin mies, eikä niinkuin pikkukakara. Isi tai äiti tai naapurin täti hoitaa sun puolesta asiat. Odotatko ehkä perintöä ? onneksi jollakin on selkärankaa hoitaa omat sotkunsa eikä odottaa 15 vuotta, että luottotiedot palautuu. Jos et ole osannut hoitaa asioitasi nyt, et osaa sitä 15 uoden päästäkään. Odotatko ehkä sitä aikaa että äitisi tai isäsi tai mummosi tai pappasi kuolee ja jättää sinulle perinnön ? kaikille tällaisille paskanjauhaja porukoiden vanhemmille tulee kyllä jossain vaiheessa tiedoksi se, että voit tehdä testamentin jossa määrittelet, ettei rintaperillinen tai rintaperillisen jälkeläinen saa mitään perintöä jos on viettänyt leväperäistä elämää. Nostan hattua henkilöille jotka jaksavat kaikesta huolimatta yrittää jatkaa omaa elämää ja hoitaa omat sotkunsa. On ihan turha kuvitella, että keplottelijat voivat jatkaa elämäänsä seuraavat "15 vuotta" ihan niinkuin ennenkuin. Systeemit muuttuu ja silloin olette kusessa, niinkuin sitä nyt ette jo olisi.

      • Ventoline...........

        nikk.i
        oma tilanteeni on ollut todella tiukka ja ikävä - en ole ylpeä siitä. Tein kaikkeni jottei niin olisi käynyt. Business is business. Olen ollut palkkatöissä ja ulosottoon tosiaan menee aika paljon rahaa...käytännössä saisin valtiolta rahaa takaisin toimeentulotuen muodossa jos niin tahtoisin. Välillä tulee yllättäviä, pakollisia menoja,kuten talon lämmitys.

        On siis edukkaampaa mennä ns. vuokraduunarit ja maksaa arjen menot omasta pussista, vai ootko toista mieltä?


      • ventoline.

        cv: veroja olen maksanut suomen valtiolle sen verran, että siihen nähden valtio voisi antaa mulle jälkibonareina luxusta loppuelämäksi. tiedän siis mistä puhun ja minkäs minä sille mahdan että eletty elämä kääntyy loppujen lopuksi voitokseni. Minä jos jokin osaan tehdä rationaalisesti ratkaisuja. Rohkeutta ja kykyä ajatella :)


    • TYPERÄT

      OMPAS OKSETTAVAA LUKEA KUINKA LAISKAT PASKAMADOT KARTTAVAT TYÖTÄ JA VELAN MAKSUJAAN VALHEILLA JA LUSMUILULLA.
      TOIVOTTAVASTI TYÖTTÖMYYSTURVA JA TOIMEENTULO TIPUTETTAIS 100 EUROON KUUKAUSI NIIN EIKÖHÄN SOSIAALIPUMMIT LÄHTIS TÖIHIN...TOSIN MITÄKÖHÄN PYSTYISIVÄT TEKEMÄÄN....
      TUSKIMPA ELÄMÄSSÄÄN MITÄÄN SAAVUTTAVATKAAN...
      SINÄ JOKA TÄMÄN VIESTIN ALOITIT NIIN SANON SINULLE, ETTÄ MENE TÖIHIN, SOVI PIENET MAKSUERÄT KUUKAUDESSA, LAITA ELÄMÄSI KUNTOON !!

      • jenna123

        Ymmärrän ihmiset, joilla tilanne on täysin tahaton. Jokainen voi joutua tilanteeseen, ettei oikeasti ole millä elää.

        Mutta tahallaan itsensä siihen jamaan aiheuttavat ovat säälittävää pohjasakkaa. Jos koet, että "elän kyllä valtiion tuellakin", niin ei voi kyllä pitää itseään kauhean arvokkaana himisenä. MISSÄ ITSEKUNNIOITUS ON?

        Mutta monesti esim. opiskellessa on riski, että rahasta voi olla niin tiukkaa että voi mennä tavaraa ulosottoon. En ole joutunut itse ottamaan edes lainaa koulun ohella(käyn kahta koulua), kun hankin töitä. Töitä tekevälle löytyy, aluksi tein kaikkea paskaduunia,mihin ei muita löytynyt ja sitten sain tosi mukavan vakiotyöpaikan:) Tsemppiä vain!

        ELÄMÄ ON SITÄ MITÄ TEET SIITÄ!!


      • Sini Silmäinen

        Ei silti tartte HUUTAA!! Stna..


    • redfairytale

      En lukenut koko viesti-ketjua, mutta alkuperäisen viestin kirjoittajalle ja muille samassa tilanteessa oleville tahtoisin sanoa että kannattaa soittaa kaikille perijöille ja sopia maksusuunnitelmat. Perintätoimistot antavat yllättävän paljon maksuaikaa ja kaiken lisäksi akordia (kuluja ja korkoja anteeksi) kun on valmis sopimaan maksuista.

      • KaikkiLoppuuAikanaan

        Hyvä kirjoitus ja täyttä totta, itsestä se kaikki lähtee, turha on perkele odottaa mitään pelastajaa oven taakse...


    • subuteeeeex

      Perintätoimistot eivät suostu minimaalisiin lyhennyksiin...esim 2000 velkaan en saanut 50 e/kk...meni ulosottoon ja ulosotto ei saa mitään koska tuloni ovat pienet. Em. kolikoilla on puolensakin, jos tilanne on toivoton ei ole muuta vaihtoehtoa kun odottaa se 15 vuotta. Kuitenkin jossain vaiheessa tulee perintätoimistolta akordikirje. Ihmettelen ettei sopimusta voida tehdä hyvän sään aikana. Ulosotto on todellakin viimeinen vaihtoehto ja sen lopun kaikki tietävätkin.

    • -SuruTon-

      Mielestäni kannattaa heti sopia jonkinlainen maksusopimus tai jos tuntuu liian hankalalta niin ota ihmeessä yhteyttä velkaneuvojaan jos sieltä saisit myös apua.
      Itselläni mennyt luottotiedot vanhempien takia jo heti täysikäisenä ja niin pöljä kun olin ja oli tiedossa et luottotiedot menee pian täyettyä 18v niin tuli tehtyä myös omia typeryyksiä joista joudun maksamaan. vihdoin olen ottanut itseä niskasta kiinni ja alkanut hoitamaan asioitani kuntoon mutta lasku ei ole mikään pieni ja perintätoimistot moninkertaistaneet laskua 10v aikana. Nyt vaan toivon et olisin aikaisemmin hoitanut noi niin olisi elämäkin kunnossa ja ei olisi tuhonnut mun tärkeintä parisuhdetta. ja kyllä tämä on vaikeuttanut elämää muutenkin, ei välttämättä saa pankista edes visa electronia. Toivon todella ettei kukaan tee tälläisiä virheitä kuten minä. Edessä on pitkä ja kivinen tie mutta tien päässä näkyy valoisa tulevaisuus. Tsemppiä kaikille laskujensa kanssa kamppaaville! :)

    • Joops..

      Mikä ihmeen 15 vuotta. Minulla on ulosotossa n.600e ja se vähennetään eläkkeestäni joka kuukausi. Kysyin tietoa ja saan ulosottomerkinnän samantien pois kun maksan velkani. Eli mulla on suppea ulosotto.

      Mistä 15 vuodesta jengi täällä puhuu, kylläpä naurattaa. Mulla ei mene kun 1kk niin homma on poissa, itseasiassa heti kun saan autoni myytyä josta osittain maksan ulosotot. Eihän autolla m itään edes tee kun on jalatkin.

      tuli vähän kortittomana ajeltua, mutta ei se ajelu nyt niin kivaa oikeastaan edes ollut.

    • west star

      aivan varmana saa vakuutuksen ym muut mutta ei osamaksulla niin kuin veloissa pyörivät ns aluokan kansalaiset mitkä luulevat omistavansa ns 200000 e talon saamarin kalliin bemarin et sete rait ym ja lapsoset joutuvat tulevaisuudessa bemarit maksamaan velka siirtyy perillisille

      • ...

        Ei velka siirry perillisille.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe