Menen pyytämään uutta verokorttia, niin ei sitä osata laskea.
Eipä ole ennen tapahtunut näin.
Käsketään vaan että seuraa, ja pistä joka kuukausi ylös, sitten vasta tule hakemaan uutta verokorttia.???-HÄH?
Luulisi että kun kaikki tarvittavat tiedot löytyvät siitä koneesta siinä pöydällä, niin muutamalla napin painalluksella olisi varmaan saatu oikean-lainen verokortti syntymään.
Ikävää että henkilö on päässyt sellaiseen virkaan joka vaatii tietyn oppimäärän, ja päässyt siitä sitten luistamaan.
Että näin Salon verotoimistossa palvellaan asiakkaita.
Sai taas tyhjän pyytämättäkin, kamala kokemus.
Tyhmä virkailija.
21
1760
Vastaukset
- kkkkkkkkkkkkpppppppp
Vielä parempi, Turussa on turha pyytää toimistosta prosentin korotusta. Ei nouse ei vaikka kuinka pyydät. Ja puhelinpalvelusta onnistui heti.
- Liisa-tyttöselle
Emme vielä elä Orwellin yhteiskunnassa, jossa isoveli valvoo kaikkea. Työnantajat tekevät 2012 alussa ilmoitukset palkoista. Sinulla luulisi olevan tieto tuloista ja ennakonpidätyksistä.
Missä kohtaa tietokoneessa on nappi, josta painetaan tulot ja ennakonpidätykset ? Kuka valmistaa ?
Kaikkia pölhöjä täällä rutisee.- evita12315?
Ei ole ongelmia ollut Salossa. Hommat hoituu kun tarvittavat tiedot mukana. Kiitos heille.
- Liisa-tyttönen
evita12315? kirjoitti:
Ei ole ongelmia ollut Salossa. Hommat hoituu kun tarvittavat tiedot mukana. Kiitos heille.
Ensimmäinen kerta oli minullekkin, kun virkailija oli sormi suussa.
- Orwell 2011
Liisa-tyttöselle
Kyseessä oli vuoden 2011 verokortti.
Kun lainan korot muuttuu, niin verokorttikin muuttuu.
Kaikkea joutuu lukemaan, kun ymmärretään asiat väärin.
- ei virkailija tyhmä
Kyllä mä ainakin sain alle viidessä minuutissa uuden kortin, kun olin laskenut siihen asti saatavat tuloni ja arvion, mitä tuleen jatkossa tienaamaan. Sehän seliviää uuden työnanatajan kanssa tehtävästä sopimuksesta...Sunhan täytyy selvittää sinne, paljonko tulet mahdollisesti tienaamaan, ei se näy mistään työkkärin servereiltä!!!
Jos sulla on pätkätöitä, niin hae päivärahaa, josta liittosi maksaa niistä, eli suhteullistat uetuetua päivärahaa.
Kyllä sun täytyy osata itsekin ilmoittaa oikeat tulosi ja muuttaa niiitä tarvittaessa. Ei sun tulosi näy mistään työkkkärin tietsikoista..käytä nyt vähänkin itse järkeäsi!!!! Oikeinko uusavuton taas asialla???- Liisa-tyttönen
Ei virkailija tyhmä.
Kaikki paprut oli, ja tulotiedotkin oli.
Kyse oli lainan koron muutoksesta, ja sitä ei virkailija osannut laskea.
Että näin.
Eipäs ollut todellakaan kyse päivärahoista, eikä mistään pätkä-töistä.
Ajattelen, että sanonko pahasti, mutta sanon vaan että aika loukkaavaa kieltä.
Mieti vähän, mitä sanot?
- äly ja väläys
Liisa tyttönen saisi pankistaan laskelman lainan koron muuttumisesta..ei verotoimisto niitä laske. Pankki ilmoittaa joka vuosi kyllä paljonko on korkoja maksettu. Kyllähän sinun täytyy itse osata laskea, tietää tai ottaa selville paljonko maksat korkoja jatkossa ja ilmoittaa se verotoimiston virkailijalle. Ei hän ole velvollinen laskemaan sinun korkosummaasi, jos ilmoitat vain korkoprosentin!!
Itse olen aina saanut hyvää palvelua ja kaikki on osattu laskea, kunhan itse osaan ilmoittaa kaikki tarvittavat tiedot. Verotoimisto näkee ainoastaan edellisen vuoden tiedot ja asiakkaalla pitää olla mukana laskelmat.
Yksinkertaisinta on odottaa, kuinka suuri on ensimmäinen muuttunut korko ja kertoa se summa loppuvuoden kuukausien summalla. Uutta verokorttia voi pyytää vaikka kuinka monta kertaa vuoden aikana...voi äly ja väläys! Näet maksamasi korot kuukausittain pankin nettipalvelusta tai tiliotteesta...- mulqvistikans
ON SE HYVÄ ETTÄ JOKU VIELÄ BYROKRAATTEJA ELÄTTELEE?
Yhteiskunnan loisia kaikki...
...kalliiksi tulee veronmaksajille! - Liisa-tyttönen
Sinulle äly ja väläys.
Tuli tieto, ja tuli vielä uusikin tieto, vein sen verotoimistoon.
Mutta virkailija ei osannut lakea veroprosenttia korttiin.
Nyt maksan isomman mukaan veroa.
Ikävää kun joutuu odottamaan että joulukuussa sitten saa takaisin v2012
Oletko itse vielä työ-elämässä mukana, kun noin kärkevästi kirpoat penkistäs ylös??
Ajatushan on varmaan se että olis ns. nollalinja, ettei tarttis maksaa, eikä saada takaisin kun verokausi päättyy.
- äly ja väläys
Mä en usko tuota juttua alkuunkaan! Olen vielä vahvasti työelämässä ja muuttanut veroprosenttiani useammankin kerran, viime kesänä esim. kahdesti ja aina se on onnistunut. Virkailija syöttää antamasi tiedot koneelle, sun pitää ilmoittaa paljonko olet tienannut alkuvuoden aikana ja paljonko tulet tienaamaan loppuvuoden aikana ja paljonko korkomenosi tulevat olemaan..thats it! Uuden verokortin olen joka kerta saanut alle viidessä minuutissa, oli virkailija sitten kuka tahansa..Kyllä tämä ongelmasi liittyy nyt johonkin muuhun kuin virkailijaan! Sulla on nyt ihan joku perusjuttu hukassa ..mulla tuo kyseinen lainakoron ( siis se summa, ei korkoprosentti! ) muuttuminen ainakin onnistui Salon verotoimistossa. En ilmoittanut sitä korkoprosenttia, van arvioidun euromäärän, jonka tulen loppuvuodesta maksamaan, samalla ilmoitin arvioidut tuloni loppuvuodesta, ei ne mitään kristallipalloja omista niillä servereillään, mistä näkisivät kaikki tiedot kyseiseltä vuodelta. Voithan sä aina yrittää www.vero.fi sivulta, saatko sitä kautta uuden verokortin, sillä sitä voi hakea nykyisin myös netin kautta ja sieltä voi laskea myös oman veroprosenttinsa. Jos se netin kautta onnistuu, niin saat postissa uuden verokortin. Kannattaa kokeilla!
Sorry, ei ollut tarkoitus ärsyttää..kirjoitin jotenkin hölmösti asiani. Mutta käy siellä www. vero.fi ja käy kertomassa, miten kävi.- Liisa-tyttönen
Äly ja väläys
Olen määkin aina saanut uuden verokortin, kun olen sitä pyytänyt.
ja kaikki on ollut oikein.
Pidät tätä Liisa-tyttöä aivan tyhmänä, silmille hypääminen on tyhmää.
Kyllä voi saada myös netin kautta uuden kortin, mutta toimiston kautta se menee heti ajan tasalle.
Annetaan vaan asian olla ja maksetaan ylimääräisiä veroja.
Ei turhista kannata ottaa hernettä nenään.
Hyvä, kun sinä edes olet tyytyväinen verotoimiston palveluihin.
Hyvää kesän jatkoa vaan sinulle.
- NO JUU..
Mkset edes yritä netin kautta?? Taitaa olla jotain muutakin kuin tietojen puutetta..
- 16+18
netin kautta kun tilaa, niin on seuraavana päivänä postilaatikossa.
- Liisa-tyttönen
16+18 kirjoitti:
netin kautta kun tilaa, niin on seuraavana päivänä postilaatikossa.
