Paremmin kuin toisilla niin -> olemme onnellisia

enmilläänkeksi

Kahteen pitkäksi venyneeseen valivali-ketjuun vastaan kolmannella.
tarkoitan näitä kahta:
Hektisen työelämän jälkeen yksinäisyyteen
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13541988
Itsemurha mielessä
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13548249

Siis onnellisuus perustuu vertailuun, ettekö (voisin sanoa pölkkypäät, mutten sano kuitenkaan) sitä ole vielä tähän ikään mennessä älynneet.

Seurasin tässä eilittäin lapsiperheen elämää, sisälätäpäin näin voisi sanoa, kun on oman lapseni perhe. Pieni lapsi flunssassa, velkaa paljon Espoon asunnostaan, mies toipuu polvileikkauksesta (polvi meni särki sählypelissä) eikä voi koiria lenkittää, vaimolla loppuu äitiysloma ensi viikolla ja aloittaa uudessa mainosalan työpaikassa, kun vaihtoi työpaikkaa itse vauvalomansa aikana - freesi pitäisi ja energinen nainen olla ensi viikolla ja siitä eteenpäin.
Ei hlllvetti.
On heillä läheisiä ihmissuhteita. Ääntä kuuluu ympärillä, Saa tuntea itsensä tarpeelliseksi. Ei yksinäisyydestä tietoakaan heillä.
Onnellisena kömmin kotini rauhaan, siisteyteen, jota ei kukaan sotke. Ei velkaa. Rahaa tulee riittävästi tilille, vaikken mitään tee.
Avaan tietsikan ja selailen matkatoimistojen esitteitä ja kurkistan harrastuskeskusteluja. Ja eksyn suomi24:n 60 keskustelupalstan ruikutuksia lukemaan. Ei hlllvetti. Herätkää pahvit, teillä mitään valittamista ole. Ruikuttajat eivät osaa nähdä sitä hyvää, mitä omassa elämässänsä on!
Säälikää mieluummin noita nuoria perheitä, joiden vanhemmat raatavat työssä ja kotonaan. Heidän työnsä tuloksista kansantulo karttuu ja mahdollistaa eläkkeittemme maksamisen, vaikka laiskottelemme ruikuttaen.

47

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siilimuori

      Eiköhän tuon kuvaamasi nuoren perheen elämän ole tän ikäisistä kokenut jokainen. Sanoisinko aika aikaa kutakin. Joka ikäkaudella on omat vaivansa ja valituksensa, jos ilotikin.
      Joten taitaa täs mielessä olla niin että tyhjästä on paha nyhjästä :D.

      • enmilläänkeksi

        siilimuori, On, on, kokenut nuoren perheen elämän moni tämänikäinen!
        Vaan tuntuu unohtaneen sen hektisen ajan vaivat, kun ei huomaa eläkeläisen yksinäisyyden rauhan autuutta ja muita hyviä juttui.
        siilimuoriseni, se just oli aloituksen pointti! Että joka elämäntilanteessa on omat hyvätkin puolensa. Ne hyvät puolet jää ruikuttajilta nenän varjoon.


      • 1eero

        Hai
        Kirjoitin jo kommentin ja pyyhin pois, hemmetti en halua eritellä mielialoja jonnin joutavista.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Hai
        Kirjoitin jo kommentin ja pyyhin pois, hemmetti en halua eritellä mielialoja jonnin joutavista.

        No huomenta. Minä vaan aattelin aloituksesta niin että en näe siinä mitään valitettavaa vaan normaalin lapsiperheen arkea tänä päviänä. Tuohan se taitaa useimmilla lapsiperheillä olla, ruuhkavuodet meneillään niin kuin itse kullakin oli silloin kun lapset oli pieniä. Siis normielämää. Jos oli kiirusta, velkaa ja lapset sairasti, oli myös niitä ilonaiheita silloinkin.

        Nyt kun lapset on poissa silmistä, ei ne ole poissa sydämmestä. Heidän ilonsa iloitsee ja surunsa suree etänä. Ja vielä kun omat vanhemmat alkavat tulla laspeksi jälleen piiri pieni pyörii entiseen malliin joskin hieman eri muodossa. Tätähän se elämä on. Iloja ja suruja ja ne iot on vain revittävä sielä arjesta ja elämästä ylipäätään.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Hai
        Kirjoitin jo kommentin ja pyyhin pois, hemmetti en halua eritellä mielialoja jonnin joutavista.

        Eeeerooooooooooo. Tää aloitus oli sun, oliko?


      • enmilläänkeksi
        siilimuori kirjoitti:

        No huomenta. Minä vaan aattelin aloituksesta niin että en näe siinä mitään valitettavaa vaan normaalin lapsiperheen arkea tänä päviänä. Tuohan se taitaa useimmilla lapsiperheillä olla, ruuhkavuodet meneillään niin kuin itse kullakin oli silloin kun lapset oli pieniä. Siis normielämää. Jos oli kiirusta, velkaa ja lapset sairasti, oli myös niitä ilonaiheita silloinkin.

        Nyt kun lapset on poissa silmistä, ei ne ole poissa sydämmestä. Heidän ilonsa iloitsee ja surunsa suree etänä. Ja vielä kun omat vanhemmat alkavat tulla laspeksi jälleen piiri pieni pyörii entiseen malliin joskin hieman eri muodossa. Tätähän se elämä on. Iloja ja suruja ja ne iot on vain revittävä sielä arjesta ja elämästä ylipäätään.

        Joo, elämäntilanne on kullakin omanlaisensa tässä 60 iässä,
        sullako vielä huolta lapsista ja omista vanhemmistasi?
        Minulla ei ole huolta mistään, on lapset lentäneet omiin pesiinsä ja vanhempani olleet jo kauan autuaammilla metsästysmailla. Nautin tästä huolettomasta onnesta, terveyttä on ja rahat riittää.
        Ymmärsin, että näillä vali-vali-ketjujen aloittajilla ei ollut huolta kenestäkään muusta kuin itsestänsä ja siitä, että oli tylsää "äitiii, mulla ei oo mitään tekemistä"


      • enmilläänkeksi
        siilimuori kirjoitti:

        Eeeerooooooooooo. Tää aloitus oli sun, oliko?

        ei ollut eeron aloitus
        oli mun aloitus


      • siilimuori
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Joo, elämäntilanne on kullakin omanlaisensa tässä 60 iässä,
        sullako vielä huolta lapsista ja omista vanhemmistasi?
        Minulla ei ole huolta mistään, on lapset lentäneet omiin pesiinsä ja vanhempani olleet jo kauan autuaammilla metsästysmailla. Nautin tästä huolettomasta onnesta, terveyttä on ja rahat riittää.
        Ymmärsin, että näillä vali-vali-ketjujen aloittajilla ei ollut huolta kenestäkään muusta kuin itsestänsä ja siitä, että oli tylsää "äitiii, mulla ei oo mitään tekemistä"

        Niin kauan kun olen äiti, minulla on lapset ja hedä surunsa ja ilonsa. Ja vanhemmat on siinä iässä että alkaa jalka tökkiä ja muistikin, mutta sitä ei vielä tunnusteta. Joten tuntosarvet saa olla herkkinä suuntaan jos toiseen. Sitä se elämä on.


      • siilimuori
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        ei ollut eeron aloitus
        oli mun aloitus

        Aha, okei.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Eeeerooooooooooo. Tää aloitus oli sun, oliko?

        Hölmö ei varmaan ole, tosin en tykkää valittajista ko tuun äkäseksi kaekemaailman ruikuttajista mielialan kaiveluista, pyrin ohittaa sellaset.
        Elämä on iha mukavaa jos ei oivalla ni märehtikää.


      • enmilläänkeksi
        siilimuori kirjoitti:

        Niin kauan kun olen äiti, minulla on lapset ja hedä surunsa ja ilonsa. Ja vanhemmat on siinä iässä että alkaa jalka tökkiä ja muistikin, mutta sitä ei vielä tunnusteta. Joten tuntosarvet saa olla herkkinä suuntaan jos toiseen. Sitä se elämä on.

        Jaa, niin sä sitten teet.
        Mulla on toinen tyyli, mun lapset osaa itse hoitaa asiansa. En sure enkä huolehdi. Seuraan sivusta.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Hölmö ei varmaan ole, tosin en tykkää valittajista ko tuun äkäseksi kaekemaailman ruikuttajista mielialan kaiveluista, pyrin ohittaa sellaset.
        Elämä on iha mukavaa jos ei oivalla ni märehtikää.

        No sitähän minäkin aloittajallekin sanoin et joka ikäkausi on mukava, aika aikansa vaan kutakin. Aina ei vaan valittajia pääse karkuun vaan niitä joutuu kuulemaan jopa palkan edestä :). Tai saa, miten sen nyt ottaa. Valituksillekin on aikansa ja paikkansa mutta niistä ei saa tulla pää-asia eikä valitus saa jäädä päälle ja pää-asiaksi.


      • siilimuori
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Jaa, niin sä sitten teet.
        Mulla on toinen tyyli, mun lapset osaa itse hoitaa asiansa. En sure enkä huolehdi. Seuraan sivusta.

        No enhän minä sitä tarkoittanut että hoitaisin laseteni asiat vaan kun meillä on avoimet välit, tiedän heisän ilonsa ja surunsa ja elän niissä mukana. Kyllä he itse asiansa hoitavat ja omaa elämäänsä rakentavat. Mahdoton ajatus että sulkisin heidät pois elämästäni.Sellainen ei ole vaihtoehto.


      • enmilläänkeksi
        siilimuori kirjoitti:

        No sitähän minäkin aloittajallekin sanoin et joka ikäkausi on mukava, aika aikansa vaan kutakin. Aina ei vaan valittajia pääse karkuun vaan niitä joutuu kuulemaan jopa palkan edestä :). Tai saa, miten sen nyt ottaa. Valituksillekin on aikansa ja paikkansa mutta niistä ei saa tulla pää-asia eikä valitus saa jäädä päälle ja pää-asiaksi.

        siilimuori, et sää noin sanonut aloittajalle
        sinä korostit, että joka ikäkaudella on vaivansa. Eli tarkoitit, että joka ikäkaudella saa sun mielestä ruikuttaa, heheh, Sitä sie korostit, sitä ruikuttamisen oikeutusta, heheh
        kirjoitit "Joka ikäkaudella on omat vaivansa ja valituksensa, jos ilotikin."


      • siilimuori
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        siilimuori, et sää noin sanonut aloittajalle
        sinä korostit, että joka ikäkaudella on vaivansa. Eli tarkoitit, että joka ikäkaudella saa sun mielestä ruikuttaa, heheh, Sitä sie korostit, sitä ruikuttamisen oikeutusta, heheh
        kirjoitit "Joka ikäkaudella on omat vaivansa ja valituksensa, jos ilotikin."

        Noniinniin, jos ilotkin.Eli ei lapsiperheen elämä ole yhtään sen kurjempaa kuin eläkeläisen iloineen ja suruineen. Eli en siis tarkoittanut korostaa kurjuutta vaan sitä et balanssissa on molemmat sen suhteen et on iloja on murheita. En näe eläkeläisen elämää sen autuaampana :).


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Hölmö ei varmaan ole, tosin en tykkää valittajista ko tuun äkäseksi kaekemaailman ruikuttajista mielialan kaiveluista, pyrin ohittaa sellaset.
        Elämä on iha mukavaa jos ei oivalla ni märehtikää.

        Mnusta on mielenkiintoista välillä märehtiä :).


      • enmilläänkeksi
        siilimuori kirjoitti:

        Noniinniin, jos ilotkin.Eli ei lapsiperheen elämä ole yhtään sen kurjempaa kuin eläkeläisen iloineen ja suruineen. Eli en siis tarkoittanut korostaa kurjuutta vaan sitä et balanssissa on molemmat sen suhteen et on iloja on murheita. En näe eläkeläisen elämää sen autuaampana :).

        Kyllä mä näen monessa suhteessa oman eläkeläisen elämäni mukavampana kuin nuorten ihmisten elämän, ja nautin, ah, aamulla saan nukkua niin kauan kuin huvittaa. On aikaa hoitaa omaa hyvinvointiani eikä tarvitse miettiä muiden tarpeita.


      • siilimuori
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Kyllä mä näen monessa suhteessa oman eläkeläisen elämäni mukavampana kuin nuorten ihmisten elämän, ja nautin, ah, aamulla saan nukkua niin kauan kuin huvittaa. On aikaa hoitaa omaa hyvinvointiani eikä tarvitse miettiä muiden tarpeita.

        No onhan tuo totta noiden asioiden kohdalla mitä mainitsit. Ehkä se hektisyys jää pois kun jää eläkkeelle ja ei eläkeläinen ole enää luotu pienten lasten vanhemmiksi. Vaan iäkkäiden vanhempien lapseksi :). Jos vielä saap eläkkeellä olla terveenä niin avot, mikäs siinä o köllötellessä.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Mnusta on mielenkiintoista välillä märehtiä :).

        Härpäti
        Mitä märehit :)
        Filosoitko miettimällä ?


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Härpäti
        Mitä märehit :)
        Filosoitko miettimällä ?

        Märehtiminen on kivaa, ainakin välillä :). Filosofiseeraamisesta en ninkään tiiä.
        Nyt tää märehtiminen saa kuitenkin tältä erää luvan loppua, tai siirtä toisiin foorumeihin. Ei muuta kuin ruoka kohti luukkua ja menoksi, kesärenkailla .


    • aamunavausta

      Täällä päivä toisensa jälkeen riidellään, haukutaan toisiaan ja valitetaan milloin mistäkin. Nämä tänne juuttuneet pyörivät omissa pienissä ympyröissään joihin kuuluu muutama samanlainen valittava tai itseään kehuva kirjoittaja. Ja elämä kulkee ohitse ikkunansa takana. Pirullinen paikka tää palsta josta ei pääse irti kuin kertarepäisyllä ja sitä harva tekee.

    • enmilläänkeksi

      Sitten se juttu on tämän ikäisillä valitettavasti,
      ettei osata muuttua ja alkaa elämään mukavaa eläkeläisen elämää
      Roikutaan kiinni siinä entisessä mallissa
      Son hellitettävä ote entisestä ja opeteltava uusi elämäntyyli, jos meinaa niinku tyytyväisenä vanhuksena elellä lähiympäristön ilona ja kateuden kohteena Portugaliin kun huhtikuussa matkustaa. https://www.youtube.com/watch?v=bb3Om7axEuM

      • silimuori

        Miksi muuttuisin. Minun on hyvä olla tänä vaatimattomana ihmisenä sellaisena miksi elämäni olen rakentanut ja mitä kohti pyrkinyt. Tavoite toisensa jälkeen on saavutettu. En näe mitään syytä muutokseen. Minun on hyvä olla minuna mikä olen aina ollut.


      • enmilläänkeksi
        silimuori kirjoitti:

        Miksi muuttuisin. Minun on hyvä olla tänä vaatimattomana ihmisenä sellaisena miksi elämäni olen rakentanut ja mitä kohti pyrkinyt. Tavoite toisensa jälkeen on saavutettu. En näe mitään syytä muutokseen. Minun on hyvä olla minuna mikä olen aina ollut.

        jos sinun on hyvä olla, niin ei olekaan tarvis muuttua
        tarkoitin noita, jotka eivät osaa elää onnellisena eläkeläisen elämää, että silloin on aihetta laittaa uus vaihde silmään ja opetella elämään eläkeläisenä


      • siilimuori
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        jos sinun on hyvä olla, niin ei olekaan tarvis muuttua
        tarkoitin noita, jotka eivät osaa elää onnellisena eläkeläisen elämää, että silloin on aihetta laittaa uus vaihde silmään ja opetella elämään eläkeläisenä

        Niinnii mutta eläkeläisillä on eläkeläisten ongelmat jos noin niin kuin ajatellaan ongelmakeskeisesti. Eli siis minkään ikäluokan elämä ei ole htä onnea ja autuutta. Mutta tieetenkin siihe voi pyrkiä.


      • siilimuori kirjoitti:

        Niinnii mutta eläkeläisillä on eläkeläisten ongelmat jos noin niin kuin ajatellaan ongelmakeskeisesti. Eli siis minkään ikäluokan elämä ei ole htä onnea ja autuutta. Mutta tieetenkin siihe voi pyrkiä.

        "siilimuori"

        Miksi minulla ei ole?
        Katsotaanko elämäni onnellisuus laittomaksi jotenkin... :)
        Tulee mieleeni muinainen teevee-sketsi.
        Johdatteleva haastattelija ravistelee tyytyväisenä vastaillutta vanhusta
        huutaen:
        Taatanan kurppa! Tunnusta heti että yhteis-kunta on mätä!

        H.


      • siilimuori
        hunksz kirjoitti:

        "siilimuori"

        Miksi minulla ei ole?
        Katsotaanko elämäni onnellisuus laittomaksi jotenkin... :)
        Tulee mieleeni muinainen teevee-sketsi.
        Johdatteleva haastattelija ravistelee tyytyväisenä vastaillutta vanhusta
        huutaen:
        Taatanan kurppa! Tunnusta heti että yhteis-kunta on mätä!

        H.

        Hah. Musiikkiketjuistasi päätellen sinulta puuttuu jotain tai olet jonkin tarpeessa. Ehkä se ei ole ongelma mutta 100% onnellinen/ tyytyväinen et vaikuta olevan. Eli yksinäisyys? Erotiikan kaipuu?


      • siilimuori kirjoitti:

        Hah. Musiikkiketjuistasi päätellen sinulta puuttuu jotain tai olet jonkin tarpeessa. Ehkä se ei ole ongelma mutta 100% onnellinen/ tyytyväinen et vaikuta olevan. Eli yksinäisyys? Erotiikan kaipuu?

        "siilimuori"

        "Musa-juttuni eivät ole oikeastaan minulle suoraan, eikä muille miehille.
        Ne on tarkoitettu yllä-pitämään naisten eroottista virettä.
        Jotta he eivät unohtaisi mistä rakkaudessa on oikeastaan kyse.
        Tietysti toivon että minäkin silloin kostuisin heistä vähän.
        Olis sekin kivaa, jos he saisivat riimeillään/riimeilläni poika-ystävänsäkin.
        En minä helposti mustis ole."

        H.


      • siilimuori
        hunksz kirjoitti:

        "siilimuori"

        "Musa-juttuni eivät ole oikeastaan minulle suoraan, eikä muille miehille.
        Ne on tarkoitettu yllä-pitämään naisten eroottista virettä.
        Jotta he eivät unohtaisi mistä rakkaudessa on oikeastaan kyse.
        Tietysti toivon että minäkin silloin kostuisin heistä vähän.
        Olis sekin kivaa, jos he saisivat riimeillään/riimeilläni poika-ystävänsäkin.
        En minä helposti mustis ole."

        H.

        Seliseli, se mikä mielessä, se kielessä ja täällä näppäimistöllä, tunnusta pois vaan.
        Rupesko ujostuttamaa vai ;).


      • siilimuori kirjoitti:

        Seliseli, se mikä mielessä, se kielessä ja täällä näppäimistöllä, tunnusta pois vaan.
        Rupesko ujostuttamaa vai ;).

        "siilimuori"

        "Tietysti toivon että minäkin silloin kostuisin heistä vähän"

        H.


      • siilimuori
        hunksz kirjoitti:

        "siilimuori"

        "Tietysti toivon että minäkin silloin kostuisin heistä vähän"

        H.

        Nii, ihan vähän vaan vai :)? No kostuiko?


    • Malliesimerkki

      Harva on kokenut oikeesti hevonvittujakaan..
      Kaikki matalapakkaiset paskaduunit on jo ulkoistettu ulkomaisille jne..
      Jokane Suomalainen joka on vähänkään käynyt koulua..ei tajua yhtäänmitään
      siitä semmosesta kas kummaa kun omakohtanen käytännön kokemus usein puuttuu.
      Ja se muukin työnteko ja velttoilun taito on vähän niin tai näin.

    • Tämäkin aloitus on ihan älytön.

      Tarpeeton laajennus siitä mitä minä olen jo aikaisemmin usen kerran
      kirjoittanut.
      Nuorison tulevaisuudesta ja hyvin eläneen eläkeläisen onnellisuudesta.
      mumm.

      H.

      • enmilläänkeksi

        Joo, niin onkii laajennus. Semmottinen Pallolaajennus, u know
        huomasitko muuten , että ihailen sinua vaikka tällä palstalla olet täys ääliö (ks. toisen ketjun kommenttini)


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        Joo, niin onkii laajennus. Semmottinen Pallolaajennus, u know
        huomasitko muuten , että ihailen sinua vaikka tällä palstalla olet täys ääliö (ks. toisen ketjun kommenttini)

        "enmilläänkeksi"

        Muistelen saaneni oudon tunteen.
        On se tallessa.
        Tiedostoni 7568. rivillä.
        Go Go! tyttö... :)

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "enmilläänkeksi"

        Muistelen saaneni oudon tunteen.
        On se tallessa.
        Tiedostoni 7568. rivillä.
        Go Go! tyttö... :)

        H.

        Sisäisen tiedostoni...

        H.


    • Meillä lähes kaikilla on ollut ruuhkavuodet. Enää en niistä selviäisi, siksi eläkkeelle jäädään kun ei selviäisi enää aina vain kireämmäksi muuttuvasta työelämästä eikä lasten korvatulehduskierteestä ja yö valvomisista.
      Muistan kuinka onnellinen olin illalla lapset olivat terveenä ja turvassa nukkumassa. Silloin olisi ollut omaa aikaa, mutta yleensä olin niin väsynyt että nukahdin itsekin.
      Elän onnellista aikaa, terveyttä on ikäiselleni hyvin, mitään ei puutu.
      Nyt saisi tehdä kaikkea mistä nuorena voi vain haaveilla, mutta kynnys on noussut korkeaksi, kaikkeen ei enää ala noin vain. Olen reissunnut paljon, tiedostan myös matkustelun kääntöpuolen. Kotona on helpompaa, matkustelu on väsyttävää, usein olen kaikkein onnellisin kun palaan kotiin. En vaihtaisi edes Marraskuun loskakelejä keskitaivaalta porottavaan aurinkoon.

      • "hilma-maria"

        Lopetas nyt jo tuo höpöttäminen.
        Mene uuteen aloitukseeni.
        Luo sinne romanttiset riimit kuumasta kesä-aurongosta.
        Muista yhdistää ne musiikkiin.

        H.


      • ...ringo...peekele

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "hilma-maria"

        Lopetas nyt jo tuo höpöttäminen.
        Mene uuteen aloitukseeni.
        Luo sinne romanttiset riimit kuumasta kesä-aurongosta.
        Muista yhdistää ne musiikkiin.

        H.

        Etkö voi jättää näpyttelemättä? En lopeta käskystäsi mitään.


