kananmunat?

00000000000000000000

eli onko kananmunien juomisesta apua?

28

643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HepHep_

      Ei ole terveellistä juoda niitä raakana. Eikä tosiaan ole mitään erityistä hyötyä. Saat sen pöpö bakteerin pahimmassa tapauksessa, eli keitä tai paista munat keltuaisineen jos haluat kasvaa isoksi ja vahvaksi! Muista että keltuainen sisältää tärkeitä aminohappoja ja tyydyttynyttä rasvaa joka nostaa testosteroni tasoja yms. Äläkä usko näitä puheita, vain yksi muna päivässä tai kolesteroli nousee. Tämä ei pidä paikkaansa. 5munaa keltuaisineen poskeen = way to go!

    • fvtgyhnj

      No höpöhöpö taas. Olen juonut kananmunat raakana jo monta vuotta ja yllätysyllätys mitään mystistä pöpöä ei ole tullut.
      Sitäpaitsi jos keltuaisen keittää tai paistaa se härskiintyy ja silloin se ei toimi elimistössä oikein.

    • raw food

      Raakana kananmunat on kaikkein terveellisimpiä.

    • ihme ja kumma

      Raaoissa kananmunissa on ainesosia, jotka estävät tiettyjen vitamiinien ym. aineosien imeytymistä, joten miksi niitä kannattaisi syödä raakana? Sitten on vielä salmonellariski. Keitetty kananmuna on hyvämpää ja sen ravinteet imeytyvät paremmin.

      • sxdcsdc

        Miten niin on? Mitä aineita? Raakana kananmunan ravinteet säilyy paremmin.


      • df

        Salmonellariski on olematon.


    • hyviä on

      Kananmunat on kätevä ja nopea juoda raakana. Ja jos sekoittaa keltuaiset valkuaiseen niin se maistukaan enää millekään. Minä juon joka päivä kananmunia ja olen tehnyt sitä vuosikausia, en koskaan ole mitään mahavaivoja saanut.

    • näin on

      Raaka kanamuna estää tietyn sen aminohapon imeytymistä. Keitettynä paras.

    • ujyhregbgbgbgbgbgbrt

      Höpöhöpö taas. Raakana kun kananmunan juo se ja kaikki muut ravinteet imeytyvät parhaiten.

      • niinpä..

        Ei todellakaan pidä paikkansa. raa-an kanamunan aminohapoista yksi ei imeydy kunnolla.


      • 4f344
        niinpä.. kirjoitti:

        Ei todellakaan pidä paikkansa. raa-an kanamunan aminohapoista yksi ei imeydy kunnolla.

        Pitää paikkansa vain, jos syöt pelkät valkuaiset.


    • Ravintomies

      On salmonellan hankkimiseen. Ei raakaa kananlihaa eikä kananmunia missään tapauksessa!

      • Jgryilggj

        paskaa. Suomessa salmonellan saa todennäköisimmin eineksistä kuin raaoista munista.


      • Ravintokunnia
        Jgryilggj kirjoitti:

        paskaa. Suomessa salmonellan saa todennäköisimmin eineksistä kuin raaoista munista.

        Jaa? No miksi sitten kaikki viran omaisetkin sanoo, ettei raakoja kanan munia saa syödä?


      • Munat raakana jo 5v
        Ravintokunnia kirjoitti:

        Jaa? No miksi sitten kaikki viran omaisetkin sanoo, ettei raakoja kanan munia saa syödä?

        Missä niin on sanittu? Linkkiä?

        Viranomaisten mielestä myös valtava määrä vaaralliseksi tofettuja lisä-aineita on täysin turvallisia. Ei kaikkea kannata sinisilmäisesti uskoa vaan voi käyttää myös omia aivoja jos sellaiset toimii. Nyt pää pois sieltä pensaasta!


      • Ravintokunnia
        Munat raakana jo 5v kirjoitti:

        Missä niin on sanittu? Linkkiä?

        Viranomaisten mielestä myös valtava määrä vaaralliseksi tofettuja lisä-aineita on täysin turvallisia. Ei kaikkea kannata sinisilmäisesti uskoa vaan voi käyttää myös omia aivoja jos sellaiset toimii. Nyt pää pois sieltä pensaasta!

        Itse uskon ennemmin viran omaista kuin jotain nettiä tai bodareita. Kyllä ne on tutkittu ja siksi ihmisiä varoitetaan raaka kananmunista.


      • Munat raakana jo 5v
        Munat raakana jo 5v kirjoitti:

        Missä niin on sanittu? Linkkiä?

        Viranomaisten mielestä myös valtava määrä vaaralliseksi tofettuja lisä-aineita on täysin turvallisia. Ei kaikkea kannata sinisilmäisesti uskoa vaan voi käyttää myös omia aivoja jos sellaiset toimii. Nyt pää pois sieltä pensaasta!