16 18.
Mitä tekee postilaatikossa verokortti, kun nehän pitää saada heti eteenpäin ne verokortit.
Nehän voi matkalla hävitä, niinkin on käynyt. - Liisa-tyttönen
NO JUU
Netin kautta ollaan yritetty.
Eikä ole tiedon puutteita.
Kaikki muut henkilöt on aina osanneet tämän asian,
minun kohdalleni sattunut henkilö ei hallinnut tämän asian hoitoa. - Liisat ihmemaassa
Liisa-tyttönen kirjoitti:
16 18.
Mitä tekee postilaatikossa verokortti, kun nehän pitää saada heti eteenpäin ne verokortit.
Nehän voi matkalla hävitä, niinkin on käynyt.Jos kyseessä on pelko siitä että posti hukkaa verokorttisi, niin jo vain ymmärrän huolesi, sattuhan niitäkin mutta jos ongelma onpi siinä että verokortti ei välittömästi lähde työnantajalle niin miksi sen pitäisi oitis siellä ollakaan - etenkin jos vaihtoehtona on se että maksat koko loppuvuoden liian korkeita veroja...itse ainakin täyttäisin verohallinnon sivuilla tiedot ja tilaisin kortin saman tien, yksi päivä sinne tänne ei luulisi olevan kuolemaksi.
Pankin sivuiltahan saat arvion lainankoroista ja itse varmaankin osaat arvioida loppuvuoden tulosi, ne kun sujautat netissä laskelmaasi, tilaat kortin ja vot; ei tarvihe kärsiä "tyhmistä" virkailijoista - eikä istua verotoimistossa, kuumahan siellä tulee näillä ilimoilla =). Rohkeesti vaan verosivuille sen sijaan että luet näitä hölmöjä vastauksia....
- v***** mikä idiootti
Mee nyt jo hakemaan vaikka pultsarilta apua, jos et mitään kautta mukamas verokorttia saa :)
- Liisa-tyttönen
V mikä v-ootti.
Sinulle vaan tiedoksi, ettei näkemättä voi ketään haukkua idiootiksi, eli pidä se herne vaan siellä omassa nenässäs!!!!!
Tiedoksi vielä, että olipa jonossa seuravakin asiakas, jolla oli myös verokortin tarve, ja arvaas kuin kävi?
Ei saanut hänkään sitä korttiaan!
Ihmisii ja vähäosaisii ne ns. pultsaritkin ovat, et paikka heillekkin pitäis täältä löytyä.
Taidatkin olla verovirkailijan puoliso, kun niin ottaa kupoliin???
Ois ollut kiva jäädä seuraamaan, että milloin tulee vaihtopelaaja istumaan ko. tuolille toimistossa, mutt ei jaksanut ottaa huumoria vastaan yhdellä kertaa enempää.
- jatti
Ei sillä ole mitään merkitystä mikä veroprosentti on, koska seuraavana vuonna ne kuitenkin tasataan.
Jos siis haluat alhaisempaa veroprosenttia, ilmoita koko vuoden tuloiksesi (jo saadut odotetut saatavat) pienemmäksi, mitä verokortissa lukee rajakohtana. Verotäti- tai setä ei voi lähteä kiistämään arviotasi ja tulostaa kiltisti uuden kortin pienemmällä veroprosentilla. En usko että ne edes tietävät kesken vuoden tuloistasi tai viitsivät ottaa selvää, vaikka suoraan valehtelisit ne todellista pienemmäksi saadaksesi pienemmän prosentin joka ei muuten onnistuisi.
Jos haluat korkeampaa prosenttia, vastaavasti nosta arviotasi.
Koska et saa suoraan määrätä omaa veroprosenttiasi, sen joutuu ilmoittamaan tuossa tulomuodossa, että suostuvat muuttamaan prosenttia. Muuten kyllä tuossa suhteessa verovirkailijan toimenkuva on tosiaan täysin turha, koska verovuotta seuraavana vuonna veronmaksu tasataan kuitenkin. - kuluja lissää
kaikki suojatyöpaikat ovat turhia,veronmaksaja kustantaa kaiken!
vastuuttomia kaikki tyynni,siis virkailijat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462