      • mennyjo
        hilma-maria kirjoitti:

        Etkö voi jättää näpyttelemättä? En lopeta käskystäsi mitään.

        Voisit sää ny mennä mussiikkia ja romanttisii riimei laittamaan, kun hän noin sitä pyytää ;))
        Erotiikka kaipaa.


      • hilma-maria kirjoitti:

        Etkö voi jättää näpyttelemättä? En lopeta käskystäsi mitään.

        "hilma-maria"

        Kaitpa minä sinunkin vuoksesi tekisin melkein mitä tahansa.
        Mutta kun en tiedä oletko pitänyt huolta itsestäsi ja vartalostasi, en lupaa
        mitään.

        "Olen hentona hoikkana vuoksesi sun
        jos sä tahdot voin paksuna olla.

        Paksusti voi vain sieluni mun
        kun rakkautes täyttää mun polla"

        Tulikohan tuohon joku virhe...?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "hilma-maria"

        Kaitpa minä sinunkin vuoksesi tekisin melkein mitä tahansa.
        Mutta kun en tiedä oletko pitänyt huolta itsestäsi ja vartalostasi, en lupaa
        mitään.

        "Olen hentona hoikkana vuoksesi sun
        jos sä tahdot voin paksuna olla.

        Paksusti voi vain sieluni mun
        kun rakkautes täyttää mun polla"

        Tulikohan tuohon joku virhe...?

        H.

        Ei ole ollut aikaa rustailla runoja, olen arkinen tavallinen tyyppi. Musiikkiakin kuuntelin silloin enemmän kun tunne-elämässäni oli isompia mullistuksia, nyt on niin auvoisen tasaista.
        Kai ulkonäköni on joitakin miellyttänyt koska mökkinaapuri vaimo kielsi mieheltään lumen aurauksen pihaltani.
        Samoin jouduin vaihtamaan halkojen toimittajaa kun soitin hänelle kotiin kysyäkseni antaako tilinumeron vai maksanko käteisellä. Luonnossa en ajatellutkaan maksaa ;)
        Mies vastasi puhelimeen ja kähisi, soita minulle kännykkään, eukko saattaa vastata. En osannut kuin päivitellä itsekseni että jopas jotain.


    • Heikunkeikku

      No en ole pölkkypää. Hyh hyh, kun tuollaista kirjoitat.
      Olen eri mieltä, että onnellisuus perustuu vertailuun.
      En ymmärrä, miten niin voisi ajatella.
      Minulle on ihan sama, miten muut kokee onnellisuuden, mitä muut tekee milloinkin,
      mitä niillä on tai ei ole jne. jne..
      Minulla on niitä omia, Ikiomia, pienen pieniä onnellisuuslähteitä, joista nautin joko pienillä tai suurilla kulauksilla. Kiemurtelen välillä semmosessa hyvänolon tunteessa, että pelästyn, oonkohan ihan hei-hei :) Pelästymisen jälkeen nostan olkapäitä ja tuumaan, että jos hei-hei on tämmöstä, niin ilollahan minä hei-heinä oon.

    • flegu

      Kärjekkään purkauksesi olisi voinut pukea pelkistetympään muotoon.
      "Hyvin menee kun ei vertaa eikä valita".
      "Toisten aivoilla ajettelemisen asemesta voi käyttää omiaan".
      "Minun totuuteni ei ole kaikkien muiden totuus".

      • Heikunkeikku

        "flegu"

        Juuri noin. Hyvin kirjoitettu.
        Oon ennenkin huomannut, että kommenttisi on kolahtanut niin, että ovat ollet kuin mun sormista suolletut.


    • t.l

      Niinpä niin. Tuollainen ruuhka-aika sitä on itelläkin ollut, eikä sitä silloin ajatellut miksikään. Mutta nyt, ei kiitos enää. No joskus pitää auttaa lapsiperhettä heidän tarvitessa.
      Ei ne nuoret perheet sääliä kaipaa, vaan joskus pientä apua. Se on parasta heille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe