Pääselostaja Mtv3´n urheilulähetyksiin hakusessa

Pär Pillhard

En ole koskaan ymmärtänyt mitä virkaa selostajalla on jääkiekko-ottelussa. Kaikkihan näkevät mitä kulloinkin tapahtuu. Selostajat ovat kylläkin toisinaan hauskoja kuunnella, ehkä tahattomasti hauskoja, mutta usein häiritseviäkin.

9

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyn nyt

Marja Puska,Ruuneperi,Pär Pillhard,kyllä olet ahkera,heti aamutuimaan.
      Juopon uni ei kestä aamuun,oletko Hunksikin?

• anterokarpalo

Ihan samaa olen ihmetellyt minäkin.

Suomalaiset selostajat ottavat ammattinimikkeensä liian tosissaan;)

• anteromertaranta

Onhan TV:ssä nappi, josta äänen saa pois. Putkiaivot!

• Pill Häärdi

Katso noita urheiluruudun ihmisiä. Ei ole totta.

• jykper
        anteromertaranta kirjoitti:

Onhan TV:ssä nappi, josta äänen saa pois. Putkiaivot!

Ihan mykkää kuvaa on todella mukava seurata.

Sinun ymmärrys on ilmeisesti niin rajallinen että tarvitset selostajan
        kertomaan mitä juuri telkkarista näit.

Paikanpäälle et voi mennä katsomaan pelejä jollei ole joku mukana tulkkina.

• anteromertaranta
        jykper kirjoitti:

Ihan mykkää kuvaa on todella mukava seurata.

Sinun ymmärrys on ilmeisesti niin rajallinen että tarvitset selostajan
        kertomaan mitä juuri telkkarista näit.

Paikanpäälle et voi mennä katsomaan pelejä jollei ole joku mukana tulkkina.

Osuit oikeaan. En todellakaan ymmärrä jääkiekosta mitään, mutta nyt on ollut pakko oppia, koska 5-poika haluaa aina pelata kanssani, tosin squaspalloilla ja mailoilla. On meillä joskus jääkiekkomailatkin. Isänsä on vain niin fani ja pelaa edelleen ikämies sarjoissa loistavasti.

Pojalla on tietenkin molarin (uusi sana minulle) kamppeet ja aina pitää tietää, kuka pelaaja itse olen. Muistan vain Saku Koivun. Nyt olen oppinut toisiakin, aina NHL-pelaajista alkaen. Poika tuntee kaikki pelaajat, heidän tunnuksensa, maiden liput ym. utopista.

Aluksi minulle oli ihme, kun molari meni aina puhelimeen, kun tein maalin. Selvisihän sekin, koska silloin otettiin tuomaristoon yhteyttä ja lopputulos oli varma. Hylätty maali.

Kerran huiputin molaria sanomalla;"katso punatulkku tuolla"! Silloin ei menty puhelimeen, vaan maali oli muuten hylätty. Molari muistaa ikänsä, että muualle ei vilkuilla, kun peli on käynnissä. (Ilkeä mummi)

Olen pakosta joutunut seuraamaan myös otteluita telkasta ja utopista on edelleen, koska on paitsio? Onneksi meidän peleissä ei tule sellaista.

Minulle ei todellakaan ole jääkiekko mitään, jos ei Antero Mertaranta selosta sitä ja Suomi on toisena pelaajista.

• karityni

Pojallani oli tapana pitää TV äänettömällä ja kuunteli selostusta radiosta aikoinaan, kun oli mielestään parempi selostaja radiossa.

• RosaLiiin

Tykkään, että kuvaa selostetaan.
      Kuvasta en tunne urheilijoita, urheilutoimittajat taustoittavat mukavasti pelaajia ja selostavat mitä muuta kentällä tapahtuu, kun kamera kuitenkin seuraa vain kiekollista pelaajaa.

Lapsuudessani asuin jääkiekkomontun reunalla ja ikkunasta yleensä katsottiin pelejä. Meni jokunen aika kun vasta tajusin, ettei paitsio olekkaan jonkun pelaajan nimi. Nyt tiedän mikä paitsio on.
      Olen jääkiekkofani, kuten kissanikin, joka joskus kurkistelee television taakse ja ihmettelee mihin ne mustat möykyt ruudulta oikein katoavat.

• Katsoessa televisio kuumenee ja sieltä alkaa nousta kaikenlaista tuoksua tai hajua koska kukaan ei sieltä koskaan imuroi pölyjä ennen kuin tulipalo hoitaa asian.
      Siellä kehittyy myös sähkökenttiä kuten Kissankarvalla aikaan saatu hankaussähkökipinä.
      Pahasti epäilen että Kissasi kiertää sitä miettinen: Mitä vihtua?

Minä tykkään selostuksista, muuten olisi mahdoton tunnistaa pelaajia koska he ovat jättäneet hampaansa pukukoppiin.
      Haluaisin myös selostajapariksi jonkun ämmänläyskän, sellaisen joka tunnistaa pelaajien lisäksi heidän vaimonsa/tyttöystävänsä ja kertoisi mukavia, uusia, juoruja, tulsi matseista oikein Linnanjuhlat ja naiskatsojat lisääntyisivät entistä enemmän.
      H.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      90
      7512
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      121
      6247
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4377
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      233
      3014
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2608
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      24
      1846
    7. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      178
      1395
    8. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      112
      1367
    9. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      741
    10. "Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen

Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      686
    Aihe