Hyvä isännöintifirma Vantaa Tikkurila ?

lopen kyllästynyt

Olisko Tikkurila seutuvilla hyvää isännöintifirmaa ? Nykyinen isännöitsijä ei saa aikaan mitään, alkaa jo luotto mennä.

Mukava olisi myös kuulla mitä isännöintifirmoja ei kannata edes ajatella.

137

11158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihtoehtoja on..

      http://www.isannointiliitto.fi/hallitukselle/haeisannointia/ ja laita siihen hakusanaksi Vantaa, niin saat muutamien alueella toimivien toimistojen osoitteita.

      Muutama vuosi sitten Realia siirtyi pois Tikkurilasta ja alkoi kehittää prosessejaan, jolloin vaihdoimme isännöitsijää, kun palvelutaso meni tässä kehitystyössä nollille.

      Laadimme palvelukuvauksen, jonka lähetimme muutamille isännöintitoimistolle ja siitä valittin pari loppusuoralle. Hinta oli tietenkin yksi tekijä valinnassa, mutta palvelukuvauksessa edellytettiin toimistolta tiettyä palvelutasoa.

      Isännöitsijätoimisto Maikoski, Isännöintipalvelu Leini ja Uudenmaan Isännöintipiste ovat paikallisia ehdokkaitani. Talohallinnalla ja Realcolla on paikallinen toimisto Tikkurilassa, ja heillä on tukiorganisaatio olemassa. Realiaa en voi suositella, sillä se on liian kaukana Tikkurilasta ja palvelujen kehitysprosessi saattaa olla vielä kesken.

      Valitkaa joku paikallinen toimisto, sillä oman kokemuksen mukaan "etänä" toimiva isännöinti ei toimi. Tikkurila vajoaa hitaasti saveen, joten kiinteistöremonttien hoitoon tarvitaan jossain vaiheessa osaava isännöitsijä, joka käy paikan päällä heti kun ongelmia alkaa esiintyä;)

      • Vaihdoimme........

        "Isännöitsijätoimisto Maikoski"

        Me taas vaihdoimme pois Maikoskelta, koska hommat ei oikein hoitunut.
        Maikoski oli meidän isännöitsijä useamman vuoden, mutta kun tuli pari isompaa korjausremppaa, niin kiinnostus koordinoida asioita loppui tuolta firmalta.

        Vaihdoimme Korsosssa toimivaan Korson Koti Oy:hin, ja nyt on asiat hoituneet mallikkaasti jo parisen vuotta.


      • Tyytyväisen
        Vaihdoimme........ kirjoitti:

        "Isännöitsijätoimisto Maikoski"

        Me taas vaihdoimme pois Maikoskelta, koska hommat ei oikein hoitunut.
        Maikoski oli meidän isännöitsijä useamman vuoden, mutta kun tuli pari isompaa korjausremppaa, niin kiinnostus koordinoida asioita loppui tuolta firmalta.

        Vaihdoimme Korsosssa toimivaan Korson Koti Oy:hin, ja nyt on asiat hoituneet mallikkaasti jo parisen vuotta.

        Korson koti hyvää mutta kallis.
        Nopea palvelu ja asiallinen.


      • Vaihdoimme........ kirjoitti:

        "Isännöitsijätoimisto Maikoski"

        Me taas vaihdoimme pois Maikoskelta, koska hommat ei oikein hoitunut.
        Maikoski oli meidän isännöitsijä useamman vuoden, mutta kun tuli pari isompaa korjausremppaa, niin kiinnostus koordinoida asioita loppui tuolta firmalta.

        Vaihdoimme Korsosssa toimivaan Korson Koti Oy:hin, ja nyt on asiat hoituneet mallikkaasti jo parisen vuotta.

        Maikoski on SURKEIN mitä tiedän noin puolesta tusinasta isännöitsijöistä. Mannermaa on aivan turha kaveri eikä saa mitään aikaan. Tuhoon tuomittua huoltotoimintaa hänen välinpitämättömyytensä!!!!!
        Aivan surkea ja epäluotettava!


      • Entinenasiakas
        Vaihdoimme........ kirjoitti:

        "Isännöitsijätoimisto Maikoski"

        Me taas vaihdoimme pois Maikoskelta, koska hommat ei oikein hoitunut.
        Maikoski oli meidän isännöitsijä useamman vuoden, mutta kun tuli pari isompaa korjausremppaa, niin kiinnostus koordinoida asioita loppui tuolta firmalta.

        Vaihdoimme Korsosssa toimivaan Korson Koti Oy:hin, ja nyt on asiat hoituneet mallikkaasti jo parisen vuotta.

        Täysin samoja kokemuksia Maikoskelta, en voi suositella. Isännöitsijää ei juurikaan tavoita, kuin käymällä paikan päällä (mikäli hän sattuu olemaan paikalla). Sähköposteihin ei kannata odotella vastausta. Sama kokemus Maikosken isännöinnistä niin omasta asunnosta, kuin myös kiinteistöstä jossa työskentelen.


      • Anonyymi

        Sama Korson koti. En suosittele. Huono. Joko ei saa yhteyttä tai ei toimita kuten luvataan.


      • Anonyymi
        Vaihdoimme........ kirjoitti:

        "Isännöitsijätoimisto Maikoski"

        Me taas vaihdoimme pois Maikoskelta, koska hommat ei oikein hoitunut.
        Maikoski oli meidän isännöitsijä useamman vuoden, mutta kun tuli pari isompaa korjausremppaa, niin kiinnostus koordinoida asioita loppui tuolta firmalta.

        Vaihdoimme Korsosssa toimivaan Korson Koti Oy:hin, ja nyt on asiat hoituneet mallikkaasti jo parisen vuotta.

        Ei ainakaan Pasi Apell oy. Ylimielinen ja hoitaa vaan kaverien asiat kuntoon.


      • Anonyymi
        Entinenasiakas kirjoitti:

        Täysin samoja kokemuksia Maikoskelta, en voi suositella. Isännöitsijää ei juurikaan tavoita, kuin käymällä paikan päällä (mikäli hän sattuu olemaan paikalla). Sähköposteihin ei kannata odotella vastausta. Sama kokemus Maikosken isännöinnistä niin omasta asunnosta, kuin myös kiinteistöstä jossa työskentelen.

        Sama kokemus Maikoskesta. Huonoa palvelua suhteelliseen korkeaan hintaan. Tosin palvelu voi aina vaihdella isännöitsijästä riippuen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama Korson koti. En suosittele. Huono. Joko ei saa yhteyttä tai ei toimita kuten luvataan.

        Korson koti oy en suosittele!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan Pasi Apell oy. Ylimielinen ja hoitaa vaan kaverien asiat kuntoon.

        Taidat olla oikeassa. Ei vastata sähköpostiin, vaikka on sovittu sähköpostiasioinnista.


      • Anonyymi
        jormakoo69 kirjoitti:

        Maikoski on SURKEIN mitä tiedän noin puolesta tusinasta isännöitsijöistä. Mannermaa on aivan turha kaveri eikä saa mitään aikaan. Tuhoon tuomittua huoltotoimintaa hänen välinpitämättömyytensä!!!!!
        Aivan surkea ja epäluotettava!

        Yhdyn edelliseen sataprosenttisesti.
        Vanha herra


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korson koti oy en suosittele!

        Miksi et suosittele Korson kotia, miten se ilmenee, vähän esimerkkiä?


    • Pieni henkilöjäsen

      Isännöintiliitossa on mukana vain yritykset, jotka maksavat jäsenyydestä liiton pyytämiä hintoja että pääsevät esille. Pienemmät yritykset eivät saa riittävästi etuja hintaan nähden ja hoitavat myös oman yrityksensä taloutta järkevästi siten, että vain yksittäiset isännöitsijät ovat mukana Isännöintiliitossa henkilökohtaisina jäseninä esim. Vantaan Isännöitsijöissä. Nämä liiton alayhdistysten henkilökohtaiset jäsenet eivät tietysti pääse Isännöintiliiton listoille. Kysele isännöintiä myös pienemmistä yrityksistä, joissa omistaja on itse hommissa ja vastaa yrityksen toiminnasta.

      Muutamassa isommassa toimistossa isännöitsijöiden käyntejä tarkastuksilla taloyhtiössä on rajoitettu tai jopa kielletty, se kun vie aikaa ja on poissa "tuottavasta työstä". Kysele myös miten monta taloyhtiötä isännöitsijäehdokkaalla on hoidettavanaan, jos on esim. 20, niin mieti pariin kertaan, että olisiko meidän taloyhtiö hyvä 21. hoidettava...

