Ihanaa naapurit ihanaa

totaalinen muutos

Mun naapurit on niin ihania että ne voittaa kultamitalin naapurisovussa. Ei ole mitään pahaa sanottavaa ja ihan mukava on nähdä välillä rapussa tai pihalla ilman tunnetta että on jotenkin pakon vuoksi moikattava. Omasta asenteesta on paljon kiinni kuinka naapurin kanssa tulee toimeen. Ihmisiä ne on naapuritkin virheineen kuten itsekkin,, taito elää sovussa vaatii hieman joustavuutta ja ennakkoluulottomuutta.. Katkeruus ja viha on sellaisia voimia että turhan moni käyttää niitä pärjätäkseen kovassa maailmassa, mutta jos niistä pääsee edes osittain eroon alkaa näkemään ympärilläkin olevat ihmiset jonain muunakin kuin potentiaalisina vihollisina. Sopu ja hyväksyvä asenne voi olla paljon enemmän voimia ja jaksamista omaankin elämään tuova asia, toisin kuin sulkeutuneen ja yksinäisen ihmisen suojan tarpeesta ja pelosta kumpuava viha ja pessimismi kaikkea tuntematonta kohtaan.

Tämän voi ymmärtää vain jos sitä oikeasti myös haluaa.. Helppoa se ei ole, tiedän sen koska itse haaskasin monta vuotta elämästä väärällä asenteellani.

5

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinpäseon

Ihan totta! Itse olen aina hädissäni, että häiritsenköhän naapureita ja kuuluko tämä nyt ja voiko siivota parveketta ja uskallanko kuunnella musiikkia. Kun ei sitä voi omasta asunnosta tietää, miten se kuuluu muualle. Pelkään aina, että tulee joku huomautus tai valitus, olisi kivempi jos ihmiset uskaltautuisivat heti juttusille, että muuten välillä häiritsee se ja se, jos voisit kiinnittää enemmän huomiota tms.

Asun talossa, jossa kuulen alakerran puhelinkeskustelut ja naapurin tv:n, veikkaan etteivät ole kovin tyytyväisiä omaan musiikin kuunteluuni tai ajoittaiseen juhlimiseeni..

• tuntemattoman pelko

Joo naapuriin kannattaa tutustua edes jollain tasolla, koska tuntematon on juuri se mikä ihmistä pelottaa. Kun ei tiedä naapurista mitään niin saa pelätä koko ajan että "mitähän se mahtaa nyt ajatella" Ja että.." Tekiköhän se ton kolauksen tahallaan" tai " Luulekohan se nyt että kiusallani metelöin kun tiskaan tai imuroin"
      Vainoharhoilta välttyy kun sen muutaman kerran näkee naapurinsa ja vaihtaa pari sanaa ja saa aikaiseksi vaikka parit naurahdukset rennoissa merkeissä niin jää mukava mielikuva sitten mieleen. Sen jälkeen ei tarvitse stressata kaikista omista tai naapurin tekemisistä kun voikin jo ajatella että.. " kas mikäs paukaus se sieltä kuului? varmaan joku vahinko vaan sattui" tai että " hups, kylläpäs tästä vasaroinnista lähteekin meteli, noh ei kai se naapuri siitä vaivaannu kun niin kivakin se oli" jne :)

• mitenköhän on?

Olet ylipäätään oikeassa, mutta valitettavasti poikkeus vahvistaa säännön. Maailmassa on ikävä kyllä ihmisiä, joihin ei vaikuta muuta kuin tiukkuus ja viileys. Se ei ole kivaa ja siitä kärsii koko taloyhtiö, mutta pahaa et muuta vaikka koko taloyhtiö sen eteen kauniita tekoja tekisi. Tämän olen omin silmin nähnyt ja silloin ystävällisyyden sijaan oli valittava tiukat rajat, jotta edes vähäinen ystävällisyys ilmapiirissä säilyisi.

• Totuus...

Tämä on niin totta. "Hyvä voittaa pahan" ei todellakaan päde aina. Kokeiltu on.

Kaikki ihmiset eivät ole ns. normaaleja.

• passiivinen voitto

Jos pahaa ei voi voittaa niin ei siitä pidä välittääkkään. Jos oma asenne on oikea ei katkeruus ja viha pääse mieltä nakertamaan, niin hankalan naapurin voi antaa olla omissa oloissaan. Ei pidä huomioida mitään sen tekemisiä ja pitää varoa ettei hän pääse vaikuttamaan omaan mielenrauhaan mitenkään,, sillä jos osaa olla ärtymättä, katkeroitumatta ja oikeasti välittämättä mitä toinen tekee niin silloin on jo voiton puolella, eikä naapuri pääse rajoittamaan omaa elämää mitenkään. Paras tapa kohdata hankala tapaus on juuri olla täysin huomioimatta ja pelkäämättä naapurin yrityksiä saada loppumaton vihanpito alkamaan. Ja tämä rauhallinen mutta itsevarma asenne näkyy kyllä ulospäin niinhyvin että naapuri joka itse kärsii omasta hankalasta asenteestaan, huomaa sen kyllä ja tietää olevansa heikoilla kun ymmärtää ettei voi vaikuttaa siihen mitenkään,, sillä mikäpä olisi hankalalle naapurille makoisampi palkkio kuin huomata että on saanut toisen toimillaan vaivaantumaan tms. Ja karmeinta on kun palkkiota ei tulekkaan vaan jääkin täysin huomiotta munaten vain itsensä omilla tyhmyyksillään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe