Sepänkatu 8:n kiinlainen ruokala

Unelma Säleikkö

Uutena asukkaana kiinnostaisi kuulla kaupungissa pidempään asuneiden kokemuksia Ravintola Pekingistä, joka on Sepänkadulla. Onko sapuska hyvää ja palvelu ystävällistä?

38

3278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tervetuloa Ukiin

      Kauan on Ukin katuja tullut jo tallattua mut se kiinalainen on kuitenkin vielä kokematta, niinku se ruokala on siel niin pimeällä kujalla ja on niin huomaamaton. Olishan se upeaa astella Unelman kanssa käsi kädessä Kiinalaiseen nauttimaan kyljystä tai mitä siel sitte tarjotaankaan, kun kuulemma kiinalaiset syövät kaikkea madoista apinoihin

      • Jjjhvh

        Kjjbj


    • yllätys ruokala

      Mä oon luullu, et kyseessä on jokin näyttelyhuone tai vastaava. Asiakkaita kun en ole siellä pöytien ääressä koskaan nähnyt. Jos ruokapaikasta on kyse, niin olettaisi olevan ulkopuolella, oven vieressä ruokalista. Ja nykypäiväähän on, että ruokalista löytyy netistäkin.

    • Unelma Säleikkö

      Ilmeisesti sieltä ei siis kovin ihmeellistä ravintoa saa. Yleensähän jos ruokalan ravinto on herkullista, on ruokala piukallaan ihmisiä jatkuvasti. No, pitää katsoa jokin muu paikka josta saa jotain valmista ja herkullista pöytään.
      Ei taida toista itämaista olla tässä kaupungissa?

    • Duck Setsuan Style

      Ukissa on tarjolla yllinkyllin suomalaista hyvää ruokaa, muussia nakeilla, hernekeittoo ja lihasoppaa. Sitte on myös muutamia karvakäsien ruokapaikkoja, heiltä ehkä tilauksella saa jotain eksotiikkaherkkua.

      • syöveri

        Sehän oli tuo Salcomp sellanen Raiderin kantapaikka, mutta kyllähä tuo oli välillä ahmimassa myös Aquariuksen lounaspöydässä. Kerran naureskeltiin työkavereiden kanssa, kun siellä oli samaan aikaan rotaryt syömässä. Vaikka paikka oli täydehkö, oli Raiderin ympärillä tyhjiä pöytiä. Arastelivat lierihattuista kummajaista, joka haki koko ajan lisää ja hölpötti syönnin lomassa jotain tärkeän tuntuisia bisneksiä.


    • tyytyväinen

      Olen käynyt siellä välillä syömässä ja hakenut päivällä annoksen töihin enkä voi valittaa. Kokki on oikein kiva vaikkei oikein kieltä osaa, olisiko ollut käymässä kotimaassaan tai onko yrittäjä vaihtunut kun oli ravintola kiinni jonkun aikaa.voin suositella , jos pitää kiinalaisesta ruuasta

    • Sekasyöjä

      Ei aina jaksa syödä lihapullia, kiva kokeilla joskus jotain erikoisempaakin ruokaa.

    • Unelma Säleikkö

      Kiva kuulla, että edes yksi kaupungin asukas on käynyt ruokia tuolla maistelemassa. Pitää miettiä josko tästä itsekin uskaltaisi jonain päivänä.

      • eebee siististi cool

        Olet kyllä HYVIN epäluuloinen kaikkea erikoista ja uutta kohtaan, joten tokkopa menet kuitenkaan koskaan sinne syömään. Ajatus on tietysti kaunis, ja usein iltakahvin jälkeen ihminen tavallaan hetkeksi avaa mielensä uusillekin asioille, mutta kun lounaspaikkapäätös sitten pitää oikeasti tehdä, menet sitten kuitenkin sinne tuttuun ja turvalliseen paikkaan josta saa sitä mausteetonta perusruokaa. Ellet päätä sitten säästää siinäkin ja hae Liidelistä maksalaatikkoa, jonka autossa huitaiset nopeasti kylmänä naamariisi. Eihän se mitään suurta makunautintoa tuota, mutta säästitpähän taas sen 7 euroa, ainakin jos maksalaatikko oli Liidelissä tarjouksessa.


      • Unelma Säleikkö
        eebee siististi cool kirjoitti:

        Olet kyllä HYVIN epäluuloinen kaikkea erikoista ja uutta kohtaan, joten tokkopa menet kuitenkaan koskaan sinne syömään. Ajatus on tietysti kaunis, ja usein iltakahvin jälkeen ihminen tavallaan hetkeksi avaa mielensä uusillekin asioille, mutta kun lounaspaikkapäätös sitten pitää oikeasti tehdä, menet sitten kuitenkin sinne tuttuun ja turvalliseen paikkaan josta saa sitä mausteetonta perusruokaa. Ellet päätä sitten säästää siinäkin ja hae Liidelistä maksalaatikkoa, jonka autossa huitaiset nopeasti kylmänä naamariisi. Eihän se mitään suurta makunautintoa tuota, mutta säästitpähän taas sen 7 euroa, ainakin jos maksalaatikko oli Liidelissä tarjouksessa.

        Kyllähän minä käyn useinkin erikoisissa ja uusissa paikoissa, mutta monesti on kiva etukäteen kuulla muiden kokemuksia ettei sitten putoa kovin korkealta jos maku onkin kamala. Kiinalainen ruoka ei mielestäni edes ole kovinkaan erikoista enää, ehkä joskus vuosikymmeniä sitten olisi voinut kiinalaisen ravitsemusliikkeen antimia kutsua erikoiseksi ja uudeksi, mutta ei enää, nykyään niitä kun tuppaa saamaan joka kylästä ja kaupungista...
        Minun tuttu ja turvallinen paikkani on muuten oma keittiöni, jossa häärii oma Uunoni, jonka valmistamat ateriat on kaikkea muuta kuin mausteetonta perusruokaa. Joskus vaan haluaisi antaa tuolle Uunolle vapaapäivän, että ei ihan tuntisi olevansa hellan kanssa naimisissa.
        Minä en muuten syö mitään sisäelimiä enkä muutenkaan muuta eläinperäistä kuin maitotuotteita ja kananmunia, joten ihan turha yrittää sitä saksalaisen liikkeen sisäelinlaatikkoa minun suuhuni tunkea.

        Pahoittelen, että olet joutunut pahoittamaan mielesi siitä, että halusin ihmisten mielipiteitä paikasta, jossa aion jossakin vaiheessa käydä. En halunnut kysymykselläni herättää negatiivisia tunteita kenessäkään.


      • eebee on...
        Unelma Säleikkö kirjoitti:

        Kyllähän minä käyn useinkin erikoisissa ja uusissa paikoissa, mutta monesti on kiva etukäteen kuulla muiden kokemuksia ettei sitten putoa kovin korkealta jos maku onkin kamala. Kiinalainen ruoka ei mielestäni edes ole kovinkaan erikoista enää, ehkä joskus vuosikymmeniä sitten olisi voinut kiinalaisen ravitsemusliikkeen antimia kutsua erikoiseksi ja uudeksi, mutta ei enää, nykyään niitä kun tuppaa saamaan joka kylästä ja kaupungista...
        Minun tuttu ja turvallinen paikkani on muuten oma keittiöni, jossa häärii oma Uunoni, jonka valmistamat ateriat on kaikkea muuta kuin mausteetonta perusruokaa. Joskus vaan haluaisi antaa tuolle Uunolle vapaapäivän, että ei ihan tuntisi olevansa hellan kanssa naimisissa.
        Minä en muuten syö mitään sisäelimiä enkä muutenkaan muuta eläinperäistä kuin maitotuotteita ja kananmunia, joten ihan turha yrittää sitä saksalaisen liikkeen sisäelinlaatikkoa minun suuhuni tunkea.

        Pahoittelen, että olet joutunut pahoittamaan mielesi siitä, että halusin ihmisten mielipiteitä paikasta, jossa aion jossakin vaiheessa käydä. En halunnut kysymykselläni herättää negatiivisia tunteita kenessäkään.

        Ehkäpä arvoin ihmistyyppisi väärin. Minusta on hienoa että ihmiset uskaltautuvat maistamaan myös muuta kuin sitä ainaista perusruokaa. Kirjoitukseni oli suunnattukin lähinnä näitä superepäluuloisia tyyppejä kohtaan, ja luulin sinun kuuluvan myös siihen joukkon tummaan. Eli tervemenoa syömään, ja toivottavasti nautitte ateriasta. Laittakaa tänne vaikka infoa millainen ruoka siellä paikassa on.


    • Hra Bonk

      Kappas! En ole huomannut koko ravintolan olemassaoloa lyhyen ukilaisurani aikana. Täytyypä pistäytyä Pekingissä piakkoin. :)

      • Topi vaa

        Se voi olla, että tuollainen ei U:gissa menesty. Täällä ollaan ennakkoluuloisia, bakteerikauhuisia, sulkeutuneita ja muutoinkin kaikkea uutta ja tavallisuudesta poikkeavaa vastaan. Se on huomannut tässä vuosien saatossa useammankin kerran...


      • haarukalla voi syödä
        Topi vaa kirjoitti:

        Se voi olla, että tuollainen ei U:gissa menesty. Täällä ollaan ennakkoluuloisia, bakteerikauhuisia, sulkeutuneita ja muutoinkin kaikkea uutta ja tavallisuudesta poikkeavaa vastaan. Se on huomannut tässä vuosien saatossa useammankin kerran...

        Kiinalaisesta ruokapaikoista.
        Yleensä hyviä,suht edullisia.(no einiissä syödä muussia ja nakkeja)
        Olen käynyt syömässä Kiinalaisissa ja kohtelu on hyvä ja ruokaa on riittävästi.
        Pohjalaisia ei ole oikein näkynyt, lienevätko karsastavat ja tarjoavat puukkoa tai vähintään polkupyörän suuntaviittoja.

        Voin suositella em Ravintoloita. (jopa Ukissakin)


      • Vaari Syväraumasta
        haarukalla voi syödä kirjoitti:

        Kiinalaisesta ruokapaikoista.
        Yleensä hyviä,suht edullisia.(no einiissä syödä muussia ja nakkeja)
        Olen käynyt syömässä Kiinalaisissa ja kohtelu on hyvä ja ruokaa on riittävästi.
        Pohjalaisia ei ole oikein näkynyt, lienevätko karsastavat ja tarjoavat puukkoa tai vähintään polkupyörän suuntaviittoja.

        Voin suositella em Ravintoloita. (jopa Ukissakin)

        Odottakaapa, Ukilaiset, kun Magnus von Lagerbum huomaa ko. ravintolan ole-
        massaolon. Alkaa sosiaali- ym. tanttoja pyörimään nurkissa. Henkilökunta on
        on lapsenkasvoista, pöytäliinojen väri viittaa Mao Tse Tungiin etc. Valoisa ei
        ole paikan tulevaisuus.


      • penaali
        Vaari Syväraumasta kirjoitti:

        Odottakaapa, Ukilaiset, kun Magnus von Lagerbum huomaa ko. ravintolan ole-
        massaolon. Alkaa sosiaali- ym. tanttoja pyörimään nurkissa. Henkilökunta on
        on lapsenkasvoista, pöytäliinojen väri viittaa Mao Tse Tungiin etc. Valoisa ei
        ole paikan tulevaisuus.

        Luojan kiitos Laakeri ei oo ukilainen.


    • eebee....

      Ei tainnut Säleikkö sittenkään uskaltautua kiinalaiseen, ja teoriani osoittautui oikeaksi.

      • Unelma Säleikkö

        Ei ole vielä ehtinyt, on ollut muutama kiireisempi päivä. Saattaa viikolla venahtaa vielä ennen kuin ehtii.


    • Shun Ling Kyy

      Ravintolassa tarjoillaan tietysti perinteistä kiinalaista sapuskaa jonka raaka-aineet on kuitenkin paikallista tuotetta, pyydystetty käätyjärven rantamilta. Valoisista kesäöistä johtuen ukissa kasvanut raaka-aines on aromikkaampaa kuin vastaava kiinalainen. Talvella tarjoillaan vain pakastettua, juhannuksen aikoina pyydysdettyä herkkua.

      http://www.youtube.com/watch?v=7uEo4NstLO0

      • Vaskitza

        Onko Kammelan kuuman auringon alla kasvanutta, luonnollisesti lannoitettua, taatusti lisäaineetonta ravintoa suoraan tuottajilta kuluttajille ilman välikäsiä? Sitä samaa mitä terveet esi-isämme söivät jo muinaisina purjelaiva-aikakausina?


      • eebee...
        Vaskitza kirjoitti:

        Onko Kammelan kuuman auringon alla kasvanutta, luonnollisesti lannoitettua, taatusti lisäaineetonta ravintoa suoraan tuottajilta kuluttajille ilman välikäsiä? Sitä samaa mitä terveet esi-isämme söivät jo muinaisina purjelaiva-aikakausina?

        Kehuja on saanut:

        http://eat.fi/uusikaupunki/kiinalainen-ravintola-peking


      • Taakseenkatsoja
        eebee... kirjoitti:

        Kehuja on saanut:

        http://eat.fi/uusikaupunki/kiinalainen-ravintola-peking

        Taas tähän tuli toi Kammela. Jotenkin siitä on tullut joillekin pakkomielle. Kun itse asun täällä en näe Kammelassa mitään erityistä, paitsi, että se on kaikesta syrjässä ja palvelut ovat olemattomia. Ilman omaa autoa täällä olisi mahdoton asua. Ei täällä juuri poliisiinkaan törmää, joten oma autoni on viimeksi katsastettu vuonna 2000. Ei sen puoleen, kunnossahan tuo on ja hyvässä sittenkin. Kerrankin virkavalta pysähtyi sitä kesällä ihastelemaan, kun vuosimalli on vanha, mutta kunto ja siisteys hipoo uudenveroisuutta.
        Kammelassa asuessa sitä on jossain määrin metsistynyt ja kun yksikseen mökissä on niin U:ki tuntuu suurkaupungilta. Kauemmas ei tule lähdettyäkään, kun aikoinaan kaupparatsuna tulli suhattúa Suomi ristiin rastiin. Siitä rupeamasta ei ole muistona, kuin kultakello ja vatsahaava. Taisin siinä kyllä harmaantuakin ennenaikaisesti.Mutta täällä Kammelassahan tuo ei haittaa, kun variksetkin pellon laidassa ovat jotakuten harmaita myös.


      • Ykkös tykki
        Taakseenkatsoja kirjoitti:

        Taas tähän tuli toi Kammela. Jotenkin siitä on tullut joillekin pakkomielle. Kun itse asun täällä en näe Kammelassa mitään erityistä, paitsi, että se on kaikesta syrjässä ja palvelut ovat olemattomia. Ilman omaa autoa täällä olisi mahdoton asua. Ei täällä juuri poliisiinkaan törmää, joten oma autoni on viimeksi katsastettu vuonna 2000. Ei sen puoleen, kunnossahan tuo on ja hyvässä sittenkin. Kerrankin virkavalta pysähtyi sitä kesällä ihastelemaan, kun vuosimalli on vanha, mutta kunto ja siisteys hipoo uudenveroisuutta.
        Kammelassa asuessa sitä on jossain määrin metsistynyt ja kun yksikseen mökissä on niin U:ki tuntuu suurkaupungilta. Kauemmas ei tule lähdettyäkään, kun aikoinaan kaupparatsuna tulli suhattúa Suomi ristiin rastiin. Siitä rupeamasta ei ole muistona, kuin kultakello ja vatsahaava. Taisin siinä kyllä harmaantuakin ennenaikaisesti.Mutta täällä Kammelassahan tuo ei haittaa, kun variksetkin pellon laidassa ovat jotakuten harmaita myös.

        Eikös se Raideri aina ollut siellä Kammelassa? Tuntui pitävän sitä ihan maanpäällisenä paratiisina. Yhteen aikaan kävi ostamassa kuulemma sapuskatkin Kammelan kyläkaupasta. Vaikka Lidlissähän tuota on nähnyt aika usein, halpaa olutta rahtaamassa.


      • tsupparit
        Ykkös tykki kirjoitti:

        Eikös se Raideri aina ollut siellä Kammelassa? Tuntui pitävän sitä ihan maanpäällisenä paratiisina. Yhteen aikaan kävi ostamassa kuulemma sapuskatkin Kammelan kyläkaupasta. Vaikka Lidlissähän tuota on nähnyt aika usein, halpaa olutta rahtaamassa.

        Raideri on Lepäisiltä. Kammelan nimimerkki Rauma-palstalta on sen sijaan todellinen Kammelan ystävä, jolta Raiderikin on kopsannut suurimman osan kirjoituksistaan.


    • Unelma Säleikkö

      Tänään se sitten tapahtui, vierailin Sepänkatu 8:n kiinalaisessa ruokalassa. Ruokalan nimihän on Pilvi ja Järvi ja ruokaa valmistaa kiinalaisen näköinen herrahenkilö tuoreista raaka-aineista. Ruoka on todella hyvää ja sitä oli riittävästi, ehkä jopa hieman liikaa.
      Pilvi ja Järvi näyttää ulkoa pimeältä ja pelottavalta paikalta ja sisällä on tietty keskeneräisyyden tunne ilmassa. Pöytiä on riittävästi ja astiat olivat kiitettävän puhtaita, mutta seinille huonosti ripustetut kuvat ja viimeistelemätön lattia jättivät hieman toivomisen varaa.
      Sprite oli loppu, mutta onneksi löytyi muuta juotavaa, mitään anniskeluoikeuksia ei tässä ravintolassa ole, joten humalaa sieltä ei kannata lähteä hakemaan. Myös sika oli loppu, sitä olisi halunnut viereisessä pöydässä istunut rouva ravinnokseen, mutta ottikin sitten kanaa eikä vaikuttanut olevan yhtään pahoillaan vaihtuneesta proteiinistaan.
      Uuno söi härkää ja minä grillattuja kasviksia chilikastikkeessa. Ruuan mukana pöytään tuotiin tyypilliseen tapaan iso kulho riisiä, josta olisi melkein riittänyt parille muullekin ihmiselle syötävää. Ruoassa oli makua sopivasti ja myös ruoan ulkonäkö oli miellyttävä. Ruoka ei lillunut rasvassa eikä ollut hirvittävän suolaista, maut olivat kivasti tasapainossa ja tukivat toisiaan hyvin.
      Tarjoilu paikassa oli hieman vaivautunutta, mutta erittäin ystävällistä. Nuori herra joka tarjoilun hoiti, ei oikein tätä täkäläistä kieltä puhunut, mutta onneksi englanniksi saatiin asiat hoidettua ilman minkäänlaisia ongelmia.
      Kaksi henkeä söi itsensä täyteen vähän päälle parilla kympillä, joten mielestäni paikan hinta/laatusuhde on kohdallaan. Saattoivat juuri tehdä minusta kanta-asiakkaan itselleen.

    • nikkuliina

      Usein ollaan sieltä haettu ruokaa mukaan kuten moni muukin. Hyvää on ja suosittu vaikka ei ihmisiä pöydissä näy kun take a way systeemil moni hakee.

    • Juustina

      Kolmihenkinen perheemme kävi tänään syömässä Pilvi ja järvi -ravintolassa. Kaikilla oli eri annos ja kaikki olivat tyytyväisiä ruokaansa. Hyvin ystävällinen palvelu. Ravintola voisi olla viihtyisämpi.

      Ravintolassa ei perjantaina alkuillasta ollut muita syömässä, mutta sisään mennessämme sieltä poistui mieshenkilö ruokia mukanaan.

      Voisimme käydä uudestaankin samaisessa paikassa syömässä, mikäli kävisimme Uudessakaupungissa.

    • ukinmarjut

      Ihan hyvä

    • höpsis

      Kiva kuulla, että jossain saa tuorettakin ruokaa. Paikallisen grillin pitäjä on jo liian monta kertaa bongattu latomassa kärryihinsä viimeinen käyttöpäivä tänään - ale 50%-tuotteita paikallisissa marketeissa.

    • kitsu3

      Juu, nähty on. Ja saatu ruokamyrkytys grillillä, eipä tartte enää käydä.

    • Maha kiertää

      Kumpi grilli on kysymyksessä?

    • Lounasruokailia

      Pilvessä ja järvessä on tullut lounasta muutaman kerran syötyä, ei oo masu mennyt sekaisin ja hyvää safkaa on ollut. lounaalla yleensä kanaa, härkää, riisiä ja nuudelia yms..

    • vintri

      Täytynee joskus testata paikka.

      Toivoisin Ukiin myös ravintolaa, jossa saisi perinteistä kammelalaista ruokaa, mm röstiperunoita ja hirveä.

      • Entinen_ukilainen

        Missä pullossa ukilaiset asuvat, onhan se kiinalainen ravintola ollut siellä ainakin jo 10 vuotta... Kerran vaihtanut paikkaa ja nyttemmin näköjään nimeäkin.


    • ruokailija

      hyvää ruokaa edullisesti vatsa täyteen, ainut puute on anniskeluoikeuksien puute. tätä se on pohjois-koreas.. Suomessa

    • Anonyymi

      Tänään tuli testattua ja voin suositella paikkaa lämpimästi! Ystävällinen palvelu, erittäin isot ja maukkaat annokset (Kalmaria ja vihanneksia; Katkarapuja Cashew-pähkinäisessä kastikkeessa; Kanaa kookoskastikkeessa) ja varsin edulliset hinnat. Paikka vaikuttaa toki ulkoapäin vähän autiolta, mutta ei kannata sen antaa hämätä. :)

      9/10

    • Anonyymi

      Aasialainen ruoka on trendi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2048
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      233
      1800
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      59
      1403
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      113
      1281
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1238
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      1085
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      940
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      907
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      847
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      811
    Aihe