      Itse olen vuosien saatossa oppinut, että isännöintiyrityksen mainostaminen on turhaa, paras tae saada lisää asiakkaita on se, että tekee työt hyvin ja naapurit kehuvat kaikille, että meidän isännöitsijä on hyvä. Parempaa mainosta ei voi saada.

      • Totta puhut

        Pieni henkilöjäsen kirjoittaa asiaa. Se on juuri niin, että kannattaa kuunnella "puskaradiota". Ihan nyrkkisääntö on kautta aikain ollut se, että agressiivista markkinointia harjoittava isännöintiyritys hakee jatkuvasti uusia asiakkaita. Syy lienee aika selvä, toisesta päästä lähtee ja toisesta tulee. Sopimukset saadaan halvalla hinnalla, mutta sitten joka liike jopa feikkiliikekin maksaa. Eli laskutusta jopa tekaistaan. Suosituksia ei myöskään tule pyytää isännöintiliitosta vaan kiinteistöliitosta, joka edustaa taloyhtiöitä. Isännöintiliitto edustaa isännöitsijöitä ja isännöintiyrityksiä. Ja kun valinnassa olette loppusuoralla, kysykää referenssejä, kysykään mahdollisesti lähitalojen puheenjohtajaien yhteystietoja ja jos niitä ette saa..... unohtakaa se tarjous.


      • Vaihtoehtoja on..

        Kovin vähän taloyhtiöt mainostavat toisilleen isännöitsijöitään. Kun edellisen kerran kilpailutimme isännöintitoimistoja muutama vuosi sitten, niin tein kierroksen lähitaloissa. Tapasin vain parin taloyhtiön hallituksen jäsentä. Siitä ei ollut apua, sillä heillä oli vielä rakentamisen aikainen isännöitsijä, joka toimi yksinään ja jolla oli toimisto jossain Helsingissä.

        Rakentajan valitsema isännöitsijä ei ehkä toimi taloyhtiön eduksi ja muutenkin saattaa firma olla mitä lie. Taloyhtiömme rakennusajan isännöitsijän tapasin viimeksi hovioikeudessa, kun taloyhtiön rahojen virheellistä käyttöä selviteltiin. Jos taloyhtiöllä on rakentajan valitsema rakennusaikainen isännöitsijä vielä toimitusjohtajana, niin olisiko harkita vaihtoa. Itse oltiin menossa tähän halpaan, mutta onneksi isännöitsijä ryssi toimissaan ja oli helppo vaihtaa parempaan.

        Jos taloyhtiö on pieni, niin tietenkin halutaan selvitä halvalla. Halpa hinta kostautuu sitten erikseen laskutettavilla töillä, koska niitä ei ole sisällytetty sopimukseen. Kannattaa lukea palvelusopimus hintaliitteineen, ennen kuin sen allekirjoittaa.

        Haastattelukierros selventää asiaa, sillä siinä tavataan henkilöstöisännöitsijä, joka tulee hoitamaan asioita taloyhtiön hallituksen ja asukkaiden kanssa. Saimme häneltä tietoa taloyhtiöistä, joita hän sillä hetkellä hallinnoi ja todettiin, että toimistolla on kapasiteettia myös varalla. Pienelle toimistolle on alkuvuosi rankkaa aikaa, sillä silloin lyhyessä ajassa on hoidettava tilipäätökset ja pidettävä yhtiökokoukset. Siinä yhden miehen toimistot ovat helisemässä..


      • Mainoksen uhri
        Totta puhut kirjoitti:

        Pieni henkilöjäsen kirjoittaa asiaa. Se on juuri niin, että kannattaa kuunnella "puskaradiota". Ihan nyrkkisääntö on kautta aikain ollut se, että agressiivista markkinointia harjoittava isännöintiyritys hakee jatkuvasti uusia asiakkaita. Syy lienee aika selvä, toisesta päästä lähtee ja toisesta tulee. Sopimukset saadaan halvalla hinnalla, mutta sitten joka liike jopa feikkiliikekin maksaa. Eli laskutusta jopa tekaistaan. Suosituksia ei myöskään tule pyytää isännöintiliitosta vaan kiinteistöliitosta, joka edustaa taloyhtiöitä. Isännöintiliitto edustaa isännöitsijöitä ja isännöintiyrityksiä. Ja kun valinnassa olette loppusuoralla, kysykää referenssejä, kysykään mahdollisesti lähitalojen puheenjohtajaien yhteystietoja ja jos niitä ette saa..... unohtakaa se tarjous.

        Kannttaa myös tutkia isännöitsijän taustaa. Kuinka pitkäaikaisia
        asiakassuhteita taloyhtiöihin. Ja tietysti kannattaa tutkia myös miten
        ko. taloyhtiöt on hoidettu ja onko niiden talous kunnossa. Eikä pidä
        unohtaa tiedustelua Käräjäoikeuden kansliasta - onko yritys siellä
        tuttu.


    • lkdölkf

      Ei ainakaan js-audit , tosi paska ja kallis.

    • Hommat pelaa

      Meillä kilpailutettiin isännöinti parisen vuotta sitten, kun ex-isännöitsijä (1-miehen firma) sai solmuun taloyhtiön vastikereskontrat ja pöytäkirjojakaan ei saatu, ei edes pyytämälläkään. Kilpailussa muiden ylitse nousi pari yritystä ja oltaisiin ehkä valittu Leini, mutta ei uskallettu ottaa enää toista 1-miehen yritystä, koska aiemmat kokemukset yhden miehen yrittäjistä oli huonot. Meillä valituksi tuli Tikkurilan Realco. Ehkä vähän aikaista antaa arvioita vielä näin lyhyellä eli alle 2 vuoden kokemuksella, mutta ainakin tällä hetkellä ollaan oltu ihan tyytyväisiä. Siellä hommat pelaa ja pöytäkirjatkin valmistuvat jo kokouksen kuluessa. Meillä aiemman isännöitsijän aikana kevään yhtiökokouspapereihin kerättiin nimiä vielä joskus jopa seuraavana syksynä.

      • Vaihtoehtoja on..

        Kun näitä nimiä alettiin mainita, niin valitsimme Maikosken ja hyvin yhteistyö on sujunut. Korjausprojektikin meni hyvin. Ulkopuolinen valvoja on välttämätön korjausprojekteissa. Maikoski on toiminut sovitulla ja odotetulla tavalla.

        Realco olisi tarjonnut isännöintiään Malmin konttorilta käsin ja muutenkin he olivat keskittyneet sillä hetkellä toimintaprosessiensa kehitykseen. Emme halunneet olla tässä prosessissa mukana, sillä olimme olleet juuri pari vuotta entisen isännöinnin prosessikehityksessä kärsivänä osapuolena.

        Leini oli mukana aikaisemmassa kilpailuttamisessa muutama vuosi aikaisemmin. Leinin tapauksessa isännöitsijä kertoi, miten hallituksen pitää toimia. Nämä yksipuoliset "pelisäännöt" eivät tietenkään sopineet meille, joten lyhyeksi jäi se tapaaminen. Myös meitä arvelutti se, ettei varamiehisyydestä ollut vakuuttavaa tietoa?


      • nietniet
        Vaihtoehtoja on.. kirjoitti:

        Kun näitä nimiä alettiin mainita, niin valitsimme Maikosken ja hyvin yhteistyö on sujunut. Korjausprojektikin meni hyvin. Ulkopuolinen valvoja on välttämätön korjausprojekteissa. Maikoski on toiminut sovitulla ja odotetulla tavalla.

        Realco olisi tarjonnut isännöintiään Malmin konttorilta käsin ja muutenkin he olivat keskittyneet sillä hetkellä toimintaprosessiensa kehitykseen. Emme halunneet olla tässä prosessissa mukana, sillä olimme olleet juuri pari vuotta entisen isännöinnin prosessikehityksessä kärsivänä osapuolena.

        Leini oli mukana aikaisemmassa kilpailuttamisessa muutama vuosi aikaisemmin. Leinin tapauksessa isännöitsijä kertoi, miten hallituksen pitää toimia. Nämä yksipuoliset "pelisäännöt" eivät tietenkään sopineet meille, joten lyhyeksi jäi se tapaaminen. Myös meitä arvelutti se, ettei varamiehisyydestä ollut vakuuttavaa tietoa?

        Jes, Leinillä on omat pelisäännöt. Toimii, jos hallituksessa on jeesmiehiä. Yleensä on.


      • mitta täynnä

        Realco 2v täynnä huomaat miten huono ja paska yhtiö


    • Lypsettävät

      Lähdemme pois Maikoskelta heti kun pääsemme. Laskutus pelaa muu ei.

