Minusta vapaaehtoistyö on erinomainen tapa saada hyvää ja arvokasta työkokemusta. Työstä ei tietenkään saa palkkaa, mutta siitä saatavan työkokemus on erittäin arvokasta ja monet yritykset arvostavat tällaista työtä, koska se osoittaa, että esim. työtön tai vajaakykyinen ihminen tekee omatahtoisesti oman alansa töitä, eikä ole alentunut esim. työelämänvalmennukseen.
Arvostan itse vapaaehtoistyötä suuresti ja olen saanut töitä tekemällä vapaaehtoistyötä. Kun onnistuin pääsemään sisälle eräisiin firmoihin, olen ollut heillä jatkuvasti töissä. Minulle on sanottu monta kertaa, että olen osoittautunut korvaamattomaksi työntekijäksi, mikä on ilahduttanut mieltä.
Olen erittäin tyytyväinen, etten alistunut koskaan TE-toimistojen työelämävalmennukseen, koska siitä ei olisi varmaan seurannut mitään hyvää. Olen kuullut kauhutarinoita ihmisistä, joita on kohdeltu julmasti väärin tällaisissa töissä, koska työelämävalmennus on rinnastettavissa orjatyöhön.
Toivon, että vapaaehtoistyöhön suhtauduttaisiin entistä paremmin ja sen merkitystä korostettaisiin esim. TE-toimistoissa ja se huomioitaisiin entistä paremmin TE-toimistossa, koska kukaan järkevä henkilö ei alistu työelämävalmennukseen, eikä suostu hyväksikäytettäväksi.
Vapaaehtoistyöstä saatava työkokemus
3
159
Vastaukset
- 1+19
Olen täysin samaa mieltä. Vapaaehtoistyön arvostusta pitäisi lisätä, koska se on arvokasta työskentelyä ja siitä saa ennen kaikkea erinomaista työharjoittelua.
- 24
Onko niitä muitakin töitä, kuin vapaaehtoisia?
- En kannata
Vapaaehtoistyötä on usein tärkeää siksi, että se antaa vapaaehtoistyöntekijälle hyvän mielen.
Muutoin se on isossa kuvassa nollasummapeliä - se mikä vapaaehtoistyönä tehdään tehtäisiin muuten valtion, kunnan tai jonkun yleishyödyllisen yhteisön rahoittamana.
En suosisi vapaaehtoistyötä Suomessa, sillä skandinaavisen hyvinvointivaltion järjestelmää se vain sotkee.
Sen sijaan esim. amerikkalaiseen, brittiläiseen ja irlantilaiseen järjestelmään se sopii paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892138Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361786- 1771329
- 231803
- 67742
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako210616- 49577
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </342532