Naistenrivi lavoilla

Naistenhaku kahville

Olen ihmetellyt yhtä ilmiötä, mikä alkoi oikeastaan jo talvella. Ruusulinnassa aloin huomata, että naistenrivi työntyy ilta illalta lähemmäksi miehiä. Ennen seistiin seinän vieressä, mutta nykyään naiset työntyvät (joskus jopa melko agressiivisesti) keskemmälle lattiaa. Itse olen alkanyt jäädä ns. päärivistä vähän taakse, josta kyllä myös pääsee tanssimaan, sillä osa miehistä on ilokseni huomannut tämän saman ilmiön ja alkaneet hakea rivin takaa.

Mitä sitten tulee naistenhakuun, niin vauhti sen kuin kiihtyy. On lähes mahdotonta enää saada haettua haluamaansa miestä tanssimaan, kun tämä naismassa ryntää miehiä kohti jo ennen kuin edellinen tanssi on kunnolla loppunut.

46

943

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitän ja kutsun

Niin, kyllähän te naiset tiedätte miksi näin tapahtuu! Voisiko tuota vaikka miettiä useammalta kannalta?
      Ensiksikin on kyse siitä "naisen logiikasta" ja siitä että on ajanmyötä ilmiöksi tullut "naisten avautuminen".

Onhan tuo myös yleinen yhtieskunnalinen ilmiökin (mulle kaikki heti) voittaminen,ahnehtiminen,tulos. No tuohon sopiikin sopivasti se itsekkyys ja "keinoja kaihtamatta".

Mikäpä oliskaan tansseissa nauttia kun ns: itsekunnioitus niin naisilla kuin miehilläkin olisi tä'ydentämässä toisten kunnioitusta ja olisi joitakin arvostuksen osoitusta toisiaan kohtaan sekä sallivuutta.

Tansseissa tosiaan on usein sellainen olo että onko nämä tosiaan ne "johan on markkinat"?

• Naiset tasa-arvoon

Tähän vaivaan auttaa NAISILLE LISÄÄ HAKUAIKAA !

VUOROHAKU LAVOILLE !!!

• faktaa'

Mitä se auttaa, ei miesten määrä sillä lisäännyt.

• veijonessopaari

Miksi? Tuloksena olis vain hirveä valitus ja kaakatus siitä miten naiset saavat yhä enemmän pakkeja.

• enempi parempi
        veijonessopaari kirjoitti:

Miksi? Tuloksena olis vain hirveä valitus ja kaakatus siitä miten naiset saavat yhä enemmän pakkeja.

Miksi naiset saavat pakkeja? Ihanko vain sen vuoksi ,kun tansseissa on suuri naisenemmistö ja miehet kokevat olevansa varsinaisia kuninkaita , joilla on vara valita, kun ovat vähemmistönä.

• ap

Vuorohaku tuo vaan lisää kaaosta!

• satamies porkka
        enempi parempi kirjoitti:

Miksi naiset saavat pakkeja? Ihanko vain sen vuoksi ,kun tansseissa on suuri naisenemmistö ja miehet kokevat olevansa varsinaisia kuninkaita , joilla on vara valita, kun ovat vähemmistönä.

No ihan juuri sen vuoksi että miehet ovat siellä viihtymässä itse. eivät viihdytämässä naisia heidän ehdoillaan. Koettakaa toki laatia joitain sääntöjä (taas turhaan) siitä miten miehen tulisi käyttäytyä tansseissa. Missä seisoa ja mitä puhua ja mille haista.

• Näin se vaan menee
        satamies porkka kirjoitti:

No ihan juuri sen vuoksi että miehet ovat siellä viihtymässä itse. eivät viihdytämässä naisia heidän ehdoillaan. Koettakaa toki laatia joitain sääntöjä (taas turhaan) siitä miten miehen tulisi käyttäytyä tansseissa. Missä seisoa ja mitä puhua ja mille haista.

"No ihan juuri sen vuoksi että miehet ovat siellä viihtymässä itse. eivät viihdytämässä naisia heidän ehdoillaan."

- tämä on niiin totta. Seinäruusut ei vaan tätä tajua. Lisätty hakuaika naisille kun ei sitä miesten määrää lisää, päinvastoin. Annetaan nyt vaan miesten valita, niin pysyvät ne vähätkin miehet lavoilla.

• pieni sana riittää
        faktaa' kirjoitti:

Mitä se auttaa, ei miesten määrä sillä lisäännyt.

Tuplasti lisää aikaa naisille sisältää hakukertojenkin mahdollisuuden tuplasti. Vaikka miehiä ei ole tarpeeksi, voivat naiset vuorotella hakemisessa ja useammat naiset pääsevät hakemaan ja tanssimaan.

Voi olla että tämä on vain toteutumaton teoria, ainakin jos mietitään sitä että tanssipaikoilla on sotkemassa kuvioita juuri nuo täsmähakujen tekijät, ja armotta etuilevat, eivätkä ota huomioon muita ahneudessaan. Tarkoitan molempia, miehiä ja naisia.

Oli kaksi naista hakemassa erittäin taitavaa miestä tanssimaan. Fiksusti olisi tehnyt konkarimies jos olisi lähtenyt naisen kanssa,joka ensin kerkesi hakemaan tanssimaan, mutta eipä vain niin käynyt kun mies valitsi naisen joka ihan selvästi tuli sadasosadekunnin myöhemmin ja etuili ja jopa sanoi miehelle jota kumpikin hakivat, että minä kerkesin ensin, vaikka ihan selvästi ei ollut ensin paikalla. Miehen oli valittava moraalikäsityksensä mukaan ja käsityksensä oli vääristynyt, koska valitsi naisen joka etuili, ilman että olisi mitenkään noteerannut toista naista.

Ihan loogisesti ajateltuna ei naisen, joka koki miehen toimineen väärin, voisi ajatella toimia muulla tavalla kuin rynnistää vielä aikaisemmin hakemaan että saa lisää etumatkaa toisiin naisiin, päästäkseen tanssimaan.

• pieni sana riittää kirjoitti:

Tuplasti lisää aikaa naisille sisältää hakukertojenkin mahdollisuuden tuplasti. Vaikka miehiä ei ole tarpeeksi, voivat naiset vuorotella hakemisessa ja useammat naiset pääsevät hakemaan ja tanssimaan.

Voi olla että tämä on vain toteutumaton teoria, ainakin jos mietitään sitä että tanssipaikoilla on sotkemassa kuvioita juuri nuo täsmähakujen tekijät, ja armotta etuilevat, eivätkä ota huomioon muita ahneudessaan. Tarkoitan molempia, miehiä ja naisia.

Oli kaksi naista hakemassa erittäin taitavaa miestä tanssimaan. Fiksusti olisi tehnyt konkarimies jos olisi lähtenyt naisen kanssa,joka ensin kerkesi hakemaan tanssimaan, mutta eipä vain niin käynyt kun mies valitsi naisen joka ihan selvästi tuli sadasosadekunnin myöhemmin ja etuili ja jopa sanoi miehelle jota kumpikin hakivat, että minä kerkesin ensin, vaikka ihan selvästi ei ollut ensin paikalla. Miehen oli valittava moraalikäsityksensä mukaan ja käsityksensä oli vääristynyt, koska valitsi naisen joka etuili, ilman että olisi mitenkään noteerannut toista naista.

Ihan loogisesti ajateltuna ei naisen, joka koki miehen toimineen väärin, voisi ajatella toimia muulla tavalla kuin rynnistää vielä aikaisemmin hakemaan että saa lisää etumatkaa toisiin naisiin, päästäkseen tanssimaan.

Pieni sana riittää kirjoitti: "Oli kaksi naista hakemassa erittäin taitavaa miestä tanssimaan. Fiksusti olisi tehnyt konkarimies jos olisi lähtenyt naisen kanssa,joka ensin kerkesi hakemaan tanssimaan, mutta eipä vain niin käynyt kun mies valitsi naisen joka ihan selvästi tuli sadasosadekunnin myöhemmin ja etuili ja jopa sanoi miehelle jota kumpikin hakivat, että minä kerkesin ensin, vaikka ihan selvästi ei ollut ensin paikalla. Miehen oli valittava moraalikäsityksensä mukaan ja käsityksensä oli vääristynyt, koska valitsi naisen joka etuili, ilman että olisi mitenkään noteerannut toista naista."

Ihan noin yksioikoista eivät sentään toiminta ja käyttäytymiskoodi tanssilavalla ole, kuten ei se ole ihmisten välillä missään muissakaan sosiaalisissa tilanteissa.

Ensinnäkään sen paremmin miehet kuin naisetkaan eivät ole siellä lavalla mitään persoonattomia kohteita tai peräti välineitä, vaan ajattelevia, tuntevia ja omia tarpeitaan toteuttavia eläviä olentoja.

Tuonkaltaisessa tilanteessa on esimerkiksi saattanut jo syntyä hakemiseen tähtäävä katsekontakti naisen ja miehen välille, ja näin ollen mies on valmistautunut lähtemään sen mieluisamman hakijan kanssa tanssimaan.

Jokaisella on oikeus itse pyrkiä päättämään, kenen kanssa tanssii, joten mitään pakkoa jonkin tietyn järjestyksen noudattamiseen tuossakaan tilanteessa ei ole olemassa.

Toki itsekin useimmiten ratkaisen tilanteen selvästi ennen ehtineen eduksi, vaikka kuinka katkeraltakin tuntuisi, mutta en suinkaan aina. Sillä jos ja kun toinen, melkein yhtä aikaa ehtinyt on tuttu ja nimenomaan sellainen, jonka kanssa tietää tanssin sujuvan hyvin ja muutenkin olevan mukavaa, mutta sensijaan se toinen, juuri ja juuri ensin ehtinyt, on tuntematon eikä vaikuta ulkonaisesti kovin tanssilliselta, kääntyy valinta sen tutun puolelle.

Jopa niinkin tapahtuu melko usein, että havaitsen jonkun tutun naisen etsivän katseellaan minua (siis tietää minun olevan jossakin lähettyvillä, mutta katseen ulottumattomissa). Tuolloin pyrin siirtymään lähemmäksi ja havaittavaksi. Jos siinä vaiheessa (kuten esimerkiksi eilen kävi) joku siinä matkalla pysäyttää hakeakseen, voin sanoa, että tuolta on jo haettu ja olen menossa sinne.

Mistäänhän ei sellaista lainkohtaa löydy, että haku tulisi suorittaa nimenomaan koskettamalla. Katseella hakeminen on kohtalaisen yleistä.

• pieni sana riittää
        pieni sana riittää kirjoitti:

Mies olisi ollutkin fiksu, jos olisi edes pienen huomion antanut toiselle naiselle, mutta kun ei mitään. Juuri, niin kuin Trueh... että sanoo, tai muuten elekielellä antaa ymmärtää että on noteerannut haun, kun kuitenkin vilkaisi ja ymmärsi toisenkin olevan hakemassa. Itsekkyyttä parrhaimmillaan tuolta mieheltä.

Hyvä kuitenkin että suurin osa miehistä on erittäin fiksuja ja huomioonottavia.

• Vuorohaku kunniaan

Laitetaan ilta tunnin pätkiin. Järjestyskin säilyy ja kaikki halukkaat pääsevät lattialle....

• jokainen on ihminen

Kiertohaku , jossa naiset ja miehet pannaan riviin. Tanssin jälkeen nainen viedään jonon perälle ja otetaan aina etummainen nainen jonosta. Näin kaikki pääsevät tanssimaan ja naisten etuilu ja kyynerpäätaktiikka jää pois.

Kaksi riviä eri ikäisille. Nuorten alle 40 kymppisten ja vanhojen yli 40 kymppisten.

Näin myös vanhat naiset pääsevät vuorollaan tanssimaan ja tästä syystä vuorohaku ja naistentanssit jäävät historiaan huonoina kokeiluina, verrattuna tähän rivitanssiin.

Miehille, jotka laskevat, eivätkä pysy järjestyksessä jonossa laitetaan silmälaput silmille.

• piiri pieni pyörii

"jokainen on ihminen" sanot kyllä tosi asiaa. Inhimillisemmäksi muuttuu ilmapiiri heti kertaheitolla. Kiertohaku, kappas vaan kun en tuota itse ole aikaisemmin hoksannut.

• housutkainalossaon
        piiri pieni pyörii kirjoitti:

"jokainen on ihminen" sanot kyllä tosi asiaa. Inhimillisemmäksi muuttuu ilmapiiri heti kertaheitolla. Kiertohaku, kappas vaan kun en tuota itse ole aikaisemmin hoksannut.

Siinähän jonottelette seinäruusut ja kainalohousumiehet keskenänne. Kokeilkaa ihmeessä. Ihan varmasti on loistoidea. Luulisin että tällaisiin tansseihin pitäisi olla pääsymaksu 2€ jotta joku tulisi. Sillä rahalla saa vanhan kasettisoittimen musiikin takeeksi. OIkeesti onnea yritykselle!! Toivottavasti toimii.

• Paksu seinäruusu

Tämä on hyvä ehdotus ja tulevaisuuden visioni on:

1. tanssihalukkaat menevät naiset omalta puolelta, miehet omalta puolelta sellaiseen "ränniin", ja joutuvat pakosti jonoon ja tanssivat kohdalle sattuvan kanssa.
        - hyvää tässä on, että pakkeja ei enää tarvitse pelätä
        - pääsee tanssimaan silloin kun huvittaa ja osaa ko. tanssin

- huonoa on se, että tanssikaveria ei voi itse valita, mikä ei liene suuri menetys
        - ikä on myös nostettu esiin, mutta mielestäni nuoret ja vanhat jo muutoinkin valitsevat paikkansa , muuta erittelyä ei tarvita

2. tanssilavakäytössääntöjen muuttaminen on tarpeen: naisia on paljon enemmän lavoilla ja miehet saavat pääosin päättää ? miksi?

nimimerkki; Paksu mutta ketterä seinäruusu

• oenrejwyk
        Paksu seinäruusu kirjoitti:

1. tanssihalukkaat menevät naiset omalta puolelta, miehet omalta puolelta sellaiseen "ränniin", ja joutuvat pakosti jonoon ja tanssivat kohdalle sattuvan kanssa.

- huonoa on se, että tanssikaveria ei voi itse valita, mikä ei liene suuri menetys
        - ikä on myös nostettu esiin, mutta mielestäni nuoret ja vanhat jo muutoinkin valitsevat paikkansa , muuta erittelyä ei tarvita

2. tanssilavakäytössääntöjen muuttaminen on tarpeen: naisia on paljon enemmän lavoilla ja miehet saavat pääosin päättää ? miksi?

" - huonoa on se, että tanssikaveria ei voi itse valita, mikä ei liene suuri menetys "

On vaikea uskoa, että joku todella ajattelisi näin. Miksi tenniskerhossa ei arvota harjoitusvastustajia vaan pelaajat sopivat keskenään kenen kanssa treenaavat? Tietenkin siksi, että pitkään lajia harrastaneen ei ole mielekästä pelata palloja seinille roiskivan vasta-alkajan kanssa.

• logiikka käyttöön
        Paksu seinäruusu kirjoitti:

"2. tanssilavakäytössääntöjen muuttaminen on tarpeen: naisia on paljon enemmän lavoilla ja miehet saavat pääosin päättää ? miksi? "

Siksi, että jos enemmistön ehdoilla mennään, naisten ja miesten lukumäärän epäsuhta kasvaa vielä nykyistäkin suuremmaksi.

Naisten yksinkertaisesti on viisasta antaa miesten olla hakuvuorossa naisia useammin. Vain ja ainoastaan tanssitaitoisten miesten määrän lisäys parantaa naisten tanssimahdollisuuksia. Tai no, OK, jos naiselle on sama, tanssiiko naisen vai miehen kanssa, sitten väite ei hänen kohdalla pidä paikkaansa.

Naisten hakuajan lisäys vähentää miesten kiinnostusta tulla lavoille. Kyse on hölmöläisten yrityksestä saada peittoon lisää pituutta leikkaamalla toisesta päästä ja liittämällä toiseen päähän.

• Joopa joo.

Aika vanhoja ovat, nuoret 40 kymppiset = 40X10=400 vuotta ja vanhat yli 40 kymppiset=yli 400 vuotiaat.

• käsikopelo

" Miehille , jotka laskevat, eivätkä pysy järjestyksessä jonossa laitetaan
      silmälaput silmille "

ja lisäksi ehdotan myös kuolainsuojia / munasuojat - D

• jehfdiuh898328fdf

Suukapula kans, ettei tule ehdoteltua vaikka limpparille lähtöä tai muuta perverssiä toimintaa joka ei tanssilavoille kuulu!

nimimerkillä: impi55v

• Ei pakkeja, Kiitos.

Miehille jaetaan rukkasia siinä missä naisille! Itse sain kokea tämän asian Jenkalla la. Aikaisemmin tanssitin illalla ko.naista. Eipä lähtenyt naistentunnin jälkeen tanssimaan. Ja sama koskee erästä vanhempaa naista . Jätti keskelle lattiaa pikkusalin puolella. Yhden tanssikappaleen jälkeen! Tangoa menin. Ketuttaa tuollainen käytös. Eka nyt ei ollut mikään pro. Olen tanssinut hänen kanssa aikaisemmin toisessa tanssipaikassa. Toinen nainen halusi itse päästä mun kanssa Tangon aikaan lattialle. Olikohan kyseisillä naisilla Alapään Stefan vuotoviikot käynnissä? ;) Itse olin selvinpäin tansseissa.

• triple-step

Aina ei pakkien syy ole hakijan humalatila, myös epäsiisti olemus yleensä saattaa aiheuttaa torjuntaa. Samoin tanssilattialla havaittu "sekoilu" askeleissa tai osaamattomuus voi antaa oikeuden valita toinen hakija.

Tänä päivänä taitavat naiset suosia enemmän tanssikursseja, ainakin käymilläni kursseilla on poikkeuksetta ollut huomattava naisenemmistö. Tämänkin johdosta voidaan päätellä, että lattialla on enemmän tanssia osaavia naisia kuin miehiä ja että naiset valitsevat hakijoista ne paremmin osaavat.

• ihmetyttäää

Minua alkoi kiinnostamaan, miksi se tangotyttö jätti sinut lattialle.Kirjoituksestasi ymmärsin, että hän halusi itse kanssasi tanssimaan.Oliko hän ns. pro tanssija ja jos itse halusi kanssasi tanssimaan tangoa , miksi sitten jätti lattialle.Millainen tanssija itse olet, oletko hyvä?

• vaihtoaskelrumba

Luin ketjun osion "Ei pakkeja kiitos" -osalta ja jäin kyllä ihmettelemään, millainen henkilö kirjoittaja on lavalla. Viesteistä päätellen saattaisi ymmärtää miksi joku nainen olisi hänet lattialle jättänyt.

Tanssitaitoa ei voi välttämättä hyväksi kehua, jos on tanssinut vasta vuodesta -99 ja vain kolmet kurssit käynyt! Täältä löytyy varmasti moniakin kirjoittajia, joiden tanssihistoria ulottuu parin - kolmen vuosikymmenen taakse ja jotka olemme kurssittaneet itseämme lukuisilla tanssikursseilla. Olenpa joinakin vuosina käynyt yhden vuoden aikana kolmet tanssikurssit!

Miksi yleensä ei saisi antaa pakkeja, eikö myös tanssipaikoilla ole valinnan vapaus? Joku kirjoitti provona ehdotuksen, että laitettaisiin miehet ja naiset riveihin ja haku tapahtuisi järjestyksessä, naamaan katsomatta. Miten kauhean kuvan tuollainen visio antaisikaan harrastuksesta, joka alunperin on ollut tarkoitettu hauskaksi ajanvietteeksi ja sukupuolten kohtaamistavaksi!

Pettyneet tansseissa kävijät kirjoittavat mitä mieleen sattuu... ;)

• Yök!

Ne oli kuule ne miehenvaihtoviikot. Olit niin pahan hajuinen, että naiset eivät enää kestäneet. Yllätys yllätys! Deodorantti on keksitty! Deodorantti on siis sellainen hajuste, joka ehkäisee hien muodostumista ja antaa raikkaan tuoksun. Sitä laitetaan kainaloihin. Mädäntyneen hajuinen henkesi ei myöskään auttanut asiaa, kuten ei myöskään jäykkänä sojottava elimesi eikä hikisen limaiset kätesi. Eikä ollut kiva, kun kerroit ensimmäisenä, ettet naisille tarjoa drinkkejä ja että sulla sitä vientiä riittää ja naista piisaa.

• Ei pakkeja, Kiitos.

Olen hyvä tanssittaja. Olen tanssinut v.1999 asti näihin päiviin. Osaan tanssia valssit, tangot, jivet, humpat hyvin ja olen 3 kertaa käynyt tanssikursseilla tänä aikana. Viime syksynä viimeksi. Olen siisti tyyppi, en haise, en juo ja hyvin pukeutunut. Mutta ei kuitenkaan liian näkyvästi pukeutunut. Sopivasti. Siinä Faktat.

• ihmetyttää

Et kertonut siitä miksi tangon tanssija jätti sinut lattialle, vaikka kertomasi mukaan itse halusi tanssia tangon kanssasi.Oliko hän ns. pro tanssija?

• ihmetyttää
        ihmetyttää kirjoitti:

Et kertonut siitä miksi tangon tanssija jätti sinut lattialle, vaikka kertomasi mukaan itse halusi tanssia tangon kanssasi.Oliko hän ns. pro tanssija?

Oletpa ihme heppu, kun ensin pähkäilet miksi tanssijat jättävät sinut kesken tanssin.Sitten sinua yritetään auttaa tekemällä lisäkysymyksiä, jotta valottuisi tanssikaverin käytös, niin et haluakkaan vastata, vaan toteat vain "se siitä".

• Keskinkertaista

"Olen tanssinut v.1999 asti näihin päiviin..." "...olen 3 kertaa käynyt tanssikursseilla tänä aikana".

No jopas onkin huikea tahti ollut itsensä kurssittamisessa. Itse olen käynyt lavoilla aktiivisesti vuoden pidempään ja kursseja suunnilleen tuon 3 kertaa vuosittain. Tällä osaamisella ja kokemuksella koen olevani vähän keskitason yläpuolella. Nainen voisi olla hyvä tanssija tuolla sinun kokemuksella, mutta miehen pitää viejänä osata paljon enemmän kuin mitä pelkällä kokemuksella voi oppia. Se siis vaatii paljon paljon enemmän kursseja.

• Ei pakkeja, Kiitos.

Kuule. En kysynyt oliko hän Pro-tanssija. Se siitä.

• Pähkintää

Ettei olisi herralla hygienia pettänyt? Tai ehkä nainen ei vaan tiennyt että yleensä tanssitaan 2 kappaletta peräkkäin. Ei se ole ensikertalaiselle itsestäänselvää.

• Ei pakkeja, Kiitos.

Ihmetyttää-nimimerkille Ei kiinnostanut kyseinen nainen. Mutta jätti lavalle ja piste. 1 tanssija jätti lavalle. Ei monikossa . Hanki silmälasit "Ihmetyttää-nimimerkillä kirjoittava" Oletkos joku psykiatri?;:)

• ihmetyttää

Toinen jätti lavalle ja toinen ei lähtenyt tanssimaan, eikö siinä ole monikkoa? Hanki itse silmälasit , ja tyylistäsi päätellen en enää ihmettele, että noin kävi.

• Ei Pakkeja, kiitos.

Tämä toinen oli rappusilla eikä lattialla Piste. Osta vaan lasit SOKEA !!!

• ihmetyttää

Vastauksistasi päätellen en ihmettele , että jäit rappusille ja lattialle, ja ties minne.Tanssitaitosi varmaan samaa luokkaa . . . .

• Ei Pakkeja, kiitos

Tulehan Jenkalle katsomaan rappuset ja lattiat. Tanssitaidossa ei vikaa.

• ihmetyttää

Eipä taida kannattaa. . . .

• Ei Pakkeja, kiitos

Varmasti nolottaa sinua. Otan osaa.

• ihmetyttää

Jos nolottaa, niin sinun puolestasi

• Ei Pakkeja, kiitos

Edellelliselle. Otan osaa "Nappula".

• ihmetyttää

Nyt nolottaa puolestasi entistä enemmän. . . . . . voi Sinua ressukkaa

• ap

Menipäs leikkimiseksi tämäkin keskustelu!

• Feminiinilasik

Jos pakittaja ja pakitettu vielä törmäilevät samoissa tansseissa, niin suosittelen, että pakitettu ottaa ns. härkää sarvista eli pakitettu voisi kysyä tuolta pakittajalta itseltään syytä tuohon järisyttävään pakitukseen. Mitä me muut tässä spekuloimme. No vastauksen todenperäisyyden voi toki aina kyseenalaistaa. Niin ja seuraavaksi voisimme vaikka keskustella silmälasien käytön vaikutuksesta pakitukseen /flaksiin...

• Suomi vapaa maa

Sanaa on vapaa, älä sinä yritä määräillä keskuskelunaiheita.

• joku sortti

Yritäpä nyt pyyhkiä ne unihiekat silmistäsi ja tule sitten uudelleen "määräilemään"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      81
      2621
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      51
      2590
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      68
      2543
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      74
      2443
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      41
      1960
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      49
      1872
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      105
      1779
    8. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1317
    9. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      19
      1316
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      17
      1138
    Aihe