      • herra22

        Painostamalla toimi kaikki!


    • H Moilanen

      Maikosken isännöinti on ällistyttävää. Hallituksessa oli puhetta HSY:n lasinkeräyksestä. Ihmettelimme, miksi emme saaneet astioita vaikka naapureihin tuli jo lokakuussa. Marraskuussa hallituksen kokouksessa isännöitsijä asiaa kysyttäessä ilmoitti, että astiat tulevat Lassila&Tikanojalta! Mihinkään päätökseen ei voi luottaa ja kaikki kestää, kestää, kest......

      • Vaihtoehtoja on..

        Älä ihminen hermostu... Seuraavan viestin pvm on 14.10.2013. lasin ja metallinkeruun pitää olla kunnossa vuoden 2014 alussa.

        http://www.hsy.fi/ajankohtaista/uutisarkisto/2013/Sivut/hsy_jakaa_15000_lasin_ja_metallin_keraysastiaa_kiinteistoihin.aspx

        "Astioiden jakelua varten olemme tehneet sopimuksen neljän eri urakoitsijan kanssa”, logistiikkapäällikkö Juho Nuutinen kertoo.

        Ei riitä, että astiat jaetaan, vaan taloyhtiönne jätekeruuta hoitava L&T tuo astiat siinä vaiheessa, kun lasin- ja metallinkeräyksen sopimukset ovat kunnossa ja kun se sopii heidän keruuohjelmaansa. Lasia ja metallia ei kerätä edes joka viikko, vaan keruuväli saattaa olla 6-8 viikkoa. Taloyhtiössämme uudet laatikot eivät mahtuneet, joten poistettiin toinen paperinkeruun laatikko ja tihensimme paperinkeruuta. Homma toimii taas.

        http://www.hsy.fi/jatehuolto/esitteet_vierailut_koulutus/Sivut/esitteet.aspx tilasin jätehuoneen seinälle lajittelujulisteet ja osa niistä oli maksullisia, mutta ne ovat hintansa väärtejä. Hallitus osaa varmaan hoitaa julisteiden tilauksen ihan itse?


    • Näin meillä

      Jos L&T hoitaa keräyksen ei esitteitä saa HSY:ltä. Nehän on 2 eri firmaa. L&T toimitti astiat vasta marraskuussa. HSY toimitti jo lokakuun alussa astiat kiinteistöihin, koska niiden jakelu (4 eri firmaa) hoidettiin hyvin.

      • Vaihtoehtoja on..

        "HSY toimii yli miljoonan asukkaan seudulla jätteiden keruun ja käsittelyn järjestäjänä". Mielestäni tämä on ymmärrettävä niin, että HSY vastaa koko pääkaupunkiseudun jätteiden käsittelystä neljän urakoijan palveluin ja on HSY:n etu, että kaatopaikoille tuotavat jätteet on lajiteltu asiallisesti. Sitä varten nuo julisteet on tehty. Jos ei halua niitä ilmaiseksi tilata HSY:ltä kestävälle A3-kokoiselle muovipintaiselle materiaalille painettuna, niin ainahan ne voi tulostaa vaikkapa A4-kokoisina paperille.

        http://www.hsy.fi/jatehuolto/esitteet_vierailut_koulutus/Sivut/esitteet.aspx lomakkeella tilasin tarvittavat julisteet ja Editalta muutamia maksullisia versioita, jotka sitten laskutin taloyhtiöltä. L&T on meilläkin hoitamassa keräilyt, eikä sieltä kukaan käy ohjeita laittamassa roskahuoneiden seinille. Kyllä ne voi itsekin hoitaa paikalleen, vaikkapa hallituksen pj:n toimesta.

        Taloyhtiöiden yhteistyö on aina paikallaan, joten tilasin samalla julisteet muutamalle naapuriyhtiöllekin. Niitä toimitetaan max. 2 kpl/juliste/taloyhtiö, ja ne tuli yhdessä paketissa postin kautta. Laitettiin roskahuoneisiimme vielä kunnon ledivalot, kun niistä tuli lajittelukeskukset. Ei tartte asukkaiden enää pimeässä lajitella roskiaan..


      • kkkkk1

        L&t aikaa vaikea saata palvelua


    • Leini

      Isännöinti Leini ei toimi. Tämähän on yhden miehen firma ja Leini 1. jättää sovittuja asioita tekemättä 2. jos kyseessä on vaikea asia, yrittää ratkaista asian huutamalla. Emme suosittele ja olemme vaihtamassa Leinin pois.

      • Hyiiiiii

        Leini kamala !


    • JepJepJepJipii

      HSY on kilpailuttanut ja valinnut urakoitsijan lasin ja metallinkeräykseen. En muista mikä. L&T vei taas isännöitsijät .... jonka päätteeksi tarjottiin tietääkseni centin halvempaa sopimusta kuin HSY:n sopimus. No, pääsipä taloyhtiö centin halvemmalla mutta ihmettelen miksi joku isännöitsijä toimisto vaivautuu vaihtamaan keräys firman centin takia ? (jos tämä tarina pitää paikkaansa).

      Siinä teille uusi isännöitsijätoimisto:

      http://www.isannointivelho.fi/

    • Vantaa1

      Realco varasti yhtio rahoja laskutivat turhaa
      Mukaa ostettu tavaroita mutta oikestaan ei mitä!
      Jos piti hoitaa asia 2min puhelu lasku oli vähen yli 1000€
      En suositele

      • Katuva

        Sama meilä raha hävis kun realco oli
        En kanssa suosittele


      • Tiksi

        Sama ongelma oli meien talossa raha hävis kun realco oli isännöitsijä.


    • Tanja10

      Realco on uskomattoman laiska ja huono toimisto. Isännöitsijät vaihtuu koko ajan ja vastauksia ei saa mihinkään. Täytyy tosiaan tarkistaa kirjanpito js kerran rahaa on hävinnyt... En suosittele kyseistä toimistoa.

    • KKK2014

      A-Luottoisännöinti Oy on pätevä, suosittelen. Homma toimii.

      • Kannattiko mainostaa

        Tämä lienee maksettu mainos? A-Luottoisännöinti on perustettu vasta reilu vuosi sitten eikä yhdelläkään taloyhtiöllä ole kokemusta siitä, miten homma lopulta toimii. Oma kokemukseni on, että tämän tyylisiä firmoja tulee ja menee. Kun firman toiminta on lähes kokonaan yhden miehen varassa, niin kannattaako suositella?


      • hippa23

        A-luottoisännöinnistä pelkästään huonoja kokemuksia, ei voi suositella.


      • 92ab9577abcdefg
        hippa23 kirjoitti:

        A-luottoisännöinnistä pelkästään huonoja kokemuksia, ei voi suositella.

        A-Luottoisännöinti on aivan kamala, ei anna mitään tietoja osakkaille ja huutelee suureen ääneen kokouksissa. En suosittele missään tapauksessa, laskutus toimii, mutta ei mikään muu.


      • Saana1977
        92ab9577abcdefg kirjoitti:

        A-Luottoisännöinti on aivan kamala, ei anna mitään tietoja osakkaille ja huutelee suureen ääneen kokouksissa. En suosittele missään tapauksessa, laskutus toimii, mutta ei mikään muu.

        Mies on hullu! Entinen Huumeitta ry.n toiminnanjohtaja. Maksaa jopa mustaa rahaa talonyhtiön miehelle! Saanut potkut Länsimäestä.


      • Kale58

        Ei voi suositella Luottoisännöintiä missään nimessä. Hyvä puhumaan omasta erinomaisuudestaan, mutta hoitaa asioita diktaattorimaisesti ja hänen kanssaan hyvin vaikea tulla toimeen.


      • Anonyymi

        Ei ole luottoa ei. Nimi on irvikuva toiminnasta.
        Keravalla jäljet tuoksuvat ja maa paloi jalkojen alta.
        Oli pakko siirtyä äkkiä Vantaalle.
        Kiertäkäähän kaukaa.


      • Anonyymi

        Yhtiötä ei enää ole, tämän keskustelun voi poistaa.


    • kysyn vaan

      A-Luottoisännöinti toimipaikka Kerava, joten mitä järkeä. Kuka haluaa matkustaa asioimaan Keravalle, kun isännöitsijälle tulee asiaa?

      Lisäksi "Toimisto / asiakaspalvelu on avoinna ma-to klo 10-11 ja 13-15 sekä muina aikoina sovitusti." LÄHDE:luottoisännöinnin sivut

      • KKK2014

        Jokainen yritys on joskus ollut pieni ja nuori. On helppoa dissata kaikki toimijat, paljon haastavampaa tai vaikeampaa on kertoa että mikä toimii.

        Monissa taloyhtiöissä on turha ottaa ulkopuolista isännöitsijää, vaan homma voidaan hoitaa osakasisännöintinä, varsinkin jos osakkaat ovat valmiiksi päättäneet, että isännöinti ei tule toimimaan.

        Mielpiteitä on monia, jokaisella on omansa.


      • Aina ei onnistu..
        KKK2014 kirjoitti:

        Jokainen yritys on joskus ollut pieni ja nuori. On helppoa dissata kaikki toimijat, paljon haastavampaa tai vaikeampaa on kertoa että mikä toimii.

        Monissa taloyhtiöissä on turha ottaa ulkopuolista isännöitsijää, vaan homma voidaan hoitaa osakasisännöintinä, varsinkin jos osakkaat ovat valmiiksi päättäneet, että isännöinti ei tule toimimaan.

        Mielpiteitä on monia, jokaisella on omansa.

        Kaksi kokemusta harrastelijatason isännöinnistä, kun isännöintikuluissa haluttiin säästää:

        Ensimmäinen isännöitsijä oli liian tuttavallinen ja avulias. Kun joku asukas tarvitsi vastikkeen maksulle lisäaikaa, niin sitähän sai kun vain mainitsi siitä isännöitsijälle. Kassatilanne meni heikoksi, kun vastikkeita ei maksettu ajallaan. Myös saunavuorojen jako meni tuttava -periaatteella.

        Seuraavaksi palkattiin isännöitsijä-talonmies: Tuloksena oli melkein täysi tuho, sillä "parisuhteen kariutuminen" ryyppyputkineen aiheutti sen, että taloyhtiön kirjanpito oli vain kasa kuitteja kenkälaatikossa. Oli melkoinen työ saada kirjanpito valmiiksi tilinpäätöstä varten, eikä se ollut edes halpaa hommaa, kun jouduttiin käyttämään apuna ulkopuolista asiantuntijaa. Luotettiin liikaa isännöitsijän lupauksiin, eikä valvottu tarpeeksi hänen puuhiaan.

        Näiden opetusten jälkeen asioita on hoitanut ammatti-isännöitsijä, ja hänen ohjauksellaan on viety läpi suuriakin korjausprosesseja. Harrastelijan hoitoon ei kiinteistön suuria korjaustöitä voi jättää.

        Pienet yhden miehen yritykset ovat hankalia, kun mikään aika ei tahdo sopia, kun kalenteri on jo täynnä. Kerätään liikaa asiakkaita ja työpäivä menee ajeluksi kokouksesta kokoukseen. Kun isännöitsijä juuttui ruuhkaan, niin hän saattoi myöhästyä vajaan tunnin ilman kummempia selityksiä. Nyt isännöitsijä on muutaman minuutin ajomatkan päässä taloyhtiöstämme ja on tavallisesti paikalla jo varttitunnin ennen kokouksen alkua. Ehditään käymään läpi muitakin asioita ennen kokousta...


    • ei vastaa kun pyydän

      vav.isännöintiä en suosittele .valitettu monesti monetakin mutta ei tapahdu mitään.

    • kokemuksella3

      A-Luottoisännöinnistä on minullakin samoja (huonoja) kokemuksia kuin nimimerkillä LLL2014. Pohjois-Vantaalla on myös Uudenmaan Tili ja kiinteistötieto, jossa on kokenutta henkilökuntaa ja hommat toimii nopeasti.

      • HöpHöpTrolli

        Uudenmaan Tili- ja kiinteistötieto? Pelkällä tiedolla ei saa mitään aikaan, tarvitaan paljon muutakin. Ihmettelen, että mitä tarkoittaa kokenut henkilökunta (venäjällä on sossu henkilökunta, muilla nykypäivänä henkilöstö).
        Hommat toimii nopeasti on ihan järjetön jo lauseena, kertoo hyvin arvioijan trollauksesta. Itse en ole kuullut mitään hyvää Uudenmaan Tili- ja kiinteistötiedosta, liekö edes totta mitä esität. En ainuttakaan positiivista palautetta..., hyvä yritys, olikohan puhdas mainos?


      • Joopajoo666

        Itse omistaja kommentoinut, yrittää saada lisää asiakkaita?


    • Asioista perillä

      Tanja10: "Realco on uskomattoman laiska ja huono toimisto. Isännöitsijät vaihtuu koko ajan ja vastauksia ei saa mihinkään...."

      Vai niin...?

      No meidän talossamme isännöitsijänä on Tikkurilan Realcosta isännöitsijä JN, joka kerran kertoi että hän tuli 5 vuotta sitten ko. toimiston palvelukseen, ja että hänen aikanaan ei ole ketään lähtenyt talosta pois. Se muuten pitää paikkaansa, T: Erään talon hallituksen puheenjohtaja ja erittäin tyytyväinen asiakas

    • Kerran kokeillut

      Uudenmaan tili- ja kiinteistön on ihan roisto isännöintifirma, en suosittele. Asiantuntemuksesta ei mitään tietoa, pelkkää aiheetonta laskutusta.

    • Maksettiin turhasta

      Maikoskella perusisännöinti toimii, mutta kun pitäisi ryhtyä hommiin ei toimi mikään. Jos tekevät virheen eivät myönnä. En suosittele

      • Topihopi

        Yhdyn edelliseen, kiertäkää kaukaa!!!!


      • Anonyymi

        Paras kiertää Maikoski todella kaukaa. Sen yrityskulttuuriin kuuluu jättää asiat hoitamatta.


    • Pari hyvää

      Hei,

      Seppo Uotila ja Keravan Kiinteistöpalvelu ovat tosi päteviä. Ovat ahkeria ja kokeneita, sekä korkea työmoraali. Arvostan niiden henkilöstöä, taattua laatua.

      • taloyhtiön_parhaaksi

        Kiitos tästä palautteesta! Tikkurila on valitettavasti meidän mielestä liian kaukana, mutta hyvää palvelua voimme toki taata Vantaan puolelle - mutta vähän lähemmäs.


      • vastuuntunnollinen

        Oli taas omaa mainostamista! Keravan Kiinteistöpalvelusta on erittäin negatiivista kokemusta. Isännöitsijä tulee yhtiökokouksiin ilman papereita, osakkaat eivät saa tietää mistään mitään, kysymyksiin ei vastata, eikä hallituksen jäsenille anneta mitään tietoa, vaikka hallitus sitä pyytää. Yhtiö lähettää asiattomia laskuja ja isännöitsijä uhkailee kaikenlaisilla toimenpiteillä. En suosittele kenellekään sellaista isännöintitoimistoa, joka ei suostu vastaamaan osakkaiden kysymyksiin oman talon taloustilanteesta ja tulevista kustannuksista!


      • Varmastiasiantietävä
        vastuuntunnollinen kirjoitti:

        Oli taas omaa mainostamista! Keravan Kiinteistöpalvelusta on erittäin negatiivista kokemusta. Isännöitsijä tulee yhtiökokouksiin ilman papereita, osakkaat eivät saa tietää mistään mitään, kysymyksiin ei vastata, eikä hallituksen jäsenille anneta mitään tietoa, vaikka hallitus sitä pyytää. Yhtiö lähettää asiattomia laskuja ja isännöitsijä uhkailee kaikenlaisilla toimenpiteillä. En suosittele kenellekään sellaista isännöintitoimistoa, joka ei suostu vastaamaan osakkaiden kysymyksiin oman talon taloustilanteesta ja tulevista kustannuksista!

        Tämä ei kerro Keravan kiinteistöpalvelusta vaan jostakin toisesta yrityksestä. Ei pidä paikkaansa.


      • Ex-asukas

        Keravan Kiinteistöpalvelusta vain hyvää sanottavaa 10 v ajalta. Asiat hoitui hyvin ja asiallisesti ja ystävällisesti. Toki meillä oli kyllä hyvä hallituskin, sille osa kiitoksesta varmasti.


    • Jo oli aikakin
    • lokakuu 14

      Meillä ainakin on toimiiva isännöinti, oimisto on tili ja kiinteistötieto. Oltu asiakkaana yli 10 vuotta. On kokeneet ihmiset ja aina saa kiinni kun on tarvis. Halpa perushinta ja lisäveloiukset on yleensä peruteltujakin

    • Radair5

      Isännöintitoimisto Maikoskesta kannattaa pysyä kaukana. Palvelu on kaikin puolin töykeää, asiakaspalveluun saa jonottaa ja isännöitsijöitä ei tavoita millään tavalla. Mitään suoria yhteystietoja ei löydy esim. kotisivuilta. Isännöitsijät eivät vastaa myöskään sähköposteihin tai soittopyyntöihin. Vasta, kun jaksaa monta tuntia yrittää putkeen soittaa, saattaa vastauksen saada. Mitään taloyhtiön korjaustarpeita ei viedä eteenpäin ja ainoa aktiivisuus on vuosittainen yhtiökokous, jossa isännöitsijä käy kääntymässä. Järjestyshäiriöihin eivät myöskään puutu. Meidän taloyhtiön isännöitsijä on muutamaan asiaan vastannut mm. lauseilla "en jaksa kävellä arkistoon", "ei noita takuuajan korjauksia kukaan tee kuitenkaan" ja "en soita osakkaille, ei kuulu työhöni".

      • asiakassss

    • hallituksen jäsen

      JS-Audit Hakunila ÄLKÄÄ IHMEESSÄ MENKÖ niiden ns. asiantuntemuksen lumoihin. Kallis ja häikäilemätön laskutus!!! Kaikesta laskuttivat enempi kuin oli sopimuksessa sovittu .Kuulemma töitä ei voinut tehdä ellei ko. työtä tehnyt vaikka olikin ylimääräisesti laskutettava. Kun kysyin, miksi olivat tarjouksen laatineet ilman ko. pakollisia eriä (hinta oli "linjassa muiden kanssa") sanoivat, etteivät olisi muuten päässeet sisään. HUH- karmea kokemus. Ihan otimme lakimiehen tätä selvittämään, mutta on niin kieroa touhua JS:n puolelta kun veli on asianajaja, ettei kannattanut riittävien todisteiden puutteessa lähteä käräjöimään.

      Aivan karmea huijarifirma!

    • pettynyt 7

      js -audit hakunila täysin roistofirma keksii mitä merkillisempiä töitä jota laskuttaa

    • havukoski

      Minäkin yritin täältä etsiä hyvää itä-vantaan isännöinti firmaa. Mut ei niitä varmaan ole jos , kaikki vaan kertoo huonoja kokenuksista. Kysyn nyt tietoja korsonkodilta ja kiinteitötiedolta. Terv. Havukoskelainen.

      • Eihyvänenaika

        Kiinteistötiedon kanssa saattaa mennä nykyistä vieläkin heikompaan... heh, heh.


      • EITAAS333

        Et kai tosissaan kysynyt kiinteistötiedolta, joku taas kuskasi...


    • Eisellaistaole

      Hyvä??? Eihän tästä maasta enää sellaista löydy. Vanhat patut, jotka olivat isännöitsijöitä ja pitivät hoitamiensa yhtiöiden puolia, ovat manan mailla. Nyt on tilalla kaikenlaisia helppoheikkejä, jotka ajattelevat vain itseään ja omaa toimeentuloaan vähät veisaten siitä, miten taloissa menee. Lukekaan näitä vietiketjuja, monessa kerotaan isännöitsijän vain kusettaneen asiakastaan mm. lumelaskutuksella!!

    • Pyövelixxx

      Yhden huonon tiedän. Kaikki työntekijät on jo lähtenyt kiitämään. Ei ole ko firma enää kauaa taakkana alalle.

    • Aajankohtainen

      Asia on tapetilla kohta, joten vanha keskustelu käyttöön. Mitkä isännöintifirmat Tikkurilan seudulla on syytä jättää tarjouskyselykierroksella väliin?

      • Retyou

        Kyselkää naapuritaloyhtiöiltä kokemuksia isännöitsijätoimistoista. Laatikaa riittävän hyvät tarjouspyynnöt, jossa määrittelette tarkkaan mitä haluatte ja odotatte isännöinniltä, valitkaa isännöitsijä, jolla ei liikaa kohteita, riittävästi kokemusta ja osaamista, referenssit ja talous kunnossa.


    • älyhoi1111

      Muistakaa valita se kaikkein halvin. Mieluiten sellainen toimisto, jolla on ainoastaan teidän talonne hoidettavana.

    • Radair00

      Meidän taloyhtiössä hoitaa isännöintiä Maikoski ja huonompaan yritykseen en ole koskaan törmännyt. Mitään lakisääteisiä asioita ei vaivauduta hoitamaan. Asiakaspalveluun pääsee vasta pitkän jonotuksen jälkeen ja palvelu on aina yhtä töykeää, eivätkä myöskään tiedä asioista ikinä mitään. Isännöitsijöille suoria numeroita ei anneta. Mikäli tilaat asiakirjoja heiltä, toimitusajat ovat pahimmaltaan olleet viikkoja ja hinta heitetään papereille aina hatusta. Esimerkiksi isännöitsijätodistuksen hinta on ollut viimeisen vuoden aikana kysyessä neljä kertaa eri, vaikka samasta paperista samaan tarkoitukseen on ollut kyse.

      Olemme myös ilmoittaneet isännöintiin kaikki tekemämme remontit huoneistossa vastuunjakotaulukon mukaisesti. Yhtäkään näitä ei ole kuitattu edes vastaanotetuksi tai kirjattu isännöitsijätodistukseen. Valvojia ei töille vaadita, eikä kukaan ota vastaata tätä kautta taloyhtiön remontteista. Isännöitsijä ei ollut mm. kertonut meidän taloyhtiön hallitukselle mitään löydetystä kosteusvauriosta. Isännöitsijältä on turha odottaa vastausta sähköpostiin, asiakaspalvelu vastaa mitä lystää. Autopaikkojenkin hoidon osalta yhdellä sihteereistä on jonotuslista ja toisella ei > eli autopaikan saaminen on täysin siitä kiinni, kuka vastaa puhelimeen. Jotenkin outoa saada vastaus "en jaksa" tai "ei nyt ole aikaa" palveluihin, jotka pitäisi olla itsestään selvyyksiä isännöintimaksua maksettaessa.

      Olen paljon työni puolesta tekemisissä eri isännöintifirmojen kanssa ja yhtäkään tällaista tapausta ei ole vastaan tullut. Pääsääntöisesti on vain hyviä kokemuksia isännöitsijöistä (nyt Maikosken paska firma poislukien).

      • Anonyymi

        Joku ei näköjään tykkää Maikoskesta. Meillä on ollut kyseinen yritys käytössä pitkään. Yhden kerran jouduimme vaihtamaan toimiston henkilöisännöitsijää mutta tuon ainoan tapauksen lisäksi ei ole ollut ongelmia pariinkymmeneen vuoteen.

        Lakisääteisten asioiden jättäminen tekemättä on aika kova syytös ja vaatisi yksilöintiä ollakseen uskottavaa.


    • lopenkyllastynyt

      Olen viestiketjun aloittanut ja olemme vaihtaneet taloyhtiömme isännöintitoimistoa. Kiitos kaikille hyvistä vastauksista. Hyviä vinkkejä annoitte.

      Nyt kun on jo kokemusta uudesta isännöintitoimistosta voin jo vertailla entistä ja uutta. Vanhassa ja uudessa on/oli hyvää ja huonoa.

      Edellinen isännöitsijä ei saanut mitään aikaan, uusi isäänöitsijä saa aikaan ja toimii nopealla aikataululla. Tämä asia parani siis vaihdon myötä.

      Vanhassa asiakaspalvelu toimi, nykyisessä ei toimi ollenkaan. Nykyisen asiakaspalvelu on "aatamin aikaista" kaukana tämän päivän toimintamallista. Asiakaspalvelu huononi uudessa.

      Mitä tästä opin. Isännöintitoimistot eivät kehitä toimintaansa kokonaisvaltaisesti. Ei riitä että on hyvä isännöitsijä jos asiakaspalvelu ei toimi. Asiakkaat edellyttävät molempien asioiden toimivan.

    • Asiakaspalveluakiitos

      Meillä taloyhtiössä myös Leini ja aivan uskomatonta kohtelua asiakkaita, taloyhtiötä ja asioiden hoitamista kohtaan. Sovitaan kolmannen osapuolen kanssa tapaamisia asukkaan kotiin, sopimatta asukkaan kanssa yms. Ja myöskin tuo kokemus huutamisesta jos asiat eivät keskustelemalla onnistu.

    • Tiksivantaa

      Leini myös meidän taloyhtiössä ja täytyy sanoa, ettei mitään valittamista ole. Hoitaa asiat jämptisti ja tosiaankin ei aina kuuntele "mummeleiden ja pihapoliisien" kitinää, joka mielestäni on hyvä ominaisuus. Jos isännöitsijä ottaa tosissaan nämä tyhjästä kitisijät ym. , niin hän ei silloin toimi taloyhtiön hyväksi.

