Olen 25 vuotias mies. Viimeisen kuukauden aikana olen alkanut miettimään vakavasti omaa mielenterveyttäni. Olen avoliitossa ja RAKASTAN yli kaiken avovaimoani ja olemme mielestäni hyvä tiimi joka kestää loppuelämämme! Mutta miksi helvetissä saan hänestä aivan käsittämättömiä ajatuksia päähäni?? Esim. olemme syömässä ja keskustelemme samalla maailman menosta niin ajatukseni sanovat että lyö häntä haarukalla kurkkuun..Vaikka en oikeasti halua edes sitä? Tänä iltana kun kävin antamassa hyvän yön suukon ja mukanani oli kynä (olin tekemässä paperihommia ja poikkesin makuuhuonesessa) ja kun halasin häntä nii ajatukseni sanoivat että lyö sillä kynällä! MIKSI IHMEESSÄ SAAN TUOLLAISIA AJATUKSIA PÄÄHÄNI? En tahdo hänelle mitään pahaa! Rakastan häntä enemmän kuin ketään muuta koskaan aikaisemmin enkä ikipäivänä haluaisi häntä elämästäni pois! Ja oon miettiny nii perkeleesti että mistä moiset ajatukset oikee johtuu? Kuukausi sitten tuli ensimmäisen kerran ja niitä tulee muutaman kerran viikossa. Pelkään kuollakseni että herään joku aamu että olen tappanut hänet unissani. Olen viikon päivät sitten käynyt lääkärillä kun epäilen olevani masentunut. Lääkäri teki beckin testin ja sen mukaan olen lievästi masentunut. Viikon päästä menen uudestaan keskustelemaan lääkityksestä yms. En kertonut hänelle näistä ajatuksista. Mutta en tiedä onko noilla mitään tekemistä tämän asian kanssa? Luonnollisestikaan en ole puhunut avovaimolleni näistä friikeistä ajatuksista vielä mitään.. Mille lääkärille tässä täytyy lähteä?
WTF? Olenko tulossa hulluksi?
4
156
Vastaukset
- Jozzuuu
Hei!
Nuo ovat ns.pakkoajatuksia.Et toteuta niitä,mutta ne ovat pelottavia ja häiritseviä. Mielenterveystoimistoon tai sano ainakin lääkärille niistä, kun oot menossa. Et ole tulossa hulluksi. Häiriöön on apua:lääkitys sekä terapiaa. Itse elänyt lapsuudesta saakka kaikenlaisten ajatusteni ja pakkotoimintojen kanssa.Koskaan en ole mitään hullua tehnyt :) tai siis vakavaa ainakaan :)
Tsempppiä! - apua löytyy
Minun miehelläni ollut noita ajatuksia nuoresta pitäen. On nyt yli 50v. Aikoinaan pelkäsi että vahingoittaa lapsia jopa.
Kyse on tosiaan pakkoajatuksista. Henkilöillä voi olla myös pakkotoimintoja, eli on toistettava tiettyjä juttuja esim tarkistaa useita kertojaettei ole levy päällä jne...tietyt jutut tehtävä tietyssä järjestyksessä ...
Työterveyslääkäri tai terveyskeskulääkäri antaa lähetteen psykiatrille. Noin meni miehen kohdalla. Terapia ehkä lääkitys paikallaan mutta hienoa, että olet itse havahtunut hakemaan apua ongelmaasi. Ei kannata pelästyttää vaimoa.
Ethän ole taipuvainen agressiivisuuteen kännissä?- välirauhan väki ry
Aloittaja, FuckinFreak on kokonaan toinen tyyppi mitä sanoo, ei 25v vaan lähes tuplasti tuo. Ihmettelen tollattia vuodatuksia, yöllä!
- FuckinFreak
Haha! Kiva kuulla olevansa viiskymppinen.. =) hankala näin netin välityksellä todistaa ikäänsä..ja miksi en sais vuodattaa sillon ku haluan? Vaikka keskellä yötä?
Niin ja takas aiheeseen: en oo kännissä riidanhaastaja..hmm..vai pakkoajatuksia..onko ne yleisiäkin? täytyy mainita työterv.lääkärille et voisko se laittaa lähetteen psykiatrille..en noista lääkkeistä kovin perusta..jos ei mikään muu tehoa nii sit voin harkita..tosin tiiä kattaako tuo meidän firman työterveyshomma psykiatria..onko sellaisen luona käyminen kallista jos omasta pussista joutuu laittaan? Onneksi noita pakkoajatuksia ei yhtenään tule, vois nimittäin alkaa haittaamaan liikaa..mikähän tuo on yhtäkkiä tuonu nuo päähäni? Stressi ja univaje on ollu kyllä aika suurta..onneksi kohta kesälomalle..tammikuusta maaliskuuhun söin roaccutanin halpisversion isotretinoin kuurin jonka haittavaikutukset ovat aika voimakkaat..joudun jättämään sen kesken kohonneiden verenrasva-arvojen takia..täytyy siitäkin aiheesta keskustella samalla sen lääkärin kanssa kun unohdin mainita siitä edellis kerralla..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi822627On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole522597Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.682543Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä742443Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl411960Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu561894Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1051779Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve221327Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko271327Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?171158