kertoo ,vanhojakin lihoja marinoidaan ,että saadaan myynti aikaa lisää.Siksi meillä Suomessa on enimmäkseen liha marinaadissa,kun ihmiset ostaa onhan se vaivattomampi laittaa krillaten,itse lihaa ei ole ,kuin 70% lilluvaa mönjää varokaa.
Älkää ostako marinoitua lihaa.Kuluttaja lehti
4
73
Vastaukset
- meeriamanda
Olen tuon tiennyt hyvinkin kauan. Sama vaikkapa sillipurkeissa, kaloissa yleensä.
Minulle ei kelpaa toisen maustama liha, teen sen itse, riippuen mitä laija se milloinkin on.
Kahden kilsan päässä on Prisma ja upea lihatiski jokaiselle, ostan maustamattomana ja todella teen marinointiliemen ihan omasta päästäni, tai lunttaan jostain keittokirjastani omia makujani lisäten.
Joku valitti päivämme lehdessä ettei kaupungistamme saa grillattavaa lihaa enää maustamattomana, oli sitten kyse grillikylkiluista, tai kalliimmastakin lihasta...kaikki on sotkettu jonkun lihamestarin (?) maulla! Miksikö, siksi et on saatu painoa lihalle ja nostettua mausteista hintaa, hölmönähän meitä pidetään! :)) - En en
En ole ikänä ostanut minkäänlaista lihaa. Enkä tarvitse ostaa.
- Grillaaja
Ei paljoa nappaa, me ihmiset olimme aikaisemmin haaskansyöjiä jos ette tienneet.
Enemmän kiinnostaa se, että leikkeisiin tungetaan esim. kanannahkaa ja silmiä. - tii-na-...
mää marinoin tässä just illalla valmiiks huomiselle myyntiin tuoretta possun ulkofilettä ja tuoreita suikaleita mää en usko tohon vanhan lihan marinointiin kaupoissa enkä varsinkaan lihafirmoissa jotkut vaan tykkää enemmän marinoidusta lihasta kun marinoimattomasta ja tottahan se on mitä kauemmin liha on marinaadissa vaikka omatekemässäkin sitä mureempaa ja parempaa siitä tulee paistettaessa tai grillatessa eihän se kerkee muutamassa tunnissa edes maustumaan ehkä jos pitää semmoisen kahdeksan tuntia lämpöisessä pöydällä niin maku imeytyy mutta kylmässä ei kerkee millään siinä ajassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama184084Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä513864Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603373Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942848On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622688Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732648Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä972620Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1142337Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl572077Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk661981