      • Yhdistyminen

        Leini yhdistyy Maikoskeen 01.07.2016. Paraneeko palavelu?


      • 17456

        Ei yhdisty vaan Maikoski osti leinin


    • Nloijo

      Ei yhdisty vaan Maikoski ostaa leinin tai toisinpäin leini myy maikoskelle.

    • timotei88

      Kyllä löytyy hyvä isännöitsijä. meillä on tuo Kiinteistötieto ja kaikki on pelannut n 8 vuotta, siis korsossa.

    • jesper2016

      Niin meilläkin-kaikki toimii.

    • Nomoreshit

      Älä missään nimessä valitse maikoskea. Umpisurkeaa toimintaa siellä. Laita rahasi muualle saat jotain vastinetta rahallesi. Maikoskella ei toimi mikään.

    • Grayhair

      Luottoisännöinti Kerava, kiertäkää kaukaa

      • Luotontarvitsija

        Suositeltavaa on kiertää kaukaa, ellei tavoitteena ole asumiskustannusten nousu.


    • Pedanttivalinta

      Uusi raikas yrittäjä on aloittanut Vantaalla. Alalta yli 20-vuoden kokemus. www.asuntomaisteri.fi

      • Olikohan_tämä_mainos

        Hienoa, firma on ollut pari kuukautta pystyssä ja on aloittanut toiminnan raikkaasti? Miten www.asuntopartnerit.fi liittyy tähän firmaan? Firman henkilökunnasta ei ole muuta tietoa kuin yhden henkilön nimi ja kännykkänumero? On vaikeaa myydä isännöintipalveluja Tikkurilaan Vantaan itäkulmalta?


      • Luottamuspula

        Asiakaspalvelu0Ei vastata soittopyyntöihin tai luvattua soittoa ei kuulu ylimielistä.


      • Anonyymi
        Luottamuspula kirjoitti:

        Asiakaspalvelu0Ei vastata soittopyyntöihin tai luvattua soittoa ei kuulu ylimielistä.

        Asuntomaisterissa palvelun laatu on selvästi heikentynyt viime aikoina. Jokin aika sitten asiat sujuivat vielä hyvin, mutta nyt tällä hetkellä yrityksen toiminta ei vastaa nettisivuille kirjoitettuja korulauseita. Asiat eivät edisty. Kaikki laitetaan koronaviruksen syyksi. Puheluihin ja viesteihin ei enää vastata, tai jos vastataan, vastaus on ympäripyöreää eikä vastata siihen mitä on kysytty. Aikaisemmin homma toimi paremmin. Nyt en edes tiedä kuka on meidän talon isännöitsijä tällä hetkellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuntomaisterissa palvelun laatu on selvästi heikentynyt viime aikoina. Jokin aika sitten asiat sujuivat vielä hyvin, mutta nyt tällä hetkellä yrityksen toiminta ei vastaa nettisivuille kirjoitettuja korulauseita. Asiat eivät edisty. Kaikki laitetaan koronaviruksen syyksi. Puheluihin ja viesteihin ei enää vastata, tai jos vastataan, vastaus on ympäripyöreää eikä vastata siihen mitä on kysytty. Aikaisemmin homma toimi paremmin. Nyt en edes tiedä kuka on meidän talon isännöitsijä tällä hetkellä.

        Todellakin samaa mieltä! ASUNTO MAISTERI OY:lta SURKEAA asiakaspalvelua!! Viesteihin ei vastata ja kun asian perään uudestaan kyselee, niin vastaus on tyly. Yritys kertoo verkkosivuillaan toteuttavansa toimintaperiaatteidensa mukaisesti todistetusti parasta asiakasviestintää isännöintialalla!? Ihan kuolen nauruun! En ole aikoihin saanut noin huonoa asiakaspalvelua, vieläpä itse yrityksen toimitusjohtajalta. Yrityksen verkkosivut ovat täynnä pelkkiä turhia lupauksia ja korulauseita. Surullista, että yritys ei seiso sanojensa takana. Yritys on kaukana vastuullisen yrityksen toiminnasta!


      • Anonyymi

        Raikkaasta ei tietoakaan. Ammattitaito jumahtanut viime vuosituhannelle. Asiakaspalvelu epäammattimaista, vaikka yritys sivuillaan epätoivoisesti itseään mainostaa. Toimintaperiaatteina hyvä asiakasviestintä, tässä on menty metsään ja pahasti! Syytä olisi palata koulunpenkille ja lähteä liikkeelle kannattavan yritystoiminnan perusasioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raikkaasta ei tietoakaan. Ammattitaito jumahtanut viime vuosituhannelle. Asiakaspalvelu epäammattimaista, vaikka yritys sivuillaan epätoivoisesti itseään mainostaa. Toimintaperiaatteina hyvä asiakasviestintä, tässä on menty metsään ja pahasti! Syytä olisi palata koulunpenkille ja lähteä liikkeelle kannattavan yritystoiminnan perusasioista.

        Jos alle 800 alv 0 niin turha ulista jos yli niin vaihtakaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuntomaisterissa palvelun laatu on selvästi heikentynyt viime aikoina. Jokin aika sitten asiat sujuivat vielä hyvin, mutta nyt tällä hetkellä yrityksen toiminta ei vastaa nettisivuille kirjoitettuja korulauseita. Asiat eivät edisty. Kaikki laitetaan koronaviruksen syyksi. Puheluihin ja viesteihin ei enää vastata, tai jos vastataan, vastaus on ympäripyöreää eikä vastata siihen mitä on kysytty. Aikaisemmin homma toimi paremmin. Nyt en edes tiedä kuka on meidän talon isännöitsijä tällä hetkellä.

        Tässä parin vuoden aikana itsekin huomannut saman jokaisella kerralla kun Asuntomaisterin kanssa joutuu olemaan tekemisissä. Vastaukset heillä viivästyy todella reippaasti ja jos erehtyy heille soittamaan jonkin asian tiimoilta niin vastassa on hyökkäävä asiakaspalvelu. Ei minkäänlaisia käytöstapoja asiakaspalvelutilanteessa. Keskustelut heidän kanssaan ovat aivan käsittämättömiä, en ole ikinä törmännyt vastaavaan. En suosittele heitä.


      • Anonyymi

        Raikas??


    • faktatietoa1

      Minä myös suosittelen kiertämään maikosken kaukaa.irtisanoivat henkilökuntaa tuotannollisin ja taloudellisin perustein ja muutaman kuukauden päästä te toimiston sivuilla rekryilmoitus!eli laittomia irtisanomisia.isännöitsijät eivät vastaa soittopyyntöihin.ylimielisyys tulee ehkä ensimmäisenä mieleen sekä rahastus.voi toki olla et toi on yleistä isännöintialalla mut tuskin nyt kaikki.hallituksen jäsenet olkaa tarkkana kun valitsette uutta isännöintitoimistoa.

    • Heikkihukka

      Varokaa A-Luottoisännöintiä Oy, Kerava. Ylimielinen, käyttäytyy huonosti.

    • Luottoisännöintiä en suosittele. Ylimielinen , huono ja hidas palvelu jos ylipäätä saa mitään palvelua

    • Mehaksahdettiin

      A-Luottoisännöintiä en suosittele missään nimessä. Meillä oli heiltä todella ylimielinen isännöitsijä, jonka viestintä ja vuorovaikutustaidot olivat onnettomat. Huuteli kokouksissa ja syyllisti osakkaita, jotka ovat vain halunneet tietoa yhtiön asioista. Isännöitsijä ei ymmärrä olevansa palveluammatissa. Besserwisserinä on kyllä hankkinut asioista jonkinmoista perusosaamista, mutta olemukseltaan aikamoinen riidankylväjä. Pilaa yhtiön yhteishengen. Meillä meni vaihtoon.

      • kyllästynyt

        Sama kokemus meillä, tosin vaihto ei onnistunutkaan ihan niin jouhevasti kun ei luovuta kaikkea taloyhtiön materiaalia. Eli vinkkinä muille vaihtajille, häntä ei kannata suututtaa..


    • Fghyikb

      A-luottoisännöinti isännöitsijällä ei minkäänlaista osaamista asiakaspalvelusta eikä kommunikointi kykyä asiakkaiden kanssa. Haukkuu ja rähjää asukkaille eli asiakkaille. Ei vastaa puheluihin jne

    • erittäinpettynyt2017

      Saimme taloyhtiönä kokea hyvin konkreettisesti taloudellisena tappiona, vaikka emme voi ihan suoraan sanoa huijauksena, mutta hyvin huonosti hoidettuna, yhteistyökyvyttömänä ja erittäin epäasiallisena käytöksenä Luottoisännöinnin taholta. Kehoitankin välttämään ko. yritystä, jos haluatte saada asianne hyvin hoidetuksi. Kannattaa selvitellä isännöitsijän taustoja rauhassa ajan kanssa.

      • kokemusta

        Kiertäkää kaukaa, epäluotettavaa öykkäröintiä, sanaan ei voi luottaa !


    • Hanurisoi

      Asuimme joskus ajat sitten Kukkakedon alueella Tiksissä. Eräs tässäkin keskustelussa usein mainittu isännöintitoimisto puljasi remontit aina tutuille remonttifirmoille. Yhtiövastike kohosi aivan järkyttävää kyytiä. Muutimme paritaloon. Olen nyt itse isännöitsijä.

      • Reilua

        Minusta se isännöitsijä joka saa yhtiön juoksevan hallinnon hoidettu asianmukaisesti ja luotettavasti on hyvä isännöitsijä. Ei se josta jokainen osakas pitää tai ei tule negatiivista palautetta.

        Todennäköisesti se isännöitsijä. jota eniten katkerat ihmiset haukkuvat on se paras isännöitsijä, ehkä oikeasti se vastuullisin ja luotettavin, joka hoitaa tehtävän taloyhtiön näkökulmasta oikein. Yhtiölle kallis ja osaamaton isännöitsijä, joka suostuu kaikkeen, on mukava isännöitsijä, siitä pidetään, vaikka asioita hoidettaisiin huonosti. Nimimerkkien takana haukkuminen on ylipäätänsä hyvin kyseenalaista ja todennäköisesti yksittäisten katkerien henkilöiden kosto tilitystä, kun ei ole saanut omaa asiaan hoidettua haluamallaan tavalla.

        Jos satoja osakkaita, aina on niitä jotka ei pidä ja haukkuvat nimimerkkien takana, järkevä ihminen osaa suodattaa viestejä, mahdolisesti muutama ihminen katkerudessaan lähettelee näitä viestejä. Intressit mietityttävät...


      • Kyllästynyt10
        Reilua kirjoitti:

        Minusta se isännöitsijä joka saa yhtiön juoksevan hallinnon hoidettu asianmukaisesti ja luotettavasti on hyvä isännöitsijä. Ei se josta jokainen osakas pitää tai ei tule negatiivista palautetta.

        Todennäköisesti se isännöitsijä. jota eniten katkerat ihmiset haukkuvat on se paras isännöitsijä, ehkä oikeasti se vastuullisin ja luotettavin, joka hoitaa tehtävän taloyhtiön näkökulmasta oikein. Yhtiölle kallis ja osaamaton isännöitsijä, joka suostuu kaikkeen, on mukava isännöitsijä, siitä pidetään, vaikka asioita hoidettaisiin huonosti. Nimimerkkien takana haukkuminen on ylipäätänsä hyvin kyseenalaista ja todennäköisesti yksittäisten katkerien henkilöiden kosto tilitystä, kun ei ole saanut omaa asiaan hoidettua haluamallaan tavalla.

        Jos satoja osakkaita, aina on niitä jotka ei pidä ja haukkuvat nimimerkkien takana, järkevä ihminen osaa suodattaa viestejä, mahdolisesti muutama ihminen katkerudessaan lähettelee näitä viestejä. Intressit mietityttävät...

        Kuulostaa ihan huonon isännöitsijän selityksiltä! Hyvä saa asiat hoitumaan ja lupauksiin voi luottaa. Surkea satsaa pelkkiin sepustuksiin.


      • Metkaa

        Isännöitsijää saa arvostella kuka vaan, kilpailija, pettynyt osakas, vuokralainen, ihan kuka vaan. Ei ole mahdollisuutta puolustautua nimettömiä syytöksiä vastaan, ihan reilua. Ammatinvalinta kysymys... :) Asia ei sinänsä minulle kuulu, mutta sangen huvittavaa.

        Isännöitsijä on kusitolppa :)


      • Anonyymi

        Jännää kun itsekin olen asunut Kukkakedon alueella eräässä niistä neljästä hiekkakentän ympärillä olevasta talosta ja ollut taloyhtiön hallituksessa samaan aikaan enkä huomannut tuollaista tapahtuvan. Mutta toisaalta, meitä on moneksi ja teemme samoista havainnoista erilaisia johtopäätöksiä. Eräs naapuritaloistamme vaihtoi joksikin aikaa isännöinnin toiseen toimistoon mutta sittemmin palasi takaisin Maikoskelle kun tuo toinen toimistokaan ei ollut heidän mieleensä. Siitä on jo aikaa varmaan kymmenisen vuotta.

        Ennen kuin vaihtaa isännöitsijätoimistoa kannattaa käydä keskustelu toimiston toimitusjohtajan kanssa. Jos ongelma liittyy henkilöisännöitsijän persoonaan tai tapaan hoitaa asioita niin se voi ratketa vaihtamalla henkilöä. Suuremmissa toimistoissa siihen on aina mahdollisuus.

        Viimeaikaiset talojen ongelmat ovat liittyneet pikemminkin huoltoyhtiöiden kuin isännöinnin toimintaan. Huoltoyhtiötä kannattaa myös kilpailuttaa varsinkin, jos huomauttaminen palvelutason ongelmista ei johda haluttuun lopputulokseen.


    • Koettuon

      Tuskin löydätte huonompaa kuin Järvenpään Isännöintipalvelu keskisellä Uudellamaalla. Täysin järjetöntä, milloin toimivat. Johtokaan ei piittaa. Alkaa olla tiedossa jo usealla taholla.

    • PekkaT

      Mitä yhteistä on hyvällä isännöitsijällä ja joulupukilla? Molemmat ovat satuolentoja ja tekevät töitä vain kerran vuodessa. Meidän taloyhtiöllä ollut kolme isännöitsijätoimistoa, yksi Korsosta ja kaksi Tikkurilasta ja toinen toistaan huonompia. Tässä on toimiala jossa ei tarvitse tietää eikä osata mitään eikä varsinkaan vastata mistään. Eikä kannata tehdä kantelua liiton valvontaan, koska ei se lypsävää lehmää teurasta.

    • Kuultua

      A-Luottoisännöinti Kerava. Asiakkaaksi aikovat taloyhtiöt,unohtakaa koko firma ! Asiakkaana olevat,pyrkikää eroon mahd.nopeasti ! Alalla on rehellisiäkin yrittäjiä ja joilta saa asiantuntevaa ja luotettavaa palvelua !

      • entinenasiakas

        Ehdottomasti just näin! Näkee jo firman tulostiedoista että tänä vuonna tulos laskee kuin lehmän häntä, kun kaikki jotka muutaman vuoden ovat katselleet, laittavat firman pikaisesti vaihtoon...


      • Kiertäkää_kaukaa

        Täsmälleen juuri näin. Toivottavasti häipyy markkinoilta- Nettisivuilla mainostaa isänn. eettisiä ohjeita mutta on itse kaukana niistä. Tämä kohta varsinkin laittaa hymyn huulille kun on kyse ko. yrityksestä. ylläpitää ja kehittää isännöinnin arvostusta


      • Anonyymi

        Ei liioin kannata palkata Isännöintipartnereita Keravalla. Isännöitsijä huitaisee mitä sattuu, ettei tarvitse hoitaa tehtäviään. Virheellistä vastikelaskutusta. Asiakaspalvelusta ei voi puhua.


    • Make_p

      Tässä ketjussa jo aiemmin mainittu JS-Audit on myös kaukaa kierrettävä. Törkeää lisälaskutusta vähän joka asiasta. Myös asiakaspalvelu ja osaaminen aika kyseenalaista. Vuosien kokemuksella, en suosittele. Nyt parempi toimija puikoissa. Kerron myöhemmin kokemuksia.

    • Jepjep777

      Isännöitsijän tehtävänä palvella hallitusta, eikä katkeria tai typeriä osakkaita.

      Uskon, että paras isännöitsijä on se, jota luuserit ja katkerat haukkuvat :)

    • muualle

      Korson kodista ei niin hyviä kokemuksia. Luvataan korjata, mutta ei tapahdu mitään vuosiin.

    • Anonyymi

      Onko kokemuksia Isännöintipalvelu Koivu Oy:stä?

      • Anonyymi

        Kyllä on, viimeiset viisi vuotta. Asiat hoituu. Ei valittamista. Kokemuksia sitä ennen tälläkin foorumilla mainituista isännöitsijöistä. Samalla kannattaa ottaa huoltoyhtiö myös sieltä samasta konsernista.


      • Anonyymi

        Vaihdettiin vuoden sisällä Koivu Oy toiseen isännöintitoimistoon. Oli rakennuttajan valitsema ja isännöitsijän työt jäivät tekemättä, vaikka hallituksen puheenjohtaja laati työlistoja. Virheellistä laskutusta taloyhtiön tililtä jne. Ilmeisesti isännöitsijälä oli niin paljon taloyhtiöitä hoidettavanaan, etteivät työt sujuneet.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kyllä juuri. Näin Kimmo on Kuningas !


    • Hei,

      Olen taloyhtiön puheenjohtajana hoitanut useita remonttihankeita on tullut nähtyä yhtä ja sun toista ja todettua, että meidän talon isännöinnistä ei taloyhtiölle ollut mitään tukea tai apua puhumattakaan, että isännöitsijä hoitaisi tehtävänsä ja toimisi taloyhtiön edunvalvojana - päinvastoin isännöitsijä ei osannut hoitaa edes perusasioita ja aiheutti mielestäni taloyhtiölle toimillaan taloudellista vahinkoa. Hyvä isännöinti on kiven takana. Oma taloyhtiömme vaihtoi joitakin vuosia sitten isännöintiä ja päädyttiin Asunto Maistereihin Tikkurilassa.

      En missään nimessä seurasi meidän jalanjälkiä. Hyvin kyllä firma markkinoi itseään, mutta tosiassa sotkuja ja ongelmia on tästä seurannut niin paljon, että niitä en toivoisi kenellekään.

      • Anonyymi

        Rautio on onneksi siirtynyt sieltä pois. Saimme hänen lähdön jälkeen paremman isännöitsijän onneksi. Vika oli kyllä Rautiossa ei firmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rautio on onneksi siirtynyt sieltä pois. Saimme hänen lähdön jälkeen paremman isännöitsijän onneksi. Vika oli kyllä Rautiossa ei firmassa.

        Vika taitaa kyllä ihan jossain muualla,


      • Anonyymi

        AsuntoMaisterin tekemisiä sivusta seuranneena, en voi suositella, eikä Raution lähtö siihen vaikuta.

        Mikäli käyttäisivät edes puolet siitä ajasta, mitä kuluu oman erinomaisuuden markkinointiin asiakkailleen siihen, että oikeasti hoitaisivat asioita, yhtiöllä olisi jo hyvä olla. Nyt toimii lähinnä kertellihinnoittelua mukaileva lisälaskutus (jota ei hyväksytetä hallituksella vaan hyväksyy omat laskunsa itse) töistä joita ei ole tilattu, mutta hallituksen ohjeistamat toimenpiteet jäävät pääsäntöisesti hoitamatta ja kun niistä kysellään, hiljaisuus vastaa.

        Firmassa selkeästi unohtuu se, että se työskentelee taloyhtiölle, ei toisinpäin. Ei jatkoon.


    • Anonyymi

      Miten harvassa voi olla pätevä ja hyvä isännöinti! Monen ihmisen suurin omaisuus on siinä yhdessä asunnossa ja sen yhden asunto-osakeyhtiön järkevä hoito ja hallinnointi on niin vaivalloista, huolimatta kaikenlaisista "hyvistä hallintotapojen" suosituksista ja eettisistä ohjeista. Miksi? Halvalla ei hyvää saa, mutta ei saa kalliillakaan maksuilla. Tässä ketjussa näkyy hyvin harvoja suosituksia, ja niihinkin harvoihin positiivisiin kommentteihin nopeasti huonoja kokemuksia. Onko syynä isännöitsijöiden yleensä heikko peruskoulutus?

      • Anonyymi

        Nyt puhut asiaa heikosta peruskoulutuksesta. Esim. IAT-tutkintoa, jonka saa jopa noin kymmenellä lähipäivällä, ja joka antaa hyvin köykäisen osaamistason isännöintiin, tunnutaan arvostavan enemmän kuin korkeakoulututkintoa! Isännöinti, taloyhtiön toimitusjohtajana oleminen, hyvin hoidettuna on erittäin vaativa ja laaja-alainen ammatti. Eduksi on poikkitieteellinen koulutus eli ainakin koulutus taloudesta, tekniikasta ja kyky tulkita lainsäädäntöä. Meillä on ollut useita IAT-harjoittelijoita, ja koulutuksen ohuus on käynyt ilmi. Perusopetus pitäisi olla oppilaitoksessa eikä työpaikalla.
        Taannoin Kiinteistöliiton kyselyssä oli kysymys koulutuksesta: vaihtoehtoina oli IAT, AIT, ITS... tai ei isännöintikoulutusta! Sellaiseen ei kannata korkeakoulutetun vastata! Näihin kyselyihin eivät siis todelliset osaajat vastaa lainkaan.


    • Anonyymi

      Maikoskella on nyt sitten niin kovin tärkeä innännöitsijä joku nurkka.maahan muuttajat tumtuu.olevan hänelle hyvin tärkeitä on ilmeisesti vihreä ja hyvin virka intoinen.

      • Anonyymi

        Kyseenalaistan ko toimiston ammattitaidon


    • Anonyymi

      Kyllä Nurkkakin on ylimielinrn ja virkaintoinen pitää vaan kaverien ja maahanmuuttajien puolta on valmis.viemään sairaan vanhuksen asunnon taloyhtiölle niinkuin tämä vanhus olisi vaan syypää kaikkeen ei Ei ota huomioon mistä nämä ongelmat johtuu.Ei kunnioita vanhusta

    • Anonyymi

      Omasta kokemuksestani pakko tulla varoittamaan! Älkää missään nimessä miettikö Korson Kotia. Siellä Kipparinlahden isännöinnistä vastaavat eivät hoida asioitaan. Taloyhtiössämme kaikki raivoissaan. Puhelimeen ei vastata, vastuuta siirretään pois itseltään, asiakaspalvelu on SURKEAA! "Perheyrityksen" parhaita puolia on vielä se, että kun yrittää saada asioita hoitumaan jonkun toisen työntekijän kautta sekä valittamaan huonosta asiakaspalvelusta, niin mitään ei tapahdu. Pyydän yhtä asiaa: VÄLTTÄKÄÄ!

      • Anonyymi

        Juuri näin, Korson Kodin isännöitsijöillä on pitkälti yli 20 yhtiötä per isännöitsijä joten työn jälki on sitä kautta SURKEAA, mihinkään kysymyksiin ei saa vastauksia ajallaan. Ainoastaan laskutus toimii yhtiöstä lähtenyt monta isännöitsijää joiden tilalle tullut isännöitsijä harjoittelijana


    • Anonyymi

      En ymmärrä että tällaisia toimistoja on yleensä olemassa kn maikoski he mainostavat että ”olemme sinua varten” niinhän sitä luulisi mutta mikään ei pelaa olen pyytänyt monta kertaa erästä paperia,ei ole. Kuulunut ei näkynyt alkaa v....taa kyllä olisi korkea aika taloyhtiöni vaihtaa puljua onhan niitä muitakin yhtiöitä.

      • Anonyymi

        Sama ongelma; pyydetty kokouspöytäkirjaa ylim.yhtiökokouksesta, ei ole koskaan tullut, ei myöskään selitystä miksi ei ole lähetetty. Olen ymmärtänyt että osakkailla on oikeus saada haltuunsa kopiot yhtiökokousten ja ylim.yhtiökokousten pöyräkirjoista ( koski tupakointikiellon haun äänestystä ja käsittelyä) mutta ei vaan mitään ole tullut.
        Toinen ihmettelyni koski tupakointikiellon hakua. Isännöitsijä väitti että näitä asioita käsitellään aina ylimääräisissä yhtiökokouksissa eikä varsinaisissa yhtiökokouksissa ajan puutteen vuoksi, ettei kokous veny ” tarpeettoman keskustelun vuoksi” ??
        ?Haloo, miten on mahdollista että tupakointikieltoa pystyttäisiin käsittelemään vain ylimääräisissä yhtiökokouksissa?käsittääkseni ne kuuluvat aina varsinaiseen yhtiökokouksen asialistalle!
        Tämä isännöitsijäfirma ei ole Vantaalta.


    • Anonyymi

      Taloyhtiömme isännöinnistä vastaa nykyisin Isännöintipiste. Kokemukset ovat olleet toistaiseksi parin tilikauden ajalta yleisesti myönteisiä, Isännöitsijän tavoitettavuus on ollut hyvällä tasolla. Toimeksiannetut tehtävät ovat hoituneet pääasiallisesti sovituissa aikatauluissa ja halitus voi seurata taloutta ja hallintoa avoimesti järjestelmien kautta.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3401
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      173
      1439
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1218
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1112
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      163
      793
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      41
      739
    Aihe