        "Kotimaiset kananmunat eivät ole aiheuttaneet epidemioita vuoden 1995 jälkeen"

        Lähde: Evira

        http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/hygieniaosaaminen/tietopaketti/ruokamyrkytykset/ruokamyrkytyksia_aiheuttavia_bakteereja/salmonella/


      • Munat raakana jo 5v
        Munat raakana jo 5v kirjoitti:

        "Kotimaiset kananmunat eivät ole aiheuttaneet epidemioita vuoden 1995 jälkeen"

        Lähde: Evira

        http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/hygieniaosaaminen/tietopaketti/ruokamyrkytykset/ruokamyrkytyksia_aiheuttavia_bakteereja/salmonella/

        "Kyllä, raa’an kananmunan tai sitä sisältävien tuotteiden syönti Suomessa on turvallista. (21.2.2006)"


        Lähde: kansanterveyslaitos

        http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/terveys_ja_sairaudet/infektiotaudit/lintuinfluenssa/roskis/lisaa_kysymyksia_ja_vastauksia_lintuinfluenssastavanha/elintarvikkeiden_turvallisuus


      • Ruokakunnia

      • Munat raakana jo 5v
        Ruokakunnia kirjoitti:

        Lintuinfluenssa ei liity tähän mitenkään ja salmonellalinkki on valetta.

        Kuinka tyhmä ihminen voi olla? Mitä v/tun valetta? Eviran virallinen sivu. Ei voi muuta sanoa kuin että tee ihan kuten haluat. Itse aion syödä kananmunat raakana turvallisesti ja kätevästi. Faktat on lyöty pöytään ja homma on selvä! Nyt voit jäädä tänne nolaamaan itseäsi ja pyörittelemään asiaa miten päin tykkäät. Heippa!


    • näin on näreet

      Ei imeydy yksi tärkeä vitamiini raaoista kananmunista kun niissä on ainetta joka sitä blokkaa. keitettäessä tai paistettaessa tämä yhdiste hajoaa. Eikä tarkoita nyt sitä aminohappoa, joka on keltuaisessa. Keltuaisineen kananmunat nimenomaan kannattaa syödä, koska silloin aminohappokoostumus on paras ja keltuaisesta saa hyviä rasvahappoja sekä lesitiiniä(aivovitamiinia), joka estää kolesterolin haitat.

    • jmnhgbsdfbs

      Höpöhöpö taas. Juokaa vain ne kananmunat ja olkaa hiljaa.

      • hmmmmbnbgc

        Et ole lukenut tutkimuksia. Keitettynä parempi.


      • 5ujmyh6e
        hmmmmbnbgc kirjoitti:

        Et ole lukenut tutkimuksia. Keitettynä parempi.

        Tunge ne omat tutkimukses perseeseen. Juokaa ne kananmunat älkääkä kuunnelko noita trolleja.


      • Ruokakunnia
        5ujmyh6e kirjoitti:

        Tunge ne omat tutkimukses perseeseen. Juokaa ne kananmunat älkääkä kuunnelko noita trolleja.

        Ei oo mitään järkee syödä tai juoda raakaa kananmunmaa. Pahaa ja vaikka evira sanois mitä niin se on pahasta. Sen nyt sanoo prkle jo maalaisjärkikin ettei eläinkunnan tuotteita syödä raakana! Mieti nyt vähän mistä ne tulee!


      • yhnrtgberssfb
        Ruokakunnia kirjoitti:

        Ei oo mitään järkee syödä tai juoda raakaa kananmunmaa. Pahaa ja vaikka evira sanois mitä niin se on pahasta. Sen nyt sanoo prkle jo maalaisjärkikin ettei eläinkunnan tuotteita syödä raakana! Mieti nyt vähän mistä ne tulee!

        Jaha. Maitoakaan siis ei parane juoda ennenkuin se käy läpi teollisen prosessin. Hyvähyvähyvähyvähyvähyvä.


      • Ruokakunnia
        yhnrtgberssfb kirjoitti:

        Jaha. Maitoakaan siis ei parane juoda ennenkuin se käy läpi teollisen prosessin. Hyvähyvähyvähyvähyvähyvä.

        Miksi luulet pastöroinnin olevan yleinen käytäntö? Raakamaidosta saa kaikkea ikävää suolistoonsa. Sitä paitsi pohjoismainen tapa juoda maitoa aikuisiässä on joku ihan ihmeellinen jäänne. Missään muualla maailmassa ei tätä harrasteta, koska se on luonnotonta.


      • mujnyhvfr
        Ruokakunnia kirjoitti:

        Miksi luulet pastöroinnin olevan yleinen käytäntö? Raakamaidosta saa kaikkea ikävää suolistoonsa. Sitä paitsi pohjoismainen tapa juoda maitoa aikuisiässä on joku ihan ihmeellinen jäänne. Missään muualla maailmassa ei tätä harrasteta, koska se on luonnotonta.

        Hevosmiehen tietotoimiston uutisia.
        Hyvin sä vedät! Propsit siitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      251
      2053
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1238
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1055
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      122
      779
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe